Ismerőseim jól elvitatkoznak egy kereszteződésen. Én nem foglaltam ott sem állást, egyelőre csendes megfigyelő vagyok.
Szerintetek mi a helyes megoldás?
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=333750850043688&set=p.33375085004...

Sokan írtátok, hogy későn szereztek tudomást az akciókról és felvonulásokról. Ezentúl bármikor feliratkozhatsz a riadóhiradóra. Így időben értesülhetsz mindenről ami különösen fontos...
Ismerőseim jól elvitatkoznak egy kereszteződésen. Én nem foglaltam ott sem állást, egyelőre csendes megfigyelő vagyok.
Szerintetek mi a helyes megoldás?
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=333750850043688&set=p.33375085004...

Az oldalon fellelhető tartalmakat és a Criticalmass-t a következő emberek készítik.
Az oldalt a ninja fejleszti Drupal-al, a lipilee adminisztrálja, a Solid rajzolja, a Dejahu teszi fel a netre.
ez: "This content is
ez:
"This content is currently unavailable"
csak a .jpg-t szedd ki, azt látni is fogjuk
Köszi a jelzést! Kértem,
Köszi a jelzést!
Kértem, hogy tegyék publikussá, hogy a hozzászólások is látszanak. (a képet feltoltam)
"Szerintetek mi a helyes
"Szerintetek mi a helyes megoldás?"
De mi a probléma?:)
A bringásnak mikor van
A bringásnak mikor van elsőbbsége, és mikor nincs. Ja, és indoklással! :)
Sajnos nem publikus a fent hivatkozott oldal, de felkerült ide is:
http://www.facebook.com/#!/photo.php?fbid=333766803375426&set=o.263835685141&type=3&theater
Itt a biciklisnek mindig
Itt a biciklisnek mindig elsőbbsége van, amennyiben a bicikliúton közlekedik (és ha megadják neki).
Indoklásért ld. a KRESZ ide vonatkozó részét.
:)
mégis miért ne lenne
mégis miért ne lenne elsőbbsége?
ott a tábla egyértelműen.
attól függ honnan jönne
attól függ honnan jönne az a bringás.
Hát ezen a képen nem
Hát ezen a képen nem igazán látom, hogy melyik út milyen irányból van kerékpárútnak kitáblázva.
Az elsősbégadás tábla kiegészítője sem látszik jól, pedig ha azon nincs feltüntetve a kerékpárút, akkor csak az ábrán vastag vonallal jelölt útnak jár az elsőbbség.
„Elsőbbségadás kötelező” (9. ábra); a tábla azt jelzi, hogy az útkereszteződésben elsőbbséget kell adni a keresztező (betorkolló) úton - illetőleg, ha a jelzőtábla alatt az útkereszteződés alaprajzi vázlatát feltüntető kiegészítő tábla van, az ezen vastag vonallal jelzett úton (10. ábra) - érkező jármű részére. Ha a kiegészítő táblán a kerékpár-közlekedésre utaló jelzés van (10/a. ábra), abban az esetben az úttest kerékpár-közlekedés céljára burkolati jellel kijelölt részén áthaladó kerékpáros részére elsőbbséget kell adni.
Belóg egy ág, de
Belóg egy ág, de kinagyítva látszik a bringaút is a kiegészítő táblán.
ez igy van tiszta s
ez igy van tiszta s érthető .De elsőbbség akkor van ha megadják .
Ez egy közkeletű
Ez egy közkeletű hülyeség. Ez alapján a pirosozó bringások is érvelhetnének azzal: a piros lámpa csak annak szól, aki megáll előtte.
Ha nem adják meg, azt hívják balesetnek, de attól még az elsőbbség elsőbbség marad.
a bekötőútról a
a bekötőútról a bringaút kereszteződésének elsőbbsége van (ami egyébként azon a pár méteren mintha meg is szűnne a kereszteződés erejéig)
a főútról lekanyarodva meg egyenrangú kereszteződés.
nem?
Szerintem EAK párban kell
Szerintem EAK párban kell hogy legyen.
na de nyoma sincs táblának
na de nyoma sincs táblának a kép bal oldalán.
Lehet, hogy a pózna
Lehet, hogy a pózna kitakarja. Elég szar ez a kép :)
Nem kell tábla, mert a
Nem kell tábla, mert a kanyarodó jármú köteles elsőbbséget adni a kerékpárúton egyenesen haladónak.
a jobb oldali kerékpárút
a jobb oldali kerékpárút kezdete tábla, valamint itthoni tapasztalatok alapján az a bringút a kereszteződés erejéig meg van szakítva.
Kereszteződés általában
Kereszteződés általában old mindent, nem?
Csak a korlátozásokat,
Csak a korlátozásokat, tiltásokat oldja.
De igen, minden utasitast
De igen, minden utasitast ado tablat, hisz ha a keresztezo utrol jossz, honnan tudnad, hogy hogyan kell kozlekedned.
(Nem utasitast ado tabla pl. vadveszely 2km-en keresztul...)
szerk.: A bringaut nyilvan utasitast ad...
Nem feltétlenül van vége
Nem feltétlenül van vége tábla a túloldalon. Kereszteződés után mindig meg kell ismételni.
A kereszteződés a
A kereszteződés a tiltásokat oldja. Mást nem. A kerékpárút tábla ezért van ott, hogy aki a mellékútról jön, az is tudjon arról, hogy az a kerékpárút.
Ezekszerint a kerekparut (es
Ezekszerint a kerekparut (es ami miatt ez erdekes, a z abringagyalog) atvezetes nelkul is kerekparut? Mi van akkor, ha a bringagyalognak nincs vege tablaja, de csak zebra van? Nyilvan szabalytalan infra, de ott akkor ki fogja tudni, kinek van elsobbsege? Es foleg mi van akkor, hogyha lekopik a zebra egy szakaszon? :F
Még ha nem is látszik a
Még ha nem is látszik a képen jól, azért nem nagy talány: az ilyen kerékpárutak 99%-ban kétirányú egyoldaliak, az ilyen kiegészítő táblák 99%-ban kerékpárútra vonatkoznak.
Azaz: A kerékpárosnak mindkét irányból elsőbbsége van.
Akinek ez nem világos első ránézésre, annak újra kellene vizsgáznia.
Nekem csak az a furcsa, hogy
Nekem csak az a furcsa, hogy nincs felfestve az atvezetes. Ha az lenne, egyertelmu lenne minden (meg EAK tabla(k) nelkul is, de persze celszeru lenne kitenni akkor is), igy viszont inkabb egy szabalytalan kialakitasu infranak tunik...
Hozzatennem, hogy aki ismeri a helyet, es ugy nem akar elsobbseget adni a felfestes hianya miatt, az egy kocsog. Aki meg nem ismeri, az ne a felfestest keresgelje, hogy van-e, mert az ilyen "erintette-e a gyalogos talpa a zebrat" szintu dolog.
(Ha raesik a ho, akkor sem latjuk a felfesteseket, es csak a tablak utasitanak...)
A tábla erősebb, mint az
A tábla erősebb, mint az útburkolati jel, annak az utasítása a mérvadó.
Azt tudom, csak en ugy
Azt tudom, csak en ugy tudtam, hogy a keresztezodes oldja a kerekparut tablat is, de ott nincs megjelolve, hogy meddig tart a hatalya...
"Azaz: A kerékpárosnak
"Azaz: A kerékpárosnak mindkét irányból elsőbbsége van.
Akinek ez nem világos első ránézésre, annak újra kellene vizsgáznia."
Elso ranezesre teljesen egyertelmu; alapvetoen en is ugy gondolom, hogy a bringasnak itt mindig jar az elsobbseg.
Am ha ennyire egyertelmu, miert merult fel a kerdes?
A problemat szerintem az alabbi okozhatja:
Ha kerekparut parhuzamosan fut a (nekunk, a kepet nezoknek) vizszintes uttal, akkor az arrol az utrol kanyarodoknak elosobbseget kell adjanak a kerekparosnak.
Igen, de ha ez igy lenne, akkor minek van a fuggoleges uton ket macisajt?
Eleg lenne a kerekparut elott (esrtlegesen kieg. tablaval), am itt a kerekpar ut utan is van.
Ebbol arra kovetkeztethetnenk, hogy a tabla-kihelyezo szandeka / velemenye az lehetett, hogy a vizszintes ut es a kerekparut kozott "eleg" nagy a tavolsag, vagyis a vizszintes utrol erkezok es kerekpar uton erkezok kozott nincs ala-fele rendelt viszony (egyenrangu utkeresztezodes, jobb kez szabaly).
Persze ekkor az lenne, hogy a lentrol erkezo elsobbseget ad (macisajt), a fentrol nem mindig (jobb kez), ami bar nem feltetlen hiba, megis kerulendo.
IMHO a kerekparosnak van mindig elsobbsege es ekkor a ket lenti megoldast jobbnak gondolom:
a) csak az elso macisajtot meghagyni (kieg tablastul)
b) Ha mar sok a tablaja az onkorinak, tegyenek ki egy harmadikat is a fentrol erkezoknek...
Bocs ha hosszu volt. :)
Az elsőbbségadás táblák
Az elsőbbségadás táblák hátulja is informatív a védett úton haladók számára. Talán ezért ismétlik meg az autó és bicikli út között. Lehet hogy kötelező kirakni az útpadka síkjában.
:-((-------))-:
"a vizszintes ut es a
"a vizszintes ut es a kerekparut kozott "eleg" nagy a tavolsag, vagyis a vizszintes utrol erkezok es kerekpar uton erkezok kozott nincs ala-fele rendelt viszony (egyenrangu utkeresztezodes, jobb kez szabaly)"
Ilyen nincs, mert a vizszintes utrol a fuggolegesre bekanyarodassal tudsz rafordulni. Eloszor irtad jol, ott mindenkepp elsobbseget kell adni, amennyiben kerekparutat keresztez.
Ellenben ha nincs atvezetes, akkor meg jon az, amit Shag irt, hogy a keresztezodes feloldja a kerekparutat...
Tovabbra is azt mondom, hogy kell oda atvezetest feste(t)ni, es minden megoldva.
A fuggoleges utnak meg szerintem azert van 2 macisajtja, hogy a kerekparutnak es a vizszintes utnak is tutira elsobbseget adjon, aki onnan erkezik, es nem azert, mert a vizszintes ut es a kerekparut egyenrangu.
"Ilyen nincs, mert a
"Ilyen nincs, mert a vizszintes utrol a fuggolegesre bekanyarodassal tudsz rafordulni. Eloszor irtad jol, ott mindenkepp elsobbseget kell adni, amennyiben kerekparutat keresztez."
Ezert irtam, hogy ha "eleg" nagy a tavolsag. Gondolj pl. 100 meterre, ott mar rakanyarodasrol nincs szo. Bekanyarodik, megy 100 metert, maj jon egy keresztezodes. Nyilvan itt nem ekkora tavrol van szo, de gyanitom a kresz nem szabalyozza pontosan mi szamit ut mellett futo kerekparutnak, es mi teljesn kulonallonak.
"Ellenben ha nincs atvezetes, akkor meg jon az, amit Shag irt, hogy a keresztezodes feloldja a kerekparutat..."
Reg volt kresz vizsgam, de nem a keresztezodes vege oldja fel? Ennek megprobalok utananezni.
szerk.: Nem talalom, lehet nincs is ilyen.:) Ideje lenne atneznem a kreszt ujra...
14. § (6) Az (1) bekezdés
14. § (6) Az (1) bekezdés c)-g) pontjában említett jelzőtábla hatálya a táblánál kezdődik és a következő útkereszteződés kezdetéig tart, kivéve, ha a jelzőtábla alatt elhelyezett kiegészítő tábla ennél rövidebb távolságot jelöl meg, vagy a (7) bekezdésben említett jelzőtábla a tilalmat előbb feloldja.
De ez csak a tilalmi tablakra vonatkozik, ahogy Lompi fentebb irta. A kerekparut tablanal nincs irva, hogy meddig hatalyos...
Nagyon ráérnek az
Nagyon ráérnek az ismerőseid.
:-((-------))-:
Ez nem ráérés kérdése.
Ez nem ráérés kérdése. Tényleg nagyon sok olyan infra van, ahol hibás a táblázás. Ezeket jó lenne rendbe rakatni.
Itt a bringauton egyenesen
Itt a bringauton egyenesen halado bringasnak, ha feltesszuk, hogy nincs a (kep szerint) bal oldalon macisajtja, mindenkivel szemben elsobbsege van:
- Az alarendelt uttal szemben azert, mert ott a tabla
- A vele parhuzamos utrol (tovabbiakban fout) erkezokkel szemben meg azert, mert ok csak kanyarodva tudnak ide erkezni
Tegyuk fel, hogy a bringas szabalyos, ekkor a (kep szerint) bal oldalrol erkezve tud meg jobbra kanyarodni, ekkor is mindenkivel szemben elsobbsege van:
(- Alarendelt utrol erkezo utjat nem keresztezi)
- Foutrol balra kanyarodokkal szemben azert, mert jobbra kanyarodik
- Itt jon az ingovanyos resz: foutrol jobbra kanyarodokkal szemben azert, mert ha egyszerre ket jarmu erkezik ugyanabba a savba, akkor a jobb oldalinak van elsobbsege
Vegul tud a bringas (kep szerint) jobbrol erkezve balra kanyarodni, ekkor csak az alarendelt uttal szemben van elsobbsege (lasd tabla):
- Foutrol jobbra kanyarodokkal szemben nincs, mert balra kanyarodik
- Az elobbi ingovanyos resz: foutrol balra kanyarodokkal nincs, mert ha egyszerre ket jarmu erkezik ugyanabba a savba, akkor a jobb oldalinak van elsobbsege
Azert el lehet filozofalgatni a dolgon. :-)
Szerintem teljesen
Szerintem teljesen egyértelmű, hogy a bringásnak elsőbsége van, mivel mind a bringaút mind a főut előtt ott az autónak a macisajtja.