Az Mr1 Kossuth Krónika című műsorában ma 12:24-kor elhangzott: Fokozottan ellenőrzik mától 3 hétig a kerékpárosokat...
A közleményt elolvasva kiderül, hogy csak jövő hétfőtől.
Részletesebben:
ORFK: http://www.police.hu/nyitooldal/cikkek/orf110329_01.html
ORFK-video: http://www.police.hu/data/cms839027/20110329_biciklis_sajttaj.wmv
Kerékpárosklub: http://kerekparosklub.hu/kozos-osszefogas-a-biztonsagos-kerekparozasert
MTI: http://www.mti.hu/cikk/2011/03/29/haromhetes_kerekparos-ellenorzo_akciot...
Tavaszi kampány ez, melyben a hangsúly a balesetek megelőzésén, a kerékpárosok elfogadásán, vedelmén van. De nem hunynak szemet a felelőtlen kerékpárosok, felett sem.
Lámpák, prizmák, mellény... Hirdessük mi magunk is, a frissen bicajra váltóknak a szabályokat, és azok betartását!
Jellemző, hogy mikor a bejegyzést írtam, 1 perccel a hírek után, még semmi hivatkozás nem volt az ORFK honlapján. Köszönet a forumozói linkekért, így hitelesebb. Pótoltam.












Már megint? Legyen szíves
Már megint?
Legyen szíves szóljon, akit fokozottan ellenőriztek ;)
szombaton a Margitszigetről
szombaton a Margitszigetről indult egy túra, és vagy háromszor elment mellettem 3 rendőrautó (konvojban, folyamatosan) és nem vették észre, hogy se küllőprizmám, se csengőm nincsen.
10 perccel előtte
10 perccel előtte kapcsoltam ki:) Egyébként most a piroson áthaladó gyalogosokat szívatják mifelénk, 100m-re pedig tilosban parkolnak az autók.
nagyon helyes, hogy végre
nagyon helyes, hogy végre valaki felhívja a figyelmét a fék/lámpa hiányának veszélyességére a sok okoskának, még akár azon az áron is hogy fel kell raknom egy csengőt...
Ne is mond! Reggel elraktam
Ne is mond! Reggel elraktam az egy éve leesett csengőt a táskámba biztos ami biztos alapon.
No de az a bajom, hogy hírekben már számtalanszor volt szó az ellenőrzésekről, de mindeddig riogatás maradt.
Mi a baj azzal, ha ott a
Mi a baj azzal, ha ott a kormányon egy csengő? Nem olyan nehéz az, hogy akadály legyen.
Azzal semmi baj nincs, ha
Azzal semmi baj nincs, ha ott van, de pillanatnyilag nincs ott, és macera beszerezni/felszerelni egyet, pláne többet, különösen úgy, hogy tudom magamról, hogy soha az életben nem használnám.
Ilyen szempontból egészen más kategória, mint a különböző láthatóságot segítő eszközök, hiszen a lámpát bekapcsolni is kötelező gondolom sötétedés után, a passzív prizmák pedig mindenképp "működnek", a csengő használatát viszont semmi nem szabályozza, nem "kötelező" használni, nincs olyan helyzet amiben egyértelműen "indokolt" lenne a használata, akkor felmerülhet a kérdés hogy felszerelni miért kötelező...
Nem kötelező használni,
Nem kötelező használni, de baleseteket is megelőzhetünk vele. Bemész az első bringaboltba és 300Ft-tól kezdődően már vehetsz.
csengővel? balesetet? :) Ha
csengővel? balesetet? :)
Ha vészhelyzet van akkor kiáltani kell nem pedig hüvejkújjal elengedni a kormányt és csengetni.
Pont ma reggel esett ez meg
Pont ma reggel esett ez meg velem melóba menet a bringagyászon összevissza kolbászoló gyalogosokkal, hogy vagy csengetek, vagy fékezek! Inkább fékeztem...
Ne menj a bringagyászon.
Ne menj a bringagyászon. Tényleg. Kb. olyan, mint az oroszrulett.
Én szoktam használni a
Én szoktam használni a csengőt. Sokkal szívesebben csengetek, minthogy ráordítsak valakire. A szövegedben benne van a vészhelyzet szó. Nem szabad hagyni, hogy egy közlekedési szituáció vészhelyzetig fajuljon. Jobb megelőzni. Csengetsz, ha nem megy arrébb, akkor lassan mögé mész, és rászólsz. Én ezt szoktam csinálni. Gyakran azt se tudja a gyalogos, hogy ott bringajárda van.
Nem is kéne, hogy
Nem is kéne, hogy bringajárda legyen. Ezeket a szarokat nyugodtan visszaminősíthetnék járdává, ha már úgyis annak használjuk.
Az a baj vele, hogy egy
Az a baj vele, hogy egy teljesen haszontalan tartozék. Az autós nem hallja, a gyalogossal meg eleve nem kéne találkozni, ha meg mégis, akkor nem kéne csengetni rá.
Helyes.
Helyes.
Az lenne a helyes, ha
Az lenne a helyes, ha előtte elkapnák a biciklitolvajokat, megkeresnék az ellopott bicikliket, legyalulnák a hegygerinceket az aszfaltról, eltüntetnék a használhatatlan infrastruktúrát, meg azokat a sofőröket, akik autóval meg busszal szándékosan veszélyeztetnek naponta.
Na utána a közlekedés nem lenne harc, és számon lehetne kérni a szabályok betartását. Persze azokat sem ártana előtte aktualizálni egy kicsit.
Mindig visszaforditgatjuk a
Mindig visszaforditgatjuk a mondandokat. Ennek a megfeleloje:
Majd kiszallok az autobol, ha lesz perfekt, tiszta, gyors BKV (http://varos.blogter.hu/464491/54_percig_allt_a_17-es_villamos), korgyuru, stb.
Nem ertem azt sem, hogy hogy jon a biciklitolvajok elfogasa a szabalyos kozlekedeshez :P
----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"
"A rendőrség az április
"A rendőrség az április 4-től 26-ig tartó, fokozott ellenőrző akcióban nemcsak a biciklisekre, hanem a kerékpárosokkal szemben elkövetett gépkocsivezetői jogsértésekre is figyelni fog."
Na végre. Már épp ideje volt. :)
http://www.yehudamoon.com/ind
http://www.yehudamoon.com/index.php?date=2008-05-01
_________///Hemü\\\__________
\ ...Az én járművem pöccre indul... /
Mondjuk nem értem. Ezeket
Mondjuk nem értem. Ezeket nem csak kampányszerűen kellene csinálni, hanem minden nap.
nincs elég rendőr, egy
nincs elég rendőr, egy akció erejéig talán át tudnak csoportosítani pár embert. Szerintem.
Mondjuk arra gondoltam, hogy
Mondjuk arra gondoltam, hogy kiveznyelnek X rendőrt, hogy bármilyen olyan szabálytalanságot lát, amire ilyenkor ki szokták őket vezényelni, akkor arra csapjon le.
Bár nem ismerem a rendőrség viszonyait, lehet erre nincs lehetőségük.
Ez esetben a járőr 8 óra
Ez esetben a járőr 8 óra alatt nem jutna el a szomszéd utcáig. :-D
Az első napon. Később
Az első napon. Később már gyorsabb lenne. :-)
_________///Hemü\\\__________
\ ...Az én járművem pöccre indul... /
Ezt írja a cikk: "A
Ezt írja a cikk: "A legutóbbi három, halálos kimenetelű biciklisbalesetnél egyik kerékpáros sem viselt fényvisszaverő, láthatósági mellényt, a kétkerekű pedig nem volt műszakilag megfelelő állapotú, nem volt lámpája".
Viszont nem teszi hozzá, hogy hol történt a baleset (lakott területen belül vagy kívül), mert alapból nem kötelező a mellény! Ugyebár...
Amúgy az MK is megírta, itt értelemszerűen a hangsúlyok is máshová kerültek:
http://kerekparosklub.hu/kozos-osszefogas-a-biztonsagos-kerekparozasert
----------------------------------------------------
A Ghisalloi Madonna óvjon titeket minden utatokon!
Ebbol
Ebbol 2:
http://index.hu/bulvar/hirek/2011/03/27/halalra_gazolta_a_biciklist_majd...
http://www.delmagyar.hu/kecskemet/nem_volt_melleny_a_halalra_gazolt_kere... (lakott terulet, nem kotelezo a melleny, csak hat a delmagyar is mar beirja mindenhova, akkor is, ha lo dugott meg macskat, es a hatterben elteker valaki... lampa meg mintha lett volna, legalabbis atomboy azt irta, en nem nezegettem kepeket...)
----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"
lol, most mondták, hogy a
lol, most mondták, hogy a hétvégi szentendrei időfutamon megvágtak egy (akiről biztos info van) versenyzőt tizenvalahány ezerre.
Öröm az ürömben, hogy
Öröm az ürömben, hogy ezek szerint a közlekedő biciklisek biztonságban lesznek, hiszen a kerékpározás sport (a jagellók szerint)! :)
----------------------------------------------------
A Ghisalloi Madonna óvjon titeket minden utatokon!
azt esetleg nem mondták
azt esetleg nem mondták most, hogy miért?
nyilván mert a fékeken
nyilván mert a fékeken kívül egy kötelező felszerelése sem volt. de egy időfutam gépen... versenyen...
Gondolom nem volt lezárva a
Gondolom nem volt lezárva a "versenypálya", tehát mér is ne vonatkozna rá a kresz, attól mert ő most versenyzőset játszik?
nincs több kérdésem.
nincs több kérdésem.
+1
+1
a kurva anyádat,
a kurva anyádat, azt.
---
"Úgy érzem, hogy az áttételek csak 45 felettieknek valók. Hát nem jobb az izmok erejével diadalmaskodni, mint valami mesterséges váltó szerkezet segítségével? Egyre puhányabbak vagyunk... ezért nekem mindig örökhajtós kerékpárt adjatok!"
Látom a biciklisek tényleg
Látom a biciklisek tényleg szabályokon felülinek érzik magukat.
Legtöbbször, amikor
Legtöbbször, amikor biciklizem, de néha gyalogosan is azt érzem, hogy a szabály nem értünk van, hanem, hogy minél több autót tudjon átengedni egy lámpánál speciel, aminek nincs semmi értelme, mert már így is élhetetlen a főváros. Komoly változások kellenének, amik eléggé döcögősen haladnak, ami egyáltalán nem tetszik, hogy autópályák fekszenek a belvárosban. Erre van egy jó mondás, megszoksz, vagy megszöksz, lassan az utóbbi fog történni velem. De téged ez nem érdekel, amikor 15 év alatt 300.000 ember költözik el, az elgondolkodtató.
"egyáltalán nem tetszik,
"egyáltalán nem tetszik, hogy autópályák fekszenek a belvárosban"
Nevezz meg egyet.
"amikor 15 év alatt 300.000 ember költözik el, az elgondolkodtató."
Eddig BE költöztek az emberek, most KI. Szépen beáll majd egy egyensúlyi állapot és mindenki marad a seggén.
Szerk: én is utálom, hogy a KRESZ nem támogatja, hogy negyed mérföldes gyorsulási versenyt gyakoroljak a közutakon :((
Bazzz, ha ennyire vak vagy,
Bazzz, ha ennyire vak vagy, ha szembe jönne veled az utcán egy elefánt azt se vennéd észre...
Igazad lehet, tényleg vak
Igazad lehet, tényleg vak vagyok. Sose láttam szembe jönni velem az utcán egy elefántot :)
nem keverném össze, amikor
nem keverném össze, amikor az egész országból a fővárosba áramlanak az emberek, és amikor onnan kiköltöznek az agglomerációba, de továbbra is a fővárosban dolgoznak
Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?
Miért? Mindkettő a
Miért? Mindkettő a városban élők életét "keseríti" meg.
Mondhatnám úgy is, hogy ez a városi lét velejárója.
Gyk. régebben is bejártak a városba az "agglomerációs parasztok".
Ja a "szabálybetartó"
Ja a "szabálybetartó" sógoréknál, meg a káposztazabálóknál ez nem téma nappal, sportkerékpár esetén, akkor pont magyarországon egy bejelentett eseményen kell.
Ez önmagában büdös bunkóság, hát még aki helyesnek mondja.
Ezért a kurva anyját. Mindkettőnek.
-
Zsurmi
egészségedre.
egészségedre.
??? ejha!
??? ejha!
-1
-1
Néha írsz csak, de amikor
Néha írsz csak, de amikor műveled e tudományt, akkor csak egyet tudok veled érteni!
Hát igen, külföldi
Hát igen, külföldi szabályozás ilyen szempontból kicsit szimpatikusabb :-]
-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu
a súlykorlátos? :D nekem
a súlykorlátos? :D nekem sajnos az sem.
Persze egy rally versenyre
Persze egy rally versenyre le lehet zárni az utat, a kis-forgalmú úton lévő kerékpáros versenynek viszont tűrnie kell.
Szomorú, hogy az országban ennyit ér a országúti kerékpározás.
Le lehet zárni kerékpáros
Le lehet zárni kerékpáros versenyhez is.
Azt lehet tudni, hogy
Azt lehet tudni, hogy lezartak-e a palyat?
Vagy az illeto odafele vagy visszafele menet kapta a buntit?
Igen, ez mondjuk engem is
Igen, ez mondjuk engem is érdekelne :)
De ha azt írják, hogy a versenyen kapta, akkor gondolom verseny közben, vagyis nem volt lezárva.
főúton kapta, nem volt
főúton kapta, nem volt lezárás. minek lenne? 5 percenként elmegy egy ember. nem mezőnyverseny.
viszont jellemző, hogy ilyenkor kell kimenni gecizni.
+1 --------------------------
+1
---------------------------
Ezüst/fekete városi hot rod.
Alapvetően persze igazad
Alapvetően persze igazad van, csak pl. Míg a kocsiknak van versenypálya fenntartva, addig tudtommal az országútisoknak nincs.
És hirtelen nem is nagyon tudok olyan utat, amit le lehetne zárni egy verseny erejéig, és alkalmas országúti versenyre.
Megoldás: jöjjön egy vállalkozó és építsen országútisoknak való pályát (még több betont a felszínre címszó alatt...)
Illetve lehetne szabványos
Illetve lehetne szabványos csomag versenyzőknek, így mindenkinek a bringája ugyanannyi plusszal lenne megterhelve - ezáltal nem befolyásolva az emberi erő megjelenését a sorrendben.
Bár, ha a bringák lehetnek mások, lehetne fejleszte(t)ni hiperkönnyű prizmát, meg ámpát, meg ilyesmiket. Mehetne a technológiai harc :)
Ha edzés, akkor az a fél
Ha edzés, akkor az a fél kiló plusz csak segít (gyk: ha nehezebbel jót megy, könnyebbel még jobbat). Versenynél meg le kell záratni, vagy rendőri biztosítást kérni, bejelenteni, vagy megkérni autós/motoros havert, hogy hurcolássza már addig a lámpát.
Na igen, de érted, hogy
Na igen, de érted, hogy régen rossz ha már egy nap közepén megtartott versenyen azért szívatják az embert, hogy van-e lámpája.
Értem én hogy elvileg szabályos, az már más kérdés hogy egyáltalán nem korrekt viselkedés aminek csak szívatás a célja és nem az, hogy a közlekedők láthatóságát szolgálja.
A törvény szerintem addig jó, amíg a célját szolgálja - itt az, hogy sötétben is látható legyen a biciklista. Ezért nappal versenyen megszívatni valakit elég bicskanyitogató.
-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu
Tehát, ha csak nappal,
Tehát, ha csak nappal, városban használom az autót, fényes napsütésben, akkor kiszerelhetem a fényszórót? Nem.
A rendőr tudja, hogy ő csak versenyzik és tudja, hogy sötétedésig hazaér? Nem. Bemondásra azt is elhihetné nekem, még ha nincs is kártyám, hogy "biztosúr, én éppen a rokkant nagyapámat fuvaroztam ide, de esküszöm, hogy tényleg csak ezért állok a rokihelyen". Megengedhető, hogy ne büntessen meg? Csak a jelenlegi állapotot látja, azt, hogy mit csináltam előtte, vagy mit fogok utána, nem.
Ugye nem fog megbüntetni? Ha mégis, akkor postázhatom neked a csekket?
Tökéletesen értelek és
Tökéletesen értelek és azt hiszem ezt te is engem.
Akkor követeljük meg nappal a gyalogosoktól is, hogy mindig legyen náluk láthatósági mellény mert mi van ha éppen két falú között akarnak majd 20 óra múlva sétálni? Szerintem ne...
Az egyik más mint a másik szerintem. Rokkant helyen állsz és nem tudod igazolni és akkor követed el a bűnt és a szabályozás célját sérted.
Jelenlegi szabályozás szerint tényleg, gond lenne az, hogy nappal nincs nála lámpa, de szerintem ezzel nem sérted a szabályozás célját-> hogy éjszaka látható legyél.
1) vagy olyan szabályozás kellene, ami ilyen eseteket nem engedne előállni
2) olyan rendőrök, akik megértik a kettő állapot közti különbséget és nem szívatják feleslegesen a biciklistát. (Ui.: Kérlek most ne kezdjünk el a feleslegesen vitatkozni)
-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu
Az autódból elég nehéz
Az autódból elég nehéz kilopni a fényszórót, legalábbis a bringához képest.
A rendőrségnek tudomása volta versenyről, sőt ilyenkor útvonalengedélyt kapnak a résztvevők. Nem lehet téma a világítás. A rendezvény nappal van.
Csak a bunkóság árad belőled.
-
Zsurmi
A mi Ladánkból régen
A mi Ladánkból régen sikerült. Még kicsi voltam, nagyon elszomorított az eset, el is sírtam magam, amikor reggel megláttam a lekopasztott autót.
egy forma-1-es autón is
egy forma-1-es autón is kell lenni lámpának, még akkor is ha a futam du. 2-4-ig tart
Abba beleépítik, mert így
Abba beleépítik, mert így egyszerű designt csinálni... Egyébként és én csak hátsó féklámpára emlékszem ami abszolút érthető, mert esős és ködös időben ami néha előáll, elég sokat segít.
De ilyen időben, nyilván bringán is segítene, ezért ezen is ha a látási viszonyok megkövetelik, használni kellene.
(Igen tudom, idilli világot képzelek el)
-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu
az nem féklámpa, csak egy
az nem féklámpa, csak egy erős villogó helyzetjelző.
Jogos :-] Csak arra
Jogos :-] Csak arra emlékeztem hogy van valami piros hátul ami néha világít :-D
-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu
Lassan felulmulod Shag regi
Lassan felulmulod Shag regi enjet. Grat!
----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"
Nem vagyok benne biztos, de
Nem vagyok benne biztos, de szerintem a Hungaroringet nem csak autók használhatják. Bárki, aki kicsengeti a pályadíjat.
Jogos! (mondjuk alsóhangon
Jogos! (mondjuk alsóhangon 1,25 M forint, hány amatőr versenyzőre kell számítani? Mert profi tudtommal nincs annyi hogy ezt összedobják... de ez részletkérdés, alapvetően igaz hogy ki lehet bérelni.)
én már láttam outi
én már láttam outi verseny miatt lezárt utat ebben az országban is.
jó tudni, hogy 3 hét után
jó tudni, hogy 3 hét után megint a kutya se fog foglalkozni a ninjákkal...
http://www.police.hu/nyitooldal/cikkek/orf110329_01.html
Részletezhette volna az ORFK, hogy mit takar a
"valamint a kerékpár kötelező tartozékainak meglétére;"
mert a KÖHÉM rendelet alapján minden kerékpár bírságolható
Nekem ebből a szövegből
Nekem ebből a szövegből olybá tűnik, hogy csak a kötelező tartozékok meglétére terjed ki az ellenőrzés, tehát azért nem fognak büntetni, hogy pl. nem egyszerre kapcsolható az első-hátsó lámpád, hanem csak azért, ha valamelyikkel nem rendelkezel.
Legyen úgy, és bizalmat
Legyen úgy, és bizalmat szavazok nekik, és remélem nem fognak megbüntetni a hétvégén a Bükkben, mert a montimon semmi ilyesmi nincs, mert az egy sporteszköz.
Azt, hogy mi kell egy bicajra most a rendőr fogja eldönteni, pedig egy értelmes szabálynak kéne.
A városi közlekedő bicajomon van lámpa prizma csengő...
(ezeket úgy írom, hogy a kivilágítatlan országúti ninjákat szívem szerint kőbányába küldeném egy hétre csákányozni)
Ahoz mit szólnátok, hogy
Ahoz mit szólnátok, hogy írjunk az egyéni képviselőinknek, hogy hallottuk az ORFK közleményét és aggájaink vannak a vonatkozó KÖHÉM rendelet miatt?
Most talán aktuális lenne az elavult rendelet módosítása.
OFF: Most az alkotmányozás
OFF:
Most az alkotmányozás van napirenden, bár nem aktuális. Várjuk meg, amíg befejezték és lehúzták az eredményt!
Addig ilyen kis picsa dolgokkal nem foglalkoznak, ha meg mégis akkor a ló túloldala lesz közelebb.
-
Zsurmi
Argh megelőztél :) Mr1
Argh megelőztél :) Mr1 Kossuth ftw
Megbeszélésünk szerint
Megbeszélésünk szerint NEM a renddeleteket fogják esztelenül betartatni és ellenőrizni, azért pl. senkit sem fognak megbüntetni, ha az első lámpája villog (pedig a KÖHÉM szerint nem lehetne). Az Mk éppen azért kapcsolódott be ebbe a dologba, hogy ebből NE szívatás, hanem olyan kampány legyen, amitől javul a közlekedés, csökkennek pl. a bringásokról szóló sztereotípiák, stb.
Szerintem: mutassunk továbbra is példát (eddig is azt tettük, azzal, hogy nem autóval közlekedünk), legyünk udvariasak, vigyázzunk a gyalogosokra, ne bicajozzunk részegen (no ezt is főleg vidéken fogják kiemelten figyelni), tartsuk be az írott és íratlan szabályokat. Én pl. a rendőrségről vissza minden pirosnál megálltam, és megvártam a zöldet (rémes volt..)
László János
www.kerekparosklub.hu
"ezt is főleg vidéken
"ezt is főleg vidéken fogják"
és ezt így hogy? a pesti tán nem vedel?
szerintem annyit nem, mint a
szerintem annyit nem, mint a vidéki. itt a bringák maguktól viszik haza a kocsmából a tulajukat:)
___________________________________________________
velo profilom
Slickel nyomom, oszt?:)
Jaja, én bringámon is van
Jaja, én bringámon is van FTL-hajtómű, amivel simán átugrok egyik csillagrendszerből a másikba.
http://www.youtube.com/watch?v=QqDSStf2YPg
---------------------------
Ezüst/fekete városi hot rod.
"minden pirosnál
"minden pirosnál megálltam, és megvártam a zöldet (rémes volt..)"
Gondold el, ezt nekem minden nap meg kell tennem. Szörnyű :(
Neked miért kell?
Neked miért kell?
Hogy nézne már ki, ha
Hogy nézne már ki, ha kocsival átrombolnék minden piroson?
Nemtom. Mond meg
Nemtom. Mond meg te.
(nemá.. had trollkodjak egy kicsit!:-)
Hátmert tiltja a
Hátmert tiltja a KRESZ!
(gyerünk:))
Áhá! Szóval nem azért
Áhá! Szóval nem azért mert te úgy véled biztonságosnak, hanem csak azért mert egy felsőbb hatalom kötelez rá!
(ennél azért jobbat vártam.:-)
Épp rizst főztem :)
Épp rizst főztem :)
Akkor megnézzük mennyi
Akkor megnézzük mennyi pirosat kapsz 100-as zöldhullámra állítva. Nem kétszer annyit elárulom, inkább 4-5x annyit.
Innen fúj a szél.
-
Zsurmi
Akkor megyek 40-nel és
Akkor megyek 40-nel és elkapom az összes zöldet :P
Jahogy a biciklizés kompromisszum mentes? Őőő...
A 100km/h-ra állított
A 100km/h-ra állított lámpánál?
Szóval az adófizetők pénzéből, közterületen épült (azért használati díjat nem fizető közlekedők) a gépjárművek által nagyban elfoglalt úthálózatot teljes egészében csak a gépjárművekre hangolják?
Itt arról van szó, hogy elég volt, hogy mindenki másnak kompromisszumokat kelljen tenni az autózás érdekében.
-
Zsurmi
Nem gépjárművekre, hanem
Nem gépjárművekre, hanem a megengedett sebességre hangolják - illetve ez lenne a jó.
Ismétlem, nem a megengedett
Ismétlem, nem a megengedett sebességre hangolják, hanem amelyre a hatóság célszerűnek gondolja.
Ha az 40, akkor 40. Én arról beszélek, hogy a bringásoknak ez marhára nem jó.
Le vagyunk szarva? Akkor mit csodálkozik bárki, hogy a bringások x. százaléka leszarja a piros lámpát. És ezzel nem azt mondom, hogy helyes.
-
Zsurmi
A zöldhullám (amiről
A zöldhullám (amiről beszéltem, vagy ez már nem az a szál?) az a megengedettre van hangolva. Ha bringás zöldhullám, akkor gondolom a bringás ajánlottra, megengedettre (oké, bejött az ajánlott sebesség is). Leszarom amúgy, hogy mennyire állítják, de LEGYEN! Ne kelljen állandóan megállnom, elindulnom, ld. bringások. Mondjuk ez ugye megintcsak egyenlőtlen, mert a bringás a sok megállástól, elindulástól csak erősödik, tehát jót tesz neki, ha pirosat kap (:P), míg az autósnak kopnak a fékjei, kuplungja, nő az üzemanyagfogyasztás.
Viccet félretéve: legyen(!) zöldhullám. Nem akarom koptatni a fékjeimet, kuplungomat. Ha 30-cal kell végiggurulnom a Szilágyin, az is oké, de akkor táblázzák ki, hogy a zöldhullám 30-ra van hangolva. Ennyi. Tájékoztassák az embert, akár autós, akár biciklis. Visszaszámlálós jelzőlámpa? Minek az?:(
Ha leszarod, hogy mennyire
Ha leszarod, hogy mennyire állítják, ne gyere folyton azzal, hogy a megengedett (50-es) sebességere állítják!
Ez már csak azért sem lehet igaz, mert a megengedett sebesség az az út és forgalmi viszonyoknak megfelelő, a megengedett maximum pedig az 50-es (településen belül értendő).
Zöldhullám pedig csak egy van: 10-50 km/h között bármennyi lehet. Ez minden járműre hat az úttesten.
Én azt mondom, hogy az pl. 40-50-re hangolt zöldhullámok a kerékpárosok nem tudják tartani. A 30-40 km/h közöttit sem, de sokkal kevesebbszer kell megállni a pirosnál kerékpárral.
Itt arról van szó, hogy autósoktól meg kellene követelni azt az áldozatot, hogy a zöldhullámot nem az ő ideális tempójukra hangolják, hanem kicsit lassabbra. Pl. 30 km/h. Ezt a belvárosi jellegű utakra értendően (ahol kevesebb a hely és biztosan osztozni kell).
Nyilván egy széles, külvárosi sugárúton nem. Ahol sokkal inkább elfér egy kerékpársáv, és bringával is több utat lehet megtenni, mielőtt pirosat kap az ember.
De ha a piros lámpa folyton betart a bringás közlekedőknek, akkor azon x. százaléka elkezdi ignorálni.
-
Zsurmi
Ezzel így egyet tudok
Ezzel így egyet tudok érteni. Mondjuk egy 30-ra hangolt zöldhullámmal. Ha mindenki tartaná, sokkal gördülékenyebb lehetne a haladás.
Te az FKF forgalomtechnikai
Te az FKF forgalomtechnikai osztályán dolgozol? Vagy honnan ismered a zöldösszehangolás mértékét? (Csak csendben jegyzem meg, hogy nincs semmi 100-ra állítás vagy ilyesmi. Általában az adott úton megengedett sebességre történik, ami lehet 40~70-ig akármi). 40-es utakra már nem igaán csinálnak ilyet, mert ahol ilyen sebességkorlátozás van, (pl. peremkerületi lakóövezetek) azok a csomópontok be sincsenek kötve a központba).
Ez egy példa akart lenni,
Ez egy példa akart lenni, hogy autóknak 50-re hangolt zöldhullám olyan a bringásoknak, mintha az autóknak 100 km/h órára állítanák.
-
Zsurmi
Álszentül. Éreztem, hogy
Álszentül. Éreztem, hogy kamu a zebrás videó :DDD
Szénhidráttal rakom oszt?
Az a fránya rendszám XDD
Az a fránya rendszám XDD Kerékpározni nemcsak az erdőben lehet, de Shag fél a szmog hatásaitól.... Ezért autóba ül és súlyosbítja a helyzetet...
Szénhidráttal rakom oszt?
belegondoltam. Hát, mit
belegondoltam. Hát, mit mondjak...
László János
www.kerekparosklub.hu
Ugye?:(
Ugye?:(
Őszinte vélemény. Minden
Őszinte vélemény. Minden pirosnál, ahol megállsz felforrna a kocsid hűtővize, mit tennél?
Szénhidráttal rakom oszt?
De nem forr fel :P Ha
De nem forr fel :P
Ha minden pirosnal, ahol megallsz, kapnal egy tizezrest, mit tennel?
Es ha mindegyiknel, ahol nem allsz meg, be kene fizetned egy tizest, mit tennel?
Buta kerdesek :P
----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"
10 Ft/piros belefér, akár
10 Ft/piros belefér, akár naponta is :DD Ellenben 10000 gyökeresen megváltoztatja a magatartásomat. Már egyszáz/piros árfolyam is.
Szénhidráttal rakom oszt?
És a sport
És a sport kerékpározásról nem esett szó?
Mert a montimon nincs se prizma, se lámpa, se csengő (prizma balesetveszélyes lenne, lámpát csak éjszakai vagy abba hajló túrára cipelek)
Hétvégére tervezek kerékpározást a Bükkbe és nem szeretném ha azért kapnék csekket falu/város végén rendőrtől, mert nappal, sportolás közben a láthatóságomat nem javító (nappal) felszerelés hiányzik.
A sportkerékpározás és az elavult köhémrendelettel foglalkozik az MK, van valami előrelépé a láthatáron?
Jó, hogy együtműködtetek a rendőrökkel, hátha jól fog elsülni az ellenőrzéskampány!
Lámpa, csengő, stb. csak
Lámpa, csengő, stb. csak közúton kötelező tartozékai a kerékpárnak. Magánúton, zárt pályán, erdőben mindenki azt rak/nem kar a kerékpárjára amit akar.
Közúton viszont nem csak a saját biztonságod, hanem másokat is veszélybe sodorsz azzal ha nem vagy kellően kivilágítva. Ezt tudomásul kell venni, és nem okokat kell keresgélni hogy "sportkerékpározás" meg ilyenek.
Persze, ez teljesen
Persze, ez teljesen érthető... de nappal ne mondd hogy túl sok értelme van ezeknek az eszközöknek. Szóval érted, lehetne picit rugalmasabb a szabályozás.
-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu
A két nappal szóból és a
A két nappal szóból és a sötétben viszek lámpát mondatból melyiket nem vetted észre?
De a kedvedért tudomásul veszem, hogy a kivilágítatlanul kerékpározók miatt büntessenek esetleg engem nappal sportolás közben:)
Rodzser Kapitány
(egyébként csak ésszerű szabályokat szeretnék, azért fizetünk sok embert a parlamentben, hogy ne fűnyíró elvvel hozzanak döntéseket hanem gondolkozzanak. A 40Km/h-s sebességlimit se a gondolkodásról szól, de ez már off.)
A közlekedésre használt bicajomon van minden és még nem tekertem kivilágítatlanul, viszont toltam már többször lámpahiány miatt.
csengő, lámpa, prizma egy
csengő, lámpa, prizma egy több napos túrán is kellhet és el is fér.
Miló, én egynapos
Miló, én egynapos túrákat teszek, ha lehet terepen montival. Egy bükkmaraton hosszútáv (93km) bejárásán semmi pluszsúly nem hiányzik, a prizmák és a csengő terepen balesetveszélyes.
Akkor meg minek és
Akkor meg minek és szerintem van olyan értelmes némelyik sün, hogy megértse!
Én az én fizikumommal és
Én az én fizikumommal és súlyommal nyomtam 120-akat (2x is, majd meg szakadtam, de haza kellett érni:)), szintén napos konstrukcióban. Nem okozott gondot, hogy legyen nálam lámpa (az egyet kivéve, amikor elfelejtettem).
Nem csak egyféle
Nem csak egyféle kerékpársport szakág létezik, amelyik időnként vagy állandóan aszfalton van. Ezek közös jellemzője, hogy nappal űzik.
Nappal baromira nem kell se prizma, se lámpa. Akire rászürkül, annak kötelessége lámpát/prizmát feltenni. A téli edző bringán remekül elfér. A szezonban nem.
Ez a szabály a tipikus ló túloldalára esés.
-
Zsurmi
WTF. Nálad KELL hogy
WTF.
Nálad KELL hogy legyen, ahogy nálam is nálam KELL legyen a kukásmellény. Pedig ritkán robbanok le korlátozott látási viszonyok közt.
Ha én elbírom bringán a lámpát, akkor a nálam sokkal edzettebb, profibb bringások nem? Lol már, ezt nem nyelem be. Ciki lenne, nem gondolod?
Nem kell. Ha lámpája nincs
Nem kell.
Ha lámpája nincs akkor nem mehet közúton korlátozott látási viszonyok között.
Megáll az erdő szélén és megvárja a napfelkeltét. Ennyi.
Mi a különbség a lámpa hiánya és a be nem kapcsolt lámpa között biztonsági szempontból?
És miért játszod a hülyét, nem áll jól neked. :-)
A kukásmellény nem nálad
A kukásmellény nem nálad van, hanem kocsid térképtartójában.
Ráadásul a kukásmellény sem kötelező nappal. Sőt egyáltalán milyen alapon írnak elő tartós használatra egy bizonyos fajta ruhadarabot, hétköznapi tevékenység közben?
A kukásmellény egy pótcselekvés egy impotens kormányzattól.
-
Zsurmi
magam is montizok, és
magam is montizok, és viszem a zsebemben a lámpákat, illetve a nyeregcsövemen van is egy állandó (asszem ottfelejtettem). Asszem küllőprizma nincs, meg csengőm se, remélem, e miatt nem fognak megbüntetni. ha mégis, jelentkezem. Mondjuk estére sötétedésre haza szoktam érni. Este meg megyek a városimmal, tele prizmákkal meg lámpákkal.
László János
www.kerekparosklub.hu
Lehet emiatt a Magyar
Lehet emiatt a Magyar Kerékpáros Szakági Szövetségnek kéne tenni valamit, de jó ha ti is tudtok a problémáról:)
Nem szeretnék kifogni egy falu/városvégen egy rosszindulatú rendőrt aki nem mérlegeli a törvényt (nem is kéne neki)!
Nyugaton, hogy oldják meg ezt a problémát?
Osztrákoknál
Osztrákoknál pl?
Bringázni a természetben is csak a kijelölt úton szabad, ha letérsz róla, százas nagyságrendben kapod a büntit. Euróban.
Shag, hogy jön az, hogy az
Shag, hogy jön az, hogy az osztrákoknál nem lehet letérni az útról ahhoz, hogy nálunk mivel kell felszerelni egy bicajt?
Őőő, ez nem a Bükkös
Őőő, ez nem a Bükkös szál?
ööö, végül is az, de
ööö, végül is az,
de nem a hely a lényeg, ennyi erővel a Szilvásváradon söröző bicajosokat is felhozhattad volna:) (egyébként a Bükkben több mint 200km túrakerékpáros útvonal van kijelölve:P)
Na, hát hogyha ott teker,
Na, hát hogyha ott teker, akkor is kell a lámpa és egyebek, mert
1. § A rendelet a Magyar Köztársaság területén levő közutakon és közforgalom elől el nem zárt magánutakon folyó közlekedést szabályozza.
azt hittem belekapaszkodsz
azt hittem belekapaszkodsz az úgyis letérek a kijelölt útvonalból szállba:)
ez így nem jó válasz, mert láthatod, hogy a KRESZszel és azzal miért nem életszerűbb, és nem a miért tartsuk be a KRESZT kérdéssel van a bajom.
Hát nekem elfértek a
Hát nekem elfértek a konzolok mindig is a bringán (2 éve elég sokat nyomtam le Errorkáékkal - nekem sokat :)), lámpa meg vagy rajta, vagy málhában.
Mondjuk egyszer elfelejtettem, szívtam is volna, mert már sötétben értem haza (erdőben nem vicces sötétedés után lámpa nélkül bóklászni), de szerencsére Ypse kisegített. Azóta is adom neki vissza, de sose találkozunk :(
Szóval kötelező is és hasznos is.
Azért mert terel. Folyton
Azért mert terel. Folyton ezt csinálja.
-
Zsurmi
de ha jól tudom azt is
de ha jól tudom azt is hiába magyarázom a rendőrnek, hogy a lámpák azért pihennek sötétedésig a zsákomban, hogy ne rázzam le pályánként 3x és ne fejeljek le plusz egy dolgot esésnél.
Szvsz nem kell bringán
Szvsz nem kell bringán lennie. Kukás mellény is kötelező kocsiba, de csak bizonyos esetekben kell rajtad lennie, nem mindig. De ott kell legyen veled.
Szerk: persze ez hozzáálláson is múlik, mindkét fél részéről. De nagy valószínűséggel, ha nem bunkózol a rendőrrel, ő se fog veled, és max szól, hogy inkább tedd fel, ha nem oké neki, hogy nincs a bringán.
és a prizma és a csengő?
és a prizma és a csengő? A csengőt le lehetfejelni/térdelni, eséskor nem jön jól, ráadásul országúton meg erdőben nincs kire csengetni, de a felfogása egy plusz feszülséggyűjtőpont a kormányon. A küllőprizma meg terepen vagy törik vagy küllőttör de nem hiába nincsenek egymáshoz képest rögzítve a küllők nélküle... és ezt nem a rendőrnek kéne mérlegelni, hanem értelmesebb törvény kéne.
A végén veszek két Frogot és ti is boldogok lesztek meg a rend éber őrei is, de azt továbbra sem értem, hogy nappal miért kell. Ha este/szürkületkor nélküle tekerek felőlem kőbányába is küldhetnek.
Legyen bent a táskában a
Legyen bent a táskában a prizma is :) De sötétedéskor érdemes feltenni.
Csengő? Le kell fordítani, hogy lefele álljon, akkor nincs mit lefejelni.
Hogy miért kell nappal is? Én nyáron országúton nappal is visletem a kukásmellényt, plusz mentek a villogók. Miért? Mert a fény-árnyék váltásoknál eltűnök. Minél többet megteszek a láthatóságomért, annál kevésbé gázolnak halálra.
"Én nyáron országúton
"Én nyáron országúton nappal is visletem a kukásmellényt, plusz mentek a villogók."
azt hiszem nem fogunk közös nevezőre jutni, de már értem miért
Valószínüleg azért, mert
Valószínüleg azért, mert én a 100 kilómmal és nulla edzettséggel se nyivákoltam, mint egy kislány, hogy "jajj, ezt is cipelnem kell anyuuuuu???" :P
100kg-hoz az a kétlámpa
100kg-hoz az a kétlámpa már tényleg nem oszt, de én csak 72kg mozgatok:P
(küllőprizma?csengő?(a BAMos Dzsinnek sincs))
Jó, de érted, mittudomén,
Jó, de érted, mittudomén, max fél kiló ezek. Attól meg csak úgyis erősödsz:)
Hiaba irod neki, mindig van
Hiaba irod neki, mindig van uj kifogas. Most majd jon a legellenallasos, az meg nem volt.
Nekem van brutal lampam esti/ejszakai erdozeshez, mert elofordul, hogy nem erunk ki vilagosban, de felrakom melle a varosit is, es a varosban arra valtok, nem 900 lumennel egetem ki a tobbi kozlekedo fel retinajat.
Hatso lampa alap. Multkor lemerult (jol lathato volt, de megis szarul ereztem magam), azota +2 tartalek AAA is helyet kapott a pakkban.
Prizmak a mezben/nyeregtatyiban.
Valahogy a 120-140km-es turakat is tulelem, pedig a szint is altalaban 1300-1800m kozott mozog, ami terepen nem olyan keves. Valamit tuti nem jol csinalok...
----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"
Szerény véleményed
Szerény véleményed szerint.
A KÖHÉM szerint viszont rajta kell lennie:
A kerékpárra vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
116. § (1) A kerékpárt fel kell szerelni
[...]
d) egy előre fehér, vagy kadmiumsárga fényt adó lámpával,
e) egy hátra piros fényt adó, sötétben, tiszta időben legalább 150 méter távolságról látható helyzetjelző lámpával,
[...]
f) hátul egy vagy két, szimmetrikusan elhelyezett, nem háromszög alakú, piros színű fényvisszaverővel,
g) legalább az első keréken legalább 1 db borostyánsárga színű, mindkét oldal felé hatásos oldalsó fényvisszaverővel (küllőprizmával).
-
Zsurmi
Hmm. Felszerelés == papucs?
Hmm. Felszerelés == papucs? Ha nem, akkor meg, mint a csengőnél: lehajtja és nem fejeli le. Ez azzal az előnnyel is jár, hogy nem esetlegesen testen, mezben kell cipelni, hanem a bringa elviszi.
Nem ,nem. "A kerékpárt fel
Nem ,nem. "A kerékpárt fel kell szerelni..."
Szóval nappal is rajta kell lenni a lámpának.
Persze ez egy 70-es évek béli szabály amikor még nem lehetett levenni a lámpákat.
A szabály célja viszont egyértelműen az hogy amikor kell akkor ki legyen világítva a bringa.
Ennek a szellemnek pedig megfelel ez ha valaki lámpa nélkül közlekedik fényes nappal.
116. § (1) A kerékpárt
116. § (1) A kerékpárt fel kell szerelni
...
c) hangjelző berendezéssel, amely csak csengő lehet,
d) egy előre fehér, vagy kadmiumsárga fényt adó lámpával,
e) egy hátra piros fényt adó, sötétben, tiszta időben legalább 150 méter távolságról látható helyzetjelző lámpával,
Felszereltem, de aztán lehalt szegény bringáról.
Én megtettem, amit tudtam ;)
A rendőrnek mindent hiába
A rendőrnek mindent hiába magyarázol :p
Hát erdőben biciklizni azt
Hát erdőben biciklizni azt hiszem a jelenlegi magyar valóságban úgy általában nem lehet szabályosan...
Irónikus helyzet, mikor
Irónikus helyzet, mikor elesel egy 30cetnis nyomvályúban és elvileg te nem tekerhetsz ott mert errozió és hasonlók, de az erdőgazdasági gépek / vadászok terepjárói nem számítanak a Nemzeti Parknak.
Vagy egy tarvágás közepén csámborogsz, ott aztán sokat árthat a két kerekem nyoma...
(De mint Shagnek is írtam a Bükkben van kijelölt túrakerékpáros út 200km+ máshol nemtudom mi a helyzet, ami persze komolyabb montis igényeken nem elégít ki)
Az fasza, akkor 3 hétig nem
Az fasza, akkor 3 hétig nem megyek lámpátlanul kocsmába vedelni:) Ezt jó tudni.
Jó tudni, hogy piára
Jó tudni, hogy piára futja, mert így legalább a bírság sem fog gondot okozni.
Nem kötözködök egyébként, én is eldöntöttem, hogy ezentúl max 3 sört iszok ha bringával vagyok, a maradék 5 árát elteszem büntire. ;)
---------------------------
Ezüst/fekete városi hot rod.
De ott meg még rendőr
De ott meg még rendőr sincs, múltkor is egy kedves réti vadember egy boltban lefejelt egy idős embert, mert nem tudta kivárni míg fizet. Még csoda, hogy felvették a kagylót, kijönni meg b*sztak...
aszta :D
aszta :D
Nem is olyan sokat kell
Nem is olyan sokat kell várni arra, hogy eltűnjenek a hagyományos autók Európából. Utána meg szegény közlekedésiek kit ellenőrizzenek?
Maradnak a kerékpárosok és a gyalogosok.
Nem tudom, de mióta
Nem tudom, de mióta kitavaszodott, a fórumon is egyre nagyobb az élet.
Én spec. örülök neki, de örültem volna, ha télen is többen velünk tartanak.
Akkor most NEM KELLENE elmagyarázni, hogy miért is fontos az a rohadt lámpa.
Észveszejtő, ahogy egyesek közlekednek most kerékpárral, eldobom az agyam.
Ennyi ninját mint ma még nem láttam. Nem csodálkozom, hogy az autósok rühellnek minket, felháborító, ahogy egyesek szarnak bele mindenbe.
Nem hogy lámpa, de még egy rohadt fényvisszaverő szar sem volt senki. És így mennek egyesek a forgalom kellős közepén sötétedéskor.
MOst értem haza, de rohadtul dühös vagyok.
Érdekes, én nem ezt
Érdekes, én nem ezt tapasztaltam, bár lehet az egyetem környékén más az arány. Legalábbis a Budafokin rengetegen mentek elöl-hátul lámpával. Ninját talán nem is láttam.
-----------
Kék fixi, zöld bagaboo
Nem sorolom fel a többi bringát mert hosszú lenne :D
Hát éppen ez az, hogy nem
Hát éppen ez az, hogy nem láttad! :-))
Kicsit továbbvíve a gondolatmeneT, tulajdonképpen a ninják száma megbecsülhetetlen, illetve akár a végtelenhez is közelíthet. Talán Chuck Norris meg tudná őket számolni...
----------------------------------------------------
A Ghisalloi Madonna óvjon titeket minden utatokon!
Én pedig örülök. Ez azt
Én pedig örülök. Ez azt jelenti hogy újak, és az első lendület a bicikli megszerzéséig, kihajtásáig volt elég. Nyugi, a legtöbbjükön jövő ilyenkorra ott lesz a lámpa. Én is így kezdtem.
--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest
Lépj be a szakszervezetbe
Az már volt hogy ez csak
Az már volt hogy ez csak egy újabb lehúzás amivel még egy bőr akarnak lehúzni az ezer felé adózó bringásokról?!
Jah, hogy ez nem autós fórum... bocsika. :-D
Marad ideje a rend őreinek
Marad ideje a rend őreinek megfékezni a száguldozó sportmotorosokat és boyracereket, vagy 3 hétig kényük kedvük szerint repeszthetnek a közutakon?
Tengelyterhelés mérés elmarad, hogy több pénzt tudjanak elsikkasztani felújítás/kátyúzás címszó alatt?
Ja, hogy ezek provokatív kérdések.... ezért nem merem feltenni az autós/motoros/árufuvarozós fórumokba :)))
Szénhidráttal rakom oszt?
Az ORFK videóban
Az ORFK videóban 6:25-től:
"Itt láthatnak egy szabályszerűen felszerelt kerékpárt illetve azon a tablón ezeket a kötelező felszereléseket felszereltük"
Hol? hol? hol? Mutuuuu! Látni akarom! Fogadjunk, hogy nem szabályos. Ja, és SZEMEMBE NÉZZ!!
7:45-nél befigyel egy félénk lépés a kerékpáros jogsi és műszaki vizsga felé is.
8:30-nál kerékpáros szolgálatot ellátó kollégákról van szó. Na, az ő bringájukat is szeretném látni, komoly összeget mernék rá feltenni, hogy az sem felel meg a KöHÉM rendeletnek.