Sokan írtátok, hogy későn szereztek tudomást az akciókról és felvonulásokról. Ezentúl bármikor feliratkozhatsz a riadóhiradóra. Így időben értesülhetsz mindenről ami különösen fontos...
Az oldalon fellelhető tartalmakat és a Criticalmass-t a következő emberek készítik.
Az oldalt a ninja fejleszti Drupal-al, a lipilee adminisztrálja, a Solid rajzolja, a Dejahu teszi fel a netre.

+f
+f
"erreelé" biztos úgy
"erreelé"
biztos úgy értette, hogy mi kerülő úton elébe vágunk:D
Sajnos nem.
Sajnos nem.
Londonban a Barclays Bank
Londonban a Barclays Bank jófejségből építtetett egy szép kék gyorsforgalmi kerékpársztrádát a városba.
Nálunk a bankok épp a lakáshitelek behajtásával vannak elfoglalva..
Úgyhogy sajnos nem. Mi teljesen másfelé tartunk!:)
Azért ott is vannak érdekesen
Azért ott is vannak érdekesen megépített, kerékpárútnak csúfolt gyászok. :) Filóztam is rajta, hogy csinálok róluk képet, de nem úgy alakult. Viszont ez is London, 2012 nyár:
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/403865_4830856217...
Nem értek az angol KRESZ-hez,
Nem értek az angol KRESZ-hez, de nem lehet, hogy ott meg lehet állni a nyitott kerékpársáv okán? Mintha a járdán is fel lennének festve kis vonalkák a parkolóhelyek elválasztására. Vagy a sárga vonal a padka mellett közvetlen jelentené a megállni tilost? Szemben is állnak a gondolom buszsávon, szóval fogalmam sincs.
Az autós olyan mint a
Az autós olyan mint a kerékpáros. A különbség csak annyi, hogy a kerékpáros arra megy amerre jólesik neki, az autós meg ott áll meg ahol jólesik neki.
Ez jó!
Ez jó!
Angol kerékpáros réminfrák
Angol kerékpáros réminfrák gyűjteménye:
http://homepage.ntlworld.com/pete.meg/wcc/facility-of-the-month/
És a magyarországi
És a magyarországi helyzet:
http://www.boon.hu/padon-bukfencezett-at-a-bringas/2213435
Durva! -Úton az idő is csak
Durva!
-Úton az idő is csak út.-
És mit csinál aki beakar
És mit csinál aki beakar kanyarodni balos irányban? Megint olyan érzésem van mint Csepeli Bringaúton.Az úttesten minden gond nélkül behasítok Cseplere, Ha a bringautat választom akkor ugye Obinál át a két hülyén váltó gyalogátkelős lámpán és rááll a bringaútra= két + elsőbbségadás, utána elkocogok a benzinkútra előbb a kihajtónál majd a behajtónál adok egy- egy elsőbbséget aztán a vasútnál könyöröghetek a a két forgalmi sávnál hogy ugyan engedjenek át....ottóval meg egy zebra Obi, egy lámpa benzinkúti kereszt és egy vonatanak vagy egymásnak.
Tényleg muszáj átterelgetni mindíg a túloldara elsőbbségadásokkal hogy aztán vissza elsőbbségadáshozzasam magam oda ahol eredetileg is lennék?
Én a problémát Csepeli
Én a problémát Csepeli bringaútnál abban látom, hogy az Obis résznél nincs kialakítva a csatlakozás biztonságosan, arra mész amerre kedved tartja.
Aztán rögtön utána (jól mondod, hogy) elsőbbség adás kétszer ferde kanyarral. Balesetveszélyes is. És a legvégén a könyörgős résznél, oda esetleg jól jöhet egy lámpa, ha még nincs ott. De akkor sem értem minek utána akkora kerülő. Bár tetszik, de hosszabb. Eddig ezek úgy ahogy elfogadhatóak, utána kezdődnek ám a valódi borzalmak.
Ha kerékpárúton érkezel,
Ha kerékpárúton érkezel, mondjul a Hungária felöl vagy a Dunapart felöl, akkor az átvezetés egyértelmű- amivel nem azt akarom mondani, hogy praktikus, biztonságos, vagy észszerű (én sem használom szabályserűen)
A benzinkútnál és még inkább a Szállítók útjánal valóban nem árt az óvatosság, minden második nap ott nem adják meg az elsőbbséget
.
A Védgát u. jelzőlámpa jó célpont lenne a rendőrségnek, ha kerékpárosokat szeretne büntetni- ez az egyetlen lámpa, ahol én sem mindig várom meg a zöldet.
A Híd és a Hídépítők útja között valoban viacoloros (és kanyargós)a kerékpárút, miközben a gyalogút aszfaltozott, egyenes, csak a gyalogosok többsége nem szereti használni.
Lehetne tökéletes, igaz, de
Lehetne tökéletes, igaz, de Németországban sem aranyból építik a kerékpárutakat. Te tudhatod a legjobban Martin. Elmegy kategória. Szerintem.
De még mindig szívesebben bringázgatok ott, mint mondjuk Örstől kifelé Cinkotának. Vagy Könyves Kálmán kerékpárútján.
A viacoloros részeket sosem értettem, vagyis pontosan értem. De az már történet, hogy miért.
De hogy a gyalog lennék aszfalton többnyire simán kell gyalogolni, ha meg bringával rázós térkőre vezetnek rá.
Annak a bringaútnak egy része
Annak a bringaútnak egy része még viacoloros, a gyalogosjárda meg aszfaltozott?
Igazából nem a cseplei
Igazából nem a cseplei brigaútról akartam írni hanem a tervezési szemléletről, csak citáltam a csepelit , mert aki ment rajta annak egyértelmű miről beszélek.
Ugye a topicindító azzal indult, erre tartunk-e?Én erre próbáltam gyakorlati példát citálva reflektálni hogy remélem nem.
Ugyanis abban percben hogy az úttesttel párhuzamosan egy két ellen irányú bringaúttal oldják meg a kerékpáros forgalmat, jönnek a csepeli bonyodalmak, minimum arra az irányra mindenképp amelyik a párhuzamos úttesten keresztül próbál elkanyarodni.Azonos irányba haladás esetén még csak be lehet sunnyogni az úttest szélén valahogy bár a szembe kerékpár sáv forgalmának ugye elsőbbsége van hiszen én változtatnék irányt ráadásul sávon át...de az ellen iránynak besorolni a túloldali helyes irányú sávba...No pont ez a helyzet amikor mégy be csepelre arra az úttestre besorolni ami befelé megy igen bajos és nézelődős...és ugye mindegy hogy brit vagy magyar mert egyiknek egyik oldali közlekedésre szar a másiknak meg a másikra...
Akár hogy nézem nekem az üdvözítő egyre inkább a sávokban lehetőleg azok szélén és irányhelyesen vezetett bringaút kezd üdvözítő lenni...Csepel estében a bringaút melletti járda az úttest felőli részen lett volna kifelé sáv szinteben betonozva,a mostani bringaút a járda, az útburkolati jelekkel a mostani bringaút irányába elhúzni a forgalmi sávokat egy bringás sávnyi helyen és end.
Most már örök időkre így maradt.
Kellően széles az úttest,
Kellően széles az úttest, hogy ott, biztonságosan tudjál tekerni. Hiába hajthatnak gyorsabban a személygépkocsik (70-es tábla), de az sem annyira vészes, hogy ne tudjál köztük tekerni (amúgy is, sok gyalog átkelő van, ott úgyis le kell lassítaniuk, hogy jön-e gyalogos, aki át akar majd kelni - erről kapok itt, egy instant kioktatást az autós trollunktól).
A lényeg az, hogy fölösleges a kerékpárút, lehetne vagy az út szélén, külön sávban, vagy elég a kerékpárnyom (Újpest, Fóti út - a házunk előtt ez van :) ). Ha az utat, emiatt szélesíteni kell, akkor hajrá: a kerékpárút tervezésében, vagy a kivitelezésébe sem mi szóltunk bele.
Viszont egyet elárulok, a híddal kapcsán: miért mennek át ott a gyalogosok, ahol a tábla szerint tilos volna - a kerékpárúton. 1. A híd gyalogos részén, van egy mélyedés, ami egy, önálló vízgyűjtő terület. Senki nem szeret pocsolyába lépni, ez annál kicsivel nagyobb. Kikerülni, meg szinte lehetetlen - a korlátnál van egy pici hely. Remélem jól körbe írtam, de aki, ránéz egyszer, az tudja, hogy miről is beszélek. 2. A gyalogos átkelők. Így vannak megtervezve, hogy a kerékpárútnál van mind a kettő - a híd előtt és a híd után. Ha valaki gyalogol, mert lekéste a buszt, vagy hétvége miatt az nem közlekedik, akkor, ha a Kvassay híd alatt át akar gyalogolni és nem a HÉV síneken, ahol a tábla szerint tilos (ki is az táblázva + a kerítést is meg van erősítve. Nem rég történt a közelben egy gázolás, igaz, az már, a Szabad-kikötő HÉV állomásánál volt), akkor a leggyorsabbat fogják választani: a kerékpárutat. Igen, a rossz kivitelezés olyan, hogy a kerékpárosnak sem annyira jó, de a gyalogosnak is, az meg, mászkáljon jobbra - balra, mert így vannak a szabályok, amit tőlük is elvárnak. A zebra meg ott van, jelzőlámpa az meg minek, úgy sem sok gyalogos halad át + pár száz méteren belül, a benzinkutaknál van jelzőlámpás kereszteződés.
A tervezési, kivitelezési hibákkal kapcsán, nekem is megvan a magam véleménye, hogy olykor, jobban tették volna, ha bele sem kezdenének, mert előtte sokkal jobb volt, mint utána. Kár, hogy nem mindig hallgatják meg azon emberek véleményét, akiknek jobb rálátásuk van a dolgokra. Most, azért szerencsére javul a helyzet, gondolok itt, a MK-BKK viszonyára is, illetve a KRESZ módosításokra is, pl.: a közös busz és kerékpársávra, vagy a Lánchíd - Alagút dologra. Végre, egy élhetőbb Budapest kezd lenni és ez, remélem, nem demagógia.
"... sok gyalog átkelő van,
"... sok gyalog átkelő van, ott úgyis le kell lassítaniuk, hogy jön-e gyalogos, aki át akar majd kelni - erről kapok itt, egy instant kioktatást az autós trollunktól)."
Ez lenne az elvart.
Oké. Holnap akkor, gyalogolni
Oké. Holnap akkor, gyalogolni fogok és előveszem a kamerámat. A felvételeket felteszem a Youtubera és okoljunk onnan. Úgyis akartam volna videózni, fotózni, csak nem télies hidegben.
http://zebraakcio.blog.hu/ Sa
http://zebraakcio.blog.hu/
Sajnos elég halott :(
Remélem azért leginkább ilyeneket fogsz látni:
http://www.youtube.com/watch?v=RoWX-YB861o
Ilyen autósra is volt példa,
Ilyen autósra is volt példa, de ahol 70-es tábla van, mivel lakott területen kívül van az út, ami amúgy is, gyorsforgalmi út, ott nem nagyon szeretnek lassítani. Tapasztalatom szerint, mindegy, ha képmutatóan a zebrán megyek át, vagy máshol az úttesten: ugyanúgy engednek át az autósok.
nem lehet egyszerre 70-80-nal
nem lehet egyszerre 70-80-nal végigteperni egy úton és lelassítani max 30-ra a zebráknál. a szabályozó egyik szájával korlátoz, a másikkal a korlátozással ellentétes magatartásra bíztat. és végeredményben helyeslően elnéző azzal szemben, aki a korlátozást figyelmen kívűl hagyja.
Miért kéne lelassítani max.
Miért kéne lelassítani max. 30-ra? Annyira kell lelassítani, hogy a gyalgátkelő környékét belásd és meg tudj állni, ha kell. Ha 70-nel belátható (ami pl a budaörsi úti "halálzebránál" sima ügy), akkor miért is kéne lassítani.
Általában nem azért nem állnak meg az emberek a gyalogátkelőnél, mert túl gyorsan haladnak, hanem azért, mert basznak rá, illetve annyira a másik seggében autóznak nulla követési távolsággal, hogy úgy esélytelen belátni + megállni a gyalogátkelőnél (== basznak rá). De önmagában a sebesség általában nem akadály, ha az ember meg akar állni.
(Ellenpélda a Villányi út, ahol a parkoló autók miatt nehézkes a zebra belátása, így ott tényleg le kell lassítani 30-40-re, ha az ember meg akarja adni az elsőbbséget).
Na, azért a Budaörsin az
Na, azért a Budaörsin az utolsó zebránál, a híd alól meg lépcsőn takarásból érkezőknek nehezen tudsz megállni ha 70-el közelegsz.
ugye a fama is ugy tartja,
ugye a fama is ugy tartja, hogy csak ugy lehet lelepni az uttestre blabla, ezert rovidtavfutora nem igazan kell szamitani. a maradeknak meg boven meg lehet adn.
A fejed lágya. A futkározó
A fejed lágya. A futkározó kisgyerekre mindig kell számítani, valamint a lépcsőn megbotló és kiguruló gyalogosra is. Persze annak, aki ismeri a helyet. Ilyen kialakítást nem lehetne tervezni, megvalósítani. Minimum egy korlát kellene a lépcső alá. A várost teleb..ák mindenfelé felesleges nyomógombos lámpákkal. Ide valahogy miért nem jutott? Nehogy nyomogassák?
Varjal, ugye arra gondolsz,
Varjal, ugye arra gondolsz, ahol a nagyszolos es a budaori osszetalalkozik. ott en mindig a kulsoben megyek, sosincs baj a belatassal, kigurulo bacsi, rohano gyerek meg nem rendeltetesszeru zebrahasznalat.
Igen. Gyalogok ritkán járnak
Igen. Gyalogok ritkán járnak arra. Ez tulajdonképpen veszélyes is arra a kevésre, aki arra jár. Amint a CM-ről is tudhatjuk, a nagy számokban van a biztonság.
Mintha ott nem is 70 lenne a limit.
De, ott nekem 70 rémlik, vagy
De, ott nekem 70 rémlik, vagy 60? Most így fogalmam sincs. Lehet, hogy tényleg 60. Ha kifele megyünk, akkor jobb, vagy bal oldalra gondolsz? De ha egyszer arrafele járok és van nálam kamera, akkor felveszem, és megmutatom mire gondolok, hogy belátható ilyen távból.
Kifele menet jobbról van egy
Kifele menet jobbról van egy kőfal és mögötte jön le egy lépcső.
Ez az:
Ez az: http://www.norc.hu/pano/P72W84PY/
Úgy emlékszem, ott még a Töhötöm utcai tábla érvényes, ami mintha 60-as lenne, az első 70-es tábla kicsit később jön...
Ritka, de létező példák vannak arra, hogy a lépcsőn érkező gyalogos kibukkanása után az első autós képes megállni, hogy megadja az elsőbbséget.
Csak az életszerű helyzetet
Csak az életszerű helyzetet vázoltam fel.
Ha senki sincs a zebránál, akkor senkinek sem ártanak. Ha a két zebra közé kerültem, a járdaszigeten, akkor tovább is szeretnék jutni.
Jó lenne, ha be lenne tartva az általad leírt sebességkorlátozás, de azt, be is kell tartatni. Hívjam oda a zsarukat? Most úgyis a pénzbehajtásokra mennek, akkor itt, hátha akad nekik egy kis fogásuk.
A Csepelen levő térfigyelőkamera meg dísznek van a közelben. Ez, magánakció láttan bizonyitva is van.
Tudod ezzel mindig az a
Tudod ezzel mindig az a bajom, hogy nem egyértelmű hogy kinek szánjuk és merre. Nem jelenteném ki azt, hogy a szeparált bringaút az ördögtől való, csak azt, hogy ezerszer át kell gondolni a használatát.
Ha bővebben érdekel, hogy én hogy látom ezeket, itt írtam róla egy hosszabb bejegyzést: http://icarusdes.com/2012/10/07/miert-nem-hasznalom-a-bringas-infrakat/
illetve, hogy ne KELLJEN
illetve, hogy ne KELLJEN használni.
IGEN!
IGEN!
IGEN.
IGEN.
Még a szeparált se zavarna ha
Még a szeparált se zavarna ha nem lenne a gátja a takarításának a szeparálás, de sajnos az.Télen a tolólapos simán letolná a havat mindkettőről míg a szeparálthoz +egy gép+ egy személyzet.
A magyar rögvalóságban most azt látom inkább célszerűnek hogy bringaút szintben készüljön közvetlenül az úttest szélén és akkor talán tiszta is lesz télen amilyen gyorsan csak lehet.
A másik bajom hogy miért kell átvinni a túloldalra azt a forgalmi sávot aminek ott semmi keresnivalója?Mintha egy másik úthálózat készülne külön bringásoknak...írtam már régen: az utak nem véletlenül mennek arra amerre.Ergo a bónusz úthálózat szükségképpen csak kacskaringósabban és hosszabb úton tud ugyanoda eljutni.Hogy ennek mi értelme?
Valakinek ez biztosan megéri,
Valakinek ez biztosan megéri, hogy rosszul gazdálkodjon a pénzzel. Fura, ha a Gazdálkodj okosan elé leültetnénk egy pár, döntést hozó embert, 100%, hogy ötször is kikapnának, mert zsarolási összeget nem ismer a játék!
Megértelek, meg igazad is
Megértelek, meg igazad is van, hogy az irányhelyes sáv jobb megoldás lett volna. Nekem személy szerint így is jó, mert nekem mindegy, hogy hol keresztezzem a Weiss Manfredot- egyszer úgyis kell. Persze kétszer hosszú lámpáciklusokat kivárni én sem akarnám.
A gyalogtilos a hídon át- hát ez az évszázad vicce. Valaki is komolyan gondolta azt, hogy valaki 100 m kedvéért kétszer próbálja a Weiss Manfedot keresztezni. ahol a 70-es tábla ellenére inkább 90-nnel haladnak, két sorban. Ott a Zebra annyit használ, mint halottnak a csók.
Ezen a helyen nem is haragszom a gyalogosokra, akik a kerékpáruton közlekednek, még azt is jó szívvel tudom elfogadni, hogy ne a gyalogos lépjen a pocsolyába, hanem én átmegyek rajta.
Persze, ha hárman egymás mellett sétálgatnak, akkor csengetne k- kaptam is ezért már olyan beszólást, hogy jobbnak tartottam a kerékpár sebességelőnyét kihasználni, minthogy leállnék vitatkozni, hogy ott ki közlekedik szabályosan.
Akkor most kapaszkodj meg ma
Akkor most kapaszkodj meg ma egy motorkerékpár jött szembe rajta, mert a dupla sávon elfér a tükreivel is...nem robogó, egy kétszemélyes motorkerékpár és ketten is ültek rajta egy hapsi meg a vigyorgó nője..Két szembejövő bringás méltatlankodva húzódott félre előle nekem szemből érkezett el kellett engednem.Sajnos túl későn jutott eszembe leszállni és keresztbe fordítani a bringát az úton a két szembejövő bringás után...
Hát ez már tényleg durva.
Hát ez már tényleg durva. Robogóval már én is kétszer-háromszor találkoztam, egyszer akkor, amikor nulla forgalom volt az úttesten, de nagy motorral még nem.
Csak ebből rendszer ne legyen...
Én is csak most láttam itt
Én is csak most láttam itt először ilyet ami megijeszett az a vigyorgó fejük, valahogy olyan kárörmös pofájuk volt...
Mint gyalogos, en is amikor
Mint gyalogos, en is amikor eloszor lattam gyalogjardan szabalytalanul velem szemben biciklizo huliganokat, engem is megijesztett a vigyorgo fejuk, es nekik is karoromos pofajuk volt. Ez a jellemzojuk azota se valtozott, es ma mar hordak vannak beloluk a gyalogjardan.
A huligansag jarmufuggetlen es terjed minden iranyba. Senki se aggodjon. Motorozni fog majd meg egyszer ugyanannyi szarhazi nyeho motoros a kerekparutakon mint amennyi szarhazi nyeho biciklis biciklizik ma a gyalogjardakon. :-(
akkor lemegyek az úttestre és
akkor lemegyek az úttestre és sávot foglalok.
Hát a kiskörte és más
Hát a kiskörte és más bringaúton parkolós helyeknél már én is gondoltam rá, hogy lehetne demonstrációt szervezni azzal, hogy a parkoló ottók melletti forgalmi sávból mondjuk egyben 4-5 bringás nekiáll defektet szerleni komótosan, bekapcsolt villogóval és szabályosan Kresz szerint kirakott elakadásjelző háromszöggel....
Nekem nyugodtan írhatod...még
Nekem nyugodtan írhatod...még a bringautakat se nagyon használom,nekem a 74-es Kresz a fő "Kerékpárosok az úttest szélén egy sorban..."
Ha járdára vagy róla kell lehajtani mert címhez mentem vagy boltba be 2-3 km/h val megyek és gyalogosoktól elnézést szoktam kérni,hozzátéve hogy azonnal letakarodok a járdáról.Ha meg ő kér elnézést és félreugrik mert megijed hogy közel vagyok, mindíg szólok, hogy én kérek elnézést, mert a járda az övé...
Az analógiád bicsaklik egy helyen egyébként...Bringaúton járművek közlekedhetnek, tehát gyalogos nem.És motorkerékpár sem, mert az meg gépjármű ugye....míg a segédmotorkerékpár és kerékpár csak jármű.
Fura, de logikus, a gyalogos
Fura, de logikus, a gyalogos tulajdonképpen mindenhol mehet, mindenhol kell rá számítani:
21. § (1) A gyalogosnak a járdán, ahol pedig járda nincs, a leállósávon, az útpadkán vagy a kerékpárúton kell közlekednie.
(2) Ha az úton sem járda, sem leállósáv, sem útpadka, sem kerékpárút nincs — vagy az a gyalogosközlekedésre, illetőleg a kerekes székkel való közlekedésre alkalmatlan —, a gyalogosok az úttesten közlekedhetnek.
De csak hosszában, valamit a
De csak hosszában, valamit a régiben volt olyan , most nem tudom, hogy van-e hogy csak forgalommal szemben és éjjel kivilágítva. Kereszteben meg csak gyalogátkelőn meg annak hiányában kereszteződések vonalában ha jól rémlik fejből...
Nem szemrehányásként írtam
Nem szemrehányásként írtam ezt neked bármily feltételezett hibádért, hanem inkább általában mindenki számára jegyeztem meg ennyit a te hozzászólásod alatt.
A jármű meg gépjármű esetleges jogi fogalmaitól eltekintve pedig érvényesnek tartom és alkalmazom az azt felül író logikus halmaz rend beli helyüket ezeknek. Így nekem minden gépjármű jármű, míg nem minden rovar bogár.
Felülírhatsz bármit csak
Felülírhatsz bármit csak minek?Mert hatóság nem ez alapján dönt, és kártérítési igényt sem lehet úgy gondolomra alapozni.Hagyjuk ezt, mert sehova se visz akár történelemből a mi lett volna ha...
Nem baj. A krumplileves akkor
Nem baj. A krumplileves akkor is leves marad nekem amikor a hatosagnak az nem leves hanem krumplileves, mig minden mas leves csak az neki.
+ kismillió!!!! Gyalogosként,
+ kismillió!!!!
Gyalogosként, én sem szólok arra a kerékpárosra, aki a másik részen, a gyalogos járdán teker. Megértem őt is, ha éppen arra van dolga, ráadásul ki is kerül engem, vagyis nem jön belém. Balesetet nem okoz és ez a lényeg!
persze, mert te gyalogosként
persze, mert te gyalogosként is kerékpáros vagy (akinek átmenetileg nem látszanak a kerekei :)
Nem oldja meg ezt a problemat
Nem oldja meg ezt a problemat a nep helyi tanacsa? Vagy az on-kor-many-zat? (kettovel tobb szotag)
a plebs-tanács?
a plebs-tanács?
Bumm: "Két héten belül hat
Bumm: "Két héten belül hat biciklis halt meg"
http://kerekagy.blog.hu/2013/11/19/rettegnek_a_biciklisek_a_londoni_hala...
Ismét bizonyítást nyert, hogy
Ismét bizonyítást nyert, hogy pár rosszul megoldott csomópont simán tönkrevághat egy nagy, és amúgy jó projektet.
Tanulság: NAGYON figyelni, és gátlástalanul beledumálni szakértőileg mindenbe, a lehető legkorábbi fázisban. Elvben pont erre va MK-nk, szóval optimista vagyok... :)