Budapest egyik legforgalmasabb biciklis útvonalán, a budai felső rakparton megszűnik a kevés, de jól használható szakaszok egyike. A különálló kerékpárúton közlekedőket a szűk járdára terelik fel, ezzel konfliktusokat okozva a biciklis és gyalogos közlekedők között.
Csütörtökön egy sajtótájékoztatón hívjuk fel a figyelmet arra, hogy ez a változtatás törvénybe ütközik.
A sajtótájékoztatón a 10-es úti tiltásról is szó lesz.
https://www.facebook.com/events/688302147940892/
Ma, május 14, 12:30-13:00, Budapest, I. kerület Döbrentei tér (felső rakparti járda, az Erzsébet híd északi oldalán). Ha tudsz, gyere ki az ebédszünetben.













Légyszi legalább az MK oldalt
Légyszi legalább az MK oldalt tedd be hivatkozásként elsőnek, ne az arckönyvet, még nem mindenki tekinti ez utóbbit egyenlőnek az internettel.
http://kerekparosklub.hu/ibikebudapest/erzsebethidbicikliut
Nem értem hogy miért kell ezt a szakaszt megszüntetni, ott csak nem lesz villamosmegálló, vagy tévedek?
Ráadásul az az egyik leggyorsabb része az útszakasznak a lejtő alján...
Már a többi részen is akkora a bringásforgalom, hogy a szép szigorúan egysoros vonalba kényszerített turisták nehezen értik meg, hogy ez itt nálunk hogyan is lett elképzelve.
Ki kéne lassan tenni a következő figyelmeztető táblákat a turistáknak:
"Beware, this walking path is not intended for sightseeing and/or romantical purposes, high level of constant concentration is needed to avoid being hit by a biker."
Kis piktogrammokkal, amiken át van húzva a názelődés, fotózkodás, csókolózás.
Aláírás: Fejlett Urbanista Centralizált Közlekedésszervezés Zrt.
Ma megszemléltem a kérdéses
Ma megszemléltem a kérdéses szakaszt. Nem volt egyértelmű az MK közleményéből, pedig nagyon is érdekes adalék, hogy ha pusztán 30-40 méterre délre rakják a kérdéses villamosmegállót (közel a Rudas főbejáratához, ami feltehetőleg az egyik célállomása az utazónak), akkor már egy szemernyit sem kellett volna elbontani a kerékpárútból, hanem nagyjából 12 autóparkoló lenne megszüntetve az út két oldalán.
Feltehetőleg ez a megoldás milliókkal olcsóbb is lenne, ugyanis nem kellene semmit sem elbontani, csupán át kellene festeni az útburkolatot. (A gyönyörűen kiépített kerékpárútszakaszba beleölt pénzről akkor még nem is beszéltünk)
Ne mondja senki, hogy ezt azért nem lehetett meglépni, mert a tervezők egy tucat autós kényelme miatt naponta több ezer embert hoznak kellemetlen helyzetbe folyamatosan.
"...egy tucat autós kényelme
"...egy tucat autós kényelme miatt..."
Tömegigény. Keret ráfordítási prioritás. :(
NEVER FORGET! „Jó példája a
NEVER FORGET!
„Jó példája a meglévő feszültségeknek a budai korzó, ahol a sétáló, a Dunában gyönyörködő gyalogosok testi épségét veszélyeztetik a szabályokra fittyet hányó, nagy tempóban haladó biciklisek. Mivel jelen közlekedési állapotainkat figyelembe véve a kerékpár sokkal inkább passzió, mint valódi közlekedési alternatíva, ezért indokolatlan az olyan közösségi felületek elfoglalása, mint amilyen a felső rakparti sétány.”
dr. Aczél Péter, az I. kerület főépítésze
2009. 12. hó Várnegyed újság
A Rudas előtti rakpart az I. kerülethez tartozik. Egyéb kérdés?
:(
Nem az volt a cél, hogy az
Nem az volt a cél, hogy az adott helyre hívjuk fel a figyelmet, hanem az elvre. Ha aról kezdünk el írni, hogy rakják odébb a megállót - amit már tuti, hogy nem lehet -, akkor elviszi a témát.
Az MK amúgy tudta előre hogy
Az MK amúgy tudta előre hogy ez fog itt történni? Miért ne lehetne fellépni azért hogy ezt az adott helyet megváltoztassák?
ha tudta volna, akkor arról
ha tudta volna, akkor arról mi is tudtunk volna. épp ez a fő gond, hogy egy ilyen horderejű kerékpárosinfrastruktúra-módosítás kapcsán eszükbe se jut konzultálni a szakszervezettel. :(
Van már valami fejlemény? Nem
Van már valami fejlemény? Nem szólnak semmit?