A héten megtartott konferencián a kerékpáros közlekedés biztonságáról (http://kerekparosklub.hu/a-magyar-kerekparosklub-kozremukodesevel-konstr...) a sok pozitív előadás mellett volt egy, ami - finoman szólva igazán nem pozitív. A nagy baj az, hogy ez éppen a Nemzeti Közlekedési hatóságé volt. Azoké, akik eleve elzárkóztak pl. az ellen, hogy a Margit hídon bármi kerékpáros infra esetleg az úton legyen, vagy pl. az Andrássy úti infrát a mai napig pozitív megoldásnak mondják nagy nyilvánosság előtt. No az ő előadásukban van egy oldal, ami annyira szép, hogy ide is másolom, mindannyiunk okulására:
• KRESZ módosítás „túl nagy lovat adott” a biciklisek alá.
• Sajtó hibája is, hogy a biciklisek csak a nekik tetsző részeket hallották meg?
• Egyirányú utcában forgalommal szemben kitáblázás hiányában is közlekednek.
• Jobbratartási kötelezettség megszünte okán terelővonal mellett közlekedés.
• Kerékpárúton kívül az úton is közlekedés kerékpárúttal párhuzamosan.
• Kerékpársáv biztonságosabb, mint az önálló kerékpárút???
• „Hivatásos” és szabadidős kerékpárforgalom.
• Egy ismert rádiós műsorvezető: „sok biciklist potenciálisan halálra ítéltek
Ha többet is szeretnétek tanulni, nézzétek az egész prezit itt: http://kerekparozz.hu/uploads/docs//1_2/1_2_2/1_2_2_1/1_2_2_1_1/5_HL_Ker...
Vigyázz: mozillával nem megy












Ezt estére nem kellett
Ezt estére nem kellett volna olvasnom. Ha a hatóságnál ilyen emberek vannak, akkor mégis mit várunk? Az NKH ismert rádiós műsorvezetőre hivatkozik egy szakmai konferencián? Uramisten!
Egy döntési helyzetben lévő hatóság nem a statisztikák alapján foglal állást, hanem a hiedelmei alapján? Ez az a közlekedési hatóság, amely a 480 méter hosszú szegedi Tompai kapu úti kerékpárutat átvezetések nélkül engedélyezte? Amelyik villanyoszlopokkal az űrszelvényben agyonterhelt bicikliutakat engedélyez minden szabvány és műszaki előírás ellenére? Ez az az NKH, aminek a közlekedésbiztonsági feladat gyerekeknek abból áll, hogy oszlopok körül szlalomoznak?
Mikor látott olyat, hogy biciklisek a terelővonalnál közlekedtek? Soha, legfeljebb kanyarodáshoz besorolásnál, de valószínűleg fogalma sincs róla, hogy ilyen van.
A dán, a holland, a német, a belga közlekedési hatóságok is mind hülyék, hogy gyerekeket takarás nélküli irányhelyes, közúti forgalomba integrált biciklis létesítményekre engedő terveket engedélyeznek?
Persze ami mindenhol jó, az itt nem, a magyarok eleve debilek, úgysem értenék meg, és amúgyis mi f.ngjuk a passzátszelet, az EU edig ad hozzá babfőzeléket, így velünk az isten...
Üdv a középkorban a magyar ugaron.
CSI
Megy Mozillával is. Elég
Megy Mozillával is.
Elég megrázó egy prezentáció. János, részvétem. Ezzel az emberrel nem lesz könnyű, itt mindent legelölről kell kezdeni, onnan, hogy mi a bicikli...
"Kerékpár: olyan két-
"Kerékpár: olyan két- vagy háromkerekű jármű, amelyet egy vagy két személy emberi ereje, illetőleg legfeljebb 300 W teljesítményű motor hajt"
:>
Az idézett részekből,
Az idézett részekből, illetve az utolsó, összegző diából egyértelmű, milyen álláspontot képvisel. De aki hallotta, összefoglalná, miket mondott annál a sok diánál, ahol csak egy-egy kép van?
Egyébként az alstom kocsik ügyét ezzel összevetve, számomra az derül ki, hogy az nkh inkább közlekedési hagyományőrző szervezet, amelynek az a célja, hogy minden pont úgy legyen, mint 40 éve, bármi egyéb megfontolás nélkül.
Aha. A Bajcsyról készült
Aha. A Bajcsyról készült kép kiválóan alátámasztja a vezető-főtanácsos főosztályvezető-helyettes úr kerékpáros közlekedésről alkotott véleményét, épp csak 3 gyalogos szambázik a gyászon a belátható 20 méteren, ez így nyilván abszolút biztonságos mindenkinek.
Olyan mikor lesz, hogy a szakhivatalban szakemberek dolgoznak?
---------------------------
Ezüst/fekete városi hot rod.
A tábla kihelyezése pedig
A tábla kihelyezése pedig nem felel meg a KRESZ szabályainak,de nyilván ez nem lehet probléma a hatóság részéről.
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Nekem a "sajto hibaja is"
Nekem a "sajto hibaja is" egy kerdojellel megfejelve tetszik a legjobban.
A NOL meg juniusban is arrol cikkezett, hogy milyen huje modositas ez, mikor keskenyek az utcak. Ok elmentek es kiprobaltak, es tenyleg keskeny.
Persze kiegeszito tablarol akkor sem irtak, mint ahogy - es ezt korabban is mar tobbszor ecseteltem - a kerekparos "online aktivistak" jartak a hirportalokat, es ok irogattak emaileket a hirportaloknak, hogy ugyan mi lenne, ha rendszednek a cikkjeiket, es nem irkalnanak felinformaciokat.
Meghogy hibasak-e...
A tobbi az tevhiteken alapulo, felinformaciokkal teli suletlenseg.
En is csak kitartast tudok kivanni, bar igazabol azt se ertem, hogy dolgozhat ilyen ember a poziciojaban.
Amugy miert van az, hogy a donteshozoknak meg felsobb poziciokban dolgozoknak nem kell erteniuk a szakmajukhoz? Jo tudom...
----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"
"Ha többet is szeretnétek
"Ha többet is szeretnétek tanulni, nézzétek az egész prezit itt: "
Értem én hogy irónia...
Ez a prezentáció nem alkalmas bármi megtanulására csak az NKH járatja le magát általa, ugyanis az is kiderülhet belőle számunkra, hogy a tapolcai terv nem felel meg a jelenlegi szabályozásnak, ha az állami vagy uniós pénzt használ fel a beruházáshoz.
Nagyon gáz!!!
A két kerékpáros irány közé kellett volna tervezni +25 cm-t ha csak nem akarják a max. 20 km/h-s táblát kitenni, valamint a beton elem mellett is illett volna hagyni 35-50 cm-es oldalakadály távolságot.
--------Dova--------
elvetemült bűnöző
Ne ítélj elsőre! ... leszek én még büdös paraszt is!
bájos itt a "megmaradó
bájos itt a "megmaradó hasznos útburkolat" kifejezés
Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?
Ami nem megy pocsékba a
Ami nem megy pocsékba a lepedék biciklisek közlekedésére. ;)
CSI
Annál bájosabb az a
Annál bájosabb az a brutál kivilágítatlan korlát a gáton futó bringaúton. Aminek értem a funkcióját,de éjszaka nem tudom mennyire látszódhat egy átlagos kerékpárlámpa fényében.
Az egyik tapolcait ráadásul egyirányú utcába tervezték. Nooormális?
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Igen, ez nekem is feltunt.
Igen, ez nekem is feltunt. Ha kerekparosoknak ketiranyusitanak, miert nem eloszor egy europaival probalkoznak? Miert kell egybol balkanit?
atomboy
----
Biciklizes Szegeden
Sejtheted,hogy milyen
Sejtheted,hogy milyen hatalmas forgalom lehet egy tapolcai egyirányú utcában, nyilván csak a szeparált lehet a megnyugtató megoldás, hiszen lehet hogy gyerekek fognak ott biciklizni.
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Kimaradt a blogból az
Kimaradt a blogból az előadó Holnapy nem ültem még kerékpáron,de tudom mi a biztonságos a biciklisnek László neve.
Na ki találja ki mi a végzettsége?
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
A név tényleg beszédes!
A név tényleg beszédes! Viszont az volt a jó a konferencián, hogy "csak" ez az előadás volt ilyen, a többiek mind a tényekkel próbáltak foglalkozni, meg azzal hogy mi a teendő, de úgy, hogy a bicajozás fejlődjön. Szóval jó volt ott lenni, komolyan, és a hatóság szerintem kezdi érezni, hogy elment mellette a gyorsvonat. (remélem)
László János
www.kerekparosklub.hu
CsI, te meg büszke lehetsz,
CsI, te meg büszke lehetsz, mert valaki a fórumon már kérdezte, hogy hol az a kerékpárosoknak behajtani tilos tábla a Margit krt-on, ő naponta ott jár, de eddig nem vette észre...
Ha valaki nem tudná, E nick rejti útjaink leggyorsabb kerékpársávossá "építőjét". Kösz a munkáért, jó nézni őket.
László János
www.kerekparosklub.hu
Nincs mit, ha ezekkel kicsit
Nincs mit, ha ezekkel kicsit is közelebb kerülünk a megvalósulásukhoz, már megéri.
CSI
Ja egy párhuzamos
Ja egy párhuzamos univerzumban már festik a sávot a szegedi JAS-ra, már csak azt a sliders-os ketyerét kell hozzá összedobni, hogy ki lehessen próbálni.
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
a végén legálisan
a végén legálisan ilegáliskodhatom az othonom utcácskáján ami oly széles egyirányú létére hogy 3 sáv is ráférne autóból na parkolók mellé
Gilran a térképész
Nagyon erezheto az
Nagyon erezheto az eloadasbol, hogy nem keszult ra, nem nezett utana semminek, csak osszedobott par baromsagot. Es ilyen szagembernel van a dontes...
atomboy
----
Biciklizes Szegeden
Ismét felvetném: sírás
Ismét felvetném: sírás helyett levéláradat? A címzett: Holnapy László. Mi kerüljön bele?
****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, és mindenhová csak stílusosan!
Kedves Holnapy
Kedves Holnapy László!
Felmerült már Önben a lehetőség, hogy mihamarabb előrehozott nyugdíjazását kérje?
Szívélyes üdvözlettel:
...
Levéláradatnak akkor lenne
Levéláradatnak akkor lenne értelme, ha mindenki okl. építőmérnök/okl közlekedésmérnökként írná alá.
Eza vita szakmai álláspontok ütköztetéséről szól, ahol azért ne annak legyen igaza, aki hangosabban mondja - magyarul 1000 random fórumozó levele kevesebbet ér, mint két mérnöké.
Az én megoldási javaslatom egy nyílt szakmai levél, amit megpróbálnánk minél több szaktekintéllyel aláíratni, persze nem csak hazai, hanem külföldi szakikkal.
Egy ilyen levélben fogalmaznánk meg azokat az alapelveket és téveszméket, amiket egy 21. századi városterező nem hayghat figyelmen kívül.
Picit kb mint a globális felmelegedés esetében: Minél több tekintély ismeri el hivatalosan az elméletet, annál nehezebb dolga lesz az ellentábornak.
Ez a Holnapy László
Ez a Holnapy László rendelkezik diplomával? Mert ha csak egy érettségije van, akkor legyen elég neki az, ha érettségivel rendelkező emberek tucatjai írnak neki levelet.
-
Csak most regeltem, ennek megfelelően kezeld a firkálmányaimat.
valószínű, hogy van neki.
valószínű, hogy van neki. Valamikor a '70-es években szerezhette. Csak éppen a tudása és a tájékozottsági igénye bringás ügyekben ott és akkor megállt.
(valamiért vén komcsi kövületeket sejtek a háttérben, nem sokkal a nyugdíj előtt)
http://hu.netlog.com/lholnapy
http://hu.netlog.com/lholnapy
Közgazda egyetemre járt,tehát annyira szakember mint mi.
Egyébként holnapután lesz a születésnapja küldhetünk neki szívhez szóló üdvözletet.
A nyugdíjig még sok van neki.
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
hát, akkor az ürge most 55
hát, akkor az ürge most 55 éves, kb 4 éve van a nyugdíjig, ha ebből kivonok 25 évet (két év katonaság) akkor a hetvenes-nyolcvanas évek fordulóján szerezhetett diplomát. A feltételezésem helytálló is lehet -hangsúlyozom, ez feltételezés!
De mi köze van a közgazdaságtannak a kerékpáros közlekedéshez, ezt szeretném megtudni? Van ilyen szakirány is? Vagy ő felel a pályázati pénzek elosztásáért, vagy ki tudja? A szememben rejtély az NKH funkciója, azon túl, hogy az értelmes megnyilvánulásoknak kerékkötője, és szerintem pénznyelő szerv + arra tökéletes, hogy az aktuális hatalom a naplopó és dilettáns sógort/komát/havert be tudja tenni egy jó pozícióba pár évre, ahol az illető ellehet nyugiban.
Én alapvetően támogatnám
Én alapvetően támogatnám az ötletet, ha tudnám pl. azt, hogy ez a konferencia hogyan jött létre. A félelem az, hogy ha nekimegyünk a másképp vélekedő döntéshozóknak, "szakértőknek" akkor csak azt érjük el, hogy nem lesznek hajlandók nyíltan ütköztetni a véleményüket, mint pl. itt.
Ez szerintem csak akkor működik, ha utána minden nekünk nem megfelelő megoldással szemben nagyon erősen és nagyon hangosan kiállunk.... Ha a nyilt levél sikerül is, kételkedem, hangot is kap... kérdés mi lehet a következménye...
Ugyanakkor az nem járja, hogy olyan városok válnak kerékpárosbarát településsé, ezáltal kapnak könnyebben pénzt további "fejlesztésre" amelyeken borzalmas kerékpározni, vagy a megoldások egyáltalán nem segítik, nem a szükséges mértékben segítik a kerékpáros közlekedést (nem csak azért, mert ez eléggé nemszép, hanem azért is, mert akkor majd a többi önkormányzat is hasonló példákat követ majd)....
Beke Dávid
Ez az ember most lépett
Ez az ember most lépett színre,vagy régebben is ismertétek? Mert ha új akkor lehet hogy segít ha meghívjátok arra a levlistára amit Kvir említett, mint szakmai egyeztetőfórumot. Ha tényleg aktív és működik a levlista, akkor ott is kapna "levéláradatot" csak nem olyat amin felpaprikázhatná magát.
Nekem csak a szám (kezem)
Nekem csak a szám (kezem) jár folyamatosan, de én nem csinálok semmit. Kvir vagy MK-aktív tudhatja a választ. Egyébként jó ötletnek tartom "külső" szakértők, döntéshozók meghívását az ilyen vitákba levelekbe. Én több levlistán is rajta vagyok passzívként és a témában küldött levelek, egyrészt naprakészen tartanak, másrészt némileg a véleményemet is formálják... Talán más is befolyásolható ennyire, mint én.
Beke Dávid
Kit érdekel, hogy mire
Kit érdekel, hogy mire hajlandó? Meg kell szellőztetni a sajtónak, imádják az ilyen bűnbakokat, lásd a dunakeszi láp ügyében a hamisító szakértőt. Csak ütősre kell csinálni, és minden érvét megcáfolni.
A fél előadást különben nemisértem, főleg a "saját tapasztalat" című diákat. Mit akar a Nyár utcával? Amennyiben az egyirányú szembe használata fáj neki: talán ha a Klauzál utcán végig lehetne biciklizni nyaktörés nélkül, akkor az emberek nem a néptelen Nyár utcán bicikliznének, a legalább nem életveszélyes macskakövön. Nem mindenki olyan hülye, hogy minden egyes alkalommal kerül a Kazinczy felé.
Minden egyes állítását meg kell cáfolni, és elküldeni neki levélben.
****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, és mindenhová csak stílusosan!
Amit én fel akartam vetni,
Amit én fel akartam vetni, az két dolog.
1. a viszony a "másik" félhez. Vagyis egy stratégia, hogy konstruktívan közeledünk felé, vagy ahogy te írod le kvázi hiteltelenné tesszük. Az MK munkáját megpróbálván figyelni én azt látom, hogy kerülni próbálja a nyilt konfliktusokat, talán akik személyesen találkoztak az emberel, a hatóság munkáját jobban ismerik, jobban tudják azt, hogy mi lehet a termékeny megoldás, mint pl. én, aki csak az egyszerűbb közlés érdekében használom a többes szám első személyt.
2. Sajtó. Szegedi állapotok, velocity.... nem nagyon volt róluk hír, pedig nálunk mind a kettő erősen felborzolja a kedélyeket. Ha nyílt levélben, más módon, sajtóban megtámadjuk akár személy szerint őt, vagy hatóságot, nem biztos, hogy elég hangot kap majd ahhoz, hogy bármi következménye legyen, de egy sértődés, és a vitától való elfordulás azonban esélyes (de nem biztos persze) ami nem biztos, hogy jó lenne szerintem.
Erre irtam azt, hogy ha előidézzük az elzárkózást, akkor azt ellensúlyozandó más módot kell találni a véleményünk kinyilvánítására. Vagyis el kell érni, hogy pl. egy rossz tervet még a kivitelezés előtt megismerjen a nép, amit ha másképp nem megy, pl. demonstrációkkal egyéb hangoskodással kell elérni, nade ahhoz emberkapacitás kell, ami meg nem nagyon van, vagy ha van, kérdés meddig van, mert siker talán csak hosszabb távon érhető el.
Az én meglátásom szerint nem feltétlen kell a konstruktivizmus és ez ellenállás között választani, lehetne a kettőt akár együtt is csinálni. Pl. az MK mint tárgyaló fél és egy tőle papíron független szerveződés, ami háttértömeget ad a tárgyalásoknak ha az nem úgy megy, ahogy szerintünk jó lenne. A nehézség abban áll, hogy egymás munkáját ugyanazért küzdők nem áshatnák alá. Más kérdés, hogy tavasszal talán érdekesebb lesz már a sajtónak is a bringás téma és akkor nem kell a hangos tömeg, hogy valamiról írjanak.
Beke Dávid
Aztán nehogy a táncban,
Aztán nehogy a táncban, ahol arra figyelünk, hogy mások tyúkszemére ne lépjünk észrevegyük, hogy úgy táncolunk, ahogy ők fütyülnek.
****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, és mindenhová csak stílusosan!
Én Bekeddel értek egyet.
Én Bekeddel értek egyet. Első körben meg kell próbálni felvilágosítani. Nem hinném hogy roszindulatból gondolja amit gondol, és azt sem hiszem hogy ő Makimajom. Elolvasna pár tucat statisztikát, tanulmányt, és lehet hogy egészen másképp állna a témához.
és ez tényleg hat? Akkor
és ez tényleg hat? Akkor csináljuk. Én azt gondolnám, hogy ezeket négy évente érdekli a választói akarat, de akkor sem hiszem hogy a 30-40-400 éve ott ülő szagértőket. Az egyébként is zavar, hogy az MK mögött kimutathatóan csak az áll, akinek van évi 6000 Ft-ja vagy kell neki a biztosítás és az olcsó kerékpárjegy, pedig jóval többen támogatják a céljait. Itt lehet, hogy több embert össze lehet fogni egy ilyen akaratkinyilvánításra
persze jó volna tudni, miről beszélt a jóember, egy prezentáció képeire reagálni... hát
Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?
Az hogy van, hogy te képes
Az hogy van, hogy te képes vagy szinte minden témát arra kihozni, hogy az MK mögött nem áll senki? Azt meg nem is értem, hogy fennebb mit szerettél volna mondai azzal, hogy "az MK mögött kimutathatóan csak az áll, akinek van évi 6000 Ft-ja vagy kell neki a biztosítás és az olcsó kerékpárjegy". Te mögötte állsz? Tag vagy? Mindkét kérdéseben szabadon dönthetsz, ráadásul egymástól függetlenül. Szerencsére mások elég sokan állnak mögöttünk, jobban mondva megbízva bennünk várják, hogy tegyük a dolgunkat. Éppen ez a konferencia is igazolta ezt nekünk, a sok pozitív előadás és hozzászólás többek közt a munkánk eredménye.
László János
www.kerekparosklub.hu
Szerintem arra gondolt, hogy
Szerintem arra gondolt, hogy ha megkérdezik, hogy bizonyíthatóan (ez se jó szó) hány ember támogatja az MK-t, akkor az MK csak a taglétszámot tudja bemondani, mint hivatalos adatot. Az erkölcsi támogatás is szép dolog, de attól még éppen nem lesz semmilyen olyan dolog, amihez pénz is kéne. Apropó, hogy áll a tábla kihelyezése a számláló alá?
-
Csak most regeltem, ennek megfelelően kezeld a firkálmányaimat.
Ezért azt "mondja be", hogy
Ezért azt "mondja be", hogy mögötte áll az egész cm mozgalom, elvégre ez bízta meg annak idején, 2005 végén, 2006 elején, hogy menjen, és intézze el, járja ki, képviselje.
Intézzük.
László János
www.kerekparosklub.hu
Köszönöm. - Csak most
Köszönöm.
-
Csak most regeltem, ennek megfelelően kezeld a firkálmányaimat.
Az hogy van, hogy te képes
Az hogy van, hogy te képes vagy szinte minden témát arra kihozni, hogy az MK mögött nem áll senki?
LOL, ez nagy volt:D
Értem az álláspontodat a
Értem az álláspontodat a CM-mel kapcsolatban, és ha nem érkeznek ide a "CM-tag vagyok, de az MK-val nem értek egyet" kommentek, el is fogadom (és feltételezem, nem fognak)
Mivel vállalom a nevem itt, láthatod, hogy tag vagyok, csak fájlaltam azt, amit Most_Regeltem kolega jól megfogalmazott. És az MK tagokat sem nevezném senkinek, de olyan véleményeket, állásfoglalásokat fogalmaztok meg, amivel a taglétszámnál jóval több ember ért egyet
Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?
Cm egyik régi videóban,
Cm egyik régi videóban, sinya sirat, hogy nem tudnak az önkormihoz menni tárgyalni biciklis dolgokról, mert munkaidőben van, ezért megbízták a MK-t! Vagyis ergo a CM mögötte áll.
Ezt a Holnapy Lászlót
Ezt a Holnapy Lászlót kiengedte be a konferenciára?
Már minden jött mentett beengednek oda. Olyan baromságokat írt le, hogy ihaj csuhaj. Aztán ott van az egy-egy kép az utcácskákról, nagy tanulság, eszement barom az, aki saját szubjektív véleményét ütközteti szakmai dolgokon. Aztán még nem is igaz, tudom valakinek a haverja, rokona.
Ez még prezentációnak is
Ez még prezentációnak is gyatra. Még ha megpróbálom kifaktorizálni a véleményemet, akkor is.
Rendezetlen, szedett-vedett, még a mondat eleji nagybetűket sem képes kirakni.
A személyes tapasztalat, mint hivatkozási alap egy olyan szakmában, mely olyan események kontrolljáról szól, ahol még csak monitorozni sem lehet elég jól, nemhogy irányítani... Szart se ér.
-
Zsurmi
Hát ezek elég
Hát ezek elég nejloninges-sztk-keretes-VOR-zakós vörösimrei magasságoknak tűnnek, de valamiért nem különösebben érdekel már.
A káoszból idővel ígyis-úgyis ugyanaz forr ki- csak gyorsabban süllyedsz bele, ha kapálózol.
Meg aztán nyitottak a határaink...
Számomra legalábbis a bringázás épp a surranópályák megtalálásáról szól - arról, hogy mindig van harmadik út, amin járva bármilyen idióta legyen is a világ, te megtalálhatod a személyes boldogságodat anélkül, hogy másnak ártanál közben- mi több: még példát is jelenthetsz az arra fogékonyak előtt. (Hint: mindenki az, csak különböző mértékben vagyunk erősek önmagunk becsapásában.)
Ez a harmadik bekezdés
Ez a harmadik bekezdés nekem nagyon ott van. Pont így vagyok a bringázással, csak még sose fogalmaztam meg magamnak. Köszi!
Ha az NKH véleményét
Ha az NKH véleményét rádiós szakértők alakítják, akkor őket kell meggyőzni. Aztán, ha már több műsorvezető is kiállt az MK mellett, akkor onnantól a hivatalnokok a kezünkből fognak enni.
A kerékpáros -sebessége alapján- félúton van a gyalogos és az autó között. Lakott területen a sebességkorlátozások miatt az autóhoz közelebb.
A kerékpársáv kereszteződésekben, a gyalogosoktól mentes kerékpárút két kereszteződés között biztonságosabb. De lakott területen nincs gyalogosoktól mentes kerékpárút, és sok kereszteződés van. Ezért kell lakott területen kerékpársáv.
A legtöbb egyirányú utcában elfér a bicikli az autók mellett, lehet plakátolni a "kivéve kerékpár" táblákat.
A kerékpár környezetbarát, és dugóban is lehet vele haladni.Legyél zöld!
Ennyi még egy szórakoztató rádiós műsorba is belefér.
"Ennyi még egy
"Ennyi még egy szórakoztató rádiós műsorba is belefér"
Boros-Bochkor?:)
Három fejezetre tagoltam.
Három fejezetre tagoltam. Arra az esetre, ha mégsem. A legtöbb népszerű műsor háromnál több részes.
Ha nő lenne, Hofit
Ha nő lenne, Hofit idézném
(Na, ezt vajon ki b*ssza?)
--------------------------
www.barzongorista.eu
Hogy ez nekem mostanában
Hogy ez nekem mostanában hányszor jut eszembe...
Beke Dávid
...és hogy van a
...és hogy van a folytatás?
(Na ez már annyival szebb világ, hogy ez fel sem merül.)
Nem vagyok hajlandó
Nem vagyok hajlandó elolvasni.
--------------------------------------------
Káposztásmegyeri Aszfaltbetyár @ kék Royal fixi
Jobbára képekből áll ,
Jobbára képekből áll , de nem jobbára ártalmatlan :)).
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
A linkekben rosszul
A linkekben rosszul alkalmazott előre és hátra álló perjelekkel megküzdve sikerült letölteni a többi előadást is. Azok nagyja is elég gáz. Nagy respekt Jánosnak, hogy ilyen környezetben ügyködik a kerékpárosok érdekében.
------------------------
2 kerék jó 4 kerék rossz
Már csak egy nagyon fontos
Már csak egy nagyon fontos megjegyzés, kérés, aztán kezdődik a hét, nem nagyon lesz lehetőségem ide írni: NEM A JÁNOS CSINÁLJA AZ MK-T, HANEM EGY KOMOLY CSAPAT, 6 SZAKEMBER ÁLLÁSBAN Virág, Kriszta, Szandi, Péter, Kornél, mostanában már Lukács is), ÉS SOKAN TÁRSADALMI MUNKÁBAN!!! Ezt az előadást megalapozó tanulmányt pl. társadalmi munkában Ubi, neki segített többnyire ugyancsak társadalmi munkában néhány közlekedési munkacsoport tag. Szóval NEKIK köszönet azért,. hogy évek óta teszik a dolgukat egy kissé ellenséges közegben, és Ők érték el, hogy ez a hangulat, ellenállás mára lényegesen enyhébb, egyre több olyan szakmabeli van, aki ugyanazt gondolja és mondja közlekedésről, kerékpárról, mint mi.
László János
www.kerekparosklub.hu
Kíváncsi vagyok, mit
Kíváncsi vagyok, mit mondhatott a haladási irányokat elválasztó zöld oszlopokról. Csak nem pozitív példaként hozta őket???
Hazafelé kénytelen vagyok egy párszáz méteres szakaszon biciklielhárító úton menni. Olyankor fennhangon szidom az édesanyját annak, aki ezeket a sötétben teljesen láthatatlan zöld oszlopokat az út közepére rakta.
Nem lehetne feljelenteni őket a közlekedés biztonságának veszélyeztetése miatt??? Ezek a zöld Demszky-karók a biciklielhárító út közepén olyanok, mintha az országúton villanyoszlopok lennének a felezővonalon.
phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat
A gyerek is lekoccolta már
A gyerek is lekoccolta már egyszer, nagyon ideges lettem.
****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, és mindenhová csak stílusosan!
Azt én is lekoccoltam
Azt én is lekoccoltam egyszer.
Hol van ez? Én tudok
Hol van ez? Én tudok helyeket, ahol hiányoznak ilyen karók, és ezért ráparkolnak a bringaútra. Vállalom a transzfert, ha komolyabb eszközök nélkül ki lehet őket venni (általában nem szokott gondot jelenteni...)
Már nincs meg,
Már nincs meg, lefűrészelték. Most azt hiszem egy kb. 1-2 centi magas csonk van helyette, arra is vidám dolog lehet rámenni.
"Nem lehetne feljelenteni
"Nem lehetne feljelenteni őket a közlekedés biztonságának veszélyeztetése miatt???"
Hogy is van?
25. § (1) Járművel a forgalmi, az időjárási és látási viszonyoknak, továbbá az útviszonyoknak (az út vonalvezetésének, az útburkolat minőségének és állapotának) megfelelően kell közlekedni; figyelemmel kell lenni a jármű sajátosságaira, az utasokra és a rakományra.
26. $ (4) A jármű sebességét az (1)-(3) bekezdésben említett sebességhatárokon belül úgy kell megválasztani, hogy a vezető járművét meg tudja állítani az általa belátott távolságon belül és minden olyan akadály előtt, amelyre az adott körülmények között számítania kell.
Cserébe nem tesznek bele
Cserébe nem tesznek bele fölösleges tárgyakat az űrszelvénybe. Ami még szegény nyomorult kerékpárútnak is van elvben.
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Ezek az oszlopok este a
Ezek az oszlopok este a kivilágítatlan bringagyalogon ezt a sebességet úgy 10km/h-ra korlátozzák. És köteles lennék ott menni.
És akkor jönnek az ilyen finomságok:
http://criticalmass.hu/files/P1010006_0.JPG
Dettó a kátyúk, a vadak,
Dettó a kátyúk, a vadak, a kivilágítatlan biciklisek a rendes aszfalton az autósoknak :(
No, azért ezeket nem
No, azért ezeket nem gyárilag rakják oda (bár a kátyú határeset).
Lényeges különbség az
Lényeges különbség az autó és a bicikli között, Hogy a biciklivel minden kis szirszaron elesel, ha megcsúszik az első kerék elesel (aszfaltfelgyűrődés a barátom, az a kedvencem, ami az Orbánhegyi úton van az úttest közepén - bónuszként ezek majdnem mindig olajosak a lógó belű BKV buszok miatt), és vagyonokba kerül, meg néhány óránál nem világít tovább egy olyan lámpa, amivel kuksötétben rendesen belátod az utat.
Nekialltam egy agydinamos
Nekialltam egy agydinamos vilagitast osszerakni alacsony koltsegvetesbol (mar amennyire az agydinamo engedi.) Ha vegre meglesz a dinamo irok is egy "never ending" blogot rola...
Bringás bolhapiacon volt
Bringás bolhapiacon volt megfűzött agydimanós kereket 10 ropiért.
Ha meg 26-os is volt, akkor
Ha meg 26-os is volt, akkor mostmar mindegy... Mondjuk ujonnan se sokkal dragabb: alapanyag kb. 13, a fuzest pedig megcsinalom en.
azt speciel problémakén
azt speciel problémakén említette, mert egy kollégája nekiment. De megoldást nem említett.
László János
www.kerekparosklub.hu
Azért ezt most jólesett
Azért ezt most jólesett hallani :)
A mai napon írtunk egy
A mai napon írtunk egy levelet az NKH elnökének, amiben kezdeményeztük a nyilvános szakmai fórumot, ahol megbeszélhetjük, hogy mégis mi jó és mi nem jó a kerékpáros közlekedés elterjesztéséhez. Várjuk a választ.
László János
www.kerekparosklub.hu
Gratulálok, legalább
Gratulálok, legalább továbbképzitek Holnapyt, mert 30 éve le van maradna.
A szlogen pedig: legyen
A szlogen pedig: legyen valóban Tegnapyból Holnapy!
****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, és mindenhová csak stílusosan!
Megvette már az Ehetyt?
Megvette már az Ehetyt?
Holnapys May
Holnapys May Nap
--------------------------
www.barzongorista.eu
Köszönjük. remélem
Köszönjük. remélem pozitív lesz az eredmény, de ha nem teljesen, szerintem az se baj, mert érzik, hogy probléma van a hozzáállásal és talán, már az megfontolásra készteti őket, vagy legalább arra, hogy jobban megalapozzák a véleményüket.
Beke Dávid