Arra gondoltam sagan és Icarus vitáját olvasva, hogy összehozhatnánk egy vitaestet valahol ebben a témában. Sagan bemutathatná a teljes budapesti kerékpárút-hálózat bejárása legpikánsabb helyeit. Meghívhatnánk egy Kerékpárosklub közeli mérnököt aki elmondhatná hogyan zajlik egy út tervezése, milyen kompromisszumpontok vannak, gyakorlati példákkal. Én is szívesen árnyalnám a helyzetet azzal hogy vázolom hogyan lettem futárból bringaút fan, majd abból bringasávos, majd piktós, majd hogyan és milyen hatások miatt rázódott bennem össze az egész, a mai állapotba, mikor nem tudok általánosan állást foglalni a kérdésben. Nagyon élvezném ha "megütköznénk", még ha a konklúziót már most is tudom: "jogot a szabad úthasználathoz". Lenne egy ilyen eseményre érdeklődés? Mert ha igen, akkor keressünk egy helyet és csináljuk meg. Szerintem 30-40 embertől már érdekes és interaktív lenne.
20 kommentben jelzett érdeklődés után belevághatunk.












Engem nyilván érdekelne
Engem nyilván érdekelne :)
-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu
engem érdekel. viszont ha a
engem érdekel.
viszont ha a konklúziót tudod, akkor miért is kell a vita?
nem vagy biztos magadban, vagy inkább meggyőznéd a többieket?
Ha valami előremutató ki
Ha valami előremutató ki tud jönni belőle,akkor csináljuk.
Egyébként is volt tervezve egy best of BP mappa :)).
----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc
Engem is érdekelne, de
Engem is érdekelne, de sajnos decemberig nem lesz időm rá :(
Egyébként lehet, érdemes volna valakit a BKK-tól is elhívni, aki a kompromisszumokat köti. Mert ugye az az egyik dolog, hogy a mérnök tudja, hogy mi lenne a jó, meg a másik hogy mit rendeltek és miért.
----------
egyenbillengészeti körduplányidomár
(by Fly)
Igen, akár ezt is lehet.
Igen, akár ezt is lehet.
Érdekel, ezért egy újabb
Érdekel, ezért egy újabb változatot is bedobnék:
bringasztráda, azaz széles kerékpárút, amin mind a családok és bátortalanabbak, mind a magukat tapasztalnak érző bringások tudnak egymás mellett haladni. 2×2 sávos párhozamos közlekedésre alkalmas kerékpárút. Természetesen csak ahol van rá hely (legfeljebb gk. forgalom kárára), a többi helyen forgalomcsillapítás és lassítás.
vagy ugyanez városok
vagy ugyanez városok összekötésére...
és beleér a kezem... :))))
Amíg a 2*1 sávos
Amíg a 2*1 sávos bringautak sincsenek mindenhol, addig felesleges ilyenről álmodozni.
Ó ezek, az "amíg ... addig
Ó ezek, az "amíg ... addig ..." típusú érvek...
-
Zsurmi
kifejtem bővebben: amíg
kifejtem bővebben:
amíg nincs minden életveszélyes főút mellett és a turisztikai célpontok között 2*1 sávos bringaút, addig idióta hülye az aki 2*2 sávos bringautakat akar.
Ugyanolyan idióta, mint aki szinte nulla forgalomra M6-os autópályát épít, miközben a másodrendű főutak többségén több az úthiba, mint a sima aszfalt.
Köszi a minősítést, én
Köszi a minősítést, én is hasonlót alkalmaznék rád, de nem vagyok olyan, mint te....
Szóval a tényleges mondanivalóm: ha gondolkodnál egy kicsit és ismernéd az országban a gazdaságié és közigazgatási dolgokat, akkor tudhatnád, hogy attól, hogy egy adott város tud és akar is a kerékpáros infrastruktúrákba "ölni" pénzt, attól nem biztos, hogy a többi is foglalkozik az üggyel. Illetve nem biztos, hogy a többinek van rá kerete. Nyilván sok ilyen irányú fejlesztés kap EU-s támogatást, de ha nem jól terveztetik meg, vagy direkt zsebtöltő projektet terveznek, akkor fabatkát sem ér. Mivel a települések közti kerékpárút építéséhez általában össze kell fognia a két településnek és közös nevezőre kell jutniuk az igényeket illetően (is), így elég ritkán fognak bele ilyenbe. Viszont népes fővárosunkban most elindult vmi a nagyjából helyes irányba, és egyre több kerékpáros infrát építenek/alakítanak ki így itt szerintem nyugodtan lehet álmodozni brigasztrádáról. Pl. el tudnék ilyet képzelni a budai dunaparti bringagyász mellet, hogy a megnövekedett gyalogos és kerékpáros forgalom külön legyen választva. Mivel ott annyian tekernek nap-mint nap, hogy már alig van lehetőség az előzésre a szembe-forgalom miatt, így ott nagyon nagy szükség lenne egy 2×2 sávos bringaútra. Míg vannak olyan utcák, ahova a kis gk. forgalom miatt teljesen fölösleges még kerékpár nyomot is felfesteni. Nyilván vannak olyan budapesti kerékpárutak, bringagyászok, amiket már ideje lenne felújítani a burkolat minősége miatt (is). De ezen felújításokkal párhuzamosan az új igényeket is ki lehetne elégíteni.
Illetve vannak olyan helyek, ahol inkább a meglevő infrát kéne felszámolni a belesetveszélyessége miatt. Szóval ilyen idiótaságok juttottak hirtelen az eszembe.
+1 az utaknak, +1 a
+1 az utaknak,
+1 a gondolkodásmódnak.
Általában hiányzik az igények és a lehetőségek racionális számbavétele. A biciklisek oldaláról gyakran valami vallásos hittel érvelnek egy bizonyos megoldás mellett (minden infra szar/csak a külön vezetett jó)
Kivételes megoldások is alkalmazhatók, pl. bringasztráda a Duna mellett, de kompromisszum szükséges az ÁLMODOTT turisztikai nyomvonalak esetén ahol felfűzhető aszfaltutak állnak rendelkezésre milliárdos értékben.
" Pl. el tudnék ilyet
" Pl. el tudnék ilyet képzelni a budai dunaparti bringagyász mellet, hogy a megnövekedett gyalogos és kerékpáros forgalom külön legyen választva. Mivel ott annyian tekernek nap-mint nap, hogy már alig van lehetőség az előzésre a szembe-forgalom miatt, így ott nagyon nagy szükség lenne egy 2×2 sávos bringaútra"
Sajnos még mindig nem megy jól a gondolkodás.
Mi történne a 2*2 sávos bringasztrádán? A "hétvégi bringások" szépen tekernének egymás mellett, apuka-nayuka-kiccsalád, ugyanúgy hátráltatva az önjelölt schumikat. Miközben ott a Fő utca ahol simán tud haladni akinek sürgős.
" hogy egy adott város tud és akar is a kerékpáros infrastruktúrákba "ölni" pénzt, attól nem biztos, hogy a többi is foglalkozik az üggyel. Illetve nem biztos, hogy a többinek van rá kerete."
Akinek van rá kerete, az sem fog sokkal többet költeni rá mint ami szükséges, hiszen másra is költhetik azt a pénzt.
Persze lehet álmodozni faszságokról, de akkor ne hagyjátok ki a követelési listáról az ingyen sört és örök életet se.
"Természetesen csak ahol
"Természetesen csak ahol van rá hely (legfeljebb gk. forgalom kárára)"
Ahahahhahaha... nyilván.
én meggyőződéses
én meggyőződéses liberális vagyok, és nem hiszem, hogy pont a várható társaság tudna meggyőzni az általad jósolt konklúzió helytelen voltáról...
Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?
Hogy lehet az helytelen,
Hogy lehet az helytelen, hogy a városban lehessen használni az utat IS?
Ahhoz túl liberális.
Ahhoz túl liberális. ;)
Tréfát félretéve, engem is érdekelne ez a beszélgetés. :)
--
Every day I'm riding the 'Tour de Fuck You'
szerintem is, de akkor meg
szerintem is, de akkor meg mitől lesz ez vita?
Lehet hogy nem szólnék
Lehet hogy nem szólnék hozzá, de érdekelne egy átfogó kép a hivatalos álláspontokról és a helyzetről.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
"milyen kompromisszumpontok
"milyen kompromisszumpontok vannak, gyakorlati példákkal"
Pl:
Az emberek 90% szerint bringasáv még egy kihalt utcában is veszélyes. Infráról politikus dönt, a politikusról meg a "zemberek"
Forráshiány miatt összekötik a kellemeset a hasznossal, vagyis a bringautat a hasznos járdaépítéssel. Megfelelő lobbizással kisebb forgalmú utaknál rá lehet venni őket arra is, hogy a bringaútpénzből az úttestet szélesítsék, az egészet egybe szőnyegezzék le, és sávot jelöljenek ki.
a közművek jelentik a legnagyobb gondot, bringaútaknál sokkal komolyabb és nagyobb beruházásokat is kell emiatt milliárdos pluszköltséggel áttervezni. (lásd pl. MillFAV)
Na, én szívesen elmennék,
Na, én szívesen elmennék, bár nagy eséllyel csak hallgatónak.
Engem is érdekelne, csak
Engem is érdekelne, csak olyan időpontot kellene találni, amikor munka után sokan tudnak odaérni
=============
Kék-fehér Magellan
Fekete-szürke Bagaboo
Péntek esti Floorball
Engem is érdekel
Engem is érdekel
Nincs kizárólag
Nincs kizárólag üdvözítő megoldás. Csupán az igényeknek és lehetőségeknek leginkább megfelelő megoldás.
Én 18 órát zötyögtem a buszon hazafelé Hollandiából, és rengeteget gondolkodtam azon, mit lehet nálunk, Gödöllőn másolni a látottakból. Hát, a technikai megoldásokon kívül nem sokat. Más a város utcaszerkezete, mások a házak, a telkek, az emberek...
Lehetne esetleg egy
Lehetne esetleg egy tervezőmérnököt találni, aki előadná a kerékpárúttervezés jelenlegi hivatalos ábécéjét? Pl. azt a győri járműgépészeti főiskolai tanárt akinek a borzasztó tankönyve be volt linkelve máshol? Vagy Peta tudna találni valakit a műegyetemről?
--------
A CM-en nincsen rasszizmus, de igény az van rá.
engem is érdekel
engem is érdekel
Én is mennék, hétköznap
Én is mennék, hétköznap 6-ra oda tudok érni bárhova.
__________///Hemü\\\___________
\ Az autós és a kerékpáros nem két /
\ ember, hanem két archetipus. /
reggel vagy este?
reggel vagy este?
Reggel hatra szeretnék
Reggel hatra szeretnék menni (nem). :-)
6ra még én is, 9re elég,
6ra még én is, 9re elég, ha beérek a munkahelyemre :)
Én is én is. Ez már akkor
Én is én is.
Ez már akkor 11 ha jól számolom.
Alap, hogy ott legyek. +1
Alap, hogy ott legyek. +1
ha akkor lesz amikor
ha akkor lesz amikor ráérek
.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!
Remek ötlet, engem is
Remek ötlet, engem is érdekel!
---
Kertvárosi Bringajárőr
Ha jo idopontban lesz, akkor
Ha jo idopontban lesz, akkor en is szivesen.
Perpill 325 jelenetem van video formatumban a "Miert nem..." konyvtarban. Le tudom szurni a durvabbakra, es tudom vinni azokat is CD-n vagy DVD-n, ha esetleg lehet videokat is mutogatni...
ha bele bírom féreszteni
ha bele bírom féreszteni az időmbe akkor nagyon érdekel.
Én is szívesen
Én is szívesen jönnék.
Akár előre össze lehetne gyűjteni kérdéseket.
Én amúgy tök szívesen elhívnék dinoszauruszokat is (kerületi főépítészek pl.), vagy vidéki tervezőket
****
Szereld meg a bringád!, Belvárkodj!
A járdázók elütik anyádat? Küldd őket a... Bebiciklizésre!
Sztem inkább legyünk
Sztem inkább legyünk tisztában előbb azzal mi lenne a megvalósítható és az üdvös.Ha vitapartnereket hívsz kb az lesz belőle mint a tolvajkergetős blogokból és a végén ülünk három órát és ugyanolyan hülyén jövünk el mint amikor odamentünk.
Kellene előbb egy tabula rasa hogy akiket érdekel azok pl első kézből megismerjék a hogyan csináljunk bringautat c barkács lexikon első fejezetével.Aztán ha már pengék vagyunk akkor essünk neki a fő hülyéknek egy másik fórumon vagy a kamerák előtt.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Szerintem is ennek volna
Szerintem is ennek volna főleg értelme. Mármint az itteni közösség vagy ismeri már alapból a helyzetet, vagy nincs olyan helyzetben hogy ha megismeri akkor változtatni tud rajta.
Vagy van itt egyáltalán miről vitatkozni?
+1 Engem az érdekelne, hogy
+1
Engem az érdekelne, hogy egy egy ötlet kipattanásától milyen lépések, folyamatok zajlanak egészen odáig, hogy itt megjelenik xy-tól egy bejegyzés, mert nem lett jó a megvalósítás. És közben belement, mondjuk, 40 millió forint.
Ami még nagyon fontos lenne a lépésekkel kapcsolatban, hogy milyen szabályok, szabályzatok, szabályzat részek, szabványok, ajánlások, törvények stb. alkalmazása szükséges egy-egy lépésnél. Ezen szabályzatok elérhetősége. Vagy összegyűjteni és elérhetővé tenni. (Később folyamatosan aktualizálni.) Ezekből az is kiderülne, hogy mi az, ami jogszabályi kötöttség (és adott esetben hülyeség) és mi az, amit jó- és rosszszándékú emberek "mert nekem így tűnik megfelelőnek" alapon határoznak, határozhatnak el. Azaz, hogy hol, kinél milyen jellegű témában lehet, kell "érdekvédeni" később.
Folyamatábrakészítést vállalok.
Szívesen
Szívesen meghallgatnám.
Jó volna egy bringabarát tervező, aki elmondaná milyen lépések előzik meg az infra létrejöttét. A hatóságok engedélyei, a tervek milyen logikai /vagy nem logikai/ sorrendben épülnek egymásra. Az sem baj ha ő maga még nem vett részt hasonló eljárásban, elég ha ismeri az ügymenetet. Hogyan lehet időben "elkapni" és eséllyel beleszólni a dolgokba akkor, ha egyébként nem kérnek civil kontrollt?
Hát ahogy látom a húsz
Hát ahogy látom a húsz már rég megvan, de érdekel :)
Jönnék. Ne
Jönnék. Ne csütörtökön. Csinálhatnánk videót.
Martin Engem is érdekel, ha
Martin
Engem is érdekel, ha nem munkaidőben lesz
Felénk "vidéken" a
Felénk "vidéken" a következő jogszabályokra alapozva építik a szűkített, piros macskaköves bringagyászokat:
http://www.utkezelogyor.hu/ugyfelszolgalat/letoltheto/83-mszaki-jelleg-j...
A röhej az, hogy a következő célkitűzésekkel:
"Várható hatások és eredmények:
- közvetett hatások: gazdaságfejlesztés, életlehetőségek és életminőség fejlesztése
- közvetlen hatások: csökkenhet a szállítási idő, javul a biztonság, csökken a környezeti terhelés, javul a települések és a régió kapcsolatrendszere, csökken a szállítási veszteség
- eredmény indikátorok: épített, korszerűsített, javított utak, kerékpárút hossza."
Talán ide beírható, de
Talán ide beírható, de (szerintem) ha hirtelen minden magyar bringára és autó volánja mögé egy holland vagy dán ülne, egycsapásra minden probléma megszűnne.
A közlekedés a társadalom görbe tükre. Amíg nálunk természetes a gyengébb, szerencsétlenebb, mélyebb sorsú elnyomása, kizsákmányolása, semmibe vevése mind az üzleti mind a szociális érintkezésben, mind az általános politikában, addig a közlekedéstől se várjunk mást. Ez a mentalitás már az infrák tervezésénél jelentkezik, bele van égve az autósok kasztjához tartozó tervezőmérnökök agyába. Akik leszarják a gyalogos/kerékpáros konfliktusgenerálást, hiszen azok mind a hierarchiában alatta vegetáló páriák. A lényeg hogy mindent eltakarítsanak az autósok útjából. Aztán az ilyen alaphozzáállással megtervezett infrákon közlekednek a magyarok a maguk világnézetével.
Ez van. Ki kell halnia még 1-2 generációnak amíg jobb lesz. Vagy még rosszabb.
Elnézést, kikívánkozott.
--------
A CM-en nincsen rasszizmus, de igény az van rá.
A ti retorikátokban szokott
A ti retorikátokban szokott megjelenni, hogy az autókat mennyire nehéz irányítani, meg kilátni belőle, bezzeg a bringa, az olyan mintha megnyílna a földcsakra!!! Na, erről van szó. A nagy és nehezen irányítható dolgoknak a szárazföldön és a vízen is elsőbbségük van.
Látom, jól átment a
Látom, jól átment a hozzászólásom lényege. :-( Neked biztosan ki kell halnod ahhoz hogy jobb legyen a többieknek. De azért ne siess, vagytok még sokan ebben a generációban ilyen mentalitással.
--------
A CM-en nincsen rasszizmus, de igény az van rá.
Mentalitás?:D Van egy
Mentalitás?:D
Van egy tény(?) amit szerettek hangoztatni, miszerint a bicikli sokkal mozgékonyabb, mint bármelyik másik gépjármű. Persze ezt inkább a pirosozásra mentségként szoktátok felhozni, ami ugye szerintetek szerzett félig-meddig jog. Az viszont természetesen nem tetszik, amikor megfordítjuk a dolgot és ugyanazt a tulajdonságot, miszerint a bicikli mozgékonyabb, mint a gépjárművek, egy teljesen más kontextusba helyezzük és azt mondjuk, hogy mivel a bicikli mozgékonyabb, ezért nem okoz neki gondot elsőbbséget adni a nagyobb és lomhább gépjárműveknek.
Az a baj, hogy a bringás érvrendszert pillanatok alatt szét lehet kapni, ha az ember megfordítja. És általában a fordítottja sokkal jobban védhető.
Nem szoktam ilyent írni, de
Nem szoktam ilyent írni, de most ide leírom. Barom vagy. Elnézést mindenkitől.
--------
A CM-en nincsen rasszizmus, de igény az van rá.
Ez is egy vélemény.
Ez is egy vélemény.
Ha még csak az lenne. De
Ha még csak az lenne. De sajnos tény.
--------
A CM-en nincsen rasszizmus, de igény az van rá.
Ördög ügyvédje, csak
Ördög ügyvédje, csak barom módon csinálja.
__________///Hemü\\\___________
\ Az autós és a kerékpáros nem két /
\ ember, hanem két archetipus. /
Pistike elmegy a cirkuszba.
Pistike elmegy a cirkuszba. Megy a műsor, egyszer csak kijön a bohóc a porondra egy szamárral. Kiszúrja Pistikét és megkérdezi:
-Öcsi! Te vagy a szamár eleje?
-Nem.
-Te vagy a szamár hátulja?
-Nem!
-Akkor te vagy a szamár!
Mindenki nevet, kivéve Pistikét.
Másnap azért megint elmegy a cirkuszba. Ismét jön a bohóc, megint kiszúrja Pistikét:
-Öcsi! Te vagy a szamár eleje?
-Nem!
-Te vagy a szamár hátulja?
-Nem!
-Akkor te vagy a szamár!
Megint mindenki nevet. Pistike dühösen hazamegy és szól Feri bácsinak a frappáns válaszok nagymesterének, hogy segítsen neki visszavágni.
Pistike és Feri bácsi, a frappáns válaszok nagymestere másnap elmennek a cirkuszba. Jön a bohóc a szamárral és megint Pistikét kérdi:
-Te vagy a szamár eleje?
-Nem!
-Te vagy a szamár hátulja?
-Nem!
-Akkor te vagy a szamár!
Mindenki nevet, mire Feri bácsi, a frappáns válaszok nagymestere feláll és megszólal:
-Hé bohóc! A kurva anyád!
Egyébként teljesen jogos
Egyébként teljesen jogos is volna, tetszik is az érv, mindkét irányból. Csak hibás.
Egyrészt, mert egy autó akkor lomhább a biciklinél, ha hasonló nagyságú erő hajtja, és ez nem igaz. Az itthon parkoló autó papír szerint tud 74 KW-t, gyakorlatilag már nem, de a mai átlagteljesítménye az autóknak 50 KW felett van szerintem. Én az alapján, hogy 45 perc alatt értek be Budakalászról a Petőfi hídhoz, durván 4 W teljesítményt tudok leadni. Remélem érzékelhető a különbség.
Másrészt, ha egyező sebességet figyelünk, akkor arról a tempóról az autó hamarabb meg tud állni (hatásosabb fékek), és hamarabb fel tud rá gyorsulni (a nagyobb súlyhoz szabott erejű motor).
Érdemes elfilózni, hogy miért "mozgékonyabb" a kerékpár, de szerintem csak az arányok miatt. A számolás egyszerűsége kedvéért legyen 5 W a teljesítményem, és vegyük tényleg 50 KW-nak az autót. Tehát egy tízezrednyi leadott teljesítményre ~pár század akkora súly jut (attól függ ugye, egy csontkollekció bringás és egy SUV más eredményt ad, mint egy izompacsirta és egy SMART, de így is 0,01 és 0,1 közt van). Ezért van az, hogy arányaiban bringával nehezebb gyorsulni, mint autóval: az egy kilóra jutó teljesítmény sokkal kisebb (magamból és az itthoni kocsiból kiindulva (5/80)=0,625 vs (75000/1150)=66,666).
Akkor miért tűnik mégis mozgékonyabbnak? Egyrészt hamarabb tudja elérni a nem túl magas végsebességét, másrészt a megállás is rövidebb időt és utat vehet igénybe (pusztán a sebességéből fakadóan, hiszen rosszabb fékek vannak a bringán, mint egy autón), másrészt az irányváltási képesség miatt. Ez utóbbit érdemes megnézni szerintem.
A kanyarodás a tapadástól és a sebességtől függ, elég nagy tempó esetén. Ezt a tempót azonban kerékpáros nem nagyon éri el, ha eléri, nem biztos hogy nagyon szeretne kanyarodni (kisebb a tapadás, magasabb a súlypont, rosszabb az alátámasztás). Kis sebességeknél ezek nem nagyon számítanak, de ott vannak a méretek! Egy kisgyerek bringájának tengelytávja (az egyik tényező, amitől a konkrét fordulási képesség, fordulókör függ) nagyjából 1 méter, míg a legtöbb autóé minimum 2 méter (nem tévedtem sokat, ez egy kisautó). Erre azért nem érdemes támaszkodni, mert a fordulás maga nem segít a dolgon, hiába fordulékony egy kisgyerek, nehezebben kerül ki egy autót, mint egy felnőtt, ennek pedig a kerékméret az oka. Ezt nem tudom rendesen megindokolni, de az az érzésem, hogy az "autók közt cikázáshoz" a nagyobb kerék megfelelőbb. Lehet, hogy tévedek, mert az sem elhanyagolható, hogy mennyi időalatt állítom a kereket a kívánt irányba: a bringánál seperc alatt megvan (bedőlök, vagy a kezemmel berántom akár keresztbe), az autónál pedig áttétel függő, de másfélszer körbe kell általában forgatni a kormányt, hogy elérjek az egyenesből egy végponthoz. Másfél fordulat vs. max negyed. (Itthon a kocsiban nincs szervó, de az autók többségében igen, ezért nem éri meg az erőkarokon lovagolni.)
Tehát igen, tekinthető a kerékpár mozgékonyabbnak, de pont nem a meghajtás és fékezés ereje miatt. Ebből a szempontból ugyanis a kerékpáros a lomhább.
----------
egyenbillengészeti körduplányidomár
(by Fly)
A fekutat sokszor
A fekutat sokszor hangoztatjak, hogy a kerekparral hosszabb, bar kepletet meg nem lattam erre. Tegyuk fel, hogy igazuk van: ha konnyebb megallni egy autoval, miert is ne alljon meg tobbszor, nemde?
(Mivel ironizalok, ezert most vonatkoztassunk el a plusz legszennyezettsegtol.)
Egy vonatnak/villamosnak viszont kihasznaltsagtol fuggetlenul mindig nagyobb fekutja lesz, mint egy autonak vagy kerekparnak, tehat elvezheti az elsobbseget tovabbra is.
Egyetértek. Egyébként, ha
Egyetértek. Egyébként, ha belegondolsz, az alacsonyabb sebességhatár megfékezné a gyorsítás-lassítás miattin plusz benzinfogyasztást és fékkopást, és a kisebb tempó miatt kisebb légellenállásnak köszönhetően hatékonyabban is lehetne menni (mondjuk nem vagyok ebben olyan biztos, még folynak a tesztelések.)
----------
egyenbillengészeti körduplányidomár
(by Fly)
fogyasztás a legnagyobb
fogyasztás a legnagyobb sebességfokozatban a legkisebb sebességnél a legkisebb, vagyis autótól függően 35-80 km/h között.
Persze a sok elmebeteg huzatja a kocsit, mert az a menő, aztán rinyálnak a benzinkúton.
A motornak viszont árt a
A motornak viszont árt a nagy nyomaték. Vagy valami ilyesmit olvastam a totalcaron még régen.
Bár ez már nagyon off, majd jelentkezek, ha találtam valamit a hétköznapi kísérletezéssel. :)
----------
egyenbillengészeti körduplányidomár
(by Fly)
OFF. Az árt ha alacsony
OFF.
Az árt ha alacsony fordulaton padlógázt nyomsz.
De takarékosan úgy gyorsítasz, hogy aránylag magas fokozatban nagyon kis gázadással.
Lassítani meg csak motorfékkel amíg lehet.
Kis odafigyeléssel simán lehet 20-40%-ot spórolni egy átlagautóshoz képest.
Ne kérlek ezt ne,ezekből
Ne kérlek ezt ne,ezekből lesznek a városi legendák.
Minden motort egy adott teljesítmény értékre, vagy teljesítmény tartományra terveznek a hozzá tervezett fogyasztás és fordulatszám mellett.Ehhez jön az áttételezés (sebesség váltó, differenciál mű).
Ezek segítségével tudjuk a fordulatot és a nyomatékot változtatni úgy hogy a motor viszonylag az optimum pontjában üzemelhessen.
A legjobb teljesítményt a legjobb fogyasztás mellett leadó motorok az un stabil motorok pl generátorok hajtó motorjai ami egy optimális közeli (erre méretezett) fordulat-nyomaték-fogyasztás hármasban éli le életét.
A járművekben vezetés technikailag ez nem tartható ezért kell az áttételezés, vagyis az optimum pontjától általában eltérő tartományokban üzemeli a legtöbb idejét a legtöbb jármű motor, kivétel a hosszú távú áru/személy szállítók.
Ezen kívül a motor fejlesztésnek is volt trendje a régi 10-60-as évek beli motorok még lassú fordulatú és nagy nyomatékű motorok voltak ehhez igazodottaz áttételművük is (pl Harley motorok eredetije 20-as évekből származik), a mai motorfejlesztés kisebb tömegű pörgősebb motorokat hozott.
Tehát úgy jó, hogy azoknak a motoroknak amiket nem erre terveztek árt a nagy nyomaték.A T-55 harckocsi dieseleje meg a magas fordulatot utálja és pl 2 fokozatban indul nem egyesben.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
1, az összes nehéz
1, az összes nehéz jármű/teherautó ilyen nem?
2, de akkor minek a tankra egyes fokozat, ha eleve úgy tervezték, hogy sohase használják?
----------
sárga vót az...!
1, Azok amik
1, Azok amik futásteljesítménye zömmel a nyílt útfelületen zajlik (vagy sínen, folyón, levegőben) ergo kevés áttételmű használat van menetközben, tkp ugyan mozgó módon működő, de stabil motorként üzemelnek a járásuk szempontjából nézve.
Az ilyen speciális járművek pl a Kamionok egésze erre a feladatra vannak tervezve és az utakat is hozzájuk méretezik. Így a lehető leggazdaságosabb az üzemük.Ezért gond pl a speditőrnek hogy mindíg tele legyen a kocsi, túl az üres futás kieső hasznán, a jármű sem erre van tervezve. Tkp túlpörgetett módon jár kissé, mert nehéz jó fokozatokat találni a forgalomnak-a minimális fogyasztásnak-és a menetidőnek a kieső terhelés miatt. Pl mekkora gumikat cipel és nincs rajta semmi.
2, Mert harcjármű, még ezen kívül a kormányművel ezt az egyest is le lehet felezni az összes többi fokozattal együtt.Magával a járművel is rombolsz.
Van erre szakszó:legázolni.Használják katonatisztek, pl a Sára Sándor filmben többször mondják, hogy a :"géppuskát legázolták"
Értsd harcban egy tank áthajtott rajta.Ugyanúgy könnyebb erődítéseket is meg lehet rongálni, vagy a házfalakat is ki lehet dönteni vele.Vagy fákat.Van hozzá tolólap azzal pl el tudja ásni magát alacsonyabb tüzelőállásba.
Amikor el kezdtünk vezetni vele a személygépjárműves kezdő "csak neki nekem ne jöjjenek" érzést felváltotta a:"csak neki ne menjek érzés"
Az ember úgy gázolt át egy terepjárón vele hogy észre se vette.Az akácfák két lehetőség előtt álltak, vagy derékba vagy tövestől.
Na ehhez kell az extra nyomaték.Tkp helyesebb így nézni: annyira erős hogy 2-esben is elindul.
Kell azért kakaó ahhoz hogy 25%-os emelkedőn 42 tonna felmásszon még egy 80 centis betonkockára.(ez volt a szembe lépcső vezetési gyakorlat)
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Próbáld ki pl. hogy
Próbáld ki pl. hogy 5-ösben 1200-as vagy 4-esben 1800 fordulatnál (ugyanakkora sebességnél, pl 60-nál) mennyi a fogyasztás.
És milyen veszélyesen nagy nyomaték lenne, ha 60-nal gurulsz egy sima úton.
Pont az a városi legenda, hogy járassuk jó magas fordulaton a motort, mert az a jó. Pirostól-pirosig gyorsulásnál valóban, de fogyasztás szempontjából nem.
Ha nem hiszed nézz be néhány fogyasztásmániás topicba, ahol az általam írt módszer alapján hoznak ki a gyári 2/3 fogyasztást.
(ahogy írtam, kis gázzal gyorsítás és nem 10 km/h-nál 3-asban padlógáz)
Én ennek hol mondok
Én ennek hol mondok ellen?
Pont azt mondom, hogy nincsenek ilyenek mert van erre meg arra tervezett motor, és a cél minden esetben a legkisebb fogyasztás-legnagyobb leadott teljesítmény -leghosszabb élettartam mellett lenne.
Nyilván ez egy kamion motor esetében más méretezési tartományt fed egy Trabanthoz képest. Ill az se mindegy hol és hogyan üzemeltetik az adott felhasználásra tervezett motort.
Nincsenek ilyenek hogy ettől többet fogyasztanak a motorok, meg ettől tönkremennek.Ha üzemszerű használatról van szó.Szabotázs más kérdés.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Na, ezektől a fogyasztási
Na, ezektől a fogyasztási bajnokoktól lassú az autós közlekedés, nem a bringásoktól.
--------
A CM-en nincsen rasszizmus, de igény az van rá.
Nem, a forgalom azoktól a
Nem, a forgalom azoktól a barmoktól lassul, akik az 50-re beállított zöldhullámban 60-70-nel mennek, így minden lámpánál megállásra kényszerítve a mögöttük közlekedőket.
Azoktól is, kétségtelen.
Azoktól is, kétségtelen. De ők csak akkor tudnak feltartani hatékonyan, ha az első rajtkockából indulnak a pirosnál. Az 5.-ben csurgók meg bárhol vannak a folyamban, tudnak lassítani.
--------
A CM-en nincsen rasszizmus, de igény az van rá.
Akkor lehet hogy
Akkor lehet hogy félreérthető voltam. Ezt mond elhiszem, akár városi legenda, akár nem. Arra céloztam, és azt próbálom mérni, hogy hogyan fogyasztok kevesebbet a Békásmegyer-Budakalász szakaszon: ha a 11-esen megyek végig 70-nel ötösben, vagy ha a kis hátsó úton 50-nel 3-masban.
Mert habár a fordulatszám utóbbinál magasabb (bár betehetném négyesbe, az emelkedőt nem komálná), kisebb légellenállást kell leküzdenie, ami pedig a sebesség négyzetével arányos. Mivel én a saját erőmmel a saját keresztmetszetemet és alakomat nehezen tudom 40 fölé gyorsítani, ez alapján az 50 és 70 közt is lehet nagy különbség. De persze egyébként mindez téveszme, elhiszem, meg az ellenkezőjét is (mindkettőt megtaláltam már az interneten, mindkettőt megbízhatónak vélt forrásból), ezért majd kipróbálom. Anyagi okok miatt ez elég lassú folyamat lesz.
----------
egyenbillengészeti körduplányidomár
(by Fly)
" Mivel én a saját
" Mivel én a saját erőmmel a saját keresztmetszetemet és alakomat nehezen tudom 40 fölé gyorsítani, ez alapján az 50 és 70 közt is lehet nagy különbség. "
mivel ugyanaz a levegő hat mindkét járműre, emiatt ugyanúgy van különbség, annyi hogy a bringán a légellenállás "energiaigénye" magasabb mint a gördülési ellenállásé.
Teljesítménydiagnosztikai
Teljesítménydiagnosztikai vizsgálaton voltam még régebben. Ez alapján csak annyit akarok mondani hogy az az 5W amivel számolsz, vészesen alacsony :) Mivel ezt a vizsgálatot a terhelés növelésével végezték, ezért el tudom mondani, hogy akkora állapotomban kb 250W környékén kezdett el igazán fárasztó lenni. 150W még nagyon laza tekerés volt. Szerintem ennyivel nyugodtan számolhatsz magadra nézve is :)
-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu
Hmmm, az könnyen
Hmmm, az könnyen előfordulhat, hogy elszámoltam valamit, vagy eleve rossz feltételezésekből indultam ki.
150/80 még így is alig 2, szemben az autónk hivatalos 66,666-os arányával.
----------
egyenbillengészeti körduplányidomár
(by Fly)
Van még egy dolog, amin
Van még egy dolog, amin Shag beírásai hatására elgondolkoztam az elmúlt két napban bringázás közben.
Álló helyzetből induláskor a talajról egy jó nagyot lökök magamon az egyik lábammal. Ezzel sokkal nagyobb gyorsulást érek el, mint amekkorát akkor a pedállal tudnék (kivéve, ha a láncváltómmal minden megállás előtt igen könnyű fokozatba váltanék, de ilyet én nem szoktam).
Szinte álló helyzetből, de mindkét lábbal a pedálon soooookkal lassabb az indulás. Úgy nem is lenne esélyem a zöldre váltáskor legyorsulni a gépkocsikat.
Jávor Tamás
Én pedálon a lábbal
Én pedálon a lábbal indulok (spd) és nem érzem magam lassabbnak, mint előtte, mikor löktem magam normál pedállal, hisz rögtön teljes energiával tudok tekerni. Persze olyan elvetemült vagyok, hogy váltok megállás előtt, nehogy már csak egy fogaskerék kopjon el a nyolcból. :D
És alap esetben nem ér le a talpam, hisz az ülésmagasság a pedál magasságához van méretezve.
Zokogok rajtad. Valami
Zokogok rajtad.
Valami agypusztítót eszel mostanában?
A kiszolgáltatottabb közlekedő védelme mond valamit?
Nem akarsz mondjuk Moszkvába költözni? Ezzel a mentalitással szerintem sokra vinnéd, persze csak, ha te vagy az erősebb kutya.
Ha nem, megszívtad.
****
Szereld meg a bringád!, Belvárkodj!
A járdázók elütik anyádat? Küldd őket a... Bebiciklizésre!
Jön a tél, seggben
Jön a tél, seggben erősödik az autós én, kezdi elnyomni a kerékpárost. A skizóknak nehéz.
--------
A CM-en nincsen rasszizmus, de igény az van rá.
Kiszolgáltatottabb? Nem.
Kiszolgáltatottabb? Nem. Mozgékonyabb? Igen.
"Kiszolgáltatottabb? Nem.
"Kiszolgáltatottabb? Nem. "
Jól van - csináljunk egy kísérletet. Szerzek két kocsit. Az egyikkel úgy megyek neked 30-al hogy kocsiban ülsz, a másikkal pedig úgy hogy biciklin. Szerinted melyik esetben sérülsz jobban? Szerintem a másodikban. Ergó nem csak mozgékonyabb a bicikli hanem annak vezetője kiszolgáltatottabb.
-----------------------------------------
Icarus blog, Nightride.hu
Na de a mozgékonyabb el
Na de a mozgékonyabb el tudja kerülni az ütközést azáltal, hogy elsőbbséget ad a nagy, nehéz, lomha autónak, nem? A szegény nagy, nehéz, lomha autós sokkal jobban kiszolgáltatott, mert ő nem tud könnyedén elsőbbséget adni a kis, fürge, mozgékony brinyiglisnek.
Ez a probléma villamos és
Ez a probléma villamos és vonat esetében áll fenn, azért kell azoknak elsőbbséget adnunk. Az autóra már túlzás kiterjeszteni.
__________///Hemü\\\___________
\ Az autós és a kerékpáros nem két /
\ ember, hanem két archetipus. /
Csak egy toll vonás.
Csak egy toll vonás. Ugyanannyi, mint legalizálni a bringáspirost.
Juteszembe:
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20121018/megeri-pirosozni
Ha ennyire iranyithatatlanok
Ha ennyire iranyithatatlanok azok a nagy lomha gepjarmuvek, akkor surgosen komolyabb sebessegkorlatozast kell bevezetni (max. 10-30km/h, helyszintol fuggoen), es/vagy kitiltani a serulekeny emberek lakta teruletekrol.
Ahogy Hemü is mondja, ez
Ahogy Hemü is mondja, ez vonatok esetében sem feltétel.
Azért nem, mert
Azért nem, mert aránytalanul hátráltatná a vonattal közlekedőket.
Én is szeretek ördög ügyvédje lenni, de nem érvelek olyanal, amit egy kis gondolkodással magam is meg tudok válaszolni.
Ha az autók sebességét
Ha az autók sebességét csökkentenék, akkor az meg aránytalanul hátráltatná az autóval közlekedőket :).
Akkor mondom másképp. A
Akkor mondom másképp.
A gyengébb védelme az alapelv, abból indulunk ki. A vonat esetében ez kivitelezhetetlen, ezért az kivétel. A villamos is sínen halad, veszélyes lenne vele betartatni a fenti alapelvet, vagy aránytalan hátráltatást jelentene az utasok számára, ezért azt is belevették. Autóval viszont gond nélkül megoldod. Az nem aránytalan áldozat a biztonság érdekében.
Dehogynem aránytalan.
Dehogynem aránytalan. Sokkal nehezebben manőverezhető, ezáltal sokkal nehezebb vele elsőbbséget adni. A bicikli könnyen manőverezhető, könnyebb vele elsőbbséget adni :)
Autóval gyorsabb lassítani
Autóval gyorsabb lassítani és gyorsítani mint biciklivel. Aránytalanul lassítja a biciklist ha mindig neki kell elsőbbséget adni.
Érdekes, nekem más a
Érdekes, nekem más a tapasztalatom a gyorsítást illetően. Zöldre váltó lámpánál mindig lemaradnak mögöttem az autók. De nyilván én vagyok hiperreflexszel megáldva.
Ti most tulajdonképpen
Ti most tulajdonképpen miről vitatkoztok? Vagy segítetek Shagnek, hogy ne unatkozzon?
****
Szereld meg a bringád!, Belvárkodj!
A járdázók elütik anyádat? Küldd őket a... Bebiciklizésre!
Nem tudom, de épp egy
Nem tudom, de épp egy gyárat kéne felhúznom :)
Elején gyorsabb, később
Elején gyorsabb, később lassabb :P És igen, ha valaki ismeri a lámpaváltást akkor ez így van.
De lámpákról itt ne beszéljünk, ha már elsőbbségmegadásról és más kereszteződésekről van szó :)
Oké, én megyek és
Oké, én megyek és csinálok egy Abstract Factory-t, mostmár így délben:)
Amint egy szemelyautoban (de
Amint egy szemelyautoban (de lehet akar 100 is, es akkor kipipaltunk egy kisebb dugot) sokszaz ember fog utazni, az elsok kozott hangoztatom majd, hogy kulonleges engedmenyeket kapjanak a szemelyautok. Deal?
Tehát te a
Tehát te a kihasználtságtól tennéd függővé az elsőbbséget? Legyen. Az üres vonatnak ne legyen elsőbbsége, de annak az autónak mindig, amiben 5-en ülnek :P
Ures vonatok nincsenek,
Ures vonatok nincsenek, viszont ha nem is akarod erteni, amit irok, akkor ne erezz kesztetest, hogy valaszolj.
Hogyne lennének. Vagy
Hogyne lennének. Vagy 100%-os kihasználtságú szárnyvonalakat zártak be mostanság?
Szerintem minden vonaton van
Szerintem minden vonaton van legalabb egy mozdonyvezeto es legalabb egy kalauz.
Az ures es a 100% kozott szerintem van koztes lepcso, de sosem voltam zseni matekbol, igy a tevedes lehetoseget fenntartom.
vagy olyan szárnyvonalakat,
vagy olyan szárnyvonalakat, ahol a kalauz zsebre dolgozik és a máv nem lát egyetlen eladott jegyet sem...
----------
sárga vót az...!
Biciklin is 99,9%-ban csak
Biciklin is 99,9%-ban csak egy ember ül, mégis mindenféle kedvezményeket meg külön sávokat követelnek (a zénadómból természetesen)
A tortenet szempontjabol
A tortenet szempontjabol lenyegtelen, hiszen nem errol volt szo, de usseko. Az ok: externalis koltsegek.
Eppen ezert komplex dolog ez az egesz, es nem lehet annyival elintezni, hogy "hu de nagy, legyen elsobbsege", vagy "hu de mozgekony, nyugodtan megallhat".
Tehát nagyjából 100% a
Tehát nagyjából 100% a kihasználtság, de van hogy több, van hogy kevesebb (tandem)
----------
egyenbillengészeti körduplányidomár
(by Fly)
Mekkora igazsag :) Erre nem
Mekkora igazsag :) Erre nem is gondoltam...
Elrontottad :-) Azt kellett
Elrontottad :-)
Azt kellett volna tőle megkérdezned, hogy a fenti logika alapján egyenrangú útkereszteződésnél mind a négy irányból érkező járművek közül kinek lenne szerinte elsőbbsége így, a kerékpárosnak, a motorkerékpárosnak, a személyautósnak, vagy a kamionnak?
Továbbá akkor a villamosnak azért van minden irányból elsőbbsége akár a vonatnak mert nagy?
Hogyan lehet eldönteni az elsőbbség kérdését a 25 tonna olómakkumulátort és a 8 tonna habszivacsot szállító kamionok között?
Legnagyobb fizikai kiterjedés vs tengelyterhelés?
Írjon róla egy jogszabályt, meglátjuk hogy megy. :-)
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
a villamosnak szerintem a
a villamosnak szerintem a kötött pálya miatt van elsőbbsége, egyszerűen mert nem manőverezhető járműről beszélünk.
(meg talán azért is, mert sokan utaznak rajta, de ez nem biztos, bár elvben a megállóból kiálló busznak is meg kell(ene) adni adni az elsőbbséget, de ugye a példák nem ezt mutatják..)
Látom a logikája nem ment
Látom a logikája nem ment annak amit írtam.
próbálj meg egy kresz paragrafust megfogalmazni Shag logikája mentén, és rájössz a 8. kiegészítő pontosító résznél hogy a nagyobb elől térjen ki és várjon a kisebb elv mentén börleszk lesz az egészből.
Nem azért az utakhoz kötik az elsőbbségi viszonyokat mert baromság, hanem azért mert a forgalmi okok ezt indokolnák.A Kresz célja a folyamatos haladás biztosítása maximális biztonság mellett, nem a gyors haladás biztosítása néhány járműnek.
Csak hogy érthetőbb legyek:
Ha két 1500-ös lada találkozik egynragú kereszteződésben kinek lenne elsőbbsége Shag szerint?
Annak amelyikben egy fő van vagy annak ami az ablakokig tele van áruval+ utánfutó+ tele tetőcsomagtartó? Az utóbbi mind tömegében mind fizikai magassága szerint nagyobb a Shagi elvek szerint.
Ugyanez mentén, vitás esetek eldöntésére, ezután minden jármű vezető köteles lesz mérőszalagot és temgelynyomás mérőt hordozni? OMH évente hitelesíti őket 4800 ft+Áfa-ért....vidd végig közigazgatásilag a logikáját.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
"A nagy és nehezen
"A nagy és nehezen irányítható dolgoknak a szárazföldön és a vízen is elsőbbségük van."
Hmm. Amennyire én tudom, a vitorláshajónak és a vitorlázó repülőnek is elsőbbsége van a motoros gépekkel szemben. A vízen nem a vitorlásnak kell kitérnie, hanem a motoros hajónak. Méretről nincs szó.
Mellesleg én tojok a kötelező kerékgyász használatra. Elkerülöm, ha tehetem, és mindig az úton rakom. Ha valaki mutogat, annak visszaintek, hogy helló.
És a nagyobb és nehezebb
És a nagyobb és nehezebb dolgoknak több felelőssége van, több korlátozás vonatkozik rá.
Az elsőbbség pedig nem jelent aránytalan terhet a többiek részére.
-
Zsurmi
érdekes gondolat, viszont
érdekes gondolat, viszont ezesetben mi kéne ahhoz, hogy lehessen gyalog/kerékpárral közlekedni, pl. ne öregedjünk meg gyalogosként egy forgalmasabb út adott oldalán? Alulfelüljáró lámpa mindenhová? Vagy a személyautóra is olyan lokális és időhatáros korlátozások lennének, mint a 5-10-20 tonnás járművekre, amik hasonló okokból nem jöhetnek be a városba bárhogy és bármikor? És ne feledjük, hogy a 4-6os villamos átjáróit is kb le lehetne zárni napközben
összegezve van igazságod, csak én ilyen városban nem szeretnék élni
Kóródy Gergely
------------------------------------------------------
anyámmal élek, biciklivel járok, macskám van, és ne is legyek kemény?
Ezzel a logikával a
Ezzel a logikával a túlméretes atomerőmű blokk tartályt szállító jármű a felvezető kocsijával és az autódaru lenne az ami leggyorsabban át tudna haladni a városon.Utána rögtön a kamionok, azután meg a turista buszok, városnéző buszok, azután meg a BKV buszok, járművek....sztem ne akard ezt bevezetni.Vagy vigyél 3 napi hideg élelmet meg ágyazz meg a hátsó ülésen.
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
a túlméretes atomerőmű
a túlméretes atomerőmű blokk tartályt szállító jármű a felvezető kocsijával
Azt a súlya miatt általában csak vasúton tudják szállítani. Illetve hozzánk a folyamon érkeztek, melynek partján otthonra leltek. De persze a többit akkor is meg kell várnia Shagnek. :-)
Jávor Tamás
Na most gondold el ha itt is
Na most gondold el ha itt is felvetik hogy a gázfüggőség miatt átállunk szénre megint, de a MÁV állapota miatt kamionnal kell szállítani szenet mindenhová....mink a Vuk első részében a vaddisznók...:)
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
he-he, most találtam a
he-he, most találtam a pincében pár 60 évvel ezelőtti brikettet... jöhet a szénkorszak:)
----------
sárga vót az...!
Jól tedd el valami 5
Jól tedd el valami 5 literes befőttes üvegbe.
Befektetés a jövőbe...:)
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Aztán páros napokon a
Aztán páros napokon a páros számú házakban, páratlanokon meg a páratlan házszámú házakban lehet majd fűteni.
Érdekes gondolatkísérlet
Érdekes gondolatkísérlet jutott eszembe: valahol olvastam hogy nagy dugókban az átlagsebesség 13-15km/h-ra csökken. Néhány nagyvárosban a folyamatos lámpaváltásokat igazítják is ehhez, hogy működjön a zöldhullám. Állítólag működik.
Ezután érdemes lenne modellezni, hogy nagy dugóknál a 2x2 sávos utak külső sávját csak kerékpár (vagy busz+kerékpár) használhatja automatikusan. Vajon hány közlekedő mennyi idő alatt tud eljutni egy adott távolságra?
A 2 hete az esős napon
A 2 hete az esős napon Csepelre kellett kimennem Zuglóból. Papírkutya voltam, eléggé esett az eső, autóval mentem. 14 km/órás átlagsebességem volt az útra az autó komputere szerint. Úgy, hogy a gyorsforgalmin megengedett felett mentem, mert el voltam késve már. A 14 km-es átlagot még én is tartom bármikor bringával.
--------
A CM-en nincsen rasszizmus, de igény az van rá.
De ha lezársz egy sávot az
De ha lezársz egy sávot az egyéni gépkocsiktól, akkor nekik nem marad meg a 13-15 km/h átlaguk sem. Így még szép, hogy a tömegközlekedés és a bringa megverné őket.
Szívesen elolvasnám én is, amire hivatkozol. Meg tudod keresni?
Jávor Tamás
http://veke.hu/download/Kszem
http://veke.hu/download/Kszemle_CIKK_917.pdf
Tartok tőle, hogy ilyen
Tartok tőle, hogy ilyen általános vita nem dőlhet el egy este alatt.
Ha csak nem tesszük minden résztvevőnek kötelezővé a felkészülést megadott (tárgyilagos) anyagokból :-), nagyon ellenséges résztvevőket nem hívnék, mert ahhoz napok kellenének, hogy velük is értelmes vita alakuljon ki. Vagy esték sorozata.
Jávor Tamás
Nem csinálunk egy olyan
Nem csinálunk egy olyan vitaestet, mint a TedX Youth?
Elkérhetnénk a módszertanukat.
Ez annyiban különbözik a moderátoros dologtól, hogy két csapat vitázik egymás ellen, és nem a saját véleményüket mondják, hanem amit képviselniük kell, kapnak felkészülési időt.
"A disputa egy itthon és külföldön is elismert és alkalmazott módszer, elsősorban a fiatalok vitakultúra-fejlesztését célozza azzal a szándékkal, hogy a disputázók érzékennyé váljanak a nézőpontok sokszínűségére, ellenállóbbak lehessenek a leegyszerűsítésekkel és populizmussal szemben, és olyan közösségeket alkossanak, amelyekben a problémák megvitatása és az értelmes párbeszéd fontosabb a kinyilatkoztatásoknál."
****
Szereld meg a bringád!, Belvárkodj!
A járdázók elütik anyádat? Küldd őket a... Bebiciklizésre!
ilyen nekünk is volt, sőt,
ilyen nekünk is volt, sőt, megtekerve, tök váratlanul, mindenkitől megkérdezték pl, hogy autó vagy bicikli és aki autót választott biciklisként kellett érvelnie, aki biciklit, autósként.
na, ezek után mondd, hogy ismered a másik felet.
.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!
Ha láttok benne
Ha láttok benne fantáziát, megkeresem azokat, akik a nyári egyetemen szervezték ezt.
****
Szereld meg a bringád!, Belvárkodj!
A járdázók elütik anyádat? Küldd őket a... Bebiciklizésre!
Ne bonyizzuk. Nemsokára
Ne bonyizzuk.
Nemsokára jelentkezem a részletekkel.
Ha elhavazódom, ássatok kis, és szóljatok. :)
ok
ok
Kükü, szerintem pont nem
Kükü, szerintem pont nem bonyolítás, ha valami olyan módszertannal dolgozunk, ami interaktívabb, ha a tedx nem tetszik, van ilyen kismillió.
****
Szereld meg a bringád!, Belvárkodj!
A járdázók elütik anyádat? Küldd őket a... Bebiciklizésre!
A bringaut egyesuletnek is
A bringaut egyesuletnek is volt szegyenfala, abbol is lehet csemegezni :)
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
Sziasztok! Engem ez tobb
Sziasztok!
Engem ez tobb mint erdekelne, es Hollandiaban elo kozlekmernokkent talan hozza tudnek tenni.
Viszont tok jo lenne jo elore tudni, mikor!
Van valami akadálya hogy
Van valami akadálya hogy bökjetek egy időpontot?
100, nagyrészt értelmetlen hsz-t olvastam eddig valami jó reményében...
Igen. Nagy feladat jól
Igen. Nagy feladat jól csinálni, szeretném átgondolni. Kiket hívunk meg, milyen témák, hány percben, hol szerzek alkalmas de ingyenes helyet, stb...
Akár január is lehet belőle, de jó lenne novemberben. Ahogy kerek lesz, kimegy riadóhiradón.
Köszi. Sajna a beosztásom
Köszi. Sajna a beosztásom 30 napra előre fix, pedig szeretném hallani, ezért kérdeztem.
Kükü vitában gondolkozol,
Kükü vitában gondolkozol, mint Orsi?
"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"
Van ezzel valami? Tudok
Van ezzel valami?
Tudok valamit segíteni?
****
Szereld meg a bringád!, Belvárkodj!
A járdázók elütik anyádat? Küldd őket a... Bebiciklizésre!
van erről vmi public info?
van erről vmi public info?