Hali!

Továbbra is a keróm fejlesztgetésével kapcsolatos kérdéssekkel untatnám a nagyérdeműt.

Jelenleg normálisan működik rajta minden. De ez nem marad szerintem így sokáig, mert elég tré fék-váltó rendszer van rajta. (Halkan mondom, nehogy besértődjenek.)

Az egész poszt alapkérdése jön most:
Gyártanak-e még egyáltalán normális minőségű 6/7/8 sebességes hátsó váltókat? vagy mindenki már a 9/10/11-et erőlteti. Guglizok, guglizok, de mindenhol a 8-9-10 folyik a csapból. Nekem nem kell több a városba a 6 is elég lenne, de a 8-al még úgy kibékülök. Sőt talán jobb is, mert akkor nem kell annyi hézagolót cipelnem magammal a 9-10-11-es hátsó agyamon. (a súly nem számít csak akkor zavar ha „felesleges” [értsd: hézagoló]). Ami 8-asig bezáróan találtam azok elég kaki műanyag vackok amit a teszkóbájkok hoz gyártanak a kedves, neves gyártók is, hogy amikor megveszi a nép „asziggye” valami normálisat vett (pedig nem is.

Fék:
Csepel stupor fékkarok és féktestek. Ezt hagyjuk is ki, mert a féktest nem olyan bonyolult kérdés és úgy is fékváltókart szeretnék, ami a fékkar kérdését lerendezi.

Váltó:
2s elöl- Suntour XCM első váltó
8s hátul- Shimano Altus (8s), de csak 7-es sorral...

Váltókarok:
Sunrace M50 2s és 7s.

Na ebből is láthatjátok, hogy nem egyszerű a helyzet és a gyenge egyensúly könnyen megborulhat.

Na és akkor jöjjön, hogy mit szeretnék helyette:

  • Az első váltó kiosztása oké 2 lánctányérnál több nem kell. Egy a városban közlekedésre. Másik a nap végére amikor haza kullogok a hegylábához.
    De a váltót magát cserélném, mert fostos minőség, egy hasonló 2 sebességes, de jobb minőségűre.
  • Hátsó váltó. Na itt kezdődik az igazi móka. Ide valami 6/7/8-as rendszert szeretnék. Sőt lehetőség szerint, pont valami olyan váltó kéne amit a montisok használnak. A súly nem számít, csak az, hogy pitsamód feszítse a láncot, hogy ne csapódjon a vázhoz amikor átugrok egy kátyút vagy egy padkát. 8 sebességnél nem szeretnék többet. Sőt 6-al is beérném. Lényeg még, hogy rövid kanalas legyen.
  • Fékváltókart szeretnék, mert bullhornos kormányhoz lesz, jó lenne ha nem lenne annyira zsúfolt és könnyen elérném a cuccokat rajta.

Hosszas keresgélés után ennyit találtam csak a témában:
http://hercehurca.hu/node/499

  • Hát mit ne mondjak nem olcsó, de jó? A boltban elégé leoltottak, hogy ilyet nem szokás bullhornra rakni, mert nem. Vagyis nem, mert akkor nem lehet Rátámaszkodni a féktestbe. Ez jogos. De kérdés akkor, hogy mennyire állna kézre váltásnál fékezésnél a bullhornnal?
  • Vagy van hasonló fékváltó cuccos vagy bullhornra valós végdugós formátumban? Mert én nem találtam.
  • Egy ilyen outis fékváltókaros cuccos mennyire összehozható valami montis hátsóváltóval?

    Na jó ez most hosszú és kimerítő kérdés együttes lett, de végül-is egy egész hajtó és váltó rendszerről dobálom a kérdéseket. Azért megpróbáltam szerkesztgetni az áttekinthetősé érdekébe.
    És mint mindig:
    Örök hála +10 évvel meghosszabbítva, Köszi!!

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
simsonrs90 képe

Szia! Bullhorn-ba én ezt

Szia! Bullhorn-ba én ezt raknám a helyedben, ugyanis a bullhorn (időfutam) kormányokhoz ezt a megoldást alkalmazzák leggyakrabban http://sport.vatera.hu/kerekparozas/kerekparalkatresz/kerekparvalto/shim...
Ez azért láthatod, hogy dura-ace és erre senki fog köpni egyet hogy fúj de szar. Igazából ha lenne mire feltennem már rég megvettem volna :D Így, e mellé a helyedben még rejtett bowdenes fékkart, vagy egy cyclocross fékkart vennék. Váltót meg igazából vehetsz bármilyet, arra nincs tippem, de ha mindenáron montisat akarsz akkor is lehet érdemes oútisat venned, csak hosszúkanalasat. Remélem tudtam segíteni :)
Valahogy így festene! http://i5.photobucket.com/albums/y172/jckxlu/surly_crosscheck4_a2_z.jpg

2
Lemminkainen képe

Hát ez igazából elég ronda,

Hát ez igazából elég ronda, meg a kormány amit rendeltem nem bújtathatós az a baj végig kéne vezetni rajta.

Egyébként nagyon nem ragaszkodom a fékváltókarhoz csak a mostani fékem és váltóm bilincse kicsi erre:
http://www.wheeldoctor.hu/product_info.php/cPath/30/products_id/284

Jobban örülnék egy montis váltó akármilyen fék a kormány közepe tájékán a szarvakba meg csak rássolásnál kapaszkodni.

De az is járható út, hogy agy végdugó fék és a közepén valami montis váltó. Úgyis ritkán váltok

3
Prof.gruppetto.hu képe

Ez a fvkar tényleg nem való

Ez a fvkar tényleg nem való arra a kormányra egyáltalán. Áthidaló megoldás lehet, hogy fogsz egy outi kormányt, megfordítod, úgy raksz rá outi fvkar-t, és levágod ami kilóg felül. A végeredmény nagyon hasonló, mint amit szeretnél.
A 8-as monti váltó meg a 8-as out fvkar tökéletesn kompatibilis egymással, legalábbis amíg azonos gyártóról beszélünk. (Shimano shimanoval pl.). De ha 2x8-as rendszerben gondolkodsz, akkor nem feltétlenül muszáj monti váltó. Ha nem valami extrém széles áttétel tartomány akarsz átfogni, akkor még a rövidkanalas outi váltók is elvisznek egy ilyet, de vannak hosszúkanalas outi váltók, amiket eredetileg tripla első hajtóműhöz szánnak, ezekkel 2 tányérral még montis sor is bőven elmegy.

4
simsonrs90 képe

Akkor pedig, jobb ötlet híján

Akkor pedig, jobb ötlet híján gondolom hasonló az elképzelésed, mint ezen a képen http://2.bp.blogspot.com/_wb8bAl1P-N0/SSQRrusdGqI/AAAAAAAADvo/uguogkT_xh... Mert így akkor semmi akadálya annak, ami miatt leszóltak a boltban :D Még van egy lehetőség. Az pedig, hogy montis fékváltókart használsz, ami elvben nem tér el az oúti-tól (javítsatok ki ha tévedek). Így akkor kormány középnél lenne a fékkar és a váltó is :D

5
Lemminkainen képe

Egyik megoldás sincs

Egyik megoldás sincs ellenemre, kivéve ha marha nagy torna mutatvány a fékezés. A váltás már más tészta. Tényleg nem kéne annyit kattogtatnom, hisz végtére is nem vagyok nagypapa. (össze akarok dobni majd egy téli szinglit)

Na de az a végdugó váltó szerintem kész rémálom (bocsi nem sértegetni akarlak), kreatív megoldás, de nagyon csúnya.

A fékváltókaros téma már jobban tetszik. De újragondoltam a dolgot és a legjobb a 4újjas váltó+fékkar középen kombináció lenne. (Csak hol találok olyan ami rámegy erre a kormányra...?)

6
simsonrs90 képe

Nos ez egy rettentő jó

Nos ez egy rettentő jó kérdés, de ha már van váltód érdemes kihasználni, nekem pl 3x7-es rendszerem van és korábban míg csak 3x6 volt addig amíg nem állt kézre a váltókar, én is csak akkor váltottam amikor nagyon muszáj volt és most is elég lenne az esetek 84%-ban a két első tányér illetve a hátulsó alsó 4 fokozat :D

Egyébként meg ezt szerintem nyugodtan mondhatom, hogy előbb essen kézre a fék a mint a váltó, mert ha gond van akkor azonnal tudj reagálni pl kihajt eléd valaki, vagy egyszerűen nem figyelnek rád :) Engem nem zavar a végdugó megoldás, mert egyrészt ez a leggyakoribb megoldás időfutam kormány esetén bár ott már inkább ilyen kormányt használnak: http://i.bike-shop.hu/ter/sram_valtokar_idofutam_es_triatlonosok_szamara... míg a bullhorn inkább pályabicajokon volt megoldás (megint csak ha tévedek javítsatok ki) másrészt meg azt mondják ízlésről nem vitatkozunk :D

Ha tudod milyen vastag a kormány akkor az alapján már megint tudsz érdeklődni, bár szerintem a vastagság nem jelenthet gondot hiszen mára minden kormány vastagabb lett :)

7
Lemminkainen képe

Megnézettem szerelővel. Erre

Megnézettem szerelővel. Erre csak fékváltó-kart lehet rakni. A szarvai végénél, ahol a hajlítás kezdődik már nem kör alakú. Van egy vájat benne és inkább ellipszishez közelít a keresztmetszete, mint a körhöz.

Vagyis marad a vég dugó váltó+ valamilyen fék vagy a fékváltókar. Abból is inkább az utóbbi. Sőt az egyre jobban tetszik. Egy ilyen megoldással ellátott cajga biztos nem jön szembe vele minden sarkon mintha fixim vagy szinglim lenne. (-:

8
Lemminkainen képe

Még valami azért szeretném ha

Még valami azért szeretném ha maga a hátsó váltó és esetleg az első is montis lenne, mert az outis cuccok kegyetlenül túl vannak árazva. Pl- ez a Sunrace STR 80 is egy belépő szintű vacak és milyen ára van már? 25 ezehhh? Hő! (Valószínűleg ezt vagy ilyesmit fogok venni, mert csak ez illik a konfigurációmba, de azért mennnyenek mááá...)

A súly nekem meg amúgy se számít nem fogom grammolni a bringámat amikor egy 5-6 kg-s lánccal egy U-lakattal a tatyómba meg óriási magyarosnyelvészes-töris könyvekkel csapatom a városba a könyvtárig.

Továbbá elégé perverz módon ha csak nem vagyok túl pakolva könyvekkel átugrálom a kátyukat és a padkákat, ami miatt jobb láncfeszítés kell, mint egy Lánsz Ármsztrong én akarok lenni típusú, amúgy túl árazott ál-outi gépre van rátoszva.

9
norbijúzer képe

nekem ilyen van:

nekem ilyen van: https://lh5.googleusercontent.com/-URUXkB-Ahpg/TtI-BNasP8I/AAAAAAAAT_0/k...

(bár ez a fehér váz már cserélve lett nemrég :/ )

amit tudok róla: 1 x 9 sebesség (11-32 montis sorral, elöl 42-es tányérral). nekem tökéletesen megfelel, jánoshegyet megmásztam már vele többször, de a hétköznapi rohangáláshoz az áttételek felét használom csak ki. ami hátrány, hogy hátul a legnagyobb lánckereket használva már erősen receg a lánc a lánctányéron (elöl), mint amikor keresztbe váltasz montin. esetleg egy görgős láncvezetővel lehetne ezen javítani, de annyira nem nagy probléma.
a váltókar egy Sram X-9, aminek külön levehető a bilincse, így simán fel tudtam rakni a vágott outi kormányra.
hátsó váltó pedig egy X-7, amiből hosszúkanalas volt kéznél, de jobb lenne egy rövid (vagy közepes), mert így sokat leng feleslegesen a lánc.
a kormányt ritkán fogom fent, nekem így kényelmes, hogy a fék közelében van a kezem, de hagyományos váz-váltókar után meg kellett szokni, hogy fent pöcögtessem a váltót. (viszont megszokás után sokkal jobb így!)
mivel a kormányom csak 40-42 cm széles, így nem is baj, hogy nincs ott még egy váltókar az első váltónak, mert túlzsúfolt lenne. (kmóra, lámpa is ott figyel)

ja és igen, a 9-es rendszer miatt egy kicsit drágább, ha cserélni kell a kopott cuccokat, de azért így sem panaszkodom, kb 2 évig bírta, kb 10ezer km-t a Sram 950-es típusú sor meg a hozzá való lánc.

remélem, tudtam segíteni, vagy ötletet adni.

10
Lemminkainen képe

Ez Király! :-D Nagyon

Ez Király! :-D
Nagyon komolyan néz ki. Értem, hogy levehető bilincses, de mivel pótoltad a levett bilincset? És van-e belőle balos is. (Már adott elől a 2 tányér, úgyhogy nem fogom kidobni az egyiket, meg különben is szeretem a szimmetriát.)

De ha levehető bilincses, akkor lehet a kormány közepére is be lehetne szuszakolni a váltót, egy kis mcgywerelés árán. Meg talán a féket is. Mondjuk ebbe az XCL-be. A lapítottsága miatt egyik irányból 25 mm a másikból 212 mm-t mérek. és mivel nem kör nehéz lesz olyat találni ami pont illeszkedik a hülye alakjához.

De ez a megoldás hathatós. (-:

11
norbijúzer képe

a levehető bilincs azt

a levehető bilincs azt jelenti, hogy a váltókar bilincsét le tudod venni a karról és külön feltuszkolni a kormányra. így nincs útban a kanyarnál az egész váltókar. itt egy közeli kép: http://autobus.cyclingnews.com/photos/2007/tech/quickspin/05-21b/SRAM_X9...
óvatosan a bilincset egy kicsit ki is lehet tágítani, hogy ne szoruljon annyira, de vigyázva, mert az alu könnyen törik.

persze, hogy a párja is ilyen, csak azt nem vettem meg :)
(mondjuk az elég brutál, hogy manapság milyen borsos ára van egy ilyen szettnek. ráadásul az X-9 is már 10 sebességes lett azóta...
nem tudom, hogy 7-8 sebességes rendszerhez létezik-e levehető bilincses váltókar)

montis fékkarokból van olyan, ami két csavaros, tehát gond nélkül felrakható a hajlított kormány közepére is. (pl. ez: http://autobus.cyclingnews.com/photos/2006/tech/reviews/oropuro/Formula_...)

12
norbijúzer képe

ja, válasz gomb.

ja, válasz gomb.

13
Tam52Kla3 képe

alsócsőre bilincses váltókar

alsócsőre bilincses váltókar esetleg? mint pl ez
egy hasonlót vettem múlt héten, szerintem ezek szépek is meg jók is. persze lehet bonyolítani, kinek mi.