A bizonyosság kedvéért felhívom a WizzAir ügyfélszolgálatát is majd, de a gépi menüben kapcsolgatás kálváriája előtt kikérem személyes tapasztalataitokat.
Kiruccanunkk egy hétvégére Rómába és egy helyi sráctól kapunk bringákat, de csak sodronylakata van.
Szerintetek kézipoggyászként (útipoggyászt nem akarok feladni) felvihetek egy rövidebb lánc- és egy u-lakatot, vagy fegyverként használható tárgynak minősítik? Van valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalata?

Köszi előre is!

UPDATE:
Jegyértékesítő manager (VateraWizz) rövid válasza: felvihető
WizzAri 225Ft/perc díjú ügyfélszolgálatos válasza: pillanat, meg kell kérdeznem (hátracsoszog, várat) nem tudom, hívja Ferihegyet, mert ők adják a biztonsági szolgálatot.
Ferihegyi illetékes válasza: Hááááááát, az U-lakat, ha nem túl nagy, akkor esetleg, de az is könnyen fennakadhat. Lánc szinte biztos, hogy nem vihető fel.

Azt hiszem nem kockáztatok :(

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
pere képe

Szerintem valamelyik normál

Szerintem valamelyik normál társaságot hívd és ne a wizzairt,mert tudtommal emelt díjas a számuk
.

2
Hotyhogy képe

De mi van akkor, ha már

De mi van akkor, ha már ővelük utazik, mert megvan a jegye?
_____________________________________
Károgok, vakkantok,
horkanok és röffenek,
hogy kommunikációmat
könnyebben megérthessétek.

3
pere képe

A poggyászvizsgálatot

A poggyászvizsgálatot nemzetközi és a céges szabályzat alapján végzik.Az előbbi minden légitársaságra vonatkozik,az utóbbiban méret/súly/darabszám tekintetében szokott eltérés lenni.

4
Hotyhogy képe

Igen. Akkor a kérdés az,

Igen. Akkor a kérdés az, hogy tiltja e a nemzetközi szabályzat a kerékpárlakat kézipoggyászban való szállítását? Ha nem, akkor viszont tiltja e a Wizzair szabályzata azt?
_____________________________________
Károgok, vakkantok,
horkanok és röffenek,
hogy kommunikációmat
könnyebben megérthessétek.

5
dendru képe

A wizzair nem tilt és nem

A wizzair nem tilt és nem enged semmit az utasainak szállítani. A tartalom nem rájuk tartozik csak tájékoztatnak mit szabad mit nem. A biztonsági szolgálat dönt mindenben. Ezért van az hogy a csomagok és személyek átvizsgálását nem a légitársaság hanem a biztonságiak végzik. Tehát ha a biztonságiak rábólintanak a wizz nem tesz és nem is tehet semmit. Ha a biztonságiak letiltják ugyanez a helyzet. A társaságok csak utaztatnak és nem ellenőriznek max a súlyt és a méretet a gépek terhelhetősége és a poggyász szabályzat miatt. Ezt írta Pere is.

Egykori "slynus" :-))

-"Elnézést a környezetszennyező netezésért"-

6
Hotyhogy képe

Szerintem egy

Szerintem egy utasszállító vállalatnak nem kell mindent megengednie amit egy általános biztonsági szolgálat megenged. Éppen a poggyász szabályzatuk is amit említesz, az övék, az egyezményes biztonsági szabályok mellett és fölött is.

Ha egy repülő tárasaság nem akar valamit szállítani amit általános repülő biztonsági szempontból szabadna, akkor senki nem kötelezheti őket olyan dolog szállítására. Saját biztonsági szolgálata mindig megtilthatja azt, amit nem sajátja megenged.
_____________________________________
Károgok, vakkantok,
horkanok és röffenek,
hogy kommunikációmat
könnyebben megérthessétek.

7
dendru képe

Lehet hogy te így

Lehet hogy te így szeretnéd, de nem így van. A légitársaság szabályzata nem állhat a biztonsági előírások felett és attól nem térhet el. Csak azt szabályozhatja, hogy milyen súlyú és tömegű lehet a poggyászod, de annak csak technikai okai vannak ugyanis a poggyászodnak el is kell férnie, és a gépet sem lehet túlterhelni. Ha észrevetted, soha nem ellenőrzi egyetlen légitársaság sem a poggyászod tartalmát leadáskor és visszavételezéskor sem. Csak megkérdezi van-e benne olyan amit a biztonsági szabályzat tilt, illetve hagytad-e magára, bele nyúlhatott-e valaki. Ha ezen kérdések bármelyikére igen a válaszod akkor nem veszi át. Miután átvette a biztonsági szolgálat vizsgálja a bőröndöket nyitás nélkül, ha gyanús, kiveszik és átvizsgálják a jelenlétedben. A légitársaság nem rendelkezik saját biztonsági szolgálattal és nem hoz külön rendelkezéseket hacsak nem Cargo társaság. Azok működését nem ismerem. Szóval a dolog egyszerű, ő tájékoztat mit lehet mit nem, de külön előírásokat nem tesz, és nem is tehet mivel nincs rá mód hogy betartassa. Hogy értsd, nem állhat oda a wizzair embere a csomagvizsgálóhoz, hogy az ő kis külön szabályait ellenőrizze.Azt csak hatóság végezheti, mert ezek egységes és egyezményes szabályok. Szóval meg kell és meg is enged mindent amit amúgy megengednek hogy felvigyél. Érti?

Egykori "slynus" :-))

-"Elnézést a környezetszennyező netezésért"-

8
dendru képe

Még egy dolog, hogy

Még egy dolog, hogy tisztába kerülj ezekkel. A légitársaságok csak használják a szolgálatokat a reptereken, nem üzemeltetik. Szóval ha egy társaság Ferihegyen akar landolni, fizet mint a katonatiszt. A biztonsági vizsgálatokért, a résidőkért (mikor landolhat és mehet tovább), a kifutó használatáért, üzemanyagért, irányításért, földi kiszolgálásért, javításért, gépparkolásért stb... Ezeket nem ingyen adja az állam és a reptér sem. Semmi sem az övé, max a jegykezelők a kapuknál és a csomagleadásnál saját alkalmazottak. Na ez az amiért nem tesz és nem tehet külön előírásokat csak korlátozottan, mert nem ő végzi a szabályok betartatását és nem ő írja a szabályokat. Ha többet akarsz tudni ajánlom figyelmedbe a Ferihegy titkai DVD-ket. Nagyon jó belelátni, hogy mennek ott a dolgok, persze csak ha érdekel.

Egykori "slynus" :-))

-"Elnézést a környezetszennyező netezésért"-

9
Hotyhogy képe

Ez aranyos, hogy mintegy a

Ez aranyos, hogy mintegy a kezemet megfogva végig vezetsz ezeken a csodákon.

A szélesebb nemzetközi egyezményeken felül országonként és azokban légi közlekedési cégek-ként is többé-kevésbé változóak lehetnek a részletek.

Sokszor az állami hatóságok törvényre emelt biztonsági szabványát egy-egy haladó társaság kovácsolta ki a múltban. A provinciális kicsiny Magyarországból én nem indulok ki, hanem mindig a szélesebb világból. Ezért történhetnek félre értések és meg nem értések arról, hogy én miről beszélek.

A vonatkozó Brit hatóság előbb vezette be a repülőtéren kívül szerzett folyadékok korlátozást az utas térben, mint a magyar párja. Ezt azért tudom, mert Magyarországra utazva nem vihettem folyadékot, míg visszautazva vihettem. A nemzetközi egységesség akkor, abban, nem volt szikronban, és nincs is mindig.

Azon kívül, a BA biztonsági személyzet kutathat a kapunál. Aztán, ha gyanú van arra, hogy egy különben megengedett bicikli lakatot egy utastársának a fejbe vágására tervezőn visz egy személy, azt a gyanúját nem fogja annyiban hagyni.

Végül, te vagy én, vagy a Mészáros Karesz, vagy bárki is az ő saját repülőgépén ha nem tűri utasánál a rágógumit vagy a kapadohányt, még ha azt a Fő-Fő Világegyezményes és Egységes Állami Légibiztonsági SZolgálat meg is engedi neki, úgy vághatja ki ezeket a büdös dolgokat, és akár az utassal együtt is, hogy az csak nyekken.

http://www.britishairways.com/travel/security/public/en_gb
_____________________________________
Károgok, vakkantok,
horkanok és röffenek,
hogy kommunikációmat
könnyebben megérthessétek.

10
dendru képe

Nem tudom miről beszélsz

Nem tudom miről beszélsz és honnan veszed ezeket! Repültem már sok társasággal, de sosem láttam saját biztonságiakat kutatni a kapunál csak a jegykezelők vannak ott. Ami átmegy a reptéri biztin az már megy a gépre. A légitársaság sosem ír és nem írhat elő saját szabályokat a csomagok tartalmát illetően mert nincs módja ellenőrizni. Ebben tévedsz. Amit a társaságok leírnak az teljesen megegyezik a reptéri biztonsági szolgálat előírásaival. Országonként esetleg eltérhet, ekkor a társaság alkalmazkodik az országhoz és figyelmezteti az utasokat az eltérő szabályokra. Csak azért hogy okoskodj ne írja marhaságokat vagy hagyjuk a csevejt. Azok a részletek változóak csak cégenként amik nem érintik a biztonsági kérdéseket. A biztonságot érintő szabályokat a cégek nem írják és nem bírálják felül. Méret, súly csomagszám, speciális felszerelések mind saját döntés bizonyos kereteken belül, de a felengedett cuccok nem saját elbíráláson alapszanak hanem előírásokon.
És amit említesz a folyadékkal azt a brit hatóság és nem a BA írta elő. Tehát ha a reptéren a BA engedné hogy folyadékot vigyél át azt a hatóság embere a biztonsági vizsgálaton úgy is elveszi és nem tehetsz semmit. Fordítva pedig nincs ilyen. Amit a hatóság enged azt a társaság is mindig engedi.

Egykori "slynus" :-))

-"Elnézést a környezetszennyező netezésért"-

11
monster képe

El Al légitársasággal

El Al légitársasággal utaztál-e már? Én nem, de már hallottam hírét a privát ellenőrzésüknek. Saját emberekkel, 3,5 óra az indulás előtti check in idő.
Na, nekik nem elég a legtöbb repülőtér sztenderd biztonsági előírása.
Sajtot is óvatosan kell csomagolni nem utastéri poggyászba, könnyen plasztikbombának nézik a röntgennel :-)
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós

12
dendru képe

Ez akkor lehetséges, ha

Ez akkor lehetséges, ha saját security desket üzemeltetnek. A nagyobb társaságok megengedhetik maguknak. Ilyenkor az amúgy nemzetközi előírásokon felül lehetnek még szigorítások. Erről tájékozódni kell utazás előtt. De a legtöbb társaság nem üzemeltet saját desket. A reptér végzi az ellenőrzést és utána ha azon átmentél már nincs kutatás. Max annyi, ha esetleg hangszer vagy valami speckó van nálad azt átengedik és ha figyelmetlen voltál, nem tájékozódtál a kapunál kötelezhetnek jó pénzért a csomagtérbe leadásra. De a csomagodba utána már nem nyúlnak bele és nem néznek bele.

Megnéztem, ez izraeli társaság. Európán kívül lehetnek eltérések. Gondolom amerikában sem ugyanaz a szabályozás.

Egykori "slynus" :-))

-"Elnézést a környezetszennyező netezésért"-

13
Cseya képe

Hát én múltkor csak

Hát én múltkor csak lestem, mit Rozi a moziban, hogy az El-Al beléptetőjénél milyen kispuskákkal járkálnak a biztonságiak. Bent a váróteremben... durva.

14
Hotyhogy képe

Igen, ez lehetséges, hogy

Igen, ez lehetséges, hogy légi utasszállítók saját biztonsági osztályukkal végzik az adott nemzeti és nemzetközi törvényes követelményt kielégítő, és a tetszésük szerint még azon is túllépő biztonsági szűréseket.

Lehetnek tehát tetszőleges szigorításaik és fellépéseik az utasszállítóknak, amikről az utas előre tud, és úgy választása marad azzal a társasággal utazni, amelyik neki tetszik.

Ezt a diszkréciót kis és nagy társaságok egyaránt alkalmazhatják, a nemzeti hatóságukkal megállapodott üzleti szerződésük vagy engedélyezésük szerint.

Az pedig nem arról szól, hogy világszerte államok egységesen köteleznek légi utasszállítókat minden egyes külön tárgynak és eszköznek a beengedésére az utastérbe csak azért, mert esetleg egy olyan külön tárgyra nem áll általános, egyezményes, kötelező tilalom.

És igen, Európán belül és kívül is lehetnek eltérések, a kötelező biztonsági egyezmények törvényes követése fölött. És ez így jó. És azért is mondom ezt neked, mert te még soha nem gorombultál rám sem hülyéskedésem, sem okoskodásom miatt. :-)

_____________________________________
Károgok, vakkantok,
horkanok és röffenek,
hogy kommunikációmat
könnyebben megérthessétek.

15
monster képe

Azok a gépen repülnek

Azok a gépen repülnek ide-oda, nem? Menet közben is figyuznak, nem csak becsekkoláskor.
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós

16
Hotyhogy képe

És elveszik a hegyes

És elveszik a hegyes ceruzát, kicsavarják a kezéből annak, aki éppen nyakon akar szúrni vele egy légikísérőt, és akinek pedig kötelező megengedni, hogy nála legyen az a ceruza az utastérben. Lám, mégsem engedik meg, hogy nála legyen.

Vagy esetleg már utazás előtt az utazás lemondására vagy az eszköztől való megválásra adnak valakinek választást, ha egy tekercs konfetti van nála, és ami egyébként általában engedélyezett.

Ám most tegyük fel, hogy a konfetti veszélyes használatának lehetőségéről terjed tudomás a biztonsági berkekben, amik egyébként is úttörői, a nemzeti és nemzetközi hatóságokkal együttműködve, a légiközlekedési biztonságnak.

Aztán majd konfettit se lesz szabad fölvinni általánosan, és hogy miért nem, azt lehet, nem is kötik senkinek az orrára nyíltan.
_____________________________________
Károgok, vakkantok,
horkanok és röffenek,
hogy kommunikációmat
könnyebben megérthessétek.

17
Icarus képe

Ezekkel ugy vagyok, hogy ha

Ezekkel ugy vagyok, hogy ha valaki nagyon fegyvert akar csinalni, az barmibol tud.

Mindig ez jut rola eszembe: http://xkcd.com/651/

18
Hotyhogy képe

Igen, ez így van. Ezért is

Igen, ez így van. Ezért is a légi biztonság egy állandó folyásban lévő terület, és a potenciális fegyvereket kockázat szempontjából kielemzik. S erre ráadásul, ha van hihető fenyegetés vagy eset, akkor annak fényében szigorúbban elemzik azt, és tesznek lépéseket.

Természetesen, egy nemzeti hatóság a nemzeti titkos szolgálattal működik együtt a kormányban, és emel gyakorlatba egy-egy tilalmat valamire, a törvény erejével.

Ehhez input minden precedens, az egyes légi társaságok értesülései is, tanácsaik is, és szabad gyakorlatuk is elutasítani tetszésük szerint bármit szállítani, ami máskülönben szabad.

Egy mindig megmaradó, tartalék lehetőség például, az elektronikus dolgok és tápelemeik kitiltása is az utastérből.
_____________________________________
Károgok, vakkantok,
horkanok és röffenek,
hogy kommunikációmat
könnyebben megérthessétek.

19
Cseya képe

Lehet. De egy reptér

Lehet. De egy reptér várójában ha lehet, ne járkáljon idegen ország biztonsági személyzete géppisztollyal. Max. a hazai rendőrök vagy a vámőrök.

20
monster képe

Szerintem a reptér várója

Szerintem a reptér várója már diplomáciailag nem Magyarország, hanem a senki földje. Hazai rendőröknek annyi joguk van ott mint az izraelieknek vagy a palesztinoknak. Bárki jöhet repülőn Magyarországra, de amíg nem lép ki a tranzitból, nem mutatja be az útlevelét, azt csinál amit akar.
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós

21
Cseya képe

Be is baszna.

Be is baszna.

22
SiMoon képe

Utánaérdeklődtem

Utánaérdeklődtem hivatalos vonalon is:

Jegyértékesítő manager (VateraWizz) rövid válasza: felvihető
WizzAri 225Ft/perc díjú ügyfélszolgálatos válasza: pillanat, meg kell kérdeznem (hátracsoszog, várat) nem tudom, hívja Ferihegyet, mert ők adják a biztonsági szolgálatot.
Ferihegyi illetékes válasza: Hááááááát, az U-lakat, ha nem túl nagy, akkor esetleg, de az is könnyen fennakadhat. Lánc szinte biztos, hogy nem vihető fel.

Azt hiszem nem kockáztatok :(

23
z.zoli képe

Szerintem a repülőteret

Szerintem a repülőteret hívd fel (www.bud.hu), hiszen a biztonsági vizsgálatot ők végzik, nem a repülőtársaság. Azok csak reptetnek:-)

Tőlem egy pár éve Rómában visszafele indulva egy fotóállványt akartak elvenni a kézipoggyászból, de aztán mégis veszélytelennek minősítették.

Szerk.: Mire beírtam, már Te is eljutottál hozzájuk:-)

-------
http://rideafuckingbike.com/

24
Hotyhogy képe

Nekünk egy vécé

Nekünk egy vécé úszó-úszókar-szelep szerkezet volt a ruhákba göngyölítve. Képzeld azt a titokzatos, félelmetes gömb formát, kart és mechanikai szerkentyűt földerengeni a röntgen képernyőn! A találgató biztonságiaknak a hátuk kellett, hogy borzongjon, hogy mi az? De minden kiderült a bőrönd kinyitásakor. :-)
_____________________________________
Károgok, vakkantok,
horkanok és röffenek,
hogy kommunikációmat
könnyebben megérthessétek.

25
chicoye képe

A szódavizes patron

A szódavizes patron szerinted übereli ezt? :D

26
Meglátó képe

Űbereli, tuti kiszedik.És

Űbereli, tuti kiszedik.És vissza sem adják, megy a szemétbe.
-------------------------------------------
Ha az élet megkínál citrommal, kérj hozzá egy Martinit.

27
Hotyhogy képe

A Eurostar vonaton vittem

A Eurostar vonaton vittem egyszer finom francia parfüm szappanokat kötegbe összecsomagolva, meg hengeres fémtokjában egy üveg francia rumot.

Ott is a biztonsági vizsgálatnál ki kellett nyitnom a táskát, mert halvány gőzük nem volt arról, hogy mi lehetett az az átlátszatlan gyanús anyag, kis téglák, egy kötegben. Meg az a titokzatos, hengeres kaniszter.

Há, szappanok, meg rum! Egy férfi is akarhat jó illatú lenni! :D
_____________________________________
Károgok, vakkantok,
horkanok és röffenek,
hogy kommunikációmat
könnyebben megérthessétek.

28
Icarus képe

Szappanok? Mar majdnem azt

Szappanok? Mar majdnem azt hittem Tyler Durden vagy :D Bár ő az anarchiát szereti, nem pedig a rendet :P

29
chicoye képe

:D

:D

31
Hotyhogy képe

:D Nem láttam azt a filmet.

:D

Nem láttam azt a filmet. Asse tuttam, miről, kiről beszélsz, de megnéztem az IMDB-n. Majd, ha lesz rá időm, talán megnézem. Élvezni fogom a fikciós anarchiát. :-)
_____________________________________
Károgok, vakkantok,
horkanok és röffenek,
hogy kommunikációmat
könnyebben megérthessétek.

32
Frajti képe

Minket 15 perces idegtépő

Minket 15 perces idegtépő keresgélés tartott fel, majdnem lekéstük a gépet, végül az utolsó pillanatban meglelte a biztonsági ember, amit keresett. Egy bringapumpát a 17. alzsebbe rakva. :)))

~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o~

Solo la AS Roma per sempre!

33
aghla képe

Bicikli szállításról van

Bicikli szállításról van valakinek tapasztalata?
Állítólag poggyászként, jól megválasztott időben és szerencsével nem horror-árú.
3-5000 forintos, néhány napig használható biciklit haza sem kell hozni...

34
feb képe

Volt már erről szó

Volt már erről szó régebben; keress rá!

35
z.zoli képe

"3-5000 forintos, néhány

"3-5000 forintos, néhány napig használható biciklit haza sem kell hozni..."

Egyáltalán minek elvinni? Ennyiért akár bérelni is lehet néhány napig...;-)

-------
http://rideafuckingbike.com/

36
dendru képe

Nem tudom mit küzdesz ezen

Nem tudom mit küzdesz ezen annyit. Csak fel kell hívnod a Budapest Airport telefonszámát:

Call Center / Információ
Telefon: +36 (1) 296-7000

Vagy ami még egyszerűbb, elmész Ferihegy 1-re és a megkérdezed a biztonságiakat az átvizsgálókapunál.
Én ezt tettem amikor kérdésem volt és kaptam rá választ. A WizzAir-t nem kell hibáztatni, nekik nem dolguk tudni csak az alap információkat, a speciálisnak tűnő dolgokat a biztonságiak elvehetik, ezért nem tudta a választ. A bátyám csak hosszas rábeszélés után tudta felvinni egyszer az USB kábeleit. Ha a csávó úgy dönt akkor marad a cucc. A wizz neked azt mondja mehet, aztán meg mégis elveszik akkor meg ők a hibásak gondolom ezt nem vállalják.

Aghla:
Bringaszállítás nem túl drága (7-10 ezer), viszont annyi vele a nyűg, hogy szét kell szerelni ahhoz, hogy a kartonba amit adnak beférjen. Pedál le, kormány keresztbe stb... Laposnak kell lennie.

Egykori "slynus" :-))

-"Elnézést a környezetszennyező netezésért"-

37
Greg képe

Ha jól tudom kerékpár

Ha jól tudom kerékpár szállítása a WizzAir-nél egy útra (tehát nem oda-vissza) 11000 Ft, ha a reptéren fizetsz. Előzetes internetes vagy telefonos jegyfoglalással egy időben 8250 Ft per út.

Szerintem ez pofátlanul sok. Csomagolóanyagot pedig magadnak kell vinned. A pedált tényleg le kell szerelni és a kormányt be kell fordítani.

38
povi képe

mi már 2x is

mi már 2x is szállítottunk tandemet wizzair-en, mindkét esetben külföldről Bp.-re

egyszer sem volt becsomaglova, bár külföldön könnyebb eljátszani a hülyét, ha szükség van rá, mint itthon... :-)

két éve még nem kellett hivatalosan se becsomagolni, idén már be kellett volna a wizzair szabályzata szerint, de nem volt, és így is vitték...

csak a pedálokat kell leszerelni, és elforgatni a kormányt, a gumiból is kell ereszteni, de ha nem bírja a +1 bart, akkor az elég vacak gumi :-)

39
Meglátó képe

Nem viheted fel a

Nem viheted fel a fedélzetre, mert veszélyes tárgynak minősül: "ütés hatását fokozó tárgy" ez a hivatalos megnevezése. Nem a légitársaság nem engedi, hanem a vonatkozó EU-s rendelet,amit Magyarországon a Nemzeti Polgári Légiközlekedés Védelmi Program szabályoz és amelyet a repellőtér Utasbiztonsági szolgálata betart és betartat. Ha nem akarod feladni, akkor ne is vidd magaddal mert ki kukázzák. Tényleg ne kockáztass.
Ja. Még valami, feladott poggyászként, bármit feladhatsz, ha az jogszabályba nem ütközik. Az U lakatot is. Szerintem egy kisebb sportszatyorba beteszel mellé néhány személyes cuccot és add fel.
-------------------------------------------
Ha az élet megkínál citrommal, kérj hozzá egy Martinit.

40
povi képe

Hát ja, csak gondolom a

Hát ja, csak gondolom a blog szerzője azért akarta a fedélzeten magával vinni, mert a poggyászdíj (kb. 4000 Ft a WizzAir-nél) kb. egy nagyságrendű az U-lakattal.

41
Meglátó képe

Hiába, a fapados, az

Hiába, a fapados, az fapados. Ott mindenért fizetni kell.
-------------------------------------------
Ha az élet megkínál citrommal, kérj hozzá egy Martinit.

42
peet képe

Na ne már! Berakja a

Na ne már! Berakja a bőröndbe a gatyák közé, és akkor nem 4000 Ft. Fejenként legalább egy poggyász feladható díjmentesen.

43
SiMoon képe

WizzAirnél fizetni kell

WizzAirnél fizetni kell sajna, ha fel akarok adni poggyászt. Attól tud a repjegyük ilyen olcsó lenni, hogy minden egyéb dologért pénzt kérnek (fizetős call center, poggyász, kaja a repcsin, stb.) Meg mivel csak egy hétvégére megyek és mindig későn érkezem, nem is akarok vacakolni útival.

Mindegy, ha nem lehet, hát nem lehet, majd nem hagyjuk nagyon magára a bringákat, vagy valami más megoldást találunk ki.

44
peet képe

Óóó... szorri vagyok.

Óóó... szorri vagyok.

45
SzCiklon képe

Megvilágosodtam. Földön

Megvilágosodtam.
Földön az U-lakat nem veszélyes.
Azonban, ha felviszed a repülőre, akkor repülő U-lakat lesz belőle, és az ugye, milyen veszélyes??? Te sem örülnél, ha U-lakatok szállnának a levegőben, ugye?

****
Szereld meg a bringád!, Belvárkodj!
A járdázók elütik anyádat? Küldd őket a... Bebiciklizésre!

46
peet képe

gondolj csak bele, hogy ha

gondolj csak bele, hogy ha leesik a repülő, és pont az u-vas talál fejbe valakit, akkor annak annyi.

azt sem csodálnám, ha betiltanák ezeket a lakatokat.

47
Meglátó képe

Lököttek vagytok, de ezt

Lököttek vagytok, de ezt csípem bennetek :)
A földön tényleg nem veszélyes az U lakat, csak ha valaki azzal a szándékkal emeli fel, hogy repüljön.
Nem a lakattal van gond, hanem azzal aki azt rossz célra akarja használni.
Korábban -sok 10 éve- még sok mindent fel lehetett vinni a fedélzetre, de 2001. szeptember 11 óta csak szigorodik a dolog. Sajna ez van.

De a lényeg, hogy miként viselitek bringázás közben a hideglelős napokat?
-------------------------------------------
Ha az élet megkínál citrommal, kérj hozzá egy Martinit.

48
peet képe

én egy éve kb. bementem

én egy éve kb. bementem kamáslit venni a kedvenc kerékpárboltomba, és ott azt beszélgették a boltosok, hogy van olyan őrült, aki 0, meg mínusz 1-2 fokban is ilyen vékony kínai tornacipőben rakja.
még a gondolatától is lefagytak a lábujjaim.

most meg lenézek a lábamra, és vékony kínai tornacipő van rajta. igaz, hogy benne thermo zokni + szélálló bringás zokni figyel, de azért ezt nem gondoltam volna.

hát, én így viselem.

49
elfroland képe

Szélálló bringás zokni?

Szélálló bringás zokni? Honnét mennyiért?:

50
peet képe

Dekatlon, még két éve

Dekatlon, még két éve vettem, azóta nem láttam. Ilyen:
http://muszeresz.tumblr.com/post/12892564904/a-telen-is-biciklizok-egyik...

már nemtommenyiér'

51
Meglátó képe

1-2 foknál nekem is kihűlt

1-2 foknál nekem is kihűlt a lábfejem, de a héten vettem egy neoprén zoknit, 3 mm-st. Erre jön egy vastag zokni és bele a bélelt könnyű bakancsba.
Vagy két hete meg egy kínai bélelt gatya jött rám és onnan nem érdekes a hideg.
-------------------------------------------
Ha az élet megkínál citrommal, kérj hozzá egy Martinit.

52
peet képe

nekem nadrágfronton a téli

nekem nadrágfronton a téli kantáros tapinaci+német katonai gyakorló megteszi, a fent linkelt holmi alá még veszek egy pamut zoknit, és jó vagyok tornacipőben kb. 0-ig.

nagyobb hidegekre van egy bélelt bakancsom, de még nem vitt rá a lélek, hogy elővegyem.

53
Meglátó képe

A hosszabb időre, 4-6 óra

A hosszabb időre, 4-6 óra hűvösben (2-4 fok között)bringázáshoz Én már felveszem a meleg cuccot. Borzasztóan tudja döfködni a lábfejet feredőzéskor már a langyos víz is.
-------------------------------------------
Ha az élet megkínál citrommal, kérj hozzá egy Martinit.