Leírom a tegnap délutáni esésem történetét, és igyekszem megosztani az ügyintézés menetét.
Újpest felől haladtam a szépen felújított Fóti úton Rákospalota felé 15:20 magasságában, vagyis még simán világos volt. A Szilágyi utca után található vasúti átjáró keleti végénél a keresztben futó vízelvezető árkot takaró fém rácsból hiányzik pár rúd, ami sikeresen megvezette a bringát. Próbáltam "gépészkedni" és nyeregben maradni, de nem sikerült. Esés lett a vége. Hívtam a 107-et, de mivel nem tudtam utca-házszám kombót adni, és a hely elmondása alapján nem tudták beazonosítani, így nem küldött rendőrt. Javasolta, hogy menjek be az újpesti RK-ra, és vetessek fel jegyzőkönyvet. Egy taxist leintettem, aki segített a pontos helymeghatározásban. Ekkor már inkább a 112-t hívtam. Rögtön küldött mentőt, és rendőrt. Közben értesítettem egy barátomat, hogy jöjjön a bringáért.
A mentők gyorsan kiértek, a rendőrök is pár percre rá érkeztek. Az adatok egyeztetése és a vizsgálat után a mentősök úgy határoztak, hogy kórházba szállítanak. Ezért a helyszínelőknek is ki kell jönniük, de nekem nem kell megvárni. Barátom a bicajjal a helyszínen maradt, és végig asszisztálta a folyamatot.
A jegyzőkönyv aláírása már komoly fájdalommal járt a könyököm táján. A kórházban megvizsgáltak, röntgenen nem találtak semmit. A könyököm minden mozdulatra fáj, kinyújtani nem tudom. Ellátták a horzsolásokat a combomon és a térdemen, kitakarították belőle a földet/kavicsokat. Nem volt őszinte a mosolyom. A tetanuszt természetesen belémvágták. Szerencsére (és a több évtizedes sportolói múltnak hála) a fejem nem ért az aszfalthoz, a sisakon nincs egy karcolás se.
Az ellátásom közti szünetekben értesítettem a Kerékpárosklub biztosítóját, aki pár perc múlva visszahívott adategyeztetésre.
A helyszínelést végző rendőr is bejött a kórházba, felvenni a jegyzőkönyvet.
Felhívta figyelmemet, hogy hiányzik a bringámról a névtábla! Határozottan állította, hogy még érvényben van az a KÖHÉM rendelet, ami ezt előírja. Kérlek segítsetek ezt cáfolni/megerősíteni!
Este még felvettem a kapcsolatot a MK ügyvédjével is, másfél órán belül a postaládámban volt a válasza.

Címszavakban várható ügymenetről:
- veszteséglista összeállítása (kár, elmaradt jövedelem, stb)
- főváros közútkezelőnek megírni
a. fizetnek (valamennyit)
b. bíróság

Ismerve a szerencsémet, nem bízom a megfelelő kártérítésben, ezért írtam ide is (válasz még nem érkezett):
http://www.testbike.hu/kerekparos_baleset.php#uthibabol_eredo_balesetek

Az eddig észlelt károm (remélem nem bővül):
- pedál eltört
- kormányszarv is kapott egy nagyot
- első kerékben kis nyolcas
- téli bringásnadrág több helyen kiszakadt
- téli bringásdzseki szintén
- téli bringáskesztyű leamortizálódott
- mezen kisebb, a surlódásból eredő sérülés látszik

Elméletileg ma kapom meg a helyszínelés jegyzőkönyvét, utána keresem meg, hogy hol/kinél/mi módon tudom a kártérítési igényt benyújtani. Információt szívesen fogadok.

ui: nem hiszem el, hogy a nagy csinnadrattával átadott, valóban európai minőségű utat egy ilyen, veszélyes aluljáróba kell bevezetni. Nem lehetett volna rendbehozni?

Ha valaki arra jár, készíthetne egy képet. Jól mutatna a blog mellett.

update1 (2011.12.16 12:30): (gondolom lesz egy pár)
APA! KEZDŐŐŐDIK. :)
12.15-én dél előtt egy picivel próbáltam felhívni a közútkezelőt, de a számuk sajnos műszaki hiba miatt nem kapcsolható. Fax számukat se készülék, se ember nem vette fel.
Délben írtam egy emailt, melyre semmilyen választ ezidáig nem kaptam. Se, hogy megkapták és iktatták, se, hogy foglalkoznak vele.
16-án reggel 5:30-kor írtam emailt a felettes szervnek (BKK), hogy segítsék elő az ügyintézést.
7:45-kor 3 különböző, az FKF Zrt-hez tartozó faxszámra elküldtem a gépjárműveknek szánt kárbejelentő űrlapot kitöltve.
9:30-kor kaptam egy visszajelzést emailben, mely szerint a fax megérkezett, vizsgálatot végeztek, és a rács a BKV-hoz tartozik, kárigényemet továbbították, ajánlott levélben fognak tájékoztatni.
Még mosolygok. Nem rossz próbálkozás. Ha jövőre drágul a jegy, akkor fizettek kártérítést... :)

update2 (2012.01.09):
Sokáig nem írtam updatet, mert nem volt miről. A BKV még nem csinált semmit, kivárnak. A két ünnep között elhoztam a bringát a szervizből. _Elég kellemetlen volt bicajozni, mivel a könyököm nem tudtam kinyújtani. Nagy nehezen sikerült elkezdenem a gyógytornát, nem volt egyszerű időpontot szerezni. Lassan, de biztosan javulok, csak én türelmetlen vagyok. Ma viszont elintéztem, hogy egy darabig ne bicajozzak. Ismét elestem. :(

update3 (2012.01.26 8:30):
A jobb kezem szépen javul, a ballal is megkezdtem a gyógytornát. De nem ezért írom az update-et. Ülj le, mert a röhögéstől úgy is le fogsz csüccsenni. :) Én szóltam...
Január 5-i keltezéssel a BKV elismerte, hogy az úthibáért ők a felelőssek, és ügyemet a biztosítójuk felé továbbították.
Tegnap, 25-én kaptam egy újabb levelet,melyet 19-én kelteztek. Idézek belőle szó szerint:
...illetékes részlegünk megváltoztatta véleményét, mely szerint a vízelvezető rács a vasúti pálya vízmentesítését szolgálja, így annak üzemeltetője a MÁV Zrt.
Továbbították, sorry, jó utat. :)
Én ezen is röhögtem, de már nézem, hogy kihez lehet fordulni. Közlekedési Minisztérium, mint a legkisebb közös többszörös? Esetleg Strasbourg, európai ombudsman?
Tippeket, javaslatokat várom a kommentben.

update4 (2013.06.20 9:00):
Tegnap kaptam egy levelet a BRFK Közlekedési Főosztályától.
Remegő kézzel nyitottam ki, majd "boldogan" olvastam:

HATÁROZAT nyomozás felfüggesztéséről

Akit érdekelnek a részletek, vagy van valami jó ötlete, az itt olvashatja:
https://docs.google.com/file/d/0B0iiqyzt2IPWNmh2ZWozVGI3WU0/edit?usp=sha...

Logok

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Bal3 képe

Áve! Fontos tétel lehet a

Áve!

Fontos tétel lehet a "nem vagyoni kártétel"! Nekem anno erre fizettek, persze másfél évet voltam gipszben, nem nagyon tudott ellenérvet felhozni a biztosító.
Vab egy barátom aki a közútkezelőt értesítette írásban az esésről, csak annyit írt, kéri javítsák ki az úthibát, a triatlonos versenybiciklijén jelentős kért szenvedett. Nem kért kártérítést. Olyan ügyvédi "fenyegető" levelet kapott, hogy csuda! Ők ugyan _nem fizetnek!!!_, nem hibásak, stb.. biztos túl gyorsan ment e biciklivel. :-( Profi ügyvéddel indulj, megéri!

Üdv! Bal3

2
SagiK képe

Köszi az infót!

Köszi az infót!

3
elfroland képe

Jobbulást! Az az aluljáró

Jobbulást!
Az az aluljáró egy hányás alakú szopórépa.
Kb. 10 éve kaptam ott kaptam életem első és utolsó kígyómarásos DUPLA defektjét.
Remélem megtérítik a károd.

4
blajo képe

Nevtabla: Termeszetesen nem

Nevtabla: Termeszetesen nem kell. (Lasd 116/(1))
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99000006.koh

A rank vonatkozo resz:
---8<---
116. § (1) A kerékpárt fel kell szerelni

a) könnyen kezelhető, megbízható kormányberendezéssel,

b) két, egymástól függetlenül működtethető fékszerkezettel, melyek közül az egyik az első, a másik a hátsó kerékre hat,

c) hangjelző berendezéssel, amely csak csengő lehet,

d) egy előre fehér, vagy kadmiumsárga fényt adó lámpával,

e) egy hátra piros fényt adó, sötétben, tiszta időben legalább 150 méter távolságról látható helyzetjelző lámpával,

f) hátul egy vagy két, szimmetrikusan elhelyezett, nem háromszög alakú, piros színű fényvisszaverővel,

g) legalább az első keréken legalább 1 db borostyánsárga színű, mindkét oldal felé hatásos oldalsó fényvisszaverővel (küllőprizmával).

A g) pontban előírt fényvisszaverőt a kerékpárokra 1991. évi december hó 31. napjáig kell felszerelni.

(2) A kerékpárt fel szabad szerelni

- elöl fehér,

- oldalán borostyánsárga,

- mindkét oldali lábpedálon elöl és hátul borostyánsárga fényvisszaverővel, továbbá a kerékpár bal oldalán elhelyezett szélességjelzővel, amely előre fehér, hátra piros színű fényvisszaverőt tartalmaz.

(3) A kerékpárra felszerelt fényvisszaverőknek sötétben, tiszta időben - olyan járműből, amelynek távolsági fényszórója azt megvilágítja - 150 méterről észlelhetőnek kell lenniük.

(4) A kettőnél több kerekű és 0,80 méternél szélesebb kerékpárt mindkét oldalon fel kell szerelni az (1) bekezdés d)-f) pontjában említett világító, illetőleg fényjelző berendezésekkel. Ezek a berendezések a jármű legszélső pontjától 0,15 méternél távolabb, egymáshoz pedig 0,60 méternél közelebb nem lehetnek.

(5) A kerékpárra gyermekülés oly módon szerelhető fel, hogy az ülés és a rajta ülő gyermek a vezetőt a kilátásban és a vezetésben ne akadályozza, a kerékpár világító- és jelzőberendezéseit ne takarja. Az üléshez kapaszkodót és lábtartót is fel kell szerelni. Az ülés, a kapaszkodó és a lábtartó nem lehet összefüggésben a kormányzott kerékkel, illetőleg az azzal együtt elforduló szerkezettel.

(6) A kerékpárhoz kapcsolható legfeljebb 0,70 méter széles és legfeljebb 70 kilogramm össztömegű, egytengelyű, két nyomon futó vontatmány (kerékpár utánfutó).

(7) A kerékpár utánfutót fel kell szerelni

a) hátul egy, az utánfutó középsíkjában, vagy attól balra, az úttest szintje felett legalább 0,35 méter és legfeljebb 0,60 méter magasságban elhelyezett piros színű, háromszög alakú - a pótkocsira előírt - fényvisszaverővel,

b) a kerékpárra előírt hátsó helyzetjelző lámpával. A kerékpár utánfutó hátsó helyzetjelző lámpája elektromos kapcsolásának olyannak kell lenni, hogy bekapcsolása a kerékpár hátsó helyzetjelző lámpáját kikapcsolja.

(8) A kerékpár lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lenni, hogy a lámpák együtt legyenek be- és kikapcsolhatók.

(9) A kerékpár világító és fényjelző berendezéseit a következőképpen kell elhelyezni:

a) Az (1) bekezdés

- d) pontjában említett lámpát,

- e) pontjában említett hátsó (piros színű) helyzetjelző lámpát és

- f) pontjában említett hátsó (piros színű) fényvisszaverő(ke)t,

valamint a (2) bekezdésben említett első (fehér) fényvisszaverőt a kerékpár hosszirányú függőleges
felezősíkjában úgy, hogy

- az úttesthez 0,35 méternél közelebb,

- a lámpák az úttesttől 0,90 méternél távolabb,

- a fényvisszaverők az úttesttől 0,60 méternél távolabb ne legyenek.

b) Az (1) bekezdés g) pontjában említett, kerékre oldalsó (borostyánsárga színű) fényvisszaverőt (küllőprizmát) úgy, hogy annak távolsága a kerékabroncstól 0,10-0,15 méter legyen.

c) A (2) bekezdésben említett szélességjelzőt úgy, hogy az a kerékpár hosszirányú függőleges felezősíkjától balra 0,30-0,40 méterre és az úttest szintjétől 0,35-0,60 méterre legyen.
---8<---

szerk: Jobbulast.

5
SagiK képe

Köszi hogy kikerested, és

Köszi hogy kikerested, és a jókívánságot is. Örülök, hogy jobban tudtam mint a helyszínelést végző rendőr.

6
Belzebúb képe

Sajnos a legtöbb esetben

Sajnos a legtöbb esetben mindent jobban tudunk, mint a helyszínelést végző rendőr. Minőségi anyagból vannak gyúrva, válogatott társaság. :-D

Sajnálom az esést, mielőbbi jobbulást! Én pár éve estem ugyanott, de akkor motorral, a nedves sínen pereceltem egyet. Azóta is csontdarabkák vannak a bőröm alatt, és nagyon tudnak szúrni ha rájuk könyökölök.

"A világ amit teremtettünk a gondolkodásunk eredménye; nem lehet megváltoztatni gondolkodásunk megváltoztatása nélkül." (Albert Einstein)

7
Pontagy képe

"A helyszínelést végző

"A helyszínelést végző rendőr is bejött a kórházba, felvenni a jegyzőkönyvet.
Felhívta figyelmemet, hogy hiányzik a bringámról a névtábla!"

ez az 1988 előtti verzióban volt csak, az "újban" (igen, asszem ez lett '88-tól, azóta se változott sokat) már nincs benne.

Amúgy jobbulást!
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán

8
asztalosgabor képe

Miért frissítené a

Miért frissítené a tudását?
A rendőrség sem változott 1988 óta.

9
Pontagy képe

naja, meg látom te se, ha

naja, meg látom te se, ha éltél már akkor...
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán

10
gyurxi551 képe

ez jó xD

ez jó xD

11
gyurxi551 képe

A rendőrségről csak

A rendőrségről csak annyit, hogy 2 éve Siófokon piros a vasúti átkelő. Gyalog voltunk. Egyenes sín, látszik hogy vonat még a megyében sincs. Átmegyünk. Szabálytalan volt, persze hogy tudom. No, másik oldal, yardok. Kiszáll a kocsiból, és közli hogy ez szabálytalan volt bla-bla, keresem már a pénztárcám, mikor közli hogy menjünk vissza! :O :D xD Így újra el kellett követnünk. Tovább nem kommentálom.

Amúgy örülök hogy komoly bajod nem lett. Én utoljára 2003-ban estem komolyat, nem hitték el hogy nem motorral. Azóta nagyon vigyázok, max kisebb borulásom volt. Tehát igaz, hogy ami nem öl meg az csak megerősít. :)

12
monster képe

Hú, respekt hogy abba az

Hú, respekt hogy abba az aluljáróba be mersz menni bringával.
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós

13
mic72 képe

Részemről is +1

Részemről is +1 respekt

Én tavasszal nyomtam egy touchdown-t azóta sem érzem a bal medencénél a fájdalmat, azt mondta a doki kb. 1-év, na majd jövőre jelzem.. hogy már nem vagyok fakír :-)

Jobbulást !!

14
szelvesz képe

Először is mielőbbi

Először is mielőbbi felépülést!
A kpsáv avatásról mikor együtt döngettünk haza az ominózus aluljárón át,
jeleztem h én nem szoktam arra menni, főleg h én outival járok. Az egész aluljáró egy túlélési gyakorlat. Akkor megúsztuk.

http://www.szelvesz.hu/

15
SagiK képe

Stimmel. Nekem sem kedvenc

Stimmel. Nekem sem kedvenc útvonalam, de siettem. Lányom iskolai szereplésére kellett volna odaérnem. :(

16
Stefidzsi képe

Ha jól értem az alábbi

Ha jól értem az alábbi helyszínről van szó (idén tavaszi képek by Szélvész):
http://users.atw.hu/bringalap/anyagok/DSC_0857.JPG
http://users.atw.hu/bringalap/anyagok/DSC_0854.JPG

Az elég para egy hely. Remélem hamar jobban leszel!

Fogadjunk, hogy olyan a kuszák tulajdonjogi viszonyok, hogy a legkitartóbb embernek is elmegy tőle a kedve, ha szeretné felújíttatni. Egyik oldalon 4. kerület, másikon a 15., villamos és busz jár rajta, akkor a főváros is beleszól, ráadásul a vasút alatt megy, így tuti, hogy a MÁVnak is van köze hozzá.
_______________________________
MK Észak-Pest a facebookon
Városi cirkálóm

17
SagiK képe

Igen, helyismereted

Igen, helyismereted tökéletes. Ha előrébb leszek az ügymenetben, akkor felhívom a BKK figyelmét is a dologra. Ezért is "örülök", hogy más is leírja véleményét/történetét kommentben.

18
vaandor képe

Azt a helyet én is

Azt a helyet én is megnéztem magamnak a "privát" kp.sáv-bejárásomon. Meg is írtam talán az adott topikba, mekkora gyász. Szerencsére nem visz arra az utam.
Az lep meg, hogy tudtál (mertél) ilyen tempót menni ott, mert én tízzel is féltem! (A kárlistádból gondolom, hogy nem tízzel estél el.) Na persze ha siet az ember, hát siet.

Jobbulást! És a BKK-t ne hagyd ki, ha lesz erőd rá!

- - - - -
"Riding a bike is like doing a dance; words are rarely spoken but much is said."

19
mic72 képe

Ez már 20-éve ilyen, és

Ez már 20-éve ilyen, és szerintem ilyen is marad.!
Nagyon hasonlít a külvárosikávéházimacskakövekre.... 3x újították fel a villamos pályát de mindig vissza tették a macskákat! Érthetretlen!!

20
Bal3 képe

Áve Sagik! Ismerősöm itt

Áve Sagik!

Ismerősöm itt verte az asztalt:
5. BKK Közút Zrt. Útosztály 1115 Budapest Bánk bán u. 8-12.
6. BKK Közút Zrt. Forgalomtechnikai Igazgatóság 1115 Budapest Bánk bán u. 8-12.

Célszerű lenne 2 tanúval most fotózni, az Ő ügyében egy nap alatt körbevették sárga szalaggal a gödröt és arra hivatkoztak, hogy oda nem mehetett volna be, építési terület. Nem volt semmiféle szalag még a baleset napján!

Üdv! Bal3

21
SagiK képe

Köszi az infót!

Köszi az infót! Ügyvédekkel kapcsolat felvéve, rendőrségi jegyzőkönyv beérkezése után lépünk tovább.

22
Hotyhogy képe

Kellemetlen dolog.

Kellemetlen dolog. Gyógyuljál meg hamar!

23
otapi képe

Alapos ember vagy, a

Alapos ember vagy, a legtöbben nem foglalkoztak volna rendőrrel. Így kell ezt, remélem lesz is folyománya az ügynek - vagyis legalább javítják a fémrácsot (arra már nem is merek gondolni, hogy felelősségre vonnák valamilyen szinten az útkezelőt).

Jobbulást!

24
SagiK képe

Elég jelentős kár ért,

Elég jelentős kár ért, nem kívántam lenyelni, mivel nem érzem magam hibásnak. Bár a rendőr szerint én voltam a hibás. "nem a látási és útviszonyoknak megfelelően közlekedtem"

Felelősségre vonásban nem bízom, a javításért aktívkodni fogok.

25
otapi képe

Még egy kérdés: a

Még egy kérdés: a helyszínelő rendőr a jegyzőkönyvbe is beírta a névjegytábla hiányát? :)

26
SagiK képe

Nem, mert rendes volt, és

Nem, mert rendes volt, és nem akart ezért feljelenteni. A szándéka nemes, a tudása fejlesztendő.

27
Zsabor képe

Au :( Mielőbbi

Au :(
Mielőbbi felépülést.

28
Hotyhogy képe

Au? Esni arany? ;-)

Au? Esni arany? ;-)

29
vaandor képe

Csak nehogy platina legyen

Csak nehogy platina legyen belőle, mert azt beléd építik!

- - - - -
"Riding a bike is like doing a dance; words are rarely spoken but much is said."

30
toreki képe

Én megtarthattam, amikor

Én megtarthattam, amikor kivették. :)

31
SagiK képe

beírtam az update 2-t

beírtam az update 2-t

32
SagiK képe

Újabb infók az update3

Újabb infók az update3 szekcióban. BKV meggondolta magát.
LOL :D
Örömömben készítettem egy logót. :)

33
Pontagy képe

szerintem a vége az lesz,

szerintem a vége az lesz, hogy te vagy a hülye, amiért télen bicajozol és rámész egy jeges útfelületre.
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán

34
monster képe

Múlt héten 2x is átmentem

Múlt héten 2x is átmentem azon az aluljárón. Horror egy hely. Az a legjobb az egészben, hogyha nagyon lassan, vigyázva megy az ember, akkor meg annak a veszélynek teszi ki magát, hogy hátulról belerongyol egy autó aki a világosról sötétbe bemenve nem látja. Útközépen kell menni a sínek között, előzni nincsen hely, világítás nincsen.
Ezen egy dolog segíthetne: egy kerékpárral behajtani tilos tábla :-(.
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós

35
SagiK képe

Mókás lenne egy

Mókás lenne egy bringatilos az európai színvonalú kerékpársáv végén. Bááár. Nem is rossz ötlet. Abszurdisztán, én így szeretlek. :)

36
otapi képe

Láttunk már ilyet,

Láttunk már ilyet, Eurovelós útvonalon: http://criticalmass.hu/files/eurovelo.jpg
:(

37
Miló01 képe

Nem csak te esel más is, de

Nem csak te esel más is, de az biztos a esésed miatt ott lasabban mentem, még így is beleesett a 20-as első gumi a rácsok közé. De broulás nem lett.

Helyette kb egy hete elcsapott egy autó, nem tudom mit hitt. De az is biztos nem kéne osztogatni azt a jogosítványt, mint a cukrot.

38
Pontagy képe

elcsaptak? Hogyan? Minden

elcsaptak? Hogyan? Minden rendben van, te is, bicaj is?
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán

39
Miló01 képe

Egyenes irányban haladtam

Egyenes irányban haladtam és túl közel előzött egy autó, annyira, hogy nekem jött. Én meg felborultam, másnapra nagyon szédültem, orvosok megállapították, hogy agyrázkódásom volt. Egy hét pihenőt írtak és egy két gyógyszer kellett szednem.
Kerékpárnak semmi baja nem lett, csak nekem:S

40
Icarus képe

Autós megvan vagy

Autós megvan vagy elhajtott?

41
Miló01 képe

Megállt, megkérdezte jól

Megállt, megkérdezte jól vagyok-e akkor még igen, aztán elhajtott. Másnap kezdődtek a bajok.

42
Pontagy képe

az a lényeg, hogy egyben

az a lényeg, hogy egyben vagy, more :)

ja, februári Csepel-kör szerepel a tervek között, de ezúttal befejezve, ahogy a múltkor nem sikerült.
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán

43
Hotyhogy képe

"Boldogan" olvastad! :-( Ott

"Boldogan" olvastad! :-(

Ott van egy veszélyes szar. 1910 óta van ott. Állítólag a senki szara, mert senki nem vállalja. Mert balesetet okozott valakinek. De ha megrongálta volna valaki, akkor aztán mindenki jelentkezne, hogy az az ővé, és kártérítést követelne.

Ez a trágya jellemtelen vállalat vezetők összehangolt, cinikusan hallgatólagos meghátrálása, kezük mosása volt. És a nyomorék jogrendszer nem képes felelősségre vonni őket.

Fordulj az európai bírósághoz jogorvoslásért.

44
SagiK képe

Az elsődleges célom, hogy

Az elsődleges célom, hogy megcsinálják. A károm megtérítése másodlagos. Ennek az európai bíróságos jogorvoslatnak utána kell néznem. Vagy jelentkezhetne valaki, aki jártas benne.

45
Hotyhogy képe

Abban a pillanatban amikor

Abban a pillanatban amikor megcsinálják, tetten érhető a felelős. Mert a felelős fogja megcsinálni, ugyan ki más. Vagy te magad vagy más önzetlen közlekedők. Vagy egy ismeretlen, önzetlen, jótékony angyal, de akkor azt igazolnia kell tudnia amikor szembe kerül a kutató kérdésekkel.

Az első esetben végre hajthatod a megkeresésedet a nemesen másodlagos célodért, a kártérítésért. Szóval, egyelőre fenn áll a bizonyított veszély, amiért senki nem vállal felelősséget. Bújnak mint férgek, csúszó mászók a sötétben, a rothadó talajban, a kő alatt. :-(

46
elfroland képe

Tehát az ott a senki

Tehát az ott a senki földje.
Részvétem! :-(
De alakítsunk rajta csatorna-köztársaságot. :-)

47
Hotyhogy képe

Le kellene küldeni a

Le kellene küldeni a rendíthetetlen ólomkatonát abba a csatornába. Egy patkány fogja az útját állni, mint annak a senki földjének a hivatalnoka. És akkor le lesz leplezve az a bújkáló patkány hatalom, és világosan bizonyítható lesz annak felelőssége.

http://www.sgyak.u-szeged.hu/tanar/nyemcsokne/lapok/ca_olomkatona.htm

48
monster képe

Pont tegnap dolgom volt

Pont tegnap dolgom volt Káposztásmegyeren. Inkább kerültem egy kicsit hogy azon az aluljárón ne kelljen átmennem.
Ezek a hosszanti rácsok egyébként szerintem szabványellenesek. A barátomék utcájának végében is raktak végig keresztben, úgy hogy a bringakerék beszorult. Szólt nekik a barátom felesége, és ja, bocs, átcsinálták az útra merőlegesre a réseket.
Én kétszer szorultam be ilyenbe, mindkétszer első kerék kuka lett belőle.

49
tranyo képe

akkor mi lenne, ha vki

akkor mi lenne, ha vki odaöntene egy nagy halom homokot elzárva azt a részt a közlekedőktől?
hamár úgy sem használható, legalább legyen 'teljesen' használhatatlan, és ilyentén veszélytelen...

50
monster képe

A villamosvezetőnek megnézném

A villamosvezetőnek megnézném a fejét amikor meglátja a homokdombot.

51
tranyo képe

de rögtön jönnének megoldani

de rögtön jönnének megoldani a helyzetet,nem?

52
Hotyhogy képe

A tulajdonosok. Vagy a

A tulajdonosok. Vagy a felelősök. És akkor nyakon lehetne csípni őket. :-)

53
Icarus képe

Lehet hirtelen előkerülne még

Lehet hirtelen előkerülne még a tulajdonos is.

54
tranyo képe

azé' ennyire nem kell sietni

azé' ennyire nem kell sietni a homok-kiöntéssel....
:)

http://4.kerulet.ittlakunk.hu/utcak-terek/130627/kamion-borult-fel-pozso...