Érdekes hozzáállás az, ahogyan a Szentendrei-sziget turizmusát akarják újraéleszteni, fejleszteni.
A kerékpáros turizmust tuti, hogy kihagyták a döntéshozók ebből a körből-
1. Az Megyeri-hídról a sziget nem közelíthető meg sem gyalogosan, sem kerékpárral. Mondjuk ez pont az sziget déli részén lévő ivóvízbázison keresztül vezetne keresztül- elfogadható érv.
2. Nem készült el a Szentendrét Szigetmonostorral összekötő híd. Akár egy gyalogos híd is hatalmas segítség lenne a szigeten élőknek, plusz a turisták sem tiltakoznának a híd ellen. (Nagyon szép látvány a város panorámája a túlpartról nézve)
3. Marad a komp vagy a nagy kerülővel elérhető tahitótfalui Tildy híd.

Na, el is érkeztünk a komp/rév kérdéskörhöz.
1. Alkalmazkodni kell a menetrendhez. Ez ellentmond a biciklizés egyik alapvető előnyének, a szabadságnak- azaz nem kell semmilyen időponthoz kötni a kerekezést.
2. ÁR: A kerékpáros DUPLÁN FIZET, mert jegyet kell venni a személyre és a kerékpárra is. Ez kb. 450-500 ft egy átkelésre. Oda-vissza már egy EZRES. Egy négytagú családnál ez már jó pár ezer forint, még gyermekkedvezménnyel együtt is.
És ez azzal jár, hogy a kerékpárosok nagy része-99% nem megy át a szigetre, nem ott vesz üdítőt(sört), lángost, stb.

Azért JÓ HÍR IS VAN!
A Leányfalu-Pócsmegyer között közlekedő révre 300ft a jegy.
A kerékpár INGYEN szállítható!!!
A kishajók minden egész órakor indulnak át Pócsmegyerre.

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
monster képe

Hello, Magyarországon 1989

Hello, Magyarországon 1989 óta kapitalizmus van. Nem mondom hogy ez jó de ez a helyzet. A kompot egy nyereségorientált magáncég üzemelteti. Ha nem lenne nyereséges, csődbe menne és semmilyen átkelés nem lenne. Amennyiben sokallod a biciklisjegy árát akkor lehet nem a jegy árával hanem az átkelni kívánó biciklisek jövedelmével van a baj. Én is keltem már át azon a helyen, szerintem a gázolaj ára nem jött be jegyárból azon a fordulón, nemhogy a révészek fizetése és a jármű amortizációja.
http://www.szentendrekomp.hu/cegtortenet.html
Megoldás lehet még a kapitalizmus helyett valamilyen emberközpontúbb rendszer kigondolása és bevezetése.
Az jutott még eszembe hogy a leányfalui rév azért olcsóbb mert közelebb van a híd és könnyebben kerülnek az átkelni vágyók mint Szentendréről, ezáltal nagyobb a "konkurencia".

2
vp képe

A Szentendrei sziget

A Szentendrei sziget kerékpáros szempontból nem túl ideális mert a gát 90%-án tilos bringázni (a Vízművek "lezárt" védterülete), tehát csak a nem túl jó minőségű középső úton mehetsz.

3
pere képe

"Alkalmazkodni kell a

"Alkalmazkodni kell a menetrendhez" - hajnalban meg késő este lehet, de napközben folyamatosan jár a rév a Határcsárdánál.

Pár hónapja olvastam egy fejlesztési tervet a szigetről, abban már két gyalog-bringa híd szerepelt.

4
Peta képe

És hová tervezték benne a két

És hová tervezték benne a két hidat? Meg mikorra? 2200-ra? :D

5
pere képe

Azt hiszem Szentendre és

Azt hiszem Szentendre és Pócsmegyer volt. Természetesen 2020 megépül, mint minden, amit most terveznek :D