Érdekes kérdés, végül is részben érthető a parkolóház panasza, ugyanakkor ez azért nagyobb bevétel és közérdek annál, hogy csak úgy lemondjanak róla.

"A bírósághoz a Mediolanum Parking, a Milánó központjában levő többemeletes parkolóház üzemeltetője fordult azt panaszolva, hogy a dugódíj miatt visszaesett autósforgalom jelentős anyagi veszteséget okozott neki. A közigazgatási bíróság első fokon elutasította a panaszt, a fellebbviteli bíróság azonban hely adott a parkolóház kérelmének."

http://www.origo.hu/nagyvilag/20120726-milanoban-felfuggesztettek-a-dugo...

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
jeremy spark képe

Nálunk max. akkor érdekli

Nálunk max. akkor érdekli a bíróságot (és rajta keresztül kormányt) egy vállalkozás érdeke, ha az valamilyen politikusnak vagy sleppjének a kezében van.

Vegyülj el

2
makimajom képe

én nem zárom ki a

én nem zárom ki a lehetőségét annak, hogy a Mediolanum Parking is ilyen...

3
Shag_Beckur képe

Ááá, nem az a lényeg,

Ááá, nem az a lényeg, hanem, hogy szapulni lehessen ezt az országot.

4
dhpage képe

Simán lehet. Elvégre az

Simán lehet. Elvégre az olasz korrupció (maffia) azért nem a gyenge kategóriában versenyez. :)

-----------------------------
http://dhpage.hu/

5
Biros képe

Elég szánalmas, hogy olyan

Elég szánalmas, hogy olyan törvények vannak életben, amik ilyet megengednek.

6
Oversize Load képe

Legalább a bevezetéséig

Legalább a bevezetéséig eljutottak. Idehaza hányszor kaszálták el?

Szénhidráttal rakom oszt?

Powered by ALPSKO mleko

7
dhpage képe

Na azért az sem mindegy,

Na azért az sem mindegy, hogy az ellenőrzés mennyibe kerül.

http://www.hir24.hu/belfold/2012/07/25/ezer-kamera-kellene-a-dugodij-bev...

-----------------------------
http://dhpage.hu/

8
Tomek képe

Áh, ezek a cikkek csak arra

Áh, ezek a cikkek csak arra valók, hogy igazolják valamivel az akarat hiányát a dugódíj bevezetésére. Merthogy senkinek sem fűlik igazán a foga a bevezetéshez, ez köztudott.

Nézegettem London és Budapest térképét a városszerkezet szempontjából, hát nincs olyan egetrengető különbség, sőt meglehetősen hasonló a sugárutak szempontjából.
És mégis, Londonban megoldották 197 darab kamerával, pedig háromszor akkora, mint BP, és kb tízszer annyian élnek ott.
Némi kis forgalomtechnikai megoldással, sugárutak melletti kis utcák egyirányúsításával simán terelhető lenne a forgalom az ellenőrző csomópontok felé, nem kéne mind a 280 kereszteződésbe kamerát rakni. Persze ebből óriás dugók lennének, de egy idő után úgyis csökkenne a forgalom 10-16%-al a külföldi példák alapján. Ráadásul folyton csak a kiadás oldalát emlegetik, a bevételt (mert ugye az is lesz belőle) valahogy mindig lefelejtik.

Nálunk nem akarnak dugódíjat, úgyhogy kitalálnak mindenfélét, hogy miért nem lehet/megvalósíthatatlan/űberdrága a megvalósítása.

London:
Teljes népesség 12 625 438 fő
Terület 1579 km²

Budapest:
Teljes népesség 1 733 685 fő
Terület 525,16 km²

forrás:wiki

9
Shag_Beckur képe

Vesd össze pls a

Vesd össze pls a gyorsforgalmi út / befejezett körgyűrűk arányát is, köszi.

Nem mellesleg magától is csökken a gépjárművek száma a városban, szóval felesleges a dugódíj.

10
Icarus képe

Magától is csökken, de

Magától is csökken, de nem a kívánt mértékben :)

11
Shag_Beckur képe

Türelem rózsát

Türelem rózsát terem.

Ellenben oltári nagy baromság lenne most elkölteni milliárdoat arra, ami pár éven belül magától megoldódik.

12
Icarus képe

Biztos vagy te benne hogy

Biztos vagy te benne hogy pár éven belül magától megoldódik?

És mi van a közben eltelt idővel ameddig X ember betegszik meg, ütödik el és amilyen kárt okoznak az autók által kibocsátott mérges és nem mérges gázok az épületekben? És mi van a csökkenő zajszennyezéssel?
Ha belegondolsz ezeknek jórészét ugyanúgy lehetne számolni és nem csak az elköltött milliárdok lennének a mérleg egyik oldalán, hanem a másik oldalon a csökkentett kiadások, jobb közérzet és hasonlók.

Én nem egyszerűsíteném le a kérdést, annyira mint te :)
-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu

13
Shag_Beckur képe

Ti egyszerűsítitek le

Ti egyszerűsítitek le :(

Azt mondjátok hogy dugódíj == hegyilevegő a belvárosban.

Mivel ez nem így van, a fenti kommented értelmét veszti :(

14
Icarus képe

"Azt mondjátok hogy

"Azt mondjátok hogy dugódíj == hegyilevegő a belvárosban."

Már bocs de neked ezt a nagyszerű logikai következtetést miből sikerült levonni? Ki állított itt ilyent?

Na ez az árnyékbox :)

15
Shag_Beckur képe

"És mi van a közben eltelt

"És mi van a közben eltelt idővel ameddig X ember betegszik meg, ütödik el és amilyen kárt okoznak az autók által kibocsátott mérges és nem mérges gázok az épületekben?"

Ebből az következik, hogy ha bevezetnék a dugódíjat, akkor szükségszerűen kevesebb megbetegedés lenne. Ez koránt sincs így.

16
Icarus képe

Igen, nagy

Igen, nagy valószínűséggel a kevesebb kocsi kevesebb káros anyagot bocsátana ki ami kevesebb megbetegedéshez vezetne? Melyik részével nem értesz egyet?

Azért örülök, hogy lemondtál már arról, hogy azt próbálod erőltetni hogy mi hegyi levegőt írtunk.

17
Shag_Beckur képe

De épp az a lényeg, hogy

De épp az a lényeg, hogy nagy valószínűséggel nem lenne kevesebb kocsi.

A 400+ Ft-os benzin miatt már csak azok használják, akiknek feltétlenül szükséges. Ők akkor se teszik le, ha még megsarcolják őket.

Tehát sehogy se lesz a belvárosban hegyilevegő, szóval felesleges a dugódíj.

18
Tomek képe

Jól van, akkor fizessük

Jól van, akkor fizessük vissza az EU-nak azt a 180 milliárdot amit a 4-es metróra adtak, majd lesz valahogy, és ne is törődjünk azzal az évi 10-30 milliárd bevétellel, amit a dugódíj hozna.

Egyébként a tervezetben benne van a Körvasútsor-i körgyűrű és a hozzá tartozó Duna-hidak is!:P

28. oldal:
https://www.box.com/s/7119cbdb77c4f05226e9

19
Shag_Beckur képe

"Nincs meg a budapesti

"Nincs meg a budapesti dugódíj bevezetésének teljes körű feltételrendszere, ezek hiányában viszont indokolatlan lépés lenne a beszedése - mondta Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója pénteken a Gazdasági Rádió Mozgásban című műsorában."

http://hvg.hu/itthon/20120720_vitezy_dugodij

20
Tomek képe

Na, akkor hajrá, van egy

Na, akkor hajrá, van egy rakás munkanélküli az országban, nyomás körutakat építeni. Mire várunk?

21
Oversize Load képe

Vitézy BKV-val jár

Vitézy BKV-val jár melózni az ötödik kerületbe?

Szénhidráttal rakom oszt?

Powered by ALPSKO mleko

22
asztalosgabor képe

És mekkora területen

És mekkora területen vezették be londonban és mekkorában akarták nálunk?
Mert ott kb a szűk belváros, nálunk meg a hungárián belül.

23
Tomek képe

Az ottani szűk belváros kb

Az ottani szűk belváros kb pont akkora, mint nálunk a Hungárián belüli rész (googlemaps-os kézi méricskélés szerint), nagyjából egy 6 km átmérőjű kör.

http://www.tfl.gov.uk/tfl/roadusers/congestioncharge/whereandwhen/

24
Pontagy képe

úgy tűnik, az senkit nem

úgy tűnik, az senkit nem érdekel, hogy az szennyezés, ami mondjuk a Belvárosban lecsökkenne, átrakódna a Belvároson kívüli részekre? Mert ott ugye lehetne kormolni tovább..
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán

25
Tomek képe

Jó kérdés, nem tudom ez a

Jó kérdés, nem tudom ez a 16%-os forgalomcsökkenés a zónán kívül is hat, vagy ott épp ellenkezőleg, megnő a forgalom.
Az én kis egyszerű parasztlogikámmal úgy vélem, hogy nem nőne a szennyezés, hiszen aki az agglomerációból jön keresztül a külvároson a belvárba, az eddig is szennyezett amíg keresztüljött, ezután is fog a zónahatárig,
aki a külvárosból jönne a belvárosba kocsival, az inkább átszáll tömegközlekedésre/bringára, mert minek fizessen dugódíjat, aki meg amúgy is a belvárban van nem hiszem hogy kimenne a külvárosba pöfögtetni az autót.
Az egyedüli plusz szennyezést a város egyik végéből a másik végébe autózók adnák, akik eddig keresztülhajtottak a belváron, most meg valami körgyűrűn kerülnének, ott szennyezve a helyieket (de nekik már lehet megérné inkább a párszáz forintos dugódíj kifizetése, hogy átvághassanak a belváron és ne kelljen kerülniük).

26
Shag_Beckur képe

Hogy Icarus szavaival

Hogy Icarus szavaival éljek:

"Én nem egyszerűsíteném le a kérdést, annyira mint te :)"

27
Tomek képe

Jajjmár, nincs jobb dolgod?

Jajjmár, nincs jobb dolgod? Növeld a GDP-t!:P

Na jó akkor a megoldási javaslatom az, hogy az uralkodó széljárás irányában kibővíteném a zónát, hogy az esetleges többlet szennyeződés a szelek szárnyán ömöljön vissza a gonosz agglósok nyakába!
Így jó lesz?:)

28
asztalosgabor képe

A belvárosi forgalom

A belvárosi forgalom (Rákóczi, Váci-üllői, rakpart stb) átrakódna a Hungáriára, ott dugó lenne, így a hungárián kívüli nemlétező körgyűrűket helyettesítő utakon nőne meg a forgalom.
A belvárosi meg ugyanúgy kimegy majd a külső részeken lévő munkahelyére (mert nem csak a belvárosban vannak munkahelyek, hanem a hungária környékén is), és ezt ráadásul ingyen teheti meg.

29
Oversize Load képe

A legnagyobb koromforrások

A legnagyobb koromforrások (kamionok) a külső kerületeket, agglomerációt szennyezik:
http://www.fovinform.hu/szabalyozasok/sulykorlatozasok.php
Korom kibocsátás akkor fog növekedni, ha sokan váltanak taxira a zónahatártól és nem közösködnek. Taxik 70%-a dízel.

Szénhidráttal rakom oszt?

Powered by ALPSKO mleko

30
Shag_Beckur képe

"A legnagyobb koromforrások

"A legnagyobb koromforrások (kamionok) a külső kerületeket, agglomerációt szennyezik:"

Mégse a belvárosra kellene dugódíj?

31
Oversize Load képe

Shag, mikor tanulsz meg

Shag, mikor tanulsz meg célozni?
Benzines autóból nem jön korom általában, kivéve ha túllövi az adagot régebbi gépeken a karburátor, újabbakon injektor. Ellenben jön bőven CO, CO2, NOx, továbbá szénhidrogének, kopott motoroknál részben elégett motorolaj. Sok dízelmotoros autó hajt be a belvárosba, jut bőven anyag a BKV buszok adagján felül.
Azt se hagyd ki, hogy milyen összetételű a járműpark kor szempontjából. Nemzetközi fuvarozásban 8 évesnél idősebb teherautó nem vehet részt. Az Euro IV standard 2005.10. hóban lépett életbe:
http://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards
Ellenben az év túlnyomó részében simán be lehet pöfögni a kehes kettes dízel Golffal jókora fekete pamacsokat hagyva hátra, ha nincs szmogriadó. Az meg úgy van kialakítva, hogy lehetőleg fehér holló gyakorisággal kelljen elrendelni... Akkor is csak a példának felhozott Euro nullás bontószökevényekre...

Szénhidráttal rakom oszt?

Powered by ALPSKO mleko

32
kovácske képe

- megyek autózok egy órát

- megyek autózok egy órát a belvárosban.
-jaj, ne! ha oda mész, dugódíjat kell fizetned!
-ja, tényleg. akkor inkább kimegyek autózni a szántóföldre.

Így gondoltad, pontagy?
----------
sárga vót az...!

33
asztalosgabor képe

Nem, hanem pl. a corvin

Nem, hanem pl. a corvin bevásárlóközpont helyett a duna plázába megy. Akkor is ha az éppen 2x annyi út.

34
kovácske képe

én azt hiszem, nem a corvin

én azt hiszem, nem a corvin bevásárlóközpontba menő forgalom teszi ki a belvárosi gépjárművek zömét. (oda ráadásul elvisz a villamos, aminek igénybevétele még egy kis sörözést is lehetővé tesz.)
----------
sárga vót az...!

35
Shag_Beckur képe

"...egy kis sörözést is

"...egy kis sörözést is lehetővé tesz"

Bravó!

Így is elég magas az alkoholizmus aránya itthon!

36
Shag_Beckur képe

Na megyek egyet sörözni:)

Na megyek egyet sörözni:)

37
Icarus képe

A sorozest es az

A sorozest es az alkoholizmust ne keverd mar - miert ilyen vegletekben gondolkodsz?
-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu

38
asztalosgabor képe

ez csak egy példa volt. de

ez csak egy példa volt.

de a hungárián garantáltan megnő a forgalom, ami miatt még többen fogják azt a kisebb utcákon keresztül kikerülni a külvárosban.
(hungária 2*3 sáv, ehhez jön még min a pesti rakpart 2*1, váci-üllői 2*2, rákóczi 2*2 sávjából a dugódíj miatt eltűnő külvárosok közötti átmenő forgalom)

39
Pontagy képe

kovácske, úgy gondoltam,

kovácske,
úgy gondoltam, hogy aki nem megy be a díjas zónába, de elpöfög addig, és ha ezekből több is van, akkor több a szennyezés, nem? Mondjuk, valakinek dolga van a Belvárosban (minden nap ott dolgozik) keres egy parkolót, lerakja az autót a zónán kívül. Én nem egy ilyen ember lenne, tippem szerint.
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán

40
Tomek képe

De ezek most is megvannak,

De ezek most is megvannak, annyi különbséggel, hogy nem áll meg lerakni az autót, hanem bepöfög vele a belvárosig. Zónahatáron kívül így is-úgy is ugyanannyit szennyez.

41
asztalosgabor képe

vagyis egy 2 milliós

vagyis egy 2 milliós városban szerinted ugyanakkora dugódíjas terület szükséges, mint egy 3x akkora területű 10+ milliósban?

42
Tomek képe

Nem szerintem, hanem a

Nem szerintem, hanem a döntéshozók, illetve a hazai dugódíj kitalálói szerint.

Mondjuk ha rajtam múlna, én a körúton belülre nem is engedném be a forgalmat, csak a taxik, buszok meg a kivéve engedéllyel-esek (ott lakók, áruszállítók, mentő, ilyesmi), úgyhogy még szerencse, hogy nem én vagyok hatalmi döntéshozói pozícióban..

43
asztalosgabor képe

" meg a kivéve

" meg a kivéve engedéllyel-esek (ott lakók"

Nem tudom hogy mennyit jártál arra, de sok helyen nappal könnyebb parkolót találni, mint éjszaka. Vagyis sokkal több az ott lakó, mint aki oda utazik

44
Tomek képe

Ja igen és azonnal

Ja igen és azonnal megszüntetném az utcán parkolást, jó is hogy mondod! Csak parkolóházban, mélygarázsban, kialakított parkolókban lehetne parkolni, viszont ezeknek a díját legalább a felére/harmadára csökkenteném, hogy ne üresen ácsorogjanak, mint most. Ejj, de szép is lenne ez a város..
Amúgy minden nap itt járok, ezért sem mindegy milyen levegőt szívok itt nap, mint nap.

45
kovácske képe

+1. autóvásárlási

+1.
autóvásárlási engedélyt csak igazolt garázstulajdonosnak.

vagy azt is támogatom, hogy a parkolók területén (bp összes útja) max 30km/h legyen a sebesség. a parkoló nem hungaroring, hogy száguldozzunk.
----------
sárga vót az...!

46
kovácske képe

vajon a tömegközlekedés

vajon a tömegközlekedés fejlesztését is visszacsináltathatná a parkolóház azzal az indokkal, hogy ettől csökken a bevétele?
----------
sárga vót az...!