http://www.mozgasvilag.hu/hir/bringaemeles---nyeremenyjatek
ÖÖÖÖÖ ma botlottam ebbe a hirdetésbe. Szerintetek rendjén van ez így?
Sokan írtátok, hogy későn szereztek tudomást az akciókról és felvonulásokról. Ezentúl bármikor feliratkozhatsz a riadóhiradóra. Így időben értesülhetsz mindenről ami különösen fontos...
http://www.mozgasvilag.hu/hir/bringaemeles---nyeremenyjatek
ÖÖÖÖÖ ma botlottam ebbe a hirdetésbe. Szerintetek rendjén van ez így?
Az oldalon fellelhető tartalmakat és a Criticalmass-t a következő emberek készítik.
Az oldalt a ninja fejleszti Drupal-al, a lipilee adminisztrálja, a Solid rajzolja, a Dejahu teszi fel a netre.
azért korrektül leírják
azért korrektül leírják mi a hátránya ha játszol, mész az adatbázisba azt kéretlen leveleket kapsz nomeg reklámoznak veled
ha tudsz olvasni szövegértelmezéssel együtt (itt nem reád gondoltam, csak általában értem), akkor el tudod dönteni, vállalod-e ezt, a tárgynyeremény lehetőségének fejében
Gilran a térképész
Igazából itt nem az a
Igazából itt nem az a kérdés, hogy mik a pozitív, és negatív következmények. Hanem hogy valaki a Critical Mass szervezőinek erőfeszítésével létrehozott rendezvényt használják fel saját célú reklámozásra.
Volt korábban is téma, hogy sokan próbálnak nyerészkedni azon, hogy sok ember van egy helyen, lehet búcsút csinálni az egészből, kirakodóvásárt, reklámot, stb., ami a szervezőknek nem tetszik, mert őket nem kérdezik meg.
Nonprofit szervezet önkéntesekkel, nincs szükség olyan támogatókra, akik reklámért cserébe adnak támogatást, és nem nézzük jó szemmel, ha valaki kihasználja az önkéntesek által elvégzett szervezést, reklámozást, és saját hasznot húz belőle.
És aki elmegy, ne azért menjen el, mert nyerhet egy nyerget, vagy felnit, hanem mert szeret biciklizni, és támogatja a CM célját, egyetért a mondanivalójával.
Többféleképpen is megfogalmaztam, azt hiszem valami ilyesmi lehet a probléma, az én felfogásom szerint.
Ha tévedek, akkor légyszi valaki jobban hozzá értő javítson ki :).
Ez nem egészen ilyen, mert
Ez nem egészen ilyen, mert ha jól értem, nem azt csinálják hogy kiállnak a felvonulásra és ott hirdetik a nyereményjátékukat, hanem a saját weboldalukon.
Azaz tulajdonképpen még népszerűsítik is a cm-et.
"És aki elmegy, ne azért
"És aki elmegy, ne azért menjen el, mert nyerhet egy nyerget, vagy felnit, hanem mert szeret biciklizni, és támogatja a CM célját, egyetért a mondanivalójával."
Én is ezt a véleményt képviselem és nagyon hezitáltam, hogy egyáltalán postoljam e mert az is hír verés ennek a dolognak. De kíváncsi voltam mások is így gondolkodnak e.
----------------------------
kék-piros Csepelke designed by JP
Wilier La Triestina az olasz csődőr
Merida Crossway TFS500
"ne azért menjen el, mert
"ne azért menjen el, mert nyerhet egy nyerget, vagy felnit, hanem mert szeret biciklizni"
aki nem szeret biciklizni az mit csinál egy nyereggel, vagy egy felnivel?
eladja
eladja
nem tartom életszerűnek,
nem tartom életszerűnek, hogy valaki minden ellenérzése ellenére elmegy egy kerékpáros felvonulásra bohóckodni, több órát elpazarol erre a drága idejéből, csak azért hogy minimális eséllyel nyerjen egy legfeljebb 1-2 ezer forintért eladható, ámde számára teljesen érdektelen cuccot.
Szerintem örüljünk, hogy
Szerintem örüljünk, hogy több helyen is hirdetve van az esemény, ne mindig mindent szarozzunk.
Aki nem akar játszani, s szerepelni egy térképen, úgysem fog képet küldeni, aki meg poénra veszi, miért ne tehetné meg..
Aki egyetért a Cm-mel, így is, úgy is el fog menni rá, sőt, lehet még többen vesznek majd részt rajta, mert többen olvasnak róla.
Egyébként meg ez a blogbejegyzésed minősül az oldal reklámjának, mert rá kellett kattintanom, hogy tudjam, mit kifogásolsz.. De hát minden nézőpont kérdése..
Igazából, amikor az AVON
Igazából, amikor az AVON rendez mellrákellenes sétát, senkiben fel nem merül, hogy ez már mekkora PR, mert simán CSR-nek mondják. De ugye a katalógusaikban értékesítenek ennek apropóján ezt-azt. Itt is az lenne a korrekt a cég részéről, ha legalább meghívná a szervezőket egy lángosra, vagy esetleg beszállna a plakátok költségébe(annak árán, hogy logója megjelenik azokon) Így, ebben a formában ez bizony élősködés, és csak nagyon altruista szemlélettel megáldottak látják bele a cm önkéntes reklámozását. Másik dolog lenne az, ha mondjuk keresztmarketing menne, szóval a cm kollektíve azt sugallja, hogy náluk kell vásárolni, míg ők azt sugallják, hogy cmre kell menni, így nőne a halmaza mindegyiknek. Végül is, biztos megfordul most mindenki fejében, hogy ez történik. De nem, mert a cm szervezőit, gondolom, a kutya nem kérdezte meg, hogy adják-e az arcukat a cégnek. Szóval ez gáz. Most az jutott a eszembe, hogy mekkora lenne, ha mondjuk a MOL meg füstcsíkot húzó kaszkadőr repülő köteléket küldene a bringaemelés helyszínére:) az lenne az ambivalencia:)
Amúgy meg, művelődésszervezők nagy örömmel csinálnak hasonlóakat, szóval valaki betámadja őket(mondjuk egy civil) hogy csinálna egy kétórás előadást, akkor gyorsan köré szerveznek egy egy napos programot, hogy milyen jól néz ki, hogy a művház dolgozik. Persze a civilek véleményét ilyenkor nem kérik ki, sőt, úgy adják elő, hogy a civilek a támogatók. Ez (mifelénk) bevett szokás:)
__________
Picasas fotóim
Én azt nem értem, mi köze
Én azt nem értem, mi köze lesz az elkészült fényképeknek a bringás térképhez. Egy online térképre nem kell dekoráció meg csicsa, legyen jól használható, oszt kész.
Hogy a nyereményért játszana valaki? Kétlem. Lesz kb 500-1000 beküldő, ezek között sorsolnak két nyereményt. Elég rossz arány.
Őszintén mondom, nem
Őszintén mondom, nem értem a közösség "túlérzékenységét".
Kedves Amirann, legközelebb nyugodtan formálj véleményt elsőnek, ha már posztolsz valamit, ne várd meg, míg mások kommentelik és majd csak az alapján nyilatkozol. Ez olybá tűnik, hogy saját véleményedet csak mások véleményének árnyékában mered vállalni, vagy ami még rosszabb, azok szerint formálod. Remélem tévedek és csak a sértettség okozta rosszmájúság beszél belőlem.
Akkor élnénk vissza a Critical Mass-szel, ha a saját népszerűsítésünket a CM esemény népszerűségének kihasználásával valósítanánk meg. Ehhez képest a nyereményjátékunk éppen ennek ellenkezője. A saját nyereményjátékunkkal - ami önmagában elég népszerűségnek örvendene, bármilyen apropóból is kéne fotózkodni - a kerékpáros térképünket a városi kerékpáros közlekedést és egyúttal a Critical Mass-t is népszerűsítjük. Nem értem mi lenne ebben sértő (akár jogi, akár elvi értelemben).
Mindazonáltal azt sem tartom életszerűnek, hogy egyesek csak a nyeremény miatt vennének részt az eseményen. Ezzel egyébként párhuzamba lehetne állítani azokat a CM résztvevőket, akik csak és kizárólag a megmozdulás hangulata (a "jó buli") kedvéért porolják le az egyébként egész évben használaton kívüli kerékpárjukat. Sajnos egy nyereményjáték, de a CM statisztikájában is megtalálható ez a réteg, ám számuk - szerencsére - korántsem jelentős, nem káros az egészre nézve.
Szeretjük a kerékpáros közlekedés, tiszteljük és örvendjuk a Critical Mass megmozdulást és NEM kihasználjuk, hanem népszerűsítjük.
Továbbá, a játékunkat saját hírlevél adatbázisunkban népszerűsítjük, így valószínűsíthetőleg nem nyerünk vele - pláne nem kétszínű módon - "megvehető vásárlókat", hanem a már eddig is ismert és népszerűségnek örvendő kerékpáros térképünket szeretnénk tovább népszerűsíteni azzal, hogy a kerékpárosok által (vagyis általatok) személyesebbé tesszük.
Kérlek Benneteket, hogy az üldözési mániátokat vetkőzzétek le végre!
Veled ellentétben Amirann
Veled ellentétben Amirann nem személyeskedett és nem minősítette a Te, vagy a mások viselkedését, kommentálási, posztolási szokásait. Kérlek, a jövőben Te se tégy ilyet, nekem pl nagyon ellenszenves emiatt a fenti megnyilvánulásod.
A posztoló kommentár nélkül feltett egy linket, amit a többiek véleményzetek, ki így, ki úgy. Neki is, ugyanúgy, mint a kommentelőknek is joguk van a saját véleményükhoz, és ahhoz is, hogy azt itt kifejtsék vagy megtartsák maguknak, választásuk szerint, nekik tetsző sorrendben. Te is ezt tetted, és egy így van jól, ezáltal is több információhoz jutottunk.
"Never underestimate the power of denial." Ricky Fitts
Kedves SiMoon! Igazán
Kedves SiMoon!
Igazán köszönöm, hogy egyetlen rövid bejegyzés alapján egész pszichoanalitikai képet rajzoltál ide rólam, hogy milyen véleményemet és hogyan szoktam vállalni és, hogy egyáltalán szokott e lenni.
Nem véletlen, nem fűztem hozzá a véleményem az elején. Nem fikázó postnak szántam -ellenben veled (nem is tudom ki a túlérzékeny ha nem bírja a kritikákat arról, hogy valami árnyékán szörfözik)- csak érdekelt, hogy ki mit gondol, és az, hogy találtam a postok között akivel egyeztek az én érzéseim gondolataim, kommentáltam. Nem fejteném ki, hogy bővebben mi a véleményem, mert nem szeretek a kukába ordibálni, mert úgy érzem veled erről tovább kommunikálni ezzel egyenértékű lenne. Annyit tennék még hozzá: ha ezt nem így és ilyen hangnemben postolod még meg lettek volna a kételyeim, azzal kapcsolatban, hogy nem más tollaival akartok ékeskedni és lehet ez egy jó dolog.
Üdvözlettel
Üldözésimániástúlérzékenysajátvéleménynélküli.
----------------------------
kék-piros Csepelke designed by JP
Wilier La Triestina az olasz csődőr
Merida Crossway TFS500
"a kritikákat arról, hogy
"a kritikákat arról, hogy valami árnyékán szörfözik"
ezen még napokig fogok röhögni...
Kedves Amirann, őszintén
Kedves Amirann,
őszintén sajnálom, ha szívedbe tapostam, azonban azt is szeretném, hogy tudd (és ezt Zenmacskának is üzenem), hogy én szintén személyeskedésnek és sértőnek veszem, ha élősködésnek tekintik azt, amit csinálok/csinálunk (Nem lelketlen multicég vagyunk, hanem egy társaság, akik a CM-hez hasonlóan szintén valami jó dolognak a népszerűsítésén fáradoznak, azzal a különbséggel, hogy számunkra ugyanez jelenti a mindennapi betevőt is).
Az a baj sajnos, hogy az általad posztolt mondatok éppoly hatást érnek el egy fórumoldalon belül, mint a veszett fenevadaknak dobott véres hús, szétmarcangolják.
Kétkedést árasztó felvetésed (mert mégha függetlennek is szántad, sajnos nem volt az), egy a marketing leheletétől is borzongó környezetben csak olaj volt a tűzre, mint a mellékelt ábra is mutatja.
És igen, egyrészt érzékenyen érint a téma, másrészt nem tudom szó nélkül hagyni azt, amikor valótlant állítanak egy engem személyesen érintő ügyben. A jövőben is kiállok magunkért, magamért, mert tudom, hogy jó dolgot csinálunk, mint ahogyan azok is jó dolgot csinálnak, akik a Critical Mass mögött állnak (vagyis a keménymag, a szervezők és mindenki, akinek kétkereke van).
Nem tesz ez jót az
Nem tesz ez jót az imázsotoknak, írom ezt azért, mert egyértelmű, hogy te reprezentálod az oldalatokat. Nem lenne itt gond, ha ... valamely részletét megvalósítjátok annak amit mások és én is kifogásoltam.
Az klassz, hogy ide továbbítjátok a népeket. Meg az is, hogy megemlítitek a cm-et.
Pont te írtad, hogy itt "a marketing leheletétől is borzongó környezetben" tutira csak szította a poszt a tüzet. Meg, hogy ti csak egy kis garézsvállalkozás vagytok, nem multicég. Oké, nem is lehet mindenki Ford vagy Edison. De a marketinget a legolcsóbban úgy lehet megtanulni, ha ellesed, hogy a nagyok hogyan csinálják. Nyilván nem homlokzati giantokra gondolok. A kulcs a CSR, amit, ha jól alkalmaztatok volna, akkor a teljes cm szervezőgárda feltehetőleg úgy érezte volna, hogy megfürdettétek őket vajban. Miért?Hogyan?
Jeleskedsz a lélektanban, gondolom ki is találod, de segítek, így működnek a civilek:
- szeretik, ha elismerik az ügyüket
- örülnek, ha a legcsekélyebb módon is támogatják őket
- jó néven veszik, ha "felnőttként" kezelik őket
Ezt az egész kellemetlenséget megúsztátok volna, ha írtok valamelyik szervezőnek, és megkérdezitek, hogy szabad-e? Ők nyitottak volna egy bejegyzést, hogy milyen fasza gyerekek vagytok, hogy támogatjátok, mindenki fotózzon, nyereményre fel.
De nem, te inkább betámadtad az ide írogatókat. A potenciális ügyféllel nem illik szájkaratézni.
Remélem nem sértettelek meg.
__________
Picasas fotóim
"Ezt az egész
"Ezt az egész kellemetlenséget megúsztátok volna, ha írtok valamelyik szervezőnek, és megkérdezitek, hogy szabad-e? Ők nyitottak volna egy bejegyzést, hogy milyen fasza gyerekek vagytok, hogy támogatjátok, mindenki fotózzon, nyereményre fel."
ezt te komolyan gondolod?
Én éppen azok ellen a
Én éppen azok ellen a hozzászólások ellen léptem fel, ami nem tesz jót az imázsunknak, amik valótlanul fogalmazzák meg a mi céljainkat (egyúttal köszönöm azoknak, akik felismerték valójában mit is akarunk és ennek hangot is adtak). Amit kifogásoltok, az nincs, mivel nem "valaminek az árnyékán kívánunk szörfözni", hanem a saját olvasótáborunkat ösztönözzük saját eszközeinkkel saját - és mindemellett - a CM érdekében.
Egyébként meg vérig sértettél ;)
Ha az első
Ha az első hozzászólásodban mellőzöd az indulatokat, és a személyeskedést, és meghagyod a második felét a logikus érvekkel, szerintem mindenki megnyugodott volna, és lezárhattuk volna a témát. Legközelebb remélhetőleg senki nem fog túlreagálni semmit.
Ebben igazad van, ettől
Ebben igazad van, ettől függetlenül nem bánom, hogy leírtam, amit leírtam.
Anyagi hasznot húztok egy
Anyagi hasznot húztok egy lenyúlt szimbólumból, és nektek áll feljebb? Megáll az ész. :)
===
bácsi a biciklin
Szerintem nincs ebben semmi
Szerintem nincs ebben semmi kivetnivaló. Aki meg azon aggódik, hogy mi lesz a fényképekkel, amiket beküldenek, az nézze meg, hány ember van regelve a pofakönyvben, a ziviven, meg a többi foson.
Majdnem mindenki. Ezek után nem hinném, hogy pont azon kellene rugózni, hogy egy nyereményjátékon mi történik a fényképekkel, mikor a közösségi oldalakon az emberek túlnyomó többsége az egész életét teregeti ki.
Gépsárkányaim - Cserebere cuccok
Eddig az volt a baj, ha
Eddig az volt a baj, ha valamilyen cég a CM-on vagy honlapján hirdet. Az ne legyen már baj, ha valaki a saját honlapján a CM-el kapcsolatban marketingel valamit, teljesen pozitív módon, kvázi a CM-et hirdeti.
A matricaosztó blogon valaki a Tranzit vendéglátóhelyet dicséri, mert adott ingyen málnát neki, és ígért a CM-eseknek később. Na mit gondoltok, az nem gondol arra, hogy később majd azok a CM-esek visszatérnek fizető vendégként? Meg ha nem is gondol rá és tiszta jótékonykodásból teszi, akkor is van egy ilyen hatása.
Egyeseknek már az agyára megy a túlzásba vitt PC.
A magam részéről inkább egy nagy + a mozgásvilágnak.
------------------------
2 kerék jó 4 kerék rossz
Nem látok benne olyan
Nem látok benne olyan kivetnivalót, mint mondjuk a perecárusokban akik nyerészkednének a résztvevőkön...
Mondjuk az itteni szószólójuk kicsit gyakorolhatná még a normális stílust :)
ja, a kezdeményezés nem
ja, a kezdeményezés nem rossz, de a csávó pökhendi stílusa nekem sem jön be..
mondjuk, az itteni túlzott: "a CM Szent Tehén és nem biznyic" hozzáállás is elég elbaszott vitákat tud generálni (igen, ilyenkor lenne kedvem a jogvédőket toleráns módon gödörbe lőni egy MG-42-es mögül)
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
hát van ez így, van akinek
hát van ez így, van akinek a te pökhendi stílusod nem jön be, aztán mégis irogathatsz ide.
pici troll, mielőtt
pici troll, mielőtt válaszolsz, áruld el, mennyiben (tökmindegy mivel) mivel járultál hozzá a CM-hez (mint mozgalom, vagy aktivizmus) ahhoz, hogy itt valami jobb legyen?
én próbáltam aktivizálni magam, azt hiszem sikerült. Szóval, ahelyett, hogy csak írogatod ide a faszságaidat, helyette inkább tegyél valamit. Aztán pofázhatsz is.
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
na erről beszéltem,
na erről beszéltem, okoska.
Azért nem mindegy, hogy 1
Azért nem mindegy, hogy 1 embernek nem tetszik a stílus vagy majdnem mindenkinek...
Ha meg egy szervezetet képviselsz akkor pláne nem mindegy, hogy hogyan fejezed ki magad.
ha neked tetszik ez a
ha neked tetszik ez a kettővel feljebbi stílus, akkor beszélgessetek nyugodtan egymással.
Most mondjam azt hogy te
Most mondjam azt hogy te kezdted és ő csak a te stílusodban válaszolt?
azért jó ez a fórum, mert
azért jó ez a fórum, mert nem száll el mint a szó, és magad is megnézheted mégegyszer hogy ki válaszolt kinek a stílusában, ha elsőre véletlenül nem ment volna...
Azt látom hogy te
Azt látom hogy te kifogásoltad az ő stílusát amikor ő hozzád se szólt -> ez nálam azt jelenti hogy te kezdted :)
most folytathatjuk, mint az
most folytathatjuk, mint az oviban, hogy ki kezdte, de láthatod, hogy először ő kifogásolta a másik kedves hozzászóló stílusát, amikor ő hozzá se szólt.
Érdekes, hogy mennyire szelektív a szövegértésed, ami egy sorral feljebb van, és ugyanaz, azt valahogy nem akarod meglátni vagy megérteni...
ízlésedért pofonok,
ízlésedért pofonok, boxzsák, sajnos ezt magadnak vívtad ki. Szokd meg, vagy lépj le.
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
Szerintem kéne a főoldalra
Szerintem kéne a főoldalra egy szavazós oldal linkje.
Mindenki naponta megnevezhetne egy nicket, akinek szerinte a qrvaannyát.
Az adott héten legkevesebb szavazatot kapó nyerne ezzel két elemet a hátsó villogójába. Vagy mittudomén.
És akkor nem kéne személyeskedéssel szétoffolni a blogokat, fórumokat.
Hetvenhatos betűmérettel kitenni a linket kerékagyra is...
Pont a CM-mel bringautat
Pont a CM-mel bringautat reklámozni súrolja a kognitív disszonancia fogalmát.
****
Bringakonyha - ahol a kerékpár van terítéken...
Gyere Nyári Egyetemre, én szervezem, jó lesz!