A rutinellenőrzés része lesz a véralkoholszint vizsgálata.

A rendőri rutinellenőrzés szerves része lesz a gépjárművezetők véralkoholszintjének vizsgálata, az idén kiemelten ellenőrzik a kerékpárosokat is - közölte Óberling József rendőr ezredes, az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) közlekedésrendészeti főosztályának vezetője....

folytatás: http://index.hu/belfold/hirek/2011/01/14/szigoruan_szondaztatjak_iden_a_...

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
NyilasMisi képe

Nagyszerű, itt volt már az

Nagyszerű, itt volt már az ideje. Remélem a sok alkeszt szigorúan megbüntetik.
"Igaz magyarnak lenni akkora teher, hogy aki sokat viseli, megerősödik."
(Wass Albert)

2
Zsabor képe

Itt nem a sok alkeszról van

Itt nem a sok alkeszról van szó, ők valószínű az első hazaindulási kísérletnél beborulnak az útszéli bozótba.
Viszont aki nyáron meg merészel inni egy sört, annak lesz nemulass.

3
NyilasMisi képe

Nyáron a nap miatt még

Nyáron a nap miatt még jobban üt egy sör, szóval még jobban nem kell. Ott az alkoholmentes én is azt szoktam iszogatni, vagy nem ülök biciklire.
"Igaz magyarnak lenni akkora teher, hogy aki sokat viseli, megerősödik."
(Wass Albert)

4
PTeker képe

Én meg : Sör nélkül

Én meg :

Sör nélkül rakom, oszt?

5
candy képe

Jó is lesz: infra nem

Jó is lesz: infra nem épül, de legalább még többet piszkálnak a kékek. Éljen az új, nemzeti utópia. Illetve mostmár csak utó, mert még a pia is tilos.

Eladó használt országútik, több méretben, olcsón. Peugot, Bianchi, MBK, stb. Érdeklődj mél vagy PM.

6
Miló01 képe

Nem értem mi bajod van, az

Nem értem mi bajod van, az ivást nem tiltották be, csak hatékonyabban fogják ellenőrizni.

7
Röptömben_Szedtem képe

Épül az infra. Úgy

Épül az infra. Úgy hívják: úttest.

Amúgy még igazad is lehetne, hülyegyerek 8 sör után bringázni akar, tegye csak, legfeljebb beesik az IFA alá és elpatkol. A sírjára kirakjuk a darwin-díjat, a magyar gene-pool minősége megint javult, királyság. Csakhát ott van az IFA sofőrje, akit lehet, csöppet megvisel lelkileg, hogy elgázolt egy embert. Meg ott van a TB, amit meg az visel meg, ha a hülyegyerek mégsem patkol el, hanem húsz évig fekszik kómában, közpénzből. Ha meg a hülyegyerek mégsem olyan hülye, akkor nem az úttesten fog 8 sör után hazatekerni, hanem a járdán kacsázva, ahol a gyalogosok kapnak tőle szívrohamot; jó esetben, rossz esetben el is üt valakit.

Egyszómintszáz, nem tilos a pia, csak járművet vezetni tilos piásan. Akinek nem tetszik, az menjen gyalog, vagy vállalja a következményeket.

---------------------------
Ezüst/fekete városi hot rod.

8
feb képe

Épül az infra. Úgy

Épül az infra. Úgy hívják: úttest

Te hol élsz, ahol épül az infra (vagy ahogy te nevezed úttest)?

Nálunk Pesten csak a kátyúk száma nő. :(

9
err képe

Gondos kezek rendszeresen

Gondos kezek rendszeresen vegeznek utfelujitasokat, katyufoltozast. Nem hiszed? Itt egy pelda, most ujitottak fel, max. 1 honapja, de lehet meg annyi se volt:

http://www.objektivek.com/temp/frissen-felujitott.jpg

----------------------
szmog | objektív
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

12
Röptömben_Szedtem képe

Jójó, csak retorikai

Jójó, csak retorikai fordulat volt. A lényeg, hogy fölösleges azon panaszkodni, hogy nincs infra, mikor van, az a néhány 1000 km-nyi úttest. A kátyúhelyzet egyébként durva, ld. pl. Állatkerti út és Kerepesi.

Egyébként ha kevesebb lenne a kátyú, akkor biztonságosabban lehetne részegen bringázni. ;)

---------------------------
Ezüst/fekete városi hot rod.

13
Frenki képe

Még sokat kell tanulnod,

Még sokat kell tanulnod, ifjú padawan....nincs veled az erő.....egy igazi jedi bringás bármikor éjjel részegen világítás nélkül is át tud hajtani a kátyús úton....:-)

"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

14
elfroland képe

De csak ha piros a

De csak ha piros a lámpa.
Ha zöldre vált elszáll az ereje mint a szuperzsarunak. :-)

15
Frenki képe

Atyaisten! Van színe a

Atyaisten!
Van színe a lámpáknak?
Akkor én színvak vagyok!
Akkor engem azért nem hagy el az erőm!
A zöld, a sárga és a piros szín hogy néz ki?

"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

16
Röptömben_Szedtem képe

Ó, az még hagyján! A

Ó, az még hagyján! A háromszög, pláne fejjel lefelé, na az milyen? Én, szegény sorsú geometriai vak, mindenhol csak rombuszt látok!

(Komolyra fordítva: erről a pszichés zavarról tényleg kéne valami diliflepni, a zsandár már egy szót se szólhatna: "Elnézést, Biztos Úr, én mindenhol zöldet és rombuszt látok, papírom is van róla.") :D

---------------------------
Ezüst/fekete városi hot rod.

17
toreki képe

És a fent és lent

És a fent és lent jelentését sem ismered, így arra sem hivatkozhat, hogy a felső a piros, az alsó a zöld. :)

18
philippe képe

+1 :D

+1 :D

19
Wadmalac képe

Valamit érő Jedi mindig

Valamit érő Jedi mindig hordja a fénykardját.
Esetleg a fény színe nem KÖHÉM-kompatibilis.
Egy Jedi sosem iszik, sosem b@szik. Nem is tudom minek él.
:D
_________________________________
Hobbim: örökmozgókat állítok meg és nullával osztok
Bonyolult állat a tehén, de én megfejtem

Wad

20
eszemel képe

napközben az emberek

napközben az emberek többsége dolgozik. Este meg nem üt a nap. Akinek meg egy sör beüt, az ne üljön utána biciklire. nem bonyolult

21
Peta képe

Akinek meg nem üt be, az

Akinek meg nem üt be, az se. Ugyanis ez a szabály. Szted melyik ittas járművezető fogja mérlegelni, h neki mennyire ütött be?? Mindenki döntse el maga? Pont erre vannak az objektív eszközök a rendőrök kezében, végre használni is fogják.

22
Zsabor képe

Mindig ez az "ez a

Mindig ez az "ez a szabály". Gondolom akkor neked azzal sincs semmi problémád, hogy az együtt kapcsolható lámpák mellé hátra felszerelt fényvisszaverők (az úttesttől 35-60 centi távolságban, a lámpa 35-90 centi távolságban) hiánya / nem szabályos elhelyezése miatt megbüntetnek.
Az, hogy ezek fölött szemet hunynak, ha van elöl-hátul lámpád, nagyon hasonló ahhoz, amikor csak azt a kerékpárost büntetik, aki már tényleg nem szomjas.

23
eszemel képe

tényleg, nem is felnőttek

tényleg, nem is felnőttek vagyunk... Azzal a hozzáállással, hogy mennyi a hülye és miattuk ne lehessen enyhíteni, ez alapján semmi se változzon... Maradjon minden így, ja meg akkor legyen jogsi bicajra, nem? Hisz nem biztos, hogy mindenki meg tudja ítélni, mennyire ismeri a szabályokat...

24
Frenki képe

Azt a vizes szart?!Ne igyad,

Azt a vizes szart?!Ne igyad, beteg leszel.Az egyiptomiak sörön kenyéren és halon építették a piramisokat.Szted hogy néznének ki, ha vizezték volna a sört?
Világbajnok marketing ötlet, hogy a hamisított olcsósítást drágábban adom el és bebeszélem, hogy ez még egészséges is...

"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

25
Wadmalac képe

Azért vicces, hogy a

Azért vicces, hogy a piramisok feltárásánál találtak sörreceptet is, amit élelmes vállalkozók, mint feltételezett nagy sikeritalt, azonnal leis kisérletigyártottak (mekkorabiznyiclesz!).
Sajnos a próbakóstolásoknál minden rutinos sörös kóstoló kihányta a belét, úgyhogy elmaradt a nagy üzlet.
:D
_________________________________
Hobbim: örökmozgókat állítok meg és nullával osztok
Bonyolult állat a tehén, de én megfejtem

Wad

26
Frenki képe

Igen a 80-as években én is

Igen a 80-as években én is olvastam.Attól hogy nem passzol az ízlésünk az egyiptomikkal még mindíg nem hinném, hogy merték volna vizezni.A fáraó kiemelt beruházásán?
Egyébként a görörgök, meg a rómaiak pedíg kevrték a bort, volt hozzá keverő edényük is, mert hogy eléggé pocsék íze volt anno.Még nem találták fel a fahordót, meg az érlelési technikát.Bőr tömlőkben, meg amforákban tartották a bort....
A Rubensi csajok se divatosak mostanában, de lehet, hogy attól még jó lehett velük etyepetyézni....ízlések..

"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

27
Shag_Beckur képe

http://latensiszakos.blog.hu/

http://latensiszakos.blog.hu/2010/07/14/mennyit_ivott_egy_kozepkori_paraszt

Csak úgy kapcsolódik valahogy.

Szerk:

"Igen a 80-as években én is olvastam."

Fújj, ilyen öreg vagy? Élőben nem tűnt olyan vészesnek:)

28
Frenki képe

Én tőlem csak két dolog

Én tőlem csak két dolog öregebb:
A Sumer agyagtáblák, meg a kőolaj.
Hát csak nem tudtam meg mennyit íttak.Olyan ügyesen tálalta a blogíró, hogy a végén lemaradt.

"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

29
Shag_Beckur képe

Pedig tényleg azt hittem,

Pedig tényleg azt hittem, hogy 20-as vége, max 30-as eleje vagy ('89-ben max 10-12 éves). Nem baj ez, én is közelítek az öregség felé :)

Amúgy mintha írná a mértéket, 3-5L itthon. Én örülnék ilyen fogyasztású kocsinak, barátnőm viszont nem, ha én fogyasztanék ennyit naponta:)

30
Wadmalac képe

Az az érzésem hogy

Az az érzésem hogy pimaszul fiatalok vagytok.
:D
_________________________________
Hobbim: örökmozgókat állítok meg és nullával osztok
Bonyolult állat a tehén, de én megfejtem

Wad

31
Shag_Beckur képe

Lassan már kezdem nem úgy

Lassan már kezdem nem úgy érezni:)

32
Wadmalac képe

Eihgteen 'til I die. Brian

Eihgteen 'til I die.
Brian Adams
:)
_________________________________
Hobbim: örökmozgókat állítok meg és nullával osztok
Bonyolult állat a tehén, de én megfejtem

Wad

33
Frenki képe

80 éves vagy? "Nem nyúl a

80 éves vagy?

"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

34
err képe

Angol cikkekkel ovatosan

Angol cikkekkel ovatosan :P

----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

35
Wadmalac képe

EighTEEN, nem

EighTEEN, nem EighTY.
:D
Jobbfajta szombat esti buli utáni reggel szoktam nyolcvan is lenni.
:)
_________________________________
Hobbim: örökmozgókat állítok meg és nullával osztok
Bonyolult állat a tehén, de én megfejtem

Wad

36
Zsurmi képe

IQ-ban? :-P - Zsurmi

IQ-ban? :-P

-
Zsurmi

37
Frenki képe

18? Jah, az nem is kor, a

18?
Jah, az nem is kor, a legutolsó előtti barátnőm ennyi idős volt amikor összejöttünk, és meg is evett ennyi palacsintát egy ültő helyében ha nem vigyáztam.
Azóta tudom, egy nő 3 dolgot képes ösztönös erotikával csinálni:
Szeretkezni
Táncolni
Enni
Tehát ifjú titánok ugye megvan miért visszük a csajokat kajálni-táncolni-dugni? :-)
(Táncolni azért is, hogy lemozoghassa előtte a vacsit a szex előtt...)

"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

38
Borzaska képe

Nem csak

Nem csak neked...

Bordó-fehér Puch fixi, vagy ezüst Bianchi arany fékekkel, fekete-narancs Bagaboo

39
undokmacc képe

Te Lali! Van alkoholmente

Te Lali! Van alkoholmente söröd?
-Van.
Akkor dobd ki a picsába!Rendes sört kérek!

----------------------------------------------------
"Nem tudhatom, hogy másnak e tájék mit jelent,
nekem szülőhazám itt e lángoktól ölelt
kis ország, messzeringó gyerekkorom világa."

40
stp1 képe

és: vevő a csaposnak: -egy

és:

vevő a csaposnak:
-egy sört kérek.
-alkoholmentes jó lesz?
-miért, játékpénz jó lesz?

:DDD

41
Frenki képe

Ez olyan mint az az aids-es

Ez olyan mint az az aids-es vicc:
aktus után:
"te oszt' van neked papírod az aidsről?"
"van"
"Akkor tépd össze!"

"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

42
dendru képe

És ha járdán megyek

És ha járdán megyek segrészegen akkor miért büntethet a rendőr? Azért mert a járdán vagyok vagy azért mert ittasan bringázok, de a járdán elvileg nem a közlekedés résztvevője vagyok hanem olyan gyalogos aki bringán sétál részegen hazafelé. Vagy mi? :-)))

-"Elnézést a környezetszennyező netezésért"-

43
blajo képe

Ha egy kicsit tovabb fuzom a

Ha egy kicsit tovabb fuzom a gondolatmenetedet, akkor gyalogosan (bicikli nelkul) miert setalhatok tok reszegen a varosban?
Hiszen a gyalogos balesetek is leggyakrabban az uttest keresztezesekor tortennek, amikor a kozlekedes resztvevoje vagyok, meg ha nem is jarmukent.
Tudom, hogy sarkitok, csak kicsit furcsa, hogy a hatarvonal igy van meghuzva.

44
Peta képe

Több kerületben tilos is a

Több kerületben tilos is a közterületen piálni. Kocsmába meg nem kell a város túloldalára menni, tuti van lehetőség a közelben. Vagy otthon.

45
blajo képe

Eddig ugy tudtam, hogy

Eddig ugy tudtam, hogy konkretan inni minden kozteruleten tilos.
Viszont olyan szabalyrol nem tudok, hogy a kocsmabol reszegen ne botorkalhatnek haza (felteve hogy egyeb koztisztasagi/kozerkolcsi stb.-t nem szegek meg.)

46
Peta képe

Nem is szabályról

Nem is szabályról beszéltem, csak arról, hogy feltehetőleg egy kocsmából hazabotorkáló emmber nem tesz meg akkora távot, mint egy biciklis. Ezért kevésbé veszélyes is a közlekedés többi résztvevőjére.

47
Shag_Beckur képe

Szerk: nem ez a szal... :)

Szerk:

nem ez a szal... :)

48
Peta képe

Csak gondolatkísérlet volt

Csak gondolatkísérlet volt :D

49
elfroland képe

A táv kisebb, de az idő

A táv kisebb, de az idő hosszabb. Szóval több ideje van elgázoltatni magát . :-)

50
Wadmalac képe

Ha vki gyalog túllépi a 20

Ha vki gyalog túllépi a 20 km/h-t tökrészegen, általában elesik, mielőtt elütne valakit. A biciklis ügyesebb. Ezért veszélyes.
:)
Talán érdekes nézőpont, de sztem a kerékpáros az, akit ittas vezetésért főként nem a körülötte közlekedők, hanem saját épsége érdekében büntetnek.
Ez így már szebben hangzik, nem?
_________________________________
Hobbim: örökmozgókat állítok meg és nullával osztok
Bonyolult állat a tehén, de én megfejtem

Wad

51
NyilasMisi képe

Kicsit elvont példa. "Igaz

Kicsit elvont példa.
"Igaz magyarnak lenni akkora teher, hogy aki sokat viseli, megerősödik."
(Wass Albert)

52
dendru képe

Igen,de a jog

Igen,de a jog szempontjából felettéb érdekes!

-"Elnézést a környezetszennyező netezésért"-

53
toreki képe

Ha a járdán béz, akkor is

Ha a járdán béz, akkor is járművet vezetsz. Így a részegséget még tetézed azzal is, hogy szabáltalan vagy. Ennyi egővel az autósok is mehetnének a járdán. Mivel nem az úton haladnak, ott semmi szabály sem vonatkozik rájuk. Érdekes logikád van...

---
Mindegy, hogy alattad hány kerék van, ha a fejedben egy is hiányzik.

54
dendru képe

Akkor nézd meg a

Akkor nézd meg a kreszt!
"Lakott területen csak akkor szabad a járdán kerékpározni (legfeljebb 10 km/h-val), ha az úttest
kerékpáros közlekedésre alkalmatlan (például földút). A hivatalos értelmezés szerint az, hogy az
úttesten nagy a jármű
forgalom, vagy tábla tiltja az úttesten a kerékpáros közlekedést, még nem
jelenti, hogy szabadna a járdán tekerni."

Már ne haragudj,de ha valaki seggrészeg akkor az úttest szerintem kerékpározásra alkalmatlan,mert még elüt valaki, azaz mehetsz a járdán!Autóknak viszont mindig tilos és mivel a járdán vagy nem kell téged figyelembe venni a forgalom szempontjából!! :-))))

-"Elnézést a környezetszennyező netezésért"-

55
Peta képe

Te most poénkodsz? Mert ez

Te most poénkodsz? Mert ez még annak is rossz :D

56
dendru képe

Szerintem poénnak azért

Szerintem poénnak azért nem olyan szörnyű! :-))

-"Elnézést a környezetszennyező netezésért"-

57
Sárki76 képe

_ #1 : amit a jog nem

_
#1 : amit a jog nem tilt, azt szabad...
#2 : a jog sosem szintaktikai kérdéskört feszeget, mint inkább szemantikait, ebből az aspektusból viszont bukta az elképzelésed :))
#3 : a definició expilicit/implicit fogalmazása/értelmezése hozza létre a kiskapukat, amire most Te hivatkozol? :))

________________________________________________

***˙˙˙o˙˙˙***
***˙˙-=-˙˙***
***˙˙˙|˙˙˙***

... elo szovet a femvazon.

58
dendru képe

Plussz érdekes,hogy ha

Plussz érdekes,hogy ha náthás vagy akkor az írásod is olyan lesz?
"Ha a járdán béz"
Ez a nem semmi!

-"Elnézést a környezetszennyező netezésért"-

59
toreki képe

Mentségem, hogy este írtam

Mentségem, hogy este írtam a laptopon, ágyban fekve, lámpa nélkül. Örülök, hogy eltaláltam a billentyűket. Visszaolvasni meg már lusta voltam.

60
dendru képe

Jól van, csak egy kis

Jól van, csak egy kis szurkálódás! :-)))

-"Elnézést a környezetszennyező netezésért"-

61
ízirájder képe

de aligha véletlenül van

de aligha véletlenül van olyan közel az M és a B. A náthás emberek kedvéért

Kóródy Gergely, dunaparti beduin
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?

62
felder87 képe

Van egy vicces sztorim. A

Van egy vicces sztorim.
A haverom, egy sör után tekert haza. A házuktól 20 méterre(ahol amúgy is posztolnak sünék)megállították. Szonda, zérótolerancia. Már nem emlékszem az összegre mit mondtak. Erre haver: "Csak egy sört ittam, ne basszatok már ki velem."Erre felsrófolták a büntit 30.000-re. Konklúzió:1.Ne igyál és tekerj. 2.Ha elkap a zsaru, mélyen hallgass:)
___________________________________________________
csodabringa:)

63
Wadmalac képe

Németországban a rendőr

Németországban a rendőr letegezése 400 €.
A lehülyézés is olcsóbb.
:D
_________________________________
Hobbim: örökmozgókat állítok meg és nullával osztok
Bonyolult állat a tehén, de én megfejtem

Wad

64
Zsabor képe

Titeket hányszor

Titeket hányszor ellenőrzött eddig rendőr?
Én kb 6 éve tekerek napi rendszerességgel, egyetlen alkalommal állt meg mellettem egy rendőrautó, amikor buszsávban mentem. Megdícsértek, hogy elöl-hátul lámpa, és még láthatósági mellény is van rajtam, igazi mintapolgár vagyok. Valami lehetett, amiről lemaradtam, mert úgy láttam, nagyon röhögnek rajtam. Aztán ők mentek tovább a dolgukra, én meg a kocsmába :)

65
ízirájder képe

nem hiszem, hogy annyira

nem hiszem, hogy annyira fizetőképes rétegnek tűnünk, mint a gépkocsival rendelkezők. Ők végülis már megtanulták, hogy kell nagy összegeket kiizzadni.

Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?

66
Röptömben_Szedtem képe

7 év alatt egyszer, mikor

7 év alatt egyszer, mikor meglátták, hogy átsunnyogok a piroson. Akkor adtak csekket is. De látni is talán ha 3x láttam rendőrt bringást ellenőrizni (az ominózus őszi CM-et leszámítva).

Amúgy várjuk meg mi lesz, lehet, h csak paráztatnak.

---------------------------
Ezüst/fekete városi hot rod.

67
elfroland képe

TízenX éve ellenőrzött,

TízenX éve ellenőrzött, és majdnem piros pontot adott (pont akkor volt ilyen akciójuk) mert volt első hátsó világításom, de aztán kiderült hogy nincs nálam a személyi így mégsem kaptam. :-)
Pár éve levettek egy tízesre mert átmentem a rákosrendezői vasúti átkelőn a piroson.
Saccra 100ezer kilométer alatt ennyi.
Kicsi a valószínűsége hogy idén sorra kerülnék. :-)

68
Peta képe

Mostmár 300000-rét ér a

Mostmár 300000-rét ér a vasútiátkelőzés. Pedig ott valóban nehéz kivárni, h a fél órás tilosjelzések lejárjanak. Kell tenni 1 kerülök a felüljáróig, talán még az is gyorsabb.

69
elfroland képe

Mivel én egy gennyarcú

Mivel én egy gennyarcú pocokmanó vagyok ezért továbbra is átmegyek a tiloson, csak most már nemcsak a vonatra figyelek hanem a rendőrre is. :-)

70
Krisi képe

vasúti átkelőnél piroson

vasúti átkelőnél piroson átmenéssel azért vigyázzoda, még akkor is, amikor azt hiszed hogy csak a lámpa rossz. pár éve motoroztam Balatonra szép csendes mellékutakon, egyszercsak megálltam egy vasúti átkelőnél mert láttam, hogy piros. én voltam kb. a 3-4. a sorban, megálltam, aztán le is állítottam a gépet, mert ilyenkor általában mindig várni kell, a mögöttem állót meg nem büntetem azzal hogy a kétütemű masinámat előtte járatom (amúgy egyáltalán nem füstöl ha már meleg a motorja)

már elég nagy sor volt, jópár ideje várakozhattak már az autósok, mert egyszercsak az előttem haladók kezdek lassacskán átcsorogni a piroson. legjobb az volt, amikor a mögöttem jövő furgon is dudált(!!) rám, hoyg mennyek már. rámutattam a lámpára, hoyg "nem látod hogy piros, basszájba?", de nem hatotta meg, ő is átment.
itt jegyezném meg, hogy egy beláthatatlan vasúti átjáró volt, mindkét irányba fákkal volt benőve a sínek mellett, ráadásul pont kanyarban volt az átkelő, kb 30-40 métert lehetett csak belátni a vasúti pályából.
közben már a szemből jövők is kezdtek egyesével átcsorogni, két sokgyerekes gyerekes család - akik két autóval voltak - pl. úgy abszolválta, hogy az első autóból kiszállt anyuka, elment a sinekig, majd mondta, hoyg jöhetnek, nem jön semmi.
ekkor én még mindig csak ültem békésen a motoromon, azon gondolkodtam hogy tényleg ennyire hülyék-e az emberek vagy csak álmodok, amikor jobbra néztem, és a fák között láttam fel-felvillanni egy M63-as mozdony felső fényszóróját. rögtön leugrottam a motorról, és elkezdtem káromkodásokkal tűzdelve nyomatékosan ordibálni, leszállva a motorról még el is indultam feléjük, hogy ezt azonnal hagyjkák abba. ekkor már az első autó átment, épp a második készülődött hogy szintén átmenjen, de ők látva egy őrült bukósisakos embert feléjük ordítva közeledni inkább maradtak ahol voltak. jól is tették, mert a vonat kb ekkor ért oda.

ja, és a csúcspont ekkor jött, miután elment a vonat, az anyuka reakciója:
- most miért kell káromkodni meg ordibálni?
ennyi.
semmi köszönöm, köszönjük hogy szóltál, satöbbi. még neki áll feljebb bazmeg. ha nem sokkolt volna ennyire az előző pár másodperc, hoyg majdnem a szemem láttára gázolt halálra a vonat egy családot akkor addig verem azt az ostoba picsát amíg lélegzik.
na de ez már nem tartozik ide :)

szóval lényeg, hogy előtte sem nagyon mentem át akkor amikor a vasúti átkelőnél piros a lámpa, de ezután pláne nem fogok. szerintem ha egkérdeznénk azt a nem kevés embert akik évente vasúti átkelőknél halnak meg akkor ők is azt válaszolnák, hoyg "szt hittem nem jön vonat".

szóval soha ne menjetek át a vonat előtt, mert az nem jó :)

(azért az is hozzáteszem, hogy biciklivel a városban ahol ismerem a kereszteződést és belátható ott énis simán átmegyek bringával ha nem jön semmi, mielőtt még azt hinnétek hogy mintapolgár vagyok. de ha egyszer akkora balfasz leszek hogy mindezt egy rendőr orra előtt abszolválom és megbüntetnek, akkor ki is fogom fizetni szó nélkül)

71
eszemel képe

degáz... A vasút meg

degáz...
A vasút meg figyeljen már! Az ilyen 10percig lezárjuk az átjárót hozzáállás ehez vezet, hogy az emberek megunják/azhiszik rossz és ez balesetveszélyes.
Velem szilveszter előtt történt fura eset Bélapátfalván, piros a villogó, jön a motorvonat, átmegy az átjárón és megáll utána az állomáson
és amíg el nem ment az állomásról(nem visszafelé az út irányába) addig piros volt:( Az előttem lévő ember át is hajtott. Nem kéne egymás idejét fölöslegesen rabolni.
Ez a hozzáállás látszik is a MÁV teljesítményén :(

72
Krisi képe

igen, a vasútkezelő is

igen, a vasútkezelő is azért magába nézhetne ekkicsit. Solymáron és Pilisvörösváron is gyakran eljátszák ugyanezt, hogy megérkezik a vonat az állomásra, a lámpa már piros, fel/leszállnak az utasok, elindul a vonat, áthalad, és még mindig nem vált a lámpa, mert néha pont ekkor jön még a másik irányból is a másik vonat.

73
eszemel képe

sorompó le, 1 perc, vonat

sorompó le, 1 perc, vonat el, sorompó fel.
És akkor senki eszébe se jutna, hogy "át kéne menni mert múltkor is vártunk 10 percet biztos most se jön..."

74
Peta képe

A vasúti

A vasúti biztosítóberendezést sok esetben vágányban lévő kapcsolók működtetik. Ha ez egy megálló előtt van, az átjáró meg utána, akkor a megállóban nem megálló ICnek is időben le kell engedni a sorompót, viszont a bzmot is be fogja kapcsolni.

75
fkrisz3 képe

Arra azért vigyázzatok,

Arra azért vigyázzatok, hogy lehet, hogy azért nem vált, mert az IC követi, vagy jön szembe megállás nélkül. (persze ott ahol van erre hely) Nem csak egy vonat miatt lehet piros. Ez csak egy tanács, amire nem árt gondolni.

76
eszemel képe

Ez az egész 10 percig

Ez az egész 10 percig várakoztatjuk a népet biztos megoldható a XXI. században.
Nem a technika a gond, hanem a szándék hiánya.

77
Peta képe

Inkább a pénz

Inkább a pénz hiánya.
(Egyik vasutas docens mondta a közlekkaron, hogy 1-2 éve volt egy konferencián, ahol az európai országok vasúti fejesei konzultáltak, a svájciak elkeseredetten közölték, hogy a következő évre x összeggel kevesebbet (!!) kap a vasút náluk, mint abban az évben, mire a mávos kolléga közölte, hogy nálunk az egész éves költségvetése kevesebb ennél a mávnak...)

78
Wadmalac képe

Az a helyzet, hogy azért

Az a helyzet, hogy azért csukják le (szabály szerint) az állomáson megálló szerelvény előtt is, mert ha a szerelvénynek betojik a fékje, mire "hűhavigyázzelbaxtuk", már egy-két autón átgyalogolt a tuja.
Vasutunk gépparkja sem mai gyerek, én nem tartom túlzott óvatosságnak ezt a szabályt.
Persze xar ügy ott rostokolni, de sokkal jobb mint szeletben folytatni az utat.
Az olyan vasúti átjárókat, ahol a biztonsági időkkel a sűrű forgalom miatt már szinte folyamatosan zárva a sorompó, meg kell szüntetni (alul-felüljáró).
Persze ez megint jelentős pénzkérdés, de ne emberéletek kárára nyerjünk már időt.
_________________________________
Hobbim: örökmozgókat állítok meg és nullával osztok
Bonyolult állat a tehén, de én megfejtem

Wad

79
Hotyhogy képe

Magányos hangya voltál

Magányos hangya voltál fekete-fehér világodban. De állítólag a világ szürke, és nem lehet minden szabályt betartani. Csak vigyázni kell. Nem lett baj, tehát az bizonyítja ezt. Ettől emberi a társadalom, és nem hangyai. ;-)

80
Wadmalac képe

Hohh, én egyszer azt

Hohh, én egyszer azt néztem végig égnek álló hajjal, amint a vonat átrombolt előttem ezerrel, miközben bámultam a fehér kacsintgatós jelzést.
Régi jó szokásom, hogy fehér jelzésnél is körülnézek. Sztem ezért tudom ezt most mesélni. Az emberek állatira nem fogják fel hogy a vasúti átjáró mennyire veszélyes üzem.
Meg a vasutasok sem mindig.
Legalábbis az, aki felvette, mikor felhívtam a helyi MÁV-központot azzal hogy fehér villogónál megy át éppen előttem harminc marhavagon, rendesen meg volt sértődve, hogy ilyen semmiséggel zavarom. Hát mérgemben azonnal hívtam a rendőrséget, érdekes módon ők 5 perc alatt odaküldtek egy járőrt, aki beállt szemafornak és szidta a vasutasokat mint a bokrot.

_________________________________
Hobbim: örökmozgókat állítok meg és nullával osztok
Bonyolult állat a tehén, de én megfejtem

Wad

81
Hotyhogy képe

Dícséretes ez a

Dícséretes ez a felelősségtudatos és önzetlen tetted. A rendőrség pedig tovább kellett volna vigye ezt az ügyet, és lehet, hogy úgy is tették.

Ilyen veszélyesen hibás jelzőt nem üzemeltethet büntetlenül semmilyen vasúttársaság. A jelentésedet vevő közömbös vasutasok pedig azonnali hatállyal kirúgandók.

82
Oversize Load képe

Északi parton főleg

Északi parton főleg Csörgők (M41) és Szergejek (M62) járnak. A Gyíkokat (M63, ismertebb becenevén Dízel Gigant) selejtezte a MÁV (1987, 1990).

Szénhidráttal rakom oszt?

Powered by ALPSKO mleko (1.6 pol posneto)

83
Shag_Beckur képe

Hirtelen elcsodálkoztam,

Hirtelen elcsodálkoztam, hogy milyen új neveik vannak a Messier objektumoknak:)

84
Krisi képe

Akkor tényleg

Akkor tényleg valószínűbb, hogy M62 lehetett az. arra emlékszem hogy piros volt és nem Nohab :)

85
Frenki képe

Nekem szóltak, hogy ne

Nekem szóltak, hogy ne menjek át a piroson a New
York palota előtt.Mondjuk mindíg kivárom, hogy szemből jöjjön a villamos.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

86
ízirájder képe

ez most olyan, mintha a

ez most olyan, mintha a kerékpár is veszélyes eszköz volna, mint az autó, amire ezt kitalálták

Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?

87
Doom3d képe

A kerékpár veszélyes

A kerékpár veszélyes eszköz. Jó fegyver egy képzett harcos kezében. A múltkor az egyik fél kézzel visszahúzott egy mercit induláskor, és beszakította a motorháztetőt. Csak engedély nélkül tartott vadászfegyverrel lehetett megállítani.

Az ilyenek simán árokba szorítanak egy vasárut szállító kamiont. Jogos az ellenőrzés.

Bár úgy tudtam, vérmintát csak pozitív szonda után lehet kérni.

88
Krisi képe

ha részegen bekacsázol egy

ha részegen bekacsázol egy autó elé aki félrerántja a kormányt, akkor veszélyes is.

89
ízirájder képe

ha lövöldözök, és

ha lövöldözök, és elémállsz, az is

Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?

90
Peta képe

És lövöldözni legális?

És lövöldözni legális?

91
Miló01 képe

Kicsit erőltesd meg magad,

Kicsit erőltesd meg magad, kicsit vegyél vissza a demagógiából és akkor tudnánk vitázni, válaszodra igen, van hogy legális...

92
Shag_Beckur képe

Demagógiára csak

Demagógiára csak demagógia lehet a megfelelő válasz, ha az ember rá akarja ébreszteni a másik felet a mondanivalójának demagóg voltára.

93
Peta képe

Kedves Miló, olyankor a

Kedves Miló, olyankor a lőtérparancsnok csak szól, hogy ne menj ki a céltábláért, nem igaz? Mellesleg van maroklőfegyverre engedélyem, + gázpisztolyom, de akkor sem érzem úgy, hogy mások jelenlétében nekiállhatok lövöldözni. Van, hogy legális, de általában nem az.

94
Miló01 képe

Tudnál segíteni, hogy mi

Tudnál segíteni, hogy mi kell egy engedélyhez, ill. milyen fegyverek jók? Köszi:D

95
Peta képe

Iratkozz be egy

Iratkozz be egy lövészklubba, de sztem ez itt elég off :D

96
Miló01 képe

köszi

köszi

97
Zsurmi képe

Ahogyan a gyalogos is. -

Ahogyan a gyalogos is.

-
Zsurmi

98
Miló01 képe

Tiltsuk be a gyaloglást is!

Tiltsuk be a gyaloglást is! A fene, csak akkor hogy megyek el a bárpulthoz:D

99
toreki képe

Kiírták a kocsmaajtóra,

Kiírták a kocsmaajtóra, hogy a kocsmában a kresz szabályai vannak érvényben? :)

100
Krisi képe

Ki mondta, hogy a gyalogos

Ki mondta, hogy a gyalogos nem?

101
Zsurmi képe

Nem egyforma a

Nem egyforma a mérce.

Érdekes módon, ha kerékpárosról van szó, a ez elvárások az egekben, de az arányos elbánás az nem. Ott aztán szigorúság, a világ bináris, a tolerancia zéró.

Ez a bajom.

-
Zsurmi

102
Oversize Load képe

Mi a helyzet a motorosokkal?

Mi a helyzet a motorosokkal? Józanul is halára gázolhatják a gyalogosokat....

Szénhidráttal rakom oszt?

Powered by ALPSKO mleko (1.6 pol posneto)

103
Peta képe

Csakúgy, mint egy józan

Csakúgy, mint egy józan biciklis.

104
Oversize Load képe

Józan biciklis ritkábban

Józan biciklis ritkábban csinál történelmet gyalogosból...

Szénhidráttal rakom oszt?

Powered by ALPSKO mleko (1.6 pol posneto)

105
Röptömben_Szedtem képe

Minimum fokozottan

Minimum fokozottan önveszélyes. Ennek folyományaként vannak a társadalomra és a polgártársakra is hátrányos következményei a felelőtlen/részeg bringázásnak (hatványozottabban, mint a gyaloglásnak), azért kell szabályozni.

---------------------------
Ezüst/fekete városi hot rod.

106
Frenki képe

Akihez hozzávágtam annak

Akihez hozzávágtam annak fájt.

"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

107
Drody képe

Újabb piás flém

Újabb piás flém topik?

........................
Formaharc és sci-fi.

108
Krisi képe

ti akartátok, hogy legyen

ti akartátok, hogy legyen egyenlő jármű a kerékpár, most megkaptátok :)

109
elfroland képe

Senkik se akar

Senkik se akar egyenlőséget.
Maximum egyenrangúságot, de nem teljes egyenlőséget.
Vagy van itt valaki aki 130-as sebesség limitet és teljesítmény adót akar a bringára? :-)

110
Zsabor képe

A teljesítmény- vagy

A teljesítmény- vagy súlyadó azt hiszem nem lenne akkora érvágás :)

111
Frenki képe

Elvinném a bicót a

Elvinném a bicót a hivatalos szervíz fékpadjára teljesítményt mérni.
Ráületetném öreganyám, oszt mondanám:
"Na forgasson mama, ahogy a temető felé szokott!"

"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

112
blajo képe

A teljesitmeny adot

A teljesitmeny adot vallalom... :-)
A 130-as sebesseglimittel sincs gond, de akkor modositani kell a Kohem rendeletet, hogy a fekeknek birniuk kell a 130-rol megallast. ;-)

szerk: Megeloztel. A sulyadoval mar nagyobb gondban lennek, mint az atlag bringas.

113
Doom3d képe

A 130-as sebességlimit

A 130-as sebességlimit helyett beérem a gépjárművekkel azonos korlátozással. Lakott területen 50km/h, főúton 90km/h, autópályán fekvőbiciklivel max. 130km/h. Betartanám.
A teljesítmény adó 50 lóerő alatt legyen nulla, és akkor fizetem. Vagy legyen arányos a vezető nélküli teljesítménnyel. A súlyadó meg a jármű önsúlyával legyen arányos, és akkor azt is kipengetem. Az ember VO2 max. értéke, lábteljesítménye és önsúlya személyes adat, ezért az adóztatáshoz nem használható a magánélet sérelme nélkül. :)

114
Miló01 képe

Az emberi teljesítmény

Az emberi teljesítmény után nem lehet adóztatni, adózzanak a bicikli teljesítménye után, ja hogy annak nincs. Akkor adó sincs! Súly adót meg évi egy ezrest befizetném és még sok is lenne...
De lehetne kötelező biztosítást is kötni, ez lehetne a vázba építeni 5-10 ezer formájában 60-70.000 alatt, fölötte pedig + havi kötelező lenne, amiben benne lenne minden féle szolgáltatás, bicikli szerviztől kezdve a cascoig minden. Arra is kifizetnék havi 1000-2000 ft-t!

Mivel evidens hogy az autóhoz hasonlítsuk, akkor azt is elvárom, ha részt veszek/veszünk az adóztatásból, a bicikli környezetkímélő hatását is vegyék számításba építsenek infrát, amit tökéletesen lehet használni, vegyenek el sávokat az autóktól stb. És legfőképp, mert eddig még nem jutottunk el a mérleg közepéig, minden kerékpárral járó ember, aki munkahelyére vagy suliba jár kapjon mindennap egy étkezési jegyet, mondjuk 3-4-500 ftosat, ami legyen adómentes és a cég fizessen egy két %-al kevesebb adót.

Ez így 6-10.000 ft-os étkezési jegyre jönne ki havonta, amit szigorúan CSAK kiskereskedőknél lehetne levásárolni ÉLELMISZERre HELYBEN.

Mert aki kerékpárral jár, az a társadalomnak hasznot hoz, ha még neki fizetnie kell, kapja meg a haszon egy részét, amivel még nagyobb haszon jön létre más területen.

115
Doom3d képe

+1: Kilométerenként 9Ft

+1:

Kilométerenként 9Ft üzemanyagutalványt igazán adhatnának a bringával munkába járóknak is. Olyant, amit élelmiszerboltban le lehet vásárolni.

Én már most a jövő technológiáját használom: fonottkalács alapú bioüzemanyaggal hajtott ultrakönnyű jármű.

116
Miló01 képe

Igen, de a kilométer

Igen, de a kilométer alapút nem lehetne jól ellenőrizni, max csak a lakcímkártyából és a min. távolságot a melótól szorozni 3x.

De átlag nyolc kilométeres út ami 24*9=220 ftra jönne ki, az nem sok és ez lenne az átlag. Nem éppen kecsegtető. Egy 4-500 ft-s utalvány már inkább. Függetlenül a távolságoktól, mert aki messzebb lakik az úgysem érdekli, ha többet kapna se, aki meg közelebb 10 kilométeren belül, az meg lehet elgondolkodik. 1-200 ft nem sokat számít nem ösztönző erő.

117
elfroland képe

Jelenleg a gépkocsival

Jelenleg a gépkocsival munkába járásra adhat a munkáltató adómentesen 9ft/km támogatást. Ezt ki lehetne terjeszteni kerékpárra is.

118
fkrisz3 képe

Hollandiában állítólag

Hollandiában állítólag van olyan, hogy GPS segítségével ellenőrizve, ha a delikvens reggel és este elkerüli a beduguló főutat, akkor kap asszem 4 Eurót (interneten megnézi merre van dugó, és nem arra megy), ha nem használja a kocsit, akkor 8-at. Bár csak kísérlet, és pár százan vesznek benne részt, de a pacák azóta azt mondta, hogy bicón viszi a gyereket oviba, és duplán keres azzal, hogy nem autóval jár.

119
Miló01 képe

Az jó, majd 10 év múlva

Az jó, majd 10 év múlva belehet vezetni.
Magyarországon sokaknak az étel is teher megvenni, nem hogy a gps!

120
fkrisz3 képe

A GPS jár hozzá! Állami

A GPS jár hozzá! Állami kísérlet a forgalom csökkentésére. Nálunk erre nincs pénz, Akinek meg nincs pénze kajára az ma sem jár kocsival, mert arra sincs.

121
Frenki képe

A magyarok okosabbak

A magyarok okosabbak megint!Minek a GPS?Elvenni a néptől lét, letszi az magától is kocsit!
Kit érdekel merre járkál?Üljön a dugóban majd 400/literérért 2 órát egy gyalog félórás útszakaszon.Intelligencia növelő almamag este.Hat már?Nem?Akkor 500 litere+súlyadó*1,25.Majd fog hatni.
Nehogy már fizessen az állam a népnek, inkább fizeesen a nép neki!Olcsóbb és jövedelmezőbb.Megint megelőztük a korunkat!

"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

122
Tomek képe

Bringasávot az

Bringasávot az autópályákra!

123
stp1 képe

hát mondjuk az idióta

hát mondjuk az idióta 40-50km/h-s korlátozást eltöröltetném.

124
Frenki képe

Egyszer kicsúsztam a HHH-n

Egyszer kicsúsztam a HHH-n a fékutam 3 kitépett bokor volt...

"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

125
eszemel képe

az is egy olyan szabály,

az is egy olyan szabály, hogy nincs értelme, de mivel nem büntetnek miatta ezért nem kerül elő és nem is vizsgálják felül...

126
Zsurmi képe

De van értelme. Baleset

De van értelme. Baleset okozása esetén mindenképp.

De legfőképp az, hogy az ember tudhatja mihez tartsa magát!

Az 50-es korlát felemelésre kimondottan jó és igazságos. A mindennapokban nincs megérthető ok a gyorsabb kerékpározásra - lejtőn sem. Talán kivéve az országúti edzést.

-
Zsurmi

127
eszemel képe

Városban 50es korlátozás

Városban 50es korlátozás érvényes a legtöbb helyen, úgyse mehetnél gyorsabban.

Tartd magad a saját és kerékpárod képességeihez az út és forgalmi viszonyokhoz, ne fölöslegesen korlátozó szabályokhoz. Ráadásul ez a kerékpáros sportolást is ellehettlenítené ha betartattnák.

Montizásközben rendszeresen túllépem ezt a sebességet leejtőn lefelé néha terepen is.
Sose fognak bemérni, mert kisforgalmú helyeken tekerek olyankor, de miért van értelmetlen szabály, miért korlátozzák a sportolást?

128
sagan képe

Átlátható, világos

Átlátható, világos szabályozás kellene,ami könnyen betartható,majd annak szigorú és következetes ellenőrzése.
A kerékpár menettulajdonsága teljesen más, mégis a gépjárművekre szabott szabályozás érvényes rá, súlyosbítva ellenőrizhetetlen sebességkorlátokkal és kötelező kerékpárút használattal. A legtöbb kerékpáros szabálytalanság szerintem olyan szituáció következménye, ami normális szabályozás mellett elő sem fordulna. Most szabálytalan vagy, ha a budai rakparton egyes részeken 10-nél többel hajtasz vagy a villamosít használod a bringagyalog helyett, de még akkor is,ha a Fő utcán a buszsávban mész.
A gépjárművekre bevezetett zéró tolerancia lehet javított a statisztikákon,de ebből még nem következik,hogy feltétlenül érvényesíteni kellene a kerékpárra is,hiszen legalább egy tonna különbség van a két jármű között. A részeg önmagára és másokra is veszélyes kerékpárost természetesen ki kell szűrni a közlekedésből.

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

129
Shag_Beckur képe

Biciklis és biciklis közt

Biciklis és biciklis közt lehet 50-60 kg különbség. Szabad nekik is inni?

A bicikli és a kistestű robogó közt csak 50-60 kg a különbség. Akkor robogón is lehessen inni?

A kistestű robogó és egy nagytestű robogó közt csak 50-100 kg a különbség. Akkor nagytestű robogón is szabadjon inni?

Egy nagytestű robogó és egy nagytestű motor közt csak 50-100 kg a különbség. Akkor egy nagytestű motort lehet ittasan vezetni?

Egy nagytestű motor és egy kisautó közt csak 50-100 kg a különbség. Akkor egy kisautót szabadjon alkoholos befolyásoltság alatt vezetni?

Egy kisautó és egy...

130
sagan képe

Azért számít az

Azért számít az elérhető végsebesség is ;)).
Egyébként igen, szerintem simán lehetne sávos minimum.
Pl: motor x teljesítmény fölött, szgk. és fölötte zéró
motor x teljesítmény alatt 1 kat (0,2-0,4 g/l)
segédmotor, kerékpár 2 kat (0,4-0,8 g/l)

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

131
habarcs képe

"Átlátható, világos

"Átlátható, világos szabályozás kellene"
_________________
Csupa erő, csupa izom! Minden reggel biciklizom...

132
sagan képe

És ebben mi a bonyolult?

És ebben mi a bonyolult? Hadd ne kelljen már egy törvénytervezet szövegét kidolgoznom egy blogbejegyzés hozzászólásában. Lenne egy kritériumrendszer,ami alapján egyértelműen be lehetne a járműveket sorolni néhány kategóriába,tőlem mehet a jogosítvány típusa alapján is.
A lényeg, hogy pl. ha kerékpárral 0,8 ezrelék fölött szondáztatnak meg akkor nem bűncselekményt követnél el csak szabálysértést, de persze itt is meglenne a bűncselekmény kategória egy nagyobb értéknél. Egyszerűen csak a skála lenne járműre optimalizálva.

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

133
elfroland képe

Óóóóbázz... a fentiek

Óóóóbázz... a fentiek szerint a 3millkás havi kereset meg a minibálbér ugyanaz csak elég kis lépésekben kell lépkedünk felfele... :-D

134
Shag_Beckur képe

A tied mintha szalmabáb

A tied mintha szalmabáb érvelés lenne.

Bizonyos esetekben igen, lehet a fenti módszeremmel cáfolni egy hipotézist. Gyk. ki dönti el, hogy honnantól veszélyes az ittas vezetés? Eléggé önkényes a kerékpárnál meghúzni a határt, hiszen egy smkp is hasonló súlyú és menetdinamikájú (megkockázatom, hogy egyes futárok vagy durvább arcok le is nyomnák rövid, közép, de akár hosszútávon is az 50ccm-es motorost).

Jó, engedélyezzük smkp-ra is a 3-4 korsó sört. De, ahogy fent is leírtam, ennek alapján simán lehet mindenkire alkalmazni. Hiszen a következő lépcsőfok csak egy picit nehezebb és csak egy picit veszélyesebb. Ha meg nem engedélyezzük, akkor viszont a bringára se szabad. Mert nagyságrendileg ugyanaz a súly, ugyanaz a menetdinamika mindkettőnél.

135
elfroland képe

Ööö... asszem én nem

Ööö... asszem én nem érveltem semmi mellett sem, csak hülyeségnek tartottam a fenti érvelésed, de legyen:
Jelenleg is van önkényesen meghúzott határ:
Ez pedig a járművezetőknél van meghúzva.
Önkényes mert egy roller hasonló menetdinamikájú és mégis lehet ittasan menni vele.
Máik határ is van:
Az alkolhol.
Orrot fújni/turkálni pl. lehet pedig az is növeli a reakcióidőt.
A fenti érvelésed szerint ezek is LEHETNEK tévesen meghúzott határvonalak.
Észre kell venni hogy a szabályt a GÉPjárművekkel ittasan elkövetett súlyos balesetek miatt vezették be.
A cél nem az volt hogy egy logikus, értelmes és hasznos szabály hozzanak , így logikát és értelmet keresni benne fölösleges.
A fentebb általad leírt gondolatmenet a bevezetéskor fel sem merült.
Azt akarták hogy kevesebb legyen a baleset és ez volt a legegyszerűbb és leggyorsabb megoldás.
Kb. mint amikor kib@asznak egy 30-as táblát a útkereszteződésbe mert sok volt ott a baleset ahelyett megkeresnék a balesetek okát.

Szerintem a közelmúltig fel sem merült a szabály bringásokra való gyakorlati alkalmazása, pont azért mert nem is miattuk készült.
Mostanában viszont úgy tűnik hogy oly mértékben szaporodnak az ittas kerékpárosok miatt bekövetkezett balesetek hogy átlépték a rendőrség ingerküszöbét így nekiállnak intézkedni.
Ami jó.
Más kérdés, hogy szerintem a több baleset a gépjárművek számának és sebességének növekedése miatt van s nem pedig az részeg bringások elburjánzása miatt. De tény hogy ezek kiszűrésével csökkenthetőek az ilyen jellegű balesetek száma.

136
Shag_Beckur képe

"asszem én nem érveltem

"asszem én nem érveltem semmi mellett sem..."

Bár nem mondtad ki, de a konklúzió egyértelmű volt abból, amit írtál:)

Roller: ahogy írod, az nem jármű, tehát a KRESZ-hez nincs köze. Ha beveszik a járművek közé, onnantól ugyanúgy vonatkozik rá a KRESZ.

"Orrot fújni/turkálni pl. lehet pedig az is növeli a reakcióidőt.
A fenti érvelésed szerint ezek is LEHETNEK tévesen meghúzott határvonalak."

Az orrfújás és turkálás nem okoz bódult állapotot szerintem.

"Észre kell venni hogy a szabályt a GÉPjárművekkel ittasan elkövetett súlyos balesetek miatt vezették be."

Megmondom őszintén nem vagyok képben a korabeli KRESZ-szel, de azt nem merném kijelenteni így határozottan, hogy a bringásokra azért húzták rá a vizes lepedőt, mert a gépjárművezetők ittak. Állatierővel vont járművet se szabad ittasan vezetni. Tehát semmilyen járművet. Amikor megbokrosodik a Sanyi, akkor a félrészeg Pistabá nem biztos, hogy megtudja fékezni. De legalábbis sokkal kisebb eséllyel, mint józanul.

"A cél nem az volt hogy egy logikus, értelmes és hasznos szabály hozzanak , így logikát és értelmet keresni benne fölösleges."

Szerintem értelmes. Aki a közlekedésben részt vesz járművel, az az úttestet használja. Az úttest közös felület, ahol nem veszélyeztetheted a másik vagyontárgyát, életét. A részegen kacsázó bringás veszélyezteti.

"Szerintem a közelmúltig fel sem merült a szabály bringásokra való gyakorlati alkalmazása, pont azért mert nem is miattuk készült."

Vagy csak azért, mert a KMB-s is ott iszogatott az öregekkel a kis falu egyetlen kocsmájában és eszébe se jutott megbirságolni azt, aki 10 perccel előtte hívta meg egy sörre. De mióta a briciklizés sikk és egyre többen csinálják, azóta igen, ez egy fontos probléma lett.

"Más kérdés, hogy szerintem a több baleset a gépjárművek számának és sebességének növekedése miatt van s nem pedig az részeg bringások elburjánzása miatt."

Mivel közösségben élünk a technikai haladás korában, ezért változásra, a megváltozott körülményekhez alkalmazkodásra mindenhol szükség van. Ha nő az átlagsebesség az utakon (ami általában jó és kívánatos, pl. országutakon), ott fel kell készíteni erre a közlekedés többi résztvevőjét is.

(Btw, megvan az Androméda-köd mostmár binokulárban is. Csak sajnos megint "jókor" felhősödik be az ég).

137
elfroland képe

Ok. Még annyit hogy

Ok.
Még annyit hogy szerintem a szigor a Zsodojazsémbesi halálra gázolt alkeszeknek köszönhető és nem a sikk öltönyös/fixis ingázóknak.

138
blajo képe

Mosolyogni fogtok, de a

Mosolyogni fogtok, de a roller, gorkori stb.-re eleg jol raillik a kovetkezo idezet a kreszbol:

II. A közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak
r/1. Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segíti. A kerékpáron a kerékpárt nem hajtó személy is szállítható erre alkalmas ülésen. A kerékpáron utánfutó vontatására alkalmas berendezés helyezhető el.

Vagyis ezekre is kene pl. kulloprizma, es nem szabadna jardan hajtani veluk... :-)

139
Doom3d képe

Görkorira két független

Görkorira két független fék, csengővel? :)

140
blajo képe

Egy kis kepzeloerovel ezek

Egy kis kepzeloerovel ezek meg meg is oldhatok:
- Fekezeshez keresztbe teszem az egyik labam, aztan a masikat is (csak ne kerje a rendor, hogy egyszerre prezentaljam...)
- Csengo meg elfer a zsebbe, egy zsinorral rogzitve a gorkorihoz. (Fontos, hogy a gorkori reszekent lehessen felmutatni.) :-)

141
Krisi képe

apró kötekedés:

apró kötekedés: orrturkálás hogyan növeli a reakcióidőt?
jobb kézzel fogom a kormányt, ballal meg túrom az orromat: ha veszélyhelyzet adódik hirtelen, akkor jobbal elrántom a kormányt, a lábaimmal meg simán tudok fékezni, nem azokkal túrom az orromat :)

amúgy persze értem mire célzol, hoyg sok olyan dolog van, ami nem tiltott tevékenység, pl. ha egyik kezemben egy szendvics van a másikkal meg épp borotválkozok az nem tilos, viszont nem kicsit veszélyes. vagy ha mellettem ül életem szerelme és épp közli velem hogy melyik fehérneműjét vette fel, akkor az sem kevésbé vonja el a figyelmemet a vezetéstől mint egy pohár sör.
de.
ez még nem jelenti azt, hogy az alkohol ne lenne súlyos veszélyforrás, ettől még ugyanúgy rá kell szállni az ittas közlekedőkre.

és megint hozzáteszem, hogy szoktam néha kerékpározni alkohollal átjárt állapotban (autózni vagy motorozni viszont soha!), és én is ugyanúgy megszopnám ha megszondáztatna a rendőr amikor sörök után tekerek, de ennek ellenére támogatom az ilyen akciókat, az sosem baj ha kiszednek néhány veszélyes közlekedőt az utakról. nyilván lesznek olyanok is akik öt sör után is biztonságosabban mennek mint más józanul, ez az ára.

(ez a vége már inkább Sragli-nak szólt)

142
Zsabor képe

Azért ha 5 feles után

Azért ha 5 feles után rendeznénk egy versenyt, én elég komoly összegekben mernék fogadni az 50 köbcentis robogóra.
A kerékpárt ugyanis nem csak irányítani, de hajtani is kell. És a teljesítményben a visszaesést egy sör után is nagyon észrevenni.

143
Frenki képe

Mert nem ittál eleget, a

Mert nem ittál eleget, a nagyfater mindíg arra panaszkodott, hogy arra még emlékezett, hogy kivel beszélgetett a kocsmában, de hogy hogy a bánatba tudott éberdni a falu másik végében egy árokban.....?
Szóval nem is érzékelte az eletelt időt amíg átjutott a falu másik végébe olyan gyors lett.
76 éves korában egyszer a házunk előtt belesett az árokba a biciklivel(ről).
Akkor váltott a gyalogos közlekedésre a kocsmába, abbéli geometriai elgondolás alapján, hogy egyik oldalt ott a kerítés, ha abba kapaszkodik, akkor nem esik el, és mindegy merre megy,előbb utóbb hazajut.Ha meg elfogy a kerítés átmegy a másik oldalara és elindul visszafelé, mert akkor az már a faluvége.
No az elgondolás nagyjából 65%-ban működött is, de a pálinka teleportáló hatása továbbra is megmaradt.
Gyalogosan is olyan gyors volt, hogy épp csak lettette a felespoharat már a borotválkozó tükör előtt taláta magát otthon.

"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

144
Zsurmi képe

Kb. tömeg felével és a

Kb. tömeg felével és a sebesség négyzetével arányosan nő a mozgási energia. Márpedig főleg ettől függ egy közlekedő ön és közveszélyessége.

Tekintsük egyformán veszélyesnek az ittas sofőröket, persze annak mértéke egyénfüggő.

A tömeg kevésbé számít, a sebesség viszont sokkal jobban.

Egy átlag vagy ép ittas kerékpáros 10-30 km/h-val tud közlekedni, a tömege 60-120 kg között van.
Egy robogó 30-50 km/h vagy akár 80 km/h, tömege 120-180 kg. Mindkettő 1 személlyel értendő.

A nagymotor 100-200, egy autó 600-2000 kg között van, az életszerű sebeségtartománya városban (ahol találkozhat kerékpárossal) 30-80 km/h között.

És akkor meg se említem, hogy egy nem túlságosan ittas bringásnak kimondottan jót tesz a szabad levegő és a mozgás, míg egy nem mozgó gépjárművezető esetén pont az ellenkező hatás van.

-
Zsurmi

145
Krisi képe

figyelj, énis szoktam

figyelj, énis szoktam piásan tekerni, de nem gyártok mögé ideológiát, hogy az miért helyes.

146
Zsurmi képe

Sehol nem mondtam hogy

Sehol nem mondtam hogy helyes, nem kéne csúsztatni.

A mércével van bajom.

-
Zsurmi

147
Zsurmi képe

+1 - Zsurmi

+1

-
Zsurmi

148
j_gergo képe

Nagyszerű. Most akkor

Nagyszerű. Most akkor kezdődhet a kerékpárral behajtani tilos táblák azonnali és maradéktalan eltávolítása is.

149
Shag_Beckur képe

De akkor egyenlőbbek

De akkor egyenlőbbek lennének az egyenlők közt, hiszen vannak egyéb behajtani tilos táblák is.

150
Zsurmi képe

A normál behajtani tilos

A normál behajtani tilos ugyanúgy vonatkozik kerékpárokra is.

A nagy egyenlőség azt is jelentené, hogy amennyi kerékpárral behajtani tilos, annyi behajtani tilos kivéve kerékpár tábla is.

De nyilván itt nem a totális egyenlőségről van szó, hanem, hogy ne legyenek aránytalanok a tiltások. Mert a kedvezmények, vagy épp a tiltások, a veszélyeztetettség miatti kompenzációk, sőt a lehető legakadálytalanabb közlekedés kérdéseben a kerékpár nagyon durván hátrányban van.

A kötelességek terén meg az elvárás az egekben, sőt egy rakás plusz kötelesség ami csak neki van.

Le kéne szokni a végletességről.

-
Zsurmi

151
Shag_Beckur képe

Így már más. A fenti

Így már más. A fenti "maradéktalan eltávolítással" nem értettem egyet. Nyilván vannak olyan helyek, ahova jobb, ha nem hajthat be biciklis. De az is tény, hogy nagyon sok helyen feleslegesen van kint, azokat tényleg jó lenne beszedni.

152
felder87 képe

Egy sör nem sör. Két sör

Egy sör nem sör. Két sör egy sör. Egy sör nem sör. A rendőr meg b*szik rád, amíg nem kerülgeted az út közepén a fehér egereket.
___________________________________________________
csodabringa:)
Slick-el rakom, oszt?

153
Zsabor képe

Mi esik jól egy sör után?

Mi esik jól egy sör után? Mégegy sör.
Mi esik jól négy sör után? A biciklis :)

154
sragli képe

Szerintem itt a lényeg: "A

Szerintem itt a lényeg: "A legtöbb sérüléses balesetet (62 százalék) személygépkocsi-vezetők okozzák, második helyen a kerékpárosok (11 százalék), a harmadikon (9 százalék) a teherjárművek vezetői szerepelnek."
Tehát feltétlenül indokolt, hogy a rendőrök ne a 62% csökkentésével foglalkozzanak. Ettől függetlenül kell az egyenlő bánásmód, csak a prioritások felállításával van némi gond.

155
makimajom képe

Te valamit

Te valamit félreérthettél. Nem arról van szó hogy ezentúl csak a kerékpárosokkal fognak foglalkozni, sőt arról sincs szó hogy nagyrészt velük, hanem az hogy velük IS, az eddiginél (0) nagyobb mértékben, mint azt az általad is említett 11%-os adat indokolja is.

156
sragli képe

Nem értettem félre,

Nem értettem félre, szerintem Te nem gondoltad végig a dolgot. Mivel közlekedési rendőr több nem lesz, mint eddig, azokat, akik a kerékpárosokkal foglalkoznak majd, az autósok ellenőrzésétől vonják el, ami szerintem a fent említett statisztika fényében nem indokolt.

157
Peta képe

Te tanultál matekot? :)

Te tanultál matekot? :) Attól, h kevesebben ellenőriznek autót, még fognak azt is. Egyébként átcsoportosítások is lehetnek, és máris többen ellenőrzik az ittasakat, mint eddig. A közlekedők arányában, még ha ez egyes bicajosokat zavar is.

158
sragli képe

Valamikor régen. :) Nem az

Valamikor régen. :) Nem az a bajom, hogy ellenőrzik a bringásokat, tegyék, az is fontos. DE: autóval mind a józan, de szabálytalan, mind az ittas vezetés jóval veszélyesebb, tehát a rendőrség korlátozott erőforrásait figyelembe véve szerintem rossz döntés, ha átcsoportosítanak a bringások ellenőrzésére. Én épp fordított irányú átcsoportosítást látnék ésszerűnek a statisztikák fényében.

159
makimajom képe

szerinted az erőforrások

szerinted az erőforrások hány százalékát csoportosították EDDIG a bringások ellenőrzésére?

160
sragli képe

Eddig is voltak

Eddig is voltak ellenőrzések (tapasztalatból is tudom), tehát >0% a válasz. Persze körzetenként változó, mennyit foglalkoztak eddig a bringásokkal.

161
err képe

Igazabol az indokolja az

Igazabol az indokolja az atcsoportositast, hogy romlik a statisztika. Sajnos tenyleg annyi idiota kezdett el tekerni, hogy ez egy szukseges dolog.

Igenis ra kell venni a hujeket arra, hogy megtanuljak, melyik a jobb es melyik a bal kezuk, vagy hogy ha van kerekparsav, akkor ne a jardan szivassak a gyalogosokat, vagy hogy ne jojjenek szembe a kivilagitatlan kerekparuton kivilagitatlanul, mert aztan koccannak a buksik, az meg faj.

Sajnos itt is az van, hogy a normalisan kozlekedok szivnak azok miatt, akik barmok. A gepjarmuvezetoknel is megvan ugyanez a szopo, csak ok maskepp szivnak.

Ettol fuggetlenul meg lehet - sot, kell - megmozdulni, hangot felemelni, hogy szarok a szabalyok, lehet nyomulni, hogy legyenek KRESZ es KOHEM modositasok.

Tenyleg lehetne szazalekos szabalyossagi javulast elerni, ha frissitenenek a szabalyzatokon, de - legalabbis nagyon remelem - nem amiatt van szukseg kiemelt ellenorzesre, mert sokan nem tekernek bringagyalogon, hanem mellette az uttesten haladnak, hanem mert sok a pirosozas, sok az idiota, sokan jardaznak, es eleg magas az ittasan tekerok aranya is a baleseteknel.

Az elso bekezdeshez visszakanyarodva:

Ha korulnezel a rendorseg oldalan, akkor szembetunik, hogy evek ota, es minden teren folyamatos javulast tudnak felmutatni. Nem tudom, hogy ez magyar sajatossag-e, vagy mashol is igy csinaljak, en mindenesetre ugy erzem, hogy nem szeretnenek egybol pl. 250-300%-os (esetleg megnagyobb) javulast elerni, hogy hamar rend legyen, mert akkor a kovetkezo evben - ha kicsit lazsalnak a siker orommamoraban uszkalas kozepette - esetleg par szazalekos romlas lenne. Az meg hogy nez mar ki? Inkabb 20 ev alatt erik el azt, amit el lehetne 2-3 alatt is. Vesd ossze a szart se er az emberelet cimu tortenettel.

----------------------
szmog | objektív
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

162
Zsurmi képe

A statisztika egyik

A statisztika egyik mérőszáma romlik. Csakhogy közben egy másik mérőszám meg nem létezik, minthogy nincs kerékpáros forgalomszámlálás vagy becslés. Ezért konkrétan nem látszik, hogy mi is történik a közlekedésben magyarországon.

A kerékpáros közlekedés volumene többszörösére nőtt (ez látszik az utcán), miközben a balesetek szám enyhén nőtt.

Elég dilettáns hozzáállás a rendőrségtől. Jó tudjuk, hogy a jó statisztikára hajtanak, nem a helyzet javítsára.

-
Zsurmi

163
err képe

Kerekagyon volt errol vita,

Kerekagyon volt errol vita, eleg alaposan ki lett vesezve a tema:

http://kerekagy.blog.hu/2010/01/20/statisztikat_buheralnak_a_bringasfasi...

Van a linkek kozott asszem KSH adat (vagy kozut? nem is tudom), ahol szepen le van bontva a forgalom, sok-sok-sok oldalon keresztul, es ott bizony van kerekparos forgalom is.

En nem tudom, hogy merik, az biztos, hogy orszagos szinten 15%-os csokkenes volt - asszem - tavaly.

Budapesten tudom, hogy egyre tobb a kerekparos, de ha egy official oldalon azt mondjak, hogy -15%, akkor egyelore nem nagyon tudsz mast tenni, mint hogy ketelkedve, de elhiszed.

Ha lesz tobb szamlalo, akkor lehet majd mutogatni.

----------------------
szmog | objektív
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

164
Zsurmi képe

A baleseti statisztikával

A baleseti statisztikával nem vitatkozom. A kerékpáros forgalom számlálással sem, főleg hogy ez utóbbi nem létezik.

A buta következtetésekkel igen.

-
Zsurmi

165
ATA képe

Lessen inni a tehergépkocsi

Lessen inni a tehergépkocsi vezetőknek is, mert az csak 9 százalék!

166
Zsurmi képe

Ihatnak, csak utána pár

Ihatnak, csak utána pár óráig nincs vezetés. Mert kurva veszélyes tud a járgány lenni másokra - józanul is.

A bringa, meg a gyalog meg nem.

-
Zsurmi

167
Shag_Beckur képe

Láttál már részeg

Láttál már részeg bringást, gyalogost kocsiból? Annál félelmetesebb nincs.

168
Zsurmi képe

Ez is egy jelenség, hogy a

Ez is egy jelenség, hogy a dobozba zárkózástól az emberek ijedősek lesznek.

-
Zsurmi

169
megyeridoki képe

Budapesten lesz nagy

Budapesten lesz nagy meglepetés, mert szerintem a városi bicajosok, tekintettel a közeledés adrenalinsport jellegére, nem isznak. Vidéken ebben nem vagyok annyira biztos... Amennyiben az előbbiek bebizonyosodnak, jó propaganda lenne a kerékpáros közlekedés mellett és még az akciót sem mi fizettük.
"2011-ben az én kerékpáromat már 100%-ban bioüzemanyag hajtja zero fejlesztés mellett."

170
eszemel képe

napközben biztos nem lenne

napközben biztos nem lenne gond pesten. De a gödörtöl hajnalban/éjszaka hazaindulókkal nagyokat lehet majd kaszálniuk:(

171
makimajom képe

Napközben az ittas

Napközben az ittas autókázás sem annyira jellemző.

172
Pec képe

És az

És az baj?

--~-P-~-E-~-C-~--
"Never trust a smiling scout!"

173
Cseya képe

Végre. Ideje volt.

Végre. Ideje volt.

174
makimajom képe

Józanul már nem is olyan

Józanul már nem is olyan vonzó a bringázás, vagy mi a retek bajotok van?

175
Puding képe

bringázás nélkül nem

bringázás nélkül nem vonzó az ivás! ;)

176
Zsabor képe

Dehogynem vonzó, de

Dehogynem vonzó, de estefele, pl. edzés után, azért jól esik egy sör. Izotóniás jellege miatt, megállítja a végtelen vízivás-izzadás ördögi körét, és brit tudósok kimutatták, hogy izomláz ellen is hatékony :)

177
Doom3d képe

Komolyra fordítva a szót:

Komolyra fordítva a szót: szerintem a zéró tolerancia nem jó. Vezessünk az útviszonyoknak, a jármű műszaki és a vezető egészségi állapotának megfelelően. Aki túl sokat iszik, álmos, sárga papírja van, koncentrációt akadályozó gyógyszert szed vezetés mellett stb. azt meg kapcsolják le. Ne csak az alkohol legyen kizáró tényező.
A kerékpár jármű, tehát szondáztassanak nyugodtan.

178
Tomek képe

"A legtöbb sérüléses

"A legtöbb sérüléses balesetet (62 százalék) személygépkocsi-vezetők okozzák, második helyen a kerékpárosok (11 százalék)
...
az ittas vezetés a kerékpárosok által okozott sérüléses közúti balesetek legalább 25 százalékában kimutatható."

Vagyis az összes sérüléses baleset 2.75%-át okozzák ittas kerékpárosok (sőt tovább megyek, 75%-ban józan kerékpárosok okozzák a balesetet, az ittasok pedig 25%-ban, tehát ittasan biztonságosabb, hehe..)!
Arra még kíváncsi lennék, hogy ezekből a sérüléses balesetekből mennyi a halálos kimenetelű, és milyen százalékban oszlik meg autó-kerékpár-egyéb között!
A halálos kimenetelű balesetet okozó ittas kerékpárosok szerintem jóóóóval kevesebben vannak, mint hasonlóan ittas (és nem ittas, de halált okozó) autós társaik!
Ennek ellenére nekem semmi bajom az ellenőrzéssel, szűrjék ki a részegeket, csak tényleg ne az legyen már, hogy kiállnak a sünök nyáron a harminc fokban a Rómaira, és megbüntetnek mindenkit, aki meg merészelt inni két sört! Tök hülyeség a bringára a zéró tolerancia, nem egy tonnát mozgatok, és nem 60+km/h sebességgel, simán beleférne 1-2 sör, mint ahogy a züllött nyugati társadalmakban belefér, még autóval is! Szerintem.

179
Röptömben_Szedtem képe

Most a kerékagyon az autós

Most a kerékagyon az autós trollok felhívnák rá a figyelmedet, hogy arányaiban sokkal kevesebb a kerékpáros, mint az autós, ezért azok a százalékok sokkal durvábbak, mint amilyennek elsőre látszanak. És némi igazságuk lenne is.

Amúgy zéró tolerancia szerintem is hülyeség, 1-2 sör (mármint minimális véralkoholszint) még simán belefér. Kocsival is, bringával is.

---------------------------
Ezüst/fekete városi hot rod.

180
sagan képe

Amire ugye az a válasz,hogy

Amire ugye az a válasz,hogy a kerékpáros balesetek döntően személyi sérüléssel járnak,így belekerülnek a statisztikába,míg a egy kis koccanásos baleset utáni betétlapcsere nem.
Tovább torzítja a statisztikát,hogy nálunk könnyen ráhúzzák a vétkességet a balesetben súlyosan megsérült vagy meghalt,védekezni nem képes kerékpáros félre. (Bodnár eset tanulságai.)

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

181
Shag_Beckur képe

Mondjuk ez utóbbit se

Mondjuk ez utóbbit se jelenteném ki ilyen határozottan. (gyk: tökrészegen felezővonalon dülöngélni sem egy életbiztosítás. Ahhoz a balesethez is ketten kellettek).

182
sagan képe

(Már csak az a kérdés,

(Már csak az a kérdés, hogy valóban részeg volt-e a kerékpáros, és józanul is túlélte-e volna az ütközést. Emellett persze a hatékony bírósági működés miatt is tanulságos az az eset.)

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

183
Krisi képe

szerintem ha elütnek

szerintem ha elütnek 110-zel akkor tök mindegy hogy ittál-e vagy sem

184
Röptömben_Szedtem képe

Utólag és jogilag

Utólag és jogilag nyilván. De ha józan vagy, akkor esetleg ki tudsz védeni olyasmit, amit részegen nem. Ami természetesen nem jelenti, hogy ne a gyorshajtó lenne a szabálytalan, de legalább életbenmaradsz.

---------------------------
Ezüst/fekete városi hot rod.

185
blajo képe

Nem tudom, mi a joggyakorlat

Nem tudom, mi a joggyakorlat auto-bicikli balesetkor. De tudtommal auto-auto balesetben, ha csak az egyik fel ivott, siman kihozzak 100%-ban hibasnak mindentol fuggetlenul. (Hasonloan a hatulrol torteno koccanashoz.)

186
Lunkwill képe

Jézusom, már megint

Jézusom, már megint felbukkant ez az óriási tévedés!

187
Cseya képe

Nékülem.

Nékülem.

188
blajo képe

Ez esetben orulok, hogy

Ez esetben orulok, hogy kivetelesen nem ulunk forditva a lovon. :-)

189
Krisi képe

elég rosszul tudod, ilyen

elég rosszul tudod, ilyen nincs.
egyszer volt olyan eset, hogy valaki kanyarodott rá a főútra, de karambolozott egy furgonnal, aki tök szabálytalanul a buszsávban ment. az lett a vge, hogy a kanyarodó fickót megbüntették mert nem adta meg az elsőbbséget, a furgonost meg megbüntették amiért a buszsávban ment.
de oylan sosincs hogy valakit csak azért hoznak ki 100%-ra hibásnak mert ivott.

190
Lunkwill képe

Igen. Az általad vázolt

Igen. Az általad vázolt példában ráadásul a balesetért 100%-ban az elsőbbséget meg nem adó lesz felelős. A furgonost a balesettől függetlenül büntetik meg a buszsáv használatáért.

191
ATA képe

Úgy gondolom, tök mindegy

Úgy gondolom, tök mindegy hány tonnát mozgatok, nem veszek részt ittasan a közlekedésben.
Kevés alkohol is okozhat olyan hatást, hogy azt hiszed, tök ügyes vagy. A pia nem tesz ügyesebbé, csak oldja a görcsöket.

192
Zsurmi képe

Ami kimondottan jó tud

Ami kimondottan jó tud lenni, mert a görcsöléssel aztán lehet balesetet szenvedni.

-
Zsurmi

193
felder87 képe

A sör, mint védőitalhoz

A sör, mint védőitalhoz annyit tennék hozzá, hogy egy szép nyári napon, a szomjúságomtól vezérelten vettem egy olyat, hogy alkoholmentes sör és energiaital kombó. Azt hiszem, Adrenalin termék volt. Szerintem jó lenne büntetésből osztogatni.
___________________________________________________
csodabringa:)
Slickel nyomom, oszt?:

194
Zsabor képe

Az alkoholmentes sör az

Az alkoholmentes sör az első lépés a guminő felé!

195
Peta képe

Ez egy annyira ócska

Ez egy annyira ócska szlogen ám... Mi a ráktól férfiasabb az alkoholos sör? Az egyetlen különbség az alkoholtartalom. Na nehogymá azért legyen vki macsóbb, mert legyűr 5%-ot, lol.

196
Shag_Beckur képe

Az értelme talán az lehet,

Az értelme talán az lehet, hogy pont a lényeg veszik el. Az alkoholmentesből az alkohol, a guminőből a nő.

197
Frenki képe

Az értelme lehet, de sztem

Az értelme lehet, de sztem az alkoholmentes nem olyan keserű, és a szomjam se oltja annyira.Egyébként olyannyira nem vagyok sörbuzi, hogy ha lehűl az idő olyan 10 fokra átállok teára.Csak akkor iszom sört,ha határozottan melegem van, vagy nagyon zsírosat ebédelek.

"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

198
Röptömben_Szedtem képe

Na, ez velem is így van,

Na, ez velem is így van, csak sokkal több kiegészítendő hely van a "vagy" után. Ma például "vagy" vasárnap volt. De büszkén jelentem: nem bringáztam. ;)

---------------------------
Ezüst/fekete városi hot rod.

199
Pontagy képe

ebből igyál meg egy

200
Peta képe

Köszi, de mint már

Köszi, de mint már említettem, nem szeretem a sört, (sőt), 32%-okokból meg vannak jobbak is :)

201
Krisi képe

ha szerinted az egyetlen

ha szerinted az egyetlen különbség az alkoholtartalom akkor inkább ne igyál sört :)
én pl. szeretem a sört, de az alkoholmentestől rosszul vagyok. ha koscival vagyok akkor inkább iszom Titanic koktélt (víz jéggel) vagy vodkanarancsot vodka nélkül, de még a Virgin Mojírtó is egész iható. jobbfajta helyeken meg vannak speckó alkoholmentes limonádék, azok is finomak ám.

aki meg azért issza a sört hogy férfiasabbnak llátszódjon az elég csíra, ebben egyet értek :)

202
Peta képe

A titanic koktél

A titanic koktél elnevezéstől behaltam :D Tudtam, h bele fog vki kötni a megállapításomba az alkoholtartalomról :) Ha valaki nem ismer vmit alaposabban, hajlamos általánosítani. Nekem pl. gyakran mondják, h minden energiaital ugyanolyan, pedig nem (én azokra vagyok rákattanva :) És még vezetni is lehet utána!

203
Shag_Beckur képe

Huhh... hozzá se merek

Huhh... hozzá se merek szólni.

204
elfroland képe

Igyál pár sört, hátha

Igyál pár sört, hátha attól megjön a mersz. :-D

205
Shag_Beckur képe

Már hül :)

Már hül :)

206
Peta képe

Egyébként miért mindenki

Egyébként miért mindenki a sörrel példálozik? Spec. a bor sokkal jobb ital, hát még a pálinka! Én a pálinkát szeretem, mennyit ihatok akkor szerintetek? Egyötöd felest? Vagy bele lehet dugni a nyelvet? Naaa, az még csak belefér, nem?? Bár nekem egy fél üveg sem árt meg. Akinek megárt, az majd nyilván gyakorolja az önkritikáját, én biztonságosan vezetek akkor is, meg egyébként is én írom a kreszt, nem igaz?

207
Shag_Beckur képe

"Dehát én ha 200-zal

"Dehát én ha 200-zal hajtok az autópályán, akkor sokkal jobban odafigyelek a többi közlekedőre. Én se akarok meghalni, hát nem?!?! Szóval 200-zal hajtani az autópályán biztonságos!"

208
Miló01 képe

Ha lett volna olyan tárgy a

Ha lett volna olyan tárgy a suliban, hogy demagógia, abból mindig 5-s lettél volna!

209
Zsabor képe

Edzés után sokkal jobb a

Edzés után sokkal jobb a sör. Vasárnapi ebédhez sokkal jobb a bor. Berúgni sokkal jobb a pálinka :)
Egyébként 1 feles pálinka kb. 1 sör, és kb. ez a szint, ami még nyugodt szívvel vállalható (átlag embernék 0.5 ezrelék)

210
sagan képe

Alkoholszint

211
Pontagy képe

naja, a tesztek nem hazudnak

naja, a tesztek nem hazudnak ám:
http://www.euuzlet.hu/kalkulatorok/alkohol.html

lassan már a kedvenc talponfekvőmben se lehet pár kupica mellett a p.náról beszélni, oszt hazakarikázni? Oh, magyar vidék, mi lesz veled..?

212
Miló01 képe

De jó, akkor még régen a

De jó, akkor még régen a 0.8-ba simán belefért három feles pálesz és egy liter sör:D

213
Krisi képe

úgy olvastam elsőre hogy

úgy olvastam elsőre hogy www.hazpalinka.hu/topics/stb, lehet hogy innom kéne már egyet :D

214
elfroland képe

1. Nagyon helyes. 2. Biztos

1. Nagyon helyes.
2. Biztos vagyok benne hogy az idén várhatólag letekerendő 7000Km alatt egy rendőr se fog megállítani és megszondáztatni. Ha mégis akkor innét mindenki a vendégem egy sörre. :-)
3. PND.

215
megyeridoki képe

A zero tolerancia

A zero tolerancia ellenzőinek: a legtöbb ember az első ital után a további alkohol(nem)fogyasztás feletti kontrollját veszti el.

"2011-ben az én kerékpáromat már 100%-ban bioüzemanyag hajtja zero fejlesztés mellett."

216
monster képe

http://mentok.blog.hu/2010/04

http://mentok.blog.hu/2010/04/28/a_veralkoholszint_kuszobertekei_az_eu_ban

Ha mondjuk 3 sört lehetne inni, azt sokkal jobban betartanák az emberek, mint a 0-t. A nem 0-t be lehet osztani. A 0-t meg lehet szegni, és ha már megszegte, a törvény szempontjából mindegy, hogy mennyivel. Ugyanannyit kap 1-ért mint 5-ért.
------------------------
2 kerék jó 4 kerék rossz

217
Krisi képe

ezt a három sört remélem

ezt a három sört remélem viccnek szántad. másfél liter sört még egy edzett szervezet is megérez, aki meg alapból nem iszik az simán bedől a bokorba ekkora mennyiségtől. nem egy embert láttam már kevesebb piától is hányni.

az emberek pedig hülyék, sokan még úgy is életveszélyesen közlekednek hogy nem ittak semmit.

szerintem jó ez így hogy ne lehessen inni semmit. aki meg nem bírja ki pia nélkül az keresse fel kezelőorvosát, gyóccerészét. lehetőleg busszal vagy gyalog :)

218
Shag_Beckur képe

"aki meg nem bírja ki pia

"aki meg nem bírja ki pia nélkül az keresse fel kezelőorvosát, gyóccerészét."

Na igen. Jó kérdés, hogy az, aki ennyire ragaszkodik az alkoholhoz, az alkoholista-e vagy mifene. A gyógyulásfelé vezető első lépés a beismerés.

219
err képe

Arrol nem beszelve, hogy

Arrol nem beszelve, hogy minel tobb sort isznak, annal jobban kell nekik pisalni. Akkor meg tolni kell haza a budihoz -> ittas gyorshajtas. Tuti kombo...

(meg innen +1 shag mar harom benned van, ez mar nem oszt nem szoroy szovegere...)

----------------------
szmog | objektív
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

220
Zsabor képe

persze az is érdekes

persze az is érdekes kérdés, miért lehetetlen küldetés Budapesten egy működő nyilvános WC-t találni.

221
Shag_Beckur képe

+1 Baromi idegesítő

+1

Baromi idegesítő probléma.

222
Wadmalac képe

Xarok

Xarok rá.
:D
_________________________________
Hobbim: örökmozgókat állítok meg és nullával osztok
Bonyolult állat a tehén, de én megfejtem

Wad

223
monster képe

Hát, hasból írtam a 3-at,

Hát, hasból írtam a 3-at, de most utánanéztem egy kalkulátorral.
http://www.hazipatika.com/topics/alkohol/calc
100 kilós férfinak 3 üveg sör 0,8 ezrelék.
Ez Svájban, Luxemburgban, Angliában és Írországban legális.
A Svájcon különösen csodálkozom, ott elég nagy rendőrterror van a közlekedésben.
------------------------
2 kerék jó 4 kerék rossz

224
Krisi képe

szerinted mennyire hiteles

szerinted mennyire hiteles és realisztikus egy olyan kalkulátor, amiben csak azt kérdezik hogy hány kiló vagy meg hogy férfi/nő? megsúgom, közel sem. de mégegyszer a lényeg: sokat számítanak a körülmények is. sőt, főlag az számít.

kilókról meg csak annyit, hogy ittam már asztal alá anno 50 kilósan 100 kilós embert, pedig ugyanannyit piáltunk mindketten :)

225
Zsurmi képe

Én majd ugyanez 90 vs.

Én majd ugyanez 90 vs. 130-al. Az a titka a dolognak, hogy nehezebb embernek tovább tart berúgni. Utána viszont gyorsan kidől.

-
Zsurmi

226
Shag_Beckur képe

Három sör miben

Három sör miben különbözik a négytől? "Jajj, igyál már mégegyet"!

Bár magamról is tudom, hogy általában a három sört meg se érzem, de van, hogy egy is úgy fejreállít, hogy öröm nézni. Sokkal tisztább a 0 tolerancia, tettem kocsiba szondát, ha nem vagyok magamban biztos egy átmulatott éjszaka után másnap, akkor inkább megfújom. Viszont olyat sose csinálok, hogy pl. délelőtt megiszom egy sört, mert csak este kell kocsiba ülni és addig úgyis kiűrül. Kiűrül, de kibírom azt a pár órát, amíg letettem a kocsit aznapra végleg és nyugiban meg tudom inni a sörömet (mint pl. most).

Pedig szeretem a sört, jól is esne sokszor, de ha járművel vagyok, akkor lemondok róla.

227
Krisi képe

saját példák tudok

saját példák tudok mondani énis mindkettőre. volt hogy télen szánkóztunk, közben lecsúszott vagy fél liter jófajta házipálesz, de mivel folyamatosan ki-be járkáltunk, mozogtunk közben és persze igencsak hideg is volt, valamint be is kajáltunk közben, végül alig éreztem hogy ittam volna alkoholt, este még rá kellett gyúrni rendesen hogy meglegyen a mégjobb kedv!

másik meg amikor kitekertem haveromhoz nyáron a melegrekordok idején, 38-40 fok körül volt a hőmérséklet, tűző nap, minden ami kell. benyomtam jéghideg sört, aztán amikor felálltam úgy szédelegtem, mint aki megivott eg fél rekesszel.

szóval valamikor a három sör lófasz, máskor meg meg sem érzem. aki meg nem bír a sörről lemondani az forduljon szakemberhez.

228
fkrisz3 képe

Az a baj, hogy az emberek

Az a baj, hogy az emberek (és most legyenek a magyarok) nagy része odáig jut, hogy lehet versus nem lehet. A lehet inni, de csak egy sört-ből csak a lehet maradna meg. sajnos... Más kérdés persze, hogy a 2%os konyakosmeggy elfogyasztása ugyan az a büntetési kategória mint a fél liter sör. De jobb, ha tiltjuk, mert a mértéket sokan nem ismerik.

229
Peta képe

"a 2%os konyakosmeggy

"a 2%os konyakosmeggy elfogyasztása ugyan az a büntetési kategória mint a fél liter sör"

Nem ugyanaz. A zéró tolerancia bevezetése után mindenki ezzel rinyált, meg a gyomrában erjedő káposztával. Tobb helyen cáfolták ezeket rendőrségi forrásból, egy konyakmeggy nem akkora alkoholtartalmú, hogy a vérben kimutatható legyen.

230
fkrisz3 képe

Én már hallottam

Én már hallottam olyanról! Lehet nem egy volt, de a szájában még benne volt az alkohol, amit belefújt a szondába, az meg elég volt a jelzésre. Persze a vérében nincs, de már az is szar ha a szonda bejelez.

231
Peta képe

Ha én tudom magamról, h

Ha én tudom magamról, h nem ittam, a rendőr meg épp el akarja venni a jogsimat ennyi miatt, akkor vérvizsgálatot kérnék.

232
fkrisz3 képe

Nem veszi el azt mondja 50e

Nem veszi el azt mondja 50e azt szevasz. No meg aztán mehetsz vérvizsgálatra (nem rég mondták, hogy nincs pénze rá a rendőrségnek) idő, kellemetlenség stb. Persze nem kell inni csak aránytalan módon kezdődik a büntetés. Ilyen eseteben ha azt mondja 1000 HUF, akkor inkább káromkodva azt fizeted ki, mint a több órás vérvétel. Aztán meg majd rossz szondával erre utaznak a zsernyákok. Bár annak is lehet hibahatára, nem tudom. Nu mindegy... Nem kő inni, vagy el kell csapni a rendőrt, akkor nem szondáztat.

233
Peta képe

Én Magyarországon még nem

Én Magyarországon még nem találkoztam korrupt rendőrrel, pedig aránytalanul sokszor állítottak meg közúton, néha meg is büntettek már kocsival, főleg az évezred első éveiben. Biztos ki volt írva a kocsira, h mazsola :D Engedékenyek voltak többször is. Pl. mikor elszíneződött a szonda :P, akkor csak a stoptábla figyelmen kívül hagyásáért kaptam csekket, (sosem gondoltam volna, h az a fél pohár bor annyival később még kimutatható lesz, és ha megálltam volna a táblánál, ki se szed).
Mondjuk a korrupcióhoz két ember kell. Lehet, h valamelyik elfogadott volna pénzt, csak én a szikráját sem mutattam a hajlandóságnak. Az más szitu volt, mikor ahogy átléptem a határt Parassapusztánál, egymás után szedte ki a (szlovák) rendőr a magyar rendszámú autókat némi zsebpénzgyűjtésre, (ugyanez Kolozsvár, és Bözödújfalu mellett román rendőrrel), míg tőlünk nyugatabbra csak a papírokat szokták kérni, meg néha letapiznak, bár erre már itthon is volt példa, sajnos csak rendőrurak részéről :/

234
ízirájder képe

"jobb, ha tiltjuk" igazad

"jobb, ha tiltjuk"

igazad van, az a biztos. Abbol csak baj van, ha a sok paraszt megprobal a sajat fejevel gondolkodni

Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?

235
Shag_Beckur képe

Ők is

Ők is gondolkodtak:
link

És ők is:

link

236
Zsabor képe

Ha valaki nem tud megállni

Ha valaki nem tud megállni az első sör után, akkor szigorú ellenőrzés esetén valószínű fennakad a második szondáztatás alkalmával.
Ez, hogy az első sör után félhetően megiszom egy másikat majdnem olyan, mintha már az első előtt megbüntetnének, mert vélhetően kocsmázni megyek biciklivel.

237
Kuku képe

En tovabbra sem fogok inni,

En tovabbra sem fogok inni, de azert erdekes lenne megvizsgalni hogy a legalis gyalogos alkoholfogyasztasnak hany aldozata van. Vagy ugy altalaban az mertektelen alkoholfogyasztasnak...
Valoszinuleg a sokszorosa a kozlekedesinek.
---------------------------
Kürti Gábor, Újpest

Lépj be a szakszervezetbe

238
makimajom képe

hát igen a kivilágítatlan

hát igen a kivilágítatlan biciklistánál is csak egy rosszabb van: a kivilágítatlan gyalogos.

239
Miló01 képe

Igen, de akkor kérlek,

Igen, de akkor kérlek, miből lenne a plusz bevétel?
Mégse mehetnek a rendőrök az utcára csak úgy, hogy nem hoznak egy picikét a konyhára...

240
Wadmalac képe

Hát ugye vannak azért

Hát ugye vannak azért európai országok ahol a közterületen részeg ténfergést büntetik.
Pl. Dánia. Itt persze jóval magasabb az otthonivó alkoholisták száma.
:)
_________________________________
Hobbim: örökmozgókat állítok meg és nullával osztok
Bonyolult állat a tehén, de én megfejtem

Wad

241
Zsabor képe

Ez jó. És hol kezdődik a

Ez jó. És hol kezdődik a ténfergés? :)

242
Wadmalac képe

Meglehetősen szubjektív.

Meglehetősen szubjektív. Aki sugárban hányva lepisálja az utcalámpát, vagy támaszkodva nyolcadszor kerüli a hirdetőoszlopot és üvölt, hogy befalaztak, az tutira enyhén gyanús.

Eddigi pár lengyelországi esti sétám alapján ott este 10 után gyakorlatilag a rendőrökön kívül mindenkit meg kellene büntetni.
_________________________________
Hobbim: örökmozgókat állítok meg és nullával osztok
Bonyolult állat a tehén, de én megfejtem

Wad

243
peet képe

Hogy kell szigorúan

Hogy kell szigorúan szondáztatni? Homlokráncolva?
--------------------------------------------
Káposztásmegyeri Aszfaltbetyár @ kék Royal fixi

244
Wadmalac képe

:D Ellenőrzik

:D
Ellenőrzik rádiuszsablonnal, eléggé dülled-e a szemed a fújástól.
_________________________________
Hobbim: örökmozgókat állítok meg és nullával osztok
Bonyolult állat a tehén, de én megfejtem

Wad

245
CirBike képe

lehet ,hogy ismeritek... aki

lehet ,hogy ismeritek... aki nem, annak jó szórakozást hozzá .Ez nagyon komoly :))))
http://www.youtube.com/watch?v=QlArERkvrPc

246
candy képe

Amúgy, ha már itt tartunk,

Amúgy, ha már itt tartunk, hogy így ellenőrzés, meg úgy ellenőrzés, akkor a lopott biciklis-felderítéses ügyekre mikor fekszenek rá? Mikor lesz olyan kerékpár-regisztrációs eljárás, mely standardnak számít? Mikor lesznek preparált biciklik, hogy a nagyobb tolvajhálózatokat elkapják?

Amúgy a kerékpár árába épített felelősségbiztosítás igen vicces ötlet annak fényében, hogy elég nagy százaléka épített ezeknek a gépeknek és a másodlagos piacnak igen nagy hatalma van.

Eladó használt országútik, több méretben, olcsón. Peugot, Bianchi, MBK, stb. Érdeklődj mél vagy PM.

247
KésmárkiM képe

Szerintem ettől szigorúbb

Szerintem ettől szigorúbb rendszerre semmi szükség, sőt az 1 pohár sör / bor engedélyezése üdvözítő lenne, mivel az alkohol élénkítő hatása kis mennyiségben ismert és nem vitatott tény. (Korzikán mindig ittam egy Pastist vezetés előtt, igen jól esett abban a nagy melegben.)

Javaslom, hogy aki teheti, külföldön próbálja ki az iszik+vezet kombinációt. Sok országban ez teljesen legális. Utána alkossatok véleményt.

Nyilván annyit igyatok, ami meg van engedve: általában 1 pohár bor / 1 korsó sör / 1 feles, de a véralkoholszint a mérvadó. Van sok táblázat ahol testsúly alapján kiszámítható. Ezek a mennyiségek nem véletlenül vannak így meghatározva, valószínűleg sok-sok tapasztalat van mögötte.

248
Miló01 képe

Igen, mert kis alkohol

Igen, mert kis alkohol csökkenti a reflex időt, de növeli a bevállalási kockázatot, vagyis olyan szitut is bevállalsz, amit normálisan nem csinálnál, ezért tiltották be!
Én nem tudom, hogy mi lenne a helyes, mindenki döntse el saját maga, de ha galibát csinál vállalja a felelősséget! Persze ne segg részegen, meg 5 percenként hányva üljön a volán mögé. Egyébként is ismerőseim közül is sokan vezetnek ittasan, vidéken meg főleg, a kocsma tele van autóval és sok bicajjal, és mégis a sünök nem ellenőrzik. Biztos csak tejet isznak:P

249
Lunkwill képe

Ezt a reflexidő

Ezt a reflexidő csökkenést még nem hallottam, sőt az ellenkezőjét olvastam, azaz már kis mennyiségű alkohol is mérhetően növeli a reflexidőt.

Azzal is vitatkoznék, hogy az alkohol feltétlenül növelné a bevállalási kockázatot. Ha úgy bringázom, hogy ittam egy-két sört, akkor mindig sokkal óvatosabb vagyok annak tudatában, hogy ittam.

Nálam az óvatosság növekedése (pár sörig) feltétlenül kompenzálja a reakcióidő növekedését, merthogy szerintem eleve rosszul csinál valamit az, akinek rendszeresen a reflexeire van szüksége balesetek kivédéséhez.

250
Pontagy képe

reflexidő csökkenéshez

reflexidő csökkenéshez annyit, hogy egyszer megittam vagy 6 sört, és úgy bringáztam haza, a következő történt: láttam, hogy jön a mellékutca, nyúltam a fékhez, és mire meghúztam, már az utca közepén jártam. Az agy tudja, hogy mit kell(ene) csinálni, csak a tested reagálja le lassabban. Olyan, mint a Mátrixban a belassított jelenetek, csak ez veled történik, eléggé para. Erről van szó.

251
Lunkwill képe

Én 1-2 sörre gondoltam,

Én 1-2 sörre gondoltam, nem 6-ra. :)

252
Pontagy képe

oszt' én honnan tudjam,

oszt' én honnan tudjam, hogy mire gondol kend? :)

egyébként a sörözve bringázás/egyéb intenzív mozgás azért sem szerencsés, mert (tapasztalatom szerint) ha mozogsz, akkor még jobban üt a pia

253
Nuvanda képe

Ha mozogsz hamarabb kimegy

Ha mozogsz hamarabb kimegy belőled a pia, mint ha fekszel. Ezt mint tapasztalt sörgyalogversenyző mondom.

Mondjuk ha erősen piásan ülsz bicajra, akkor hamarabb töröd össze magad, mintsem kimenne belőled. Ha viszont kis adagokban folyamatos mozgásnál iszol, az kevésbé üt ki.

254
CirBike képe

"ha galibát csinál

"ha galibát csinál vállalja a felelősséget"...na ez az amire még várhatunk, erre a társadalomra mikor lesz ez jellemző?De természetesen egyetértek , ennek az emberi tulajdonságnak alapnak kellene lennie.
Persze ha valakit egy ittas sofőr halálra gázol,(az áldozat szempontjából) utána már nem sok jelentősége van annak,hogy valaki vállalja -e felelősséget vagy sem.Ezért jobb megelőzni az efféle baleseteket.Így se figyelünk oda egymásra eléggé,akkor legalább próbáljuk meg kiküszöbölni a veszélyforrásokat,jelen esetben az alkoholt.

255
Zsabor képe

Ha valakit egy sofőr

Ha valakit egy sofőr halálra gázol, utána már nem sok jelentősége van annnak, hogy ittas volt-e vagy sem.

256
Peta képe

Előtte viszont van! Pont

Előtte viszont van! Pont ezért van a szabály. Jobb megelőzni a bajt a sofőr, a társadalom, és főleg az áldozat szempontjából is.

257
jurta képe

az alkohol élénkítő

az alkohol élénkítő hatása kis mennyiségben ismert és nem vitatott tény.

Ellenkezem. Ez egyénfüggő. Sőt egyénen belül életszakasz-függő. Kb. 18-20 éves koromig nem volt nagy hatása rám az italoknak, azóta már az első fél pohár bortól is álmosabb vagyok.

Ismerve a működésemet és a szokásokat a főváros útjain, (sajnos) egy Budapesten áthaladós utam előtt ma biztosan nem innék.

Jávor Tamás
Budapest-Hegyvidék

258
Miló01 képe

Pedig jurta, borral

Pedig jurta, borral melegebben kelsz fagyos útra:P

259
Bicska2 képe

Jó ez az ikszedik piás

Jó ez az ikszedik piás flém.
Javaslatom: 6 sör/4 deci tömény legyen a minimum. Ha ez megvan, az ittas egyén köteles megszabadulni minden fényt visszaverő cucctól, és le kell kapcsolni minden lámpát. Aztán mobilt kézbe, amin kötelező megírni SMSben havernak/asszonynak/stb, hogy milyen volt a sör/pálesz, de ezt természetesen már menet közben, a bringaúton helytelen sávban, mondjuk velem szemben jőve. Na, akkor meglássuk a zalkohol 8 napon túl gyógyuló hatásait.

De most tényleg. Itt mindenki ennyire alkesz, hogy senki nem bír a kurva sör/bor/egyéb nélkül bringázni? És mindenki azt bizonygatja 208 hozzászóláson keresztül, hogy ez mennyire jó, és hasznos, és mennyit használ úgy ámblokk a bringázás ügyének, népszerűsítésének????

"az alkohol élénkítő hatása kis mennyiségben ismert és nem vitatott tény." ez már tényleg egy lépés a kötelezővé tétel ötlete felé. Aki nem ivott az lassú, közveszélyes...

260
CirBike képe

Nem,nem mindenki

Nem,nem mindenki alkesz.Próbáld meg figyelmesen elolvasni a 208 hozzászólást.

261
KésmárkiM képe

Félreérted. Az

Félreérted. Az alkoholfogyasztás vezetés előtt egy sor civilizált országban megengedett. Olyan országokban is, ahol sokkal kevesebb baleset - főként halálos baleset - történik statisztikailag. Szigorúan meghatározott persze, hogy mennyi az az alkohol.

Az szerintem nem érv, hogy "ha 1 akkor 2, ha 2 akkor 4 sör lesz, stb." Miért kellene Magyarországon az embereket kevésbé felelősségteljesnek tekinteni, mint pld. Franciaországban? A magyar ember szerintem nem rosszabb náluk.

Én magam körülbelül évente(!) 5-10 alkalommal fogyasztok mostanában alkoholt, elhiheted hogy nekem aztán nem hiányzik az a kisfröccs biciklitúra közben. Megvagyok nélküle. De szerintem butaság, korlátoltság hogy ezt nem lehet. Nem jó szabály, volna nála jobb.

Egyébként a dohányzás autóvezetés közben szintén egy nagyon veszélyes dolog, mégsincs betiltva. Ahogy a túl hangos zene hallgatása sem.

262
Shag_Beckur képe

"Miért kellene

"Miért kellene Magyarországon az embereket kevésbé felelősségteljesnek tekinteni, mint pld. Franciaországban? A magyar ember szerintem nem rosszabb náluk."

Miért kéne egyes embereket azonosan felelőségtudónak tekinteni?? Szerintem a felelőségtudat teljes hiánya elég sok esetben megmutatkozik elég sok embernél.

263
KésmárkiM képe

Ebből nem lehet

Ebből nem lehet kiindulni.

Ennyi erővel jogosítványt sem szabadna senkinek adni, mert hátha ámokfutó.

És gondolj bele, a rendőröknél meg pisztoly van.

A dózer-vezetőknek meg dózere van. Mi van ha nem elég felelősségteljes? Ha bekattan?

264
Shag_Beckur képe

"Ennyi erővel

"Ennyi erővel jogosítványt sem szabadna senkinek adni, mert hátha ámokfutó."

Nem arról van szó, hogy senkinek, Arról van szó, hogy MINDENKINEK nem kell adni.

"És gondolj bele, a rendőröknél meg pisztoly van."

És állandó pszichológiai vizsgálatok, állandó lőtérlátogatás, kiképzés.

"A dózer-vezetőknek meg dózere van. Mi van ha nem elég felelősségteljes? Ha bekattan?"

Ez mindenkinél előfordulhat, de nem is erről van szó.

Mivel ilyen szépen elterelted a témát, mégegyszer:

Senki se ugyanolyan felelőségteljes. A felelőségtudatra alapozva engedélyezni az alkoholfogyasztást ugyanolyan téves, mint a felelőségtudatra alapozott gépjárművezetés. Nem azért kell jogosítványt szerezni az autóhoz, mert az jogosítvánnyal megy.

Ha csak az emberek felelőségtudatára lenne bízva minden, akkor nem is kéne jogosítvány, hiszen nyilvánvaló, hogy aki nem tud vezetni, az nem fog autóba ülni.

Ha az emberek felelőségtudatára lenne alapozva a fegyvertartás, nyilvánvaló, hogy nem lőné le a másikat véletlenül, mert ha nem rendelkezik a fegyver biztonságos kezeléséhez szükséges ismeretekkel, akkor nem tart otthon fegyvert.

De ha már felelőségtudat, akkor az lenne a legnagyobb önirónia, ha megszabnának egy felső véralkoholszintet, amivel még szabad vezetni. Hiszen egy felelőségtudó ember el tudja dönteni, hogy ihat-e vezetés előtt és el tudja dönteni, hogy mennyit ihat.

265
ízirájder képe

legyen akkor egy

legyen akkor egy felelossegtudat bizonyitvany. Aki levizsgazik, az megkapja, es annak felmutatasaval mentesul a felelossegtudatlan emberek miatt hozott szabalzok alol. Sot, legyen felnotteavatasi szertartas, mint az indianoknal.

Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?

266
Shag_Beckur képe

Bár tudom, hogy ez csak

Bár tudom, hogy ez csak gúny, de igen, lehetne ilyen megoldás is. Ha visszahozzuk a kasztrendszert, akkor nem a leggyengébb láncszemre kell méretezni a törvényeket. Viszont nem vállalom a vérengző emberjogisokkal való küzdelmet.

267
Cseya képe

Hát igen, ez nem az a

Hát igen, ez nem az a civilizált fajta, nem érti meg hogy: "ha tilos akkor kuss", helyette megy a nyafi-nyafi, elveszik a sörikémet, jajj, bezzeg az üzbégek, stb.

Fárasztó.

268
ízirájder képe

Igen. Legyen minden vagy

Igen. Legyen minden vagy tilos, vagy kotelezo. En meg elkezdem keresni az utlevelemet, es megyek Uzbegisztanba

Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?

269
Wadmalac képe

"Miért kellene

"Miért kellene Magyarországon az embereket kevésbé felelősségteljesnek tekinteni, mint pld. Franciaországban?" mert azok.
" A magyar ember szerintem nem rosszabb náluk."
Nem is rosszabb, csak más morális környezetben nőtt fel, sajnos. Ezek az alapok pedig inkább befolyásolnak "belexarok" irányba.
És sajnos amíg ez nem változik (ehhez generációk kellenek) addig sajnos szigorúbb szabályozással, büntetésekkel, szorosabb határokkal kell őket kordában tartani.
Alap: ha a szomszéd szőlőjét a kerítés védi, felelősségteljes és törvénytisztelő embernél a kerítés elég a magántulajdon jelzéseként ahhoz, hogy ne szedje le más szőlőjét.
Ott, ahol ez a szemlélet és morál hiányzik, ott olyan messze kell rakni a kerítést a szőlőtől, hogy a kerítésrács közt átnyúlva ne érje el. A magyar szabályozásnak ezt a plusz kartávolságot tartania kell, hogy az eredmény emlékeztessen egy törvénytisztelőbbre nevelt nemzet eredményéhez.
A zéró tolerancia egy ilyen tipikus plusz kartávolság.
Ha felnő majd egy olyan generáció, akinek a kerítés mint jelzés elég, oda lehet majd tolni a kerítést a szőlőhöz.
_________________________________
Hobbim: örökmozgókat állítok meg és nullával osztok
Bonyolult állat a tehén, de én megfejtem

Wad

270
fkrisz3 képe

Teljesen egyetértek.

Teljesen egyetértek. Franciaországban az egy főre jutó alkoholfogyasztás meghaladja majd egy literrel a magyar átlagot. Mégis nálunk minden 10. ember alkoholista, és sokszorta többen halnak meg nálunk az alkohol káros hatási miatt, mint náluk. A francia jólétben arra szocializálódott, hogy ebédhez jó a 2 deci vörösbor, a magyar meg arra, hogy ha elkezdjük, akkor nem hagyjuk abba, vagy ha egy szabad, akkor kettő is. Szerencsére ezért jó nálunk a zéró tolerancia.

271
Wadmalac képe

Valahogy saját

Valahogy saját nézőpontomból nem érzem szükségét annak, hogy szigorúan büntessék az emberölést. Egyszerűen a törvényektől függetlenül megvan bennem az az erkölcsi gát, hogy az emberi élet olyan érték, amit más embernek nincs joga elvenni.
Ennek ellenére tudom, hogy szükség van az emberölés szigorú büntetésére, mert vannak olyan emberek, akiket csak ez tart vissza. Vagy még ez se.
Sajnos a törvények jelentős részének ahhoz a réteghez kell igazodnia, akiket csak a törvény tart vissza valamely rossz cselekedettől. Ennek megfelelően a törvények adott társadalomban érvényes "szigorszintje" is ehhez kell hogy igazodjon.
Mert, bár ez erkölcsi tartásban nem mindig igaz, de törvény előtt minden ember ugyanolyan és egyenértékű. Ez az alkotmány egyik alapköve. Ha pedig egyenértékű, egyenlő elbírálás is jár neki.
Az, hogy te a péntek esti kényelmes bringázásod alatt nem ihatod meg a tökéletesen ártalmatlan egy pohár sörödet, az nem a rossz törvénykezésünk bűne, hanem mindazon felelőtlen embereké, akik erkölcsi gát nélkül tökrészegen vezetve veszélyeztetnek téged meg mindenki mást.
Amint ők elfogynak, nem lesz többet szükség a zéró toleranciára.
_________________________________
Hobbim: örökmozgókat állítok meg és nullával osztok
Bonyolult állat a tehén, de én megfejtem

Wad

272
Peta képe

Ez akár tökéletes

Ez akár tökéletes zárógondolat is lehetne ehhez a topikhoz :)

273
KésmárkiM képe

+1 Ez egy szép

+1

Ez egy szép összefoglaló volt

274
eszemel képe

" az nem a rossz

" az nem a rossz törvénykezésünk bűne, hanem mindazon felelőtlen embereké, akik erkölcsi gát nélkül tökrészegen vezetve veszélyeztetnek téged meg mindenki mást."

A tökrészeget most is megbüntetik és akkor is megbüntetnék, ha egy pohárral meg lehetne inni.

Ez már a második alkohol flame amit végig követek és mindenki részegekről beszél, meg arról, hogy részegen milyen veszélyes tekerni,
ezt senki se vitatja.

De 1 pohár bor/korsó sör után nem vagy részeg, ha mégis akkor ne tekerj, mivel meghaladta a véralkoholszinted a kritikus értéket.

Szóval 1 pohár... 1

275
Zsabor képe

Az a baj, hogy tényleg

Az a baj, hogy tényleg flém lett belőle.
Érvek felsorakoztatása, cáfolása helyett (újabb érvekkel) személyeskedés, közhelyek pufogtatása és ideologizálás folyik.
Azt hiszem ráférne a felnőtt magyar lakosság nagy részére egy érveléstechnikai tanfolyam.

276
Peta képe

A momentán 19. hsz-ben

A momentán 19. hsz-ben vázolt érvekre, miszerint piálni és vezetni törvényellenes, (ami azért elég nyomós tény, nem csak amolyan szvsz), épp te válaszoltál kvázi személyeskedve ;)

277
Zsabor képe

Hát, ha megsértettelek,

Hát, ha megsértettelek, vagy félreérthető voltam, akkor bocsánatot kérek.
Annyit akartam mondani, hogy attól még, hogy ez a szabály, nem biztos, hogy ez a szabály jó. Mint ahogy KöHÉM rendelet sem az.
Nem Mózes hozta le nekünk őket a hegyről, és nincsenek kőbe vésve.

278
ízirájder képe

Itt kell megemlékeznünk a

Itt kell megemlékeznünk a törvénykező felelősségéről (mert ugye ez az egyik hatalmi ág). Hogy ne ész nélkül próbálják betartani a törvény betűjét, hanem az itt elhangzott összes érvet és más szempontokat is figyelembe véve védje meg a társadalmat. Ne kezdjenek el ész nélkül szondáztatni mindenkit csak azért, mert biciklis vagy autós vagy mert Pintér megpödörte a bajszát egy langyos nyári este, de azonnal emeljék ki és ellenőrizzék, aki valódi veszélyt jelent. Aki agresszívra itta magát, vagy túl bátorra.

Régebbi demokratikus hagyományokkal rendelkező országokban igazoltatni is csak alapos indokkal lehet, csak úgy kiemelni valakit a járókelő tömegből nem. Egy britnek még csak hordania sem kötelező magával a személyijét, ellenben ha üvölt az utcán és veréssel fenyegeti a szembejövő indiaiakat vagy íreket, simán beviszik, hazaküldik, leállítják, megbüntetik, attól függ, mit követel meg a helyzet, aminek a megnyugtató rendezése a közeg célja

Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?

279
petic képe

Én egyszer beszélgettem

Én egyszer beszélgettem egy angol fickóval erről, és égnek állt a haja az igazoltatástól. A totális rendőrállamot látta abban, ha "csak úgy" igazoltathatnak.
Engem nem zavar, mert életemben kb 3-szor ha igazoltattak (ha jogosan, azért nem baj, ha ok nélkül, akkor meg azért nem baj: nem csináltam semmit, ergo félnivalóm sincs), de nyilván máshogy is lehet szocializálódni.
Nem győztük meg egymást :)

----------------------------------------------------
A Ghisalloi Madonna óvjon titeket minden utatokon!

280
Lunkwill képe

Ausztriában simán

Ausztriában simán igazoltattak minden ok nélkül. Hacsak nem számít alapos oknak a magyar rendszám. :)

281
blajo képe

Tartok tole, hogy annak

Tartok tole, hogy annak szamit: Nem sokat (kb. 1000km-t) vezettem Ausztriaban, teljesen nyugis es halados a kozlekedes. Kozben osszesen egy necces helyzetet lattam, ezt magyar nyerges tartalykocsi kovette el...

283
Hotyhogy képe

Ez tök aranyos. :-)

Ez tök aranyos. :-)

284
eszemel képe

Őket meg nem viszik be

Őket meg nem viszik be :)
http://www.magas-tatra.hu/node/207