Érdekes kérdés, végül is részben érthető a parkolóház panasza, ugyanakkor ez azért nagyobb bevétel és közérdek annál, hogy csak úgy lemondjanak róla.
"A bírósághoz a Mediolanum Parking, a Milánó központjában levő többemeletes parkolóház üzemeltetője fordult azt panaszolva, hogy a dugódíj miatt visszaesett autósforgalom jelentős anyagi veszteséget okozott neki. A közigazgatási bíróság első fokon elutasította a panaszt, a fellebbviteli bíróság azonban hely adott a parkolóház kérelmének."
http://www.origo.hu/nagyvilag/20120726-milanoban-felfuggesztettek-a-dugo...












Nálunk max. akkor érdekli
Nálunk max. akkor érdekli a bíróságot (és rajta keresztül kormányt) egy vállalkozás érdeke, ha az valamilyen politikusnak vagy sleppjének a kezében van.
Vegyülj el
én nem zárom ki a
én nem zárom ki a lehetőségét annak, hogy a Mediolanum Parking is ilyen...
Ááá, nem az a lényeg,
Ááá, nem az a lényeg, hanem, hogy szapulni lehessen ezt az országot.
Simán lehet. Elvégre az
Simán lehet. Elvégre az olasz korrupció (maffia) azért nem a gyenge kategóriában versenyez. :)
-----------------------------
http://dhpage.hu/
Elég szánalmas, hogy olyan
Elég szánalmas, hogy olyan törvények vannak életben, amik ilyet megengednek.
Legalább a bevezetéséig
Legalább a bevezetéséig eljutottak. Idehaza hányszor kaszálták el?
Szénhidráttal rakom oszt?
Powered by ALPSKO mleko
Na azért az sem mindegy,
Na azért az sem mindegy, hogy az ellenőrzés mennyibe kerül.
http://www.hir24.hu/belfold/2012/07/25/ezer-kamera-kellene-a-dugodij-bev...
-----------------------------
http://dhpage.hu/
Áh, ezek a cikkek csak arra
Áh, ezek a cikkek csak arra valók, hogy igazolják valamivel az akarat hiányát a dugódíj bevezetésére. Merthogy senkinek sem fűlik igazán a foga a bevezetéshez, ez köztudott.
Nézegettem London és Budapest térképét a városszerkezet szempontjából, hát nincs olyan egetrengető különbség, sőt meglehetősen hasonló a sugárutak szempontjából.
És mégis, Londonban megoldották 197 darab kamerával, pedig háromszor akkora, mint BP, és kb tízszer annyian élnek ott.
Némi kis forgalomtechnikai megoldással, sugárutak melletti kis utcák egyirányúsításával simán terelhető lenne a forgalom az ellenőrző csomópontok felé, nem kéne mind a 280 kereszteződésbe kamerát rakni. Persze ebből óriás dugók lennének, de egy idő után úgyis csökkenne a forgalom 10-16%-al a külföldi példák alapján. Ráadásul folyton csak a kiadás oldalát emlegetik, a bevételt (mert ugye az is lesz belőle) valahogy mindig lefelejtik.
Nálunk nem akarnak dugódíjat, úgyhogy kitalálnak mindenfélét, hogy miért nem lehet/megvalósíthatatlan/űberdrága a megvalósítása.
London:
Teljes népesség 12 625 438 fő
Terület 1579 km²
Budapest:
Teljes népesség 1 733 685 fő
Terület 525,16 km²
forrás:wiki
Vesd össze pls a
Vesd össze pls a gyorsforgalmi út / befejezett körgyűrűk arányát is, köszi.
Nem mellesleg magától is csökken a gépjárművek száma a városban, szóval felesleges a dugódíj.
Magától is csökken, de
Magától is csökken, de nem a kívánt mértékben :)
Türelem rózsát
Türelem rózsát terem.
Ellenben oltári nagy baromság lenne most elkölteni milliárdoat arra, ami pár éven belül magától megoldódik.
Biztos vagy te benne hogy
Biztos vagy te benne hogy pár éven belül magától megoldódik?
És mi van a közben eltelt idővel ameddig X ember betegszik meg, ütödik el és amilyen kárt okoznak az autók által kibocsátott mérges és nem mérges gázok az épületekben? És mi van a csökkenő zajszennyezéssel?
Ha belegondolsz ezeknek jórészét ugyanúgy lehetne számolni és nem csak az elköltött milliárdok lennének a mérleg egyik oldalán, hanem a másik oldalon a csökkentett kiadások, jobb közérzet és hasonlók.
Én nem egyszerűsíteném le a kérdést, annyira mint te :)
-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu
Ti egyszerűsítitek le
Ti egyszerűsítitek le :(
Azt mondjátok hogy dugódíj == hegyilevegő a belvárosban.
Mivel ez nem így van, a fenti kommented értelmét veszti :(
"Azt mondjátok hogy
"Azt mondjátok hogy dugódíj == hegyilevegő a belvárosban."
Már bocs de neked ezt a nagyszerű logikai következtetést miből sikerült levonni? Ki állított itt ilyent?
Na ez az árnyékbox :)
"És mi van a közben eltelt
"És mi van a közben eltelt idővel ameddig X ember betegszik meg, ütödik el és amilyen kárt okoznak az autók által kibocsátott mérges és nem mérges gázok az épületekben?"
Ebből az következik, hogy ha bevezetnék a dugódíjat, akkor szükségszerűen kevesebb megbetegedés lenne. Ez koránt sincs így.
Igen, nagy
Igen, nagy valószínűséggel a kevesebb kocsi kevesebb káros anyagot bocsátana ki ami kevesebb megbetegedéshez vezetne? Melyik részével nem értesz egyet?
Azért örülök, hogy lemondtál már arról, hogy azt próbálod erőltetni hogy mi hegyi levegőt írtunk.
De épp az a lényeg, hogy
De épp az a lényeg, hogy nagy valószínűséggel nem lenne kevesebb kocsi.
A 400+ Ft-os benzin miatt már csak azok használják, akiknek feltétlenül szükséges. Ők akkor se teszik le, ha még megsarcolják őket.
Tehát sehogy se lesz a belvárosban hegyilevegő, szóval felesleges a dugódíj.
Jól van, akkor fizessük
Jól van, akkor fizessük vissza az EU-nak azt a 180 milliárdot amit a 4-es metróra adtak, majd lesz valahogy, és ne is törődjünk azzal az évi 10-30 milliárd bevétellel, amit a dugódíj hozna.
Egyébként a tervezetben benne van a Körvasútsor-i körgyűrű és a hozzá tartozó Duna-hidak is!:P
28. oldal:
https://www.box.com/s/7119cbdb77c4f05226e9
"Nincs meg a budapesti
"Nincs meg a budapesti dugódíj bevezetésének teljes körű feltételrendszere, ezek hiányában viszont indokolatlan lépés lenne a beszedése - mondta Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója pénteken a Gazdasági Rádió Mozgásban című műsorában."
http://hvg.hu/itthon/20120720_vitezy_dugodij
Na, akkor hajrá, van egy
Na, akkor hajrá, van egy rakás munkanélküli az országban, nyomás körutakat építeni. Mire várunk?
Vitézy BKV-val jár
Vitézy BKV-val jár melózni az ötödik kerületbe?
Szénhidráttal rakom oszt?
Powered by ALPSKO mleko
És mekkora területen
És mekkora területen vezették be londonban és mekkorában akarták nálunk?
Mert ott kb a szűk belváros, nálunk meg a hungárián belül.
Az ottani szűk belváros kb
Az ottani szűk belváros kb pont akkora, mint nálunk a Hungárián belüli rész (googlemaps-os kézi méricskélés szerint), nagyjából egy 6 km átmérőjű kör.
http://www.tfl.gov.uk/tfl/roadusers/congestioncharge/whereandwhen/
úgy tűnik, az senkit nem
úgy tűnik, az senkit nem érdekel, hogy az szennyezés, ami mondjuk a Belvárosban lecsökkenne, átrakódna a Belvároson kívüli részekre? Mert ott ugye lehetne kormolni tovább..
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
Jó kérdés, nem tudom ez a
Jó kérdés, nem tudom ez a 16%-os forgalomcsökkenés a zónán kívül is hat, vagy ott épp ellenkezőleg, megnő a forgalom.
Az én kis egyszerű parasztlogikámmal úgy vélem, hogy nem nőne a szennyezés, hiszen aki az agglomerációból jön keresztül a külvároson a belvárba, az eddig is szennyezett amíg keresztüljött, ezután is fog a zónahatárig,
aki a külvárosból jönne a belvárosba kocsival, az inkább átszáll tömegközlekedésre/bringára, mert minek fizessen dugódíjat, aki meg amúgy is a belvárban van nem hiszem hogy kimenne a külvárosba pöfögtetni az autót.
Az egyedüli plusz szennyezést a város egyik végéből a másik végébe autózók adnák, akik eddig keresztülhajtottak a belváron, most meg valami körgyűrűn kerülnének, ott szennyezve a helyieket (de nekik már lehet megérné inkább a párszáz forintos dugódíj kifizetése, hogy átvághassanak a belváron és ne kelljen kerülniük).
Hogy Icarus szavaival
Hogy Icarus szavaival éljek:
"Én nem egyszerűsíteném le a kérdést, annyira mint te :)"
Jajjmár, nincs jobb dolgod?
Jajjmár, nincs jobb dolgod? Növeld a GDP-t!:P
Na jó akkor a megoldási javaslatom az, hogy az uralkodó széljárás irányában kibővíteném a zónát, hogy az esetleges többlet szennyeződés a szelek szárnyán ömöljön vissza a gonosz agglósok nyakába!
Így jó lesz?:)
A belvárosi forgalom
A belvárosi forgalom (Rákóczi, Váci-üllői, rakpart stb) átrakódna a Hungáriára, ott dugó lenne, így a hungárián kívüli nemlétező körgyűrűket helyettesítő utakon nőne meg a forgalom.
A belvárosi meg ugyanúgy kimegy majd a külső részeken lévő munkahelyére (mert nem csak a belvárosban vannak munkahelyek, hanem a hungária környékén is), és ezt ráadásul ingyen teheti meg.
A legnagyobb koromforrások
A legnagyobb koromforrások (kamionok) a külső kerületeket, agglomerációt szennyezik:
http://www.fovinform.hu/szabalyozasok/sulykorlatozasok.php
Korom kibocsátás akkor fog növekedni, ha sokan váltanak taxira a zónahatártól és nem közösködnek. Taxik 70%-a dízel.
Szénhidráttal rakom oszt?
Powered by ALPSKO mleko
"A legnagyobb koromforrások
"A legnagyobb koromforrások (kamionok) a külső kerületeket, agglomerációt szennyezik:"
Mégse a belvárosra kellene dugódíj?
Shag, mikor tanulsz meg
Shag, mikor tanulsz meg célozni?
Benzines autóból nem jön korom általában, kivéve ha túllövi az adagot régebbi gépeken a karburátor, újabbakon injektor. Ellenben jön bőven CO, CO2, NOx, továbbá szénhidrogének, kopott motoroknál részben elégett motorolaj. Sok dízelmotoros autó hajt be a belvárosba, jut bőven anyag a BKV buszok adagján felül.
Azt se hagyd ki, hogy milyen összetételű a járműpark kor szempontjából. Nemzetközi fuvarozásban 8 évesnél idősebb teherautó nem vehet részt. Az Euro IV standard 2005.10. hóban lépett életbe:
http://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards
Ellenben az év túlnyomó részében simán be lehet pöfögni a kehes kettes dízel Golffal jókora fekete pamacsokat hagyva hátra, ha nincs szmogriadó. Az meg úgy van kialakítva, hogy lehetőleg fehér holló gyakorisággal kelljen elrendelni... Akkor is csak a példának felhozott Euro nullás bontószökevényekre...
Szénhidráttal rakom oszt?
Powered by ALPSKO mleko
- megyek autózok egy órát
- megyek autózok egy órát a belvárosban.
-jaj, ne! ha oda mész, dugódíjat kell fizetned!
-ja, tényleg. akkor inkább kimegyek autózni a szántóföldre.
Így gondoltad, pontagy?
----------
sárga vót az...!
Nem, hanem pl. a corvin
Nem, hanem pl. a corvin bevásárlóközpont helyett a duna plázába megy. Akkor is ha az éppen 2x annyi út.
én azt hiszem, nem a corvin
én azt hiszem, nem a corvin bevásárlóközpontba menő forgalom teszi ki a belvárosi gépjárművek zömét. (oda ráadásul elvisz a villamos, aminek igénybevétele még egy kis sörözést is lehetővé tesz.)
----------
sárga vót az...!
"...egy kis sörözést is
"...egy kis sörözést is lehetővé tesz"
Bravó!
Így is elég magas az alkoholizmus aránya itthon!
Na megyek egyet sörözni:)
Na megyek egyet sörözni:)
A sorozest es az
A sorozest es az alkoholizmust ne keverd mar - miert ilyen vegletekben gondolkodsz?
-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu
ez csak egy példa volt. de
ez csak egy példa volt.
de a hungárián garantáltan megnő a forgalom, ami miatt még többen fogják azt a kisebb utcákon keresztül kikerülni a külvárosban.
(hungária 2*3 sáv, ehhez jön még min a pesti rakpart 2*1, váci-üllői 2*2, rákóczi 2*2 sávjából a dugódíj miatt eltűnő külvárosok közötti átmenő forgalom)
kovácske, úgy gondoltam,
kovácske,
úgy gondoltam, hogy aki nem megy be a díjas zónába, de elpöfög addig, és ha ezekből több is van, akkor több a szennyezés, nem? Mondjuk, valakinek dolga van a Belvárosban (minden nap ott dolgozik) keres egy parkolót, lerakja az autót a zónán kívül. Én nem egy ilyen ember lenne, tippem szerint.
---
"Atyám, bocsáss meg nekem. Én egy féreg vagyok." - Kurgán
De ezek most is megvannak,
De ezek most is megvannak, annyi különbséggel, hogy nem áll meg lerakni az autót, hanem bepöfög vele a belvárosig. Zónahatáron kívül így is-úgy is ugyanannyit szennyez.
vagyis egy 2 milliós
vagyis egy 2 milliós városban szerinted ugyanakkora dugódíjas terület szükséges, mint egy 3x akkora területű 10+ milliósban?
Nem szerintem, hanem a
Nem szerintem, hanem a döntéshozók, illetve a hazai dugódíj kitalálói szerint.
Mondjuk ha rajtam múlna, én a körúton belülre nem is engedném be a forgalmat, csak a taxik, buszok meg a kivéve engedéllyel-esek (ott lakók, áruszállítók, mentő, ilyesmi), úgyhogy még szerencse, hogy nem én vagyok hatalmi döntéshozói pozícióban..
" meg a kivéve
" meg a kivéve engedéllyel-esek (ott lakók"
Nem tudom hogy mennyit jártál arra, de sok helyen nappal könnyebb parkolót találni, mint éjszaka. Vagyis sokkal több az ott lakó, mint aki oda utazik
Ja igen és azonnal
Ja igen és azonnal megszüntetném az utcán parkolást, jó is hogy mondod! Csak parkolóházban, mélygarázsban, kialakított parkolókban lehetne parkolni, viszont ezeknek a díját legalább a felére/harmadára csökkenteném, hogy ne üresen ácsorogjanak, mint most. Ejj, de szép is lenne ez a város..
Amúgy minden nap itt járok, ezért sem mindegy milyen levegőt szívok itt nap, mint nap.
+1. autóvásárlási
+1.
autóvásárlási engedélyt csak igazolt garázstulajdonosnak.
vagy azt is támogatom, hogy a parkolók területén (bp összes útja) max 30km/h legyen a sebesség. a parkoló nem hungaroring, hogy száguldozzunk.
----------
sárga vót az...!
vajon a tömegközlekedés
vajon a tömegközlekedés fejlesztését is visszacsináltathatná a parkolóház azzal az indokkal, hogy ettől csökken a bevétele?
----------
sárga vót az...!