A www.dugodij.hu portál rendszeresen reprezentatív felmérést végez arról, hogyan ítélik meg a budapestiek a dugódíj bevezetését.
Amennyiben Ön Budapesten él és dolgozik, kérjük segítsen a budapestiek dugódíjjal kapcsolatos véleményének megismerésében. Személyes adatait bizalmasan kezeljük, a felmérések összesített eredményeit ugyanakkor időről időre publikáljuk. KATTINTSON KÉRJÜK A FELMÉRÉS KITÖLTÉSÉHEZ:
https://spreadsheets.google.com/viewform?hl=en&pli=1&formkey=dEI3OFRxQmF...
Amennyiben Önnek blogja, vagy honlapja van, kérjük segítse a munkánkat kérdőívünk közzétételével. Ehhez mindössze a követekező linken elérhető kódrészletet kell honlapjába ágyaznia. (Másolja le a kódot és illessze a blog, illetve honlap Html kódjába.) http://dugodij.hu/?page=hirek_reszletes&hir=Dugodijfelmereshtmlkod













hogyan ítélik meg a
hogyan ítélik meg a budapestiek a dugódíj bevezetésétEzek szerint biztosan lesz dugódíj Budapesten?
--
Bicikli vásárlási gyors segítség: kerékpár információk dióhéjban
Tudtommal jópár
Tudtommal jópár feltétellel adott az EU pénzt a metróra és az egyik közülük a digódíjvolt.
Mi a fene?Fizetni kell az
Mi a fene?Fizetni kell az olaszok után? :)
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Jóvanna. :-D Érdekesség
Jóvanna. :-D
Érdekesség hogy a digódíjat nem húzza alá a helyesírás ellenörző...
Meg egy rakás olyat
Meg egy rakás olyat aláhúz amit nem kellene.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Szia, az ugye megvan, hogy
Szia, az ugye megvan, hogy ez nem reprezentatív felmérés?
De amúgy szuper kezdeményezés!
Mivel rákérdeznek olyan
Mivel rákérdeznek olyan változókra, mint életkor, nem, közlekedési módok aránya, iskolai végzettség, ezért szerintem tudják úgy súlyozni, hogy reprezentatív legyen. Kivéve, ha a kitöltők között a "csalók" aránya egyenlőtlen, azaz pl. a dugódíjat szerető autósok fejenként átlagosan 3-szor töltik ki, míg a dugódíj-ellenes autósok csak kétszer. Ez persze valószínűtlen, és hasonló hibák akár kérdezőbiztosok alkalmazásával is felmerülhetnek.
----
ex-vizipok
« a személyautó például elsősorban egy idióta játékszer, és csak másodsorban közlekedési eszköz »
Internationale Situationiste #1, jun 1958
Ha egy feldühödött
Ha egy feldühödött vaddisznó tartana feléd, és azt látod, hogyha nem lövöd le, esélyed sincs túlélni, akkor mit szeretnél tartani a kezedben, egy játék puskát, vagy egy élesre töltött vadászpuskát?
Az a baj ezzel a szuper kezdeményezéssel, hogy ez egy játék puska. De felőlem mindenki azzal játszik a szabadidejében, amivel akar. Csak remélem, hogy nem okoz vele nagy kárt. :(
Remélem minél hamarabb
Remélem minél hamarabb bevezetik. Én az általános dugódíjat egy kicsit átgondolnám a következők szerint:
Belépésnél automata rendszer leolvasná az autó rendszámát és csak akkor kérne pénzt ha az illető abban az évben már több mint 4szer próbál behajtani. (Nem szednék pénzt a vidékről csak ügyet intézni jövő emberektől, akik valószínűleg a BKV közlekedéssel csak bajban lennének)
Aki rendszeresen árut szállít az a célcímeket regisztrálja le az illetékes szervnél, és kedvezményesen hajthasson be. Az illetékes szerv szúró próba szerűen ellenőrizze hogy az áru átadás-átvétele megtörtént-e (fuvarlevél alapján).
Budapesti lakosok esetében ha heti 3nál többször lép be a fizető zónába akkor dupla díjat szednék (azaz azoknál akik Budapestiek de mégis autóval járnak dolgozni).
Autóbuszokra nem szednék semmit. (Turisták szabadon utazhassanak)
Az egészet díjat beszoroznám egy káros-anyag kibocsájtást reprezentáló számmal. Ami gyakorlatilag ugyanaz mint a színes matricák a rendszámokon, és a központi adatbázisból pikk-pakk le tudja kérdezni a rendszámleolvasó rendszer.
Ez mind nagyon fontos, de a
Ez mind nagyon fontos, de a legfontosabb az lenne, hogy a dugódíjból befolyó összeget kizárólag a tömegközlekedés és a gyalogos- és kerékpárközlekedés korszerűsítésére fordítsák. Különben megint csak egy újabb adó lesz, ami valamelyik politikai háttérüzletember zsebét tömi.
Ezzel teljesen egyetértek.
Ezzel teljesen egyetértek. Ha csak sarcra, vagy korrupcióra kell az új bevétel akkor inkább nem!
Közösségi szolgáltatóink, politikusaink elszámoltatásáért persze mi vagyunk a felelősek.
Környezetbarát megoldás (jó levegőt, több teret a belvárosnak)
www.dugodij.hu
Valóban fontos kérdés,
Valóban fontos kérdés, hogy ki kapjon mentességet.
A visszaélések miatt általában igencsak leszűkítik a kört a dugódíjat ténylegesen alkalmazó városokban.
Általában a sürgősségi szolgálatok, menetrend szerint közlekedő buszok, környezetbarát járművek, taxik, robogók,rokkantak, katonai járművek kapnak mentességet.
http://erhartsz.extra.hu/Motorist_conquest_hu.pdf
Környezetbarát megoldás (jó levegőt, több teret a belvárosnak)
www.dugodij.hu
Érdekes a novemberi
Érdekes a novemberi adatoknál, hogy a válaszadóknak csak 10%-a utazik minden nap autóval (9% a heti 5 nap), viszont 20% bringázik minden nap (12% a 7/5) és 35% gyalogol minden nap! Ellenben több, mint 50% egyáltalán nem tömegközlekedik!
Ha csak ezt nézzük, akkor ez alapján Budapest egy nagyon klassz város, alig vannak autók, nagyon sokan bringáznak és sétálnak, és mindig van ülőhely a tömegközlekedési járműveken, alig vannak utasok.
Hmmm..valami itt nem stimmel, kicsit torznak tűnik ez nekem, látva a rideg valóságot (dugók, szmog, tömegnyomor a bkv-n, kevés bringás, kevés gyalogos)!:)
Igazad van Tomek! A 2010-es
Igazad van Tomek! A 2010-es felmérést leginkább a CM látogatók töltötték ki, így a bringások kitöltései torzíthatták a válaszokat és a reprezentativitást.
Ezért az idei évben a Facebookon keresztül igyekszünk más csoportokban, közlekedői szubkutúrákban is propagálni a kitöltést.
Környezetbarát megoldás (jó levegőt, több teret a belvárosnak)
www.dugodij.hu
Az internetes felmérés
Az internetes felmérés sohasem lesz reprezentatív, mint ahogyan a telefonos sem, pont azért, mert a mintavételi eljárás nem reprezentatív. Ezért én személy szerint örülnék neki, ha nem tekintenéd annak, és nem kezelné senki úgy.
Akkor milyen forma nem
Akkor milyen forma nem torzít? A lakásokba becsöngetés? Vagy a tömegközlekedési járműveken és a pirosnál álló autókba bekopogva kérdezés?
Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros
Jurta, nem cikiztem a
Jurta, nem cikiztem a dolgot, hanem csak egy jóindulatú megjegyzést tettem, mert nagyon káros dolognak tartom, ha valaki ezt véresen komolyan veszi, és egyáltalán következtetéseket von le belőle. Ettől függetlenül, ha bicajos témában szükségem lenne adatokra, az első dolgom lenne, hogy bekopogtassak egy internetes felméréssel a cm-re.
Egyik sem, amiket leírtál. Reprezentatív minta kell, amelyből reprezentatív módon kell mintavételezni, utána lehet majd az adott címekre becsöngetni. De ha beírod a google-ba, hogy reprezentatív mintavétel, utánaolvashatsz, és sok mindent találhatsz róla.
Szerk: Én itt még sosem kértem segítséget, csak villámlás ügyben, de ha kérhetnék egyszer tőletek valamit, az az lenne, hogy kerüljön a reprezentatív szó elé egy 'nem' szócska. :)
Oh bocs, mert igazad van:
Oh bocs, mert igazad van: összekevertem a mintavétel eszközét a mintavételi eljárással. (Nem értek hozzá, csak nagyon szeretnék)
Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros
Én sem értek hozzá, én
Én sem értek hozzá, én csak egy boszorkány vagyok. :)
nem tudom, megbízható-e az
nem tudom, megbízható-e az infó, miszerint a dugódíjat a Hungária körúton belüli részre szeretnék? Az lenne a határa. Azzal mennyi ember lenne beszopatva, kb? Lenne-e pl. "bérlet" a dugódíjas zónán belüli részre? Aki ott lakik, és pl. vidékre jár dolgozni, az nagyon jól fog járni. Mi lesz a fuvarozókkal, futárokkal, taxisokkal?
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
Azért szerintem az
Azért szerintem az valószínűtlen, hogy ennyire kint húznák meg a határvonalat. Szerintem hülyeség is lenne, azért az még erősen nem a belváros. Nyilván lehet majd ix összegért "bérletet" is váltani, ahogy a várban is. + az ott lakók kapnak behajtási engedélyt a kerületi önkormányzattól, szintén nem ingyen, de értelemszerűen lényegesen olcsóbban, mint a bejelentett lakcímük alapján máshová tartozók. Taxisok, postások, hasonlók mentesülni szoktak, az érdekes kérdés ami felmerül, az az áruszállítás inkább.
nem biztos, hogy fájni fog,
nem biztos, hogy fájni fog, ha kicsit helyzetbe kerül a hajtáspajtás és a bkv, éjszakára meg benne vagyok egy mentességben a taxisoknak
Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?
belegondolva, abszolút jó,
belegondolva, abszolút jó, amit írsz. Amik engem inkább zavarnak, az olyasmik, mint amikor van egy három gyerekes család, kicsi kölkökkel, és mondjuk a szülők viszik mondjuk 3 külön helyre a gyerekeket (bölcsőde, iskola, óvoda) vagy mondjuk valaki vidékre jár. Akkor ezek most mind ugyanannyit csengessenek?
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
Nem hiszem hogy már sokáig
Nem hiszem hogy már sokáig lesz szabad óvoda-iskola választás. Vigyék a gyerekeket a közeli körzetibe.
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós
most még nincs, és addig
most még nincs, és addig jó. Másrészt, ha akarnám, miért ne mehetne a gyerek egy másik, jobb iskolába?
másrészt, mire a dugódíj nálunk lesz -ismerve a magyar bürokráciát és a törvényhozás nyitottságát, hogy mennyire érdeklik őket az alulról jövő kezdeményezések- lehet, már elektromos autók fognak rohangálni :)
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
De akkor is lesz,me' a
De akkor is lesz,me' a vellanyótó meg port port veri fel!:)
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
meg olyan halk lesz, hogy
meg olyan halk lesz, hogy nem fogják meghallani a csóró binyiglisek, akiknek nem telik majd dodgemre :)
meg ugye, ha dugódíj lesz, drágább lesz a záram, meg a csirkefarhát is a teszkóban, jáj..
(dugódíjra villanyautós megoldás: áramszedős autók :D)
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
Addigra a négyes metró is
Addigra a négyes metró is sok terhet fog levenni a belvárosi tömegközlekedésről.
Főleg mert az ország 1/3-a
Főleg mert az ország 1/3-a addigra elköltözött más országokba, a másik 1/3-a meg Sopron környékére.....Lehet lassan új főváros után kellene nézni.Mosonmagyaróvár, Győr?
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Úgy érted, nekik
Úgy érted, nekik kevesebbet kéne fizetniük, vagy többet?
Bár választ még nem kaptam, azért elmondom - feltételezve az egyik választ -, hogy nem értem, miért is kéne őket ez ügyben pozitívan diszkriminálni? Az autózás nem állampolgári vagy emberi jog, és a városban igenis van alternatívája. Mi is hárman vagyunk testvérek, annak idején gyalog meg busszal mentünk az oviba/suliba. 6 éven aluli gyerek ráadásul tudtommal ingyen utazik a bkv-n.
"Never underestimate the power of denial." Ricky Fitts
mi is négyen vagyunk
mi is négyen vagyunk testvérek, és autó csak később került a családba. Nem, nem állampolgári jog, sőt, lassan egy luxus, ha van valakinek. Egyszerűen könnyebb úgy. De nem értem, hogy miért kell azt büntetni, aki használja...?
Bátyámnak most 4 kisebb gyereke van (7, 5, 3, 1 évesek) és hidd el, baromi jó dolog egy autó télen, ha menni kell valahová. Másrészt, én ma nem feltétlenül merném egyedül elengedni a gyerekemet, iskolába sem.
mikor gyerek voltam, vidéken, akkor egészen sokat kellett gyalogolni a suliba, mert még aszfaltos út sem volt, nem hogy BKV.
egyszerűen nem értem, hogy mit nem lehet azon megérteni, hogy:
-a bringa nem mindenkinek alternatíva?
-nem minden szülő ér rá egyformán
-az autó pedig nem ördögtől való
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
Nincs nekik megtiltva, hogy
Nincs nekik megtiltva, hogy használják :) Használják, ha ez nekik kényelmesebb, de akkor fizessék a használatból eredő költségeket, a biztosítást, a benzint, a parkolódíjat és ha van dugódíj, akkor azt. Ugyanúgy, mint mások. Ennyi a történet, nem több, és nem kevesebb.
"Never underestimate the power of denial." Ricky Fitts
Minek a dugódíj,ha nincs
Minek a dugódíj,ha nincs dugó.
Mióta 430 körül van a benzin ára, töredék autó közlekedik.
Ergó: Ha forgalmat akarunk csökkenteni, csak azt kell nyilatkozni, hogy az országban csődközeli helyzet állt elő. Ettől rögvest veszít a forint az értékéből és felmegy az üzemanyag ára.
Jobb lesz a levegő, nem lesz szmog, többen tömegközlekednek, nő a BKV bevétele, maradnak a munkahelyek,... pfújjj haragszom magamra mert ez off topic szagú lett.
Be is fejezem...
-------------------------------------------
Ha az élet megkínál citrommal, kérj hozzá egy Martinit.
aztán rendelheted az
aztán rendelheted az alkatrészeket 400as fontért. jó móka, tényleg. (persze értem a viccet, csak nem az)
Sajna
Sajna :-(
-------------------------------------------
Ha az élet megkínál citrommal, kérj hozzá egy Martinit.
Az örök
Az örök klasszikus:
Totalcar/Stump András: Legyen ezer forint a benzin! (2011. március)
Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros
De van benne logika.Tarlóst
De van benne logika.Tarlóst láttam valami tv beszélgetésben múlt héten és kijelentette, hogy lesz dugódíj, erre egy hétre rá most látom hogy plszinte kiürült a Hungária Krt.15 mp-ként jötte egy autó a dupla sávon,ismét tv hír volt.
Tarlós valami olyat emlegetett, hogy kár hogy dugódíjat nem lehet csak arra fordítani amire szedik.Nem emlékszem a műsor címére se a csatornára sajna.
Akkor ezek alapján lesz-e dugódíj?
Összefügg ez a valódi autóforgalom méretével?
Segít ez a városi légszennyezettség problematikáján?
Segít-e a tömegközlekedés népszerűsítésében, és modernizálásában?
Már a megszületése is burleszk:két év vitatkozás halogatás után, miközben az óvatlan autósok a kereszteződésekben maradtak lámpaváltás után, és tele volt kormos füsttel a város, akkorra sikerül bevezetni mikorra magától megszűnik a dugó.....vicc.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Ne aggódj, bevezetik:D. Nem
Ne aggódj, bevezetik:D.
Nem az a lényeg, hogy van, vagy lesz-e dugó, hanem az, hogy egy újabb adónem kerül bevezetésre.
Gondolj csak a ripsz-ropsz baleseti adóra, amit az az autós is fizet, aki koccanás nélkül vezette végig az életét és ágyban párnák közt fog átmenni arra világra, ahol semmiféle adó nincs bevezetve és a vita arról szól, hogy ki kinek a jobbjára, vagy baljára üljön ? :-))).
-------------------------------------------
Ha az élet megkínál citrommal, kérj hozzá egy Martinit.
Költői kérdések
Költői kérdések voltak.Teljesen tisztában vagyok vele, hogy miért vezetik be, az egyetlen pozitív hatása pont az lett volna, hogy bár jön egy új sarc, csökken a város forgalma.
Elgyáváskodták, és most már csak a sarc maradt belőle.
Ráadásul minek?ha ilyen ütemben állítják le az autókat akkor nem lesz kitől beszedni.....Ha egy kicsit tökösebbek keresnek rajta és a város megúszik két évnyi szmogot.
Tkp azt is mondhatjuk, hogy tök fölösleges bevezetni, mert az új adót már beszedte az állam.A benzin kb 86%-os jövedéki adójából már szedik is folyamatosan, igaz az egész országtól.
A mértéke is megvan mostantól:mindennel együtt akkora legyen hogy elérje azt hogy minden liter 500ft körülre jöjjön ki.
Alakul a bizánci adórendszer......
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Ráadásul minek?ha ilyen
Ráadásul minek?ha ilyen ütemben állítják le az autókat akkor nem lesz kitől beszedni
Biztos, hogy soha többet nem csökken vissza a forint árfolyama, sem a kőolaj ára? Nem biztos. Visszaülni pedig sokkal könnyebb az autóba, mint leszokni róla.
Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros
1987-ben szereztem az első
1987-ben szereztem az első jogsim Mg vontatóra és kismotorra.Akkoriban a kismotorral ment az ami most bringákkal.Tuningmánia 95km/h -val repesztő 50 köbcentis Simson, festés, design, csajozás...etc
Egy szombatom úgy nézett ki, hogy kaja, gépre ül, irány benzinkút megtankol, egész nap mocizik, este lefekszik, másnap ugyanez.Mindenhová mocival mentünk iskolába , strandra etc...21 ft-ért vettem 1 liter benzint.
Télen fűtőolajjal fűtöttünk otthon, még megvannak az abroncsos acél hordók és a kályhák roncsai.
Katona koromban nem engedtek haza az eltávozásra mert bedugult az ország közlekedése a taxissztrájk miatt talán 30-ról 36 ft lett benzin literenkénti ára?
A pirosnál ha meglátok egy menő motorost átszólok az outimról:"Szép motor, nekem is volt egy, de eladtam, mert drága lett a benzin!"-Sajnálkozó bológatás a bukó alól.
Mire én:"felemelték 76 ft-ra!"
10-ből 9 reakció:"Hú ba'***meg az nem ma volt!"
Az elmúlt 42 évben a bezin/diesel=üzemanyag ára hosszabb távlatban ebben az országban soha nem csökkent, a jövedelem meg igen.Személyes tapasztalat elhiheted.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
esetleg majd koltsek olyan
esetleg majd koltsek olyan kampanyra (es altalanos iskolai oktatasra) ahol a Zemberek fejebe beleteszik, hogy az egeszseges kornyezethez valo jogod alapjog, igy egyreszt az jar neked, masreszt masnak meg nem jar hogy ezt toled elvegye. gratisz: megertetni hogy ha a tevekenysegeddel ezt mastol elveszed, akkor azzal kibaszol. plusszgratisz: megertetni hogy mas emberrel kibaszni nem jo cselekedet.
aztan ha ez megvan, akkor lehet mar nem is lesz szukseg dugodijra.
http://www.vezess.hu/hirek/le
http://www.vezess.hu/hirek/level_dugodij_ellen/35105/
elmaradhatatlan...
Felvettek egy lektort?! Nem
Felvettek egy lektort?! Nem látom a szokásos nyelvi hibákat a levélben.
Csak az utolsó előtti "A többséget képviselő, és adófizető autós és fuvaros képviseletek közül senkit sem tekintenek partnernek?" mondat keltette fel a gyanúmat, ami aztán beigazolódott.
Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros
így van, szokatlanul
így van, szokatlanul összeszedett írás, és többmindenben jogos is a kérdésfelvetés, pl hogy ki fogja elvinni az esetlegesen közösségi közlekedésre váltókat, miután a bkv már így is jóval teljesítőképességén túl próbál teljesíteni...
"Milyen Budapest
"Milyen Budapest közlekedése jelenleg? - Jó - rossz - Elfogadható - Nem tudom"
Kissé demagóg kérdés... Mire használjátok ezt a választ?
Jávor Tamás
Budapest-Krisztinaváros
Ja, ez az egy engem is
Ja, ez az egy engem is zavart. Mint bringás: .lesz@rom, de mint lélegezni próbáló ember, illetve heti 1-2x-i autós: minősíthetetlen. Akkor mit válaszoljak?
Hol van dugó?
Hol van dugó?
pl tegnap délután a
pl tegnap délután a RóbertKárolyon.
mondjuk azon nem segít az azon belüli dugódíj, inkább ront...
Ha a dugódíj határa a
Ha a dugódíj határa a Hungária krt vonala lesz, abból dugókatasztrófa lesz az 1-es villamos mentén végig. Már most is határeset néha.
------------------------
jobb 100 szabálytalan biciklista mint 1 szabályos autós
Egyrészt sztem. a
Egyrészt sztem. a Totalcar-ral való kapcsolatfelvétel sem elképzelhetetlen, h pozitív hatású lenne. A kommentposztokban nyilván a trollok a leghangosabbak, de meglepően sok normális ember olvassa -nem beszélve azokról, akik csak olvassák.
Másrészt pedig a dugódíj továbbra is indokolt, mert a benzinár miatt pont azokat az autókat teszik le először (kis benzinesek és pár régi dízel), amik eddig sem voltak a halálgyártás elsőszámú felelősei, a 3-6+ -milliós Euro4-5 turbódízel-apukák meg csak szaporodnak.
az euro5-ös dízelek az
az euro5-ös dízelek az lmcs szerint (!) nem a "halálgyártás elsőszámú felelősei", sőt alig jön ki belőlük valami káros.
Viszont úgy látom senkinek
Viszont úgy látom senkinek nem jutott eszébe az hogy most le lehet zárni a múltkori topic vitát, hogy mi szennyezi a város levegőjét.
Na most tessék figyelni a légszennyezettségi adatokat! Fakályha Vs ottó.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
azokkal értek egyet, akik
azokkal értek egyet, akik szerint fölösleges az egész. A környezetterhelési díj benne van a benzinben, az útterhelés meg a súlyadóban, csak ezeket az adónemeket kéne arra költeni, amire szedik (ellenőrizhetően, átláthatóan), és annyit beszedni, hogy elég legyen. Azonfelül persze praktikus lenne az autós közlekedés arányát egészséges szintre csökkenteni a közterülethasználatban. Lehet, hogy a vidéknek az is problémája, hogy rettenetes mennyiségű (köz)pénzt költünk arra, hogy Budapest versenyképesebb legyen nála elérhetőségét tekintve. Mindez persze hoszútávú gondolkodásnak minősül, rövid távon lehet dugódíjjal lyukakat tömködni, akkut problémákat gyorsan kezelni
Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?
Kösz a megjegyzést! Nem
Kösz a megjegyzést! Nem egészen értek veled Csokikám!:)
A benzinárban valóban sok minden benne van. Viszont nem mindegy hogy hol és mikor használjuk fel az autózáshoz a benzint.
Vidéki utakon kevesebb kárt okoz az autózás.
Csúcsidőben Budapest belvárosában ugyanazt a benzinmennyiséget elégetve sok a kár:
- közlekedésünk lassítja a többi autó/kerékpár/busz közlekedését (hozzájárul a dugóhoz)
- lényegesen több ember levegőjét szennyezi (mert nagyobb a népsűrűség)
- nagyobb a baleseti kockázat
- magasabb az elfoglalt hely önmagában vett értéke (vö földárak különbségei ény-Magyarországon és Budapesten)
stb.
Kb ez a dugódíj koncepciója. Egyetértek viszont abban veled, hogy a benzináremelkedés részben kezelte az városi autózás bizonyos problémáit.
üdv,
Lali
Környezetbarát megoldás (jó levegőt, több teret a belvárosnak)
www.dugodij.hu