Most már bizonyítottan is az, nem csak okozhatja. Innentől már nincs mese, jöhetnek a szigorítások. Én pl. örülnék egy kis extraadónak, amivel gyakorlatilag ki lehetne végezni ezt az üzemanyagot.
"Bizonyítottan rákkeltő hatásúnak nyilvánította a dízelmotorok kipufogógázait kedden közleményben az Egészségügyi Világszervezet (WHO) Nemzetközi Rákkutató Ügynöksége (IARC)."
http://index.hu/tudomany/egeszseg/2012/06/12/who_rakkeltoek_a_dizelmotor...













Felírjuk korommal a
Felírjuk korommal a kéménybe. Vagy pm2,5-tel a kipufogócsőbe?
Egyébként szvsz nagy semmi fog csak történni a kérdésben ettől.
Nem hiszem, anno az
Nem hiszem, anno az azbesztnél is sokat dobott a hivatalos rákkeltő minősítés. Azóta elég kemény előírások vannak rá, szinte mindenből kivették már.
-----------------------------
http://dhpage.hu/
Viszont mint anyagnak,
Viszont mint anyagnak, vannak előnyei is. Nem beszélve arról, hogy haszonjárművekben a furgontól a szupertankerig ezt használják. Most akkor csak az szgk-t adóztassák? Vagy még a kamiont is, de a mávot ne? Vagy tengerjárókat nem, belvizieket igen?
Ha differenciálnák, olyan feketepiac alakulna ekörül ki, hogy minden olajszőkítő vállalkozó előbújna a Macskajaj vagonjai közül :D
Túl sok minden fogyaszt dízelt sajnos, nem csak a gödöllői analógtuningerek.
Valahogy nem látom a
Valahogy nem látom a feketepiacot. :)
http://www.logsped.hu/kereskedelmi_gazolaj_2011.htm
-----------------------------
http://dhpage.hu/
Menh el Beregszászig, és
Menh el Beregszászig, és majd látsz ennél hatásosabb érvet :)
Az azbeszt egy szigetelő
Az azbeszt egy szigetelő anyag és nem mozgatja a világot.
A benzinhez képest a Diesel hatékonyabb a nagyobb kompresszió miatt.Előbb hal ki az ottó, mint a Diesel.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
és alacsonyabb a jövedéki
és alacsonyabb a jövedéki adója mint a benziné...
Honnan is ismerős nekem ez
Honnan is ismerős nekem ez a WHO?
Ja igen!
Tehát akkor itt a
Tehát akkor itt a benzinlobbi győzelméről lehet beszélni? :)
-----------------------------
http://dhpage.hu/
A csatolt képen lévő
A csatolt képen lévő autó szerintem nem dízellel megy hanem fáradt lángossütőolajjal.
:-((-------))-:
Dízel
Dízel az:
http://www.dieselgodollo.hu/index_elemei/kepek.html
"A kocsi kifejezetten azért lett megépítve, hogy feszegessük az adagolótuning lehetőségének határait. Sikerült olyan teljesítményt kihozni motorból, hogy ennél többet, már csak annak átalakításával lehetett volna előcsalogatni.
A jobb szélső képen a teljesítménymérés füstje látható. A korom nagyságából látszik, hogy üzemanyag bőven jut a motorba. "
-----------------------------
http://dhpage.hu/
így megy az biza:
így megy az biza: http://www.youtube.com/watch?v=Qy4LVBl_qGM
Hehe, miért nem inkább
Hehe, miért nem inkább full pull versenyekről linkeltél? http://www.youtube.com/watch?v=13IZmOUnusI
Ezek nagyon nagy népszerűségnek örvendenek a tengerentúlon, de ez spec egy dán verseny. Úgy látszik ott sem mindenki koppenhágai fenntartható cyclechic, loller.
meg
meg így:
http://www.youtube.com/watch?v=vvSngBxovmM
http://www.youtube.com/watch?v=22b27P9Pk9E
http://www.youtube.com/watch?v=CCNZfUO0cLY
ebből aztán következik, hogy amíg nem elhanyagolható mennyiségű buta rednecknek ez a szórakozása addig tök felesleges pár rosszul beállított pár éves dízelt bűnbaknak kikiáltani.
Zárt szerelőcsarnokban,
Zárt szerelőcsarnokban, gratulálok :D Sztem az ilyen barmokat kellett volna elvinni Oswiecimbe, és még élvezték is volna.
Na! Ezzel nem
Na! Ezzel nem viccelődünk!
:-((-------))-:
Nem vicceltem. Az
Nem vicceltem. Az ártatlanul megölt civilek emlékét ezzel nem hiszem, hogy meggyaláztam volna, és messzemenőkig elítélem az akkor történteket.
De!
Vannak emberek, akik a saját önző, értelmetlen és felesleges faszverésük érdekében effektíven, és teljesen kézzelfoghatóan hozzájárulnak más ember halálához IS. Mert hog ők megdöglenek a saját szaruktól, vagy mert krvára tetszik nekik a másik ember füstokádó tragacsa, az nem érdekel. De nézz meg pár ilyen fullpullos videót. Ezek ilyen majálisszerűségek, gyerek körhintázik, eszemiszom, zsákbanfutás, meg mellesleg leeresztett tolólapos dózerek huzigálása annyi rákkeltő anyag kibocsájtásával, amennyit én egy élet alatt se termelek.
Ha más TEVÉKENYEN hozzájárul az én halálomhoz, akkor legalább szóban hadd tegyem én is ugyanezt. A videón pedig egy gázkamrát láthatunk, ahová ezek önként mentek be, és a mérgesgáz beáramlását videózzák. Hát akkor egész nyugodtan dögöljenek meg!
Oké, oké. De akkor a
Oké, oké. De akkor a Rákóczi úton haladó 7-es busz is ez a kategória. És ott már nem önkéntes felelőtlen szórakozás esete forog fent, hanem az állam által rosszul üzemeltetett szolgáltatásé.
:-((-------))-:
Nem, a közösségi
Nem, a közösségi közlekedés üzemeltetése masszív közérdek. De még az is elfogadható számomra, ha valaki 1 jármű/fő kihasználtsággal megy mondjuk munkába. De az, hogy üresben áll a gázpedálon, az nem!
Egyrészt a fenti kép lett
Egyrészt a fenti kép lett kétségbe vonva és erre linkeltem hogy AZ a képen látható dízel bizony ÚGY megy.
Másrészt úgy tűnik hogy ha egy dízel nyom egy kövéret akkor jön a korompamacs. Lehet hogy mind rosszul van beállítva de ettől még a pamacs pamacs marad.
Egy 10-15 évvel ezelőtti
Egy 10-15 évvel ezelőtti dízel motor nem füstölt ha nem volt baja, most a 2-3 éves Audi-VW... felső kategóriás autók is fekete csíkot húznak. Ennek is megvan az oka, nevetséges.
Egyre finomabb porlasztás, egyre csökkenő korom szemcse méret, ez a véráramba is kerülhet.
Mérni kéne és büntetni, de a jelenlegi zöldkártya mérés egy vicc!
Én egyszerűen oldanám meg, a kipufogógáz 5%-t az utastérbe vezetném, ezt egy jól beállított benzinesnél észre sem veszed, az a Q7-es (aki mérges volt rám, mert elé mertem állni a lámpánál a robogómmal, ezért bosszúból megelőzött, vészfékezett egyet, majd 5. teligáz = fekete füstfelhő,) na ő pl. megfulladna.
Egyre több füstölő dízelt látni.
Üdv! Bal3
Ha már szennyezés, akkor
Ha már szennyezés, akkor egy érdekesség:
Tegnap volt a Mythbusters-ben, hogy - bár Jamie Hyneman nagy motoros - kénytelenek voltak méréseik alapján azt megállapítani, hogy az átlag motorkerékpár sokszorosan jobban szennyezi a környezetet, mint az átlag autó.
http://latimesblogs.latimes.com/greenspace/2011/09/mythbusters-motorcycl...
30%-kal kevesebb széndioxid
416%-kal több el nem égett szénhirdogén
3220%-kal több nitrogénoxid
8065%-kal több szénmonoxid
ezt akárki megmondhatja,
ezt akárki megmondhatja, aki haladt már dugóban motoros/robogós mögött. a kétütemű robogók a legrosszabbak ilyen szempontból, iszonyúan dől belőlük a bűz és a kék füst.
--
--
"az úton parkolni luxus!"
nyélen rakom, nem járdán!
Nem ellentmondva, hisz
Nem ellentmondva, hisz láttam én már olyan Rigát ami felért egy Omega koncerttel, de a mai robogók kevesebb olajat égetnek el, mint amit egy "hidegen padlóig nyomott" dízel/benzines motorolajból.
Az Apriliám 7000 km alatt ivott meg 3 liter olajat, a membrán és az elektronika jó hatása, ma már (régi Pannónia, de szerettem) nem 1:20, hanem inkább 1:80 (vagy akár 1:100)
Nem hittem a szememnek mikor egy 3 éves autó gépkönyvben az 1000 km-enként megengedett az 1 liter motorolaj fogyasztás!
Inkább 10 mai robogó, mint egy 22-es busz a Budakeszi úton (ma volt)! A fekete miro korom szemcse a veszélyes, egy Simson max. büdös, abba nem lehet belehalni.
Üdv! Bal3
Az én Skodámból el is
Az én Skodámból el is tűnik az a liter olaj 1000 kmenként. Amikor 30ezer volt a motorban, már akkor kezdte.
:-((-------))-:
Nem mondom, hogy az a kék
Nem mondom, hogy az a kék füst hegyilevegő, de egyrészt elég nagyméretű, másrészt hidroFÓB részecskékről van szó - azért a hidrofil nanokoromhoz képest eléggé nemmind1.
Nekem egy 29 éves dízel
Nekem egy 29 éves dízel mercim van s vallom ha jól be van állítva s nincs baja(s miért is lenne ha rendes üzemanyagot tankolsz s ápolod autódat) , akkor nem füstöl. Egész konkrétan az én autómból nem jön ki olyan kicsi szemcseméret mint a legújabb dízelekből s emiatt nem annyi kerül a véráramba ergo ugyan fekete plakettes az autóm mégis a modern dízelek okozta szennyezéstől én is tartok!
Mit gondoltok miért is hordok maszkot mindíg! aki ismer tudja anélkül nem tekerek, persze az apróbb szemeket nem szűri ki de mivel gyakran mosom így tudom mi köt ki benne, mivel párás lesz egy idő után, ezért amikor már párás rendesen, akkor egész jó a szűrőhatása s bírok benne tekerni is.
ami a szennyezést illet: én pl. csak akkor veszem elő az autót(havonta 3-6 alkalommal amikor nagyon kell(állásinterjú-nagybevásárlás-vagy ha együtt megy a család valahova.
Én ezzel védem a földet, inkább elázom esőbe de szabadon de mégsem indítok be 2000cm-t egy személy miatt!!
Ui: a modern dízelt is be lehetne úgy állítani, hogy ne füstöljön feketén: igaz ,akkor nem is menne csak mint egy csiga s hát fogyasztói társadalomban élünk.
másrészt a dízelmotor sokkal hatékonyabb aminek oka a dízel fajlagos hőértéke, a benzines autó 17%-os hatékonyságú, a dízel meghaladja a 30%-ot, ez nyomós érv.
() A Csepeli ledvilágításos dromedár Neuzer X1 trekkinggel szürke színben:)
Pár dolgot akkor rakjunk
Pár dolgot akkor rakjunk rendbe, különösen
@Peta
@Frenki
@Keccs
hozzászólásaira reagálva.
A mai dízel- és benzinüzemű motorok kémiai->mechanikai energiaátalakítási hatékonyságában (személyautó méretekben) 10% különbség sincs, és ez is eltűnne, ha
a.) a dízeleken a részecske-emissziót komolyan vevő kipufogógáz-utókezelést alkalmaznának (ami szgk.- méretekben tökéletesen értelmetlenné teszi az egész technológiát)
b.) a fentiekre a reakció nem a közvetlen befecskendezésű benzinesek elterjedése lett volna, ami emisszió szempontjából a benzinesek lerontását jelenti (konkrétan: semmivel nem tisztábbak, sőt: nagy tempónál rosszabb a részecske-kibocsátásuk,mint a dízeleké (bár kicsinél jobb, és városban ez számít)), nem a dízelek javítását.
Reméljük, a WHO szava elég súlyos lesz mindkét oldal javítására, illetve az egyetlen, már régóta létező és kézenfekvő megoldás általánossá válására:
Személyautó: 3-4 henger, benzin (etanol, lpg) üzem, hengerenkénti szívócső-befecskendezés (lpg mehet direktben,de talán még az e85 is), max. 1 tonna önsúly, eltolt főtengely, olajban futó vezérműszíj,lekapcsolható segédberendezések és egyéb okosságok (turbófeltöltő, hegerenként 2 szelep a kis fordulaton jelentkező hatásfokmaximumért, és/vagy változó szelepvezérlés.)
Dízelmotor: azokba a járművekbe, amikben gazdaságosan megoldható, hogy ne mobil rákgyárként üzemeljenek.
Jellemzően ez 10L körüli lökettérfogatnál (kamion) kezdődik - egész egyszerűen ez alatt olyan rossz az égésterek felület-térfogat aránya (a korom a hideg fémek melletti tökéletlen égés következménye), hogy az üzemanyag túlságosan nagy százalékban távozik a kipufogócsövön, aztán lehet vele zsonglőrködni EGR-el, DFP-vel, FAP-val, csak ezek mind cigánykereket is hányhatnak, ha a user nem úgy, és arra használja az autót, ahogy és amire való (vö. Keccs, aki de).
(És általában nem: ha 100 dízelből egy olyat látok, ami hang(talanság)ra, szag(talanság)ra úgy viselkedik,ahogy a gyáriak megálmodták, sokat mondtam - nyilván ehhez tisztességes gázolaj kellene, meg nem 20-25 km/h-s átlaggal eltöltött élettartam.)
Fentiek fényében nyilván értelmetlen a nagyobb motorok adóztatásáról beszélni-egyszerűen kötelezővé kell tenni náluk a megfelelő kipufogógáz-utókezelést - a kisebbek meg lassan eltűnnek.
A fekete kormos dolgok meg nyilván nyelvbotlások, hisz a látható korom az kb. az, amit kifújsz a zsepibe. Csak ez a spektakuláris fogyasztói társadalomnak nem tetszett, így sikerült olyan kis részecskéket csinálni, amiket már nem.
Na így elsőre kb. ennyi. :)
Legszebb "élményem" egy
Legszebb "élményem" egy vadiúj Audi (dízel) tesztautó volt, amire nagy betűkkel 4.x L fogyasztás volt felmatricázva, viszont (gondolom meghibásodás miatt) konkrétan füstölt, de annyira, hogy miután elment, percekig állt a kék füst az utcában.
Hozzá képest a chiptuning dízelek, meg a legrozzantabb dízel teherautók-buszok is szinte gázzal üzemeltek. :)
Persze ez egy hibás példány volt, de nagyon vicces volt látni az ellentétet a reklámmatrica és a valóság között. :)
-----------------------------
http://dhpage.hu/
Nem meghibásodás, hanem
Nem meghibásodás, hanem turbódízel...váltásnál rákapcsol a turbó és olyankor 2-3 másodpercig okádja a fekete füstöt. Gyakran találkozom ennek a szándékos használatával, amikor a hiper-intelligens majomláda, aki benne ül szándékosan küld egy adagot hátra, mert látja a tükörben, h jövök és belehalna, ha megelőzném. Utána persze satuznia kell, mivel előtte áll a kocsi sor egy lámpa miatt.
Vegyülj el
Ez meghibásodás volt,
Ez meghibásodás volt, utána meg is álltak vele és nézték a motorteret. Az egész utca elsötétült kb., szóval nem csak koromfelhő jött belőle, hanem valódi füst.
-----------------------------
http://dhpage.hu/
A turbófeltöltő részben
A turbófeltöltő részben pont azért van, hogy a motor légfelesleggel üzemeljen (részben peidg teljesítménynövelésért azáltal, hogy több levegőben több üzemanyag éghet el), és a közvetlen befecskendezés miatti tökéletlen gázolaj-levegő keveredést valamelyest ellensúlyozva korom helyett nagyrészt inkább NOX keletkezzen - ami persze szintén rákkeltő, de legalább légnemű. :/
Váltáskor ez a légfelelesleg szűnik meg azáltal, hogy a gázelvételtől meglassult turbónak újra fel kell pörögnie, az adagolófúvókákba meg dől a nyál - amit pedig elképzelni nem tudok, hogy miért a gázpedálálláshoz, és miért nem a felépült turbónyomáshoz köt a vezérlés.
Egyik esetben sem megy az autó, ha fejreállsz sem, míg a turbó fel nem pörög (azaz gázreakcióról teljesen felesleges beszélni-olyanja az én kis pöpecül belőtt karbis benzinesemnek van :)) - csak a jelenleg elterjedt megoldással legalább még kormol is.
http://www.hirado.hu/Hirek/20
http://www.hirado.hu/Hirek/2012/06/14/14/Erre_szamithatnak_a_dizelesek__...
-----------------------------
http://dhpage.hu/
Franciaország legszívesebben
Franciaország legszívesebben betiltaná a dízelautókat
http://www.automotor.hu/hirek/franciaorszag-legszivesebben-betiltana-a-d...
"öreg dízelautója" - ebből
"öreg dízelautója" - ebből pont semmi nem derül ki az új dízelautók károsságának arányáról a benzinesekhez képest. az "öreg" pedig meglehetősen homályos fogalom - lassan a 21. században gyártott (10 éve nyilván "forradalmian új technológiával" és "minden korábbinál környezetbarátabb" címkékkel reklámozott) autók is öregnek számítanak. a cikkből csak az derül ki, hogy most az elektromos-hibrid üzemű autók vásárlását támogatja a FRA állam.
Aszondik a szakértők hogy
Aszondik a szakértők hogy mennél kisebbek a részecskék amiket kiköp a minél "tisztább" dízel annál inkább bemennek a tüdőbe, annál mélyebbre és annál inkább ott is maradnak.
hallottam én is, csak a cikk
hallottam én is, csak a cikk szerzője nem akart érdemi mélységben belemenni biztos. inkább maradt az "öreg autó"-nál, mint szagértő ismérvnél.
De komoly! Akkor én gyilkolok
De komoly! Akkor én gyilkolok a buszommal? Amúgy kinek volt ez az információ új?
Te így képben vagy a francia
Te így képben vagy a francia belügyben, környezetvédelemig bezárólag?
Nem az az új ugyanis hogy káros a dízel hanem arról hogy egyes országok ez ellen próbálnak tenni.
Hülyéskedsz? A francia belügy
Hülyéskedsz? A francia belügy az egyik kedvenc témám. Azzal kelek, azzal fekszem, pont ezt is írtam. A környezetvédelemmel kapcsolatos dolgokat pedig a kádban olvasom rendszeresen, meg a wc-n. Aztán reggeli közben pedig ENSZ jelentéseket mantrázok. Hát nem pont ezt írtam le a hozzászólásomban? Pont ezt írtam!
Amúgy mi a retkes szarért kötekszel? Nincs jobb dolgod?
A cikk első mondata: "Bizonyítottan rákkeltő hatásúnak nyilvánította a dízelmotorok kipufogógázait kedden közleményben az Egészségügyi Világszervezet (WHO) Nemzetközi Rákkutató Ügynöksége (IARC). Legutóbb 1989-ben elemezte az ügynökség a dízel-kipufogógázok hatását, amikor „valószínűleg daganatképzőnek” nyilvánította."
Akadjál már le rólam!! De komolyan...