Az első országos biciklilámpa számlálás eredményei
A Critical Mass mozgalom önkéntesei 2011 tavaszán*** az ország 21 településének 85 pontján mérték fel, hogy a közlekedésben résztvevő biciklisták mekkora hányada világítja ki kerékpárját. A felmérés minden helyszínen ugyanazon a napon és időpontban, 15 percen át tartott. Ezalatt 2461-en tekertek át a mérőpontokon. Az alábbiakban a mérés legfőbb tapasztalatait ismertetjük, de a nyers és rendezett adatsorokhoz is nyílt hozzáférést biztosítunk.
Országos arányok
A teljes mintát tekintve, 100 kerékpárosból 57 tökéletesen, 20 félig van kivilágítva, míg 23 nem rendelkezett biciklilámpával, vagy valamilyen okból nem használta azt.
Városokban több a biciklilámpa
A mérések legfontosabb tapasztalata az, hogy a nagyobb településeken a kivilágított kerékpárok aránya magasabb. A főváros ennek megfelelően az élbolyban található, 61%-os teljes, és 19%-os részleges kivilágítottsággal (csak első vagy hátsó lámpa), a lámpátlan kerékpárok aránya 20%. A mérésben szereplő nagyvárosok közül Szeged eredményei a legjobbak 62%-os teljes kivilágítottsággal, és Pécsé a legrosszabbak, 18%-os aránnyal. A kisebb települések közül kiemelkedik az alföldi Csongrád, ahol a biciklik 83%-án volt lámpa. A legtöbb kivilágítatlan kerékpárost Jászapátiban mérték (92%), bár a kis településeken általában nem volt meg a megalapozott következtetések levonásához szükséges nagyságú minta.
Előre, vagy hátra?
Érdekes összehasonlítani a csak első, vagy csak hátsó világítást használó kerékpárosok arányát is. A mindössze egyetlen lámpát használók a hátsó lámpát tartják fontosabbnak, számuk több mint kétszeres. Ennek oka talán az lehet, hogy a biciklisták nagy része a hátsó lámpát hasznos jelzőfénynek tekinti, ami a nem szemmel tartható irányokba jelzi jelenlétét az úton, míg menetirányban elegendőnek véli, ha ő látja a többi közlekedőt. Az első lámpa utat megvilágító funkciója a települési közvilágítás, illetve a biciklilámpák kisebb fényereje miatt valószínűleg nem annyira fontos számukra.
Ninják visszaszorulóban?
Az országos átlag tehát azt mutatja, hogy a kerékpárosok 23%-a nem, 20%-a pedig csak részben világítja ki kerékpárját. Ez az arány nem túl jó, hiszen a kerékpáros balesetek egyik jellemző oka az, hogy nem veszik észre a biciklistát, és a lámpa legalább este segít ezen. A több éve kerékpározók tapasztalata szerint a kivilágítatlanul biciklizők száma csökken, de a mérés eredményei szerint van még hová fejlődni. A Critical Mass közösség szeretné lámpaszámlálását rendszeresen - évi egy vagy két alkalommal - megismételni. Így kiderülhet, hogy a tendencia pozitív vagy negatív, de a mérések eredményének publikálásával a lámpahasználat terjedését is ösztönözni szeretnék.
Az első lámpaszámlálás részletes adatai ezekben a táblázatokban találhatóak (3 füles).
--------------------------------------------------------------------------------------
*** Elnézést kérek mindenkitől aki a tavaszi lámpaszámlálásban segített, amiért ilyen későn jutottunk el a teljes kiértékelésig. Múlt héten lett kész. Önmagában nem nagy munka, de sokáig egymásra vártunk vele, majd egy kis saját ügytorlódás meg befáradás is közbejött. Az adatok azonban most is épp azok mint tavasszal. Remélem a közzététel csúszása nem szegi kedveteket, és segítetek a legközelebbi mérésekben is, mert a száraz százalékoknál jóval fontosabb kérdés, hogy romlanak, vagy javulnak majd.
Köszi a segítségeteket! Kükü
| Csatolmány | Méret |
|---|---|
| light.jpg | 32.42 kB |













A budapesti adat szerintem
A budapesti adat szerintem nem stimmel.
61%+19%+22%=102%
En is ezt nezem :P Kuku:
En is ezt nezem :P
Kuku: koszonjuk, de ezt javitsatok plz (meg ellenorizzetek le megegyszer a tobbi adatot is).
----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"
Gondolom a kerekítés
Gondolom a kerekítés mindegyiknél felefele sikeredett.
60,9+21,6+17,5
Köszi, csak elgépelés
Köszi, csak elgépelés volt a kiértékelésben, a táblázatban 20 van a 22 helyett.
--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest
Lépj be a szakszervezetbe
Szép. Egyébként érdemes
Szép.
Egyébként érdemes lehet azt is kommunikálni, hogy szar időben (eső/borult, tehát korlátozott látási viszonyok közt) is érdemes villogtatni a lámpákat. A szürke időben pl. elindulásnál alig lehet látni valamit, a bringást meg véképp nem, hacsak nem hívja fel magára a figyelmet.
Nono, szabalytalansagra
Nono, szabalytalansagra biztatjuk az embereket... ;-)
Pont te ösztönzöl ilyen
Pont te ösztönzöl ilyen szabályellenes magatartásra, aki a KRESZ és BTK online változatával alszol-kelsz? :)
;)
;)
Ebben pontosan mi lenne a
Ebben pontosan mi lenne a szabálytalan?
-----------------------------------------------------
"Én nem vagyok biciklis, csak sokat járok bringával."
A
A villogo...
----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"
Ezt a 'hátul van csak
Ezt a 'hátul van csak lámpa' dolgot nem értem sok kerósnál. Sokkal durvább, ha elöl nincs lámpa. Hátulról több idő van észlelni kivilágítatlan bringást, mert azonos irányban haladok vele, kisebb a sebességkülönbség. Szemből sokkal kevesebb idő van észlelni, ezért ha valakinek csak egy lámpája van, akkor inkább elöl, de ez sem megoldás, legyen elöl/hátul.
- Kerékpáros vagyok, mert nem tudom, hogyan lehetnék nem az... -
Fehér Katarga RoadPro trekking stílusban...
Én megértem, mert évekig
Én megértem, mert évekig ez volt a technikám. Úgy gondolkodtam, hogy előre bízhatok az érzékszerveimben, és amúgy is eleve az "úgysem látnak" túlélőszabály szerint közlekedtem. Hátra nincs szemem, ezért oda feltettem. A dolog bejött, nem volt balesetem, és még el is mélyítette a rutint. Persze jobb ha van lámpa, csak akkoriban még baby elemes, 2-3 órát világító cateye lámpák voltak, akkuk meg nem nagyon.
--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest
Lépj be a szakszervezetbe
engem pont bringaúton, este
engem pont bringaúton, este szokott zavarni, ha a szembejövő bringásnak nincs elől lámpája. vannak igencsak sötét részei a városnak. jó néhány kisebb szivrohamot megúszhattunk volna... szerintem legyen elől is, hátul is.
Azt követeli meg az okos
Azt követeli meg az okos szabály is.
erre van egy elég jó
erre van egy elég jó megoldás
Ha hátulról elmegy
Ha hátulról elmegy mellettem kicentizve egy autó, a mögötte jövő csak az utolsó pillanatban vesz észre. A villogómat akkor is észre veheti, amikor még messze van, így mire mellém ér felkészülhet, úgy is, hogy akkor pont takarásban vagyok.
Autóval állandóan figyelem a motorosokat a tükrömben, ott tapasztalom, hogy ha eltűnik a motor, akkor 1-2 mp és megjelenik mellettem. Nem látom, de tudom, hogy ott van.
Én olyanra gondolok, hogy
Én olyanra gondolok, hogy tekersz a védett útvonalon, aztán mondjuk jobbról egy mellékutcából simán kikanyarodik eléd féktávon belül egy autó, mert ugyan elnéz feléd, de mivel elöl nincs lámpád, észre sem vesz, ha nem világítasz az arcába...
Sőt, mivel Neked keresztben van, még a lámpája sem Rád világít, hogy valami fény visszaverődjön rólad, míg hátulról erre nagyobb az esély, prizma vagy reflexcsík formájában, pedálprizmáról, stb. Valami csak akad egy lámpátlan bringán is...
- Kerékpáros vagyok, mert nem tudom, hogyan lehetnék nem az... -
Fehér Katarga RoadPro trekking stílusban...
"mert ugyan elnéz feléd,
"mert ugyan elnéz feléd, de mivel elöl nincs lámpád, észre sem vesz, ha nem világítasz az arcába..."
Fényes nappal is kikanyarodik elém*, mert
1) magából kiindulva gondolja, hogy mivel kerékpáros vagyok, ezért 10 km/h-nál nem mehetek többel, tehát még "átfér" előttem
2) egyébként meg, mivel kerékpáros vagyok, baszik megállni nekem, mert ő védve van, az én életem szart se ér, mert csak egy ***zi biciglis vagyok.
Hullamindegy, hogy milyen lámpát raksz fel, vagy egyáltalán. Persze ettől még ott figyel a powerledes cateye elől, és villogtatom is, még nappal is, de ez inkább csak a helyszínelés kedvéért, oda lehessen írni, hogy ki volt világítva.
(*forrás: öreg rutin, baleset szenvedésében és elkerülésében szerzett tapasztalat)
Hasracsapok: legyen 70% az
Hasracsapok: legyen 70% az 1. csoport, 25% a második.
Azért két tölthető akksit csak megér az, hogy állandóan villogjon az ember és felhívja a figyelmét magára a maradék 5%-nak.
Nekem az 5% a problémás
Nekem az 5% a problémás kb., a többi az oké.
- Kerékpáros vagyok, mert nem tudom, hogyan lehetnék nem az... -
Fehér Katarga RoadPro trekking stílusban...
Valóban nem olyan rossz az
Valóban nem olyan rossz az arány, de az az ötszázalék pont elég, főleg, ha az pont egy nagy fehér furgon, amely 30 km/h-ról tizedmásodperc alatt állít meg. A sisak ilyenkor sokra nem jó.
A bajom az, hogy ilyenek főútvonalon történnek, úgy, hogy egy autó elé eszébe nem jutna kihajtani.
Épp tegnap esett ez meg
Épp tegnap esett ez meg velem, védett úton, verőfényes napsütésben, kellemes 30km/h-nál úgy kifordult balról elém (nem is elém, hanem rám) egy tipikus szürke szuzukis papó szürke suzukival, hogy satufékkel és erős jobbrahúzással is csak közvetlenül mellette tudtam elszökni, ha nem ilyen jók a reflexeim simán telibevertem volna, vagy ő engem. Persze annyira nem látott még akkor se, hogy ezek után még elkezdte jobbra húzni a kormányt, fogalma sem volt, hogy ott vagyok én is, az egyetlen szerencsém, hogy le volt töredezve a padka, így ki tudtam ugratni az út melletti susnyásba, mielőtt teljesen bedarál! Fingja sem volt, hogy ott vagyok az úton, pedig fényes nappal történt.
Én azért ezt nem osztom
Én azért ezt nem osztom teljes mértékben, ennyire nem durva a helyzet. Ha szabályosan bringázom, és szabályosan használom a kötelező tartozékokat, azt vettem észre, hogy az utóbbi időben kezdenek egyenrangú partnerként kezelni a közlekedésben. Nekem általában megadják az elsőbbséget.
Én sem ma kezdtem, 20 éve vagyok aktív kerékpáros, és 3 évig voltam bringás futár a fővárosban... ;)
- Kerékpáros vagyok, mert nem tudom, hogyan lehetnék nem az... -
Fehér Katarga RoadPro trekking stílusban...
Nekem 99%-ban meg szokták
Nekem 99%-ban meg szokták adni az elsőbbségemet. Igaz ehhez mondjuk hozzátartozik az is hogy úgy szoktam megközelíteni a legtöbb nem egyenrangú kereszteződést, hogy látszódjon hogy tudatában vagyok hogy hol közlekedek és eszemben sincs lemondani az elsőbbségemről. Szerintem ha látszódik az emberen a határozottság, akkor általában úgy is kezelik. (Mondjuk ehhez hozzátartozik az is, hogy számítani szoktam arra hogy nem adják meg és hirtelen korrigálni kell valamerre)
-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu
+1 - Kerékpáros vagyok,
+1
- Kerékpáros vagyok, mert nem tudom, hogyan lehetnék nem az... -
Fehér Katarga RoadPro trekking stílusban...
+2, mert nem csak
+2, mert nem csak bringával, hanem gyalog is működik (kanyarodó autónál vagy a zebrán). Némelyik nagyon nem szívesen, de megállnak.
+1. Erős nézés,
+1. Erős nézés, szemkontaktus. Ettől valahogy mindenkinek bevillan, hogy egy ember közeledik, nem egy jármű.
Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros
És ezért kell
És ezért kell kereszteződés előtt minimum sávközépig behúzódni... Így mindkét irányban van hely "menekülni".
+1 Szerintem sokat számít,
+1
Szerintem sokat számít, ha látják, hogy figyelsz.
-
Zsurmi
Én meg azt vettem észre,
Én meg azt vettem észre, ha szabályos vagyok, akkor dudálnak, centiznek stb... Ellenben ha nem, akkor sokkal kevesebb ilyen van.
Ja, az utóbbi időben
Ja, az utóbbi időben szoktam az Erzsébet hídon emelt fővel szabályosan áttekerni a jobbról a második sávban, blokkolva a városi autópályát, mosolyogva a mögöttem dudálókra.
Hát én mosolyogni nem
Hát én mosolyogni nem bírok... de ugyanezt teszem. (Nekem ne fitogtassa senki az erőfölényét, hogy beijedve szabálytalanul a tömegközlekedést tartsam fel helyette.)
Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros
Mer' Téged nem csípnek,
Mer' Téged nem csípnek, engem meg igen...:D
- Kerékpáros vagyok, mert nem tudom, hogyan lehetnék nem az... -
Fehér Katarga RoadPro trekking stílusban...
En meg azt vettem eszre hogy
En meg azt vettem eszre hogy egyre tobben mondanak le a jobbkezekrol a javamra. Sokszor mar zavaro mert lassitok annyira hogy elferjen de ha megall akkor az interakcio tovabbi fekezest igenyel igy ujra kell gyorsitanom utana es o is tovabb allhat ott. De a gesztus karpotol szoval azert jo ez...
-------------------------------
Kürti Gábor, Újpest
Lépj be a szakszervezetbe
Ez nekem is feltűnt.
Ez nekem is feltűnt. Szerintem meg az a baj, hogy nem tudatosan mondanak le, hanem sok esetben nem tudják, mi a teendő, sőt, sok esetben nem tudják, mi az a jobbkéz szabály. Ahová a kutyámat hordom sétálni, ott is van egy egyenrangú, két egyirányú utca (Liliom és Tűzoltó) keresztez. Ott mindegy, ki merről jön, ki kinek melyik kézre esik, mindenki akkora satukat nyom, mint a huzat. És azon röhögök, hogy az esetek több mint a felében az megy át elsőnek, akinek nincs elsőbbsége. Simán el tudom képzelni, hogy sok autós egyszerűen fordítva értelmezi a jobbkezet, vagy én nem tudom, mi a bajuk.
- Kerékpáros vagyok, mert nem tudom, hogyan lehetnék nem az... -
Fehér Katarga RoadPro trekking stílusban...
Szerintem siman szedulnek az
Szerintem siman szedulnek az aszfalton (lasd vicc) es azt sem tudjak, hol vannak. A kedvencem az, aki nem ismeri fel a foutvonalat jelzo sarkara allitott feher szegelyu sarga negyzetet; es minden jobbrol jovo keresztutcanak elsobbseget ad...
Szerintem inkább azért
Szerintem inkább azért van, mert (megintcsak saját biciklizési tudásukból kiindulva) azt látják, hogy nem tetted le a lábad, tehát tovább fogsz gurulni. A trackstand vagy a lassúra lefékezés nem biciklizőknek nem annyira egyértelmű. A bicikli sebességét előlről amúgy is nehéz megítélni. Szóval kézjelek kellenek ilyenkor.
Nézz meg egy kezdő, járdán botorkáló bringást: 15-tel megy kényelmesen, amint valami akadály van előtte, máris mindkét lába a földön.
Van még mire gyúrni az
Van még mire gyúrni az eredmények szerint. Következő számláláson is számíthatsz rám.
a "félig kivilágított"
a "félig kivilágított" kategóriába esnek azok a potenciális szervdonorok is, akik egy darab előre világító piros lámpával közlekednek?
--
Eltakart arccal suhanó alak kamionvilágítást meghazuttoló fénytechnikával megáldott fehér Caprine szamáron
nem, azokat a "csak első
nem, azokat a "csak első lámpa" kategóriába sorolta, ezekből négy volt:
-elöl-hátul lámpa
-csak elöl
-csak hátul
-ninnya
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
Télen NR-ra menve olyat
Télen NR-ra menve olyat láttam az egyirányú Márvány utcában, hogy egyirányúba rossz irányból behajtva elől egy darab piros villogó volt. Na ezt übereld. Tényleg csak akkor vettem le hogy ez jön és nem megy, amikor mellette voltam. Ez pont az a kategória volt, hogy ha nem lett volna lámpa rajta, jobb lett volna.
http://criticalmass.hu/blogbe
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20110323/i-orszagos-lampaszamlalas#...
Kuku p, 2011-03-25 13:14
"Az előre szerelt piros villogót kivételesen elfogadjuk, de csak azért hogy ne kelljen szétbombázni a statisztikát. Szóval csak 4 kategória legyen:
első hátsó
csak első
csak hátsó
ninja"
Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros
bocs, kösz :-) -- Eltakart
bocs, kösz :-)
--
Eltakart arccal suhanó alak kamionvilágítást meghazuttoló fénytechnikával megáldott fehér Caprine szamáron
Lehetett volna egy olyan
Lehetett volna egy olyan pont, hogy "van, de nem megfelelő"...
Ma kb 22:00 és 22:15
Ma kb 22:00 és 22:15 körüli estém jöttem haza havertól (mivel ittam gyalog)a klinikáktól a mester utcáig cirka 30 biciklist láttam és ha nagyon a bringások felé hajlok is 10 ha ki volt világítva elől hátul , 5 hátul , a többi sötét vaksötétben tekert .(Fekete-Ezüst Mongoose játszótéri keverék :)
Szép kiértékelés,
Szép kiértékelés, szeretném, ha javulnának ezek az adatok => előreláthatólag mikor lesz a következő ilyen megmozdulás? :-)
----
Össztelós montival rakom, oszt? :D
Nem arrol volt szo hogy fel
Nem arrol volt szo hogy fel vagy 1 ev elteltevel ugyanebben az idointervallumban? Igy lennenek a meresnek hasonloak a korulmenyei
-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu
jobb lesz a félév, mondjuk
jobb lesz a félév, mondjuk október-november derekán. :-)
----
Össztelós montival rakom, oszt? :D
mi ez a lámpaláz? ki az a
mi ez a lámpaláz? ki az a sötét, aki még nem világít?
"A világ amit teremtettünk a gondolkodásunk eredménye; nem lehet megváltoztatni gondolkodásunk megváltoztatása nélkül." (Albert Einstein)
Szerintem az sötét aki nem
Szerintem az sötét aki nem világít :DD
Bár némelyiknél már a negró is alkalmi vakságot okozna mikor kibontod előtte a csomagolásból :DDDFekete-Ezüst Mongoose játszótéri keverék :)
Köszönet az
Köszönet az eredményekért!
Álomkategória lehetne a Valódi Világításukkal látni is és nem csak látszani tudó bringásoké (agydinamó + nagyfényerejű led-es lámpák vagy bármi egyéb hatékonyság)
'98asKonaLavaDöMenti gepidAmsterdam ajándékfiXB3
Igen, annak én is
Igen, annak én is örülnék! ::))
###
# Brutál lámpa a táskádra!
###
Sajnos meresi hibanak tartom
Sajnos meresi hibanak tartom magunkat... De lehet, hogy ez valtozni fog. :-)
Dinamó mellé valami akku
Dinamó mellé valami akku is kellene, mert az álló bringa se árt, ha lát/látszik...
-----------------------------------------------------
"Én nem vagyok biciklis, csak sokat járok bringával."
Vannak állófényes
Vannak állófényes lámpák dinamós világításhoz. Egy kondenzátor kell csak, és egy helyzetjelző fény percekig tud égni.
-
Zsurmi
(a legtöbb kerékpáros
(a legtöbb kerékpáros baleset nem nappal történik? én mintha olyasmit hallottam vóna...)
Akkor nem is kell azzal
Akkor nem is kell azzal foglalkozni, ami este/korlátozott látási viszonyok közt történik.
Értem.
Ez a következtetés nem
Ez a következtetés nem feltétlenül adódik Gaze kijelentéséből.
És senki nem mondta, hogy nem kell vele foglalkozni.
###
# Brutál lámpa a táskádra!
###
Vagy nem kell annyira
Vagy nem kell annyira túllihegni a témát.
-
Zsurmi
A lemerült lámpás egyedek
A lemerült lámpás egyedek minek lettek beírva? (Alig látszák a lámpa fénye)
Ha valakinek van bringaboltos ismerőse hozasson Dániából (Kínából :)) )indukciós lámpákat, mert csak komoly árakon lehet ilyesmihez jelenleg hozzájutni. Már ha lehet egyáltalán.
Szerintem volna kereslet rájuk bőven, ha mondjuk legalább a dán árszínvonalat sikerülne eltalálni.
A mérőnek kellene
A mérőnek kellene eldönteni hogy mikortól van egy elem lemerülve? Ne már... :)
--------------------------------
Kürti Gábor, Újpest
Lépj be a szakszervezetbe
Nem, csak az érdekelt hogy
Nem, csak az érdekelt hogy azok akik ugyan villogtak, de teljesen halványan, azok minek számítanak. Én sok ilyet látok és mindig szólok nekik, sokan észre sem veszik hogy már nem is látszanak.
A másik meg a felfelé világító lámpa. Az ellen már mondjuk semmi nem véd. (A felfelé fordítás ellen :) )
nem pótolja a
nem pótolja a villogót
lent van a kerék egyik oldalán
rövid távokra sokszor nem rakok fel villogót, már csak lustaságból, de amúgy együtt használom őket
Van olyan amit a rendes
Van olyan amit a rendes lámpahelyre lehet rögzíteni.
De még a kerékagyas rögzítésűnek is marha jó a fénye, és állandóan villog, autómatikusan, szürkületben is.
persze, hogy villog viszont
persze, hogy villog
viszont pl egy jobbkezesnél nem fognak látni, azért mert rajta van bal oldalon a tengelyre rögzítve
szval kb mint mindent fenntartással kell kezelni
persze ettől még imádom, meg unique, meg minden (csak ne lenne annyira sérülékeny)
csak jó tisztában lenni a képességeivel
meg persze, lehet fentre is rögzíteni, de igazából nem is kell vásárolni, mert otthon is meg lehet csinálni.. (pl boci)
Én a fentre
Én a fentre rögzíthatősre gondoltam az újabb típusra, ami prizmával van egybeépítve.
És persze mindent meg lehet otthon csinálni, de a többség egyben veszi meg a lámpáját.
olyat még nem láttam :)
olyat még nem láttam :)
Szerintem erre az a
Szerintem erre az a megoldás, hogy nem az előttünk elhaladókat számolom, hanem kicsit távolabb ülve. Ha messziről rápillantva nem látok lámpát, akkor nincs lámpa. Irreleváns, hogy közelről, nagyítóval kivehető-e egy gombelemes lefelé világító pislákoló kulcstartólámpa.
Nagyon egyszerű szabály
Nagyon egyszerű szabály volt többé-kevésbé kimondva. Ha előbb látod meg a biciklit, mint a lámpát, akkor nincs kivilágítva.
Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros
Szerintem meg semmi nem
Szerintem meg semmi nem kell, csak egy nem bejelentett Sün akció, (min-! 100K bírság-!) és lesz rajta lámpa-! elől-hátul ! Persze a sok ninja gyökér leülheti 1-Ft-al a sitten ,ha nem tudja kifizetni, gyorsan rend lenne és ezt sem kellene mérni, mert attól hogy méritek nem változik semmi!!
A liberális hozzáállást meg ideje lenne elfelejteni, ebben az esetben is.
Ez igy "kicsit" drasztikus
Ez igy "kicsit" drasztikus lenne es nem is vezetne sehova. Viszont 10-20 ember elkovetkezo eveit siman tonkretenne. (Nem is szolva a hibaval aranyos merteku buntetes elverol.)
Sokkal ertelmesebb megoldas lenne, ha a rendor mindig, amikor lat egy nem megfeleloen kivilagitott kerekparost, megbuntetne 5000Ft-ra. (Konkretan a jarorozo rendorokrol beszelek, akiknek a rendfenntartas a celja; semmi konkret plusz eroforras bevonas nem kene hozza.)
+1. Ezen gondolkodtam én is
+1. Ezen gondolkodtam én is tegnap este sétálgatva néztem a csomó kivilágítatlan biciklist. Sajnos a saját statisztikámból az jött ki, hogy kábé minden tizediken volt lámpa. (Reménykedem ez csak azért volt mert 8-9 környékén volt ez, pont amikor sötétedik)
-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu
A 10 forintos csekk is elég
A 10 forintos csekk is elég lenne ha minden nap mennie kellene a delikvensnek a postára sorba állni. :-)
Kar, hogy ezt manapsag mar
Kar, hogy ezt manapsag mar eleg egyszeru megkerulni...
Kulonben pont a dugodij kapcsan jutott eszembe, hogy nem a penz lenne a legjobb visszatarto ero. Hanem ha mindenkinek legalabb 3 nappal elore be kene jelentenie, hogy az adott napon autoval szeretne a varosba menni (es plusz feltetel, hogy mondjuk egyszerre 3 bejelentett alkalma lehet "aktiv".)
Meg a munkahelyen is 3
Meg a munkahelyen is 3 nappal előre be kellene jelenteni, hogy beteg leszel. :)
Termeszetesen, nalunk pl.
Termeszetesen, nalunk pl. csak hetvegen lehet szabadsagra menni... ;-)
Hamis illúzió a gyors
Hamis illúzió a gyors rend. Fél vagy 1-2 tucat óriás bírság nem fogja visszatartani a nemtörődömöket, mert minimális az esély a lebukásra. Tízezrek, bringáznak ma már.
A törvény szigorítása mit sem ér, ha nincs betartatva. Az viszont nehéz munka, egy leamortizált rendőség nemigen képes rá.
Majd amikor téged büntetnek valami apróságért, irgalmatlanul akkor nyüszíteni fogsz a liberális, de legalábbis civilizált/igazságos hozzáállásért.
Meg kéne nézned, hogy sokkal veszélyesebb szabálytalanságokat hány százalékban követnek el mondjuk autós társaink. És azt hogy büntetik.
-
Zsurmi
Szerintem meg az, hogy
Szerintem meg az, hogy biciklit csak működő világítással lehessen eladni, akár használtan, akár újonan. Ne legyenek árhátrányban azok a kereskedők, akik lámpával adják el. Autót is lámpával adnak el csak, és nagyon ritka az, hogy hiányzik a lámpa.
(Egyébként autósok között is ugyanolyan sok van, mint biciklisek közt, hogy van lámpája, de elfelejti bekapcsolni naplemente előtt)
köszi mindenkinek az aktív
köszi mindenkinek az aktív részvételt a mérésben és a kiértékelést is!