Sokan írtátok, hogy későn szereztek tudomást az akciókról és felvonulásokról. Ezentúl bármikor feliratkozhatsz a riadóhiradóra. Így időben értesülhetsz mindenről ami különösen fontos...
Az oldalon fellelhető tartalmakat és a Criticalmass-t a következő emberek készítik.
Az oldalt a ninja fejleszti Drupal-al, a lipilee adminisztrálja, a Solid rajzolja, a Dejahu teszi fel a netre.
Icarus, megyünk fehérvárra?
Icarus, megyünk fehérvárra? :)
Mehetünk - ha már maradok
Mehetünk - ha már maradok országhatáron belül :-]
Én igazán szívesen részt vennék egy nagyobb megmozdulásban ott :)
nagyobb megmozdulás? asszem
nagyobb megmozdulás?
asszem ahhoz nekünk is be kell szállni a szervezésbe... :)
az menne, hogy mávtól komolyabb szállító kérése, fészen és itt terjesztés, meg matrica, plakát-készítés, (...csak hogy alkalmazzuk Küküéktől amit lehet :)
még akár komolyabb vonulás is összejöhet...
(csak ez esetben lenne érdemes, mert 50 fő még nem rúg labdába fehérváron)
vagy ami még eszembe jutott, hogy
csillagtúra fehérvárra.
minden komolyabb nagyvárosból gyűlhetnénk idén ősszel fehérváron.
kissé komolyabb lenne a jelenlét, s kritikusabb a tömeg :)
Ki is volt itt aki egyébként
Ki is volt itt aki egyébként jelezte, hogy kb ő az egyetlen CM-es fehérváron? Fly talán?
igen, ő a fehérvári kritikus
igen, ő a fehérvári kritikus tömeg :)
Igen, kb. így áll a helyzet.
Igen, kb. így áll a helyzet. A főszervező tavasz óta Attila Fődi -de tudomásom szerint ő nem igazán tartózkodik Fehérváron. Másról nem tudok...a FB-re írt posztomra sem válaszolt senki... :(
Szóval úgy tűnik mintha én lennék itt a CM és az MK egy személyben...
Pedig a városoknál
Pedig a városoknál Székesfehérvárnak 497 tagja van...
Fővárosból 150-170 km
Fővárosból 150-170 km útvonaltól függően tokkal-vonóval együtt. XI. XXII. és XXI. kerületiek előnyben.
Jó hogy vasárnap lesz, nem kell miatta szabadnapot kivenni :-)
A csillagtúra szép
A csillagtúra szép kezdeményezés, és rá is fér Székesfehérvárra.
Szomorkodnék, ha lenne, és nem mennék...de miattam ne maradjon el!
-Úton az idő is csak út.-
Nem lesz.
Nem lesz.
Shag, biztos vagy benne? a
Shag, biztos vagy benne?
a kérdés nem az volt, hogy Küküék csinálnak-e megszokásból, mert azt vettem, hogy Ők nem akarnak többet rááldozni.
de vajh mások (pl a tagsággal is támogatott MK)?
mert hogy célja ne lehetne a demonstrációnak, az vicces.
a teljesség igénye nélkül ismétlésként pár lehetséges célkitűzés:
-a "gyilkos" infrákra figyelemfelkeltésként?
-vagy a járdázók\pirosozók ellen?
-fehérvári bringázás-tiltók ellen?
...
és a legkomolyabban:
a kötelező gyászhasználat eltörlésért ?!?
cél lenne dögivel,
akarat van-e pesten ilyesmire?
A szeparált gyászok lakott
A szeparált gyászok lakott területen belüli létesítése ellen.
Azokra gondolsz, amin
Azokra gondolsz, amin hemzsegnek a biciklisták ameddig tartanak? És erre őket hívnád el?
Székesfehérvárra vagy
Székesfehérvárra vagy Budapestre gondoltál? Ha valaki nem tud lejönni a gyászról, messze van még attól, hogy kerékpáros legyen. Maximum lelkes kezdő. A politikusokra, közlekedés szervezőkre várhatunk, május 40-ben fogják megmutatni, hogy van jobb alternatíva. Anno a szakszervezet vonzerejét a vasúti kedvezményen kívül szakmaisága adta. Remélem ezt még nem akarjátok feladni.
"a kérdés nem az volt, hogy
"a kérdés nem az volt, hogy Küküék csinálnak-e megszokásból..."
Mások meg nem igazán csinálhatnak, ahogy a legutóbbi beszélgetésből kivettem. Illetve "jóváhagyás kell" Küküék részéről, nem ám akárki rendezhet CM-et!
nem hiszem hogy a hatóságokon
nem hiszem hogy a hatóságokon kívül bárkinek a "jóváhagyása" kellene egy közterületen történő kerékpáros felvonuláshoz.
mindenki azt szervez amit akar, max érdektelenségbe fullad az egész...
"Ha a nagy felvonulásokba
"Ha a nagy felvonulásokba valaki bele akarna ugrani, és valami céges, profitorientált dolgot akarna belőle, akkor elég komolyan fúrnám. Ha civil célból akarná valaki, akkor pedig leülnék vele, és megpróbálnám meggyőzni, hogy ne erőltesse."
http://www.criticalmass.hu/blogbejegyzes/20130423/utolso-criticalmass#co...
http://kerekpar.mandiner.hu/cikk/20130419_kurti_gabor_critical_mass_interju
Ez nekem elég komoly figyelmeztetésnek, fenyegetésnek tűnik, hogy senki, még csak véletlenül se gondoljon CM rendezésre.
és? megpróbálna
és? megpróbálna meggyőzni...
ha sikerül miért ne, a meggyőzés szerintem nem tiltás.
Őt is meggyőzték.
Őt is meggyőzték.
Ó anyám.
Ó anyám.
Tekintve, hogy a CM ötlete
Tekintve, hogy a CM ötlete (és neve) 100% import anyag, ha engedélyt is kéne kérni valakitől, azok nem a volt magyar szervezők.
Mégis, hány évig rendelkeznél még az előző lakásod, bringád az elhagyott barátod/barátnőd fölött? Milyen alapon? :)
Miért kellene engedélyt
Miért kellene engedélyt kérni?
De azért hidd el, hogy ez egy nagyon összetett dolog, és rettenetesen el lehet rontani. Nem nagyképűségből mondom, de a világ legnagyobbjáról beszélünk egy nem túl nagy és erre nem túl alkalmas városban és közegben. Ez nem véletlen, és ennek a töredéke sem jön össze, ha bizonyos dolgokat nem veszel figyelembe. Jó, oké a cm lendületén lehet valami előny, de elmondom, hogy az a lendület már nem volt lendület, és ezt belülről a szervezéskor kiválóan lehetett érzékelni. Részben épp ezért döntöttünk a lassú agonizálás helyett az utolsó nagy lökés mellett. Ez szerencsére sikerült is. A CM végével a bringázás is kijött a szubkultúrából, pont amikor kellett. Én nagyon örülök hogy elértük amit ezzel el lehetett, mert ez is szinte lehetetlen volt.
el lehet rontani? én inkább
el lehet rontani?
én inkább úgy látom kb újra kell kezdeni...
kb a kiindulási pontokban már nem értünk egyet:
Szerintetek a tömeg elég, mert majd megold(oldódik) minden baja,
szerintem meg legyen először alkalmas hely,és szabályzat a leendő tömegnek.
mindenesetre már tömegek vannak az utakon, szabályok nem, de a helyek alakulnak.
azaz kb féleredmény.
most viszont folyamatosan nyomni kellene a szabályalkotókat, hogy tömegből emberek halhatnak meg a nem megfelelő szabályok, helyek miatt...
és erre nyomásra a legjobb eszközötök kézben volt,de leraktátok.
"a világ legnagyobbjáról beszélünk"
ezaz, ha nem vagyunk 40ezren akkor az visszafejlődésnek,hanyatlásnak veszitek.
pedig a cél nem a cm létszámának a növelése, hanem a biztonságos közlekedés megteremtése... konkrétabban a szabály és helyalkotókra való nyomásgyakorlás.
"ezaz, ha nem vagyunk 40ezren
"ezaz, ha nem vagyunk 40ezren akkor az visszafejlődésnek,hanyatlásnak veszitek."
Szerinted ezt mutatja, hogy nem csinálunk több CM-et és helyette próbálom a Kerékpárosklubot tolni? Szerintem épp az ellenkezőjét, és szakmázni kellene, amikor pedig elakad, segítséget meríteni attól akinek élmény nélkül is fontos a kiállás, és hajlandó is rá.
elhangzott, hogy elakadtok.
elhangzott, hogy elakadtok. (nekem ezt jelentette János levele)
és látjuk is, hogy nem változnak bizonyos dolgok.
a segítségmerítést meg nemlátom.
látok sok mindent, de hogy a kreszről vitázni?
vagy tenni érte?
arra tippelek, hogy ti se vagytok közös nevezőn pár kérdésben,
és ezért van a hallgatás ezekről...
mindenesetre páran szeretnénk kimozdítani ezeket az ügyeket is a holtpontról... valahogyan.
Pihenő van. Részemről nem az
Pihenő van. Részemről nem az ügy fontos, hanem a fenntartható keretei. Ötletem nekem is van bőven, de most nem annyira a kresz a fontos nekem. Ha nem tudom a Kerékpárosklubot közösségivé és alkalmassá tenni, akkor egy időre teljesen kiszállok. Ha igen, akkor alkalmas lesz bármire, és lesz értelme fellépni egyenként mindenért. Alkalmas egyébként akkor lesz, ha bizalmat szavazol neki anélkül, hogy még megtette volna azt amit te szeretnél, majd bele is szállsz a munkába és nem magánban, hanem Kerékpárosklubban gondolkodsz. Mint amikor a tőkeerős vállalkozó nem saját ruhaboltot nyit, hanem franchise üzletet nyit. Sajnos jelenleg téged nem vonz a Kerékpárosklub márka, de ennek legfőbb oka, hogy nem érzed hogy hol csatlakozhatsz (nem tagként, hanem üggyel). Én ezt szeretném kidolgozni, de véges az energiám, egyelőre még csak terveim vannak, és a klubban más területeken tűzoltok.
"közösségivé"... mi a terved?
"közösségivé"...
mi a terved?
mert nekem az a fő problémám az mk-val, hogy azonkívül hogy évente bizalmat szavazhatok jelöltekbe, semmilyen más beleszólása nincs a tagoknak a dolgokba.
"Kerékpárosklubban gondolkodsz"...
ha most azt mondanám, hogy szervezzünk egy cm-t fehérvárra, mint mk, szerintem eléggé el lennék küldve balfenékre.
mondd, ha nem így van... :)
vagy ugyanígy már elküldtél itt a kresz-ért.
pedig lehetne, hogy hírlevélmotorba bedobni:
"Figyelemfelkeltő közös tekerésre invitál a Magyar Kerékpárosklub az autómentes napon.
célunk, hogy felhívjuk a döntéshozók figyelmét a köhém és a kresz összehangolatlanságára," ....ésatöbbi egyéb fentebblentebb felsorolt.
kicsit cm, kicsit mk, és a figyelemfelkeltés is simán meglenne.
és a végére:
"nem vonz a Kerékpárosklub márka"...
ezt elviccelem: van jópár támogatói mk-s pólóm, és hordomis :)
Ahhoz látni kellene azt hogy
Ahhoz látni kellene azt hogy mibe lehet bekapcsolódni, de külsősként esküszöm nem látok mást csak néha egy kis BAM-ot. Hogy legyen közösségi ha a közösség tagjai nem látnak benneteket? Valami szellemi elefántcsont toronyban vagytok, kívülről ez látszik.És erre nem válasz a honlap, meg a körlevél.Azt az nézi akit érdekel.Mi az amit az arcába lehet tolni x elemérnek hogy te van ez az izé, gyere el, mert ez jó lesz neked?
Én beléptem, úgyhogy most
Én beléptem, úgyhogy most belsősként nem látok semmit. :)
Állítólag, ha volna fészbúkom, nyílna valamennyit a világ. Tán kipróbálom majd.
No de a világ nem a fészbúk, könyörgöm...
Mindent el lehet rontani. De
Mindent el lehet rontani. De ezen az alapon soha nem lenne semmi... :)
Tényleg a világ legnagyobb CM-jét hoztátok össze nekünk, és ez a bringás ügyeken túlmutató eredmény. A magyar civilség sikertörténete volt ez, büszkeség és remény forrása olyan helyeken és közegekben is, amire álmodban se gondoltál volna. A CM ünnep lett és hagyomány, önmagában is érték.
A történet eleje tehát szinte mesébe illő, a vége viszont 100% kortárs rögmagyar. Süllyesztő, néma csend. A jókirályfi elment brájtonba mosogatni, a királylány kormányszóvivőnek állt, a fehér lovat meg eladtuk egy illegális vágóhídra két hamis dorkóért.
És félre ne érts, nem a ti döntésetek a gáz. Ahhoz jogotok volt, így sem lehetünk elég hálásak. A gáz az, hogy kiderült: nincs második vonal, egyáltalán. Ez meg a mi szégyenünk itt, mindannyiunké... Persze nyilván mindenki meg tudja magyarázni, ahogy én is, hogy ő miért nem lépett előre, de ekkora közösségben statisztikailag kéne lennie pár embernek, aki mégis ...
De van másoddik vonal.
De van másoddik vonal. Kerékpárosklubnak hívják. És a királyfi ott mosogat. :)
Az MK nem a CM második
Az MK nem a CM második vonala, hanem valami egész más dolog, ami szintén tud jó lenni. Sajna jelen állapotában se nem nagy, se nem jól szervezett, de még lehet bármelyik. :)
Vannak emberek akik éjjel
Vannak emberek akik éjjel nappal tolják. Az benne az elkeserítő, hogy közben nem marad idejük a kirakatra és a stratégia kidolgozására. De még így is sokkal nagyobb potenciál van benne mint a sokadik CM-ben. A Kerékpárosklub még lehet egyre nagyobb, de a CMBP már csak egyre kisebb lehetett volna. Ne tévesszen meg senkit a sikeres utolsó, mert a belső csoportdinamika csökkenést mutatott.
Azért egy "Na majd én
Azért egy "Na majd én megszervezem a következő CM-et!" dologhoz kell egy nagy adag arcosság.
Hát ha mindenféle barom
Hát ha mindenféle barom hatóságoknak akarsz megfelelni, akkor tényleg nem kis meló és felelősség. Pont úgy mint egy tüntetés megszervezése.
De ha megnézzük akkor ere is van kivétel.
Ha mondjuk egy akármilyen esemény hatására egyik pillanatról a másikra kimenne az utcára 1-2 millió ember tüntetni, akkor a hatóságok részéről mindenki úgy belenne szarva, hogy az engedély miatt fájna legkevésbé a fejük.
A cm eredetileg arra volt hivatott, hogy a döntéshozókra nyomást gyakoroljon a bringával közlekedők igényeivel kapcsolatban, mondjuk az infrastruktúra területén.
A döntés hozókét, nem pedig a társadalomét, hiszen a társadalom pontosan látja a bringások arányát nap mint nap az utakon.
Szóval ha azt mondaná valaki, hogy aki bringázik, és nap mint nap szív a hatóságok nem megfelelő hozzáállása miatt, mert pl. itt meg itt ekkor milyen gané módon álltak hozzánk, az x napon, órában bringázzon végig y útvonalon. Ha pikk pakk összeverődne pár 100ezer bringás, nincs az a hatóság, ami bármit is tehetne ellenük.
Mindaddig amíg egy szervező áll egy esemény mögött, addig azt előlehet venni, meg lehet tiltani. A nem megyek ki felemelni a hangom saját magamért, mert nem szervezte meg senki rendszert azok üzemeltetik, akik ellen kellene felszólalni. A dolog agymosás része pedig végképp elképesztő, miszerint az eredeti célból (figyelemfelhívás a hatóságok felé = álljon már meg a menet elvtársak! döntsük már el, hogy ki van kiért!) ünnepet csináltak (á elvtársak minden nagyon jó, eszünk ágában sincs önöket kritizálni, mi csak ünneplünk, hosszú nyelvvel köszönjük, hogy ünnepelhetünk a saját, akarom mondani az önök közterületén). Legyen ünnep szabadon kerékpározni!
én továbbra is úgy gondolom,
én továbbra is úgy gondolom, hogy célja van még pesten is, és nem értek egyet küküékkel, hogy abbahagyták.
akkora tömeget összeszedni, forgalomban támogatni, azért nem kis meló, ezzel simán egyetértek, és azt is simán értem, hogy a tömeg már vonzani fog bringás eredményeket cm nélkül is(lásd rahedli piktózás,egyirányuk megnyitása, sorolhatnánk még hál'istennek...)
DE SEMMI mozdulás nincs a KRESZ szabályok javítására.
napi konfliktusok szazai születnek, mert egyes arcok arra ugathatnak, hogy
"menj ott,meg amott, mert ott a kerékpárút, és neked építették!!"
és meg mert ez a SZABÁLY.
közben meg emberek halnak meg gyík kerékpáros infrák miatt, és cserébe csak buzerálás van a csengőért...
minek? gyalogra egyszerűbb szólni, autós nem hallja, akkor???
mert ez a SZABÁLY.
és ez hülyeség,és erre nem mozdul semmi.
HÁT LÖKJÜK MEG!
+1 Arra próbáltam meg
+1
Arra próbáltam meg rávilágítani, hogy nem kell feltétlenül a hivatalos szervezési módban gondolkodni.
énse úgy gondoltam, ahogy ez
énse úgy gondoltam, ahogy ez volt itt...
aki akar demonstrálni a kresz szabályok ellen,
az jöjjön az X napon Y-órára a Z-helyre.
tekerünk egy kört, és kész.
ez meg bele kell férjen minden törvénybe, hogy ezt megtehessük.
deperxe
természetesen mindenki saját felelősségre, és a szabályok betartásával...
xyz változókat meg később megbeszéljük.
(lehetne fehérvár is, de akár itt is a hősökön...)
> a tömeg már vonzani fog
> a tömeg már vonzani fog bringás eredményeket cm nélkül is(lásd [...]
nem, ezeket nem a tömeg vonzza. ezeket a Kerékpárosklub éri el évek szívós munkájával. és ugyanők dolgoznak a KRESZ javításán is, attól még hogy nem látsz rá.
ha nagyon meg akarod lökni, lépj be a Kerékpárosklubba, fizess tagdíjat, esetleg plusz támogatást. hidd el, többet segít, mintha újra feltalálnád a k̶e̶r̶e̶k̶e̶t̶ CMet.
szerintem tévedsz.több ponton
szerintem tévedsz.több ponton is.
"dolgoznak a KRESZ javításán is"
János az egyik mk levlistán írta, hogy a szakmái érveket semmibe veszik, és a politika írja a kreszt.
"lépj be a Kerékpárosklubba, fizess tagdíjat, esetleg plusz támogatást."
tagdíjat nem fizetek, de támogatom őket, pénzzelis(többel mint a tagdíj), és minden egyéb tőlem telhető segítséggel is. ezt te nem tudhatod, így ne írd, "attól még hogy nem látsz rá".
"többet segít, mintha újra feltalálnád a k̶e̶r̶e̶k̶e̶t̶ CMet"
feltalálom? csak simán igénylem.
> ezt te nem tudhatod, így ne
> ezt te nem tudhatod, így ne írd, "attól még hogy nem látsz rá".
jogos. bocs.
csak abból gondoltam, hogy nem látsz rá, hogy az MK eredményeit nem nekik tulajdonítottad.
++++++1
++++++1
Nem pont így értettem, de ez
Nem pont így értettem, de ez jó volt. :)
Úgy értettem, hogy a CM tényleg nincs "levédve", de azért mindenki (?) tudja, hogy kik állnak mögötte és kik hozták össze ezt a tömeget. Ezek után kiállni, hogy na majd én folytatom! Na ehhez kell arc! :)
A másik: ha nincs mögötte "arc"! Tényleg érdekes, ez olyan, mint egy gerilla mozgalom (a la kezdetek). Ha nincs mögötte olyan, akit elő lehet szedni, az tényleg érdekes és fasza dolog lehet... az arctalan tömeg...
"de azért mindenki (?) tudja,
"de azért mindenki (?) tudja, hogy kik állnak mögötte és kik hozták össze ezt a tömeget. Ezek után kiállni, hogy na majd én folytatom! Na ehhez kell arc! :)"
ezzel a hozzáállással van a fő gond.
mert ugyan senki nem akarja bántani küküéket, mert mindenki(?) elismeri hogy mekkora melót toltak bele...
az meg fel se merül, hogy a küküék elismerése mellett, egy nem decentralizált szerveződésnek simán helye van, és mindenféle arcoskodás nélkül.
csak az nem megy, hogy erről álmodozunk, fórumozgatunk, de nem teszünk érte ...
és ha ez arcosság, hogy én megyek pár haverral(meg akik még akarnak jönni) demózni, akkor arc vagyok,(bár nem akarok az lenni).
és hogy nehogy azt hidd, hogy fafej vagyok, simán meggyőzhetőnek gondolom magam. küküék érveit elolvastam, felfogtam, de nem értek velük mindenben egyet.
Jánossal sem.(ezt írta anno: ma a szabályokat a politika diktálja, szakma nem szólhat, vagy csak simán nem veszik figyelembe)
úgy gondolom, hogy ami nem megy, azt meg kell lökni.
és a szabályok rendbetétele nemmegy, tehát lökni szeretnék rajta...
+1 Úgy érzem a kritikus tömeg
+1
Úgy érzem a kritikus tömeg abban a formában meg van már, hogy tényleg teljesült az egyre többen és többen ülnek bringára öngerjesztő folyamat, de én is úgy érzem, hogy 1-2 kreszben vagy köhémben megfogalmazott részlet inkább támadási okot ad nekünk és teljesen felesleges, értelmetlenül mint hogy minket segítene.
"Úgy érzem a kritikus tömeg
"Úgy érzem a kritikus tömeg abban a formában meg van már, hogy tényleg teljesült az egyre többen és többen ülnek bringára öngerjesztő folyamat"
Ez így van, csak szerintem ez az eredmény még önmagában kevés. A bringával megtett utak, és az autóval megtett utak arányának tekintetében még nagyon gyerekcipőben járunk. Ugyan ez az arány a kezdetekhez képest sokat javult, és a folyamat beindításában valóban nagy szerepe van a cm-nek és az mk-nak, de elengedni a kezét a folyamatnak még korai, mint ahogy a gyerekedet sem dobod ki az utcára, hogy felnő az magától is.
Kellene egy jövőkép, amelyben pl. fel sem merül abban az emberben aki bringázni kezd, hogy ne az úttesten tegye, hiszen mindenki így csinálja. Az utcaképeknek része kellene lennie a folyamatosan haladó bringásoknak. Fel sem kellene merülnie egy autót vezető emberben az, hogy a bringás számára egy lassító szakasz (megelőzés macerája), mert folyamatosan mellettük kellene haladnia. Útfelújításoknál, útépítéseknél természetesnek kellene lennie annak, hogy adott szélességű sávot lerekesztenek a bringásoknak.
Ez nem olyan nagy cucc ám, amilyennek kinéz, mert minden egyes utazás, amikor az utas nem autót használ, hanem bringát, akkor az duplán javítja az arányt.
Ezért lenne arra szükség, hogy ne szűnjön meg a nyomás a közlekedéstervezőkön és a közlekedési szabályokat létrehozókon. Ha megszűnik a cm, akkor megszűnik a nyomás rajtuk, hogy hoppá, itt van egy komoly tömeg, ami mást akar. A tömeg méretével folyamatosan szembesíteni kellene őket.
A cm-nek és az mk-nak nem alárendeltként kellene tárgyalni ezekkel a hatóságokkal, hanem felérendeltként.
Kedves hivatalnok urak, politikusok! Íme annak az x ezer embernek az utasítása a város fejlesztésével kapcsolatban felétek, akiket a cm-en láthattatok. Tudjátok, ők neveztek ki benneteket, és ők adják a fizetéseteket is, szóval eszerint dolgozzatok! Ne szarozzatok velük, mert ez egy lelkes csapat és ha nem úgy viselkedtek pik-pak kibasznak benneteket az irodátokból!
"A cm-nek és az mk-nak nem
"A cm-nek és az mk-nak nem alárendeltként kellene tárgyalni ezekkel a hatóságokkal, hanem felérendeltként."
tévedsz, nem kellene tárgyalni.
tárgyalni személy tud, tömeg nem.és a személyekre lehet hatni...
max olyan lehetne, hogy petició, és azt tömegek írják alá, demonstrálnak érte...
Egy tényezőt kihagysz. Minél
Egy tényezőt kihagysz. Minél több a bringás, annál inkább előfordulhat hogy szemben állnak veled. És nagyon kellemetlen helyzetet hozhat, ha kiderül hogy véleménykisebbségként követelsz valamit a többség nevében. Én több ilyen pontot láttam. Margit híd, felső rakpart, Bajcsy csodás példák erre.
Szerintem sokkal értelmesebb a kerékpárosok számát mindenáron növelni, és 10% felett konszolidálni, mint elveszni a ma még csak szubkulturális haladó tanok korai kikényszerítésében. A népek pedig a sárga csíkra jönnek az utcára. Nem is értik mi a bajod vele, sőt jön a "neked semmi sem elég" hozzáállás. Mi a haladó tanainkkal, mint integrált közlekedés, meg bukósisak ellenpropaganda, safety in numbers, WOL meg NOL, ésatöbbi csak punkok vagyunk. MÉG. De ezek szinte maguktól fognak változni ha a 10% összejön, és mellé van talpraesett szakmai szervezet.
A körutat is azért jegeltem el, mert felismertem, hogy nincs meg az akarat és a tömeg hozzá. MÉG.
Kükü, ha "mi, punkok" (: nem
Kükü,
ha "mi, punkok" (: nem is lesszünk többezren, de meg kell mutassuk, hogy a szabályok nem megfelelőek.
és erre gyúrni kell,mert ahhoz, hogy a tömeg is rájöjjön,(hogy most ez nem oké),
ahhoz beszélni kell róla,fel kell nyitni a szemeket.
és nem itt(mert itt évek óta hiába beszélünk erről)
és van erre eszköz, menjünk tekerni minnél többen ezért a célért.
nem leszünk sokan? naés.
majd lehet hogy pár év kell hozzá,mire egyre többen jönnek rá, miről is beszélünk.
és e miatt a szócsőkidobás miatt nem értettem veled egyet.
olyan mintha letennék egy kalapácsot, mert előbbutóbb úgyis szétmálik az a fal magától is...
Igen, csak a kalapácsnak pár
Igen, csak a kalapácsnak pár éve elrepült a feje. :)
Én ezt vélem felismerni, és hatékony eszközt keresek. Van is elképzelésem, de ameddig a CM-et siratjuk, nem működhet.
" És nagyon kellemetlen
" És nagyon kellemetlen helyzetet hozhat, ha kiderül hogy véleménykisebbségként követelsz valamit a többség nevében. Én több ilyen pontot láttam. Margit híd, felső rakpart, Bajcsy csodás példák erre."
Kisebbség nevében, vagy pedig a tapasztaltabbak és a témába magukat jobban beleásóként? A többieket okítással meg kell győzni, hogy a tapasztaltabbak nem hiába mondják azt amit.
Persze, de előbb kék
Persze, de előbb kék meggyőzni őket, és csak ha ez sikerült, utána fellépni a nevükben.
Az nem megoldás, hogy egyrészt fellépsz valakik nevében/érdekében, másrészt nyíltan le is hülyézed őket, hogy azt se tudják, mi kell nekik...
Az hogy valakinek nincs
Az hogy valakinek nincs tapasztalata, nem azt jelenti, hogy hülye lenne :)
Az azt jelenti, hogy nincs neki tapasztalata, mert ha lenne akkor ő is nagy valószínűséggel arra a következtetésre jutna mire mi. Még nem tudja mi a jó neki de nem azért mert hülye lenne.
Vagy neki tényleg nem az a
Vagy neki tényleg nem az a jó, mint neked... :)
Neki jó az ami nekem, csak
Neki jó az ami nekem, csak még nem tudja magáról. Csináld így és meglátod jó lesz... :)
Sokszor tapasztaltam már a saját életemben, hogy utólag döbbentem rá, hogy mennyire is igaza volt a régieknek praktikákkal és más dolgokkal kapcsolatban :)
figyimár, hol volt hogy vki
figyimár, hol volt hogy vki nevében fellépni???
Ez egy szinte lehetetlen
Ez egy szinte lehetetlen munka. Az idő 10x hatékonyabban szerez kötelező bringaút használat eltörléséért küzdőket, mint egy ezt korán hirdető szervezet. Van olyan téma amit kontraproduktív idő előtt erőltetni, mert a saját bázisoddal is csatába keveredsz, míg ha később teszed, már étik és összefogásra készek.
most már a későbbnél
most már a későbbnél járunk... párunk szerint biztosan.
Ez a legúttörőbb közeg, ebből
Ez a legúttörőbb közeg, ebből nem indulhatsz ki.
Nem sokat értesz a budapesti
Nem sokat értesz a budapesti CM történetéből. Az első probléma amin átsiklasz, hogy kik és miért voltak körülötted a felvonulásokon. Kb. 2-3 alkalomig tartott a protest. Ellentmondás a protest és a tömeg, ez a gyakorlat. Viszont ami jó, hogy a tömeg ha nem protest, sőt ünnepel, akkor is tömeg. És a politikus ezzel semmit sem tud tenni azon kívül, hogy számol az igénnyel. Tiltakozni helyi konkrét dolgokért érdemes, és fogunk is ilyet szervezni.
"Nem sokat értesz a budapesti
"Nem sokat értesz a budapesti CM történetéből."
Annyit nyilván nem mint Te, ezt egy percig sem vitatom, hiszen Te belülről láttad.
"Viszont ami jó, hogy a tömeg ha nem protest, sőt ünnepel, akkor is tömeg. És a politikus ezzel semmit sem tud tenni azon kívül, hogy számol az igénnyel."
Ebben szerintem tévedsz. Az ünneplő tömeg nem gyakorol nyomást, hiszen ünnepel. A politikusnak ez olyan mint ha hájjal kenegetnék. Nézd mennyi boldog ember van az igazgatásom alatt.
Ki kell menni, és azt mondani, hogy ez nem jó így, ezt meg ezt akarjuk.
Ha tömegben látja a
Ha tömegben látja a bringásokat, az szavazatszerzési ingert okoz. Ekkor kell a civil szervezet, aki kontrollálja, hogy ez ne marhaságban öltsön testet. Nézd majd meg a 2014-es helyi választásokat. Alapelem lesz a bringa, és ahol lesz helyi erő, ott jó irányba is tudja majd terelni.
A "nem sokat értesz" dumáért bocs, ez felsőbbrendű szöveg. De ezzel kelek, fekszem 9 éve és emiatt érzem a csoport dinamikáját, meg lehetőségeit. A változás annyi, hogy egy éve minden addigi szent tehenet felülvizsgálok a dolgainkból, és jópár nem megy át a szitán.
kötelező csengőhasználat
kötelező csengőhasználat eltörlésért
Használni nem kötelező, csak
Használni nem kötelező, csak felszerelni. :)
Mióta Vácon/tt élek és
Mióta Vácon/tt élek és Nagyorosziban dolgozom, havi 2-4 alkalommal járok Bp-n - de szinte nincs olyan, hogy ne venném észre, ahogy egy általam amúgy már évek óta használt infrastrukturális elem újonnan hivatalosan is elfogadottá, esetleg dedikálttá vált bringás közlekedés céljára.
Magát a tényt, hogy nem tudok úgy közlekedni, hogy magányosan érezzem magam bringán, már rég nem kell emlegetnem.
Azaz sztem. a bp.-i bringás fejlődés megkapta azt a kezdőlökést a mozgalomtól, ami után önjáróvá vál(ha)t, és jelen pillanatban magam is feleslegesnek, vagy egyenesen kontraproduktívnak éreznék egy megmozdulást csak azért, mert csak. (Na jó, a Külső Szilágyi útért kár volt. :P)
És 1-2 éve még nem hittem volna, h ilyet fogok valaha mondani - ami jó. :)
"a kezdőlökést a
"a kezdőlökést a mozgalomtól,"
hát ezaz... sajnos azt kell mondjam, hogy kontraproduktív vagy sem, elég régóta emlegetjük például azt hogy ne legyen kötelező a gyászhasználat.
és semmi sem utal arra, hogy ez meg akar-fog változni.
fehérvár meg kifejezetten visszafelé fejlődik, innen nézve...
múlt héten gurultam át rajta, és JÁRDÁZNOM KELLETT!!!!NÉGY!!!
úgy, hogy elötte itt is érdeklődtem, merre menjek, hogy NE KELLJEN JÁRDÁZNI...
és ami tök szomorú volt, hogy figyelnem kellett a járdára felsorolásnál, hogy nem jönn-e más bringás hátulról...
:(
Már csak azért is
Már csak azért is foglalkozhatna a CM és MK most kicsit más helyekkel (khmmm, Fehérvár *wink wink nudge nudge*) mert eddig megkapta azt, hogy dehát csak a fővárossal foglalkozik. Én előremutatónak látnám azt, hogy azt mondjuk, hogy ok, Pest mintha jó irányba fejlődne, ideje másik településnek csinálni kicsit a hírverést. Felpörgetni az ottani aktivistákat is hogy ott is elinduljon ez a folyamat.
Sajnos nem működik a központi
Sajnos nem működik a központi mozgósítás a megyeszékhelyekre. Minden poszt és bejegyzés elhal ami nem a MI problémánkkal kapcsolatos. Ez egy elég kiábrándító tapasztalat volt. A helyi ügyeket helyben lehet megoldani, és ami országosan érdekes vagy felháborító, azt érdemes a központból erősíteni.
Biztos vagy benne, hogy ha a
Biztos vagy benne, hogy ha a Budapesti CM felvetne valamit arra nem lenne pár fehérvári ember akit érdekelne? Segíteni a helyi erőnek ilyen formában szerintem egy próbát megér - ha nem sikerül akkor is el lehet mondani a CM és MK nevében is, hogy próbálkoztatok feléleszteni egy nagyvárost még kevés sikerrel. Röviden a lényeg: egy próbával veszteni nem igazán lehet.
Ha Fehérváron nincs 10 ember,
Ha Fehérváron nincs 10 ember, akivel el lehetne kezdeni a helyi MK szervezet létrehozását, akkor nem tudom, milyen központi kezdeményezéssel lehetne feléleszteni ezt a várost... :(
pl hogy a központ akár
pl hogy a központ akár írhatna annak az 500 tagjának egy levelet, amin megbeszélnek egy talit...
Nincs 500 tag. Lesz kb. 50,
Nincs 500 tag. Lesz kb. 50, akik vélhetően a helyi mozgósítók, mozdulók és érdektelenek keveréke.
fentebb olvastam hogy kb
fentebb olvastam hogy kb annyi fehérvári tag van, és ebből indult a gondolat.
ha 500-an vannak, és időben el lesz kezdve a tali kihirdetése, akkor többen tudnak szervezni rá szabadidőt. kérdés itt is az, van-e akit érdekel...
Minden 5. fehérvári lenne? Ez
Minden 5. fehérvári lenne? Ez nem valószínű.
Mi majd egy évig 6-8-an
Mi majd egy évig 6-8-an voltunk némi flukturációval. isten tudja hány éjszakát ültem végig tavaly Tamással kettesben.Amikor látták hogy működik, elkezdtek jönni.
Akárhogy szervezitek át magatokat, abból nem lesz tagság.Vagy látják hogy megy vagy nem érdekli őket.
Az a baj, hogy nem lehet
Az a baj, hogy nem lehet tudni, hogy nincs-e 10 ember mert ha te mész körbe és körbe akkor nyilván nem tudod elérni az összes embert. Ha az MK vagy CM megpróbálna írni az embereknek, hogy itt és itt és itt szeretnének területi szervezetet beindítani és ehhez keresnek embereket akkor a nullánál nagyobb esélyt látok rá, hogy lenne belőle valami. Érsd: vesztenivaló igazából nincs, de nyerni való szerintem hatalmas.
Sose mondd, hogy biztos, de a
Sose mondd, hogy biztos, de a tapasztalat ez volt. A facebook posztok elhaltak, az itteni bejegyzések reakció nélkül elsüllyedtek. Még Budapesten belül sem nagyon működik. 5-10 ember volt hajlandó pl. más kerületbe átmenni demonstrálni helyi ügyért.
Szerintem: A "központ"
Szerintem:
A "központ" látszólag sok energiát fektet olyan helyi célokba, amiket még a helyi érintettek sem ismernek vagy támogatnak, az ország bicikliseit pedig elméletileg sem érint. Az MK-nak - ha már így elnevezte magát (Mármint "Magyar") - csak is olyan célokért kellene küzdenie, ami a a kerékpárosok millióit érinti. Ezek a milliók letekerik az életüket anélkül, hogy egyirányú utcát, buszsávot, villamossínt, BKV-bérletet vagy közbiciklit láttak volna. Ami mindenki érint: A kötelező kerékpárút-használat, a járdán kerékpározás, a biciklizni tilos (és egyéb) táblák indokolatlan és felderítetlen sokasága. A KRESZ és KöHÉM értelmezhetetlensége illetve idejétmúltsága, kerékpárutak, kerékpártárolók létesítésének minimum követelményei, vázszám központi adatbázis a forgalomba-kerüléstől, kerékpárral bejárható ország = szabad járműválasztás elősegítése lobbival, kampánnyal, adatbázissal.
:Szerintem bezárva:
Székesfehérvár és sugárirányú megközelítése megérdemli, hogy a döntéshozók észrevegyék a kerékpár jármű, közlekedési eszköz és főleg csodatévő gyógyszere a zsúfolt városok legtöbb betegségének. Tehát, mivel a kerékpár segíti a várost, a város tartsa becsben a kerékpárt. Így lehet egy találkozó egyszerre demonstráció és ünnep is. Persze lehet, hogy Budapest is megérdemelné, de ott innen-látszólag még a biciklisek sem hiszik el, hogy helyük van az úton. Kár hogy nincs egy szakmai vagy civil szervezet aki felnyitná a szemüket!
Nem személyeskedés, magánvélemény. Volt időm mert:" A webhelyen telepített reklámszemétszűrő nem elérhető. A megadott működési szabályoknak megfelelően a probléma elhárításáig nem lehetséges új tartalmat beküldeni. Érdemes a beküldést pár perc múlva ismét megpróbálni."
-Úton az idő is csak út.-
Bocs, de kérdezz meg
Bocs, de kérdezz meg bármelyik városban 10 bringást egy elfogulatlan száraz kérdőívvel, hogy szerinte milyen fontos a bicikliutak kötelező használatának eltörlése. Már ott sem lesz meg a 20%-os támogatottság, de ha azokat is megkérdezed akik még nem mernek biciklizni, az eredmény sokkal rosszabb lesz. Ha viszont arról kérdezed meg a nem bringásokat, hogy mi a véleményük a kerékpárosok bicikliút kötelezőség eltörlő javaslatáról, akkor teljes ellenállást fogsz kimérni. Tipikus példája annak, hogy a szakma nem közvéleménykutatás.
A "bármelyik" városokban
A "bármelyik" városokban mindenki mer biciklizni, csak Budapesten nincs a többségnek bringája, főleg azért, mert azt hiszi, hogy csak kerékpárúton használhatná az meg nincs, vagy gáz.
Vidéki városokban mindenki teker zavartalanul mindenhol: póstás, rendőr, tanár, politikus, úton, járdán, térkövön, amíg az euróból nem épül meg a kötelező szakasz. A három éve konfliktusforrás bringagyalog tetejébe megkaptuk mi is az első kerékpározni tilos táblapárunkat: Mivel 600-800 méterre az adott úttól lerakták a kerékpárutat, már tilos is az addig balesetmentesen használt rövidebb, szélesebb és egyenesebb kis-forgalmú úton bringázni. Mivel szabályosan és nyugodtan szeretnék haladni, ahol tudom kerülöm a "kerékpárút"-at, de ha minden -elnézést- fossal párhuzamosan betiltják a biciklizést előbb-utóbb ott állok mint a tudatlan pesti proletár, hogy nem tudok eljutni kerékpárral sehová. Pont ellenkező irányú a kerékpárút hatása ott ahol már tömegek kerékpároznak mint ahol még nem. Ezt az anomáliát csak a kötelező használat eltörlése illetve a bringa-tilosok ésszerűsítése oldhatja fel. Nem nagyon izgat személy szerint, hogy mit gondolnak a nembringások, mert felénk kevés az olyan. Bár ilyen alapon megértem hogy téged meg hidegen hagy a vidéki helyzet, hiszen csak Pesten vagy aktív.
-Úton az idő is csak út.-
budapest mellé még igaz az
budapest mellé még igaz az amit írtál fehérváron is...
+1 Hányszor hivatkozom a
+1
Hányszor hivatkozom a picasás Szabolcsi galériámra...ott csapódik le a hülye irányvonal legrosszabb eredménye.Károgni mindenki tud, mutatok egy gyöngyszemet Mszalkáról:
https://plus.google.com/photos/106837538605117900304/albums/589319432376...
És a párja:
https://plus.google.com/photos/106837538605117900304/albums/589319432376...
Elárulom a következő kereszteződés 50 méterrel a domb után lesz és az ellenkezőoldalra is kirakták az útszűkület, 10%-os lejtő, max 20km/h-át.
Tehát a lejtőn lefelé is max 20-al és ne hogy nekifussál!
1,8 km 800 valahány millióért ott van a tábla a fotók között.
Évtizedekig eltekertek a Túrórudi gyárba, meg a MOM majd később Zeissbe éhbérért a 49-esen. Most azért tekernek mert nem telik buszra,télen se.Ki fogja takarítani ezeket télen?
Köszönjük BP!
ez teljesen így van, vidéken
ez teljesen így van, vidéken sokat járóként én is hasonlóan látom és egyre több lesz a konfliktus ebből
ja, a többséget nem érdekli... valóban közönyösek, sok minden másra is azok, pl. a kerékpárosklub se érdekli őket
hanem áll ki az MK a kötelezőség eltörlése ellen, nem áll ki az értelmes úthasználat mellett, akkor engem nem képvisel, akkor meg minek fizessem a tagdíjat? sajnos nem látom valódi értelmét
Ebben szervezéstechnikailag
Ebben szervezéstechnikailag egy érthetetlen elem van számomra.Hogy van az hogy a Tolvajkergetők meg vidéken prosperálnak a legjobban?Évekig rágtátok az MK Tsz-ek vidéki problémáját, igazából dadogott csak.Nálunk meg már lassan nem tudjuk felsorolni, mely vidéki településen van területi szerv? Egy bő év alatt fél év leállással?
Gomboljátok már át a kabátot, Tamás ügyes médiás, de ti is meg tudtátok szervezni a saját dolgaitokat, nem hiszem hogy senki sincs nálatok aki Tamás kalibere lenne, médiában sőt.Tele vagytok diplomás emberekkel ha jól tudom.
Szerintem ne keverjük a
Szerintem ne keverjük a szezont a fazonnal.A tolvajkergetés egy látványos dolog, akár egy CM felvonulás vagy egy Andrássy sáv átadása.Viszont azt nehéz kommunikálni,hogy az Andrássy útért, 5 évig lobbizott a klub vagy hogy a 2014 ás 2020 közötti EU-s fejlesztésekről hónapok óta tárgyalnak a különböző kerékpáros szervezetek.
A Tolvajkergetők se lennének olyan sikeresek,ha az elfogott tolvajokból csak azokat mutatná be, akiknek az eljárása befejeződött.Az első évadban elfogott 22-ből emlékeim szerint ez kb 4.Viszont az akciókat jól lehet kommunikálni,míg a tárgyalásokat és a lobbizást nem annyira.
Régen nézted a FB oldalt csak
Régen nézted a FB oldalt csak az elmúlt másfél hétben ment le 4 ember gyorsítottban vidéken.Kedden voltam szembesítésen Slandermannal, ha tetű lassan is de folyik az az eljárás is.
Akkor miért lett leállítva a látványos része az MK-nak? Most akkora kuss, hogy még az MK közeliktől se hallani egy ütős kampányról.Értem én hogy ti tudjátok mit csináltok, de azt gondolom nem ez számít hanem az hogy mit tud az róla aki nem is érdeklődik túlzottan az MK iránt.
Egyébként a látványosság nem magyarázza a vidék, és BP különbségét. Bp-en nem látványos?Mégis mire lett 3 területi csoport Bp-en addigra vidéken már rutinosan ment a szekér.Szervezetépítési gond ez sztem inkább.
Volt látványos része az
Volt látványos része az MK-nak?
Volt, úgy hívták CM, és
Volt, úgy hívták CM, és pislákolt mellette egy BAM.
Az Andrássyt,a Bajcsyt és a
Az Andrássyt,a Bajcsyt és a többi megnyitott buszsávot, a villogó lámpák elfogadását, a sok tervvéleményezés,stb meg Gipsz Jakab csinálta ?
Megint nem a kérdésre
Megint nem a kérdésre válaszolsz.
A kérdés az volt hogy volt -e látványos része az MK-nak? Mert hogy ugye az volt a feltételezés hogy nem lehet megjeleníteni az MK-s tevékenységet látványosan.
Te hány percet láttál a Tolvajkergetős videókból arról hogy én szerelem a csalit? Pedig volt hogy minden akció előtt meg kellett tenni.Kell egy normális médiás az MK mellé ha nincs ennyi.Azok a 300 ft-os kínai szeletelőkésről bedumálják hogy űrtechnológia.
Vidéken,ott is leginkább
Vidéken,ott is leginkább Debrecenben,ahol kb minden héten van elfogás. Slendermant kb egy éve fogtuk el,tök egyértelmű szituban és bizonyítékok alapján,még is ennyi idő kellett ahhoz,hogy eljárás legyen belőle és ezt akarod mondjuk a KRESZ tárgyalásokhoz hasonlítani ? Vagy miért nincs az eljárásról esetleg egy epizód ? Mert unalmas lenne.
De te is, én is tudom,hogy mennyi alkalommal csaliztunk és mennyi munkát fektetett bele a csoport,mire az első évad létrejött.Az első évad 15 része nem 15 napból állt és a vidékiek csoportok sem 4 vagy 8 vagy 20 alkalommal voltak készenlétben.Ez pont olyan,mint amikor az MK elmegy és tárgyal.Csak egy epizód,ami összejön 1-2 hét alatt és be van mutatva kb 3 perces filmben, sokkal látványosabb,mint ha bemutatnánk,hogy 20 órát csaliztunk.Kedvenc témáid egyikkel élve vajon melyik filmnek lenne nagyobb nézettsége a nagyközönségnél: "Hogyan építették és vették be a Kurszki csata tankjait ? dokunak vagy a "Kurszki tankcsata" akciófilmnek ?
Az MK-nak nem a CM volt a látványos része,mert a CM-ből nőtt ki az MK. Az MK szakmai részét nagyon nehéz látványosan tálalni,hiszen sok tárgyalás áll mondjuk egy Andrássy út vagy egy villogó elfogadtatás mögött. Amúgy pont János, az MK elnöke volt az egyik,aki ellenezte,hogy leállítsák a CM-et.
Egyet is értettem vele
Egyet is értettem vele itt.Most még annyi se látszik az MK-ból mint a CM idején.
Nem tudok történeti fejtegetésbe belemenni, hogy mi volt előbb az MK vagy a CM mert sose érdekelt.Ettől függetlenül jelzős szerkezetben nem hibás sztem az hogy az MK látványos része a CM volt hiszen Kükü mondta, hogy az MK a szakmaiságot képviseli a CM meg a tömeget.
És a CM minden híradóban benne volt nem úgy mint a tolvajkergetők azok is tudtak már lassan róla mint akik nem neteztek+ az autósok is akik leszaraták a kerékpározást.
Nyilván Tamási is pörgős dolgokat vágta be a sorozatba, mert az volt a cél a sorozattal hogy bemutassa és szórakoztassa és támogatást szerezzen a csapatnak.
De volt a CM -MK mellett is médiás ember elég.Ez egy szakma , és ha a katolikus egyházat lehet népszerűsíteni a szegény Pál pápa utolsó évével és szenvedésével meg az új Pápa személyiségével akkor gondolom Buppa meg a többiek is össze tudnak valami tálalhatót hozni.Egy kis music, egy kis vetélkedő,egy kis kampány, egy kis doku... fasz tudja nem vagyok médiás.
Most viszont tényleg odajutottak mintha a Nav-ot kellene népszerűsíteni, sőt még annál is rosszabb.Kit érdekel egy rakás irodában üldögélő ember?
Éppen ez az egyik oka a
Éppen ez az egyik oka a leállásnak. A mag nem azért csinálta, amit a résztvevők akartak. Eddig ezt nehéz volt észrevenni, de ha a kötelező bicikliúthasználat eltörléséért, vagy más progresszív célokért állsz ki, hamar nyilvánvaló lett volna. Nem volt alkalmas az eszköz. Most más eszköz kell. A házépítést is lapáttal kezdik, de ecsettel fejezik be. Egy picit érdemes leülni és átgondolni mindent, nem rutinból és elvárásból esni egyik cm-ből a másikba.
"Nem volt alkalmas az
"Nem volt alkalmas az eszköz"
úgyérted a cm nem alkalmas célok elérésére?
Igen. Konkrét célok elérésére
Igen. Konkrét célok elérésére nem alkalmas. Arra a Kerékpárosklub alkalmas, és mindig is az érte el. A CM legfeljebb háttérnek alkalmas, mert ahogy radikálisabb és konkrétumokba megy elillan a tömeg.
Radikalizálódásnak élte volna
Radikalizálódásnak élte volna meg a tömeg, ha a tavaszi lezárós vonulás helyett áprilisban is őszi szabadon választott útvonalas tekerést szerveztek?
Nem kell a CM-hez ok sem.
Nem kell a CM-hez ok sem. Mert a legtöbb embernek ez ünnep volt. Ráadásul szó szerint világhírű ünnep. De lekapcsolták a lámpát.
Pontosan, ünnep volt. Igazi
Pontosan, ünnep volt. Igazi ünnep, mindenféle hülye rárakódott izék nélkül.
Az ilyenből meg sosincs elég...
Óvodás kisfiamnak vettünk egy "Budapesti böngésző" című könyvet, a Hősök terén ott áll benne a sok bringaemelő, mosolygós biciklista, nagyon szereti ezt a képet a srác... :)
Szeretnék is egy ilyen
Szeretnék is egy ilyen rendezésére egy fenntartható, és nélkülem működő verziót. Ha addig nem keveredünk júdeai népfront jellegű vitákba, és nem fáradok bele teljesen, akkor tavasszal meg is történhet.
Rajtam nem fog múlni! :)
Rajtam nem fog múlni! :)
Ünnepként még lehet hogy
Ünnepként még lehet hogy lesz, de az nem critical mass lesz. Ahogy már a critical mass sem critical mass volt. A lámpát pedig nem lekapcsolták, hanem kiégett, mert égve felejtették.
Bele lehet menni ezekbe az
Bele lehet menni ezekbe az átnevezősdikbe, de nem vagy te egy tarlóspista, szerintem nem állna jól... :)
Akkor ideje critical mass
Akkor ideje critical mass Critical Masst csinálni, ami már tényleg rosszabbul sikerült infra és elavult szabályok ellen tiltakozik.
Szerintem mindig is Critical
Szerintem mindig is Critical Mass lesz, és az is volt. Túlléptük a kritikus tömeget? Ahogy írtad feljebb - még nem. Tehát még van út a kritikus tömegig.
Igen, a CM valójában csak egy, azaz egyre szebb felvonulás lett. Nagy hatású, sokan pattantak a nyeregbe, de sokan másnap le is tették. Aztán jött a BAM, megint elővették, másnap letették. De már kevesebben. És ahogy egyre több ilyen rendezvény lett, annál többen maradtak a nyeregben. Öngerjesztés, példamutatás, szerelem, sok minden segített.
Ám ahogy mondtad, bringások számának a növekedésére még szükség lenne. Én nem úgy látom, hogy elérte a CM a célját. Még nem.
És nőni is fog, de a CM minél
És nőni is fog, de a CM minél popabb lett, annál inkább felülről szóló lett. Gátja lett sokak szemében a csatlakozásnak. Persze ezt nehéz belülről megérteni, hiszen nem tudsz azok fejével gondolkodni, akiket irritál a biciklis szubkultúra. Nekik a nyilvánvalóan semmilyen szubkultúrához sem tartozó rokonuk, ismerősük, munkatársuk a példa. A mozgalmiság kontraproduktív fázisát szerintem még nem látod. Ezt azért hessegeti el egy mozgalmár, mert úgy érzi, hogy akkor a saját munkáját tagadja meg, pedig inkább nagyon profi dolog változni, és új fázishoz új eszközt használni.
Számoljunk. Hányunk jönne
Számoljunk.
Hányunk jönne fehérvárra cm-re?
28 Celsius fok napi
28 Celsius fok napi csúcshőmérséklet alatt lábon mennék le. Melegebb idő esetén odaúton érdekel a vonat, este visszatekernék Pestre.
Bp-ről könnyen eljutsz Érdre.
Bp-ről könnyen eljutsz Érdre. Érd Körbe szeptember 22-én. Gyere!
https://www.facebook.com/events/1376614619234521/?fref=ts
http://www.erdkorbe.hu
megtarthatnátok az érdkörbe-t
megtarthatnátok az érdkörbe-t fehérváron...
rájuk férne!
Érd körbe első fele, Etyektől
Érd körbe első fele, Etyektől tovább Fehérvárra= szép túra, csak a visszautazás necces
azt gondoltam, csinálok
azt gondoltam, csinálok pár
fényvisszaverős felvasalható matricát... magamnak, meg aki esetleg még szeretne...
(ha gúglihavert jól értem, nem annyira drága az előállítása, bár keményen darabszámfüggő)
megvéleményeznétek ezeket a terveket?
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=555018067881070
köszi
Igaz, hogy a CM angol szó, de
Igaz, hogy a CM angol szó, de attól a többi lehetne magyar... ;)
gondoltam, rá... de mit
gondoltam, rá...
de mit írnál rá akkor pontosan?
az kicsit jobb lenne, hogy
"Egy jobb KESZ-ért"?
(és még politikát is kevernének bele egyesek...)
Hát az attól függ... :) Én
Hát az attól függ... :) Én pl:
KRESZ-optimalizálást!
Együtt közlekedésért!
Normális szabályokat!
Valami ilyesmi...
jó! köszi... :) egy rövidebb
jó!
köszi... :)
egy rövidebb verzió kifért:
"normális kreszt!"
+1
+1
Fel lehetne éleszteni a CM-et
Fel lehetne éleszteni a CM-et 12 ponttal is. "Mit kíván a magyar bringás?" Csak nem március 15.-n vonulnánk...
:))) peticót lehetne
:)))
peticót lehetne szerkeszteni...
Ez jó, szedjük össze mit
Ez jó, szedjük össze mit kívánunk, Március 15. és a forradalmi hangulat aktualitásától függetlenűl.
Leírhatná mindenki a saját pontjait tömören, hogy mi az amin a leginkább változtatna a kerékpáros közlekédés jelenlegi lehetőségeivel kapcsolatban.
A lista nálam valahogy így nézne ki:
1. a bringaút kötelező használatának eltörlése
2. a sérülékenyebb közlekedő fél testi épségének megóvása a súlyos sérülést okozni képes közlekedési eszközt használó felelőssége is legyen, azért, hogy a járművezetőkben fel se merüljön olyan, hogy valakit "jogosan" és "büntetlenűl" veszélyezethetnek, mert az szabálytalnul, vagy csak éppen úgy közlekedik, ahogy az nekik nem tetszik
3. kerékpáros közlekedés tiltása adott útszakaszon csak szigorúan szakmai szempontok alapján legyen lehetséges, kizárólag akkor, ha azt mértékadó kerékpáros szervezet is jóváhagyta
Szerintem külön blogbejegyzést is megérne a téma és az ott összeszedett igények alapján lehetne megkeresni a legjobb eszközöket az arra érdemes célok eléréséhez.
"3. kerékpáros közlekedés
"3. kerékpáros közlekedés tiltása adott útszakaszon csak szigorúan szakmai szempontok alapján legyen lehetséges, kizárólag akkor, ha azt mértékadó kerékpáros szervezet is jóváhagyta" és ha van elfogadható alternatíva.
4. A köhém által kötelezőnek előírt tartozékok újragondolása (pl csengőt szerintem ne kötelezzük) és modernizálása (borostyán küllőprizma helyett fehér pálca elfogadása)
Jó, majd egy részét nyúlom,
Jó, majd egy részét nyúlom, mert épp a klub hosszútávú céljait szeretném kőbe vésni, ha engedné az állandó tűzoltás. Ezek mondjuk már a listámon vannak, de jöhet még.
ezt beletehetnéd a
ezt beletehetnéd a listádba:
-tagi szavazó rendszer, hogy ne csak évente és ne csak személyek lehessenek a vélemények.
listához: http://www.minimalm
listához:
http://www.minimalmass.hu/forum/kresz-kohem-group3/modositasi-javaslat-f...
Kerékpáros infra építéshez
Kerékpáros infra építéshez tervezési előírások nyilvánossága.
Kerékpáros infra építéshez tervezési előírások megfeleltetése az elismert kerékpáros infrastruktúrával rendelkező országok ajánlásaival. Alapból, nem a projektet finanszírozó szervezet kénye-kedve szerint: ma csak az EU-s projekteknél van (viszonylag) megfelelő minőség, azzal együtt, hogy itt pedig kivételek nem szigorú alkalmazásával élnek vissza.
Kerékpáros infrának minősítés és kötelezővé tétel csak az előbbi után aktualizált tervezési előírásoknak megfelelés után. (150 centi szélességnél, sima, időálló felülettel nincs miért a közúton menni - kivétel versenybiciklik?)
X év alatt újravizsgáztatni a táblával jelzett infrákat.
vagy
Bejelentés esetén - mondjuk - záros határidőn belül.
Ne a tervezéskor, hanem az átadáskor kelljen megfelelni az előírásoknak. A jelenlegi gyakorlat az, hogy visszamutogatnak a tervezési időszakban érvényes (semmilyen) szabályokra, például a Corvinus előtti vérlázító szakasz, kötelező macskakővel is ezért lett lehetséges.
Tudjátok, hogy 150 milliárd forint ment el az elmúlt években úgynevezett kerékpáros infrára, miközben az önkormányzatok gyakorlatilag bármit minősíthetnek annak? (most hirtelen: http://kerekpar.mandiner.hu/cikk/20130221_vazlat)
Az, hogy ezek után nincs szükség úgynevezett Critical Mass-ra, mert a Küküék féle nem az, kivétel a névazonosság, amiből évente több ezert rendeznek máshol, azt nem most fogom kifejteni. Az MK (igen, mitől magyar?) szerepét sem ezek intézésében.
Javaslom, hogy mindenki szánjon rá annyi időt, hogy megismerje a máshol működő CM-ek fő elveit és szabályait. Alapjaiban más.
Szerintem hiba egy igazi CM-et (nem ezt) ezen a site-on szervezgetni - új hely kell. criticalmass_bp.hu? cmhu_bp.eu?
A régiektől annyi lenne elvárható és tisztességes, ha már a behalt rendezvényükre ráhúzták a CM nevet és a criticalmass.hu-t magukévá tették, akkor a nyitólapon az összes Magyarország-beli CM elérhetőségét elérhetővé teszik. Vagy egy könnyen mozdítható hely, pl.: ?Facebook-os vitahely és egy egyszerű html-es lap, ahol az ismerősök beírják egymásnak, hogy mikor-hol találkoznak együtt, hogy jót biciklizzenek, és ha már együtt vannak, milyen közös témákról lehetne beszélgetni. EZZEL nem tud a hatalom sehol a világban mit kezdeni. (vannak még egyéb részletek)
Fel kellene mérni, hogy nem "vastaglábúak" mit látnak abból, amiért itt egyesek küzdenének - jogosan. Felmérés? Hol? Módszer? Lehet, hogy sokak a biciklizés kedvéért jönnének elsősorban, illetve nem érdeklik őket a részletek.
Közben rágcsáljátok magatokban 150 milliárd - beruházás ügyben impotens Magyar Kerékpárosklub... - no Critical Mass - szar infrák - a régi CM-es vezető nyilatkozatai.
150 centiméter egy irányban?
150 centiméter egy irányban? Mert kétirányúnak még rohadtul karcsú. 2,60 méterre azt mondom, oké. Gyalogosforgalom nélkül. Komáromban 1,50 méter a WOL irányonként.
Egy irány.
Egy irány.
Úgy korrekt.
Úgy korrekt.
Nem sokat tudsz a CM-ekről.
Nem sokat tudsz a CM-ekről. Sehol sincs országos CM, mert ez jellemzően városspecifikus dolog. Ezenkívül az eredeti CM-nek deklaráltan nincs (vagy csak nagyon ritkán) konkrét célja, szóvivője sem aki elmondaná, általában egyszerű hosszútávú ideológiai alapokon szerveződik, de jellemzően az illegalitási harcok miatt kifárad mielőtt elérné azt. Szóval amit mondasz az egy másik nem igazi CM. Ezzel semmi gond, csak zavaros úgy tálalni mint igazit.
A Kerékpárosklub valóban a napi ügyeivel küzd, de ez a tiédhez hasonló hozzáállás eredménye is. Kritizálsz, de mit csinálsz? Írtál egyetlen cikket is erről? Gyűjtöttél adatokat, vagy csináltál infografikát, fotógyűjteményt? Vagy katalizáltad ezeket? Mert a klub legalább elkezdte az alapoknál, az alábbi cikk alján a klub alelnökének nevét találod, aki sokat dolgozott azon, hogy ez az első lépés (NFÜ jelentés) megszülessen.
http://atlatszo.hu/2013/06/14/bicikliut-eu-tamogatas-nfu/
A klub egészen addig nem fog tudni a legfontosabb feladataira koncentrálni, ameddig nem a tagdíjakból fogja fenntartani magát. Minden más forráshoz szerződéses teljesítési viszonyok tartoznak, melyeknek ha nem felel meg, bedől a finanszírozása. Így hát maximum a klubtagok élhetnek panasszal a klub irányába, de a jelenlegi létszámmal sajnos lehetetlen nagy ügyeket következetesen végigvinni, mert állandóan kampányszerű elhavazások jönnek, és nagyon kevés szabad energia marad. Kritikus tömeg persze mindig van, én magam is eléggé belefáradtam ebbe, és inkább örülök annak amit elértünk, mint szenvedek azok szurkálásától akik elvárják hogy 25 órában dolgozzam értük és helyettük.
Hogy konstruktív legyek. Bármilyen ügyben érdemes összeállnotok, ha a végigviteléhez szükséges energiát érzitek magatokban. Hasznos, ha beléptek a Kerékpárosklubba, és nem szólóban teszitek ezt. De a kritikákból ítélve attól tartok, hogy ez fel sem merül, sőt egy ilyen felkérés ellenszenves is. Én tök más rendszerben gondolkodom. Szerintem az változik meg amiért dolgozom, és ezért dolgoztam a kerékpározáson is. Persze írkálhattam volna helyette, hogy miért nem dolgoznak rajta mások rendesen.
Tőlem kaptatok 1650 db fotót
Tőlem kaptatok 1650 db fotót ha jól emlékszem Szabolcs Szatmári Bringautakról és helyzetről.Azóta is csináltam párat az albumomba, de épp nem rég mondtam Oversize-nak, hogy TKp akár ne is csináltam volna.Közlekedési szakembereknek, útügyi szakértőknek kellene odaadni, de nekem egy ilyen ismerősöm sincs.Kíváncsi leszek ki lesz a gazdája Oversize komplett 7-es úti felmérésének amit már egyeztetett módszertan szerint csinált, hogykb kompatibilsek legyenek kettőnk fotóanyagán a bemutatott dolgok. Mérőszalagos szélesség mérések, kátyúk, táblák...Becsületére legyen mondva egyedül csinálta meg, mert engem már 2X operáltak és megint eltiltásban vagyok a bringázástól és még egyszer operálnak. 14 túrát csinált, mire meglett!Kinek-minek?
Én magam mellette amikor mozgásképes voltam bringával tolvajt kergettem, bár tudom ez itt egy önbíráskodó, rohadt rasszista szemét csak.Mindegy hogy az általam épített csali egymaga idén elkapta a 19-ik tolvaját és még mindíg megvan...
Szóval nem igaz hogy hogy nem csinál senki semmit aki kritizál. Én kezdtem el felméri fotókkal az Etyeki bringautat is miután kisebb belháború lett itt belőle, hogy lássa már a jónép a szántóföldön át vezető nyomvonalat.
És igen nem lépek be, mert pl CM megszűnés előtt is azt hallottam hogy "nem tudni mit csinál az MK", meg: "jobb kommunikáció kell, mert csinálunk ám mi sok mindent csak nem rakja ki senki a honlapra"
Az átszrvezés kapcsán elment Braun Robi, jött az új vezér, aztán úgy tudom ő is elment, ne haragudj ez már lassan olyan követhetetlen lesz mint a nagy tisztogatások 1935-ben Sztálin alatt.
Szarok a bringautak, szemét a szabályozás, és legtöbb embert ez érdekli nem a belharcok.
De persze tudom hiába írok mert divat lett itt negligálni hsz-imet, meg hülyézni.Persze.
Olvastam, hogy félmaraton
Olvastam, hogy félmaraton futás lesz a városban. Erről jutott eszembe, hogy ha már az MK kezében a CM-gyeplő, miért nem fog össze az MKSZ-el és csinálnak egy Budapesten belüli versenyt (versenyeket), záró rendezvényként meg egy CM-et a verseny útvonalán...
de a Hősökön ugye 22-én nem
de a Hősökön ugye 22-én nem lesz semmi?
én szerintem fehérváron nem
én szerintem fehérváron nem leszek...
Kis
Kis beszólás?
http://index.hu/video/2013/09/23/cm_egyev/
szegény csávó se alapvető
szegény csávó se alapvető fogalmakkal, se aktuális kresz szabályokkal nincs tisztában, amit meg itt-ott a videóban művel az aztán nagyon jó bemutató a pesti bringázásról...
Nem gondolod, hogy amit te
Nem gondolod, hogy amit te annak vélsz, hogy nem tudja a KRESZ szabályokat, az pont abból fakad, hogy pont a jelenlegi aktuális helyzetet mutatta meg?
Csak tipp. :)
alapvetően egyetértek a
alapvetően egyetértek a videót készítővel...
ezek létező gyíkságok amiket szépen felsorol.
a probléma gyökéroka az, hogy nem egyértelmű, hogy a demonstráció(cm) eszköz-e ezek megoldására, vagy elég ha tárgyalunk...
szerintem az mk által kezdeményezett|szervezett cm kellene rá, akkor ugyan nem lennének tízezrek, de ezrek simán...
és addig húzni a tömeget, amíg az adott problémára kielégítő megoldás nem születik...
képzeld el a rendszeres közlekedős, nem lezárós cm-t a margíthídra, csúcsidőben fel-alá tekerve sávfoglalással a margiton(nem a járdán)... nemkicsit lenne nyomásgyakorlásra alkalmas...és nemkicsit több médiát kapna, szemben azzal, hogy leültek tárgyalni, majd kitudjamilett belőle.
első pár probléma cm-es megoldása után komolyabban vennék a tárgyalásotokat is...
+1 Én is ennek a híve vagyok.
+1
Én is ennek a híve vagyok. Végre valaki.