Megnétem ezt a videót: http://index.hu/video/2011/06/02/leszoritjak_a_biciklisek_a_gyalogosokat...
majd sajnos elolvastam a kommenteket is, és annyira elkezdett dolgozni az agyam, hogy nem bírtam megállni, hogy ne írjam le őket.
Szóval, vidéken élek, konkrétan Békésen, a megyeszékhelytől kb. 14 km-re. Egy tök normál hétköznapon a két busz indulása között, mondjuk délelőtt 1 óra, délután másfél óra van. Ezt azért írom le, mert nem értem, mi a baj a BKV-val. Eddig, amikor Bp.-n jártam, soha nem volt gondom a tömegközlekedéssel, jól kiszámítható, viszonylag pontos, és a járatsűrűség is rendben van. Kétszer jártam én, a "vidéki" a "nagyfaluban" autóban ülve(egyszer sem vezettem). Először egy ismerős furikázott el Kispestről a Lágymányosi-híd túl felére. Gondolom mondanom sem kell nektek, hogy ez csúcsidőben mit jelentett. Már akkor sem értettem, hogy miért éri meg neki autóval járni, amikor a villamoshoz 5 percet kellene gyalogolnia. Ő inkább a dugóban áll, mert ő autóval megy mindenhova. Furcsáltam azt is, hogy színházba mentek, és 1 órát rászámoltak az érkezésre a parkolás miatt. Miért éri ez meg?
A második körben barátnőm vezetett, egy térképpel próbáltunk a reggeli csúcsban átkelni a Dunán. Borzasztó volt, a pesti forgalom, finoman szólva is kaotikus. Rengeteg ember összezsúfolódva, komolyan úgy éreztem, hogy előjön a klausztrofóbiám.
Na, ezek után látok, hallok, olvasok olyanokat, hogy a bringázás passzió? Hogy a vidékiek szórakozása?
Nem értem, és soha nem is fogom megérteni, hogy Budapesten hogyan lehet az, hogy felnőtt, és ennek megfelelően felelősségteljes, logikusan, probléma orientáltan gondolkodó embereknek nem alternatíva az autóval szemben bármi.
Kicsit olyan ez az írás amilyen, de a lényege az, hogy tiszteletem azon emberek előtt, akik ilyen hangulatú városban, nap, mint nap odadörgölik az autósok orra alá, hogy Bp.-n igenis van létjogosultsága a kerékpározásnak. Így tovább!












A státusz, a kivagyiság, a
A státusz, a kivagyiság, a kényelem, a megszok(/p)ás és a figyasztói társadalom konzumidiotizmusa képes teljesen irracionális viselkedést kiváltani az emberekből.
CSI
+1 minden benne van.
+1
minden benne van.
" egy térképpel
" egy térképpel próbáltunk a reggeli csúcsban átkelni a Dunán "
:D egy csónakkal többre mentetek volna...
Sajnos ez van. Pedig nagyon is jó alternatíva a kerékpár, nekem legalábbis már 20 éve az, és bevált. A városban bárhova odaérek egy órán belül, a szüleim 70km-re élnek innen, hétvégén 2.5, maximum 3 óra alatt Náluk vagyok, szóval csak ajánlani tudom.
Ahol sokan laknak egy helyen, ott sok a gyökér is, a nagy számok törvénye alapján, Bp-re meg még a szél is rásegít pluszban. (Gy.k.: idehordja a szemetet...)
60-as Mali Ironman alu vázat keresek!!! Kormánycsapi+első villa feltétel, 'rajtafelejtett' nyeregcső és első átdobó előny!!!
ok, autó is volt
ok, autó is volt alattunk:)
___________________________________________________
Szavazz rám:) Köszi!
Kicsit off: Tatára jársz
Kicsit off: Tatára jársz haza? Ha igen , akkor az 1-esen tekersz, vagy erre:
http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8&hl=hu&msa=0&ll=47.507461,18.69667...
Biatorbágyig hogy lehet nyugisan kijutni?
Csákberényben élnek a
Csákberényben élnek a szüleim. Biatorbágy felé az egyesen megyek ki, de nem megyek be, a körforgónál tovább megyek az egyes főúton, egészen addig, amíg kint nincs a kerékpárral behajtani tilos tábla, ahol Zsámbék felé el lehet menni jobbra. Na én ott dobok egy balost a régi 100-asra, azon szépen elzúzok Bicskére úgy, hogy kb. 3-4 autóval találkozom. Ez persze csak a hétvégékre igaz.
Bicskén hátul megyek keresztül, a szeméttelep felé, aztán Bodmér, Vértesboglár, Csákvár, Csákberény.
60-as Mali Ironman alu vázat keresek!!! Kormánycsapi+első villa feltétel, 'rajtafelejtett' nyeregcső és első átdobó előny!!!
1-esen, vagy nagy
1-esen, vagy nagy kerülővel Budakeszi felé. Hűvösvölgyig felé Szépjuhásznén fel, ott csak az eleje szűk és könnyebb is feltekerni. Aztán Budakeszi és Páty és Biatorbágy következik.
En mindig mentem siman az
En mindig mentem siman az 1-esen. Szelesek a savok, jo minosegu az ut. Az emelkedon lehet menni a vonalon is (sot ha nem retkes az ut szele, akkor van "kerekparsav" is), es akkor aztan tenyleg mindenki elfer kenyelmesen.
----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"
Igen, jó széles az 1-es,
Igen, jó széles az 1-es, csak nekem az a bajom, hogy a biatorbágyi körforgótól kifelé nagyon rücskös egész Bicske végéig. Konkrétan ráz a bringa, ezért én a nyomvályúban szoktam menni, ahol már lekopott. Arról nem is beszélve, hogy hip-hopra megzabálja a külsőt.
A régi 100-ast azért szeretem, mert igaz, hogy hosszabb, de legalább nyugi van, lehet zenét hallgatni, és nem kell a hátam mögé leskelődni félpercenként.
60-as Mali Ironman alu vázat keresek!!! Kormánycsapi+első villa feltétel, 'rajtafelejtett' nyeregcső és első átdobó előny!!!
Tessék a szakfórumban
Tessék a szakfórumban folytatni!
http://criticalmass.hu/forum/20100901/merre-menjek-ii
Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros
Igenis, vezérlőtábornok
Igenis, vezérlőtábornok tízezredes elvtárs...:)
60-as Mali Ironman alu vázat keresek!!! Kormánycsapi+első villa feltétel, 'rajtafelejtett' nyeregcső és első átdobó előny!!!
Meg ennyit, aztan vege: csak
Meg ennyit, aztan vege: csak Bia-ig kerdezte :)
Szerintem divat szidni itt
Szerintem divat szidni itt mindent, valami hülye megszokás hogy panaszkodni kell gondolkodás helyett, meg ürügyeket gyártani a holnapi saját baromságokhoz előre...
Én magam abszolúte BKV-párti vagyok, sokszor még a bringa rovására is (kapok mindjárt érte), és azt gondolom, hogy a nagyvárosi közlekedés útja a közösségi transzport, nem az egyéni megoldások újabb és újabb verziói; ráadásul (kivételekkel persze, mindjárt írnak) ez itt elég jól működik is.
(Az is egy érdekes szál, hogy született pesti gyerek vagyok, Békésbe nősültem, sokat járok mostanság arra, aztán mégse hajtanak olyan ingerek, hogy postoljak "Körösladány a pestiek szemével" címmel... :) Nem, nem azért van ez, mert unalmas lenne a vidék, ne jutna eszembe semmi róla, csak valahogy elvan a dolog nagy összefoglaló mondókák nélkül is bennem meg körülöttem.)
-----------------------------------------------------
"Én nem vagyok biciklis, csak sokat járok bringával."
12évig bkv-ztam azok a
12évig bkv-ztam azok a szép iskolás évek... amióta bicózom rohadtul nincs kedvem visszaszállni a késő, emberek 1mást fellökésében segítő, Drága eszközökre!:) ráadásul bicóval gyorsabban odaérek ahova akarok, és tuti nem kések mert ki lehet számolni h mennyi idő alatt érsz oda:) bkvnál én eddig sose tudtam pontosan belőni h mikorra érek oda... Murphy tv szerint persze akkor volt mindig vmi gubanc a drága tömegközlekedésünkel mikor siettem:D amióta bicózom ez is megszűnt, csak max leizzadok!!!:) ja és ha szeretném a sört(kövezzetek:D) tudnám arra költeni a megmaradt zsémet:P
____________________
Gáz az Álarc?
(Gázálarclámpásfeketeössztelós"tecsó"monti / lila Cresta SS)
Én néha szeretek BKV-zni
Én néha szeretek BKV-zni :D Jól tudok rajta könyvet olvasgatni és ha megfelelő időben utazok vele akkor sok aranyos csajt látok :D
Ez is szempont lehet. Én
Ez is szempont lehet. Én már nem nézegetem a csajokat, az én lányomat nézegetik a BKV-n...:)
60-as Mali Ironman alu vázat keresek!!! Kormánycsapi+első villa feltétel, 'rajtafelejtett' nyeregcső és első átdobó előny!!!
Csajokra +1 de az sokkal
Csajokra +1 de az sokkal jobb sztem ha oútis csajszit látsz:D én akkor örömmel veszem h fogja nekem a szembeszelet!:D bkvnak még számomra az az előnye h lehet rajta muzsikát hallgatni és kényelmesebb a bassgitárral bkv-zni, mert nem viselkedik vitorlaként... de ennyit asszem be tok áldozni a keró javára!
És kapok friss levegőt a bicón, ált. nem idegelem magam h jaj elkések, ha lecentiznek elmormolok magamban 1-2 keresetlen szót aztán megrakom és tökjól kitisztul a fejem!:) zenét meg majd itthon hallgatok eleget:P
____________________
Gáz az Álarc?
(Gázálarclámpásfeketeössztelós"tecsó"monti / lila Cresta SS)
És kiállva rakja neki:P
És kiállva rakja neki:P
csaj lévén én az oútis
csaj lévén én az oútis srácokat szoktam nézegetni hátulról, jól esik utánuk tempózni (végre lett izmom száguldozni), és a feneküket nézegetni :))))
Gilran a térképész
A minap a 86-os busz
A minap a 86-os busz mellett tekerve egy nagy vigyort kaptam egy lánytól, amit viszonoztam. Tanulság: Nem kell BKV-n ülni ahhoz, hogy szép BKV-zó lányokat láss ;)
nem kapsz, én is BKV-párti
nem kapsz, én is BKV-párti vagyok. sokszor jobb érzés még a legszarabb Ikarusban is utazni, mint az autóban nyűglődni. :-)
----
Össztelós montival rakom, oszt? :D
ez a szidjunk amit csak
ez a szidjunk amit csak bírunk hozzáállás tényleg durva, nekünk (átlag)magyaroknak semmi nem jó.
Ezt a blogot meg azért írtam, mert valahogy ki kellett engednem, és nem találtam rá senkit:)
___________________________________________________
Szavazz rám:) Köszi!
Nem kapsz. Én fanatikus
Nem kapsz. Én fanatikus kerópárti vagyok, de: a közösségi közlekedésnek még a kerékpárnál is nagyobb prioritás jár. Egyrészt -hogy úgy mondjam- nagyobb a sávszélessége, másrészt (és ebben igazuk van az autópártiaknak is) a kerékpár nem mindenkinek felel meg minden időben. És egyszerűen előbbrevaló a buszon ülő 80 fő, mint a kerékpáron ülő egy személy. Mondjuk a közösségi közlekedésbe málam beletartozik(-zna) az intermodalitás is; mondjuk a kerékpár szállíthatósága.
Még jobban szeretném, ha
Még jobban szeretném, ha nem is kéne szállítani a bringát, hanem eleve ott lenne mindenütt, lásd BuBi és vidéke.
-----------------------------------------------------
"Én nem vagyok biciklis, csak sokat járok bringával."
Jogos. Ez tényleg kimaradt.
Jogos. Ez tényleg kimaradt. De a bérbringa-hálózat valahol a közösségi közlekedés részeként is felfogható...
Egyértelműen része, sok
Egyértelműen része, sok helyütt a lokális BKV-é a cég is.
-----------------------------------------------------
"Én nem vagyok biciklis, csak sokat járok bringával."
A fogalmazás pontos.
A fogalmazás pontos. "Probléma orientáltság", amihez még párosul egy jóadag érdektelenség is.
Sokkal előrébb lennénk, ha (jó)megoldás orientált lenne az emberek azon része, amelyik konkrétan szarik abba bele, hogy ki és mivel közlekedik, hol és hogyan és csakis önös szándékok vezérlik, ellenben szeretnek ujjal mutogatni az általuk kiválasztott hibásokra, akiknek veszniük kell csak azért, hogy ők közlekedni, parkolni tudjanak.
Akik erősen pártolják az autózást és ellene vannak bármiféle más megoldásnak, azokat többségében nem érdeklik olyan fogalmak, mint az élhetőbb (bár ez nagyon nézőpont kérdése, van akinek közelebb lévő parkolót jelent van akinek tisztább, illatosabb levegőt) város, viszont rettentő idegesek, mikor órákig kell keresgélni vagy sz**ni a dugóban, amit nem csak a feltúrások meg a szar infra okoz, hanem az általuk pártolt autó, sokasodó, népes tömkelege is. "Ja meg a sok szemét biciklis". Nem érdekli őket továbbá az sem, hogy megfulladnak az emberek. Sokuk papol a cigifüst ellen, kiállnak az egészséges életmód mellett, de ugyanakkor mégis telefüstölik nap mint nap a várost a kocsijaikkal, rengeteg esetben feleslegesen, mert bizony lehetne máshogy is közlekedni, ha akarnák.
Tudomásul kéne venni a tervezőknek azt a tényt, hogy eljött az idő arra, hogy színesben kell gondolkodni, nem fekete-fehérben.
Értem ez alatt, hogy figyelembe kell venniük mindenféle közlekedési formát és nem zsigerből kizárásos alapon nekikezdeni valaminek.
Egy jól megtervezett és kivitelezett infrához pikk-pakk hozzáidomulnak az emberek, viszont a szarból mindig csak a konfliktus marad, bárhová is kenik fel a drága csíkokat vagy verik szét és építik újra az egészet, megint szarul.
G®in
Bringák
Mixek
Két gyakori probléma a
Két gyakori probléma a mai, főleg nagyvárosi emberrel:
1. Nem bírja elviselni, ha idegen emberek közelében kell lennie, ha hallják, látják, vagy - borzalom - hozzáérnek.
2. Meg van győződve, hogy (mivel jókor és jó helyen született) x dolog alanyi jogon jár neki. Ezért rugalmatlanul - ahogy Grin és venyerin is írja - másokat hibáztat, képtelen megoldásokon gondolkodni.
A mindenáron való autóba zárkózás csak ezek (egyik) tünete. :-( Az élet igazán érdekes oldalát az a városlakó fogja átélni, aki veszi a bátorságot, hogy ezeket a beidegződéseket letegye.
Én is nagyvárosi vagyok. Köszönjük az írást és a biztatást.
Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros
Szerintem az 1. pontod
Szerintem az 1. pontod inkább azokról szól, akik nem vagy csak félig városiak (mindenféle ki- és beköltözők, jövő-menők). Az átlag nagyvárosi pógár éppen hogy sokkal többet bír, edzettebb, toleránsabb az ilyesmiben, mint aki minden irányban 200m szabadon lebegő aurához van szokva.
A 2. pont meg tán nem specifikus nagyvárosokra, sokkal általánosabban igaz.
-----------------------------------------------------
"Én nem vagyok biciklis, csak sokat járok bringával."
Szerintem meg az átlag
Szerintem meg az átlag nagyvárosi lakos egyrészt nem találja a helyét a szabad téren, ahol nincsenek falak mindenütt, illetve általában az emberek sűrűsége meghaladja azt a mértéket, amit egy ember (aki alapvetően több ezer évig a természet része volt és ez nem változik egy évszázad alatt) pszichikai/mentális károsodások nélkül képes lenne hosszú távon elviselni. Ezért van szüksége az autó jól körülhatárolt, személyes terére...
nem értem, mi a baj a
nem értem, mi a baj a BKV-val
Miközben a cég vezetői tízmilliós összegeket vittek haza, a járműparkot az utóbbi minimum 10 évben basztak felújítani.
A helyzet ugyanez a főváros útjaival is.
Emiatt biciklisként a BKV-val történő találkozásaim úgy szoktak kinézni, hogy félre kell álljak, mert elindult előttem egy busz, és nemhogy levegőt venni nem tudok, de azt is alig látom, merre megyek.
A megállókban annyira fel van gyűrődve az aszfalt, hogy alig merek átmenni, ráadásul még némi olaj is jut az aszfaltra a lógó belű buszokból.
A fogaskerekű pedig olyan állapotban van, hogy már csak azt várom, mikor ugrik le a sínről.
A fogaskerekű pedig olyan
A fogaskerekű pedig olyan állapotban van, hogy már csak azt várom, mikor ugrik le a sínről.
látnok! :D
5 perce siklott ki. :)
Hol? Megyek megnézem.
Hol? Megyek megnézem.
erdei iskola és
erdei iskola és gyöngyvirág között.
szerk.:
http://bkvfigyelo.postr.hu/tengelytores-miatt-kisiklott-a-fogaskereku-eg...
lehet, hogy megszoktuk a
lehet, hogy megszoktuk a jót, de nekem sok az a 2+ óra bkv-zás + 30-40 perc gyaloglás Budakalászról a Soroksárira és vissza, amikor bicajjal + hévvel háztól-házig nincs két óra úgyhogy talán azt mondanám, én is amodális táborba tartozom. Valóban gyakran jönnek a járművek vidékhez képest, talán a sok átszállással van a baj, vagy a sok megállóval
Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?
Nem gyorsabb, ha nem ülsz
Nem gyorsabb, ha nem ülsz fel a HÉV-re?
Én azt néztem, hogy általában gyorsabban ott vagyok, ha végig bringával megyek.
Honnan hová, melyik úton
Honnan hová, melyik úton mész?
Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?
Általában BP-Pomáz vagy
Általában BP-Pomáz vagy BP-Szentendre, Pomázra a Pomázi, Szentendrére meg a 11-es úton.
ja, én az ellenkező
ja, én az ellenkező irányba járok, batyira. Arra én a saját montis-felcuccolt tempómmal csak éjfél után tudom tartani a hév menetidejét, amikor se lámpa, se dugó, se rendőr, aki éberen figyeli a bringatilos táblák tövét az autós (értsd: legegyenesebb , legracionálisabb, azaz Szentendrei-rakpart) útvonalon
Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?