Kb. márciustól novemberig nem jártam a Kőbánya Kispest nevű tömeg(közlekedési) féreglyukban. Mostanában sűrűn visz arra az utam.
Gondoltam bemutatok néhány képet, és lehetőséget az új kökiről.
Helyszín (régi google kép):
http://maps.google.hu/?ll=47.461624,19.148612&spn=0.007007,0.013797&t=h&...
Megközelítés:
Kőbánya felől használható a Sibrik Miklós úti kerékpárút. Majd át a felüljárón, ami borzalmas burkolat minőségű. Aki nem kíván áttekerni a felüljárón, annak hasznos lehet a Vaspálya utcában a Máv-felüljáró tövében lévő lakatolóhely. De vigyázat, mert itt némelyik támasz mozog.
A város felől, az Üllőiről, a Határ úttól használható a kis forgalmú Vak Bottyán.
Wekerle-telep, Ady Endre, Kispest felől használható a tavaly átadott bicikliút. Hunyadi utca, Kossuth tér, Katica utca vonalon. Itt van bringás felálló, meg idegesítő kanyarok járdára vezetve. Szóval jó, és rossz is.
Új kerékpársávon megközelíthető a Vak Bottyán utcán mindkét irányból. A Vak Bottyánon a kerékpársávok a Lehel utca és a Simonyi Zsigmond utca között kerültek kiépítésre. Sajnálatos módon félmegoldás született, mert a Vak Bottyán-Sibrik felüljáró kereszteződésben az északi oldali kerékpársáv felvezetődött a járdára. A túloldalon viszont szépen át van vezetve a kereszteződésen. Vannak szép piros-ra festett átvezetések, meg autós kanyarodó sáv fonódva kerékpársávval. Érdekes a Vak Bottyánon, keleti irányból keresztezve a felüljárót van autós, és biciklis forgalom irányító lámpa is. Viszont a biciklis alatt van egy nyomógomb is (bicikliseknek). Ilyet még nem láttam eddig máshol.
Lakatolóhely:
Csodálatos P-k vannak kirakva (kb.25db) fedett helyen a főbejáratnál. Ki van téve a B+R tábla is. Rengeteg alternatív helyet biztosítanak a korlátok is. Kamerát nem láttam azon a részen, sajnos.
A parkolóházban nem láttam biciklitárolót, de vannak itt is alternatív lehetőségek. Pl.: korlátok az oszlopok körül. Bár ide bemenni és kijönni hosszabb, mint használni a főbejárati P-ket. A bizti őr is mondta, hogy a parkolóházban nincs bicaj támasz (talán nem is kell).
A metróra átszálló kerekesek (igen vannak ilyenek) igényeit jobban szolgálná, ha közelebb a metrófeljáróhoz is lennének támaszok (1,5 perc megtakarítás). (Szerintem hely lenne nekik.)
Továbbá javasolnám, hogy a többi bejárat mellé, is tegyenek 2-3 P-t hogy ne kelljen sokat mászkálni az "óriás belsejében", bár az üzleti érdek.
Az Obi előtt kölön lakatoló van. Sajnos ide csak az ócska kerékgörbítőt sikerült felállítani. Kár.
Mivel a környéken vannak paneltelepek, és kertes övezet, iskolák, piac, ezért nem véletlen, hogy már most is naponta, látok parkolni 5-10 biciklit a főbejáratnál. Főleg nem hardkór bringások, hanem a nénit, aki jött a tecsóba.
Azt jó látni, hogy egy ilyen "pláza és környéke" rekonstrukcióról nem maradt le a kerékpáros infra. Kb. 1 éve, még az építési fázisban felhívtam a Kerékpárosklubot. Kértem László Jánost, hogy kérdezzenek rá az építőnél, hogy lesz-e bicajtároló, meg ilyesmik, illetve tegyenek érte, hogy legyen. Nem tudom, az ő érdemük-e, de ami kész lett az végül egész jó.
Hogy szép időben mennyire fut fel a bike&ride, majd kiderül szép időben.
Köszönöm.
Remélem nem lett reklámszagú, nem annak szántam.
Képek itt:
https://picasaweb.google.com/krisko88/KokiBringa#












Vótam a zúj kökin.
Vótam a zúj kökin. Gyalog. Batyuval. Nem vót mozgólépcső! :-(
Sajnos igen, sikerült a
Sajnos igen, sikerült a jó, régi koncepciót hozniuk: a térről indulva hagyomány-szeretetből (más okot nem látok rá) ugyanaz a 3 méter széles lépcső plusz egy darab mozgólépcső (csak felfelé :o) van kinn a szabadban, mint a régi épületnél volt. Mi lett volna ha odatesznek 4-5 mozgólépcsőt, mint minden nagyobb metróállomáson?
Viszont a poén ott kezdődik, ahol a lépcső tetején beszűkül az út egy 2 méteres fotocellás ajtóba. Azután át a pláza fűtött terén (kabátban jó az), el a tényleges felüljáróhoz. Onnan le lehet menni balra fixlépcsőn (ide is elfértek volna a mozgólépcsők) a buszokhoz.
Egyenesen menve a metró felé van egy érthetetlen másfél méteres szintkülönbség: természetesen lépcsővel megoldva, pedig még egy hosszabb szélesebb rámpa is elég lett volna. A babakocsisokra, mozgássérültekre és a reptérre igyekvő gurulós bőröndösekre láthatólag csak utólag gondoltak és akkor is csak muszályból, mert a másfél méter leküzdésére oda tettek egy liftet (!). Ami azért jó, mert egyrészt leszűkíti az átjárót, másrészt kellemes kis beugrót alakítottak ki vele. Amikor arra jártam, éppen 4-5 alkesz/szipus fogyasztotta ott a napi betevőjét, babakocsival biztos remek élmény átvágni rajtuk a lifthez menet.
Biciklis szempontól van ahol bringagyász (kanyarodó buszokat keresztezve, természetesen), van ahol a kanyarodó sáv felébe befestett bringasáv. A tervező biztos skizofrén, egyik éne szerint a kerékpár az úttestre való, a másik szerint meg a járdára.
Azért sikerült összehozni
Azért sikerült összehozni pár vad dolgot ;)).
Nyomógombos lámpa van az Andrássyn az Oktogonnál,de itt a képen lévő szerintem a gyalogosokhoz tartozik.
Az a fonódó sáv meg elég érdekesen lett kialakítva.
De a tűzoltó felvonulási út bringagyalog tényleg egész egyedi megoldás.
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
A 18. kerületben lakom,
A 18. kerületben lakom, innen járok be a városba. Megtehetem az Üllőin vagy a Nefelejcs úton - ami az Üllőire párhuzamos.
Az üllőit nem szeretem, mert itt nagyon keskeny, ráadásul a kocsik centiznek, könnyű beesni a villamos elé. (Szorított már le úgy busz, hogy majd besz×tam)
Ezért a Nefelejcsen járok, aminek a burkolata rémesebb mindennél egészen addig, amíg Kispestre nem érünk. Onnan néhány száz méter már csak KöKi. És csak a sávot használom, a járdát nem. Eddig nem volt vele semmi macera, tök kényelmes, kevés a jármű, nekem tetszik. (Kivéve, ha parkolnak rajta a kocsik.)
Ugyanitt: Van az Üllői-Városháza sarkon egyetlen egy bringás jel felfestve, arra szólít fel, hogy jobbra be kell kanyarodni. Ott egyirányú út, mindkét oldalán sáv. Egészen a következő sarokig. Erről tud valaki valamit, hogy mi volt a cél vele?
Esetleg valami jobb útvonalat a belváros felé? (Mert néha a bejutás veszi el a kedvemet a kerékpározástól)
——
Az élet életveszélyes. Eddig még senki nem élte túl.
Az én útvonalam a 11.
Az én útvonalam a 11. kerületbe vezet, mert többnyire oda járok. Lehet hogy neked ez már kerülő. Ady Endre, Hungária út, Kós Károly tér Mészáros Lőrinc utca, Távíró utca, Epreserdő utca, Ecseri út, Gyáli út. A belváros felé, erre járok. Inenntől pedig fordulok arra, amerre megyek. Tovább befelé, Hungária, Rákóczi híd. Kicsit hosszab, de sokkal jobb mint az Üllőin, vagy mellette menni. Attól függ, honnan indulsz.
Ismerem a mini bicikliutat is. Nem tudom hány millióba került, de legalább szabályosan be lehet ott menni. Kőbánya felé én is a Nefelejcsen járok. A burkolattal nekem csak az erőmű környékén van bajom, máshol elviselhető.
Az a baj, itt kint az Üllőivel, hogy hol széles, hol beszűkül. Emiatt figyelni kell, hogy ne szorítsák le az embert, de azért én mellettem is elférjenek a kocsik. Sajnos állandóan megpróbálnak elmenni mellettem a villamosmegálló szűkületeiben, pedig utána kimegyek a szélre, és előzhetnek bátran.
Az az érdekes, hogy ezek ellenére minden nap látok bicikliseket, az Üllőin, itt kint. Pedig mondjuk 3-5 éve, csak egy-egy ide szalajtott futár járt rajta bicajjal.
Én a Szarvascsárda
Én a Szarvascsárda térnél lakom, innen indul az utam mindig. Az Ady Endre út Kispesten használható, de abban is van kerülő, illetve ott is vannak meglehetősen szűk részek.
A Nefelejcsre én a minibringa út után szoktam felmenni, a középiskolák után. Eléggé töredezett, toldozott-foldozott az út és ez lejtőn begyorsuláskor nem esik jól.
Három-öt éve is jártam az akkori osztálytársaimmal az Üllőin, csak akkor még inkább járdáztunk a Határ útig, vagy ritkán közlekedtünk.
——
Az élet életveszélyes. Eddig még senki nem élte túl.
Én beljebb lakom, de néha
Én beljebb lakom, de néha van dolgom egész kint az Üllői külső részén. Semmi bajom nem szokott vele lenni.
Nem lehet, hogy nagyon a szélén mész, és azért centizgetnek? Azt szokták javasolni, hogy átlagos szélességű sávban a jobb keréknyomon menj. Akkor már sávon belül nem férnek el, ha meg úgyis sávot kell váltani, a legtöbben normális oldaltávot tartanak.
Én is sokszor járok az
Én is sokszor járok az üllőin, és őszintén szólva a külső része a szélesebbik utak közé tartozik szerintem, mindig úgy érzem, mint WOL-on mennék :)
-----------
Barna csepel, lila bca fixi
Mali outi és monti
Zöld bagaboo
Jaja, az föntebb is
Jaja, az föntebb is elhangzott, hogy ott a villamosmegállóknál van gond, mert azoknál viszont jó keskeny.
Tegnap voltam a kökin, egy
Tegnap voltam a kökin, egy megbeszélésre mentem, kerékpárral.
A lakótelep felőli autólejáraton mentem be (megjegyzem semmi tábla, jelzés nem volt, hogy bringával merre, hogyan, netán tilos a behajtás.
A garázsban odakötöttem egy kerítésrészhez, miután belül sehol, semmi jelzést találtam, hogy hova tegyem le, és bringás parkoló vas sem volt.
Két óra mulva mentem le, felültem és elkezdtem kifele karikázni, ahogy bejöttem.
A biztonsági őr szólt, hogy 1. tilos kerékpározni, toljam. Jó, leszáltam (autósávon mentem, szabályosan. utána azt mondta, 2. hogy TILOS bevinni kerékpárt a parkolóba. Mondtam, OK, de hol lehet parkolni, nem létezik, hogy nincs kerékpáros parkoló.
Ő nem tudja, az itt nincs, és különben is tilos behajtani kint van a tábla. Mondom nem láttam. Elkisért a kijáratig, mert mint kiderült a főnökük többször szólt már, hogy ne legyen kerékpár a parkolóban, sőt aznap az én biciglim feltünt már! Ha még egyszer lesz bicikli a parkolóban, akkor az őröket büntetik meg 5000 Ft-ra!!!
Az autós lehajtónál együtt néztük meg, semmi, sehol nem volt kiírva! Elköszöntünk, a végén még én sajnáltam az őrt.
Ezek után megnéztem az interneten, a KÖKI nem jelzi a kerékpáros parkolót SEHOL, egy blogon (itt) találtam meg, hogy van szép külső parkoló kerékpároknak.
Amit nem értek, és mérges is vagyok miatta, az a hozzáállás, és jelzések hiánya! Mi az, hogy TILOS bevinni, és bent TILOS a kerékpárt hajtani? Az oké, hogy nem vállalnak felelősséget (sehol sem), az ott hagyott kerékpárért, de milyen káros hatása van annak, hogy valaki bent tárolja, szabályosan lelakatolva a kerékpárját?
Ez a XXI. század, amelyik az energia csökkentést tartja szem előtt, meg a vevők érdekeit?
Muszáj kerékpáros
Szép történet :( A
Szép történet :(
A következő minimalmass útba ejthetné :)