Lőttem a telefonommal pár képet Békés (Többszörös kerékpárosbarát település, KETOSZ székhely) belvárosáról.

Kíváncsi lennék a véleményetekre, hogy csak unalmamban vinnyogok, vagy tényleg nem teljesen értelmes ez a táblázás? Nem tudom, hogy az adott helyeket Atomboy is látta-e annak idején, ha igen, akkor elnézést előre is a reposztért!

képek itt:
https://picasaweb.google.com/plush87/TablahorrorBekesen#

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
otapi képe

Az első kép se jó

Az első kép se jó teljesen: a bringagyász baloldalán van az EAK tábla, holott jobb oldalt kellene lennie.

Bp-en is előszeretettel használják a gyalogosok a bringás átvezetést a fél méterre lévő zebra helyett, ez nem békési sajátosság. :)

2
gazember képe

Ja, Bp is tele van ilyen

Ja, Bp is tele van ilyen átvezetésekkel, mackósajt, vagy stoptábla + cangaút vége.
Azért jó, mert amikor kivasalnak egy ilyen helyen, még te fogsz kártérítést fizetni az autósnak. Pl Döbrentei tér, Újlaki rakpart. Pfff ... hernyóság!

3
hefi képe

A bringaút vége tábla

A bringaút vége tábla után kinek szól az elsőbbség adás kötelező? :)

--
Nyerd meg az 1 millió Ft összértékű bringák egyikét!

4
felder87 képe

Gyalogkakukk, prérifarkas,

Gyalogkakukk, prérifarkas, rigó, meg bárki más:) én sem értem tisztán, élből azt, hogy ha lámpa szabályoz, és zebrán kelek át, akkor miért kellene bárkinek is elsőbbséget adnom... ki érti ezeket?:)

___________________________________________________
Szavazz a sünömre! :)

5
tatabike képe

Ha nem működik a lámpa,

Ha nem működik a lámpa, akkor a tábla szabályoz.
Az összes lámpás keresztben az autósoknak is ki vannak rakva az EAK vagy STOP táblák.

Katarga RoadPro - KTM Formula SS

6
felder87 képe

csak az a gond, hogy nem

csak az a gond, hogy nem érzem a következetességet. Kire vonatkozik? A gyalogosra? Miért vonatkozna a gyalogosra, elvégre a zebrán elsősége van. A bringásra? HA tolja, akkor gyalogos, (előző pont) ha nem tolja, akkor szabálytalan, mert mint látható, a felfestett átvezetés ellenére, a bringaútnak vége van, tehát itt csak gyalogos közlekedhet át. Nem veled kötözködöm, csak nem látom a rendezőelvet, sőt, infantilisnek érzem a táblázást.
___________________________________________________
Szavazz a sünömre! :)

7
sagan képe

Az a rendezőelv,hogy a

Az a rendezőelv,hogy a biciglis úgysem ismeri a KRESZ-t tehát neki mindegy hol a tábla. De mivel mi vagyunk az okos közlekedésszervezők ezért mi megmondhatjuk, hogy toljad.
https://picasaweb.google.com/saganbp/SzakertokVicceiKerekparutAbszurd

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

8
felder87 képe

Zárójelben, én ismerem

Zárójelben, én ismerem személyesen azt a békési rendőrt, aki megbüntette az anyósát, mert pár méterre a házától nem volt világítása, meg nem tudta magát igazolni.
Ennek fényében simán megállja a helyét az állításod:)

___________________________________________________
Szavazz a sünömre! :)

9
Fly képe

Ilyen rendőr kellene

Ilyen rendőr kellene mindenhova...
(mondjuk lehet, hogy a közismert anyós-vő viszony megtestesüléséről van szó)

10
tatabike képe

Nem vettem

Nem vettem kötözködésnek, semmi gond...;)
Persze, értelmetlen így, elég lenne az EAK tábla is. A zebra elé sem teszik ki, hogy 'járda vége'...
Szerintem azt sulykolják ezzel, hogy figyeljünk oda, mert a kerékpárosra nem az vonatkozik, mint a gyalogosra. Nehogy áttekerjen úgy, hogy nincs is elsőbbsége. Magyarul hülyének néznek minket, de ennek az oka szerintem a rutintalan kerékpárosok viselkedése.
Sajnos azt kell mondjam, van ráció a dologban, mert sok kocabringás gyalogosként viselkedik, ha zebrán, vagy annak közelében megy át keresztben, és elvárná, hogy neki is álljon meg az autós.
Ezzel szemben viszont van sok autós, aki átengedi a kerékpárost is, jófejségből, vagy esetleg nem biztos a dolgában, és inkább int, hogy menjél. Kerüli a konfliktust, annak ellenére, hogy tudja, hogy ott a kerósnak EAK tábla van.

Katarga RoadPro - KTM Formula SS

11
felder87 képe

értem én ezt, nekem alap a

értem én ezt, nekem alap a saját esetemben, hogy elengedem az autóst, neki megállni egy pillanatra több kellemetlenséget okoz, mint nekem. de az bosszant, hogy a táblakirakodó elvtársak úgy tekintenek a bringásra (gondolom ezt a táblákról) mint valami kamikázéra, akinek az a célja hitvány életében, hogy valami jóhiszemű autóssal elba..ass magát az első adód alkalommal. Hallottam egy rádiós riportot egy közlekedés pszichológussal (van ilyen, bár van magyar űrjogász is), hogy Magyarország autós közlekedés tekintetében még egy frusztrált tinédzser, mondjuk Németo.-hoz képest (ugye akkor volt már autópályájuk, amikor mi még echós szekérrel jártunk a vásárba). Na, én úgy gondolom, hogy az autósokhoz képest a bringásokra úgy tekintenek (közlekedési szempontból), mint gondtalan óvodásokra, akik figyelmetlenül kirohangálnak az útra, az autósok meg a nagy tesók, akik haragszanak az öccsükre, mert miattuk nem csinálhatnak semmi jót, mert vigyázni kell a kis szarosokra, ezért ott leckéztetik őket, ahol csak tudják.

___________________________________________________
Szavazz a sünömre! :)

12
Fly képe

A táblakirakodó el...

A táblakirakodó el... izé... elvtársa ám a radai rossebnek, de nem nekem... szóval a táblakirakodók úgy tekintenek a bringásra, mint egy guruló gyalogosra és nem úgy, mint egy járművel közlekedőre. Ez az alaphelyzet, a többi ebből következik. Pl. a kerós helye a többi gyalogossal egy helyen van, nem a járművek között; a bringást el kell szeparálni az autóktól, ahogy a gyalogos sem az úttesten kolbászol stb. Ebből következik az összes itt felsorolt -és itt nem felsorolt- gyász.
Tegyem hozzá, sok bringás is így gondolkodik...

13
Shag_Beckur képe

"Tegyem hozzá, sok bringás

"Tegyem hozzá, sok bringás is így gondolkodik..."

+1

Nem is azért kéne jogsi a kerékpárra, hogy legyen, hanem hogy kicsit szokják a forgalmat, tisztában legyenek az alapelvekkel.

Vagy valami ekvivalens oktatás kéne.

14
Shag_Beckur képe

Melyik kép? Mert én

Melyik kép?

Mert én bringaút vége tábla UTÁN nem látok egyiken se macisajtot. Fölötte igen, és mivel fentről lefele értelmezzük sorrendben a táblákat, ezért EAK, és amúgymeg megszűnik a bringaút (ahogy pl. a főútvonal is megszűnik kereszteződésben).

15
tatabike képe

Jó, de azt nem táblázzák

Jó, de azt nem táblázzák ki külön általában, mivel a kereszteződés feloldja, érvényteleníti.
Vagy tényleg ennyire hülyének nézik a bringásokat? Vagy a kocabicikliseknek mindent a szájukba kell rágni, mennyiséggel meggyőzni őket (táblaerdő), és sajnos sok esetben igazuk van, rémes, hogy némelyik mit művel.

Katarga RoadPro - KTM Formula SS

16
Shag_Beckur képe

Én úgy láttam, hogy pl.

Én úgy láttam, hogy pl. lámpás kereszteződésekben fel szokás oldani a főutvonalat, de FIXME.

17
sagan képe

Az EAK tábla mögé

Az EAK tábla mögé másikat táblát tenni noormális?
Pont az a lényege,hogy egyedi alakja miatt hátulról is felismerhető.
Egyébként jobbról szabályos a kihelyezés,de nyilván egy 4x-es kerékpárosbarát KETOSZ fővárosban az nem számít.
A tolós táblára csak csúnyát tudnék írni,így csak No comment.

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

18
CsImre képe

A toljadtáblák

A toljadtáblák kivételével láttuk ezeket. békés megyében lepraként terjed ez a hamis és megtévesztő tábla. A zebrán nem tilos átbiciklizni, azért van kinn az EAK tábla, és azért van a tolós tábla is kinn, mert a rendőrök nem ismerik a KRESZ-t.

CSI

19
otapi képe

Egyébként nem az önkori

Egyébként nem az önkori teszi ki ezeket a táblákat? Lehet hogy a helyi rendőröket meg sem kérdezték. Tudom, Békéscsabán (vagy ahol először megjelentek) igen :(, de lehet hogy máshol nem.

20
Lunkwill képe

A múltkor egy rendôr

A múltkor egy rendôr rámszólt a Folatorigátnál ahol a bringaút zebra mellett leresztezi az úttestet, hogy a toljam. Mutattam neki, hogy ott a sárga csík, de ragaszkodott a toláshoz. :)

21
tatabike képe

Zebrán én is tolom, az

Zebrán én is tolom, az oké, de szerintem keverik a lakotton kívüli helyzettel, ott tényleg nem kanyarodhatsz balra, hanem le kell szállni, és áttolni. Lakotton belül, ha van bringás átvezetés, nem látom értelmét.

Katarga RoadPro - KTM Formula SS