"Tíz évvel a dugódíj bevezetése után látványos térképeket közölt a The Guardian brit napilap arról, mennyivel többen bicikliznek és szállnak buszra a brit főváros belvárosában."

Tovább>> http://365.postr.hu/igy-leptek-el-londont-a-biciklizok-es-a-buszok-haszn...

Eredeti cikk: http://www.guardian.co.uk/uk/datablog/2012/apr/30/lond-road-use-data

Köszi Jurta!

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Frenki képe

Londonban erőszakkal

Londonban erőszakkal kellett az embereket átültetni a bringára, tömegközlekedésre, Magyarországon meg a bringások, gyalogosok erőszakkal se tudták kiverni a dugódíjat,csak egy kis pénzügyi nehézség.Na szép, és tanulságos...
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

2
Miló01 képe

A dugó díj a 4-es metró

A dugó díj a 4-es metró miatt lesz, különben 181mrd ft megy vissza a közös uniós kasszába:)
Érdemesebb lett volna, ha még idén bevezetik, választások előtt pont bevezetni ilyet csakis bukással végződhet.

3
gazember képe

Ez egy bullshit, hogy a

Ez egy bullshit, hogy a békáfaura kell a dugódíj. Miért nem az egészségügybe, vagy a nyugdíjba? Ez csak nézőpont kérdése. És egy kérdés: ilyen benzinár mellett, van még értelme a dugódíjnak? Ez simán egy újabb adó.

"Tudja, hol szeret a cápa"

4
Miló01 képe

Én örülnék neki, ha

Én örülnék neki, ha lenne...

5
toreki képe

Van értelme, legalább

Van értelme, legalább tudnék parkolni, ha évente kétszer be kell mennem kocsival a belvárosba.

6
Frenki képe

Meg nem rohadna ki a város

Meg nem rohadna ki a város közepe.
A tuaregek,amikor megállt a karaván először a tevét etették és a tevét itatták, látták el mert hogy rajta múlik minden.
Mit csinál az okos külkerületi és agglomerációs ottós?Bejár dolgozni ottóval és telefüstöli, értékteleníti azt a helyet ahol a pénzét keresi.A város közepe a 90-es évek közepére eljutott a haldoklós rész elejére amit csak a forgalom lassulás, és lassú szemléletváltozás torpantott meg.Hozzá tenném ideiglenesen, ez a dolog még nincs megnyerve.
És hogy miért választom külön a belkerületben lakó ottóst a többitől?Mert ő magának füstöl és szintén benne él.Vagyis az a kár amit okoz őt is ugyanúgy érinti.Ha már azt forszírozzuzk ,hogy van aki nem tudja letenni az ottót és van aki igen, nos ők zömöken valóban nem tudják, hiszen egy rakat nyűg árán tartják fenn.Egy zöldövezeti pl simán hazamegy és leteszi az udvaron az ottót, itt meg keresgélhetsz parkolót nap végén.Sztem a kategorizálás terén van különbség.Előbb ha lehet ne hordják már ide máshonnan a szemetet, utána a maradékkal már el lehet itt is bánni.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

7
asztalosgabor képe

".Sztem a kategorizálás

".Sztem a kategorizálás terén van különbség.Előbb ha lehet ne hordják már ide máshonnan a szemetet, utána a maradékkal már el lehet itt is bánni."

igazad van, jó lenne ha a belvárosiak nem a külső kerületekbe és az agglomerációba vinnék a szemetüket.

a város közepe meg elsősorban nem az autók miatt rohad ki, hanem a lakástulajdonosok beleszarása miatt, akik basznak felújítani a házakat, és a "tanácstól" várják a segítséget.

8
Frenki képe

Nem a boltok és a

Nem a boltok és a szolgáltatások egyre silányabb színvonala miatt ugyanis azok fizetnék az önkormányzat kasszájába,az iparűzési adót, meg az építményadót....ha nem vásárol benn a nép mert kinn a plázában két hétre megtömi az ottót, hiszen kiment lakni akkor miből lenne pénz bármire?
Maradjunk annyiban, hogy egyelőre még sokkal többen jönnek a városba be dolgozni, mint onnan ki az agglóba.KB Szolnokig ér BP vonzáskörzete.Nézzed csak meg reggel a forgalmat, meg este merre is megy.A külkerületesek és agglomerációsok hozzák ide a füstjüket bőven+ az átmenő forgalom.
És igen nálam más kategória a belvárosi ottós aki ugyanúgy benne lakik a füstjében mit én az övében, vaszeg nem nagyon volt más választása mert tudja hogy ott a BKV, meg ott a költség, de mégis a füstös szomszéd lakásban lakik, gondolom nem örömében.A külsősök viszont pont olyanok akik kiviszik a szemetet az erdőbe és leszórják.Ha nincs otthon akkor nincs baj se vele...
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

9
asztalosgabor képe

hát persze. kizárólag a

hát persze.
kizárólag a külsős bassza le máshol a szemetét, a belvárosi nem. a belvárosi nem megy fel véletlenül sem az autójával a budai hegyekbe és bassza ki a sörösdobozt.
sőt valószínűleg a külvárosi hozza be a kutyáját és szaratja a belvárosban.

amúgy konkrétan az FKF-ről beszéltem, amely szépen a külvárosokban és elővárosokban égeti és rakja le a szemetet.

építményadót akkor is kell fizetni, ha üres az üzlet.

iparűzési adót meg a főváros kapja, nem a kerületek, de még mindig a fővárosban a legtöbb bevétel ebből van, évi 200 mrd ft.
és ha már erről beszélünk, nemcsak a boltos fizet IPA-t, hanem azok a cégek, akiknek a belvárosban van az irodájuk, vagyis közvetve azok akik ott dolgoznak és akiket te szépen elzavarnál. az összes multi, bank és hasonló az irodaházakkal.
Ha nem érne a vonzáskörzet szolnokig, akkor az IPA is kb a fele lenne. Az az IPA, amiből a főváros újítja fel és díszkövezi a belvárosi utcákat.
Ezt persze a mindenkori főpolgi nem veri nagydobra, mert akkor nem lenne bűnbak az elkúrt közlekedés miatt.

a kiköltözés ellenére én nem látok sok üres lakást a belvárosban, vagyis szó sincs kiürülésről.

ha a főváros és az állam rendelkezne bármilyen fejlesztési koncepcióval, akkor a többszázezer új lakást, amely az aggloban és a külső kerületekben jött létre, máshol építik fel és megoldják a tömegközlekedést. mert lehet fikázni a köcsögautóst, de ha nem épül bkv-val megközelíthető helyen a keresletnek megfelelő új lakás, meg ha a buszok életkora 30 éve, akkor ez értelmetlen.

és ha már londoni topicban vagyunk, nyugat-európában is a legtöbb városban hasonló vagy magasabb a gépjárművek aránya, vagyis egyáltalán nem magyar asjátosság, hogy egy nagyváros/főváros vonzáskörzettel rendelkezik és a munkahelyeket gépjárművel közelítik meg.

10
Frenki képe

Csak egy belvárosira jut

Csak egy belvárosira jut vagy 30 agglós aki bejön és az mind itt ezen pár tíz négyzetkilométeren füstöli ki magát.
Az FKF-hez tartozik a Fóti égető mű is ott pl megszűrik pl a füstöt is, itt viszont naponta látok olyan járműveket akinek akkor volt utoljára zöldkártyája amikor ultizni volt.A sok kis egyéni szar konzervdbozocskát nem lehet egyszerűen leellenőrzni rendesen műszakilag.És ez csak a zöldkártya nem az élhető város igénye.
Nem létező vállalkozás nem tud az üres épület után adót fizetni.Nem a papír a lényeg hanem ami működik és valóban termel jövedelmet.Az Apeh behajtási százalékát is nézd meg,2008 körül a nem fizetők 20%-tól tudták a rengeteg kiszabott bírságot és elmaradást behajtani.Minden tv annyit ér amennyit be tudnak tartani belőle.
A főváros kaphatja az iparűzési adót de miből oszt vissza a kerületeknek?
Az iparűzési adó lehet hogy a fele lenne lehet hogy nem, mert a csökkenés miatt és az emelkedő adóterhek miatt sok cég is kirakta a telephelyét.Míg amig itt voltak addig itt is fizettek.Nem mellesleg az hogy egy cégnek itt van az irodaháza nem jelenti azt hogy a székhelye is itt van így nem biztos hogy itt fizet.A cégek is odamennek ahol pénz van, a szegényedő környékről pedig elmennek ergo senkinek benn nem érdeke. a jelenlegi folyamat.
Az hogy te nem látsz üres lakásokat az nem jelenti azt hogy nincs is,14. éve lakom itt nem kevés van a közelemben is.Pl mindjárt nálunk majd a teljes 3. emelet.Eladni nem akarják, kiadni nem adták ki, de lakni se laknak benne.Aki pedig nem lakik itt az nem is költ itt, mert hogy nincs hozzá itt.Van olyan szomszédom 3 éve nem láttam.
A fejlesztési koncepciót nehéz kialakítani mert szemlátomást az országnak sincs sőt talán még az egyéneknek se.Mindenki improvizál ahogy tud, néhány kivétellel.
Az hogy mi van nyugateurópán csak párhuzmként hoztam, hogy van ott használható tapasztalat.ha sikerül a magyar fővárosból a magyar füstöt kiűzni magyar módszerrel én boldog leszek.
Az hogy hányan közelítették meg ott és itt a munkahelyet autóval nem lehet szimplán összevetni mert itt pl nem akkora az átlagéletkor, és a különböző pl légúti eredetű betegségek aránya, illetve nem ugyanolyan hatékony az egészségügy és a felgyógyulás aránya sem olyan jó.
Senki nem mondta hogy ne jöjjenek be az emberek a városba dolgozni, senki nem mondta ne legyenek itt cégek.Ennyi autó ne legyen ezt mondtam.Nem látom hogy az agglóban vernék az asztalt az elővárosi közlekedés fejlesztése miatt, mint pl a Cm-en keresztül a bringások, vagy akár csak az ottósok a parkolásért.Hja megvan az ottó, kissé szívás a költség, meg a parkolás de különben megvagyunk....

"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

11
asztalosgabor képe

Ja és ha boltosokat is

Ja és ha boltosokat is megkérdezed, sokan fogják azt mondani, hogy a parkolóhelyek hiánya miatt nem jönnek be a vásárlók. a bkv meg olyan amilyen, így sehogy sem lehet ezeket az üzleteket normálisan megközelíteni. ők nme bringasávot, hanem parkolókat akarnak.
a piac változik, így a boltok is. talán ha a belső kerületek és az ott lakók támogatnák és nem akadályoznák a boltok átépítését, akkor több üzlet lenne.
Mert a lakók tartják a markukat a közös költségért, de bármilyen átépítést már megakadályoznak. Önkormányzatnek kell az építményadó, de átépítésnél már kekeckednek.

12
Frenki képe

A boltok az ottók előtt is

A boltok az ottók előtt is működtek a városban.Azért ahhoz nem kell nagy geometriai érzék belátni, ha már elve annyian lakunk itt, hogy az egyébként kb 1 négyzetmétert fejenként elfoglaló embereket is csak emeletes házakban lehetett elhelyezni, mert nem férnek el, akkor ha a bejövő emberek autóval jönnek nem fognak elférni az autóik sehol az átlag 3-5 négyzetméternyi helyigényükkel.
Ergo ha annyi vevő jönne ami jó forgalmat produkálna a boltoknak akkor az ottók miatt a parkolóknak le kellene dózerolni a várost a bolt mellől.
Ismerős?Van ilyen, úgy hívják pláza, szupermarket, bevásárló központ.Mind hatalmas parkolóházzal, vagy mellette lévő parkolókkal, na itt szertenek vásárolni az ottósok.Tehát csak azért mert egy rakás ember nem hajlandó kiszállni az ottójából, dózeroljuk le a fél várost?Jó ötlet.Ki épít máshol másikat nekünk?
Te mikor láttad hogy akadályozzák a boltok átépítését, pont az a baj, hogy a felét minden évben átépítik, egyik évben fodrász, a másikban 100 ft-os bolt, a harmadikban cukrászda, negyedikben bringabolt, és ugyanarról e helyiségről beszélünk.idejönnek tönkremennek bezárnak.
Ha nem hiszed nézz vissza néhány évet az Andrássy út régi bringaútjáról állandóan két dolgot kerülgettünk buszt és sittes konténert.A baj az hogy próbálkoznak mint állat de nem tudnak termőre fordulni.beleölik lét és tönkremennek.Egyszer nézd meg azt is milyen boltok vannak, ne csak azt hogy mi üres és mi nem.Egyre több a főútvonalon is a turkálós,meg a 100 ft-os bolt, hát nem tudom mi van London belvárosában, de gyanítom nem ez.
Nem tudom honnan veszed hogy a lakók tartják a markukat a közös költségért, én speciel két üzlethelyiséggel a pincében egy fillért se láttam belőle sőt én ugyanúgy fizetem....
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

13
alcedo képe

Egész pontosan mennyivel /

Egész pontosan mennyivel / hány százalékkal több bringás/gyalogos követelte a dugódíjat Budapesten, mint Londonban?

Egész pontosan mennyivel nagyobb volt a pénzügyi motiváció Budapesten, mint Londonban?

14
Miló01 képe

Másodikra reagálok.

Másodikra reagálok. Biztos, hogy jobban érinti egy budapestit a pénzügyi teher, mint egy londonit. Ott többet keresnek.

15
zenmacska képe

Ezt nem kötelező

Ezt nem kötelező befizetni, mivel nem kötelező a belvárban autóval járni. Ne kezeljük szociális kérdésként kérem szépen, luxuskiadásról van szó. Ösztönözni fogja az ésszerűbb egyéni autóhasználatot, a telekocsizást, az alternatív közlekedési formákról nem is beszélve.
A motorok fizetési mentességét nem értem igazából és nagyon rossz ötletnek is tartom, bár érdekelne, Londonban ez milyen hatással járt. (Megszaporodtak-e a motorosok-robogósok, ezáltal megvalósult-e az öngól a levegő- és zajszennyezés csökkentésével kapcsolatban.)

"Never underestimate the power of denial." Ricky Fitts

16
Jerome képe

Ez nem öngól, mert nem a

Ez nem öngól, mert nem a levegő- és zajcsökkentés az ok, amiért bevezetik. Pedig, de szép is lenn...

17
pixel képe

A termékdíjat is a

A termékdíjat is a környezetbarát csomagolás ösztönzésére vezették be, mégsem látok olyat.

18
gazember képe

Az autó nem luxuskiadás.

Az autó nem luxuskiadás. Apám bejelentetten lemelózta az életét és most 70 évesen a +35fokban és a -15-ben menjen békáfauval, mert egyesek már a Hungáriáig akarják "kiterjeszteni" a belvárost. Azzal, hogy ellehetetlenítik a gépjárműves közlekedést nem Koppenhágához fogunk felzárkózni, hanem Kínához fogunk lesüllyedni.

"Tudja, hol szeret a cápa"

19
Miló01 képe

100 éve meg lóval jártak,

100 éve meg lóval jártak, azon meg fűtés se volt és kibírták. Az autó akkor luxus, ha nincs rászükség, mégis fenntartják. Egyszerű A-B-be közlekedésre tényleg luxus a városban, van egy remek tömegközlekedés, és ráadásul apudnak ingyen van már, lehetne azt használni. De semmi baj, ez egy szabad ország, tőlem használhatja az autóját. De jövőre többet fog miatta fizetni, nem sokkal, csak egy csippettel. És lehet, hogy jövőre már ő is bkv-én fog 35 fokban utazni, mint a többi nyugdíjas, akik úgyszintén végig dolgozták az életüket és végig bejelentetten, egyébként előző rendszerben ez nem volt nehéz. De az is lehet, hogy bringázni fog.

20
zenmacska képe

De mint tudjuk nálunk a

De mint tudjuk nálunk a parkolás is alapvető emberi jog :D

"Never underestimate the power of denial." Ricky Fitts

21
Frenki képe

Meg a másik ingatlanjának

Meg a másik ingatlanjának az értékcsökkenntése is...ha én be tudtam költözni a város közepére mert tele lett a cipőm hogy szétutazzam magam a melók miatt, más is tud.Van bent is épp elég üres üzlet és pince, lakás a vállalkozáshoz.Ha akarja bejöhet.De nem akar, mert kint sokkal egészségesebb, aztán bejön füstölni, mert a piac meg bent van vagy útban van hozzá a város közepe, és közben a saját kényelme okán ő is kissé lakhatatlanabbá teszi a lakásomat pl.Én éjjel-nappal kénytelen vagyok nem kis részt az ingázók füstjében "pihenni", dolgozni, aludni,mosni, főzni ,enni és közben a városban soha nem jártam olyan belső égésű motoros járművel amit én vezettem....na hol az igazság?
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

22
monster képe

Neki nem luxus, de másokat

Neki nem luxus, de másokat viszont zavar. Nehéz kérdés.
:-((-------))-:

23
Frenki képe

Ahhoz már majdnem

Ahhoz már majdnem sikerült,mert kis híján néha akkora a légszennyezettség......
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

24
pixel képe

Nem apukádról, hanem

Nem apukádról, hanem általában a 70 felettiekről...
1. Akár még jót is tehet az a kis mozgás a buszig, feltehetően nem kell sietnie.
2. Nem biztos, hogy baj, ha 70 felettiek nem annyira vezetnek már napi szinten
3. Ha autó fenntartására, benzinre van pénze, akkor a dugódíjra is lesz.

Egyébként nem látok sok koncepciót a dugódíj mögött, eleve hatalmas ingyenes parkolási kapacitás kellene a fizetős szakasz mentén, olyan meg sehol sincs. Szerintem a metrós kötelezettség miatt bevezetnek valamit, amit nem lehet majd betartatni (ld. szmogriadó), aztán mire 600 ft lesz a benzin, úgyse járnak már autóval a népek, el lehet majd felejteni.

25
szabomikulas képe

Miért kéne az ingyen

Miért kéne az ingyen parkolás? Ha tovább tud menni tömegközlekedéssel, akkor addig is el tud menni vele, mert nem szállít olyat amit csak autóval tud. Ha meg addig autóval akar menni akkor fizessen a parkolásért. A hatalmas parkolók helyett meg hatalmas parkokat kell építeni.

26
Frenki képe

Aki a belvárosban lakik az

Aki a belvárosban lakik az mind tudja elég kettő hét 30 fok felett és hajnali háromkor simán lehet bringázni egy szál sortban és pólóban a város közepén bárhol, tuti ne fog fázni.
Nagyon kellene ide több zöldfelület mert csak a párolgás tud hatékonyan hűteni és az árnyék védeni a naptól.Ez a töméntelen egybefüggő tégla-kő-beton-aszfalt rétege egy hatalmas termikus akkumulátor.Nem biztos hogy a legjobb ötlet minden foghíj telket vissza építeni-parkolósítani.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

27
jurta képe

ellehetetlenítik a

ellehetetlenítik a gépjárműves közlekedést

Gondold át ezt az állításodat még egyszer.

Nem ellehetetlenítik, hanem a rendelkezésre álló szűkös útkapacitás kiosztását sorban állásos (dugó és az ott elvesztett idő) rendszerről fizetős (dugódíj) rendszerre állítják át.

Ez most még nagyon szokatlannak tűnik, de csak ugyanolyan, mint a fizető parkolás, vagy a vízdíj. A természet ingyen adja (hely/víz), de nincs belőle annyi, hogy ilyen lakósűrűség mellett mindenki úri kényelme szerint használja.

Valójában szabályozzák és kiszámíthatóvá teszik a gépjárműves közlekedést.

Itt egy nagyon jó és nem is túl hosszú cikk 2007-ből: Itt a hiánygazdaság (Népszabi)

Jávor Tamás

28
Frenki képe

+1 Hozzátenném,már vagy

+1
Hozzátenném,már vagy 15-20 éve megbukott az az idióta amerikai szemlélet ami gyakorlatilag úgy fűzte fel a városokat az ottópálya hálóztra hogy gyakorlatilag átvezette rajtuk az ottópályákat.
Az európai városok a történelmi városmagjaik miatt különösen alkalmatlanok erre.Az összes városban ottózónak át kellene már gondolni, hogy mitől lehetne ezekben a városokban használhatóan ottózni?
Hát bemegyek egy szűkülő keresztmetszetű utcahálózatba!
Bp estében a körút-sugárút hálózat kiépítésével ugyan gyorsult a tempó, de a közben lévő utcahálózat gyakorlatilag méretében a lovaskocsis korszak szülötte.
A gyors használható ottózás megítélése amúgy is szubjektív,tapasztalom, ha 50 a max seb akkor vágtáznak 80-90-el is.Mikor ez lesz az átlagos sebesség akkor el kezdenek vágtázni 100-zal, aztán jön a dugulás és az 50, meg lépésben, erre pattog a zománc a fogakról és kifehéredik az ujj a kormányon....
Biztos hogy az ottó a megfelelő eszköz a belvároson átjutni?
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

29
jurta képe

(Vagy ha nincs türelmed a

(Vagy ha nincs türelmed a cikkhez, ajánlhatom közgazdászunk, pata igen tömör és tartalmas hozzászólását.)

Jávor Tamás

30
dhpage képe

Robogóra és motorra

Robogóra és motorra dugódíjat bevezetni, na az az igazi öngól.
A dugódíj nevéből eredően a fölösleges dugókat csökkenti "adóztatással". Tehát azt, hogy ott pöfögnek egyhelyben és a forgalom sem halad. Egy motor/robogó nem áll a dugóban (ugyanúgy ahogy a bringa) minimális parkolóhelyet használ (ugyanúgy ahogy a bringa). Nyilván szennyez, de nagyságrendekkel kevésbé, mint egy autó. Tehát ezt megadóztani csak arra lenne jó, hogy akkor inkább autóval menjenek a városba, ha már egy robogóért is fizetni kell, akkor legalább van klíma, meg tető a fejük felett.
Egyébként ez is alternatív közlekedési eszköz, amit említettél, hogy támogatni kellene.

-----------------------------
http://dhpage.hu/

31
jurta képe

Nyilván szennyez, de

Nyilván szennyez, de nagyságrendekkel kevésbé, mint egy autó.

Károsanyag-kibocsátással általában igen. De zajjal pont fordítva.

(Persze, ez pont éjjel zavaróbb, amikor nem fog kelleni fizetni.)

Jávor Tamás

32
dhpage képe

Ez csak nálunk divat, úgy

Ez csak nálunk divat, úgy általában nyugaton már leszoktak a kipufogó herélésről. Főleg ahol van rendszám is és mérik is! vizsgán.

-----------------------------
http://dhpage.hu/

33
asztalosgabor képe

Hiába mérik a vizsgán, ha

Hiába mérik a vizsgán, ha minden motor - még a legújabbak és a nem heréltek is - gyárilag sokkal hangosabbak mint egy normális autó.

Motor és robogó a legnagyobb önzőség, mert ők gyorsan haladnak, de cserébe sokkal jobban zavarják a környezetüket.
a zsúfoltságot meg csak a parkoló szempntjából csökkentik, haladás közben ugyanannyi helyet foglalnak mint egy gépjármű.

34
dhpage képe

Ez egyáltalán nincs így,

Ez egyáltalán nincs így, gondolj csak a 4 nagy papucsra és annak felületére, ami szép hangot ad ki haladáskor.

-----------------------------
http://dhpage.hu/

35
asztalosgabor képe

a robogók rosszabbak mint

a robogók rosszabbak mint 100 autó mind légszennyezés, mind zajszennyezés miatt. Még a legforgalmasabb 2*3 sávos úton is hallja az ember, ha elmegy egy robogó, és érzi is a kipuffogószagot.

36
dhpage képe

Igen, a külföldről

Igen, a külföldről konténernyi számban behozott használt kétütemű lomok, amiket aztán itthon tákolnak össze több darabból. Ezek nem lennének, ha lenne műszaki vizsga. De mivel nincs, így mindenki azzal megy amivel akar. Ugyanez lenne autóban is, ha szabadjára engednék a népet.

-----------------------------
http://dhpage.hu/

37
jurta képe

Az eredeti cikk (április

Az eredeti cikk (április 30.):

http://www.guardian.co.uk/uk/datablog/2012/apr/30/lond-road-use-data

Jávor Tamás

38
asztalosgabor képe

http://omnibusz.blog.hu/2012/

http://omnibusz.blog.hu/2012/05/13/bemutato_az_uj_londoni_emeletes_busz

londoni buszok ilyenek.
a budapestiek milyenek, ha már mi is dugódíjat akarunk? lassan nosztalgiajárat címszóval fognak felárat kérni.

39
jurta képe

Nincs pénz jó buszra, mert

Nincs pénz jó buszra, mert az emberek nem használják, nem fizetnek (dugódíjat sem).
Nem használják az emberek, mert nincs elég jó busz.

Valamelyik oldalon el kell kezdeni kilépni a körből, nem elég mindig a másikra mutogatni...

Jávor Tamás

40
Frenki képe

A dugódíj célja tudtommal

A dugódíj célja tudtommal a városi forgalom csökkentése, és nem a buszjáratok korszerűsítésének a finanszírozása.
Az egyik BKV területe a másik a Fővárosé.
Ma jött meg épp egy ismerősöm Londonból, azt mondja egy szikra szmog sincs, csak Busz és taxi van a belvárosban. Vasárnap jött haza.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"