http://divany.hu/eletmod/2011/04/26/7_ok_amiert_utaljak_az_autosok_a_bic...
na, hát azt hiszem érdemes ezt elolvasni így CM előtt. nem értem miért merült fel az, h már nincs annyira szükség CM-re...
elképesztő, h még mit meg kell változtatni az emberek fejében. Ilyen ócska, minket finomkodóan lejárató, idiótának beállító cikket már régen olvastam. totális egyoldalúság, féligazságok csúsztatva, olyan problémák sorolása, amiben óriási előrelépés volt az elmúlt években, pl világítás. stb.












Üdv a
Üdv a díványon.
****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, és mindenhová csak stílusosan!
hát de milyen égő már,
hát de milyen égő már, mintha a 80as években irták volna, és ez kint van index cimlapon...
Ugyanmár, itt a tavasz, jó
Ugyanmár, itt a tavasz, jó kis flém kell, ez hozza a kattintást.
Egyébként meg: hatarviktoria kukac gmail pont com a cikk szerzője, lehet neki írni, hogy pipike, ezt most mégis hogy?
****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, és mindenhová csak stílusosan!
7 ok, amiért utálják az
7 ok, amiért utálják az autósok a bicikliseket
pfff, mi van?
és a hozzászólások...
Jobb lett volna nem
Jobb lett volna nem rákattintani...
Még a végén írok egy olyan cikket, hogy miért utálják a biciklisek a magukat médiának nevező dolgokat... :-D
-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu
érdeklődve várom.
érdeklődve várom.
én is
én is
Akkor ha lesz egy kis időm
Akkor ha lesz egy kis időm megpróbálom összeszedni magam. Bár a célom inkább egy átfogó cikk írása lenne, amelyikben benne van mindegyik oldal:
autós, biciklis és gyalogos szemmel látott dolgok is és minél indulatmentesebben.
7 ok, amiért *valójában*
7 ok, amiért *valójában* utálják az autósok a bicikliseket:
1. megvettem 12 millióért a csodajárgányt, és ez a hülyegyerek mégis gyorsabban halad a 12 ezres rozsdás tragacsán, mint én
2. mit vigyorog ez itt, miközben én állok a dugóban és szétbasz az ideg?
3. PnD
4. minek vesz fel rövidnadrágot? kisebbségi komplexusom van, amikor nálam sportosabb testalkatú embereket látok
5. megint itt kolbászol előttem ez a hülyegyerek, most előzhetem meg negyedszerre is. Takarodjon már az útról, amit az én adómból építettek, a bicigliútra, amit szintén *nekik* építettek az *én* adómból
6. nem tudok parkolni. Bringatároló van, pedig tavaly még fel tudtam ide állni a járdára
7. drága a benzin, ráadásul két hete nem akar velem szexelni az asszony
hehe lol igy van ;)
hehe lol igy van ;)
http://parkocka.hu/csovaz/huz
http://parkocka.hu/csovaz/huzza/ :)))
-----------------------------
http://www.freeweb.hu/dhpage/
De felkúrta az agyam! Menj
De felkúrta az agyam!
Menj a bringaúton, állandóan azon parkolnak, a taxis azon teszi ki az éppen rommáhúzott utasait, mindig keresztbe állnak rajta az autók míg várják a szabadutat és körültekintés nélkül ráhajtanak.
Az okos: Buszsáv mellett 70-el mennek az autók legálisan. Nem 50 a legális? És én menjek a 70-el száguldó autók és a busz között? Ez normális?
Tengap jobbkézről elémentem egy kocsinak és még a ribanc anyázott. Mondom nézz már körül,hogy milyen kereszteződés ez. Azt sem tudta merre van arccal. Ne egy autós ossza már itt az észt. Stoptáblából elémhajott a vén tyúk, megelőztem és ütögettem az ablakát, fel se nézett. Ennyit erről.
-"Elnézést a környezetszennyező netezésért"-
Múltkor megyek a körúton
Múltkor megyek a körúton a két kocsisor között, borzalmas dugó, az egész be van állva. Egyszer csak azt látom, hogy egymás mellett két egyforma fekete X5-ös BMW, olyan közel, hogy még kormány nélkül sem férnék el közöttük. Aztán ahogy közelebb érek, látom, hogy az egyik balra húzódik, a másik jobbra, megnyílik előttem a kocsisor, mint Mózes előtt a Vörös-tenger. Kedvesen integetek nekik, és tovább suhanok :)
én inkább azt mondanám, h
én inkább azt mondanám, h nagyon heterogén lett a hozzáállás. tényleg sokszor az ember találkozik tök figyelmes autósokkal, de utána jön 1 kellemetlen élmény, ami a fél napodat elrontja. én mostanában heti 2-3 napot megyek a városban bringával, körút ilyesmi, és a legzavaróbb a sávban előzés leszoritás nagy sebességgel.
Ugyanez sokkal durvább
Ugyanez sokkal durvább külterületen. Megdöglök 20-szal felfelé egy lejtőn, kiállok a nyeregből, kicsit kacsázik a bringa, és erre eltépnek mellettem 80-90el, sávon belül. Halálfélelem.
Másik kedvencem volt Budafoki út külső szakasza (lehet, hogy ott nem így hívják) kétszer két sáv, fekete BMW, jobbról előzi a mellettem belső sávban haladó autót, engem meg balról, én 30 fölött mentem, ő lehetett 100 körül. Aztán a belső szakaszon megfogták a lámpák, nevetve gurultam el mellette - őt előztem jobbról, egy másik autót meg balról.
Napsütés: Specialized Crosstrail Elite
Eső: Peugeot Sun Valley
Megdöglök 20-szal felfelé
Megdöglök 20-szal felfelé egy lejtőn,
You're doing it wrong.
atomboy
----
Biciklizes Szegeden
Kameraval rakom, oszt?
Emberesen be voltak ám
Emberesen be voltak ám szarva, hogy meghúzod a kocsijukat! :)
Akkor ez már tényleg a
Akkor ez már tényleg a jövő!
Napsütés: Specialized Crosstrail Elite
Eső: Peugeot Sun Valley
Amúgy én is utálhatnám
Amúgy én is utálhatnám az autósokat, amikor a délutáni napsütésben lehetne suhanni a városban, ehelyett feltart a kilóméteres dugó, és fulladozok a szmogban, de mégsem töröm le sorban minden autó tükrét.
Örülnének inkább, hogy nincs előttük egyel több autó, nem foglalom el előlük a parkolóhelyet, és nem rontom tovább a levegőt, amit szívnak.
De ehhez nyilván 2 másodpercnél tovább kéne gondolkodni.
Ha csupán hét ok lenne,
Ha csupán hét ok lenne, amiért bringásként és városlakóként utálnám az autókat és a gazdáikat, mindjárt élhetőbb lenne a város.
****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, és mindenhová csak stílusosan!
Utáljuk egymást,
Utáljuk egymást, gyerekek
A gyűlölet a legnagyobb kincs.
Ennél szebb szó, hogy utálat,
Magyarországon nincs.
Miért, ha én megállnék
Miért, ha én megállnék az autód mellett, és a nyitott ablakodon befújnám a cigarettafüstöt, te annak örülnél? :>
Az előrébb viszi a
Az előrébb viszi a dolgokat, ha mindenki utál mindenkit?
A baj az, hogy most az
A baj az, hogy most az utálkozás éppen ezen az oldalon van...
Egyébként a 3. 4. pont vitatható, a többiben teljesen igaza van.
Utálkozás? Mire gondolsz?
Utálkozás? Mire gondolsz? Arra ha nem szeretjük ha indulatszító cikk jelenik meg rólunk? Nézd meg a diványos cikk alatt a kommenteket. Na az az utálkozás.
-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu
Már bocsáss meg, de
Már bocsáss meg, de szerinted még akkor sem utálkozás, ha a címében van hogy 7 ok az utálatra? és utána fordítva is lesz 7 ok. Miért nem 7 bringás dolog aminek az autóvezetők örülnének? Ja hogy az már nem pörögne így.... Na ez a bulvár.
--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest
Lépj be a szakszervezetbe
Két perc gyűlölet
Két perc gyűlölet
Bulvár. Bulvár stílusban
Bulvár.
Bulvár stílusban kezdeményezi a párbeszédet.
"Az első részben az autósok osztják az észt, aztán jöhetnek a biciklisek."
Az utálat szó a CM-en érzésem szerint nem számít szokatlanul erősnek.
Tetszik-nem tetszik, a Te felelősséged itt nagyobb annál, hogy ne a felvetések tartalmi részére reagálj!
Az autósokkal nincs gond,
Az autósokkal nincs gond, csak a város kicsi nekik.
De a legjobb, hogy
De a legjobb, hogy megjelentek azok az autós kommentelők, akiket az zavar, hogy nincs rajtam sisak :)
kellene egy sorozat miért
kellene egy sorozat miért utálják az autósok:
a tömegközlekedési járműveket
a gyalogosokat
a megkülönböztető jelzéssel közlekedőket
mert a mesebéli autós mindenkit utál, saját magát is, amiért nem olyan házat épített, ahova befér az autó, hogy abban is aludhasson.
___________________________________________________
-------- __@ Kukás-mellény
----- _`\<,_ nélkül
---- (*)/ (*) rakom,
~~~~~~~~~~~~~~~ oszt?
"Ne tekerjenek a
"Ne tekerjenek a buszsávban
A buszsávban tekerni nem jó ötlet (bár a KRESZ már megengedi, de olyankor ezt külön jelzik. Amúgy tilos is.), mert a busz nem tud kielőzni, hiszen a biciklis megy 20-30 km/h-val (ha nagyon megy, akkor 40-nel), míg a buszsávon kívül 70km/h-val mennek az autók. Legálisan. Nem fér el mellettük a busz, nem tud sávot se váltani, mert 30-40-nel többel mennek mellette az autók. Csendben jegyezzük meg: a bicikliutakon is van sebességkorlátozás. 30 km/h a megengedett sebesség. Ha ugyanez gyalog-kerékpárút, akkor csak húsz - nem mintha traffipaxoznának az ilyen helyeken, de a gyalogos átkozottul veszélyes, kábé úgy viselkedik, mint egy birka."
Mondjuk vegyük a köztes értéket, ha a kerékpáros 30-cal megy, illetve a busz 30-40-el lassabban mint mellette az autók (amik 70-el). Akkor most mennyi is a sebesség különbség a busz és a kerékpáros között?
--------------------------------------------------
üdv dybi
Megnézem azt a Volvo buszt,
Megnézem azt a Volvo buszt, ami a Rákóczin lenyomja az 50et.Meg azt is, hogy mi marad belőle....;)
A legrosszabb, hogy FB-n
A legrosszabb, hogy FB-n bringamánia kiposztolta, mint nagyszerű cikk a bringásokról...
Tessék megírni hogy nem
Tessék megírni hogy nem az. :)
--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest
Lépj be a szakszervezetbe
Elsőként tettem meg;) csak
Elsőként tettem meg;) csak utána írtam ide:) ezt követően több kolléga is jelezte elégedetlenségét...
Kedvesen cenzúrázzák az
Kedvesen cenzúrázzák az ember. Pl ezt a hozzászólásomat törölték:
"Sajnálom hogy a Bringamániának nincs annyi önkritikája, hogy egy leginkább indulatszító cikk megosztása után ne tudná azt mondani, hogy lehet hogy tévedett... ebből látszik hogy a célja nem igazán a biciklizés népszerűsítése, hanem ennek a népszerűségnek a kihasználása önös érdekekből."
-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu
Hát, szerintem ez csak egy
Hát, szerintem ez csak egy botlás és azért sokat használnak a bringa hájpolással. Üzleti érdekből, ez tény de ilyen a CSR. Az pl. tök vicces, hogy itt patikamérlegen mérjük meg a céges tartalmú cikkeket, a facebookon viszont a MOL Bringapont és régebben a Mc Bringamánia is simán célzottan hirdetést vásárolt a CM page fanokra.
--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest
Lépj be a szakszervezetbe
amikor csatlakoztam a
amikor csatlakoztam a facebookhoz, nekikadtam a lelkem:) Igazad van, ott senki nem háborodik fel, ha célzott hirdetést kap, meg sokan azért se sértődnek meg, ha az ismerősök szétspammelik az üzenőfalukat.
___________________________________________________
-------- __@ Kukás-mellény
----- _`\<,_ nélkül
---- (*)/ (*) rakom,
~~~~~~~~~~~~~~~ oszt?
Az MP3-al 100%-ig
Az MP3-al 100%-ig egyetértek! A lámpával szintén! Az egyirányúval is, részben-!, csak azért mert nem mindenki nőt még fel a feladathoz! A lámpa nemléte, pedig egyenesen felháborít, mert játssz a saját testi épségeddel! A buszsáv és a kerékpárút sántít, ebből is látszik hogy nem szeret haladni a delikvens, csak gyórshajtani és életében ahogy ő fogalmaz ( nem kerülgetett még gyalogos birkákat) ezért nem értheti miért is utálunk bringa-gyalogon és járdán menni, de lehet ki kellene emelni a sz... segg.. a kocsiból, kicsit kerékpározni a bringa/bringagyalognak hívott förmedvényen és megértené-! és nem írna dőreségeket tapasztalatlanul. Azt hiszem most, finom voltam és nőies!
jó B@b mindenkinek!
Az MP3 miért zavar? Vagy az
Az MP3 miért zavar? Vagy az autórádiót is tiltsuk be? Szerintem sem túl biztonságos, de magánügy és a hatása ugyanaz.
--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest
Lépj be a szakszervezetbe
Nem ugyanaz, az
Nem ugyanaz, az autórádiót ugyanis az ember általában nem a fülébe dugja.
Ültél már olyan autóban
Ültél már olyan autóban amelyiknek a zenéjét a járdán is hallani feltekert ablaknál?
-"Elnézést a környezetszennyező netezésért"-
Nem, és nem is szeretnék,
Nem, és nem is szeretnék, de hogy jön ez ide?
A boyracerek tuctuc mélynyomója nem egészen az az "autórádió" amiről itt szó volt.
Nem a mélynyomóra gondol,
Nem a mélynyomóra gondol, hanem hogy autóban is elérhető olyan hangerő, hogy ne hallja egyáltalán a környezetét.
Ugyanígy körültekintő használattal fülhallgatóban is lehet olyan halkan hallgatni egy kis zenét, hogy ez ne zavarja a használóját. Én például amikor főúton megyek, akkor fél füllel valami zenét szoktam hallgatni. Ettől nem lesz annyira monoton az ismeretlen terep, másik fülemmel viszont hallom azt ha valami jön mögöttem és fel tudok készülni mondjuk egy kamionra.
Szerintem mint sok dolognál, a megoldás itt is az arany középút megtalálása, nem pedig a teljes tiltása.
-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu
És mennyi ilyen van. De a
És mennyi ilyen van. De a modern autók zajcsökkentése már annyira jó, hogy tényleg szinte alig hallani valamit a külső hangokból. Pláne ha a zene is megy.
Monkey! A kihangosítós mobilozáshoz nincs komment? Vagy az okés, nem zavarja a vezetőt semmiben? ;)
-----------------------------
http://www.freeweb.hu/dhpage/
hol volt szó kihangosítós
hol volt szó kihangosítós mobilozásról?
valamiről lemaradtam?
Hol volt szó olyanról,
Hol volt szó olyanról, hogy csak süketítő fülest lehet vásárolni a boltokban? ;)
-----------------------------
http://www.freeweb.hu/dhpage/
nem feltétlenül
nem feltétlenül süketítő, de mindegyik egyben füldugó is...
vannak olyan típusú
vannak olyan típusú fülhallgatók is (bedugós típus) amiben van egy apró kis zajszintmérő érzékelő, ami a külső zajt méri, és nem halkítja le a zenét, hanem csak megváltoztatja olyan mértékben a hangzást, hogy a külső zajok is hallhatóak legyenek. Nem tudom, mi a technológia neve, de létező dolog.
Érdekes. Halkan zenét
Érdekes. Halkan zenét hallgatok és hallom ahogy a kollégák gépelnek és mindenféle más hangot adnak ki.
Kezdek félni, hogy mutáns vagyok, hogy nem csak a zenét hallom.
el kell hogy keserítselek,
el kell hogy keserítselek, ugyanis a füldugó sem zár ki minden hangot, csak némileg tompítja azokat...
Ugyanezt teszi a legtöbb fülhallgató is, mégha kicsit más mértékben is.
Akkor ez azt a kérdést
Akkor ez azt a kérdést veti fel, hogy miben más ez mint egy hangosan hallgatott autórádió, ami elnyomja a kinti zajokat és miért nem biztonságos szerinted úgy közlekedni, hogy valaki halkan hallgatja a zenét?
Ha szól a zene,
Ha szól a zene, valamennyire ugye figyel rá az ember, hiszen egyébként miért is szólna.
A figyelmét pedig más fontos dolgokról veszi el ezzel.
Ezért nem biztonságos.
Hogy mitől más az itt van leírva többtucatnyi hozzászólásban, hadd ne kelljen már megint ismételgetnem.
A hangosra feltekert autórádió sem biztonságos.
Van amikor elenkiti az
Van amikor elenkiti az embert a megfelelo zene es jobban segit figyelni... az is veszelyes?
ez az a kategória lehet,
ez az a kategória lehet, mint amikor a biztonsági öv/sisak hiánya ment életeket...
szóval nem minden esetben
szóval nem minden esetben ítélendő el a zenehallgatás vagy a sisak nem viselete?
"de mindegyik egyben
"de mindegyik egyben füldugó is"
Ja, meg vannak olyan fülek is, melyek túl zsírosak...
Egyébként a hallókészülékek is füldugók, tehát akkor azokkal se hall az ember.
"A tudomány és technika híreivel legközelebb a jövőhéten jelentkezünk......."
-----------------------------
http://www.freeweb.hu/dhpage/
Cserébe van egy ablak is
Cserébe van egy ablak is felhúzva. De én is ritkán használok fülest, akkor pedig direkt szivacsost, ami mellett azért hallok mindent.
--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest
Lépj be a szakszervezetbe
"Cserébe van egy ablak is
"Cserébe van egy ablak is felhúzva."
Annál kisebb jelentősége van, hogy éppen szól-e a rádió vagy nem.
A rádiózásánál még a beszélgetés is veszélyesebb. Bár mint tudjuk, úgyis mindenki egyedül ül az autóban, ígyhát az nem fordulhat elő, csakis telefonon.
Én mindig zenét hallgatok
Én mindig zenét hallgatok a bringán, de sűrűn forgatom is a fejem. Illetve mivel hányingerem van a kipufogóktól általában belső utcákon, kisforgalmú utakon megyek. (pl nem a határ úton hanem a bent a wekin). Igyekszem elkerülni a veszélyes helyeket!
Ja és letekeret ablakkal cangázok! :-)
-"Elnézést a környezetszennyező netezésért"-
Én sose hallgatok zenét a
Én sose hallgatok zenét a biciklin, viszont nem is hagyatkozom a fülemre, úgy kezelem, mintha ez az érzékszervem nem is lenne. Folyamatosan nézegetek hátra és körbe, néma járművekre számítva, és köszönhetem már ennek az életemet.
Van ugyanis, amit a dugóban nem hallasz meg, és van például jobbról kussban előző bringás is.
Igazából nem tudom, min változtatna, ha zenét hallgatnék.
Helyette a füle és a kinti
Helyette a füle és a kinti hangok közé egy 1 tonnás vasat rak, és közvetlenül orra előtt tol egy jó hangos robbanó motort is, maga alatt meg 4 jó hangosan surrogó kereket hajt. Saját tapasztalatom az (mivel autót is szoktam vezetni), hogy zenehallgatás nélkül az autóban később hallom meg a mentőautót, mint biciklin zenehallgatás mellett.
www.gruppetto.hu
Autóban tökmindegy, ott
Autóban tökmindegy, ott úgysem hallasz semmit, ami a kocsin kívül történik :)
Régebben volt valamilyen autóreklám, ahol az volt a lényeg, hogy kint megy az útépítés, a csili-vili autó boldog tulajdonosa meg békésen szunyókál bent. Azt hiszem Nissan volt.
Az én fülhallgatóm pl.
Az én fülhallgatóm pl. olyan ("agybadugós"), hogy normál hangerő mellett a villamoson utazva alig hallok valamit a környezeti zajokból. Bringázás közben meg szerintem elég sok infót lehet szerezni a hallással (főleg a mögötted jövő forgalomról, esetleg mentőről), csökkenti az észlelési időt. Nyilván a jól hangszigetelt autó is gáz tud lenni. Én személy szerint nem hallgatok zenét bringázás közben, de ez senkire sem jelent semmiféle kötelezettséget, ha bedugott fül mellett azért figyel a környezetére, akkor felőlem hadd csinálja bárki, de ha ezáltal egy rózsaszín szappanbuborékban érzi magát, akkor inkább ne. :)
--
kossuth - himmel.hu
Azért nem jó a
Azért nem jó a fülhallgató - autórádió párhuzam, mert az autóban ott vannak a tükrök, amikkel tudsz tájékozódni a mögöttes helyzetről, miközben előre nézel.
Elég sokat toltam anno sima
Elég sokat toltam anno sima fejhallgatóval, pont akkora hangerőn, hogy ha éppen nem volt forgalom, akkor zene ment, ha meg jött valami gyökér, azt hallottam. Amúgy emellett jó lenne, ha lenne az autóknál valami kötelező zajáteresztési határérték, mert így tényleg olyan érzésük lehet, mint aki egy széfbe ül bele.
Ésemellett: kéne kezdeni valamit a zajemisszióval, az egy vicc, hogy nem lehet a körút mellett beszélgetni...
Blogom: http://wunderbike.postr.hu/, segédszerkesztőket keresek.
Érdeklődj mél vagy PM.
Autóknál amúgy tényleg
Autóknál amúgy tényleg kicsit gázos a hangszigetelés, mondjuk csak egyszer volt belőle kisebb problémám, a keresztező mentőt későn vettem észre emiatt, nagyot kellett fékeznem.
ha már no-zajemisszió,
ha már no-zajemisszió, akkor kezdjük a motorkerékpárokkal, azok ugyanis nagyságrenddel hangosabbak mint egy autó.
Na, ez is úgy igaz mint
Na, ez is úgy igaz mint autók vs Ferrari.
Mondjuk úgy, vannak motorok amik hangosak. Vannak amik gyakoriak és kisebb a hangjuk az átlag autóknál, pl Yamaha Majesty 400. AZ én cb600 -am is igen halk.
P
nem vagyok motoros, de ha
nem vagyok motoros, de ha jól tudom valamit mahinálnak is a kipufogóval, hogy olyan "szép" fülrepesztő hangja legyen. na, azt érdemes lenne büntetni. A múltkor viszont egy olyan motor parkolt a szomszédnál, mondjuk 25 méterre, aminek az alapjárata majdnem szubszónikus volt, rezgett a ház. kicsit nosszantott is, hogy miért járatta egy órán át a motort, miközben a szomszéddal beszélgetett, de pont, mire eldöntöttem, hogy szólok már neki, hogy mennyi az üzemanyag, szépen elszelelt.
___________________________________________________
-------- __@ Kukás-mellény
----- _`\<,_ nélkül
---- (*)/ (*) rakom,
~~~~~~~~~~~~~~~ oszt?
Elmeletileg buntetik, ha
Elmeletileg buntetik, ha nincs engedelye a kipufogonak (amihez zajszint meres is kell.)
(Sajnos kevesebb peldarol tudok, mint ellenpeldarol...)
biztos lehet ellenpéldát
biztos lehet ellenpéldát találni, de ülj ki egy körúti kocsma teraszára péntek este, és fülelj.
Loud pipes save lives. A
Loud pipes save lives.
A hagos kipufogó életet ment. Íg ugyanis a vak vezetők legalább meghallják a közeledőt.
Néha jó lenne, ha a biciklim olyan hangos lenne mint a motorom.
------------------------
2 kerék jó 4 kerék rossz
karton kereplő a küllők
karton kereplő a küllők közé?
___________________________________________________
-------- __@ Kukás-mellény
----- _`\<,_ nélkül
---- (*)/ (*) rakom,
~~~~~~~~~~~~~~~ oszt?
Demagógia ON. Nemár. Ennyi
Demagógia ON.
Nemár. Ennyi erővel kézigránátokat is hordhatnék magammal. Időnként előrehajigálok párat, egyrészt eltakarítják előlem a fölösleges hulladékot (ld. személygépjármű), másrészt a vak vezetők legalább meghallják, ha közeledek. Big f.cking grenades save lives.
Demagógia OFF.
---------------------------
Ezüst/fekete városi hot rod.
Prizma nélkül rakom, 'oszt?
+1, a motor hangja semmire
+1, a motor hangja semmire nem jó, sőt nekem haveromra direkt ráhúzzák a kocsit, ha hallják a nagypofájú streetfighteres...
Javaslom annak aki szerint "a motor hangja jó erős az jó" mottósoknak hogy menjenek a Honda tréningre, Safety hungary néven guglizzanak rá.
Biciklin meg nincs A, B és
Biciklin meg nincs A, B és C oszlop, meg holttér :p
(egyébként nem hallgatok zenét, mert életveszélyesnek tartom, nem mernék úgy tekerni a forgalomban, hogy nem tudom minden pillanatban, mi van körülöttem)
Holtteret ki lehet
Holtteret ki lehet küszöbölni. A oszlopnál be kell nézni mögé, B oszlopnál szintén + tükör, C oszlopnál meg tükör. Meg tükörből kell tolatni :) Hátrafordulva utálok, nem látok ki rendesen...
Robogón is tükörből szoktam tolatni, vicces. Bringán is tenném, szoktam is nézni a tükör helyét, dehát nincs ott :)
Ugye nem mondod komolyan,
Ugye nem mondod komolyan, hogy te a hallásod segítségével megállapítod, hogy mi van körülötted a forgalomban? :O Én nem tudok megkülönböztetni 1000 különböző folyamatosan mozgó zajforrást, pláne nem tudom megítélni a helyzetüket, sebességüket, haladási irányukat... Egy kihalt úton a hallás tud segíteni, de ott nem is hallgat az ember zenét, mert van mit hallgatni egyébként. (gy.k. a természetet) Forgalmas úton a forgalom zaja inkább zavar és nem segít.
www.gruppetto.hu
Napi szintu pelda: Mogottem
Napi szintu pelda: Mogottem jovo auto elkanyarodik balra vagy jobbra. Hatranezes nelkul siman megallapitom melyik oldalra sorolt az egysavos (kb. 3.5-4 meter szeles savban.)
Nem is értem, amit
Nem is értem, amit beszélsz. Hátam mögött elkanyarodik. Milyen sávnak milyen oldalán elfoglalt helyzetét kell utána hallanom? Tartsunk már egy ilyen tesztet, jó? Megyünk az úton, csak előre nézhetsz, én megyek mögötted. Nálad is diktafon, nálam is. Te mondod a magnóba, hogy mit hallasz a hátad mögül. (Helyzet, irány, sebesség, bármi.) Én meg amit a szememmel látok, hogy tényleg történik... Utána összevetjük.
Kíváncsi lennék pl. hogy meghallod-e, hogy éppen el fog ütni hátulról egy prius, miközben egy sávval odébb a 11-es busz kanyarodik fel a hegyre...
www.gruppetto.hu
Szamomra egyaltalan nem
Szamomra egyaltalan nem hihetetlen a tortenet, ugyanis en is sokszor sokmindent meg tudok allapitani, hatratekintes nelkul is. Sok esetben azt is, hogy ez megfelelo oldaltavon beluli elozes lesz.
Nyilvan nem mindig van ez igy, es nem is lehet 100%-ig erre hagyatkozni, de a jelenseg letezik. Kornyezet es emberfuggo a megallapitas pontossaga :P
A vizes ut viszont alairom, sokszor megtrefal, de altalaban pozitiv iranyban :) Gyorsabbnak vagy kozelebbinek hallom mogulem a gepjarmuveket...
----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"
Ha bármi alapja lenne az
Ha bármi alapja lenne az ilyen alapon való tájékozódás közlekedésben való szükségességének, akkor a hallássérültek soha nem kaphatnának jogsit, de úgy általában már rég el lennének tiltva az egyedül közlekedéstől... De nincsenek. A hallás közlekedés közben saját tapasztalatom alapján néhány kivételes esetben nyújt valódi plusz információt, egyébként a legtöbbször éppen hogy félrevezet. Ezen kivételes esetek viszont mind kivétel nélkül olyanok, amiket zenehallgatás mellett is könnyedén észre lehet venni, még jobban is mint egy zárt, de zenementes gépjárműben. (Hangjelzések, hangos gépjárművek közeledése.)
www.gruppetto.hu
Hát én inkább a másik
Hát én inkább a másik oldalra állok. :) Ha Reitteren vagy Göncölön kell átmenni ritkán nézek körbe, max csak egyik irányba,mert hallom ha jön valami balról vagy jobbról. A hallás nagyon jó támpont.
Remélem nem találkozunk
Remélem nem találkozunk ott sosem, meglepne ha meghallanád, amint épp 40-nel csapatok a slick gumis bringámmal... A hallás nagyon gyenge támpont.
www.gruppetto.hu
Napi szintem járok arra
Napi szintem járok arra bringával és 35km/h-nál nem szeretném kijönne elém egy vak de jó hallású bringás. :-)
Szerintem egyikunk sem irta,
Szerintem egyikunk sem irta, hogy ez egy szuksegesseg. Arrol volt szo, hogy nagyon sok esetben valos tampontot adhat a hallas. Mint irtam fentebb, ember- es kornyezetfuggo a dolog.
----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"
A hallássérült sofőr nem
A hallássérült sofőr nem ugyanaz, mint aki amúgy jól hall, de ezt az érzékét nem használja.
Egy hallássérült érzékelése eleve úgy működik, hogy ne legyen szüksége a hallására; a többi érzéxerve elég információt közvetít a számára. Ugyanúgy, ahogy pl. egy születésétől fogva vak ember is képes szinte mindenre látás nélkül, míg ha egy látónak bekötik a szemét, akkor az gyakorlatilag tájékozásképtelenné válik.
A külvilágot kizáró zenehallgatás az utóbbi kategória...
Azert megjegyzem, a
Azert megjegyzem, a hallasserules nem egyenlo suketseggel.
atomboy
----
Biciklizes Szegeden
Direkt nem siketet írtam. A
Direkt nem siketet írtam.
A lényeg, hogy az egy állapot, amelyhez a szervezet hozzászokott, míg az üvöltő zene által korlátozott hallás esetén hiányzik az érzékelés...
Vagy valahogy így. Remélem, azért érthető, mit akartam kihozni ebből.
Persze, hogy erheto, csak
Persze, hogy erheto, csak sokan keverik a kettot.
OFF: Hallokeszulekkel elek, es az a legidegesitobb, ha jelbeszeddel probalnak kommunikalni velem, vagy ha hangosan beszelnek, mert azt hiszik, akkor jobban megertem. Elobbi kimaradt az eletembol. utobbinal torzul a hang, es attol agyfraszt kapok...
atomboy
----
Biciklizes Szegeden
Jajj, ki ne találd már,
Jajj, ki ne találd már, hogy annak, aki hall, annak rosszabb a látása... Pont ugyanannyi információt közvetít a halló érzékszerve is, sőt, aki a hallására kifejezetten figyel (értsd: tájékozódás céljából próbálja felhasználni az onnan érkező ingereket), annak kevesebb kapacitása marad a valóban fontos ingerekre. Ha nem foglalkozol a hallással sokkal jobban fogsz figyelni arra, ami tényleg számít. És nem azért, mert több információt kapsz, hanem azért, mert azzal foglalkozol, ami fontos.
www.gruppetto.hu
A visszapillantó csak egy
A visszapillantó csak egy szűk ablakot mutat.
Nem tájékozódni kell a hallással, nem vagyunk delfinek. Csak tudni, hogy van ott valami, történik valami.
Arra például nem jó, hogy tudjam mekkora oldaltávval előznek.
-
Zsurmi
Arra például nem jó, hogy
Arra például nem jó, hogy tudjam mekkora oldaltávval előznek.
Es ha tudnank, akkor se tehetunk semmit, ha nem biztonsagosan probalnak elozni.
atomboy
----
Biciklizes Szegeden
Kameraval rakom, oszt?
Nem találok ki semmi
Nem találok ki semmi ilyesmit. Csak azt mondom, hogy aki halláskárosult, azt az akusztikai ingerekkel szembeni érzéketlensége nem hozza oly mértékben hátrányos helyzetbe, mint akinél ez része a teljes érzékelésnek és megfosztja magát ettől. Az első esetben az illetőnek a teljes érzékelési spektruma a rendelkezésére áll, a másodikban annak jelentős része hiányzik...
A hatam mogott kanyarodashoz
A hatam mogott kanyarodashoz keszulodokre gondoltam, csak nem sikerult jol fogalmaznom.
A teszttel beleultetted a fulembe a bogarat. URH radiom van ketto is, mikor csinaljuk? (Engem is erdekel az eredmeny. :-) )
Persze a hallast nem arra hasznalom, hogy hatranezes nelkul forduljak balra (mondjuk egy tobbsavos uton.) Sokkal inkabb arra, hogy nem kell hatraneznem, hogy tudjam, valaki mindjart elmegy mellettem.
Az utolso mondatodra: Valoszinuleg nem, de egy eleg kicsi valoszinusegu dologrol beszelunk; amit a bizonyos idokozonkenti hatratekintessel sem lehet kizarni, igy vallalom a kockazatot...
És miben segít, hogy
És miben segít, hogy hallod? Forgalmas úton egyébként is tudod, mert minden pillanatban megtörténik szinte. Kevésbé forgalmas úton meg a hátranézéssel már sokkal előbb észreveheted, mint ahogy meghallod. És OK, hallod. Épp te írod, hogy nincs miért hallani, mert onnan úgysem várható igazából veszély, ha meg igen, akkor azon sem a hallás, sem a látás nem segít, hacsak nincs oltári szerencséd.
www.gruppetto.hu
A hallast arra hasznalom,
A hallast arra hasznalom, mint autban a visszapillanto tukrot:
Ha hallom, hogy jon valami nem megyek ele es nem kell feleslegesen levennem a szemem az elottem levo esetleges veszelyforrasokrol. (Kevesebb stressz.)
Sokkal nagyobb az eselye annak, hogy egy elottem levo dolog valik veszelyesse; mint hogy hatulrol egy idiota (akivel egyiranyba, osszemerheto sebesseggel haladok) letaroljon...
Ezzel nem mondtam azt, hogy ha barmerre iranyt valtoztatok nem nezek hatra (ezt vicces modon gyalogosan is megteszem.) A "Mirrors only say NO" idezet a hallasra is ugyanugy igaz.
A visszapillantó jó
A visszapillantó jó stratégiai tervezésre, mert a valóság egy szeletéről tökéletesen hű képet ad. Ez nem mondható el a hallásról. (Legfeljebb denevérek esetében.)
Vészhelyzet megelőzésére viszont a tükör sem, a hallás sem jó. Extrém szerencsés esetben segíthet, de ennyi erővel hordjál visszapillantó tükröt gyalog is, mert ott is segíthet...
www.gruppetto.hu
Nem kell pontosan tudni mi
Nem kell pontosan tudni mi történik. De segít, ha hallom, hogy van mögöttem valami. Ettől függetlenül, tükör/hátranézés minden manőver előtt.
Én naponta olyan útvonalon megyek, ahol troli is jár. Szeretem tudni, ha mögöttem van.
A hallásra hagyatkozni nem szabad, de kiegészítésnek jó.
-
Zsurmi
Ha nem tudod pontosan, hogy
Ha nem tudod pontosan, hogy mi történik, akkor milyen szempontból hasznos? Attól, hogy hallasz valamit, még nem biztos, hogy van mögötted valami érdemleges, és attól, hogy nem hallasz semmit, még korántsem biztos, hogy nincs ott valami nagyon fontos. Tehát mi is a pontos haszna?
Ha hallasz valamit, akkor odanézel, oké. Lehet, hogy tök fölöslegesen. Leginkább ez a valószínű. Ha nem hallasz semmit, akkor is oda kell nézned. Akkor mit is nyertél a hallással?
www.gruppetto.hu
Nem kell odanezni.
Nem kell odanezni. Trivialis: busz, kmion hangjat hallani, sebesseget is, fel lehet keszulni a szellokesre, vagy felre lehetallni.
+1 :-)
+1 :-)
Sebességét a hangjából,
Sebességét a hangjából, mi? Hát ti denevér géneket is kaptatok valahonnan az tuti. Meg félreállni? Jóhogy nem eleve tolod a bringát az út mellett inkább, mert jöhet egy kamion... Te akármit csinálsz, autófüggő maradsz, kár erőlködnöd...
www.gruppetto.hu
:) http://hu.wikipedia.org/wi
:)
http://hu.wikipedia.org/wiki/Doppler-effektus
Troll! Btw, sebességet a
Troll!
Btw, sebességet a jellezgezes motorhangból, a kerekek gördülési zajából lehet saccolni. Ezek tipikusan hangosak buszoknál, kamionoknál.
Félreállni meg nem kell, de busz esetén illik. Főleg olyan országúton, ahol esélye sincs előzni.
Pedig okos dolgokat mond :)
Pedig okos dolgokat mond :) Ha olyan helyen közlekedek és hallom hogy valami nagy jön mögöttem akkor hátranézek és ha van rá lehetőségem elengedem magam mellett :)
Én is autófüggő vagyok?
Mostmar legalabb 6-an irtuk,
Mostmar legalabb 6-an irtuk, hogy kepesek vagyunk infot leszurni hang alapjan.
Durvan fogok fogalmazni, hogy ertsd, mirol beszelek: te bena vagy, nem vagy ra kepes, akkor biztos mindenki mas hazudik korulotted. Vagy genmanipulalt denember.
Egyebkent pedig kivetelesen tokre nem irt hujeseget, bar a felreallas helyett jobb lett volna a lehuzodas szo. Ha nem csak droidkodnal itt, akkor... Na de mindegy is.
----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"
Jó, hát én is le tudom
Jó, hát én is le tudom írni, hogy képes vagyok fejben összeszorozni 500 jegyű számokat. Aztán a valóságban meg kiderül, hogy mégsem... Csak én legalább tudom is, hogy nem vagyok rá képes...
Na meg ne keverjük már a dolgokat, egy külterületi úton - ha lehetséges, akkor - a lassan haladó járművel köteles vagy elengedni az előzni szándékozót, ez nem is kérdés, ezt előírja a KRESZ. De ki beszélt itt eddig külterületi utakról? És ott meg már megint mennyi jelentősége van annak, hogy mit hallasz? Ki ne találd már, hogy te hátranézés nélkül próbálod meg eldönteni, hogy mennyivel, milyen messze jön mögötted a busz/kamion, és ezen info alapján, hátranézés nélkül lehúzódsz, amikor szerinted kell?
www.gruppetto.hu
Tényleg nem tudom: Hol lett
Tényleg nem tudom: Hol lett deklarálva, hogy lakotton belüli bringás hallásról beszélünk? Btw, ott is halani a kamiont, buszt.
"Ki ne találd már, hogy te hátranézés nélkül próbálod meg eldönteni, hogy mennyivel, milyen messze jön mögötted a busz/kamion, és ezen info alapján, hátranézés nélkül lehúzódsz, amikor szerinted kell?"
Őőő. Ha nem hallod, akkor mi alapján nézel hátra? Amikor kedved szottyan rá? Amikor már 2 perce mögötted liheg a busz, veszed a fáradságot és hátrafordítod a pici buksidat?Nagyon jó ötlet! Sokkal jobb, mint a hallást arra használni, amire való.
Ha nem lenne szüksége az embernek hallásra, mindenki süketen jönne világra.
Hát igen, az tényleg úgy
Hát igen, az tényleg úgy szokott lenni, hogy a semmiből egyszer csak egy busz terem az úton. Ja, várjál, mégsem. Általában elég időnként hátranézni, s akkor kellő távolságból észleled a szemeddel is, hogy majd jön egy busz, ami miatt jobban kell figyelned egy ideig. Biztos nehéz megérteni ezt denevéremberként, mindenesetre én közlekedőként elsősorban a látásomra hagyatkozom... Sokszor még a járdán is hátranézek, ha irányt változtatok.
www.gruppetto.hu
Miért nem akarod belátni,
Miért nem akarod belátni, hogy vannak akik a hallásukra is hagyatkoznak csak azért mert te annyira nem szoktál?
mert ő a helikopter.
mert ő a helikopter.
Ezen mit kell nekem
Ezen mit kell nekem belátnom? Elhiszem, hogy arra hagyatkoznak. Azt nem hiszem el, hogy erre alapozva bármi valóban hasznosat meg is tudnak, amit látással nem lehet jobban. És arra szeretném biztatni mindazokat, akik abban a hitben élnek, hogy a hallásukkal jól tudnak tájékozódni közlekedés közben, hogy ne éljék bele magukat. Sajnos ha már kifeküdtél, nem segít, hogy "hát, pont nem hallottam, nézni meg nem néztem oda..."
És amúgy a történet épp az ellenkező oldalról érdekes, mert hogy a denevéremberek akarják azt bebizonyítani, hogy én hallás nélkül nem tudok olyan jól közlekedni, mint ők (ti?) a képzeletbeli radarjukkal. (És ezen az alapon akarják megmondani nekem, hogy ne hallgassak pl. zenét bringázás közben.) Pedig de, sőt.
Az a tévképzet, hogy a hallás a közlekedés közben elengedhetetlen információ forrás, olyan szintű, mint hogy a csengő, a sisak, meg a küllőprizma baleseteket tud megelőzni, vagy hogy a kerékpárút biztonságos...
www.gruppetto.hu
Nem azt mondtuk hogy mindent
Nem azt mondtuk hogy mindent megtudunk és hogy elengedhetetlen és hogy csak azt használjuk, hanem csak annyit mondtunk hogy remekül kiegészíti a többi információforrást... :-D
Én speciel néha hallgatni szoktam zenét közben és így azt is tudom hogy kicsit "zavarva" is lehet közlekedni :)
Azt tudtad, hogy miközben
Azt tudtad, hogy miközben hátranézel nem látsz előre?
Te ijen vicces arc vagy, en
Te ijen vicces arc vagy, en mar latom :) Valaki leirja, hogy halas alapjan IS tud informaciot nyerni, erre te jossz itt a szuksegesseggel, meg hogy akkor mar az illeto nem is nez.
Ez ilyen blog.hu-s troll szint. Az emberek szajaba adod a mondandot, aztan nekiallsz nyomulni, hogy micsoda faszsagokat beszel.
Oszt kozben ezek a te szavaid...
Nem is tudom, miert irok. Mondjuk epp unatkoztam, de vegulis eluthettem volna ertelmesebben is az idot :/
Nagyon értesz mások
Nagyon értesz mások elemzéséhez. Csak egy kis gond van, fogalmad sincs, miről osztod az észt. Idézném neked az eredet cikket, valamint ennek a beszélgetésszálnak az indító hozzászólását.
"A biciklis eleve láthatatlan, de ha hallani sem hall semmit, az nem túl nagy garancia arra, hogy élve száll le a bicikliről. Saját érdekében ne dugja be a fülét, mert ez egyszerűen ostobaság."
"egyébként nem hallgatok zenét, mert életveszélyesnek tartom, nem mernék úgy tekerni a forgalomban, hogy nem tudom minden pillanatban, mi van körülöttem"
Hol is van itt arról szó, amiket te akarsz bemagyarázni? Ellenben amiről én írok, (és amit kritizálok), arról nagyon is. Ennyit arról, hogy ki is trollkodik...
www.gruppetto.hu
Képzeld, én is
Képzeld, én is hátranézek. Meglepődtél, mi? Gyaloglás, bringa, motor és autó esetén is.
Szó sincs arról, hogy ne kéne időnként hátranézni. Viszont a hallás ad annyi plusz információt, ami miatt megéri használni. Ld. evolúció. Ha nem kéne, nem lenne.
Szerk: buszon ülve is meg szoktam nézni pl. körforgalomba behajtásnál, hogy szabad-e az út. Bár utas vagyok, de nehéz levetkőzni a reflexeket. Ezt bizonyítja az is, amikor gyalogolva irányváltásnál nem hátra néztem, hanem a bal tükörbe. Kellett kb. fél mp, mire rájöttem, hogy miért nincs ott, amit az autóban megszoktam.
Ha hátra kéne nézni,
Ha hátra kéne nézni, csinált volna nekünk az evolúció szemeket hátra. ;-) Nekem mondjuk visszapillantó van a legtöbb bringámon, amikor olyannal megyek, amin nincsen, marhára hiányzik, mindig nézem a helyét.
------------------------
2 kerék jó 4 kerék rossz
"Ha hátra kéne nézni,
"Ha hátra kéne nézni, csinált volna nekünk az evolúció szemeket hátra. ;-)"
Nem látnánk ki a hajunktól :) Forgatható fej a megoldás:)
Rohadtul megijednek, ha egy
Rohadtul megijednek, ha egy elottem halado kerekparos bagoly modon hatranezne...
atomboy
----
Biciklizes Szegeden
Kameraval rakom, oszt?
Omen?:)
Omen?:)
http://www.youtube.com/watch?
http://www.youtube.com/watch?v=gFwgblszf6s
hát még ettől :D
Ugye nem mondod komolyan,
Ugye nem mondod komolyan, hogy te a hallásod segítségével megállapítod, hogy mi van körülötted a forgalomban?
De igen. Persze csalok egy kicsit, mert elég sűrűn hátranézek, pláne ha kanyarodok, sávot váltok, vagy régóta nem néztem meg, mi van mögöttem.
Miért kell azt
Miért kell azt feltételezni hogy olyan hangosan megy a fülhallgató, hogy az minden másnak a zaját kizárja?
-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu
Van tükröm a
Van tükröm a bringán/motoron. Egyéb kifogás? :)
-----------------------------
http://www.freeweb.hu/dhpage/
Akkor nincs:)
Akkor nincs:)
:))) ------------------------
:)))
-----------------------------
http://www.freeweb.hu/dhpage/
Ez meg azert nem jo pelda,
Ez meg azert nem jo pelda, mert bringan meg hatra tudsz fordulni ugy, hogy magad mogott a forgalmat latod, nem pedig a nagypapa kalapjat, vagy doboz oszlopait :P
----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"
Ezt akartam mondani én is.
Ezt akartam mondani én is. :) Egyébként bringára is azt mondanám, hogy ha van rajta tükör, akkor a rájder tömje be nyugodtan a fülét. Mindaddig, amíg a hallásával kellene tájékozódnia a forgalom szemmel nem érzékelhető részéről, addig ne hallgasson zenét.
(Telepaták hallgathatnak zenét tükör nélkül is.)
---------------------------
Ezüst/fekete városi hot rod.
Prizma nélkül rakom, 'oszt?
én mindig zenét hallgatok,
én mindig zenét hallgatok, bárhova megyek, és még soha nem okozott gondot. Figyelni kell, nem bámészkodni, és akkor elvan az ember. persze nem tagadom, hogy ad pluszt a hallás, de a zenehallgatást sem tartom balesetveszélyesnek. Csak nehogy legyen egy "miért hallgass zenét bringázás közben" topic :D
___________________________________________________
-------- __@ Kukás-mellény
----- _`\<,_ nélkül
---- (*)/ (*) rakom,
~~~~~~~~~~~~~~~ oszt?
1. A legtöbb ember hallgat
1. A legtöbb ember hallgat zenét.
2. A legtöbb ember szeret közlekedés közben zenét hallgatni.
3. A kerékpár közlekedési eszköz.
4. Ha a kerékpáron lehet zenét hallgatni, akkor a legtöbb ember számára a kerékpár könnyebben elfogadható mint közlekedési alternatíva, és egyre többen fognak bringázni.
5. Safety in numbers.
K.: A zenehallgatás növeli a kerékpáros közlekedés biztonságosságát.
(Mondjuk ugyanilyen módon levezethető, hogy a biciklin fingás is növeli a kerékpáros közlekedés biztonságosságát.)
---------------------------
Ezüst/fekete városi hot rod.
Prizma nélkül rakom, 'oszt?
Utóbbi csak a sebességét,
Utóbbi csak a sebességét, az inerciamegmaradás törvényének megfelelően a
Δvbringás = (mfing * vfing) / mbringásképlettel és a kerékpáros fingást követő tömegével számolva.Fárasztó. De miért épp
Fárasztó. De miért épp az újságírás működne elfogadhatóan manapság.
Inkább bringázok, jobbat nem tudok.
-
Zsurmi
Váháhá, a dívány is
Váháhá, a dívány is megosztotta facebookon, és az enyém az első komment :-)
Nem túl hízelgő.
****
Belvárkodj, korzózz, szereld meg a bringád, és mindenhová csak stílusosan!
Hol? Nem találom. Lájkolni
Hol? Nem találom. Lájkolni meg nem akarom.
http://www.facebook.com/divan
http://www.facebook.com/divany.hu?sk=wall
Gondoltam hozzáírok valami
Gondoltam hozzáírok valami egyetértőt, de csak ezért nem lájkolom a Díványt...
-----------------------------
http://www.freeweb.hu/dhpage/
Ha átmegy a piroson az szar
Ha átmegy a piroson az szar mert vissza kell előzni, ha csak a sor elejére megy és vissza kell előzni az rendben van. Zseniális. :-D
Nemérted. Takarodj az
Nemérted. Takarodj az úttestről, amit az én adómból építettek, vissza a romkocsmába.
Ne viselkedj gyalogosként,
Ne viselkedj gyalogosként, viszont húzzál fel a járdára!!!4 Epic facepalm.
belenéztem, megláttam az
belenéztem, megláttam az alcímeket, utána be is zártam. kb. ennyit ér ez a cikk...
----
Már 2 éve össztelós montival rakom, oszt? :D
Én előbb találkoztam a
Én előbb találkoztam a dívány "cikkel", mint ezzel a poszttal, úgyhogy első felindulásomban oda is puffogtam egy kicsit. Legközelebb a CM-t olvasom elsőnek. :)
Nekem ez a gyöngyszem a fröcsögésből (ezt is írtam odaát kommentben):
Első pont címe: Egy biciklis ne viselkedjen úgy, mint egy gyalogos
Harmadik pont vége: Ha nagyon gáz, akkor is inkább járdán menjenek, és csak a legvégső esetben a forgalmas főúton.
Konklúzió: a biciklis ne nevezze ki magát gyalogosnak, de a drága és úthasználati jogaiban sérthetetlen autót használó illető kinevezheti a biciklist gyalogosnak és takarodjon előle az úttestről.
_______________________________
BringAlap-om
Újpest blogja - Terjeszd!
Városi cirkálóm
A cikkben ehhez a részhez
A cikkben ehhez a részhez érve ténylegesen a tenyerembe temettem az arcomat.
OFF: én csak azt ismerem
OFF: én csak azt ismerem hogy mi a MÁV 5 ellensége? A 4 évszak és az utasok. :)
a hatodik pedig: saját
a hatodik pedig: saját maguk
Szép cikk. Érdekesen
Szép cikk. Érdekesen skizofrén médium a Totalcar, bár lehet, hogy valami dyványos szerző volt az elkövet, csak mögéjük bújt? Mindenesetre a feélelem és a közlekedés eme típusának számára teljes ismeretlensége hallatszik ki a szavaiból. Az enyémekből meg az, hogy beleestem a saját mondatomba : )
Blogom: http://wunderbike.postr.hu/, segédszerkesztőket keresek.
Érdeklődj mél vagy PM.
Kivancsi vagyok a 2. reszre,
Kivancsi vagyok a 2. reszre, allitolag a bringasok hordhatjak le az autosokat. Kivancsi vagyok, kik fognak nyilatkozni, mert engem nem kerestek meg...
atomboy
----
Biciklizes Szegeden
Ha a 2. is sikeres lesz
Ha a 2. is sikeres lesz akkor lesz 3. is. Annak címe pedig:
7 ok, amiért utálják a magyarok a románokat.
Lehetek újságíró?
Noh, itt a hét pont
Noh, itt a hét pont lefordítva a szemforgató világnyelvről.
1. Bár nyilván csábító, de ne viselkedjen úgy, mint egy gyalogos, mert azzal minket, autósokat kellemetlen helyzetbe hoz.
2. A biciklisek világítsanak, mint az állat, tegyenek magukra mellényt, mert különben mi, autósok kitapossuk őket.
3. Ha van bicikliút, menjenek azon, mert mi, autósok csak életveszélyesen, lecentizve tudjuk őket mindenáron leelőzni az úttesten. Ezt tettük, mielőtt kerékpárút épült volna, akkor is. Ha nagyon szar a bicikliút, akkor viselkedjenek úgy, mint a gyalogosok, valamint ld. 1. pont.
4. A biciklisek ne tekerjenek a buszsávban, de a mi sávunkban sem, mert bár csak 2x olyan gyorsak vagyunk, mint ők, és látjuk is őket, de az irányonként két sáv sem elég nekünk, hogy megelőzzük őket. Így lásd 3. pont vége, ill. 1. pont.
5. Az olyan utcában, amit a sok parkoló autóstársunk miatt egyirányúvá tettek, ne merjenek szembetekerni az emberi erővel közlekedő biciklisek. Kerüljenek több száz métert, ahogy mi is, különben kilapítjuk őket, mert nyilván az út közepén jönnek velünk szemben.
6. A biciklis ne menjen át a piroson, na nem azért, mert más járműnek ütközhet. Hanem azért, mert akkor nekünk újra meg kell előzni. Igaz, ha előrecsorog, ami teljesen elfogadható, akkor is újra meg kell előzni, de sebaj, utáljuk a bicikliseket a pirosozásért, ez a lényeg.
7. Mi, aki hangszigetelt autókban csücsülünk, (cserébe agyonzajosítjuk a várost) ahol a rádiónkon hallgathatjuk a dugójelentést, és karosszéria vesz körül, ami miatt a világ egy része nem is létezik számunkra, nem vesszük észre a biciklist. Szóval ők ne merészeljenek a fülükbe rakni semmit, mert úgy az autósok által elvadított és elzajosított városban tuti nem élnek túl, és ezért utáljuk őket.
Összefoglalva: a biciklist csak arra teremtette a sátán, hogy minket, autósokat bosszantson, és a lelkiismeretünket marcangolja. Összességében akkor nem utálnák őket, ha megszűnnének létezni, de azt kivilágítva tennék.
CSI
Na ez 10-ből 10 pont. :-)
Na ez 10-ből 10 pont. :-)
,,Összességében akkor nem
,,Összességében akkor nem utálnák őket, ha megszűnnének létezni, de azt kivilágítva tennék."
Kerestem a Like/Reblog gombot
Blogom: http://wunderbike.postr.hu/, segédszerkesztőket keresek.
Érdeklődj mél vagy PM.
Tényleg kár, hogy ezt nem
Tényleg kár, hogy ezt nem lehet lájkolni. :)
-----------------------------
http://www.freeweb.hu/dhpage/
Igenis,világítsák ki
Igenis,világítsák ki magukat,nem mint az állat,de legalább úgy,hogy látni lehessen őket !
"A biciklisek világítsák
"A biciklisek világítsák ki magukat
Ha drágán veszel, akkor is háromezer forintból fel lehet lámpázni egy biciklit."
Kicsit el vannak szállva maguktól. 3 ezer forintból pont ki lehet hozni, de nem a felső kategóriát...
Ezt gondolom úgy értette,
Ezt gondolom úgy értette, hogy ha drágán veszel biciklit (2-300k+), akkor is 3 ezerből fel lehet lámpázni, és végülis ez igaz is.
Mit vársz azoktól, akik 10
Mit vársz azoktól, akik 10 l benzinért ennél jóval többet kifizetnek?
CSI
Az egész egy nagy
Az egész egy nagy baromság, egésznek a közepén az áll, hogy ő maga, aki írta ezt a sületlenséget, eljusson A-B-be minél hamarabb. A többi meg le van szarva. Már elnézést.
Annak ellenére hogy sok
Annak ellenére hogy sok igazság van a cikkben nem nagyon nyerte el a tetszésem. Leginkább az autósok szemszögéből világít rá jónéhány problémára, minta ők semmiben sem lennének hibásak. Nagy hiányossága a cikknek az hogy szinte nem is említi azt a tényt hogy bringásként sokszor egyszerűen lehetetlen A-ból B-be eljutni úgy hogy az valaki másnak ne legyen szálka a szemében. Ne biciklizz a forgalmas főúton, a buszsávban, hanem menj fel a járdára a gyalogos meg le van szarva. A járdázás legtöbb esetben tilos, de ha nincs használható! kerékpárút hálózat se, akkor hogyan jusson el a biciklis szabályosan, lehetőleg senkit se zavarva A-ból B-be úgy hogy ezen kritériumoknak maradéktalanul eleget tesz?
Ami pedig egy-két ottani hozzászólást illet azt jobb nem is említeni.
Profnak, csak uncsi a csik
Profnak, csak uncsi a csik (meg a csavo is, csak epp varom az ingert, raerek :D)...
"Ugye nem mondod komolyan, hogy te a hallásod segítségével megállapítod, hogy mi van körülötted a forgalomban? :O Én nem tudok megkülönböztetni 1000 különböző folyamatosan mozgó zajforrást, pláne nem tudom megítélni a helyzetüket, sebességüket, haladási irányukat..."
"Ha bármi alapja lenne az ilyen alapon való tájékozódás közlekedésben való szükségességének, akkor a hallássérültek soha nem kaphatnának jogsit, de úgy általában már rég el lennének tiltva az egyedül közlekedéstől... De nincsenek. A hallás közlekedés közben saját tapasztalatom alapján néhány kivételes esetben nyújt valódi plusz információt, egyébként a legtöbbször éppen hogy félrevezet."
"Sebességét a hangjából, mi? Hát ti denevér géneket is kaptatok valahonnan az tuti."
"Jó, hát én is le tudom írni, hogy képes vagyok fejben összeszorozni 500 jegyű számokat. Aztán a valóságban meg kiderül, hogy mégsem... Csak én legalább tudom is, hogy nem vagyok rá képes...
Na meg ne keverjük már a dolgokat, egy külterületi úton - ha lehetséges, akkor - a lassan haladó járművel köteles vagy elengedni az előzni szándékozót, ez nem is kérdés, ezt előírja a KRESZ. De ki beszélt itt eddig külterületi utakról?"
"Azt nem hiszem el, hogy erre alapozva bármi valóban hasznosat meg is tudnak, amit látással nem lehet jobban."
Senki nem irt szuksegesseget elotte, senki nem irt kulteleki utakat. Az egesz szal abbol indult ki, hogy nekialltal hitetlenkedni, hogy valaki tud olyat, amit te nem. Es hiaba irtak be egyre tobben, hogy megy, te csak osztod az eszt, hogy deneveremberek vesznek korbe...
----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"
Az egész szál abból
Az egész szál abból indult ki, ami a cikkben le volt írva, és én beidéztem, az a szál, pedig amihez hozzászóltál, abból indult ki, amit szintén beidéztem. Ebben a két induló írásban pedig pontosan arról van szó, hogy szerintük szükséges, és egyikben sincs arról szó, hogy ezt külterületi utakra értik. Hiába beszélsz mellé, ettől még nem változik meg a már leírt szöveg.
www.gruppetto.hu
Nyertel. Inkabb fecskendezek
Nyertel. Inkabb fecskendezek meg magamba denever geneket...
----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"
Szuper. Mi a
Szuper. Mi a nyereményem?
www.gruppetto.hu
Szóval ezért velünk
Szóval ezért velünk vitatkoztál a szükségességéről, amikor mi azt mondtuk hogy nem szükséges hanem csak hasznos :-D?
Éppenséggel ti
Éppenséggel ti vitatkoztatok velem a szükségességéről, mivel én állítottam azt, hogy nem szükséges, sőt. Reagálva azokra, amiket idéztem. Minden más értelmezés, amivel itt próbálkoztok az már a népköltészet kategóriája.
www.gruppetto.hu
Najó, részemről no
Najó, részemről no comment...
Nagy vagy,
Nagy vagy, Sinya!
http://index.hu/x.php?id=inxdvny&url=http%3A%2F%2Fdivany.hu%2Feletmod%2F...