A 2012. december 8-án megtartott rendkívüli közgyűlésen a Magyar Kerékpárosklub új elnökséget és új elnököt választott. Az 5 fős elnökség új tagjai Kürti Gábor, László János, Halász Áron, Veszelovszki Zsolt és Szilasi László lettek. Az ötfős elnökség azonnal meg is választotta az új elnököt Szilasi László személyében.
Részletek a Kerékpárosklub oldalán.












Én csak annyit kérek
Én csak annyit kérek előre, hogy a Velo magazin sisakfetisizmusa ne hassa át a Kerékpárosklubot az új elnök személye által, és Kerékpárosklub elnökként megnyilatkozva SOHA ne reklámozza a rettegésipart.
Erre és ilyesmikre alapozom kérésemet:
"Elérkeztünk hát a testünk fő védelmi vonalához, mely bringázás közben a bukósisak. Arról, hogy viselni kötelező, még ha hazánkban el is tér a jogszabály az uniós normától, nem nyitnék vitát. Nincs olyan, hogy de majd lassan megyek, meg csak a sarki boltba ugrottam le! Tolószékből, vagy az ibolyát alulról szagolva nem ilyen vicces a dolog. Ma már az a kifogás sem lehet, hogy nem szépek, és nem találok nekem tetszőt. Erre bizonyíték, hogy a hazai forgalmazók választékából csemegézve hetvenöt (!) darab fejvédőt mutatunk most be nektek, ami természetesen koránt sem a teljes paletta."
http://www.velo.hu/index.php?modul=frissmag&kod=16&kezd=20
--------
2 kerék jó 4 kerék rossz
Lehet ma már nem úgy
Lehet ma már nem úgy gondolkozik erről, mint közel 4 évvel ezelőtt.
kiderül.
kiderül.
a sisak nagy előnye, hogy
a sisak nagy előnye, hogy van mire erősíteni a kamerát. hogy áramvonalasít. és szexi. viszont az intimpiercinget sem tenném kötelezővé, pedig van pár dolog ami miatt lehet szeretni...
----------
sárga vót az...!
:DDD
:DDD
köszi. * mindig van
köszi.
*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.
MK észak-pest
cyclechic.hu
várakozással és
várakozással és kíváncsisággal tekintünk a jövőbe
Gratulálok és sok sikert
Gratulálok és sok sikert kívánok!
A Kerékpárosklub jó ügyet szolgál, ezért továbbra is támogatom erkölcsileg és tagdíjjal is. Teszem ezt annak ellenére, hogy engem bizony eddig nem szolgált /turisztika/ és úgy néz ki ezután sem fog.
Úgy állok hozzá, mint a közeli iskolához ahova már nem járnak a gyerekeim.
nem hiszem, hogy el lesznek
nem hiszem, hogy el lesznek tiltva a munkától a be nem jutottak
Egy szavazást tekinthetünk
Egy szavazást tekinthetünk reprezentatív igény felmérésnek is, ahol a turisztika alulmaradt.
A rendelkezésre álló humán és anyagi erőforrásokat -a felhatalmazás alapján- elsősorban másra kell fordítani, de amit Kuku mond, az biztató.
A turisztikás ember, Martin
A turisztikás ember, Martin alig pár szavazattal maradt le az elnökségről. Tehát, ha igényfelmérésnek tekintjük a dolgot, akkor épp az jött ki, hogy annak ellenére is sok szavazatot kapott a turisztika, hogy a konkrét jelölt újonc volt, és felkészületlen. Amúgy most épp zajlik egy kérdőíves igényfelmérés, és nagyon is látszik, hogy sokan várják már az MK által szervezett túrákat (és akkor még nem beszélve a más turisztikai szakmai szolgáltatásokról)
Amúgy Martin azt mondta nekem később, hogy lelkesen bekapcsolódna a munkába.
--
----
tekeres.blog.hu
na várjá! a turisztika az
na várjá!
a turisztika az nem egyenlő az MK által szervezett túrákkal.
szerintem
mindentől független,sok sikert a vezetőségnek!
Tradicio és Minőség! 1954-ota :D
Martin Ezt gondolom én
Martin
Ezt gondolom én is.
De most a pénzügyi helyzet stabilizálása tűnik a legfontosabb szempontnak, ehhez a Kerékpárosklub által szervezett túrák is hozzájárulhatnak valamelyest.
Természetesen szívesen részt veszek a túraszervezésben.
Martin szeretne egy
Martin szeretne egy országos tranzitút-felmérés/táblázás projektet elindítani, külföldi túrakerékpárosok magyarországi keserves tapasztalatait is integrálva.
--------
2 kerék jó 4 kerék rossz
Persze, hogy nem egyenlő,
Persze, hogy nem egyenlő, de jelen pillanatban ez az, ami kivitelezhető rövid távon is, és bevételeket hozhat a klubnak. Tovább, megteremtheti a feltételeket a nagyobb ívű tervek kivitelezéséhez.
--
----
http://tekeres.blog.hu
Nem biztos, hogy a
Nem biztos, hogy a túraszervezés csak az adódó irány. Jó nagy közösséget érünk el, így a túraadatbázis építés is adja magát.
Ez nem is kérdés. ott a
Ez nem is kérdés. ott a szűk keresztmetszet az online platform, amire felkerül az adatbázis. Ha arra lenne pénz, akkor tényleg nagyot lehetne lépni, de egy megfelelő színvonalu oldal (pl www.bergfex.at) milliós fejlesztés. Ha erre lenne forrás, akkor lehetne ténylegesen nagyot lépni előre.
És itt tényleg a minőség a legfontosabb, mert egy hunbike színvonalu oldalt kár is elkezdeni csinálni.
--
----
http://tekeres.blog.hu
Nem térképek, nem
Nem térképek, nem platform, nem adatbázis, nem pénzbevétel amit Martin javasolt és szerintem mások (túrázók) szerint is fontos.
Roppant egyszerű dolog: a megfelelő utak TÁBLÁZÁSA. Következetesen, jól, az optimális útvonalon végig.
--------
2 kerék jó 4 kerék rossz
Sajnos pont ez a
Sajnos pont ez a legkevésbé reális cél, még középtávon is.
--
----
http://tekeres.blog.hu
Martin Egyetértek, de
Martin
Egyetértek, de talán érdemes hosszú távú célként kitűzni?
Ausztriai áttekeréseknél
Ausztriai áttekeréseknél feltűnt, hogy a viszonylag jó (:)) kerékpárút/javasolt út táblázottságot kiegészítette egy matricázásos jelölés a közbeni közúti táblák oszlopain. egyszerű, színes, irányt mutató apró háromszög. Segített megtalálni a következő táblát.. amivel így talán spórolni is lehetett :) igaz, jobb-rosszabb túratérképünk mindig volt.
'98asKonaLavaDöMenti gepidAmsterdam ajándékfiXB3
Elvileg egyszerű. Az
Elvileg egyszerű. Az nehezíti, hogy gerilla módon nem lehet, mert megbüntetnek! Hivatalosan szintén nem, mert nem hallgatnak meg.
Már írtam az EV6 győri szakaszáról. Itt a CM-en vitatkoztam egy nick névvel, ami megegyezett egy akkori MK tag és KKK. munkatárs nevével. Feltételezem egy személyről volt szó, ő is benne volt a tervezésben.
Így sikerült a táblázás:
https://maps.google.com/maps/ms?msid=215481341110361549524.00045b290bbc1...
Köze nincs a Dunához, ide vezet:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/ZVX32RLKGdNF3c_ocwUqTNMTjNZETYmyPJ...
A magyarázat szerint ez csak kerülő szakasz /valóban sárgával jelölték/ de lett volna jobb is.
Az nehezíti, hogy gerilla
Az nehezíti, hogy gerilla módon nem lehet, mert megbüntetnek!
Az attól függ, milyen jogi védelem alatt áll a "kerékpáros túraútvonal" (azt sejtem, hogy semmilyen). Mutatok egy horror esetet a gyalogtúrázás területéről, a legjelentősebb hazai túraútvonal szándékosan és önkényesen elterelt (!) kitáblázása 3 éve annak ellenére zavartalanul kint van, hogy az útvonal elnevezése bejegyzett védjegy (!) - igaz, az érdekképviselet ereje is elhanyagolható a Kerékpárosklubéhoz képest.
http://termeszetbarat.hu/cikk/illegalis_kektura_jelzesek_nyomaban_a_hern...
(Tavaly nyáron saját szememmel is láttam.)
Jávor Tamás
És ha a hatóságokon
És ha a hatóságokon átverekedted magad, és a kezdőtőkét is összeszedted, akkortól kezdve még karban is kell tartani. (Lehetőleg nem önkéntesekkel.) A téli-nyári klíma meglepően gyorsan kikezdi ezeket.
Amikor már csak a maradványai látszanak, az számomra szomorúbb, mint ha semmi sem lenne (hiszen akkor biztosan tudnám, hogy muszáj a térképre, műholdas navigációra stb. hagyatkoznom).
Jávor Tamás
Lehet én el vagyok
Lehet én el vagyok tévedve. Az autóutakat jelölő táblákat se az autósok tartják karban, és nem harcolnak azért hogy jó irányba mutassanak. Egyszerűen ugyanazt a jogi környezetet kell a kerékpáros helyközi közlekedésre alkalmazni. Törvényi környezet, EU-s pénz, kész. Kerékpárosklubtól max. szakmai javaslatok.
--------
2 kerék jó 4 kerék rossz
Egyszerűen ugyanazt a jogi
Egyszerűen ugyanazt a jogi környezetet kell a kerékpáros helyközi közlekedésre alkalmazni.
Túrázásról volt szó!
Mellesleg:
A közutakon nem csak útirányjelző, hanem szabályokat kifejező táblák is vannak. (Utóbbiakra ott mindenképp szükség van a biztonság miatt.) Nem lenne hatékony, ha a közútkezelő két külön költségvetésből kellene, hogy gondozza a kettőt (egyik karbantartó autó csak a szabálytáblákkal, másik csak az útiránytáblákkal foglalkozna), ezért inkább egy kalap alatt megoldják az útbaigazítást is.
A kerékpár-túrautakon a balesetveszély elhanyagolható, az elsőbbség szabályozására nincs szükség, ezért külön csak az útiránytáblákra kellene erőforrásokat fordítani.
Mégis, amikor azt írtam, "karban kell tartani", egyik lehetőségként azt is beleértettem, hogy a jogalkotókat rá kell szorítani, hogy adjanak erre forrást, és később ne vegyék vissza.
Jávor Tamás
Autóval meg motorral is
Autóval meg motorral is lehet túrázni menni, nem? :)
Mellesleg nekem a kerékpártúra szó hallatán nem az jut eszembe, hogy erdőben biciklis piktogramokat kell keresgélnem, hanem, hogy kitalálom, hogy ma túrázni megyek, x város/falu a végcél, és azt ugyanazon a kerékpáros infrán szeretném elérni, mintha csak a nagymamámat kellene valamiért meglátogatni teli kosárral, ugyanabban az x városban/faluban.
+1 Ami nem magánút az
+1
Ami nem magánút az közút.
Ki kezeli a közutat?
Közútkezelő!
Szépen volnánk ha a kerékpárosok tábláznák a kerékpárutakat! Én onnantól csak autópályán járnék dolgozni, a rövid városi szakaszokon meg gyalogos-stoptáblákat is tennék ki. Máris nem lenne kötelező tartozék a fék!
-úton az idő is csak út-
Ami nem magánút az
Ami nem magánút az közút.
Igen. De akkor, mivel nincs rá végtelen közpénz, nem te vagy én döntjük el egyedül és közvetlenül, melyik pontok között legyen, és merre vezessen.
Szépen volnánk ha a kerékpárosok tábláznák a kerékpárutakat! Én onnantól csak autópályán járnék dolgozni, a rövid városi szakaszokon meg gyalogos-stoptáblákat is tennék ki.
Forgalomtechnikai terv (engedélyezés) és kivitelezés két külön dolog... (Pont az a baj, hogy megfigyelhető, ahogy kerékpáros ügyben valahogy csak az elsőre jut elég pénz a közösből.)
Jávor Tamás
Köszi, nem vagyok ám ilyen
Köszi, nem vagyok ám ilyen buta, csak arra kéne haladni, hogy a közutak fenntartói tartsák fenn a kerékpárutakat, sávokat, táblákat. Az ezeken kígyózó alternatív túraútvonalakat jelölő egyéb táblákat, matricákat, térképeket tervezzék meg, gyártassák le profik. Szponzorálják az útvonalban érdekelt pihenő, vendéglátó, szórakozóhelyek, önkormányzatok, bringás boltok, szervizek, kerékpár és felszerelésgyártók. A biciklisnek meg az lenne a dolga, hogy jelezze a profiknak a hiányosságokat. (A profik lenne az MK mondjuk, ha fel tudna nőni ilyen szintre.)
-úton az idő is csak út-
Nem akartok nyitni egy
Nem akartok nyitni egy bringatúrás topicot?
Nagymama meglátogatása
Nagymama meglátogatása teli kosárral x városban/faluban/ERDŐBEN(!)
Kis piros kapucnis kabátban...?!
Vigyázz! Ne higyj a farkasnak!
:DDD
Jó, majd vigyázok. :))
Jó, majd vigyázok. :))
Na, akkor mi a különbség
Na, akkor mi a különbség a túrázás meg a helyközi közlekedés között? Én pl. régóta nyugiban le akarok tekerni Bp-ről Szegedre, de nem úgy hogy egy napig taposom vadul az 5-ösön miközben a teherforgalom legyezget, hanem 2 nap alatt nyugiban. pakkal, akár sátorral. És vagyok olyan naiv, hogy szeretném a bringás táblákat követni Szegedig, nem pedig az út előtt napokig a netet bújni, speciális nem létező térképet keresni a boltban, gps-t vásárolni, útvonalakat töltögetni, tapasztalt rókákat faggatni a leselkedő csapdákról.
Az a gyanúm, hogy neked a kerékpáros túra az olyan mint nekem a gyalogúra a Rám-szakadékban. Aki olyan túrára megy bringával, attól jobban elvárható a tájékozódásra való felkészültség, térképek, gps. Esetleg nevezzük inkább "sportcélú" kerékpározásnak, és ez sokkal jobban leírja, hogy miről van szó. Tulajdonképpen nem is kerékpározásról, hanem egy sportról, aminek műveléséhez kerékpér is szükséges. Az autóklubban sem a rallyversenyzők igényeire fókuszálnak.
--------
2 kerék jó 4 kerék rossz
a végén még kiderül,
a végén még kiderül, hogy csak az a biciklizés amit műúton végeznek, és csak azokat lehet biciklisnek hívni.
Nem ilyen végletesen
Nem ilyen végletesen leegyszerűsítve. Nem hangoztattam ezen álláspontomat túlságosan eddig, nem is akarom. Amúgy nem a műút a differenciátor, pl. Cobranco kolléga "bringatúrái" szerintem nem bringatúrák. Elmegyek valahova autóval, a tetőn egy 8 kilós országúti, beveszem magam egy panzióba és minden nap más hágóra feltekerek meg legurulok, nekem ez nem bringatúra. Nem is tudom minek nevezzem. Ennyi erővel elmenni Ausztriába vagy Olaszországba autóval 1 hétre síelni az meg egy egyhetes kirándulás. A rallyzés meg autózás.
Volt már egyszer erről egy vitaszerűség a bmx-es kollégák padokon és korlátokon végzett tevékenységének a kategorizálásáról.
--------
2 kerék jó 4 kerék rossz
Lényegében egyet értek
Lényegében egyet értek veled. De akkor minek hívja túráit az a személy, aki ideje vagy testi teljesítménye hiányában ilyesmi túrákra képes csak?
Én például nem lennék képes ötszáz kilométer lebicajozásra egy hét alatt. Akkorákat reccsenne utána a térdem mint a vihar tépte Rákóczi szilfa. Szerintem el kell fogadjuk a másféle, odautazásos biciklizést is, mert mások körülményeihez olyan illik csak.
Máskülönben tekerés fetisisztákká válunk. És akkor tudod mit? A biciklire kellene egy szerkezet ami lejtőn lefelé arányosan befékez, hogy még ott is csak tekerj, dolgozz, és izzadj!
Mert csak úgy gurulni könnyű, azt mindenki tudná, és az elfogadhatatlan. Örömteli hosszú lesuhanás a szélben, hát olyan nem lehet egy rendes bringatúra része! :D
Martin Cobrancot illetően
Martin
Cobrancot illetően most vitába kell szállnom veled.
Ahogy ő túrázik, az szerintem tipikus turista hozzáállás: Egyszer az alpokba hágót mászni megy kerékpárral,de olyan egynapos túrákat is tesz, mint pl.Miskolcról Domaházára, vagy a Szlovák érchegység, érdemes megnézni ezeket a videókat is. Hogy az indulópontot autóval közelíti meg-hát miért nem?
Attól, hogy én a sátoros túrát preferálom, nem nézem le azokat aki másképpen túrázik.
És egyik ember sátorozik a túrán, sok csomagot cipelve, a másik penzióban száll meg, a harmadik meg egy utazási iroda segítségével kap "all in one" szolgáltatást-
attól ők mint kerékpáros turisták, akiknek alapigényei hasonlóak:
-legyen bringázható az út (útminőség)
-ne legyen túl nagy forgalom
-találjam meg az utat, lehetőleg úgy a a net-ről letöltött gps-alkalmas térkép, a nyomtatott térkép és az útjelző táblák ne legyenek egymásnak ellentmondóak.
Na, akkor mi a különbség
Na, akkor mi a különbség a túrázás meg a helyközi közlekedés között?
Amit aghla ír lejjebb. "Mi az a kerékpártúra? [...] Minden olyan biciklizés, ami nem az A-ból B-be jutás SZÜKSÉGE, hanem kizárólag a TEKERÉS ÖRÖME miatt jön létre. (a start és a cél kiválasztása is ennek érdekében történik)"
Tehát így értsd, ami a táblákról írtam: a helyközi közlekedés közérdek, alapjog stb.; a túrázás meg legfeljebb nagyon áttételesen az (népegészségügyi szempontból).
Az a gyanúm, hogy neked a kerékpáros túra az olyan mint nekem a gyalogúra a Rám-szakadékban.
Amit írtam, abból talán így tűnhetett, de egyébként nem így van. Éppen hogy nagy aszfaltbarát túrázó vagyok, sőt, ezen belül is hegyre főleg csak akkor megyek túrázni, ha más szervezi. :-)
Jávor Tamás
Nem vagyok teljesen képben,
Nem vagyok teljesen képben, de van egy 900 ezres ajánlat, meg egy támogatós akinek később a bevételekből is lehetne törleszteni. Töreki Attila van képben, illetve átbeszéltük hogyan kellene működnie.
Remélem volt olyan is az
Remélem volt olyan is az átbeszélésen, aki ismeri pontosan az igényeket és a külföldi példákat :). Illetve azért én látok rizikót abban, hogy hány önkéntes képes GPS adatokkal, részletes szálláshely információkkal és jó minőségű fényképekkel ellátott útvonal információkat adni. Jónéhány igen, de ennek az oldalnak már az induláskor is 100 körüli túraleírást kéne tartalmaznia. Ez legalább 2-3000 munkaóra, amihez még drága technikai eszköz is kell. Ha az oldal nem tartalmaz már az induláskor is elég információt, az az azonnali halála is lesz egyből. Az is a probléma, hogy nincs még egy dobásunk, egyszer már el lett puskázva egy ilyen lehetőség, és ki lett hajítva egy vagon pénz az ablakon (hunbike).
--
----
http://tekeres.blog.hu
A hunbike szerintem szóra
A hunbike szerintem szóra sem érdemes.
Viszont ezt meg lehet csinálni webkettesre. Értékeléssel, a feltöltött túrák pedig csak akkor válnának ajánlottá, ha teljesítenék az ehhez előírt szinteket (értékelés, x számú végigjáró), és itt most temérdek ötlet van már bennem is. Nemsokára találkozót szervezünk.
Mennyit dobtunk? Ki dobta?
Mennyit dobtunk?
Ki dobta?
Martin Ismered a
Martin
Ismered a www.radreise-wiki.de oldalt?
Valami hasonló lebegett a szemem előtt, nem annyira túrabázis (mert ezek egy jó része természetszerűen körtúra), hanem bringázható túraútvonalak egységes rendszere, amelynek alapján mindenki saját magának tudja kialakítani az igényeinek megfelelő kör-vagy más túráját.
Kerékpáros túrabázisnak egyébként a www.gpsies.com oldalt tudom ajánlani, ott rengeteg bejárt túra van, Magyarországról is jó sok.
A gond inkább ezzel inkább abban van, hogy a megjegyzés rovatát, ahol szavakkal lehetne jellemezni az utat, útminőségét, problémát, stb.) többnyire üresen hagyják azok, akik oda felteszik a túraikat.
Ezenkivül érdemes még a következő oldalakat böngézni- amik szolgálhatnának mintának:
www.cykloserver.cz (ha belezoomoltok láthatóvá válnak a kerékpárútvonalak, amelyek a valóságban is a megfelelő számot kaptak)
vagy www.veloland.ch
Persze azt nem tudom ,hogy mennyi pénz és mennyi munkaóra van mögötte.
Persze túraszervezés/ajánlás szempontjából jobb lenne egy túraadatbázis, hogy a "vevők" kiválaszthatnak egy túrát a leírás alapján és a kerékpárosklub egy olyan túrát szervez, amire a leginkább igény van. A két dolog szerintem nem zárja ki egymást, hanem egy érem két oldalát képezi.Persze az a kérdés, hogy melyikre szánja a Kerékpárosklub az erőforrást.
Ez az ajánlat csal
Ez az ajánlat csal szállásokat tartalmazó oldalra vonatkozott, nem túristautas, térképes felületre.
Martin Éppen néztem a
Martin
Éppen néztem a bergfex-oldalát. Tényleg jó, és gondolom, hogy ott a turizmusban érdekelt vállalkozások is beletettek egy halom pénzt. Szerintem itt az ember az információk bőségébe már szinte belefullad, vagyis olyanokat is tartalmaz, amiknek a gondozását nem tartanám a kerékpárosklub feladatának.
Mivel osztrák oldal, gondolom kevesebb gondot fordítottak a távolabbi vidékekre. Azon a környéken, amit elég jól ismerem a Türingiai erdőben, még kapásból 5-6 további érdekes túra jutna eszembe.
A turizmus nem maradt alul.
A turizmus nem maradt alul. Lesz valami, csak el kell kezdenie dolgozni az elnökségnek.
összeült egy kis
összeült egy kis kupaktanács túraoldal ügyben tegnap. Nagy vonalakban felvázoltuk mit szeretnénk. Kellemesen is csalódhatsz. ;)
Hmm, otbol harom. Igy nem
Hmm, otbol harom. Igy nem leszek lottomilliomos. Viszont tegnaptol hivatalosan is diplomas vagyok, emiatt nem tudtam elmenni szavazni.
Gratula az uj elnoksegi tagoknak, kivancsi vagyok a programokra, a celokra. Remelem, a videki tagszervezetek is kapnak kello figyelmet es tamogatast (nem anyagi jellegure gondolok, hanem pl onkormanyzatokkal szobaall).
atomboy
----
Biciklizes Szegeden
Kameraval rakom, oszt?
Hmmm... Nincs lány? (Nő?)
Hmmm... Nincs lány? (Nő?) Van üvegplafon? ;-)
Ciklony köllött vóna
Ciklony köllött vóna ;)
Tradicio és Minőség! 1954-ota :D
szerintem ne azért
szerintem ne azért válasszunk be valakit, mert nő, hanem mert egyetértünk a céljaival és megfelelőnek találjuk a posztra.
9 önként jelentkezőből egyetlen nő volt, tetszettek volna többen tolongani.
(mondom ezt úgy, h ha eljutottam volna a gyűlésre, Ciklony kapott volna tőlem savazatot)
Nyóc vót az a kilenc.
Nyóc vót az a kilenc.
Törzsmókus! igazad
Törzsmókus! igazad van,pont azért mondtam amit...
Tradicio és Minőség! 1954-ota :D
Az elnöknek tagnak is kell
Az elnöknek tagnak is kell lennie. A tagságban is férfitúlsúly van, ha ebből nagyjából egyenletesen jelentkeznek, akkor... érted.
5 fős vezető testületben már valóban legjobb, ha mindkét nem megjelenik, de az elképzelhető legrosszabb lenne, ha csak ezért erőltetnénk oda valakit.
Jávor Tamás
Törzmókusnak és neked
Törzmókusnak és neked is:
Természetesen, nem politikai korrektségből kellene nőkből is választani vezetőséget. Hanem rátermettségük és jelentkezésük szerint. Ám ha ők kevésbé jelölik magukat olyan posztra, akkor az nem valami tévesen érzett férfi uralása a területnek.
Én sem tartanám jónak, ha
Én sem tartanám jónak, ha valaki csak azért kerül oda. Viszont több jelet láttam arra, hogy a vezetés férfisoviniszta stílusa, a nőket implicite vagy explicite vezetésre alkalmatlannak tartása bátortalanítja el a női jelentkezőket. Még ha az e stílust képviselők nincsenek is feltétlenül ennek tudatában... (és akár a másik fél sem)
______________________________
Ezüst Magyarország
Arany a szegélye
Beteg a királyunk
De boldog a népe
Akit ez elbátortalanít, az
Akit ez elbátortalanít, az később sem tud együttműködni a többi taggal. Néha fel kell vállalni a kemény vitát is, hogy konszenzus szülessen.
Azt hiszem a női
Azt hiszem a női jelentkezővel pont ez volt a probléma, úgyhogy az érvelésed kicsit sántít...
****
Szereld meg a bringád!, Belvárkodj!
A járdázók elütik anyádat? Küldd őket a... Bebiciklizésre!
Nem sántít. Én azt
Nem sántít. Én azt írtam, néha. Meg hogy konszenzus.
Amúgy nem tudom a szavazóknak mi volt a problémája, nem írták rá a szavazólapra. Az elnökség többi tagjának problémái meg nem érdekelnek, ők is csak 1-1 szavazat.
Ám ha ők kevésbé
Ám ha ők kevésbé jelölik magukat olyan posztra
De nem kevésbé jelölik magukat, hanem kevesebben vannak, akik megtehetnék (lévén tagok). Vagy a Kerékpárosklubba való belépést is valamiféle torz férfi-kiváltságnak látod?
Jávor Tamás
Nem, nem látok itt én
Nem, nem látok itt én semmit se torz férfi-kiváltságnak. Azt se tudom, mi a pontos nemek közötti arány abban a klubban.
Az eredeti, kacsintós, viccelődő megjegyzésem egyszerűen a feltűnően mind-férfi vezetőség láttán született. Semmilyen elvem vagy elméletem, sem bírálatom nincs erre a valószínűleg természetesen alakult és ártalmatlan tényállásra.
Viszont elmélkednünk is ártalmatlan, és hasznos lehet felderítenünk okokat. A női jelentkezést a posztra én is csak úgy értem, hogy persze, az jelenkezhet, aki megteheti.
Talán a mai magyar társadalomban, a hagyományos szokások miatt, már eleve kevés nő lép be olyan klubba? Főzés, takarítás, gyermeknevelés...? Én nem tudom.
Ha megígéritek becsszóra,
Ha megígéritek becsszóra, hogy én kapom a legtöbb szavazatot, akkor jelöltetni fogom magam, és soha többet nem fogok se főzni, se takarítani ebben az életben. :D
19.00 körül volt az
19.00 körül volt az eredményhirdetés, ha az a fényképes (!) bejegyzés tényleg 19.49-kor kikerült a Kerékpárosklub oldalára, az már valami.
Jávor Tamás
Tényleg akkor,a helyszínen
Tényleg akkor,a helyszínen szerkesztette Emese.
Vasárnap eszembe jutott egy
Vasárnap eszembe jutott egy újítás, a pogácsakassza.
Szerintem ezentúl a klub kizárólag pogácsakassza kihelyezésével párhuzamosan tálalhasson fel bármilyen általa finanszírozott ételt a rendezvényein. Egyetlen szabály lenne, a pogácsástál és az adománygyűjtő kassza között nem lehet több 50 centinél. :)
(komolyan mondom)
Én dobtam be az
Én dobtam be az adományládába, fura is volt, hogy más nem.
****
Szereld meg a bringád!, Belvárkodj!
A járdázók elütik anyádat? Küldd őket a... Bebiciklizésre!
Te valószínűleg jobban
Te valószínűleg jobban végiggondoltad, mint én, de én nagyon megtisztelőnek éreztem a pogácsákat eddig. A közgyűlés (főleg a rendes) izgalmas programnak nem nevezhető, hosszú, és sokak számára (akik közé én nem tartozom) komoly utazás is az ára. Mióta a meghatalmazásokat kizártuk, minden egyes tagtól személyes jelenlétet várunk. Ha nem előre van hirdetve a kaja, és ezáltal senki nem zabálni jön, akkor egy kedveskedés afelé, aki rászánta a fél napját. Vehetjük úgy, hogy a távol maradó tagok megvendégelik azokat, akik eljönnek. :-) Lehet szigorítani azzal, ha csak a végén lehet hozzáférni.
Az igazán bölcs ítélethez persze látni kellene azt is, mennyibe kerül pontosan az ilyen kaja. A szombati almák pl. nem hiszem, hogy óriási terhet jelentenének.
És természetesen amíg van alkalmazott, aki nem kapta meg az előző havi fizetését, vagy kifizetetlen lejárt határidejű számla, vagy köztartozás, addig ne legyen egy falat sem.
Jávor Tamás
Azért jó az adományláda.
Azért jó az adományláda. Így nem kötelező dobni.
És az utolsó sorod volt nálam is az indító gondolat.
Úgy tűnik újfent nem
Úgy tűnik újfent nem működött az MK kommunikációja.
A BK-ban (már amíg még volt) szerintem elég egyértelműen kiderült, hogy a szerelési segédanyagok és szerszámok stb pénzbe kerülnek, és hol van az adománygyűjtő láda.
No meg nem oly rég még ingyen sör volt az MK gyűlésen.
Mindenesetre csak kifogásokat keresek, mert a gyermekkel fogyasztottunk rendesen, és nem dobtunk a ládába.
Nem mindegy, hogy a doboz az
Nem mindegy, hogy a doboz az adminisztrációnál, vagy a kaja mellett van. :)
Nem. Azon az asztalon a
Nem.
Azon az asztalon a lépcsőtől jobbra, ahol engem regisztráltak nem volt doboz.
Hát méh ha odaírják a pogácsa mellé, hogy ez most nem bringás reggeli, a pogácsa és az alma sem adomány, akkor biztos adtam volna.
Én komolyan nem láttam az
Én komolyan nem láttam az adományládát. Viszont cserébe most egy ismerősömnek Kerékpárosklub tagságot ajándékozok karácsonyra. :)
Flicka
Akkor feloldozlak. :) (nekem
Akkor feloldozlak. :)
(nekem is utólag jutott eszembe)
Egyébként ez nem fer, mert
Egyébként ez nem fer, mert volt beléptetés is. és kitelepülős beléptetésnél adományládába rakják (rakták) a tagdíjat valami adminisztáricós okból vagy mi.
De amúgy igen. Jó ötlet minden MK rendvezvényen kirakni egy ládát, csak ezzel a pénzcentrikus gondolkodással, meg toborzással nehogy elmenjünk hitgyülis irányba....
De majd az "új" vezetés eldönti ugye.
Beke Dávid
Szerintem a legtisztább
Szerintem a legtisztább szervezeti működés az önkéntes közösségi finanszírozás. De abba még lazán belefér hogy a pogácsát a szervezet fizeti, csak az a necces, ha egy csúszó fizus alkalmazott tálalja fel.
Bocs, nem necces, az összes
Bocs, nem necces, az összes itt dolgozó kolléga nagyon fontosnak tartja, hogy tegyünk egy közös rendezvényen legalább egy ilyen pici gesztust a tagoknak az egész éves támogatásért, önkéntes munkáért. Ennek előnyeit mi "élvezzük" elsősorban, amikor pl. rendezvényeket azért tudunk megtartani, mert jönnek önkéntesek segíteni. Folyamatosan keressük itt az irodában a módját, hogy ezt a sok segítséget megköszönjük, ez a pár ezer Ft a pogácsáért csak egy nagyon pici köszönet.
Bekednek: soha sem szedünk tagdíjat adományládába, mert arról mindig bevételi bizonylatot és számlát is kell adnunk, az adományról pedig nem. Van, hogy egy rendezvényen tagdíjat is szedünk, meg az adományláda is kinn van, de a tagdíjat nem dobhatjuk abba.
László János
www.kerekparosklub.hu
Semmi baj ezzel. Nem is azt
Semmi baj ezzel. Nem is azt mondtam, hogy ne legyen pogácsa. Azt sem, hogy fizetni kelljen érte.
Az adománygyűjtő ládába
Az adománygyűjtő ládába a tagdíjak bizonylata került, amennyire láttam.
****
Szereld meg a bringád!, Belvárkodj!
A járdázók elütik anyádat? Küldd őket a... Bebiciklizésre!
Tekintsd úgy,hogy
Tekintsd úgy,hogy meghívtalak,a klubos pólóért úgy is többet dobtam be,mint a hivatalos ára :D
Meg lehetne tudni hogy a
Meg lehetne tudni hogy a tagok között milyen az ivararány? Csakhogy az elnökség nőaránya mennyire tükrözi a tagokét?
Vagy ezt csak valami borzasztó adatbányászati tevékenységgel lehetne kitúrni?
--------
2 kerék jó 4 kerék rossz
jóhogynem az etnikai
jóhogynem az etnikai arányt kérdezgeted...
http://www.gifsforum.com/imag
http://www.gifsforum.com/images/gif/wtf/grand/oh_wait_gif.gif
*******
http://imgur.com/tCp90.gif
Sztem jó a stáb, gratula &
Sztem jó a stáb, gratula & jó munkát!
xxx
Run Forrest, run!
Mi az a kerékpártúra?
Mi az a kerékpártúra? Definiálni kellene, mert sokan mást és mást értenek alatta.
Én a tágabb értelemben használom:
Minden olyan biciklizés, ami nem az A-ból B-be jutás SZÜKSÉGE, hanem kizárólag a TEKERÉS ÖRÖME miatt jön létre. (a start és a cél kiválasztása is ennek érdekében történik)
Ha már energiát fektetünk bármilyen segédanyag létrehozásába, az lehetőleg szolgálja ki a
"csak egy kulacs+erdő" és az
"idegen város látnivalói" érdeklődésű túrázókat is.
A leendő honlap nem lehet bonyolultabb, mint maga a kerékpározás. Bátorítsa gyerekes apukát és a nyugdíjast is hogy keljen útra!
tökéletes definíció, és
tökéletes definíció, és számíze szerint liberális
Martin Egyetértek. Talán
Martin
Egyetértek.
Talán még azzal is egészíteném ki, hogy legyen olyan egyértelmű, hogy egy könnyen lefordítható legenda segítségével még az idetévedő külföldi turistának is legyen segítségére.
Régen faluhelyen rengeteg
Régen faluhelyen rengeteg öreg bácsit és nénit láttam tragacs biciklin. Tragacs volt a járgányuk persze, de mégis így visszagondolva, tök jó volt, hogy bicikliztek.
Új elnökségi tag: Hevesi
Új elnökségi tag: Hevesi Edit
http://kerekparosklub.hu/rolunk/tisztsegviselok