Nem látom sehol, hogy a CM vagy a Kerékpárosklub berkein felmerült volna a téma, pedig nagyon is kerékpárosokat érintő a dolog.

Csodálkozom, hogy a kerékpáros érdekvédelmi szerveknek nincs véleményük erről, noha az eset egy külvárosi, "zöldövezetben" futó, kivilágítatlan kerékpárúton/közelében történt. Megtörténhetett volna egy kerékpárossal is és bizony nem csak Soroksáron, hanem bárhol ahol hasonló körülmények vannak. Márpedig vannak, mint ahogy mindannyian ismerjük a bicikliutakat vagy az kerékpárosok által használt kisebb (ne adj isten föld-) utakat. Hogy mást ne mondjak, a mintaprojektnek kikiáltott Rákos-patak-menti kerékpárútról is hallottam már hogy sötétedés után nőknek egyedül inkább nem ajánlott arra menni.
Nagyon jó lenne, ha nem bújnának a homok alá és közbiztonsági szempontból is vizsgálnák, véleményeznék a különböző kerékpáros útvonalakat a szakmai szervezetek, vagy akár gyakorlati tanáccsal látnák el a munkába/ból igyekvőket, milyen óvintézkedésket tegyenek ilyen helyeken. Van annyira fontos - ha nem fontosabb! - hogy egy kerékpárutat biztonságosan, nyugodtan lehessen használni, mint hogy közlekedés-szakmailag is rendben legyen.

Végül egy felhívás:
Futóversenyt szerveznek a meggyilkolt soroksári édesanya emlékére
Időpont: 2013. október 6. vasárnap

Indulások és útvonal:
14.00, Budapest, Petőfi híd, Boráros tér,
Duna-parti sétány – Soroksár (Szigetdűlő) (8,5 km)
a 6-os számú nemzetközi kerékpárút útvonalán,
(6 perc/km átlagsebesség)
Szervező: Markovics Márk

14.15, Dunaharaszti, HÉV megálló (Dunaharaszti felső) – Soroksár (Szigetdűlő) (7,5 km) a 6-os számú nemzetközi kerékpárút útvonalán
(6 perc/km átlagsebesség)
Szervező: Gamplett Gábor

Csendes megemlékezés: kb. 15.00 Soroksár (Szigetdűlő) http://goo.gl/maps/Jus43 - Szigetdűlő belső és középső útjának találkozása)

Aki tud, menjen el, kerékpárosokat is várnak!

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Krisztab. képe

Azon a szakaszán a

Azon a szakaszán a Rákospataki bringaútnak, amit én ismerek (Zugló), vannak lámpák. Szerintem a bicikli ebbol a szempontból kifejezetten jobb, mint a tömegközlekedés vagy az autó, hiszen gyorsan el tudsz menekülni, nincs sötét parkolóházprobléma, nem zaklatnak a buszon (mondjuk így is volt már, hogy valaki rámcsapott/rámüvöltött hátulról egy autóból, de ennyi, meg a lakatolásnál kell figyelni (t.i. hogy van-e valaki mögötted mikor lehajolsz).

Összességében nekem sokkal nagyobb szabadságérzetet adott a bringázás, és olyan ismerösöm is van, aki az X-dik metrós zaklatás után döntött úgy, hogy attól kezdve bringával jár.

Infra szempontból annyi, hogy jobb a nagyobb utakon, szem elött vezetni, nem a járdán, bokrok között vagy kisutcákban.

Azonban azt gondolom, hogy ez egy olyan (bár a többihez képest ritka) formája a nök elleni eröszaknak, ami ellen csak össztársadalmi szinten lehet tenni (a nöknek adott tippek helyett). Ne csak az váltson ki felháborodást, mikor egy idegen megöl egy fiatal, fehér anyukát az utcán, hanem a jóval gyakoribb, otthon történö eröszak is. Itt a CM-en is tehetünk azért, hogy mindenki számára kellemes legyen ideirni, hogy próbáljuk a csajok eredményeit is pl. a szervezésben elismerni. Ezek a dolgok nagyon összefüggnek.

Amúgy nem igazán értem, a szakmai szervezetekben a szakmai szót miért tetted idézöjelbe, ha neked vannak ötleteid ezzel kapcsolatban, akkor hogyhogy nem keresed meg a helyi csoportokat, és adod elö öket?

2
otapi képe

A néma csöndnél még az is

A néma csöndnél még az is jobb ha pl. ilyeneket lehet olvasni mint az első bekezdéseidben. Egy kezdőt vagy olyat aki még csak fontolgatja hogy bringával járjon az ilyen érvek mindenképp segítik vagy megerősítik a döntésben.

Amúgy nem igazán értem, a szakmai szervezetekben a szakmai szót miért tetted idézöjelbe, ha neked vannak ötleteid ezzel kapcsolatban, akkor hogyhogy nem keresed meg a helyi csoportokat, és adod elö öket?
Saját magad támasztod alá hogy miért kell idézőjelbe tenni a szakmai szót, ha nekem mint laikusnak (nem vagyok sem rendőr, sem biztonsági ember) ajánlod hogy adjak tanácsokat a biztonsággal kapcsolatban. De nem szeretném ezirányba elvinni a témát, ezért a békesség kedvéért kivettem az idézőjeleket.

3
SzCiklon képe

"nem vagyok sem rendőr, sem

"nem vagyok sem rendőr, sem biztonsági ember" - pedig egyszerű az üzenet, és a férfiaknak szól: ne erőszakolj meg senkit.

4
otapi képe

Így laikusként is azt

Így laikusként is azt mondanám, hogy nem csak nőket lehet erőszakolni kihalt úton, hanem férfiakat (vagy akár gyerekeket) is ki lehet rabolni. Csak a nemi egyenlőség kedvéért.

5
SzCiklon képe

csak arra akartam rámutatni,

csak arra akartam rámutatni, hogy az áldozatra koncentrálunk az elkövető helyett.

6
monster képe

A tanulság: ne kocogjunk

A tanulság: ne kocogjunk bringaúton. :-(
A bringaút vezetésének tervezése ambivalens helyzetet szül. Zöld környezet (kihalt) vagy betondzsungel (forgalmas).
Talán a bringás tényleg könnyebben tud menekülni, nehezebb és veszélyesebb megtámadni, de egy bot a küllők közé mindig jó módszer.
Szerintem ez a közbiztonsági szempont bevezetése a tervezésbe csak a költségeket növelné. Ezzel eddig ezen a fórumon se foglalkozott senki. Őrültek ellen amúgy sincsen jó védelem.

7
otapi képe

Nem tudom hogy ez szempont

Nem tudom hogy ez szempont volt-e, de a Csepeli bringaútnál is mintha felmerült volna alternatív útvonalként hogy a töltés alján, az eperföld szélén menjen. A mostani út menti, lámpák alatti megoldás ebből a szempontból mindenképpen jobbnak tűnik - pedig még drágább is volt, mert ki kellet szélesíteni a töltést.
De pl. egy leendő bringaút a Fiumei úton is felvet bizonyos biztonsági kockázatot ugye...

8
Icarus képe

Nem értem, hogy a bringaút

Nem értem, hogy a bringaút miért vetne fel több biztonsági kockázatot mint maga a járda. Azt sem értem, hogy attól, hogy bicikliút miért a bringás szervezetek kellene tegyenek érte. Ennyi erővel a kis földutakért pedig a közútfentartó tegyen? Azt sem hinném, hogy az lenne ezekre a problémákra a megoldás, hogy mindent szarrá világitunk vagy a házak oldalában visszük el a bringautat... ez is csak egy tüneti kezelés ami lehet, hogy jól hangzik de szerintem semmit nem ér...

Az elkövetőket vagy a rendőrség kellene biztosabban elkapja és magát a társadalmi feszültséget kell csökkenteni és ilyen szempontból az utolsó az MK akinek nyilatkoznia kell.

"A webhelyen telepített reklámszemétszűrő nem elérhető. A megadott működési szabályoknak megfelelően a probléma elhárításáig nem lehetséges új tartalmat beküldeni. Érdemes a beküldést pár perc múlva ismét megpróbálni." Egyébként fasz kivan ezzel a nem működő reklámszűrővel. Használhatatlan az oldal tőle.

9
tranyo képe

"Egyébként fasz kivan ezzel a

"Egyébként fasz kivan ezzel a nem működő reklámszűrővel. Használhatatlan az oldal tőle"

NAGY PLUSZEGY

10
makimajom képe

"Használhatatlan az oldal

"Használhatatlan az oldal tőle"

Gondolom pont ez a cél.
Az oldal működtetőinek immáron nem igazán érdeke hogy az továbbra is működőképes maradjon, ígyhát mehet az enyészetbe...

11
Icarus képe

Nem hinném, hogy ez a cél...

Nem hinném, hogy ez a cél... valószínűleg akkor lett telepítve amikor éppen robotok miatt volt használhatatlan hetekig az oldal, csak egyszerűen fos a központi szervere a modulnak és egyre inkább látszanak ennek a jelei.

12
Kuku képe

pfff...

pfff...

13
aPala képe

Lehet tagadni, de a vak is

Lehet tagadni, de a vak is látja, hogy mi folyik itt. Egy politikus veszett el benned.

14
tranyo képe

kükü, konkrétan 35x próbáltam

kükü, konkrétan 35x próbáltam kiposztolni a köhém változtatást, míg a végén feladtam, nagyon elegem lett a mollamxartól.

és rohadt határidősnek is éreztem a dolgot,volt 2 nap véleményezésre...
végén kiküldtem a zárt levlistára, holott nem oda való(és szerintem nem is a 444hu-ra)

:(((

15
pere képe

Szerintem semmiképpen nem

Szerintem semmiképpen nem ezzel az esettel kapcsolatban kellene állásfoglalást tenni,mert iszonyat hisztéria és félreinformáltság van,miközben a rendőrség még semmit nem mondott a férjnek sem.Az adatok szerint (bűnügyi térkép) ezen a környéken az elmúlt évben 2 bűncselekmény történt,az elmúlt évek adatai szerint Soroksár az egyik legbiztonságosabb kerület (20. a kerületek között).
Az "azt hallottam" típusú vélemények,tapasztalatom szerint erősen torzított valóságot mutatnak.Az említett Rákos-patak menti úton van közvilágítás,tehát vagy az infó téves vagy a közvilágítás sem segít.Sőt,bekamerázott helyeken pl metróban,aluljáróban is történtek hasonló brutális cselekmények.
A konkrét esetben a probléma lényege szerintem a kihaltság,de kihalt rész bárhol lehet,még egy forgalmasabb részen is elég 5 percnyi szünet,hogy bármi megtörténjen.
Amúgy a kerékpárutak egy része mindig is kihaltabb részen fog vezetni,hiszen vannak külső kerületek,ahol nincs nagy forgalom,illetve Budapesten belül is vannak kirándulásra alkalmas részek, pl Római,vagy Dél-Budai part és ha valakinek arra támad kedve menni,mert nem egy forgalamas út mellett szeretne kerekezni,akkor ezekkel mit csináljunk ?