Beszámoló a Kerékpáros Tervezői Fórumról (2011. március 16)
A közösségi közlekedés és a kerékpározás kapcsolata
Prezentáció egyben on-line nézhető:
MK_kerekpar_es_kozossegikozlView more presentations from Kovács Virág.
Prezentációk [témánként PDF-ben]:
Közös és busz- és kerékpársáv alkalmazásának feltételei>>
Kerékpárszállítás buszon, metrón, villamoson>>
B+R kerékpártárolók létesítése a megállókban, végállomásokon>>












A 3 pdf-s link nem
A 3 pdf-s link nem jo.
atomboy
----
Biciklizes Szegeden
szerk, semmi, megtanultam
szerk, semmi, megtanultam olvasni.
http://kerekparosklub.hu/besz
http://kerekparosklub.hu/beszamolo-a-kerekparos-tervezoi-forumrol-2011-m...
itt működnek a pdf-ek is.
most már jó! V
most már jó! V
Tehát elfogadható, hogy
Tehát elfogadható, hogy akár egy fenntartható módon közlekedő ember 10s nagyságrendű veszteséget okoz akár 150 hasonló másiknak?
Nem lenne kívánatosabb fordítva?
Lehúzódás, félre állás, stb... kresz előírásként, az öszes buszsáv megnyitása mellé. Most is él ilyen szabály, a megkülönböztető jelzést használó jármű <> többi jármű viszonyában.
Én így közlekedem úgy 10 éve, jelentem, működik, mindenki gyors és elégedett:)
nem nagyon értem mit
nem nagyon értem mit mondasz.... vagy de buszsáv? igazad van. és tök jó lenne hozzá a lehetőség is.
Pl. amit máshol balra kanyarodáshoz a kerékpárosoknak kitaláltak (kis bevágás a járdából sajnos, ahova félre tud állni, amíg forgalom alkalmas lesz a balkanyarra). Néhány ilyen talán nem venne el sokat a járdából, ugyanakkor adna helyet arra, hogy félreálljunk. Meg persze kereszteződés, meg persze a valós terhelésre tervezett utak, hogy ne csak középen lehessen tekerni...
De már a megnyitás is jó... :)
Beke Dávid
Tömörebben: Minden
Tömörebben: Minden buszsávban lehet bringázni (3,75m alatt is), de nem szabad a buszt akadályozni. A kicsi fordulékony kerékpárral ez gond nélkül megoldható (beállás kereszteződésbe, parkolóhelyre, végszükség esetén a járda szélére -utóbbi inkább csak elméleti lehetőség, még sosem volt rá szükségem).
A balra kanyarodó öböl teljesen más, viszont egész jó ötlet itt is, 10-20m hosszú kiszélesedés formájában (hogy a busz kötelező elengedéséhez se kelljen teljesen megállni), néhány nagyon hosszú félreállási hely nélküli sávra.
Ezen a téren az MK javaslata szerintem nem megfelelő, ezzel a minimális kompromisszummal (esetleg csak ideiglenes állapotként) elkerülhető lenne a tömegközlekedés kis lassítása is, így valóban megnyílhatnának a hazai buszsávok, méghozzá belátható időn belül.
Tök jó. :) A mostanában
Tök jó. :)
A mostanában lezajlott egyeztetésről is lesz beszámoló? még nem olvastam el ami az MK honlapján van, de majd mindjárt...
És hír arról, hogy már nem kerekparosklub.org, hanem kerekparosklub.hu?
szerk: újra elérem org-gal is, vagy orkkal? mindegy
Beke Dávid