"A hollandiai kerékpárutak egyre inkább saját sikerük áldozatává válnak: a 16,5 millió lakosú országban ugyanis 18 millió kerékpár gurul, aminek következtében a számukra biztosított közlekedési pályák egyre zsúfoltabbak és veszélyesebbek."
Avagy jó dolog ha sok a kerékpáros, de nem túl jó átesni a ló túloldalára ?
http://www.origo.hu/uzletinegyed/hirek/20101204-folyamartos-dugok-a-holl...












Na, ezér' nem szabad hagyni
Na, ezér' nem szabad hagyni ezeket.
_____________________________
http://wilika.hu
(Gumival RAKOm, oszt?)
Nagy a baj, egy zöldre nem
Nagy a baj, egy zöldre nem tudnak átmenni:-) De sok autós örülne ennek, ha már a második zöldre áttudjanak rajta haladni, a reggeli csúcsban:D
És... fejre is esnek? Mert
És... fejre is esnek? Mert akkor... ;D
_____________________________
Szakhatósági véleményem: szakható.
... az istenek a fejükre
... az istenek a fejükre estek.
__
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.
:-) De nézd csak meg, mi
:-)
De nézd csak meg, mi van a fejemen. Igaz, hogy csúcsos, fényes birodalmi réz, de si... Jaj! Nem szabad ilyen szót kimondani! :D
_____________________________
Szakhatósági véleményem: szakható.
irigylem a
irigylem a problémájukat...
Egyszerűen a városok nem
Egyszerűen a városok nem bírják el ezt a rengeteg járművet. Gyalog kell menni és kész.
Akkor még a kerékpárok környezetszennyező előállításától is megkíméljük a Földet.
Az amerikai brittudósok meg kimutatták, hogy a sok nagy kerékpárkerék forgása teljesen megzavarja a kis repülő állatok tájékozódási képességét, ezért Hollandiában a kihalás szélére kerültek a papagájok. Múlt télen pl. már egy szabad példányt sem láttak!
--------------------------
www.barzongorista.eu
"a 16,5 millió lakosú
"a 16,5 millió lakosú országban ugyanis 18 millió kerékpár gurul"
érdekelne, hogy ezt mégis hogy csinálják :)
úgy, hogy sokan ingáznak,
úgy, hogy sokan ingáznak, és nem zötyögtetik végig a bringát a vonaton, hanem van egy bicaj, amivel kimennek az állomásig és vissza (ott lekötik), és a másik állomáson is van egy ilyen. Illetve aki megengedheti magának, annak ezen felül van egy rendes, túrázós bicaja is.
Na jó, de ez a sok bringa
Na jó, de ez a sok bringa nem *egyidőben* gurul - mert ez a megfogalmazás ezt sejteti :) Nekem is van 4 bringa a garázsban, mégsem gurul mindegyik :)
naja, nem túl szerencsés a
naja, nem túl szerencsés a megfogalmazás, de hiába, ha az adott siteon ennyire túlképzett kommunikációs szakemberek vannak...
A másfélmillió belga
A másfélmillió belga vendégmunkás ingázik vele.
--------------------------
www.barzongorista.eu
Vákicsit! Akkor a flamandok
Vákicsit! Akkor a flamandok meg a vallonok otthon ülnek?
:-)
Igen. Ezek igazi
Igen. Ezek igazi belgák.
--------------------------
www.barzongorista.eu
Mint a
Mint a csokijuk?
--------Dova--------
elvetemült bűnöző
Ne ítélj elsőre! ... leszek én még büdös paraszt is!
meg a sörük!
meg a sörük!
Nem. Az igazi belgák a
Nem. Az igazi belgák a sóletről és a töltött libanyakról híresek. Ezek az emberek, akik a holland hegyek mélyművelésű bányáiban dolgoznak, időnként sztrájkolnak, ami megzavarja az indonéz tanárok és török értelmiségiek felvonulását.
Aki nem ismeri az ide vonatkozó anekdotákat, annak a jóbarátja megmutatja hozzászólásaim igazi értelmét.
--------------------------
www.barzongorista.eu
Ahogy én Rózsa Sándor
Ahogy én Rózsa Sándor után szabadon.Szőrén ülöm meg a bicót, és a tartalékot kormánynál fogva vezetem magam mellett.:-)
Akkó' most mi lesz?Több autópályát, kedvezményes autóhitelt?Vagy a magyar Hajti-Pajti mintjára megszervezik a Holland Lóti-Futi gyalogos futárszolgálatot ami szubkultúrává válik?(megj gyalogos Skiddelés=sikanyózás/csúszkálás, Trakstand=lábujjhegyen állás).
Történelmi hivatkozás:"Már az ókori görögök is....valami tag Marathonnnál lóttott-futott...:-)
:-)
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Valószínűleg a kettőnél
Valószínűleg a kettőnél több kerekű emberi erővel hajtott járgányok kerékszámával tornázzák fel a kerék-pár statisztikájukat, hogy legek tudjanak lenni/maradni. :)
--------Dova--------
elvetemült bűnöző
Ne ítélj elsőre! ... leszek én még büdös paraszt is!
Nem biciklisből van túl
Nem biciklisből van túl sok, hanem túl kevés helyet adnak a bicikliseknek. Nyilván vannak olyan részek, ahol már nincs hová szélesíteni, de az esetek nagyrészében ott a közút, azzal azért lehet kezdeni valamit. Nem féltem a hollandokat, majd megoldják, és kétlem, hogy a biciklisek kárára tennék. ;)
CSI
Megvan! Cseréljenek!A
Megvan! Cseréljenek!A mostani bringa utat jelöljék ki autóútnak, bringások kifelé az üres sztrádára.:-)
Ba' nem jó, lesz sztrádamatrica bringára.....:-(
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
http://michael.ellerman.id.au
http://michael.ellerman.id.au/blog/wp-content/mpe/uploads/2006/06/09/whe...
----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc
Ez zseniális!
Ez zseniális! :)
-----------------------------------------------------
"Én nem vagyok biciklis, csak sokat járok bringával."
Na Magyarország mennyivel
Na Magyarország mennyivel fejlettebb itt kevés bringásnak is tudnak balesetveszélyes bringautat csinálni.
Egyébként meg nem szélesíteni kellene a kerékpárutat,hanem a járművek közlekedését az úttesten biztosítani.
A baleseti statisztika persze jótékonyan lemaradt nehogy kiderüljön,hogy 20ról 25re (ahogy a hazai cikkekben szokták indokolni a rengeteg bringás szabálytalanságot) növekedett az esetszám.
----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc
Az index verzióban már van
Az index verzióban már van némi adat.
"A statisztikai hivatal közlése szerint 2009-ben 185 kerékpáros vesztette életét közlekedési balesetben. Ellentétben a közúti halálozási statisztika folyamatosan csökkenő adataival, a kerékpárosok esetében ez a szám az évek során nem sokat változott."
Persze ebből csak az nem derül ki mennyi halálos baleset volt az országban és ki volt az okozó fél a kerékpáros balesetekben.
http://index.hu/kulfold/hirek/2010/12/04/tul_sok_a_biciklista_hollandiaban/
----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc
És az sem derül ki, hogy
És az sem derül ki, hogy országos adat-e? És mennyien járnak pontosan bringával és kiigazítani Magyarországi adatokkal, autóra vonatkoztatva, rögtön kiderülne, hogy a többszörös az itthoni haláleset.
Nem sokat változott,
Nem sokat változott, miközben egyre több a bringás, tehát az egy bringásra eső baleseti valószínűség csökkent. Eközben valahonnan jönnek azok a bringások, így nem meglepő hogy a balesetek száma a más módoknál csökkent.
Visszatérő nem gondolkodás a hírekben.
--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest
Lépj be a szakszervezetbe
Jajj Kükü! Ne legyél már
Jajj Kükü!
Ne legyél már illúzióromboló!
:)))
--------Dova--------
elvetemült bűnöző
Ne ítélj elsőre! ... leszek én még büdös paraszt is!
Nálunk az autósok egy
Nálunk az autósok egy hétvége alatt összehozzák ezt a statisztikát.
Vad Róbert az új KRESZ
Vad Róbert az új KRESZ kapcsán közölte, hogy 8-cal több biciklis baleset történt, így valamit tennie kell a rendőrségnek. Majd előadta, hogy a zebrán tilos biciklizni, és még jogi érveléssel is próbálkozott.
Békéscsaba megyében (nem félreolvasás, direkt írtam ezt, részletek később) pedig azért van sok biciklis, mert az emberek csórók. Ergo a hollandok legatyásodtak, erről van szó.
CSI
Javíts Imi, én is ezt
Javíts Imi, én is ezt tettem!
Pontosan: Békéscsa megye.
:))))
--------Dova--------
elvetemült bűnöző
Ne ítélj elsőre! ... leszek én még büdös paraszt is!
Egy gond van ha szélesítik
Egy gond van ha szélesítik a kerékpárutakat az csak még nagyobb kerékpárforgalmat fog generálni,ami még nagyobb dugókat fog okozni...hát az meg milyen világ lenne?!
--------------------------------------------
Gondolkodj el ezen!
Aztán egy idő után a
Aztán egy idő után a zautósok elkezdenek szervezkedni, tüntetnek majd, felvonulnak, hogy "Héé, mi is itt vagyunk, a KÖZút a miénk is, ne tereljenek le minket a szeparált autópályákra!"
Szinte látom a folyamatot, ahogy küzdenek az infrastruktúrájukért!:)))
"...ahogy küzdenek az
"...ahogy küzdenek az infrastruktúrájukért!"
...és szimbólumként fejük fölé emelik járművüket.
Hihihihihihihihihih :)
--------Dova--------
elvetemült bűnöző
Ne ítélj elsőre! ... leszek én még büdös paraszt is!
Bár itt lennénk, szerintem
Bár itt lennénk, szerintem sokkal könnyebben kezelhető a probléma, minthogyha a közúti közlekedéssel lenne ilyen baj, elvégre a kerékpár az egyik legkisebb helyigényű közlekedési mód.
Ha meg ez a gond, akkor egy-egy sávot le kell csippenteni a meg meglévő úttestből, és legyen ott is bringasáv/út. Erre van igény, ami egybeesik a fenntarthatóság, környezetvédelem szempontjaival.
És a robogósokat esetleg visszaterelhetnék az úttestre.
-gg-
"A bringa a mennybe megy"
régóta köztudott hogy a
régóta köztudott hogy a közlekedők megtöltik a rendelkezésükre álló, használható helyeket, mint a gázok.
Miért lenne ez járműfüggő?
Az átlagos szabad úthossz
Az átlagos szabad úthossz függ a molekulák méretétől. És a kisebb tömegűek gyorsabban mozognak.
Meg kisebbeknél a hang terjedési sebesség is nagyobb, ezért is szervezkedünk többet, mint az autósok. A hatalom azért a terepjárósokat támogatja, mert azok nehezebben lázadnak. :)
de a nyugdíjasok is mindig
de a nyugdíjasok is mindig kitöltik az utakat, bringagyalogokat teljes szélességben....
Nos ebből a
Nos ebből a gáznézőpontból Mo. a bringás forgalomra egy q nagy fojtószelep.
_________________________________
Hobbim: örökmozgókat állítok meg és nullával osztok
Wad
Amsterdamba indultunk egy
Amsterdamba indultunk egy hétköznap reggel. A 80 kilóméteres utat 90%-ban autópályán 3 óra alatt tette meg a buszunk. A helyiek szerint kár elindulni 11 elött a fővárosba közúton. A tömegközlekedés viszont pontos. A városban ahonnan indultunk láttam olyan kereszteződést ahol a busznak saját sávja volt és ha késésben volt, egy kapcsoló segítségével a lehető leghamarabb zöldet adhatott a busznak a soför, hogy az utasok elérhessék a csatlakozó vonatot.
Tud valaki adatokat? Hány
Tud valaki adatokat?
Hány halálos kerékpáros baleset történik évente M.o-on? Hollandiában?
Összesen hány közúti baleset (ebből hány halálos) történik évente ezekben az országokban. Mindez elosztva a lakosságszámmal, vagy mondjuk 1 millió lakosra vetítve.
Megjegyzem a kazuisztika jellegű leírások (egyszer egy 82 éves belehalt...stb.) tudományos értéke zéró, csak az iskolázatlan, buta tömegek manipulációjára jó.
"5 évesen fixivel skideltem, csak nem tudtam mi az."
Itt nézz körül, nekem
Itt nézz körül, nekem most sajna nincs időm erre.
http://epp.eurostat.ec.europa.eu/portal/page/portal/transport/data/main_...
Nagyon köszönöm,
Nagyon köszönöm, értékes adatokhoz juttattál. Az biztos, hogy hollandiában kb. harmadannyi a baleset mint itt. Bicajos adatokat még nem sikerült kibogarászni.
"5 évesen fixivel skideltem, csak nem tudtam mi az."
nm :) Ez egy adatbánya :D
nm :) Ez egy adatbánya :D Biztos van bicajos vonatkozású számsot.
Viszont az eurostat adatai mindig szűkösebbek, mint a nemzeti adatsorok. Tehát magyar viszonylatban a ksh-n részletesebb infókat találsz. Emellett biztos van holland statisztikai hivatal, de azt már hollandul tudó egyénnek kéne megkeresni :)
durva, hogy mennyi bringás
durva, hogy mennyi bringás van ott. de ha már látják, hogy ilyen gáz a helyzet, akkor el kellene kezdeni építkezni. szerintem az ilyen bringautak helyett simán elférne egy kétsávos bringasáv az úton, persze a menetiránynak megfelelően.
----
Össztelós montival rakom, oszt? :D
"A forgalmi dugók és
"A forgalmi dugók és terhelés megszüntetése végett újabb és újabb utakat építeni pont olyan, mint azzal védekezni az elhízás ellen, hogy meglazítjuk a nadrágszíjunkat." - Hans Moderman
Akkor hát mitévők
Akkor hát mitévők legyünk?:D (illetve legyenek -mikor lesz nálunk ilyen....)
Csatlakozz te is a
Csatlakozz te is a Ragyásokhoz!
Radikális gyalogosok, gépi erő és sebességáttételek, környezetszennyező fékbetétek nélkül. Hollandiában már most gyorsabb, mint a kerékpározás..
Aztán, ha ez sem segít, akkor elárasztjuk Hollandiát vízzel, és az emberek egymás alatt-felett levő vízi utakon, 3D-ben közlekedhetnek úszva, vagy búvárbiciklivel az Ósön* élőhal-piac és a lakhelyük között.
(* külföldiül írva Ocean, egyesek szerint Auchan)
"gépi erő és
"gépi erő és sebességáttételek, környezetszennyező fékbetétek nélkül."
Ebbe eddig kiskapuként még belefér egy fixi :)
elég halál lenne 1-es
elég halál lenne 1-es áttétellel közlekedni :D
Velocipédre gondolsz? "5
Velocipédre gondolsz?
"5 évesen fixivel skideltem, csak nem tudtam mi az."
nem, úgy általánosságban
nem, úgy általánosságban mondtam. mert fent kizárták a gyorsító/lassító áttételt, így marad az 1:1.
Azért környezetszennyező
Azért környezetszennyező fékbetétet írtam, mert külső gumi meg lámpa a környezetbarát autókon is van. A váz meg újra hasznosítható.. Szóval, marad a fékbetét. Kiskapunak ott van a hidraulikus tárcsafék, mert az van környezetbarát autókban is.
Bár, 1:1 áttételhez tárcsa..:)
akkor nem tudom, milyen
akkor nem tudom, milyen megoldás legyen ott. inkább törődjünk azzal, ami itt folyik. :-)
----
Össztelós montival rakom, oszt? :D
Maki! De ez a mondás az
Maki! De ez a mondás az autókra vonatkozik! Ha megnézed, itt az a helyzet, hogy a bringások egy szűk járdára/elkülönített kerékpárútra vannak szorítva, miközben az autóknak nem változik a rendelkezésre álló helye.
Ezért (is) jó az úton vezetett kerékpársáv: automatikusan átveszik az autók helyét a bringák ha megnő a számuk.
az "itt" az rem nem
az "itt" az rem nem hollandia mert ott szo nincs szuk jardarol es valtozik az autok rendelkezesere allo hely.
Tessék tanulni Kínától.
Tessék tanulni Kínától. Ott az autók nem látszanak ki a bringák közül. És a kerékpáros elhullási statisztikákat megfelelő népszaporulattal tartják fájdalomküszöb alatt.
Egy bizonyos mennyiség felett a kerékpár egyszerűen átveszi az uralmat az autósvilág felett.
:)
_________________________________
Hobbim: örökmozgókat állítok meg és nullával osztok
Wad
Csak a tendenciák ott
Csak a tendenciák ott sajnos fordítottak. Vagyis a népszaporulatnak inkább a szmog miatti halálozást kell kompenzálnia, amiről persze senki nem vezet statisztikát...
CSI
netto ujsagiroi hulyeseg,
netto ujsagiroi hulyeseg, nincs semmi gond sem a biztonsaggal sem a forgalommal. utrechtben neha tud zsufolt lenni de az a varos amugy is erdekes (nagyvaros nagyon kicsi belvarossal).