- Végy egy újrafestett, átalakított vázú, használt bringát.
- Használd 2 évig gond nélkül.
- Legyen egy olyan őrült ötleted, hogy agyváltót akarsz, mer az jó.
- Próbáld ki fél évig egy másik vázon. A jót gyorsan megszokod.
- Ennél több kell, már a fékpofákat sem akarod cserélni. Működjön oszt kész. Görgős fék kell.
- Fűszerezd meg a maximalizmusoddal és ne legyen jó barkácsmegoldás (bilincsek, kábelkötegelő), a tökéletes kell: átalakított váz.
- Hozd meg azt az ostoba döntést, hogy a már átalakított vázra építesz: papuccsere, bowden és sárvédő/csomagtartó szemek fel/le, fékkonzol hegesztés, láncvédő konzol. De outi vázgeometria. Pöpec!
- Derüljön ki, hogy aki a vázat átalakította korábban kontár volt, a váz sérült.
- Mivel nincs autód, másra bízod a szállítást és mindez nem derül ki az átalakításkor, homokoláskor, csak szinterezés után.
- Menekülj előre és javíttasd ki a hibás támvillát, a megütött vázcsöveken a lukakat töltesd ki forraszanyaggal.
- Legyen peched megint és hibázza el a vázépítő a hátsó fékhidat (már nincsenek ott az alkatrészek referenciának).
- Megvárod a két hetet, mire ez is javítva, és kész a homokolás+szinterezés is. Immár hat hete láncváltóval "szenvedsz".
- Használd öt hónapig.
- Vedd észre a repedést, majd 3 nap múlva a hülye hangokat a Margit körúton tekerve. Eltörött a nyeregvázcső, meghalt az állatorvosi ló.
- Végre felfogod, hogy amit lehet elbasztál. Pedig tudhattad volna. De már meg sem lep. Saját káron kell ezt is megtanulni.














hát ez szopó... nem tudok
hát ez szopó... nem tudok jobbat mondani rá.
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
Hogy a rákba tudott így
Hogy a rákba tudott így eltörni?
Sajnos tört már el vázam kettő is de egyik se volt váratlan mert előtte sérültek voltak.
És most mi lesz? Olcsó váz bilincsekkel, vagy Vázátalakítás II. ?
Szerintem felette van az
Szerintem felette van az egyik ütődés, amit korábban a glett eltakart.
Van egy tartalék bringa, most azzal járok. Erre rá tud kerülni minden alkatrész ha kell. A fékbenyúlása 6,5 cm, ezért ráfér a sárvédő. Valószínűleg a túravilla görgősfékkonzollal rákerül. Hátra kontrabilincsek tömege (sárvédő, fék, láncvédő).
-
Zsurmi
Én javítotam már egy
Én javítotam már egy korábbi veterán "Budapest" női bringán ugyanezt a csövet, (ami egy arasszal lejjebb törött el.)
Tettem rá egy mandzsettát, és rézzel megforrasztottam.
Kibírta végelgyengüléséig a további strapát.
70 kg os saját, + 15 kg os gyerek súllyal.
Szigetelő szalagot kössé
Szigetelő szalagot kössé rá, jó puklisan, az valameddig tart:)
Semmi gond - nem atomerőmű
Semmi gond - nem atomerőmű volt ... pedig nekik is minden normális ember mondogatta, hogy az elvileg majdnem 100%-ig biztonságossal, csak az a gond, hogy mi van ha mégis ???
Te csak magadnak okoztál gondot, mások meg szépen kerestek.
És a fáknak sem ártottál!
Azért az atomerőművek nem
Azért az atomerőművek nem szoktak szabvány üzemi körülmények között tönkremenni.
Ha egy bicikli csak feleolyan extrém terhelést kapna, mint egy atomerőmű, amikor bajban van, akkor szerintem - hogy stílusos legyek - atomjaira hullana.
--------------------------
www.barzongorista.eu
Amennyit ráköltöttél (de
Amennyit ráköltöttél (de még most is) annyiból tudnál venni egy L vagy XL-es Merida Speeder i8 vázat (huszonvalamennyiért vesztegetik). Majdnem outi geometria, merev villa, alu, stb.
Vagy ugyanennyiért ha ragaszkodsz az outi geohoz akkor egy csepel royal vázszett.
Ez most lehet, hogy övön
Ez most lehet, hogy övön aluli volt, mert szerintem ő is tudja :>
(Ennyiből egy rendes festés se jön ki, ugye?)
Övön alulinak érezhető,
Övön alulinak érezhető, de a benne lévő infókból még viszonylag olcsón talpraállíthatja a gépet egy új vázra anélkül, hogy az álombringa paraméterei változnának (outi geo, fogadjon agyváltót és legyen a méretében). Egy festéssel meg a csepel váz is egész vállalható (szinter elég rá).
És hol lehet Merida
És hol lehet Merida agyváltós vázat venni? Én ugyan tavaly akartam, és nem Speedert, hanem Espresso I8-at, de maguk a Bikefunosok mondták, hogy ezek a vázak üresen nem eladóak. Az a huszonvalamennyi is kevés a 190ezer ft-os komplett Speeder I8 árához képest.
A honlapjukon se utal semmi erre.
------------------------
2 kerék jó 4 kerék rossz
Pajtában pl. lógott egy
Pajtában pl. lógott egy eladó, talán 29e-ért. Valszeg bontott / nem hivatalosan nagykerből.
Az egész bicikli áráért
Az egész bicikli áráért vehettem volna egy i8-at. Se a Speeder i8 aluból van, nekem acél kell.
A royal vázszett középméretes, a fék befogója modern outi méret. Ezt is át kéne alakítani.
Az a baj, hogy nekem olyan kellett, ami nincs.
-
Zsurmi
Merida Speeder i8 vázat 20+
Merida Speeder i8 vázat 20+ ropiért? Hol? Egyből rohannék venni!
Tegnapelőtt még ott
Tegnapelőtt még ott lógott a Hajtás Pajtás boltban. Piros, villával.
------------------------
2 kerék jó 4 kerék rossz
Hálás köszönet az
Hálás köszönet az információért! Már itt csücsül mögöttem a váz! :))) Végül is i7-es volt. Halálosan be voltam szarva, hogy L-es, vagy XL-es lesz, erre pont a nekem való méret (S) volt! Na melyik állat neve a legvidámabb? Hát a juhéééé! :D Szóval nagyon köszi!!!
Mennyi
Mennyi volt?
------------------------
2 kerék jó 4 kerék rossz
29eFt, villával együtt.
29eFt, villával együtt.
Pedig milyen szép paripa
Pedig milyen szép paripa ... :-|
Akkor most ott tartasz, hogy eltört a nyeregvázcső. Vázhegesztő, vagy villahegesztő (az ugyanaz?) nem tudja megjavítani, vagy szoszke verzió? Most mi lesz a sorsa? Innen tényleg csak előre tudsz menekülni.
Biztos meg lehet javítani,
Biztos meg lehet javítani, de az még biztosabb, hogy annyi pénzből, amennyibe kerülne, egy másik vázat is lehet venni.
Nyeregvázcső halála = váz halála:
"A látvány és a helyzet azért volt szomorú, mert a nyeregvázcsövet cserélni nem tudjuk, illetve nincs értelme. A folyamat többször annyi idő lenne, mint egy új váz építése."
http://bikemag.hu/tech/acelvazak-korroziovedelme
Ehhez kellett volna a 6R/L
Ehhez kellett volna a 6R/L alátét?Szerencse, hogy nem kaptam....
Ez a törés nagyon egyenes...nem volt ott valami barkácsszakkör korábban?
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Igen ehhez. Volt, lásd
Igen ehhez.
Volt, lásd lejjebb.
-
Zsurmi
Nekem is tört már így el,
Nekem is tört már így el, ha nem is a nyeregcső, de az alsócső kb. egy arasznyira a homlokcsőtől. Azt hiszem ott volt az a picike lyuk fúrva a hátsó lámpa drótjának, és az repedt tovább. Pajti bácsi megreparálta anélkül hogy szétszedtem volna a bringát. Úgy vittem oda, ahogy volt árajánlatkérésre, és már hipp-hopp indult is a javítás, de nem lett olyan mint az új, noha egy kis festés is történt. Az mondjuk egy emlékbicaj volt, keveset használom.
De ide lehetne rakni a cső közepére egy szép kis muffot :-)
------------------------
2 kerék jó 4 kerék rossz
Az átalakítás és a
Az átalakítás és a homokolás után derült ki, hogy van 3 ütődés a vázon. Kör alakúak voltak. Ezt a korábbi festés/glettelés jótékonyan eltakarta.
Az utolsó körben forraszanyaggal töltettem ki a gödröket. Talán a hőkezeléstől ridegebb lett, talán a cső megváltozott méretei miatt asszimetrikus lett, a terhelésre másképp reagált.
Ha jól emlékszem a repedés felett volt az egyik.
Így utólag nézve már tudom mi volt a hiba.
Rossz döntés volt erre a vázra építeni, a másikkal kellett volna dolgozni (ezen gyári festés van). Ezt kellett volna hagyni tartalékba.
-
Zsurmi
Végül milyen megoldásra
Végül milyen megoldásra jutottál?
Nekem is eltört a vázam ami bár még javítható érdekelne valami jó alternatíva is.
A váz kuka, a tartalék
A váz kuka, a tartalék bringa vázára átkerült minden. Hasonló outi váz, sok minden csereszabatos. Ez elve szándékos volt.
-
Zsurmi
Ha legközelebb van kidobni
Ha legközelebb van kidobni való pénzed, csak szólj, és segítek környezetbarát módon semlegesíteni. ;)
-----------------
A Kétkerekű Ember