A Kerékpárosklub Belváros területi szervezetének egyik tagjának javaslatára indult az a vizsgálat, ami felmérte az V. kerületi lehetőségeket egyirányú utcák megnyitására és előretolt felállóhelyek létesítésére. Ennek eredménye, hogy pl. az Arany János utca teljes hosszban két irányban lesz használható biciklivel. Pontos ütemezés még nincs, remélhetőleg nem a fiókban landol a tervezet.
Bővebben az MK területi szervezetek híreiben.
A területi szervezet következő gyűlése egyébként hétfőn 20.00-tól lesz, a helyszín a Szimpla (Kazinczy u. 14. első emelet utca felől, a stúdió mellett, ha zárva kopogj). Várunk mindenkit, akit érdekelnek a belvárosi bringás ügyek!
Aznapi témák: Bebiciklizés tanulságok és márciusi reload, nyomulás 7 és 9kerben, Orczy-kert üzemeltető céggel találkozó, és még ami akad.












Tegnap este mentem egy
Tegnap este mentem egy kört. Budáról indultam le a Duna partra, aztán a rakparton az Árpád hídon át Pestre.
A pesti oldalon egészen a Parlament túlsó oldaláig egészen jól lehetett követni a kijelölt bringagyászt, de aztán az Erzsébet hídig csak tapogatózás. Ott rövid szakasz kivételével a hídláb másik oldaláig megint bringaút szakasz majd ismét semmi egészen a Szabadság hídig. Ott a híd lábánál egyszer csak megjelent a bringaút, de az egyetemtől a Petőfi hídig megint semmi. Onnan a Lágymányosi- Rákóczi?- híd felé aztán megint látható a kijelölt bringaút és a budai rész felé lehetett nyomni.
Mindössze jelzés: a jelzett kijelölt út nélküli belvárosi szakaszon piktogramm és jelző táblákkal a hiány pótlása?
-------------------------------------------
Ha az élet megkínál citrommal, kérj hozzá egy Martinit.
Ebben tényleg az a gáz,
Ebben tényleg az a gáz, hogy már x alkalommal beszéltek róla illetékesek, de a kerület ezt abszolút a fővárosra, ill. az államra hárítja, minthogy EuroVelo nyomvonal. A szokásos tilitoli. Pedig tényleg elég lenne csak ennyi - illetve az Apáczai kétirányúsításával, amit most szintén megszavazott a kerület, lenne északi irányban is járható út (Kossuth tér felé az Akadémia u., Fővámtól a Március 15. térig a Molnár utca alkalmas).
______________________________
Ezüst Magyarország
Arany a szegélye
Beteg a királyunk
De boldog a népe
De, hááát pont ez a gond,
De, hááát pont ez a gond, legalább láthatóvá tenni a nyomvonalat, de még azt se :)))
-------------------------------------------
Ha az élet megkínál citrommal, kérj hozzá egy Martinit.
én eléggé rászoktam pl a
én eléggé rászoktam pl a nádor utca helyett, hogy a kossuth tértől a villamos mentén megyek a rooseveltre és onnan tovább a hotelek mögött ha a szabi híd felé megyek.
sajnos mióta a rakparti úton a roosevelt előtti elsőssarokról lekerült a behajtani tilos tábla egész sok autós is arra megy.
na a többi hír meg jeeee
*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.
MK észak-pest
cyclechic.hu
Javaslom, hogy az MK helyett
Javaslom, hogy az MK helyett használjuk a Kerékpárosklub nevet, és írjuk ki bátran, hogy belvárosi területi szervezet.
--------------------------------
Kürti Gábor
Én azért vagyok Kerékpárosklub tag, hogy fizetést kaphassanak azok, elvégzik azt az aktivista munkát, amit én a szabadidőmben már nem tudok. Legyél te is tám
asszem done :-) ****
asszem done :-)
****
Szereld meg a bringád!, Belvárkodj!
A járdázók elütik anyádat? Küldd őket a... Bebiciklizésre!
szuper! 8-9ben mikor lesz
szuper!
8-9ben mikor lesz ilyen?
(9ben a gyönyörűen rehabilitált utcák olyan labirintust alkotnak, hogy csak na.)
Az (elvileg) jó hír az,
Az (elvileg) jó hír az, hogy a kerületek akcióitól függetlenül a BKK a BuBi teljes projektterületén (Nagykörúton kicsit túlnyúlva, ill. Rákóczi-Váci között a Városligetig tartó terület) megvizsgálja ezeket a dolgokat (kétirányúsítás, felállók, egyéb korrekciók). A kevésbé jó hír, hogy egyelőre nem tudok konkrét forrásról, amiből ezeket megvalósítanák (bár alapvetően nem sok pénz, sztem 15-20 millióból le lehet fedni a területet). A BuBi projektköltségvetés ugyanis csak magára a kölcsönzőrendszerre vonatkozik.
A 8-ban próbálunk beleszólni, itt van kapcsolat, de kevés utca van, ahol kétirányúsítani lehetne (illetve nem elég bátrak 3 méteres szélességnél bevállalni, a parkolóhely meg szent dolog). Egy korábbi felmérés alapján csak pár ilyen utca lenne a Köztársaság/Jánospálpápa tér környékén. A Körúton belül ugyan most 4-5 utca teljesen átépül (Mária, Horánszky, Kőfaragó, Gyulai, Gutenberg), de ott meg nem építették be a tervekbe a szélesebb sávot. Szóval még próbálkozunk..
A 9-ben egyelőre nincs kapcsolatunk, idén tervezünk egy bemutatkozást. A labirintust nem teljesen értem, elég szabályszerűen váltják egymást az északra/délre egyirányú utcák (mármint a Körúton kívül). Ami változásért kiált, az a Tompa utca, ami egy szakaszon szembe van fordítva, ezt mindenképpen meg kellene nyitni a bicikliseknek. Illetve a Rádayt is persze, ott amúgy is mindenki az úton flangál, tehát lassú a forgalom. A Kinizsi, úgy emlékszem, benne van valamelyik BKK-s felmérésben.
_________________________________
Ezüst Magyarország
Arany a szegélye
Beteg a királyunk
De boldog a népe
> (illetve nem elég bátrak
> (illetve nem elég bátrak 3 méteres szélességnél bevállalni, a parkolóhely meg szent dolog)
asszem itt van a lényeg... van végtelen mennyiségű mélygarázs, parkolóház meg üres telek. rá kéne jönni, hogy az utcai parkolás olyan luxus, amit nem lehet megengedni, ha van alternatívája. (pláne nem ingyen.)
8-ban egyébként Szentkirályi és környéke katasztrofális egyirányú szempontból, pl Pollack M. tér → Mikszáth tér ...
Tompa, Ráday stimmel.
Labirintust ha nem érted: próbálj meg pl a Liliom utcai CBA-tól visszajutni az Üllőire (szabályosan 700m 3 lámpával, szembe 78m), a rehabilitációnál meg lehetett volna oldani, hogy szembemehessünk. Értem én, hogy „logikus”, de attól még jobbnak tartanám, ha nem kényszerülnénk folyton ekkora kerülőkre (vagy tolásra, mert természetesen felülni nem fogok a járdán).
Ezt az un.intézkedési
Ezt az un.intézkedési tervet előírta a BUBI pályázat, a közgyűlés forrást is teremtett hozzá, nélküle nem hívható le az EU támogatás sem. Sajnos nem egy ütemben valósul meg az egész. (http://kerekparosklub.hu/kozbringa)
László János
www.kerekparosklub.hu
Köszönöm a pontosítást.
Köszönöm a pontosítást. Szóval van rá forrás, de így igaz, először csak a kisebb beavatkozásokat (kétirányúsítás) csinálják meg, a nagyobbak (hidakon, főutakon új infra) 1-2 évvel később jönnek.
____________________________
Ezüst Magyarország
Arany a szegélye
Beteg a királyunk
De boldog a népe
Nyomvonal a Bogdánfy
Nyomvonal a Bogdánfy utcában látszódik, akkor is a autós végig gurul, és mikor mondom neki csak annyi a válasz, hogy nem vette észre.
-------------------
Szürke sárga RANGER
a 30-as sebessegkorlatozas
a 30-as sebessegkorlatozas az egyik legjobb bringautepito megoldas...
Reméljük a legjobbakat! -
Reméljük a legjobbakat!
- - - - -
"Riding a bike is like doing a dance; words are rarely spoken but much is said."
Ma láttam, a Szemere utca
Ma láttam, a Szemere utca Nagykörút felőli végében 10 méternyi kerékpárutat és az egész szélességében felfestett felállóhelyet. Az a felállóhely arra szolgálna hogy onnan balra nagy ívben a Margit hídra kanyarodjanak belőle a bringások? Ezt megnézném működés közben. Ha jól emlékszem ott három sáv van, jobboldali megy tovább a Hegedűs Gyula utcába, a baloldali kanyarodik a Margit híd felé, a középső vagy csak kanyarodik vagy egyenesen is használható. Én a legbaloldalibb kanyarodó sáv előtti bringás felállóhelyről induló bringást nézném meg.
:-((-------))-: