"A szálló por légköri koncentrációjának emelkedése miatt Tarlós István főpolgármester - további intézkedésig - Budapesten elrendelte a szmogriadó tájékoztatási fokozatát - közölte a Főpolgármesteri Hivatal. "

Gondolom mindenki halott már róla a médiából.

Bővebben:

http://hvg.hu/itthon/20111102_szmogriado_budapesten

Budapest Főváros szmogriadó-tervéről szóló 69/2008.(XII.10.) Főv. Kgy. rendelete

frissítés:

Éljen! Ma (2011.10.11) nem a Teleki téren a legrosszabb a helyzet, hanem 229%-os PM10 és 141%-os NOx értékkel Csepelen.
Úgy tűnik a NOx érték több helyen is meghaladta az egészségügyi határértéket, persze a jól informáltak biztos tudják, hogy ez a fokozott avarégetés hatása.

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
makimajom képe

hmm érdekes, amíg nem

hmm érdekes, amíg nem kellett fűteni, nem égettek minden sarkon leveleket, addig semmi baj nem volt a levegővel...

2
Hemü képe

Igen, fűteni kell.

Igen, fűteni kell.

3
feb képe

Amíg volt légmozgás, nem

Amíg volt légmozgás, nem volt baj a levegővel.
Most nincs, van is rögtön baj.

Fűteni kell, de a szálló por nem -csak- a fűtésből adódik.

Ugyanakkor levegőt is kell venni.

4
Shag_Beckur képe

avar +1

avar +1

5
feb képe

A szmogtérképen jól

A szmogtérképen jól látszik, hogy a Teleki téren égetik a legtöbb avart Budapesten.

Grat.

6
Flicka képe

Kell még a mai taxis

Kell még a mai taxis felvonulás az 500%-hoz... :S

Flicka

7
megyeridoki képe

Szerintem nagyon elegáns

Szerintem nagyon elegáns lett volna, ha lemondják.
"Budapesti vagyok. Buda MTB, Pest Single Speed. Csepel bicaj."

8
feb képe

Viszont ma reggel alig volt

Viszont ma reggel alig volt autó a belvárosban. Egyes hírek szerint a szakszervezeti tüntetés miatt.
Király.

9
Szter képe

kb.1-2 órával később

kb.1-2 órával később volt a reggeli "csúcs", mert a bevezető szakaszokon viszont iszonyat dugó volt. Reggel 7-10 között tényleg kihalt volt a belváros, most már normál forgalom van és minnyá indul a délutáni csúcs.

10
makimajom képe

és vissza is vonták az

és vissza is vonták az autókorlátozást.

11
Icarus képe

Érdekes. Lehet hogy ha

Érdekes. Lehet hogy ha kevesebb autó van a belvárosban akkor nem olyan durva a mért károsanyagszint. Megdöbbentő egybeesés... már ok és okozati kapcsolatra is lehetne gyanakodni. Persze lehet hogy csak a faszállító teherautók nem tudtak fát hozni a fűtéshez és sokan fagyoskodnak otthon...

12
makimajom képe

ez most mellément, mert

ez most mellément, mert egészen más miatt vonták vissza...
a levegő cseppet sem tisztult a kevesebb autó miatt.

13
Szter képe

ekkora f@szokat... :D Btw,

ekkora f@szokat... :D

Btw, aki nem akar utánanézni a "miért" kérdésnek (makimajom szokás szerint titokzatos), a válasz az, hogy a korlátozás elrendelése csak a következő naptári naptól hatályos. (pont most dumáltam egy ismerőssel, hogy egyébként egy reggel 6kor kihirdetett korlátozásról mikor-hogyan-honnan kellene tudnia egy embernek, aki mondjuk nem néz tv.t, hallgat rádiót?!? Napilapot nem említem, mert lapzárta után hirdették ki) Csak ismételni tudom az első mondatomat.

14
makimajom képe

felmerül a kérdés hogy

felmerül a kérdés hogy egy ilyen ember, aki semmit nem néz nem lát nem hall, másnap honnan szerez róla tudomást.

15
makimajom képe

Nem szeretném a saját

Nem szeretném a saját fajtámat dicsőíteni, de ha egy FPM-nek annyi joga van hogy a szabályokban lefeketetett dolgok megtörténtekor automatikusan kihirdeti a szmogriadót másnapra, és nincs semmiféle lehetősége/joga másra, akkor ezt egy majom is meg tudja csinálni.

16
makimajom képe

egyébként idén egész jó

egyébként idén egész jó a helyzet, máskor az ilyen topikok már októberben nyílnak, de most október vége meglehetősen enyhére sikerült.

17
Shag_Beckur képe

-

-

18
Shag_Beckur képe

Nyáron miért nem nyílnak

Nyáron miért nem nyílnak ilyen topicok? Ja, akkor nem kell fűteni, alkalmasint fával mert az manapság a legolcsóbb, nem kell avart égetni.

A rohadt szemét autósok miatt van szmogriadó!

19
Icarus képe

Mert akkor altalaban a

Mert akkor altalaban a levego sem hul le annyira a talaj felett, mint mashol es igy nem reked meg az osszes szennyezoanyag az also 10 meterben sem...

Egyebkent szerintem a futott haz pioritast kellene elvezzen az egyeni kozlekedes felett, azaz igen... szemet autosok :)

20
gyurxi551 képe

Pontosan. Nyáron nagyon

Pontosan. Nyáron nagyon ritka az álló levegő.

21
Greg képe

Mondjuk, próbáljuk ki,

Mondjuk, próbáljuk ki, hogy egy ilyen szmogriadónál a személygépkocsik egy részének, a jogszabályoknak megfelelően, megtiltják a közlekedést. Ha javul a levegő minősége, akkor igenis nagy részben a túlzott gépkocsiforgalom a szmog okozója.

22
makimajom képe

Nem, abból még nem

Nem, abból még nem következik.
Tavaly karácsony környékén volt hogy pont akkor jött erős szél amikor a karácsony miatt amúgy is csökkent a forgalom. Ilyenkor mindenki folytathatja tovább a saját mantráját, hogy fűtés/avar/autók...

Azaz csak akkor érne valamit ha az időjárási helyzet közben változatlan.

23
makimajom képe

állítólag üres a

állítólag üres a belváros az útlezárások miatt, aztán a szmog csak nem akar odébbállni...

24
Icarus képe

De legalabb nem novekszik

De legalabb nem novekszik annyira a merteke

25
Biros képe

maps.google.com, kapcsolt be

maps.google.com, kapcsolt be a Traffic layert, nem üres a belváros. És ha üres is lenne, a város határában feltorlódott autósok általá keltett légszennyezés ugyanúgy elterjed a város többi részére.
Amúgyis összetett a szmog kérdése. Kell hozzá az autók kipufogó gáza és/vagy a szilárd tüzelőanyagú fűtés (bár ez Bp-en talán nem annyira jellemző, mint vidéken), és a száraz, szél mentes időjárás. Amíg ezek közül egyik se változik, marad a szmog. Az időjáráson sajnos nem tud változtatni az ember, a fűtés talán magasabb prioritással bír, mint a gépkocsihasználat, ezért utóbbin lehetne a legkisebb veszteséggel a legtöbbet változtatni.

26
Shag_Beckur képe

"Magyarországon 4,6-5

"Magyarországon 4,6-5 millió üzemelő és tartalékkémény található, amelyek közül mintegy száz-száztízezer életveszélyes, és több mint félmillió szorul javításra, ám az adatokat a kontroll nélkül egyre fokozottabban terjedő fatüzelés miatt csak megbecsülni lehet."

http://www.kozigpress.hu/89677

Megsúgom, a belvárosban is tüzelnek fával.

27
feb képe

Fura módon még sosem

Fura módon még sosem láttam a belvárosban faszállító (fa szállító, ne tessék másra gondolni) teherautót, meg fát behordó emberkéket, valamint a lépcsőházban fát felhordó lakókat.

28
peet képe

mert titokban csinálják,

mert titokban csinálják, hogy az autósokra verjék a balhét.

29
Shag_Beckur képe

"Sajnos a

"Sajnos a távhő-szolgáltatás ára nem versenyképes az egyedi tüzeléssel szemben, ezért új építmények esetén – ha választható – az építtető az egyéni tüzelés mellett dönt. Az emelkedő fosszilis tüzelőanyag-árak következtében a fatüzelés egyre gyakrabban fordul elő. Ez elsősorban Budapest környékén, valamint a külső kerületeiben, főként a családi házas övezetben jellemző. A fatüzelés szilárdanyag-kibocsátása lényegesen nagyobb a gáztüzelésnél, így a sűrűn lakott Agglomeráció területén kívánatos lenne a korlátozása."

"Időszakos levegőterhelést okozhat a kiskerti növényi hulladékok, valamint az avar égetése. Elsősorban értelemszerűen a kertvárosi területeken, valamint a külterületeken jelentős az előfordulása. A települési önkormányzatok rendeletben szabályozzák az égetés feltételeit, de a jelenlegi helyzet további szigorítása lenne kívánatos."

Azok a rohadt agglósok, már megint!

30
Frenki képe

Én láttam, de Shag már

Én láttam, de Shag már megadta az elméletére a választ:
"ám az adatokat a kontroll nélkül egyre fokozottabban terjedő fatüzelés miatt csak megbecsülni lehet."
Tehát egy gyanú alapján semmilyen értelmes adatra alapozva jelentjük ki, hogy nő a fatüzelés aránya olyan mértékben, hogy az már szmogot okoz.
Két kérdésem van:
Mi alapján, ha nincs semmilyen adat?
Három évvel ezelőtt amikor nem volt jellemző a fatüzelés akkor mitől volt szmogriadó amit mellesleg greenpeace tiltakozása ellenére aztán sikerült is elszabotálni?Meg volt a PM10 mindenki várta hogy elrendelik és szóba is került aztán addig tökölésztek, hogy kifújta addigra a szél.Kb egy hét ment rá.
Kérdezzétek meg a Greenpeace-eket hányszor volt PM10 érték túllépés az elmúlt 20 évben?Nem akkor van szmogriadó amikor elrendelik hanem amikor akkora a légszennyezettség, elrendelni akkor rendelik el amikor akarják.Ha azt vesszük a Bp-i légszenezettség csúcsainak amikor el is rendelték, akkor marha jó itt a levegő....

"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

31
Shag_Beckur képe

"maps.google.com, kapcsolt

"maps.google.com, kapcsolt be a Traffic layert, nem üres a belváros."

Zöld és sárga. Gyakorlatilag üres.

"És ha üres is lenne, a város határában feltorlódott autósok általá keltett légszennyezés ugyanúgy elterjed a város többi részére."

És a fatüzelés mellékterméke, a füst is.

32
Biros képe

Nem mondtam, hogy a

Nem mondtam, hogy a fatüzelés nem gond. Nyilván az is gond. De azért van különbség aközött, hogy valaki olcsó fával tüzel, mert nincs pénze másra, nincs választási lehetősége, vagy valaki autóval közlekedik (az autók legalább 2/3-ában 1 ember ül, nem a pékeket, mentősöket, piaci árusokat küldeném tömegközlekedésre), mert neki az a kényelmes, presztizse, előjoga, és mert fujj tömegközlekedés, mert emberek között van, és fujj bicikli, mert hideg, izzaszt, stb.

33
Shag_Beckur képe

Nem mindenki azért fűt

Nem mindenki azért fűt fával, mert nem tudja kifizetni a gáz. Sokan azért fát tüzelnek, mert az olcsóbb, így takarékoskodik a pénzével. Pedig megengedhetné magának a gázt is.

Úgyhogy le a kényelemből fával tüzelőkkel!

34
Pontagy képe

persze, meg a hódok, a kis

persze, meg a hódok, a kis rohadékok, azok is felelősök...
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán

35
elfroland képe

Kényelemből fával? Had

Kényelemből fával?
Had találjam ki! Városlakó IT-s vagy? :-D
Azért majd próbáld már ki (kényelemből persze) milyen jó móka is fával tüzelni.

36
feb képe

Mai modern világunkban

Mai modern világunkban olyan faelgázosító kazánok vannak, hogy megpakolod fával, aztán elfűt neked egy jó darabig.
Remélhetőleg a hatásfoka és káros anyag kibocsátása is jobb.

37
Frenki képe

Kazán?Egy nyomorult

Kazán?Egy nyomorult kályhát is eléggé macerás beállítani egy bérházba.Az nem egy szék, hogy csak odateszem.Megfelelő méretű, állagú kémény kell,amiből nem pattan ki pl a tetőtérben a szikra, mert felgyúl a tetőszerkezet.
Nem viheted úgy a füstcsövet ahogy akarod stb, de a legnagyobb gond, hova teszel annyi fát?
A cserépkályhák nagy részét átalakították gáz-villanyüzeműre azokat le kellene szerelni,és olyan régiek, hogy sokat újra kellene rakni.Miután nagyobb a hője a kályhának nem ajánlatos pl a konvektor megmaradt merev gázcső elzáró csapja közelébe tenni mert kiolvad a műanyag betét belőle.
Nem megy az olyan könnyen.A kazánt ráadásul lakásba nem lehet telepíteni a legtöbb akkora.
Sztem a fentiek költsége ami miatt nem terjed annyira a fatüzelés amennyire itt sokan állítják.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

38
Frenki képe

+1 Esküszöm, ha azt mondom

+1
Esküszöm, ha azt mondom balta itteniek közül 10-ből 8-an gyilkosságra gondolnak...
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

39
makimajom képe

érdekes, amikor

érdekes, amikor avarégetésről van szó, akkor az nem terjed a belváros felé. Ezek szerint az kizárólag az "autósok által keltett légszennyezés" kiváltsága.

Büdipesten is nagyon sok helyen szilárd tüzelőanyagú fűtés van, még a belvárban is.

Az autóbarátsággal igazán nem vádolható errorka barátunk szerint a közlekedés alapú légszennyezés nem több, mint 20%-áért felelős a személygépjárműhasználat.

40
Icarus képe

Igen, és ha abból a

Igen, és ha abból a 20%-ból csak 15 lesz mert páran leteszik a kocsit már az is javulás, mit olyan nehéz ezen megérteni?

41
makimajom képe

És mivel menjenek munkába,

És mivel menjenek munkába, hogy legyen pénzük a fára amit elégethetnek?
Tán busszal?

42
Icarus képe

Tán busszal, tán

Tán busszal, tán villamossal, tán biciklivel, tán metróval, tán megkéred a szomszédodat/munkatársadat hogy vigyen el... Vagy ezek derogálnak?

43
makimajom képe

A busz nem jó ötlet, mert

A busz nem jó ötlet, mert még egy emberre vetítve is nagyobb a károsanyagkibocsátása mint egy autónak, mint az köztudott.

Honnan tudod hogy aki villamos/metró közelében lakik, az nem azzal jár?

44
Icarus képe

Játszunk a te stílusodban:

Játszunk a te stílusodban: Honnan tudod hogy azzal jár?

45
makimajom képe

te mondtad hogy le kéne

te mondtad hogy le kéne tenniük a kocsit, nem én hogy járjanak inkább azzal..

46
PTeker képe

Egy buszon nem egy ember nem

Egy buszon nem egy ember nem is kettő utazik mint egy személygépkocsiban köztudott.
Ezért téves a gondolatmeneted, ha a buszokon egy ember (azaz a sofőr utazna) akkor lenne helyes a felvetésed, de nyilvánvalóan/ köztudottan/elfogadottan/stb. nem tükrözi a valóságot és életszerűtlen az élettel összeegyeztethetetlen amit írsz.

Sör nélkül rakom, oszt?

47
makimajom képe

De én nem azt állítom,

De én nem azt állítom, hogy EGY busznak nagyobb a kibocsátása mint EGY autónak.
Én azt állítom, hogy EGY busznak nagyságrendileg annyi, vagy még több, mint száz autónak.

48
PTeker képe

Ezt mivel tudod

Ezt mivel tudod alátámasztani? :)
Szerintem itt van az alap kérdés amiben sokak nem értenek egyet. Ha ezt levezeted ,akkor szerintem nagyot léptél előre :)

Mondjuk számításom szerint egy busz 68 autót tesz ki. Ahogy korában levezettem.

Sör nélkül rakom, oszt?

49
makimajom képe

Nos, azt lehet tudni, hogy

Nos, azt lehet tudni, hogy egy busz nagyjából 10x annyit fogyaszt, mint egy autó.
Ehhez vedd hozzá a buszok és az autók életkorából fakadóan milyen normáknak kell hogy megfeleljenek (a bkv buszok többsége semmilyennek):
http://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards

Egy Euro3-as dízel autó (10 éves) is már csak negyedannyi PM-et eregethet ki magából mint egy euro előtti. Egyből 40-nél tartunk.
Ebben még nincs benne, hogy az ősrégi ikaruszok mennyivel vannak a 92-es szint alatt, valamint az hogy az autók esetén beszélhetünk benzinesről is, ami lényegesen kisebb károsanyagkibocsátású, mint a dízel, míg buszok esetén nem beszélhetünk ilyenről.

Tehát számításaim szerint egy régi ikarusz busz (bkv buszok többsége) minimum 40x annyit ereget ki, mint egy 10 éves dízel autó, egy újabb euro5-ös dízelnél, ez a szám minimum 400(!).
Egy benzines autóval összehasonlítva még ennél is rosszabbul jöhet ki a bkv buszparkjának nagyrésze.

50
PTeker képe

Ha jól vettem ki, szerinted

Ha jól vettem ki, szerinted 400db személygépkocsi károsanyag kibocsájtásának felel meg egy darab autóbusz?

Ez szerintem nem valós.

Sör nélkül rakom, oszt?

51
Shag_Beckur képe

Egy korszerű, benzinmotoros

Egy korszerű, benzinmotoros autóhoz képest a BKV nagy mennyiségben megtalálható régi Ikarusai?

De. Valós.

52
PTeker képe

Ezt a hangáros dolgot ne

Ezt a hangáros dolgot ne erültessük, inkább elhiszem mindenkinek amit írt.
A negyvenszerest azt elhiszem, de 60ember (amit helyettesít egy busz) simán elfér egy buszon sőt. :)

Sör nélkül rakom, oszt?

53
Tomek képe

Fogjunk egy nagy hangárt,

Fogjunk egy nagy hangárt, zárjuk be a makimajmot először egy járó motorú busszal néhány órára, aztán 400 darab járó motorú autóval, aztán amelyiknél előbb elájul, az a károsabb!

54
Shag_Beckur képe

Nem lenne fair

55
makimajom képe

érdekes, hogy nem azt

érdekes, hogy nem azt ajánlod föl, hogy te beülsz egy másikba egy bkv busszal, míg én 400 korszerű benzinautóval az egyikbe...

56
Tomek képe

Rám még szüksége van a

Rám még szüksége van a világnak, hogy nagy dolgokat vigyek véghez!;)

57
elfroland képe

Jobbat mondok. Engedjünk

Jobbat mondok.
Engedjünk át egy lámpás kereszteződésen egy buszt aztán meg 400 autót és nézzük mi történik...
Senki nem látta még a BKV sztrájk egyet?
Itt mindenki hülye csak én vagyok faguriga? :-D

59
makimajom képe

Nem jól vetted ki,

Nem jól vetted ki, szerintem egy történelem előtti busz (a bkv buszok nagyrésze) és egy euro5-ös dízel károsanyag kibocsájtása között van egy 400szoros arány.

Egy euro3-assal ez az arány 40, ami kb az átlag lehet, de ezzel csak a dízelautókat számoltuk, és a személyautók között még talán túlsúlyban vannak a benzinesek, amiknél jóval kisebb a károsanyag kibocsájtás.

60
Kisember képe

Mivel mentek, amíg nem volt

Mivel mentek, amíg nem volt autójuk?

--------------------------
www.barzongorista.eu

61
makimajom képe

nyilván busszal, ezáltal

nyilván busszal, ezáltal még nagyobb szmogot generálva.

62
peet képe

egy ember, ha felszáll egy

egy ember, ha felszáll egy buszra, kevesebb többlet-szmogot generál, mint amennyit megspórol a be nem indított autójával.

villamos, troli, metró esetén ez még inkább így van.

63
makimajom képe

egy ember lehet, de ha már

egy ember lehet, de ha már több ember akar átszállni a buszra, akkor bizony többletbuszokat kell beállítani, a buszok kapacitása ugyanis véges.

64
Kisember képe

Tessék: data:image/jpg;base6

Tessék:
data:image/jpg;base64,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

--------------------------
www.barzongorista.eu

65
Szter képe

Ez mi? Törlés mehet? Ha

Ez mi? Törlés mehet?
Ha valami értelmes link lett volna, akkor válaszba tedd ide és mecinálom neked ;-)

67
blajo képe

Erre

Erre gondolt:
https://lh6.googleusercontent.com/-e-OOezGDNzY/TrU13I90UoI/AAAAAAAACX8/R...

Csak base64-ben kodolva beirta a hozzaszolasba. (Szerintem vicces... :-)

68
err képe

Parszor mar leirtam, de

Parszor mar leirtam, de latom nem akarod fogni a lenyeget. Nekem semmi bajom az autoval, amig ertelmesen hasznaljak.

Nem is olyan reg a Hortobagyra 30 kilos csomaggal (ez csak az en reszem) az osszesen 650km-es leutazast, hazautazast, ott maszkalast, stb, mi is autoval inteztuk. 4-en egy autoban. Es orultem neki, hogy van auto, anelkul el se jutottam volna.

A ~20% pedig meg mindig a szemelyautok reszesedese. A kozlekedes az 60-70%, sot, van ahol tobb mint 75%-ot irnak osszessegeben. Erosen nem mindegy...

----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

69
Frenki képe

Azt nem tudom ez hogy jön

Azt nem tudom ez hogy jön össze azzal a nyári adattal, hogy túlságosan függünk a külföldi energiahordozóktól, mert a magyar lakások 62,3%-a gázfűtéses, 15,2% távfűtéses=77,7% tuti nem fával tüzel, de az egyik szomszédom pl villannyal fűt.....
Stat innen:
http://hetivalasz.hu/data/Konferenciak/konferencia_prezentaciok/energia2...

"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

70
Zsabor képe

Az a maradék 22,3% az oka

Az a maradék 22,3% az oka az egész szmognak.

71
makimajom képe

Tehát ilyen esetben a 20%

Tehát ilyen esetben a 20% elhanyagolható.

Mi a helyzet a közlekedés eredeű légszennyezésen belüli 20%-os aránnyal, amennyit nálam okosabb emberek tulajdonítanak a személygépjárműveknek?

72
Frenki képe

Nem elhanyagolható, de hogy

Nem elhanyagolható, de hogy nem rohamos a szilárd tüzelés elterjedése Bp-en azt jelzi.Úgy elgázosították az országot, hogy még a távhő egy részét is azzal fejlesztik, meg szemétégetővel, amin viszont elég komoly szűrő van tudtommal.
Honnan a 20%-os adat?
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

73
Hemü képe

Ma reggel jártam a Múzeum

Ma reggel jártam a Múzeum körúton, nem volt üres.

__________///Hemü\\\___________
\ Az autós és a kerékpáros nem két /
  \  ember, hanem két archetipus.   /

74
peet képe

én is keresztül kasultam a

én is keresztül kasultam a várost, tökre nem volt üres, ráadásul nyüzsögtek a szürke, piros, meg fekete plakettesek.

75
gyurxi551 képe

Üllői, Korvin sarok ma: a

Üllői, Korvin sarok ma: a kocsisorok végét 1-1 mákpontnak látni. Leállítja valaki míg áll? Nem.

76
elfroland képe

Kereső szó: Inverziós

Kereső szó: Inverziós réteg

77
err képe

Lentebb mar pedzegettem, de

Lentebb mar pedzegettem, de nem jott valasz, beirom hat ide is. Hany olyan ember van, aki oktober vegen 10-12 fokban nem fut, de novemberben 15 fok kornyeken azonnal elkezd futeni, raadasul a poen kedveert faval? Orszagos szinten szmogriadok vannak (BP, Pecs, Gyor), szoval valosagos embertomegeknek kell igy gondolkodniuk.

Vagy...

...az is lehet, hogy eddig az idojaras megoldotta...

----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

78
makimajom képe

ez nem úgy müködik hogy

ez nem úgy müködik hogy kicsit fűtök és egyből szmog lesz, hanem októberben elkezdem, és szépen lassan összegyűlik az a mennyiség a levegőben, ami már nem egészséges.
Ha az október/november viszonylag enyhe, vagy még a szél is fúj egy kicsit, akkor ez később következik be, de utána tavaszig úgy is marad. Időnként egy kis szél kifújja ugyan, de télen igen gyorsan vissza fog állni az előtte lévő szintre, ugyanis a téli hónapokban egy nagyságrenddel nagyobb mennyiségű fűtőanyag ég el, mint mondjuk októberben.

79
err képe

Azert nem hinnem, hogy

Azert nem hinnem, hogy hetekbe telik, hogy szmog legyen a futestol, amennyiben tenyleg akkora tomegek futenek faval, mint azt sokan kepzelik.

"Időnként egy kis szél kifújja" <- ez a kulcsmondat. Szmog mindig van, csak az idojaras megoldja. Ettol meg ugyanugy torekedni kell nyaron is a visszaszoritasra, csak akkor az idojarasi korulmenyek is szerepet jatszanak abban, hogy nem kell szmogriadot elrendelni, mert az egeszsegugyi hatarertek "alig" 80-90% korul mozog a PM10 ertek...

Gondolom abban is megegyezhetunk, hogy huvosebb honapokban, fokepp telen tobben ulnek autoba (pl. bringa helyett), es az ily' modon is megnovekedett gepjarmuforgalom nem elhanyagolhato mennyisegu retket fuj a szmoglufiba...

----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

80
Fly képe

Ez úgy működik, hogy

Ez úgy működik, hogy hidegben mindenki elkezd fűteni. A meleg a házakból kijut és tavaszra már egész kellemes, langyos idő lesz tőle kint is; nyárra meg egész meleg lesz. Viszont akkor már senki sem fűt, így télre ismét lehűl...

81
Greg képe

Azt nem értem, hogy ilyen

Azt nem értem, hogy ilyen légszennyezettségi adatok mellett miért csak a "tájékoztatási fokozat"-ot rendelték el? Már napok óta arról beszél minden híradó, hogy milyen szörnyű a helyzet. Továbbá miért nem lehetett a taxisdemostrációt más napra áthelyeztetni? (Persze, ezek csak költői kérdések. :S )

82
err képe

Semmivel nincs hidegebb,

Semmivel nincs hidegebb, mint a multheten, vagy az azelotti heten, sot. Viszont az idojarasi korulmenyek megvaltoztak, es mar nem soprodik ki a szar.

Esetleg komolyan elhisszuk, hogy oktober vegen a 10-12 fokban senki nem futott, november 1-jen a 15 fokban meg tomegek kezdenek el futeni?

Ez is csak azt bizonyitja, hogy szmog akkor is van, ha idealisak az idojarasi korulmenyek, es emiatt nem kell szmogriadot elrendelni.

Attol meg, hogy konnyebben elszall, mondhatni kevesebbet idoz kozottunk, meg ott van. Es adott pillanatban, amikor az utakon tartozkodunk, ugyanugy szivjuk.

----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

83
jurta képe

hogy oktober vegen a 10-12

hogy oktober vegen a 10-12 fokban senki nem futott, november 1-jen a 15 fokban meg tomegek kezdenek el futeni?

Végül csak a "futeni"-ből jöttem rá, hogy nem a városi kocogókról van szó. :-)

Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros

84
dhpage képe

Én sem értettem, hogy

Én sem értettem, hogy jönnek ide a futók. :)))

-----------------------------
http://www.freeweb.hu/dhpage/

85
Zsabor képe

Megnéztem a híradót a

Megnéztem a híradót a tévében. Azt mondták, a szmog nem az autók miatt van.

86
err képe

Meg a dugok

Meg a dugok se.

----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

87
JakiHUN képe

Valószínüleg a biciklisek

Valószínüleg a biciklisek csinálják a szmogot, hiszen több szén-dioxidot lélegeznek ki, mintha kocsival mentek volna.

89
sdd- képe

a pipara is vonatkozik?

a pipara is vonatkozik?

90
feb képe

Gondolom arra

Gondolom arra fokozottan.

Tegnap a kocsmában megegyeztünk, hogy mink a sok dohányzástól már jobban ellenállunk a PM10-nek :D

91
Ѣ képe

Igen, itt megnézhető a

Igen, itt megnézhető a szóban forgó hiradó:

http://videotar.mtv.hu/Videok/2011/11/02/06/MTV_Hirado_2011_november_2_6...

15:00-tól

92
makimajom képe

csak a bűnbakkereső

csak a bűnbakkereső autófóbiások állítják ennek ellenkezőjét...

93
alcedo képe

Hát, ha a "híradó

Hát, ha a "híradó bemondta"... Esetleg a tudós hírszerkesztő hivatkozott forrásra is?

94
PTeker képe

Biztos angol tudósok :)

Biztos angol tudósok :)

Sör nélkül rakom, oszt?

95
Biros képe

http://www.idokep.hu/szmog L

http://www.idokep.hu/szmog
Légköri aeroszolok (szálló por, PM10) bekezdés

96
asztalosgabor képe

Amíg a dízeleseket

Amíg a dízeleseket folyamatosan támogatják, addig ez nem fog megváltozni!

97
BeMark képe

Az okokra itt a válasz: "A

Az okokra itt a válasz:
"A szakértő szerint idén azért is lehet még rosszabb a helyzet, főleg a keleti országrészeken, mert anyagi okok miatt sokan a gázfűtésről fa- vagy széntüzelésre álltak át, aminek sokkal nagyobb a káros anyag kibocsátása. A szálló por koncentrációjának növekedését elsősorban a közlekedésből származó szennyező anyagok okozzák."

Bővebben itt:
http://index.hu/belfold/2011/11/03/fedovel_fedtek_le_a_karpat-medencet/

98
Törölt felhasználó képe

Na, vettem a fáradtságot

Na, vettem a fáradtságot és a kvvm-től (http://www.kvvm.hu/olm/) lekért adatokat felraktam egy grafikonra. (Teleki tér mérőállomás, elmúlt egy hónapból az elmúlt egy hét adatait néztem.)

CO
minimumok du. 2-3 körül
maximumok este 9 és éjfél közt,
NOx
paralel a CO-val
NO
mozgása paralel a CO-val (és a NOx-al), de sokkal nagyobb különbségekkel (NO-nál 100-180x-os, a CO-nál 4-8x-osak)
PM10
minimumok 10 és 13 között
maximumok éjjel 11 és 1 között
NO2
paralel a NOx-el
SO2
minmum reggel 6-7-8
maximum délelött 11 - dél
Ózon
minimumon van este 7-től reggel 7-ig
maximum délután 2-kor.

Kb. azt lehet mondani, hogy
- a CO, nitrogén-oxidok és a PM10 együtt mozog, késő délután felfut az éjféli csúcsra, majd kora délutánra egyenletesen lecseng, mint egy felül teltebb hullám;
- a SO2 reggel felfut és déltől folyamatosan visszaáll, mint egy fűrészfog;
- az ózon nappal hatalmas tüskéket rajzol, (30-40x-es változás).
- a többi mért mennyiséggel szemben a PM10 az elmúlt pár napban kisimult, a korábbi 3-400%-os változás lecsökkent ~30%-ra.

A lényeg, hogy a közlekedésnek a NO-khoz, a CO-hoz és a PM10-hez semmi köze. Csak a SO2 szint emelkedik minimumról maximumra minden délelött. Az ózon tüskéje a napsütésnek tudható be.

99
err képe

Hogy nezel parhuzamossagot

Hogy nezel parhuzamossagot egy orankent frissulo, egy az elmult 8 orara atlagolt es egy elozo napi adatok alapjan (24 orara) atlagolt adat kozott?

Ahogy fentebb is irtam, a PM10 60-70 (egyes forrasok szerint pedig tobb mint 75+) szazaleka kozlekedesbol szarmazik.

----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

100
makimajom képe

és a közlkekedésből

és a közlkekedésből származó PM10 mindössze 20%-a származik a személygépjárművekből, azt is tesgyük hozzá...

101
Törölt felhasználó képe

Én tényekkel dolgozom,

Én tényekkel dolgozom, azért is hivatkoztam a forrásra, íme pontosabban: http://www.kvvm.hu/olm/report.php?id=88
(Amúgy nem nehéz megtalálni, fönt, a mérési adatok menüpontban 'automata mérőhálózat'>'Budapest'>'BP14 Teleki tér' adatait kell választani, majd a 'További adatok' hivatkozást. Kijelölöd a téged érdeklő vegyületeket, az időintervalumot, HTML-ben kéred és az órás időintervalumot választod: kapsz egy táblázatot.)

Írj nekem mérési adatokat az állításodról, mert az "egyes források" kevés.

102
elfroland képe

Amennyire tudom a PM10

Amennyire tudom a PM10 mérése úgy történik hogy kiraknak egy "dobozt" X időre aztán begyűjtik és megmérik asszem gravimetriai módszerrel hogy mennyi PM10-et szedett össze. A mintavétel általában 24 óra és ebből számolnak átlagokat. De majd rákeresek ha lesz több időm.

103
err képe

Kosz, ismerem az oldalt, de

Kosz, ismerem az oldalt, de meg mindig nem ertem, hogy hogy huzol parhuzamot kulonbozo idokozonkent torteno meres alapjan...

----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

104
Törölt felhasználó képe

Miért írsz "kulonbozo

Miért írsz "kulonbozo idokozonkent torteno meres"-t? Órás adatsor van mindegyikről (ez max. 30 perces elcsúszást enged meg).

105
err képe

Fentebb mar vazoltam...

Fentebb mar vazoltam...

106
Törölt felhasználó képe

Egy kérdést tettél fel,

Egy kérdést tettél fel, ami tévesen feltételez az általam felhasznált mérési adatokról. Megismétlem: minden mért mennyiségről óránkénti adat van. A fenti adatok mindenki számára hozzáférhetőek, középiskolás tudással kiértékelhetőek.
A kijelentésedet viszont semmivel nem támasztottad alá.

107
err képe

Ertem. Akkor fussunk neki

Ertem. Akkor fussunk neki ujbol:

"Hogy nezel parhuzamossagot egy orankent frissulo, egy az elmult 8 orara atlagolt es egy elozo napi adatok alapjan (24 orara) atlagolt adat kozott?"

NO2 es SO2 - oras atlag van, tehat minden oraban frissul
PM10 - elozo napi (01-24 oraig) atlag van
O3 - 8 oras mozgo atlag van

Es akkor megegyszer a kerdes: hogy lehet ezek kozott az adatok kozott egyertelmu parhuzamot vonni?

----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

108
Törölt felhasználó képe

Mi alapján állítod, hogy

Mi alapján állítod, hogy az általam használt adatok nem mind órás átlagban vannak? A lekért táblázatban mindegyik mérést órára adják, sehol nem utalnak más átlagolásra. A honlapon és a gyártóknál talált adatok alapján vannak olyan autómatikus mérőállomások, melyek valamennyi vegyületet és a PM10-et óránként tudják mérni, felteszem ilyeneket használnak ők is.

Tehát a válaszok:
Sehogyan nem nézek parhuzamossagot egy orankent frissulo, egy az elmult 8 orara atlagolt es egy elozo napi adatok alapjan (24 orara) atlagolt adat kozott. Mert nem ilyen adatokkal dolgozok.
Nem tudom és momentán nem is érdekel, hogyan lehet párhuzamot vonni más időintervalumokkal, átlagokkal mért értékek között.

109
err képe

Hagyjuk ezt... Azert

Hagyjuk ezt...

Azert megneztem en is: az orankenti adatok tele vannak hibas ertekekkel, nem mellesleg nem minosulnek hivatalosnak. (Bar igazabol a tobbi sem, asszem 90 napig.)

A hivatalosak pedig, ami alapjan szamolnak, az 24 oras atlag.

Tovabbra is azt mondom, hogy mas-mas idointervallumra vonatkozo ertekek kozott nem lehet parhuzamot vonni.

Illetve nincs sok ertelme...

110
Törölt felhasználó képe

Szóval az órás mérések

Szóval az órás mérések nem minősülnek hivatalosnak, de a 24 órás átlaguk már igen? De, nem mégsem, még azok sem hivatalosak 90 napig. Akkor szerinted majd februárban lehet elrendelni a szmogriadót? Neked van hivatalos adatsorod (nincs), ami alapján kijelentheted, hogy a másik (a nyilvános) tele van hibás adatokkal? (Az összes mérésre van néhány tized százalékos jelölt adathiány, ami nemhogy hiba, de visszajelzés a minőségről.)

Van egy koncepciód, amit cáfolnak a mérési adatok, erre te elkezded cáfolni a mérési adatokat. Van egy kijelentésed a közlekedés és a szmog kapcsolatáról, de semmivel nem támasztod alá.

Na, ennek nincs semmi értelme...

111
err képe

Hala Istennek spamnak

Hala Istennek spamnak jelolte a hozzaszolasomat... Mivel gepeltem 2500 oldalt, tutifix, hogy nem irom ujra. Megprobalom elokotortatni...

----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

112
err képe

Ugy latom, itt a userek le

Ugy latom, itt a userek le vannak szarva. Meg se lepodok.

"Én tényekkel dolgozom, azért is hivatkoztam a forrásra, íme pontosabban:" - irtad fentebb, majd link. Idezek az altalad bemasolt linkrol:

"A 90 napnál nem régebbi adatok csak tájékoztató jellegűek!"

Aztan, mirol is irtam meg. Ja igen, adatok. Az orankenti adatok kozott sok a hibas, vagy a nulla. Nyilvan azert kell az atfutasi ido, hogy ezeket korrigaljak, de ahogy te is irtad, a szmogriadot nem rendelhetik el honapokkal kesobb.

Azt nem tudom, PM10-nel hogy szamoljak az atlagot a nullas/hianyzo adatokbol, ezert sincs meg atvarialva a szmoginfo.

A meglevo adatok kozott par ev alatt eloszor volt duplikalodas november 30-an, de akkor eleg durva eltereseket mutatott. Nem tudom pl. ilyen esetben mit tesznek. szmog[pont]info/1267-adatbibi

En kitoroltem a durvabb adatokat, hogy ne legyek reszrehajlassal vadolhato. 2008. februarjatol vannak meg az adatok, ez az elso ilyen. Szoval ez nem jellemzo. Hiba elofordul tehat, de nem ordas, igy valoszinuleg van kepletuk ezek kiszuresere, es ugy jon ki a 24 oras atlag.

Sajnos ugy tunik, hogy igy mukodik a rendszer. Nem en talaltam ki.

A kioktato es sertodoset jatszos stilus helyett jobb lett volna, hogyha elgondolkozol azon, hogy a kepletedben hogyan es mikent szerepel peldaul az idojarasi modell? Csak mert szerintem sehogy. Marpedig anelkul gyakorlatilag semmit nem er a parhuzamok vonasa, de meg azzal is csak bizonyos mertekig lenne ertelme.

Mi van, ha nappal fuj a szel, ejjel pedig semmi legmozgas? Mi tortenik forditott esetben, mondjuk egy durva koddel megfejelve? Eso? Homerseklet? Fentebb is emlitett inverzios reteg? Es meg lehetne sorolni, hogy mi minden jatszik szerepet.

Es persze a lenyeg, meg vastaggal ki is emelted: "A lényeg, hogy a közlekedésnek a NO-khoz, a CO-hoz és a PM10-hez semmi köze."

Ezzel szemben: "Budapest esetében az alapvetően közlekedési eredetű nitrogén-oxidok (nitrogén-dioxid) mellett az inkább közlekedési eredetű szállópor-kibocsátás több mint 75 százaléka is a gépjárműforgalom eredménye. A közlekedési eredetű levegőszennyezés (magában foglalva a szálló por szennyezettséget is) a forgalmas utak mentén élő lakosság körében nagyobb mértékben fejti ki a káros hatásokat.

Az ipari kibocsátás (például erőművek, szolgáltatások) részaránya mintegy 10 százalék, továbbá a lakossági egyedi fűtés kibocsátása is gyakorlatilag mintegy 10 százalékot eredményez."

Illetve:

"A budapesti nitrogén-dioxid kibocsátás mintegy 75 százaléka a gépjárművekből ered, az ipari kibocsátás (például erőművek, távfűtés, szolgáltatások) részaránya mintegy 20 százalék, továbbá a lakossági egyedi fűtés kibocsátásaival lehet még számolni."

met[pont]hu/levegokornyezet/Egeszsegugyi_hatasok.pdf

"Nitrogén-monoxid keletkezhet magas hőmérsékleten a levegő oxigénjéből és nitrogénjéből, illetve nitrogén tartalmú vegyületek elégetésekor. Ezek a folyamatok leggyakrabban belső égésű motorokban játszódnak le, de jelentős NO-forrás az ipar és a biomassza égetés is. Városi környezetben elsősorban a gépjárműmotorok felelősek a NO és a NO2 szennyezésért."

idokep[pont]hu/szmog

Persze egy hibas modell nem meglepo, hogy nem hoz megfelelo eredmenyt.

----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

113
Törölt felhasználó képe

Leírtad a

Leírtad a kulcsmondatod:
"Persze egy hibas modell nem meglepo, hogy nem hoz megfelelo eredmenyt."

Gratulálok. Elöször az adatokba kötsz bele, aztán elismered, hogy semmi alapod megkérdőjelezni a helyességüket (sőt, te is ezeket az adatokat használod az oldaladon...), ezután a modell lesz hibás, mert nem hoz neked megfelelő eredményt.

Hivatkozol egy írásra, melynek a forrása a következőket írja:
"A városokban kibocsátott NO2 80%-át adják a gépkocsik. A földgáz tüzelésből, főleg a téli időszakban, ugyancsak NO és NO2 származik." - az írás ebből 75% gépjárm, 20% fűtést hoz ki.

"A TSPM részben természetes forrásokból, pl. talajerózóból, vulkáni tevékenységből, erdőtüzekből származik. Emberi tevékenység során főbb forrásai a szén, olaj, fa, hulladék eltüzelése, a közúti közlekedés, poros utak, és ipari technológiák, mint bányászat, cementgyártás, kohászat. A kisebb szemcsék természetes forrása a tengeri légtömegekkel érkező só, a növényi pollenek, baktériumok. A 2,5 mikronnál kisebb részecskék az atmoszféra kémiai reakcióiból is származhatnak." - amit az írás így értelmez: "...az inkább közlekedési eredetű szállópor-kibocsátás több mint 75 százaléka is a gépjárműforgalom eredménye." ...ami önmagában is értelmetlen, hiszen a közlekedési eredetű szállópor-kibocsátás 100%-a a gépjárműforgalom eredménye.

Az nem baj (sőt jó), ha kritizálod más munkáját, az viszont igen, ha minden alapot és tudományosságot nélkülözöl eközben. (A hivatkozott írásban és jegyzeteiben sincs sehol utalás a tudományos alapokra, mérési eredményekre.)

114
err képe

Mondtam mar, hogy hagyjuk

Mondtam mar, hogy hagyjuk ezt :) Azert elarulhatnad, hogy mi lenne a NEKEM megfelelo eredmeny...

"a közlekedési eredetű szállópor-kibocsátás 100%-a a gépjárműforgalom eredménye."

Latom a lekezelo stilus tovabbra is nagyon fekszik, mig a szovegertelmezes annal kevesbe.

Egy evben termelodik x tonna PM10. Ennek tobb mint 75%-at irjak a gepjarmuvek szamlajara. Ezaltal elmondhato, hogy a szallopor-kibocsatas "inkabb" kozlekedes eredetu. Stimm?

Sajnos nem talalom azt a doktori iromanyt, ami potom 143 oldalon keresztul taglalja az idojaras legszennyezesre gyakorolt hatasait. Ez az, amit te fogtal, es kihuztal a kepletbol, hogy te majd parhuzamot vonsz. De igazabol mondom, ne is foglalkozzunk ezzel. Csak az elso kerdesemre valaszolj, vagyis szerinted mi lenne a "NEKEM" megfelelo eredmeny...

Jolvan, nem birok magammal es a kivancsisagommal, ugyhogy felteszek meg egy kerdest: teged komolyan nem zavar, hogy a vegmegallapitasod, vagyis ismet legyen nyoma:

"A lényeg, hogy a közlekedésnek a NO-khoz, a CO-hoz és a PM10-hez semmi köze."

...tokeletesen ellent mond a szakoldalakkal? Es most nem az enyemre gondolok, hanem a met.hu-ra, az idokepre, az lmcs oldalara, es lehetne sorolni tovabb...

Most vagy mindenki huje, es Nobel-dijatsz fogsz kapni, vagy szar van a palacsintaban...

115
Törölt felhasználó képe

(Nincs téma)

116
Ѣ képe

Képtelenség védekezni a

Képtelenség védekezni a szmog ellen

A kisméretű szálló por (PM10) egy napra számított átlageredménye kritikus értéket ért el nemcsak a fővárosban, de az ország szinte egész területén. A légszennyezettség nyilvánvalóan káros hatásai ellen megpróbálhatunk védekezni, de a legjobban akkor járunk, ha otthon maradunk, és bezárjuk az összes ablakot.

Az időkép szmogtérképén vöröslik az egész ország, ez azt jelenti, hogy minden magyarnak tekintélyes mennyiség jut az egészségkárosodást okozó szálló porból. Bár a fővárosban már el is rendelték, majd vissza is vonták a forgalomkorlátozást, jelentős javulás még mindig nem várható. Aki teheti, inkább maradjon otthon!

Így védekezzen a szmog káros hatásai ellen

Ha főnöke esetleg nem támogatja azt az ötletét, hogy inkább nem megy be dolgozni, legalább annyit próbáljon elérni, hogy ne a korai órákban kelljen utaznia, ugyanis ilyenkor a legmagasabb a káros anyagok koncentrációja a levegőben. Olyan ruhákat vegyen fel, melyek természetes alapanyagokból készültek, fogyasszon sok folyadékot (cukros üdítőital helyett inkább gyümölcsleveket), és kerülje az alkoholt! A dohányzás nyilván ilyenkor sem tesz jót a tüdőnknek, de a függőket ez vélhetően úgyis hidegen hagyja. Mosson minden nap hajat, mert azon hordja be a lakásba a port, különösen fontos ez az allergiás asztmával küzdők számára, akiket amúgy is sokkal súlyosabban érint a szmoghelyzet. Szóba jöhet még házi légtisztító berendezés vásárlása is, de azt ne a pár napos szmogriadó miatt tegyük, nem lenne túl kifizetődő egy 40-150 000 forintos készülékre beruházni csak emiatt.
A PM (szálló por) egészségkárosító hatásai

A szálló por emberi szervezetre gyakorolt hatását vizsgáló tanulmányok szerint a PM elsősorban lokális gyulladást okoz, ezt követi a már fennálló légúti megbetegedések súlyosbodása, a hiperreaktivitás, az oxidatív stressz, számos sejt- és molekuláris szintű folyamat aktiválása, a tüdő védekező mechanizmusainak csökkenése. Az asztmás rohamok gyakoribbá válnak, növekszik a betegek gyógyszerigénye is. Szmogriadó idején jelentősen több beteget vesznek fel a kórházak szív- és érrendszeri panaszokkal, köreikben ez idő alatt megnövekszik a halálozási arány is. Sajnos még a szexuális életünkre is rossz hatással van.
Ne üljön autóba, de most a bicikli sem olyan jó ötlet

Aki szeretne hozzájárulni a helyzet javulásához, autó helyett válassza inkább a tömegközlekedést! A fekete és piros matricás autók átmeneti kitiltása hozhat ugyan némi javulást, de ezeknek a kocsiknak a Levegő Munkacsoport szerint egyébként sem lenne már helye a forgalomban. Természetesen a szakszervezetek részéről sem a legjobb ötlet szmogriadó idejére szervezni egy forgalomlassító felvonulást, de reméljük, önök amúgy sem terveztek ilyesmit.

A biciklizés most azért nem ajánlott, mert általában a szabadban tartózkodás és sportolás is kerülendő, míg ki nem tisztul a levegő. Ugyanakkor mellette szól, hogy két keréken gurulva gond nélkül megtehetjük, hogy kevésbé forgalmas útvonalat választunk, így elkerülhetjük az erősen szennyezett területeket. Szmogriadó esetén mégis érdemes kissé visszavennünk a tempóból, hiszen ha száguldozunk, több levegőt, és ezzel együtt több szmogot szívunk be, mintha kényelmesebb tempóval tekernénk, illetve a munkavédelmi boltokban, illetve egyes nagyobb kerékpárüzletekben beszerezhető légszűrő maszk minden kényelmetlensége ellenére is melegen ajánlott – nagyvárosban nem csak ilyen esetben. Persze aki bírja az ilyesmit, barkácsolhat kedvére való, személyre szabott maszkot otthon, mint ez a szmogtól sokkal keményebben sújtott területeken expatkedő szimpatikus fiatalember, de ennyire azért nem para, és várhatóan nem válik tartóssá a helyzet.

Nézze a szmog jó oldalát!

Búsulás helyett érdemes a szmog előnyeire koncentrálnunk, még akkor is, ha viszonylag kevés érvet tudunk felsorakoztatni mellette. Vegyük például azt, hogy ilyen, a ködös Angliát idéző képeket meglehetősen ritkán készíthetünk Magyarországon, vagy hogy ha lakásunk valami ronda házra vagy gyárkéményre néz, most nem kell azt bámulnunk. És persze ne feledkezzünk meg arról sem, hogy Brad Pitt Budapesten forgatott zombifilmjéhez kívánni sem lehetne jobb díszletet.

Forrás: http://velvet.hu/sztori/2011/11/04/keptelenseg_vedekezni_a_szmog_ellen/

117
Icarus képe

Azon gondolkodtam, hogy ha

Azon gondolkodtam, hogy ha lassan megyek, akkor viszont több idő az út, tehát több ideig kell a kinti szennyezett levegőt beszívnom.... Nem vagyok-e ugyanott ha jobban sietek?

118
elfroland képe

Nem mert kétszer akkora

Nem mert kétszer akkora sebesség eléréséhez 4x annyi energia kell és ehhez nyilván több levegő is. Meg kell keresni az optimum sebességet. Szerintem ez kb. a nyugodt lélegzéssel, csukott szájjal elérhető max. sebesség.

119
err képe

Szoval... A szmogriadot ugye

Szoval... A szmogriadot ugye visszafujtak, mert rossz napra adtak ki.

Nos, ez fura. Azert is fura, mert a riasztasi szinthez 2 nap durva retek + OMSZ "megfelelo" elorejelzes kell. Namost az OMSZ mindig a kovetkezo napra josolja meg, hogy lesz-e javulas. Pentekre josoltak minimalis javulast, ami nem igazan jott be.

A szmogriadot kiadtak, tehat ervenyben volt. Persze igen, ha szabalytalanul van kiadva, akkor azonnal visszafizetik a megbuntetett gepjarmuvezetoknek a penzt. Ezt igertek.

(Szabalytalan kerekparos infrastrukturanal pedig buntetnek, es meg a statisztikat is rontja majd. Upsz, de most nem ez a lenyeg.)

Megy a rinya, hogy 100k penzre buntethetoek az illetektelenul behajtok, es hogy ez micsoda pofatlan osszeg, jezusomamugyishonnan tudja valaki hajnalban, hogy...

Tehat ha valakinek piros vagy fekete plakettes rendszama van, es napok ota minden media loki a szmogriadot, van tajekoztatasi szint is a riasztasi elott, esatobbi, akkor AZNAP REGGEL vagy HAJNALBAN aki nem nez/hallgat hireket, az felmentest kene hogy elvezzen.

(Ismet parhuzamot vonva: ha valaki a varosban valamely szakaszon evekig nem jart, es kozben epult ott egy kerekparut, ami esetleg ki sincs tablazva, buntetheto, hogy miert nem hasznalja. Persze ilyenrol meg nem tudunk, de ez az elmelet...)

No de nezzuk tovabb az erdekessegeket...

http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2011/11/05/szmogriado_rajtunk_rohog_a...

Van itt egy szavazas arrol, hogy ki hogy reagalja le a szmogriadot. A jelen allas:

Szmogriadó esetén
Otthon hagyom az autómat: 437
Nem érdekel a szmogriadó és megyek: 1661
Szívok a BKV-val: 445
Bringázom: 322
Szidom a városvezetést: 1841

Ez utobbi nem egyertelmu, hogy mit csinal, de legyunk nagyon jo fejek, es 25-25-25-25%-ban osszuk szet a tobbi opcio kozott, tehat ne szamoljuk. A valosagban azert nyilvan nem ez a helyzet, de mindegy no...

Tehat 58% sajat bevallasa szerint szarik a szmogriadora. Mit nekik a lehetseges 100k-s bunti, masok es a sajat egeszsege, stb...

No de mi van ezzel a 100k penzzel most, hogy kiderult, hogy el lett baszarintva a dolog?

Hat az van, hogy a rendorseg bejelentette, hogy visszafizetik annak a 32 gepjarmuvezetonek a penzt, akiket megbuntettek. Hoppa, dolgoztak. Ez jo. Az erdekesseg azonban az, hogy a buntetesekbol befolyt penz kokemeny 172.000 forint. Kicsit megkonnyitem a helyzetet, hogy ne kelljen mindenkinek magatol megallapitania, hogy a 100k-s bunti, amit mindenki hajtogat es pocskondiazik, hogy micsoda boduletes osszeg, nem kell befizetnie senkinek. A siras ezert megy, a tenyleges buntetes pedig atlagosan: 5375 forint/fo. (http://www.origo.hu/itthon/20111105-nem-kell-befizetniuk-a-tevesen-elren...)

Mindenki azt gondol, amit akar, de szerintem tovabbra is egyertelmu, hogy nem csak az emberelet nem er semmit, de ugy amugy az egeszseg se...

Ettol fuggetlenul koszonet azoknak, akik ertelmesen reagaltak a szmogriadora, ahogyan az egy fejlett, gondolkodasra kepes embertol elvarhato...

----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

120
Shag_Beckur képe

Én a "szarok rá" opciót

Én a "szarok rá" opciót választottam. Zöld matricás vagyok.

De ha menni kell, akkor menni kell.

Jut eszembe a tegnapi sztori. Péntek este, mennék be sörözni. Kiérek a megállóba 5 perccel korábban (mert biztos, ami biztos), Volán szokás szerint óra:19-kor sehol. :23-:24 fele már kezdek mocorogni, majd beér :30-ra. Rá is kérdeztem a sofőrnél, hogy ezt így most hogy, mondta is, hogy egyszerűen nem tudják tartani a menetrendet, sok a fel és leszálló, a jegyes.

Namármost én a 10 perc sétát, 5 perc ráhagyást és az átlagos 10 perc késést feltételezve kocsival már a célomnál lennék (még +10 perc mondjuk, átlag 35 perc a Moszkva tér). Busszal pedig még csak akkor indulok el.

Vicces.

121
makimajom képe

akkor még jól jártál,

akkor még jól jártál, mert végül jött. Mifelénk gyakori, hogy 5 perccel a kiírt előtt már rég elment a busz...

122
Frenki képe

Egy alkohol mentes buliba

Egy alkohol mentes buliba mindenképp...
Ezért jobb bringázni, odafelé gyors, visszafelé biztonságos a kocsmából...
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

123
err képe

Otthon hagyom az autómat:

Otthon hagyom az autómat: 506
Nem érdekel a szmogriadó és megyek: 2020
Szívok a BKV-val: 524
Bringázom: 381
Szidom a városvezetést: 2164

Alakul...

Szerk.: Kb. abbafejeztek a nyomkodast, nem nezem tovabb. Nagyjabol vegeredmeny @ 2011-11-09 09:45:

Otthon hagyom az autómat: 508 (14.7%)
Nem érdekel a szmogriadó és megyek: 2037 (58.9%)
Szívok a BKV-val: 527 (15.2%)
Bringázom: 387 (11.2%)
------- 3459 szavazat -------
+Szidom a városvezetést: 2177

124
Ѣ képe

Szmog elleni

Szmog elleni tanácsok

Levegő Munkacsoport - 2011. 11. 07. 16:10:01

Nem váratlanul szakadt ránk a szmog Budapesten. A levegő szennyezettsége ugyanis rendszeresen túllépi az egészségügyi határértéket. A szmogriadó most már szükséges, azonban ennél sokkal fontosabb lenne egy intézkedéssorozat, amellyel megelőzhető a súlyos légszennyezettség kialakulása.

Számos olyan intézkedés ismert, amely nem kerül sok pénzbe, ugyanakkor jelentősen javítja a levegő minőségét. Az egyik ilyen az avar és a kerti hulladékok égetésének teljes tiltása, mivel egy nagyobb kupac avar elégetése több millió köbméter levegőt szennyez el határérték felett. Ám nem elégséges kizárólag a fővárosban tiltani ezt a tevékenységet, hiszen a környező területek szennyezése is eléri Budapestet. Országos tiltás lenne indokolt legalább októbertől áprilisig, amikor gyakran magas a szállópor-szennyezettség.
Hasonlóan nem igényel jelentős összeget a lakosság oktatása arra, hogyan használják fával üzemelő tüzelőberendezéseiket. Amennyiben ugyanis száraz fát égetnek, és helyesen választják meg a tüzelés módját, számottevően csökkenthető a szennyezés. Sürgető annak a tudatosítása is, hogy a műanyag és más hulladék égetését a hatályos jogszabályok büntetik, mivel égéstermékeik rendkívül ártalmasak az egészségre. Nemcsak környezetszennyező, de rendkívül energiapazarló az, ha egy hivatalban vagy áruházban 24-26 fok van, miközben alacsonyabb hőmérséklet is elegendő lenne.
A közlekedés terén a legsúlyosabb szennyezés a tehergépkocsikból származik, ezért sokkal szigorúbban kell ellenőrizni, hogy rendelkeznek-e ezek a járművek fővárosi behajtási engedéllyel. A legutóbbi ellenőrzés sajnos azt mutatta, hogy 80 százalékuk engedély nélkül közlekedik Budapesten. A teherforgalmi behajtási díjat a jelenleginél sokkal jobban kell differenciálni, vagyis kapjanak jóval nagyobb arányú kedvezményt azok a járművek, amelyek megfelelnek a korszerű környezetvédelmi normáknak, a legszennyezőbbeket pedig elrettentő mértékű díjjal kell terhelni. Szükséges a dugódíj mielőbbi vezetése, amelynél szintén jelentős kedvezményt kell kapniuk a korszerű járműveknek.
A tömegközlekedési járművek forgalmi előnyben részesítése terén komoly előrelépések történtek az utóbbi időszakban. Ezt a folyamatot fel kell gyorsítani: további buszsávokat kell kialakítani, és a közlekedési lámpákat úgy kell hangolni, hogy azok a buszoknak, villamosoknak adjanak előnyt.
Meg kell kezdeni azokat az intézkedéseket is, amelyek viszonylag sok pénzbe kerülnek, de jelentős változást hozhatnak. Mindenekelőtt haladéktalanul le kell cserélni a BKV elavult autóbuszait. Ez körülbelül annyiba kerülne, mint amennyit ebben az évben a 4-es metró építésére költ a fővárosi önkormányzat. Továbbá támogatni kell az épületek hőszigetelését és a fűtésük korszerűsítését, valamint a távfűtés szélesebb elterjesztését.
A Levegő Munkacsoport meggyőződése, hogy ezeken felül sokat segíthetne, ha a főváros vezetése többet és jobban tájékoztatná a lakosságot, hiszen ha tudatosul az emberekben, milyen veszély fenyegeti őket, tenni fognak annak megelőzésére, és elfogadják az esetenként szigorú intézkedéseket is.

Forrás: http://www.mixonline.hu/Cikk.aspx?id=59795

125
makimajom képe

mik ki nem derülnek, Shag

mik ki nem derülnek, Shag az LMCS maga?

126
Shag_Beckur képe

Nem feltétlenül akartam

Nem feltétlenül akartam hozzákommentelni, mert ha most elfogadom, mint hiteles forrás az LMCS-t, akkor később is el kéne:)

127
Ѣ képe

Budapesten ismét nőhet a

Budapesten ismét nőhet a légszennyezettség

Budapesten érvényben maradt a szmogriadó tájékoztatási fokozata, tekintettel a vasárnapi, kismértékben romló mérési eredményekre és a ma estére várható kedvezőtlen meteorológiai helyzetre - közölte a Főpolgármesteri Hivatal.

A szakértők tegnap arra számítottak, hogy a szálló por mennyiségének napi átlaga valószínűleg a legtöbb helyen a tájékoztatási szint alá csökken, ugyanakkor ma estétől a kedvezőtlen meteorológiai helyzet miatt nagymértékben romlik majd a levegőminőség. Tarlós István főpolgármester közleményében arra kérte a budapestieket, hogy mérsékeljék, lehetőség szerint szüneteltessék az egyéni gépjárműhasználatot, részesítsék előnyben a közösségi közlekedést, illetve korlátozzák a szilárd- és az olajtüzelésű berendezések használatát. A városvezető a szolgáltató vagy termelő tevékenységet ellátó létesítmények üzemeltetőit is megkérte, hogy csökkentsék a káros anyagok kibocsátását. Az avar és a kerti hulladék nyílt téri égetésének tilalmát a fővárosban továbbra is fenntartják.

Forrás és teljes cikk: http://www.nepszava.hu/articles/article.php?id=488841#null

Kapcsolódó cikk:

Marad a szmogriadó tájékoztatási fokozata a fővárosban

A légszennyezettségi állapotot folyamatosan mérő műszerek ellenőrzött hétfői adatai alapján a kisméretű szállópor (PM10) szintje hét mérőponton az egészségügyi határértéket sem érte el, öt esetben a tájékoztatási küszöbérték, a köbméterenkénti 75 mikrogramm és az egészségügyi határérték, a köbméterenkénti 50 mikrogramm közötti légszennyezettség alakult ki - olvasható a közleményben.

Mint írják, az Országos Meteorológiai Szolgálat szerint kedden eleinte párás, változóan felhős idő várható, majd kevés lesz a felhő, több órás napsütés lehet. A délkeleti szél napközben kissé még megélénkülhet (gyengébb légmozgás várható, mint az elmúlt napokban), majd estétől gyenge változó irányú szél valószínű.

A szálló por napi átlaga ismét a tájékoztatási szint körül alakulhat, ugyanakkor szerdán és csütörtökön a nap nagy részében alig lesz légmozgás, így jelentősen tovább nőhet a napi átlagos szállópor-koncentráció, elérheti a riasztási küszöbértéket is.

Folytatás a cikkben:
http://inforadio.hu/hir/belfold/hir-465772

128
elfroland képe

OFF: Te amúgy valami média

OFF: Te amúgy valami média figyelő robot vagy? :-D
Csak mert nagyon jól nyomod!

129
Hotyhogy képe

Jól nyomja!

Jól nyomja! :-)
_____________________________________
Anyád kiüti a járdázókat? Küldd őt az Olympiára!

130
Ѣ képe

OFF: Az lehet, de van akinek

OFF: Az lehet, de van akinek az általam megjelenített formában bemutatva zavaró, ezért befejeztem.

131
elfroland képe

Nemá!!! Szerintem tök

Nemá!!! Szerintem tök jó!
Szavazzuk meg! :-)

132
err képe

Akkor nyissal mindegyiknek

Akkor nyissal mindegyiknek kulon topicot :P

----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

133
zoldszem képe

volt benne munkád és

volt benne munkád és megtaláltad a bejegyzések helyét.
a véleményed hiányolták, talán vastagra sikerültek a kiemelések.
'98asKonaLavaDöMenti gepidAmsterdam ajándékfiXB3

134
err képe

Es mar az is baj? Fentebb is

Es mar az is baj? Fentebb is van vastaggal kiemeles, megse zavar senkit, hogy ellentmond szakoldalak velemenyenek.

Mondjuk ha baj, akkor mar ertem, miert nincs WYSIWYG szovegszerkeszto evek ota. (Nehogy gombnyomasra ki lehessen emelni a lenyeget :F Aki megoldja kezzel, megoldja, aki nem, annak majd osszefolyik, de jo az ugy...)

----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

135
Szter képe

Szerintem se fejezd be,Ѣ!

Szerintem se fejezd be,Ѣ! Nagyon jó cikkeket / infokat osztasz meg velünk és külön piros pont jár azért, mert mindegyiket a releváns témához illeszted be! (szólt valaki, hogy zavarja a munkásságod?)

136
feb képe

Milyen karakter ez az

Milyen karakter ez az áthúzott b?

138
feb képe

köszi!

köszi!

139
Ѣ képe

Igen, ahogy makimajom is

Igen, ahogy makimajom is megírta előttem.

http://criticalmass.hu/comment/reply/15733/462235

140
feb képe

Nézegettem a

Nézegettem a billentyűzetet, és nagy meglepetésemre találtam egy ilyen jelet rajta: đ

Vajon miért van ilyen jel a magyar billentyűzeten?

Bár ez áthúzott d, nem b.

141
makimajom képe

és ł miért van? vagy ß?

és ł miért van? vagy ß?

142
feb képe

A ł jel szerintem

A ł jel szerintem mentőhelikopternek adandó jel abban az esetben, nem tudod, inzulinbeteg-e az ellátandó személy.

143
Szter képe

Nyugi-nyugi :) a turpisság

Nyugi-nyugi :) a turpisság az, hogy kijelöltem a nickjét és bemásoltam ;-) szóval nem billentyűzeten vagy a szimbólumok közt keresgéltem.

144
Ѣ képe

Sajnos fogalmam sincs miért

Sajnos fogalmam sincs miért tettek a magyar billentyűzetre egy ilyen speciális karaktert.

145
Ѣ képe

Köszi' minden itt

Köszi' minden itt hozzászólónak, kicsit zavarba hoztatok és egyben újból döntési helyzetbe is.

Erről a topikról van szó és a 78. hsz-tól (h, 2011-11-07 20:10) folyó beszélgetésről.

http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20111026/mindjart-itt-tel-ki-hova-m...

146
Szter képe

Elolvastam ezeket most.

Elolvastam ezeket most. Mondjuk annyi igazság van benne, hogy néha hosszú / teljes cikket idézel, ez zavaró lehet. Monnyuk én néha "lusta vagyok" átklikkelni vagy rengeteg oldal van nyitva egyszerre és nem mindent olvasok el a nap végéig, másnapra meg elfelejtem újból megkeresni az adott linket. Emiatt nekem ált. megfelel, ha hosszan is idézel. De hogy maradjunk az arany középútnál és a többiek véleményére is adjunk, lehet, hogy azt kéne, ha találsz egy-egy odavágó cikket, beidézed ide a lényeget + link és kész. Jah, meg ha jól látom, többeket érdekel a SAJÁT :) véleményed is, szóval néha mondd, amit gondolsz és akkor minden jó lesz.

147
Szter képe

Feb, bocsánat, hogy

Feb, bocsánat, hogy szétoffoljuk a témádat... :-/ de néha kell a "lelki-masszázs" is ;-) (kíváncsi vagyok ki nyit ERRE témát hipp-hopp :P)

148
feb képe

Ugyan már, az avarégetés

Ugyan már, az avarégetés és hasonló baromságok után ez már meg sem kottyan.

149
makimajom képe

az volna a kérdésem a

az volna a kérdésem a nálam tájékozottabbakhoz, hogy a fekete/piros tiltás után van-e még valami komolyabb fokozat, ha azután se javul, sőt romlik a helyzet?
Kitiltják- e előbb-utóbb a sárga/zöldet, bkv buszokat egyebeket?

150
feb képe

Lusta majom: ott a link a

Lusta majom: ott a link a blog indító alján a szmogriadó rendeletről. Kimásolom neked az idevágó passzust:

V. Riasztási fokozathoz kapcsolódó intézkedések
9.§ A főpolgármester a riasztási fokozat elrendelése esetén:
a) tájékoztatja a lakosságot, tekintettel további jogszabályok szabályaira;
b) elrendelheti a gépjárművek Budapest főváros közigazgatási területén való használatának korlátozását, tekintettel azok rendszámtábláján található környezetvédelmi plakett színére: a fekete és piros környezetvédelmi plakettel ellátott járművek közlekedésének tilalmát;
c) elrendelheti, illetve kezdeményezheti a helyhez kötött légszennyező pontforrások üzemeltetőinek más energiahordozó, üzemmód használatára kötelezését, vagy a kibocsátás csökkentését, vagy az üzemeltetés felfüggesztését;
d) felkérheti a fővárosi kerületek jegyzőit, hogy fokozottan ellenőrizzék az avar és kerti hulladék nyílt téri égetésének esetleges tilalmát;
e) felkérést adhat ki a szmoghelyzet további romlását megelőző intézkedésekre (a lakosság és a légszennyezők önkéntes önkorlátozó intézkedéseire), különösen kérve:
ea) -
eb) a fővárosi úti célok eléréshez az egyéni gépjárműhasználat szüneteltetését, a közösségi közlekedés igénybevételének előnybe részesítését;
ec) a gépjárművek indokolatlan – álló helyzetben történő – alapjárati üzemeltetésének lehetőség szerinti mérséklését;
ed) a helyhez kötött légszennyező pontforrások üzemeltetőit – hivatkozva azok társadalmi felelősségvállalására – kibocsátásuk csökkentését;
ee) kén-dioxid, szén-monoxid, vagy szálló por (PM10) szint miatt elrendelt fokozat esetén a szilárd- és olajtüzelésű berendezések (ha egy háztartásban létezik földgáztüzelési mód, akkor a szilárdtüzelésű kandallók, cserépkályhák) használatának mérséklését;
ef) nitrogén-dioxid szint miatt elrendelt fokozat esetén a kérés kiterjed a gázfűtésű berendezések használatának mérséklését;
eg) az ózonszint miatt elrendelt fokozat esetén a kérés kiterjed az üzemanyagtöltő állomások használatának – elsősorban 10-18 óra közötti – szüneteltetésére, továbbá – a helyhez kötött légszennyező pontforrások üzemeltetőit is érintően, ózon prekurzorok és nitrogén-oxidok kibocsátásukat tekintve – a szerves oldószer felhasználással (szénhidrogén-kibocsátással) járó tevékenységek (például festés, mázolás, bitumenolvasztás) szüneteltetésére.
eh) Budapest főváros közigazgatási területén közlekedő gépjárművek vezetőit, hogy haladási sebességüket 20 km/h-val csökkentsék, kivéve, ahol 30 km/h vagy kisebb a megengedett legnagyobb sebesség.

151
makimajom képe

magyarán a piros/feketén

magyarán a piros/feketén kívül csak szépen kérhet ha jól értem...

152
feb képe

Sajnos a rendelet alapján

Sajnos a rendelet alapján nagyon úgy tűnik :(

153
makimajom képe

a személyautók ilyenkor

a személyautók ilyenkor max a szennyezés 10%-áért tehetők felelőssé.
Mennyi lehet a piros/fekete részesedése? fele?
A fele 5%. Annak a nagyrésze leszarja a szmogriadót, tehát 1-2% csökkenésnél többet nem nagyon lehet várni.
Az is csak a további növekedést csökkenti, tehát abszolút étékben alighanem tovább fög nőni az a 400 is.

154
feb képe

Honnan vetted a 10%-os

Honnan vetted a 10%-os adatot?

155
makimajom képe

errorka adataiból.

errorka adataiból.

156
feb képe

Hanyas hozzászólás? A ^F

Hanyas hozzászólás?

A ^F 10% nem hozott találatot rá.

157
err képe

Melyikbol? Nekem 10% nem

Melyikbol? Nekem 10% nem nagyon remlik, de lehet, csak nemjol emlekszem...

----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

158
makimajom képe

több adatból raktam össze

több adatból raktam össze nem kis számolással:

először is, 70% a közlekedési szennyezés aránya _átlagosan_, volt egy ilyen részedről.
vettem a költői szabadságot, hogy azt gondoljam: az ilyen avarégetős, -5 fokos fűtéses időben ez a 70% igencsak lecsökken, hiszen jelentősen megnő a többi aránya. Egy erős hasraütéssel azt gondoltam, vegyünk így november közepetáján 50%-ot, mint a közelekedés részesedése.

Egy másik adatod szerint a közlekedési szennyezés 20%-a származik a személygépjárművektől.
50% 20%-a, az nem kevesebb, nem több, mint 10%.

159
err képe

Igy oke, csak tisztazni

Igy oke, csak tisztazni akartam, hogy nem en irtam ilyet, a fenti iras meg azt sugallta :P

Becslesnek biztos jo, de mint emlitettem, van olyan oldal, ahol 75+ szazalekot irnak a kozlekedes javara. Amig nincs pontos(abb), friss(ebb) info, addig ezek a becslesek konnyen felrevezetoek lehetnek.

A 20% kornyeki adat sem friss, a szemelyautok atlageletkora pedig majdnem biztos, hogy novekszik. A teherautokat kitiltottak ugye - bar meg bejarnak -, ugyhogy pl. Budapesten eleg valoszinu, hogy csokkent a reszesedesuk.

Raadaskepp ez orszagos adat. Kedvenc meropontodon a semmi kozepen valoszinuleg kevesebb az auto es azok reszesedese, mint itt.

Szoval az aranyok folyamatosan valtoznak, egy raklap autonak szar a besorolasa. Nehez igy becsulni, de a rendelkezesre allo adatok alapjan valoban kijohet a 10%, viszont a valosagban siman lehet tobb. Persze kevesebb is.

----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

160
alcedo képe

1. Szerintem az eredeti adat

1. Szerintem az eredeti adat CO2-re vonatkozhatott, ami nem klasszikus szennyezőanyag, PM10 következtetéseket levonni belőle meredek.
2. Az ipari kibocsátások esetén a PM10 kibocsátás és a CO2 kibocsátás nem arányos, mivel az ipari üzemeken hatékony, mobil pontforrásokon nem elérhető leválasztó technológiákat is alkalmaznak.
3. Tekintettel arra, hogy a hideg időben a gépjárművek fajlagos szennyezése is nő, ez városi körülmények között pedig akár drámai, többszörös is lehet, nem lehet hasraütésszerűen megjósolni a gépjárművek részesedésének csökkenését.
4. A 20% elég kevésnek űnik, valami furán kivetített globális adat lehet, amiben a tengerhajózástól a nagy távolságú légiközlekedésig minden benne van, ismét CO2-re (Az is inkább kb. 35% kéne legyen, ráadásul a CO2-nél a lokális hatás érdektelen). Városi körülmények között igen fura lenne, ha a személygépjárművek részesedése 20% lenne, még ha nem is utaskilométerre vetítjük. Márpedig szmogban, közel konstans közlekedési igény mellett azt szabadna figyelembe venni.

161
err képe

A 4. pontra reagalnek,

A 4. pontra reagalnek, legalabb utanajartam pontosan, hogy mikori adat, es hany szazalek...

Szoval 2005-ben 21.5%-os aranyt produkaltak a szemelyautok (http://www.szmog.info/tudasbazis/tanulmany-kozlekedjunk-esszerubben - 7. oldal). Emelkeim szerint 2005 ota meg nott a szemelyautok forgalma pl. Budapesten, bar akkoriban mar nem volt olyan felhotlen a budai rakpart es kornyeken a bringazas, mint elotte par evvel. (Erezhetoen romlott a levegominoseg, es egyre durvabb dugok keleteztek. En igy emlekszem...)

Valamint ha mar elmeleteket gyartunk a 20%-bol, erdemes lenne megnezni a szemelyauto-allomany atlagos eletkorat es osszetetelet (dizel, benzin, EURO besorolasok).

----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

162
err képe

Ebben nincs benne, hogy mi

Ebben nincs benne, hogy mi van, ha tovabbra sem javul...

----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

163
err képe

En nem tudok ilyenrol. Talan

En nem tudok ilyenrol. Talan fel sem merult a megalkotaskor, hogy mi lesz, ha nem javul a helyzet?

Mindenesetre rakerdezek hivatalos forrasnal, hogy ilyenkor mi van...

----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

164
feb képe

Milyen hivatalos forrás?

Milyen hivatalos forrás? Városháza?

165
err képe

met.hu kontakt, de igazabol

met.hu kontakt, de igazabol semmit nem tudott mondani.

"Nagyon jok a meglatasai, de egy nagyon bonyolult es osszetett kerdesrol van szo.
Nemcsak szakmai, hanem gazdasagi dontest is kell hozni, ugy mint az elet mas
teruletein is. Ha szakmailag megalapozott dontest akarunk hozni, akkor meg kell
vizsgalni, hogy mit nyerunk es mit vesztunk egy ilyen dontessel. (Sajnos ilyen
vizsgalatoknal az emberelet is egy statisztikai adat.)"

Abban igaza van, es nekunk is igazat kell neki adni, hogy a BKV hiaba van szar allapotban, a tomegkozlekedest nem nagyon lehet leallitani. kisebb varosokban meg mukodhet ez, de egy Budapesten kivitelezhetetlennek tunik.

Irt meg a tuzelesrol.

"Raadasul a varosokban kezdenek a szen es a fatuzeles fele fordulni az emberek,
mivel az olcsobb, mint a gaz. A fa es szentuzeles aranya jelenleg 15-25% a PM10
koncentraciojaban (ezt mar meresek is igazoltak - Pannon Egyetem kutatoi)."

Ugy tunik, hogy sajnos arra jelenleg nincs terv, ha a riasztasi szint utani korlatozaskoat kovetoen sincs javulas...

Egyszeruen szerintem nem gondoltak a szmogriado-terv megalkotasakor, hogy ilyen megtortenhet...

----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

166
feb képe

A Meteorológiai Szolgálat

A Meteorológiai Szolgálat szerintem nem a megfelelő forrás.
Talán a városháza az, de ha felhívod a forródrótot, úgysem fognak tudni semmi értelmeset mondani (szerintem). Pláne a főpolgármester múltkori beégése után biztos kétszer meggondolják, mielőtt valamit nyilatkoznak.

167
err képe

Nalam szempont, hogyha

Nalam szempont, hogyha kerdezek valamit, akkor zaros hataridon belul valasz jon.

Hiteles forras pl. a Rendorseg is, ha kozlekedesi kerdes van. Viszont fel eve nem jon valasz. Kb. kitorolhetem a seggem veluk.

A met kontakt nem ilyen, es meg talan jobban is ert a dolgokhoz, mint az a hivatal, aki az olyan rendeletet alkotta ossze, mint amit Elfroland lejjebb kielemzett. Raadasul az sem biztos, hogy ott egy titkarnon tuljutna a levelem.

Ha tudsz - vagy barki tud - megbizhato emberhez kontaktot a varoshazarol, megkoszonom, addig marad az enyem :)

----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

168
elfroland képe

A szmogriado-terv

A szmogriado-terv megalkotásakor csak arra gondoltak hogy van egy kötelezettségük (a terv megírása) amit le kell tudni.
Milyen terv az hogy ha már több napja a határérték többszöröse a mért érték akkor az a teendő hogy szólunk hogy már több napja a határérték többszöröse a mért érték.
És ha tovább durvul a helyzet akkor megkérünk mindenkit hogy ha lehet ne. De tényleg. Légyszíííí!
Zseniális.

169
Frenki képe

A 15-20% PM csak Budapest

A 15-20% PM csak Budapest vagy valami országos átlagolt adat az összes mért városból?
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

170
Biros képe

Pff PM10 403% Csepelen,

Pff PM10 403% Csepelen, lassan lehet, hogy megtudjuk, mi a következő fokozat :S.

171
Frenki képe

Kerületenként meg lehet

Kerületenként meg lehet nézni?
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

172
stp1 képe

mérőállomásonként http:/

mérőállomásonként

http://www.idokep.hu/szmog

173
Frenki képe

Köszi.Sajna eléggé

Köszi.Sajna eléggé furcsán fedik le a várost.
Csepeli vagy?
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

174
stp1 képe

én zuglói

én zuglói

175
Frenki képe

Kár, azt hittem tudsz

Kár, azt hittem tudsz érzékszervi adatokkal is szolgálni.
Kőbányán voltam ma ott nem láttam füstöt ami fűtésre utalt volna, annál több építkezést a József városi piaccal szemben a Ganz telep területén.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

176
stp1 képe

annyit tudok mondani, hogy a

annyit tudok mondani, hogy a mostani utólag lefújt szmogriadóban kimentünk hegyre (kb. 20km belváros, meg még mondjuk 5-10 budán) és nem volt érezhetően durvább egy átlag nyári naphoz képest. csak látótávolság terén.
és érdekes módon aznap egyáltalán nem köhögtem meg krákogtam utána otthon még órákig. nyáron ez alap.

177
Frenki képe

Nyáron az aszfalt és a

Nyáron az aszfalt és a beton sokkal melegebb a felszálló enyhe légáram tovább lebegteti a port.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

178
Biros képe

Nem vagyok csepeli, csak az

Nem vagyok csepeli, csak az időképet szoktam csekkolni párszor naponta, és most ott a legmagasabb. Pár éve figyelem az időképet, de emlékeim szerint ilyen magasnak még soha nem láttam. Megdöbbentem, hogy az egészséges koncentráció négyszeresén van a por.
Amúgy a XI. kerben lakok, szép kilátásom nyílik dél Budára, Pestre, de ma reggel nem láttam el a Dunáig a szmogtól :S.

179
Frenki képe

Ugyanazt mondanám neked is

Ugyanazt mondanám neked is mint fentebb stp-nek.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

180
dorcssa képe

Max a határérték

Max a határérték négyszerese, pm 10-ből nem létezik olyan koncentráció, ami egészséges lenne. :(

-----------
Barna csepel, lila bca fixi
Mali outi és monti
Zöld bagaboo

181
feb képe

A BRFK munkatársai

A BRFK munkatársai csütörtökön negyvennyolc esetben, összesen 263 ezer forint értékben szabtak ki helyszíni bírságot a szmogriasztás megsértéséért, közölte honlapján a rendőrség.

Egy gyors számítás alapján 263.000 / 48 = ~5.500 Ft.

Vajon ez az összeg mennyire elrettentő?

182
gyurxi551 képe

Szerintem csak kicsikét.

Szerintem csak kicsikét. Pont a szegényebbeket fogja meg, az M5-ös BMW-s tojik rá. :)

183
makimajom képe

Pont a szegényebbekre

Pont a szegényebbekre jellemző a fekete/piros plakett.

184
err képe

A visszafujt szmogriado

A visszafujt szmogriado alatt 32 esetben 172k bunti volt, az ~5400. Szoval standardnek mondhato... (A media persze 20-100k-rol irkal. Eloszor csak 100k-rol irtak amugy, aztan a minap megjelent valahol, hogy a helyszini 20k lehet, es aki annyit kap, fogadja el...)

----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

185
makimajom képe

Az összeg lehet elrettentő

Az összeg lehet elrettentő is, ha minden nap tutira megkapja az ember.

De vajon hány piros/fekete járt egész nap a városban?
Ez a 48 db még 1% sincs, feltételezem.

186
elfroland képe

És miután megbüntették

És miután megbüntették mit csinálnak vele? Hazaküldik?
Az az 5ezer felfogható autós napijegynek is. :-D

187
Hilfy képe

Tényleg, ez engem is

Tényleg, ez engem is érdekelne. Ha megbüntették, akkor mehet tovább, és ha még egy kolléga megállítja, akkor újabb 5500, vagy aznapra védett, mint ahogy régebben a BKV-n volt? Nem tudom így van-e még.
Vagy pedig ott meg kell állni, és nem is mehet tovább, csak majd este 10 után visszaólálkodhat érte?

188
feb képe

Tegnap 6 felé kocsmából

Tegnap 6 felé kocsmából kijövet iszonyat bűz fogadott a Zichy utcában
Most van lomtalanítás, mindent elleptek az orkok. Az egyik csapat pöfögtette már ki tudja mióta a fekete környezetvédelmi matricás autójából a fekete halált.
Felhívtam a rendőrséget, remélem még ott találták őket, és nem csak 5.500 Ft-ra értékelték nemes tettülket.

189
makimajom képe

várd csak meg mit kapsz

várd csak meg mit kapsz ezért kisembertől...

190
feb képe

dícséretet?

dícséretet?

191
Frenki képe

Részben módosítanám a

Részben módosítanám a korábbi álláspontomat:van fa és széntüzelés a városban.
Ma csepelen keresztül mentem az M0-hoz és ki Érdre.
Mielőtt elhagynád a várost a kis nyaraló vityillós telkeken tuti azzal ment a fűtés,meg egy telken fóliasátrat is vagy szénnel, vagy olajjal fűtötték, mert a szagát nem éreztem de a színe fekete volt.A várost elhagyva folyamatosan láttam sötét füstöt,volt ahol lomtalanítós bútor hulladékot láttam hegyekben felhányva.Az aggló várossal határos peremén azért nyomják szépen.A köd is átláthatatlanabb mint bent.

"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

192
feb képe

Tovább javult a levegő

Tovább javult a levegő minősége az Országos Környezet-egészségügyi Intézet (OKI) legfrissebb mérései szerint, már csak a Borsod megyei Putnokon számít egészségtelennek a levegő a szálló por magas koncentrációja miatt.

A hétfő reggeli adatok szerint jelenleg sehol sem veszélyes a levegő az országban, a térképen egyetlen települést sem jelöltek piros színnel.

A levegő minősége már csak Putnokon egészségtelen, itt a szálló por köbméterenkénti koncentrációja 75-100 mikrogramm, ez az egyetlen olyan település, amelyet narancssárga színnel jelöltek.

Kilenc településen kifogásolt a levegő minősége, vagyis kis mértékben meghaladta a szennyezés mértéke az egészségügyi határértéket. A felsorolásban Pécs, Szeged, Várpalota, Székesfehérvár, Budapest, Esztergom, Miskolc, Sajószentpéter és Kazincbarcika szerepel, zöld jelöléssel. @ MTI

Budapest belvárosában ~140% a PM10.
Úgy vélem, hogy az egészségügyi határérték 140%-a nem számít az egészséges kategóriába.

193
gyurxi551 képe

Az hogy javul azt úgy

Az hogy javul azt úgy értik hogy utcán eltöltött 3 perc nem okoz hirtelen halált. :D

194
err képe

MTI hozza a format. Semmi

MTI hozza a format. Semmi kulonleges. Nezegettem en is szmog.info-n a hireket, elkepeszto.

Tovabbra is azt sulykoljak - es ami a legdurvabb, hogy joparan ezt is irjak vissza, tehat el is hiszik! -, hogyha nincs szmogriado, akkor kb. nincs szmog se, csak egeszseg.

----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

195
Frenki képe

Érdekes a forgalom

Érdekes a forgalom korlátozást eltörölték,az idő sem lett melegebb,a PM10 meg lejjebb megy, vihar, szelek, és eső nélkül....na erre köss csomót!
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

196
feb képe

Azért szél volt tegnap

Azért szél volt tegnap is...

197
Frenki képe

Tegnap.De nem a csökkenés

Tegnap.De nem a csökkenés előtt.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

198
feb képe

Én már pénteken is

Én már pénteken is éreztem. Meg ma is.