Hali!

Ma megtörtént életem első említésre méltó kerékpáros balesete.

Az Etele úton jöttem az Etele tér felé. Elhagytam már a Tétényi utat. Egyszer csak megjelent előttem egy ajtó. Azután azon veszem észre magam, hogy a teljes Etele utat beterítem.

Bajom nem lett, a bicikliről is csak egy-két jelentéktelen pöcök törött le. A gond nem is ezzel van.

Amikor az ember kiszállt, megkérdezte, hogy oké-e minden. Amikor mondtam, hogy megvagyok, mondta, hogy legközelebb figyelmesebben menjek. Nem kezdtem el vitatkozni, bár számomra egyértelmű, hogy ő volt a hibás.

Abban a sávban, amelyikben a kocsik parkolnak, még van annyi hely, hogy úgy haladjak, hogy a másik oldalamon, még a 7E is elfér. Ha kijjebb húzódom, mint ahogyan a kocsis gondolná, akkor feltartom a forgalmat. Ezért nem ott megyek.
Ami biztos, hogy ez az ember nem számított kerékpárosra. Több mint valószínű, hogy nem nézett hátra. És csak úgy kilökte az ajtót. Láttam, hogy nekimegyek, de már nem tudtam mit tenni. Ez nem volt jó érzés.

A frász utólag jött belém. Rájötte, hogy nagy mázlim volt, mert épp nem jöttek az autók. Pedig akár a 7E is jöhetett volna, és akkor én most nem írnám ezt a szöveget.

Egyébként ő is összeteheti a két kezét, mert ha kicsit előbb száll ki a kocsijából, akkor ő is megsérül, pláne ha nem én megyek ott 19-cel, hanem egy profi 35-tel.

Tanulság:
Az autók egy álltó helyükben is elüthetik a kerékpárosokat.

Kérdés:
Mit tehettem volna én az ütközés elkerülése érdekében?

Mit tehetek azért, hogy ne legyek/legyünk ennyire kiszolgáltatva a többi ember figyelmének/figyelmetlenségének?

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
bringasalsa képe

Nekem erre azt mondták a

Nekem erre azt mondták a profik, hogy menjek sávközépen. És menjek legalább egy ajtónyitásnyi távolságra az autóktól.
Tehát Margit hídon sávközépen megyek, Reitteren kb. 1 m távol az autóktól és még a busz is elfér mellettem (jó-jó centizve, de elfért...)
Vigyázz magadra!

*********************************************
Két lábbal vagy két keréken, négy lábbal vagy négy keréken?

2
_WoL_ képe

+1. amúgy volt már, h a

+1.

amúgy volt már, h a körúton rászóltam szélen tekerőre, h húzódjon beljebb az ajtózás veszélye miatt, meg úgy jobban látják a keresztutcákból kihajtók (azt válaszolta, h neki így jó, mire én meg azt, h darwin-díj várományos).
szal ne légy szégyenlős, ez az életedet jelentheti: sávközép, parkoló kocsik melett oldaltáv tartás.

parkoló kocsihoz max. akkor megyünk közel, ha az a bringasávon áll és el kell érnünk a tükrét kézzel... ^_^

--------------------
[The more ridiculous a belief system, the higher the probability of its success]

3
bringasalsa képe

Azért vigyázzatok ezzel a

Azért vigyázzatok ezzel a sávközépen haladással.
A Reitter vége a Hungária felé: belső sáv kanyarodik balra, külső sáv kanyarodik balra és egyenesen halad tovább. Az itt javasoltak alapján besoroltam a külső sáv közepe felé. Jeleztem a karommal, hogy balra kanyarodom. Ilyenkor a kanyarodás megkezdése előtt és az alatt, amíg be nem fejezem a manővert, kint tartom a kezem, hogy egyértelmű legyen a szándékom. Szóval sávközépen, hogy aki egyenesen menne tovább, az ne rajtam keresztül tegye. Mit csinál a tulok? Kijön mögöttem és a kanyarban megelőz jobbról! Én persze húzódtam volna vissza a jobbszélre...
Gondolom veletek már néhányszor megtörtént ilyen. Ezt azoknak írtam, akik velem együtt - és úgy tűnik vagyunk néhányan - még kezdő bringások.
Szóval, csak óvatosan!

******************************************
Két lábbal vagy két keréken, négy lábbal vagy négy keréken?

4
Vegha képe

Ezt nem teljesen értem: 1;

Ezt nem teljesen értem:
1; ha a külső sávból kanyarodsz balra, akkor - miután eleve sávközépben vagy - totál fölösleges "jelezni" a kanyarodási szándékodat
2; én inkább a kormányra koncentrálok abban a kanyarban, mert pont abban a sávban oltárit lehet zrityózni úthiba miatt.
3; irtó lassan haladsz ha abban a kanyarban jobbról beelőzhető vagy. megkérdezhetem mennyivel mész ? Kb. 10-20 km/h közötti sebességnél tartom reálisnak az általad írt manővert, de még akkoris extra pofátlannak látszik min. másik autóból nézve.
De történetesen ahhoz a kereszteződéshez fűződik életem egyik leghalálközelibb élménye is: a szokott külső sávban veszem az ívet kellemes 32-35tel, a belső sávban mellettem lévő örömmel konstatálja, hogy mellőle (előlem) egyenesen tovább ment az autó, így egyetlen másodpercben (és mindez a kanyar kellős közepén) index kivág és máris közvetlen előttem van (nyilván a holtterében voltam), aminek hatására ki kellett egyenesítenem a kanyart és ott szemben elég gusztusos kis villanyoszlop várt rám tárt karokkal.

5
boci képe

hát velem ott hasonló

hát velem ott hasonló esett meg. csak annyiban volt másabb, hogy megyek a szélső sáv kb közepén, jelzek, hogy balra fogok menni, kanyarodok és egyszer csak egy majom a belső sávból index meg ilyenek nélkül egyenesen át előttem... centiken múlt, hogy nem vitte magával a bringa orrát. aszem én ott részben becsokiztam, részben megállt a szívem, és teljes tüdőből üvöltöttem. utána nem mentem, mert mire észbekaptam, hogy mi is történt a fixi már vitt tova az utamon... azóta a kanyar előtt bemegyek a sáv 2/3-ig minimum, úgyis jobb ott az ívet bevenni.

Boci
----------
...akrat icob, icoB
3:-O

6
bringasalsa képe

Mit nem értesz? Hogy

Mit nem értesz? Hogy szabályosan, határozottan jelzem a kanyarodási szándékomat? Ha jók az infóim minden olyan manővert, amely haladási irányváltoztatással jár, jelezni kell (index, kar, stb.).
Mit nevezünk lassúnak? Nekem ez a kényelmes utazósebességem. Tudommal semmi nem tiltja, hogy úttesten 17-tel menjek.
Mellesleg abból a külső sávból úgyis be kell sorolniuk a belsőbe, mert a külső buszsáv lesz, kb. 40 m után. Busz nem jött, tehát senkit nem akadályoztam.
Gondolom, már mondanom sem kell, hogy jobbról előzős tahó barátunkat a buszsáv sem zavarta...

És tudod, örülök, hogy ilyen csiga lassú vagyok. Különben most nem írogathatnék válaszokat.

**************************************
Két lábbal vagy két keréken, négy lábbal vagy négy keréken?

7
dezso képe

Ugyan, ne vedd föl. Boci

Ugyan, ne vedd föl. Boci javaslata a nyerő, nem elég a sávközép, ha balra akarsz kanyarodni, a lehetőségekhez mérten húzódj balra (az íven is). És ugyan kötelező, de szerintem csak kanyarodás előtt jelezz, közben már nem nagyon nyerő. (A szabály kitalálója valószínűleg nem ült biciklin soha, vagy csak egyenesen ment.)

8
Vegha képe

jóól van, jól van, meg ne

jóól van, jól van, meg ne egyél már! Csak arra próbáltam rávilágítani, hogy nagyobb sebességgel valószínűleg könnyebben érvényt szerzel a közlekedési szándékodnak, de ezt már megtették helyettem máshol : )
nem hiszem, hogy ez olyan dolog, amin meg kell sértődni, hiszen nem lóversenyről van szó, de az eseted szerintem tökéletesen példázza, hogy ahhoz a sebességhez a bringaút kevésbé veszélyes.

9
bringasalsa képe

Nem állt szándékomban

Nem állt szándékomban megenni, leharapni a fejed vagy átharapni a torkod. :-) Az nem az én stílusom.
Kicsit sietve írtam, ezért lemaradt néhány smájli. :-) Teljesen nyugodt hangvételben írtam, mint magyarázatot. Így olvasd végig. Ugye, nem is olyan sértődős így??? :)
A kisfilmet még nem láttam eddig, köszi a linket!

******************************************
Két lábbal vagy két keréken, négy lábbal vagy négy keréken?

10
Vegha képe

A tanulság részt nyugodtan

A tanulság részt nyugodtan töröld ki, mert hülyeség.
A kérdésedre pedig a válasz: szegd meg a KRESZ adta jobbra tartási kötelezettségedet és haladj a sáv közepén, de legalább ajtótávolságnyira a parkoló autóktól. Ennyi.
amúgy fogadd együttérzésem. rémálmaim egyike, hogy feldarabol egy kinyíló ajtó éle. brrr.....

11
qkac képe

nem szeged meg a jobbra

nem szeged meg a jobbra tartási kötelezettséget, ha a parkoló autókat sávközépen kerülöd, ugyanis bringával is érvényes, hogy ajtónyitásnyi távolságra kell kerülni, ez a kreszben is benne van!

12
-ogre- képe

+1 ott az igazság. ha

+1
ott az igazság. ha tartod a "métert", az sok helyen már sávközép sajnos, vagy ahhoz közeli, amit sokan nem viselnek el. bár oldaltartás terén ma egy kisteherautó vitte a prímet, amikor hirtelen nem értettem, mi nyomja a vállamat, egy tükör. kösszépen.

13
_WoL_ képe

legalább elhoztad

legalább elhoztad magaddal?

--------------------
[The more ridiculous a belief system, the higher the probability of its success]

14
proof88 képe

Sávközép, oszt' csá. Meg

Sávközép, oszt' csá.
Meg visszapillantón tudom folyamatosan figyelni a hátsó forgalmat, ha úgy ítélem meg, hogy feltartom a forgalmat, akkor úgy húzódok, hogy el tudjanak mellettem menni. Ilyenkor viszont extrém kauciót viselek, figyelem a parkoló kocsikat, nehogy kirobbanjon egy ajtó elém.
Örülök, hogy nem lett komolyabb bajod! Tekerj tovább!

http://people.inf.elte.hu/proof88

15
Toti képe

Hali! Az nem jutott eszembe,

Hali!

Az nem jutott eszembe, hogy emiatt feladjam a biciklizést és az sem, hogy visszaszokjam a járdára.

Valószínűleg tényleg nagyobb távolságot kell tartanom az autóktól. A 7E-t úgyis meghallom-észreveszem és elengedem.

Viszont egyszer ugyanitt a 7E mögött közvetlenül ott volt a 173E, ami a 7E-től nem látszott és nem is számítottam rá. Akkor is frászt kaptam, amikor észrevettem, hogy az oriásvasaló megduplázódott.

Elvileg már kezdek hozzászokni a forgalomhoz, de a 7-es busszal nem szívesen húzok ujjat.

Ne járdázz!!!

16
bootes képe

Az Etelén ha a szaggatott

Az Etelén ha a szaggatott vonalon mégy (vagy kb. 10 centivel jobbra), bőven elférnek tőled a belső sávban, és megvan az parkoló autóktól való távolság is. Konfliktusmentesen járok így minden nap. Szeretem az Etelét, mert elég szélesek a sávok, így a parkolóként használt külső sáv maradéka pompás kerékpársáv.

17
_WoL_ képe

de milyen rossz a

de milyen rossz a burkolata!
bár ezzel talán nem üt el a legtöbb bp-i közúttól...

--------------------
[The more ridiculous a belief system, the higher the probability of its success]

18
vic29 képe

Csatlakozom az előttem

Csatlakozom az előttem szólókhoz, tehát ajtónyitási táv.

Mellesleg az Etele úton van bicikliút, tudom ajánlani azt is.

19
Szász Andrej képe

Én azt annyira nem

Én azt annyira nem ajánlom, főleg visszafelé nem (az út bal oldalán megy, parkban, kutyapórázok között stb.).

20
zsempi képe

az vic

az vic c
szerintem

http://zsempi.blogspot.com

21
yociweb (lusta belépni) képe

+1

+1

22
feb képe

Az is hatásos, ha figyeled

Az is hatásos, ha figyeled az autókat, melyikben ül valaki.
Ha embert látsz benne, rögtön menekülj. Csak arra vár, hogy leüssön a nyeregből.

23
Zsurmi képe

Az nem olyan jó, mint

Az nem olyan jó, mint hiszed. Elvonja a figyelmed az úttestről. Csak akkor jó módszer, ha nem lehet elég oldaltávval kerülni, de akkor lassítani is kell.

1 m oldaltávot kell tartani. A belógó autók előtt hátranézni és (ha lehet) beljebb húzódni, aztán vissza. Nem csökkenteni az oldaltávot.

-
Zsurmi

24
pata képe

Az nem olyan jó, mint

Az nem olyan jó, mint hiszed. Elvonja a figyelmed az úttestről.

Bizony. Szerintem se ér semmit az autók belsejét vizslatni, már közepes sebességnél se hagy annyi figyelmet, hogy a többi fontos dologra is jusson.

Én az ilyesféle teherautók miatt szoktam le teljesen a fentiekről, egyszerűen lehetetlen látni akármit is bennük, marad az ajtótáv betartása vagy ha nem megy, a lassítás.

25
Perillustris képe

Én kb 2/3-nál megyek, ez

Én kb 2/3-nál megyek, ez biztonságos távolság a parkoló autóktól. A Reitter-en még így is bőven van helye a busznak, ha nem akar, nem kell centizgetnie.

26
mcysh képe

A leírásod alapján nem

A leírásod alapján nem kell sávközépen menni.

Szerintem menj egy arasznyival balra attól, ahol eddig szoktál, úgy, hogy nagyjából meglegyen az ajtótávolság. És figyelj nagyon az autókra és az autókba a jobboldaladon. Ha mondjuk azt látod, hogy öt-tíz méterrel előtted egy autóban ül valaki, akkor térj ki még egy kicsit balra, de ne hirtelen kormánymozdulattal, mert akkor hátulról belédrohanhatnak, hanem szép elnyújtott ívben. Esetleg gyorsíthatsz is egy kicsit, hogy a balról a hátad mögül érkezőket a lehető legkevésbé zavard. Így megúszhatod a megajtózást is, meg azt is, hogy egy hirtelen kikanyarodó autó üssön el. És még a forgalmat sem akadályozod. Ha még ennyi hely sincs, akkor lassíts, vay keress alternatív útvonalat.

Én így szoktam, és eddig megúsztam az ajtózást. (Ha engem is megajtóznak, akkor majd magamba szállok a nagyokosságommal! :-) )

===
bácsi a biciklin

27
Szász Andrej képe

Egy 50-nel menni tudó és

Egy 50-nel menni tudó és menni akaró autósnak tökmindegy, hogy 15-tel, 20-szal vagy 30-cal tartják fel, mindegyik tetűlassúnak tűnik. Az odalépés inkább pszichológiai önnyugtatás, magabiztosságot ad, hogy megtettél mindent stb.

28
mcysh képe

Nem állok be elé. Pár

Nem állok be elé. Pár másodpercet tekerek előtte. Ha nem hússzal megyek, hanem harminccal, akkor kétharmad annyi ideig tartom fel. Ez azért számít, nem?

Abban viszont igazad lehet, hogy akár hússzal megyek, akár harminccal, ha közvetlenül mögöttem jön, ugyanúgy rá kell lépnie a fékre. és ez bizonyára roppant idegesítő.

===
bácsi a biciklin

29
Lunkwill képe

Miért foglalkozol azzal,

Miért foglalkozol azzal, hogy mennyi ideig tartod fel az autóst? Nehogy már a mögöttem jövők igényei szabják meg, hogy milyen intenzitással tekerek! Olyan tempóval megyek, ami nekem megfelel. A parkoló autóktól pedig olyan távol, hogy egyáltalán ne kelljen azt figyelni, melyiknek az ajtaját fogják éppen kinyitni. Ha nem így tennék, előbb-utóbb úgyis meglepne valami sötétített autóban ülő mélynövésű sofőr, aki nem lehet észrevenni.

30
mcysh képe

Tapasztalatom szerint vannak

Tapasztalatom szerint vannak olyan szakaszok, ahol nem lehet biztonságos ajtótávot tartani anélkül, hogy komolyan feltartanám a forgalmat, de lehet majdnem-biztos ajtótávot tartani úgy, hogy egyáltalán ne tartsam fel a forgalmat.

Minden járművet partnerként tekintek, amíg komoly okot nem ad az ellenkezőjére. Igyekszem, hogy a lehető legkevesebb esetben kelljen miattam bárkinek irányt vagy sebességet változtatnia. Ettől persze meg tudom érteni azokat is, akik mozgó tereptárgynak tekintik az autókat! :-)

===
bácsi a biciklin

31
Zsurmi képe

Ne érdekeljenek a

Ne érdekeljenek a mögötted levők igényei!
Feleslegesen, indokolatlanul ne tartsd fel őket, ne akadályozz!. Ennyi.

Azért mert a hatóság nem teszi/rosszul teszi a dolgát azzal, hogy nem vette figyelmedbe hogy kerékpárral is lehet (mivel szabad is) közlekedni az adott útszakaszon.

Az autósok jó része a többi autóst is gyorshajtásra készteti/kényszeríti mert azt hiszi az ő akadálytalan haladása mindenek felett való.

Ne dőlj be, nem tartozol a mögötted haladónak semmivel, nics elsőbbsége.

-
Zsurmi

32
asd képe

Pár hete én is ajtóra

Pár hete én is ajtóra kenődtem.
Egyirányú egysávos út volt. Megy előttem autó majd megáll az út közepén. Siettem, megállni nem akartam, így volt 3mp eldönteni, hogy jobbról vagy balról kerüljem. Balról kerültem, hát nem rámnyitja...
De marha jó fej volt, megkérdezte jól vagyok-é, a biciklim jól van-é. Mondtam jól vagyok, én voltam a hülye, erre ő:nem-nem, ő kér elnézést.

Amúgy ilyenkor ki a hibás?
Egyirányú egysávos úton megáll, akkor ki lehet kerülni? vagy hogy van ez? Kocsi ugye nem fér el mellette, gondolom azért nem nézett hátra ajtónyitás előtt.

33
qkac képe

kresz szerint egy

kresz szerint egy nyomvonalon haladó járművel a haladó járművet csak MÁSIK sávban lehet előzni. parkoló járművet ajtónyitásnyi távolságra szabad kerülni. ha erre nincs lehetőség, fokozott körültekintéssel ki lehet kerülni szűkebben is. viszont utóbbi esetben minden felelősség a tiéd!

34
airdace képe

Engem Németországban

Engem Németországban ajtóztak meg (Vilshofen, Passau előtt). Igen keskeny utcában mentem, tőlem balra már nem is volt hely, és hát kinyílt egy ajtó. Kb. 20-szal mentem, kormányszarv beakad, biciklit visszahúz, de nem lett semmi bajom (nem estem el). Az ajtó viszont "kibicsaklott", nem lehetett becsukni.. A nő, aki vezette, teljesen pánikba esett, hogy most se elindulni nem tud, se otthagyni az autót, mert nem zárható. Ez egy kicsit vicces volt. Aztán valahogy odafogta egy pókkal, és elgurult valami szervizbe.

35
Zizz71 képe

Ez vicces :). Márint az

Ez vicces :). Márint az ajtós fele.

Zita
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
trek 3700 zöld-fehér-virágos-láthatatlan

36
Zizz71 képe

Engem az Aradi utcában

Engem az Aradi utcában VI.ker "ajtózott le" anno egy furgon. Persze gyorsan jött a sofőr, segített, elnézést kért, de ettől még a bal vállam majd öt hónapig igencsak sajgott. Szerencsémre a kormányomat találta el, nem a fejem... akkor még nem hordtam bukót... és nem tartottam kellő távolságot a parkoló kocsiktól...és nem jött mögöttem autó, ami átmehetett volna heverésző személyemen. Azóta jobban tartok az álló, mint a haladó ótóktól :)

Zita
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
trek 3700 zöld-fehér-virágos-láthatatlan

37
Vehicular cyclist képe

A saját érdekedben tarts

A saját érdekedben tarts biztonságos oldaltávolságot az álló autóktól, akár mit mond a KRESZ. Az autósok döntő többsége úgy van vele, hogy ő csak annyira nyitja ki az ajtót, hogy ki tudjon szállni, és erre mindenkinek számítania kell. Hogy honnan veszik ezt, azt ne kérdezd. Ezt csinálják, része a rutin gyökérségnek. Az ajtónyitók nagyon nagy része hátra sem néz, illetve hiába néz hátra, már nyitja is az ajtót, sokszor hamarabb is, mint hátra nézne.

Ami a bicajosok számára külön gond, az az, hogy sokan nem akarják a másik sávot elfoglalni, mert akkor meg ott dudálják le őket. A gyökér autós meg abba végképp nem gondol bele, hogy ha ő úgy gondolja, hogy kinyithatja az ajtót, a bicajos meg elfér, ha kikerüli balra, hogy a bicajosnak hirtelen hátra kell néznie, mielőtt nagyobb ívben kerüli ki a gyökeret, mint amire számított. Akkor ott vagy, hogy a gyökérnek mész neki, vagy vakon kitérsz balra, ahol esetleg éppen centizget a másik gyökér. Emiatt (is) én rászoktam a visszapillantó tükörre, amivel folyamatosan infom van a mögöttem folytatott gyökérségekről, miközben látom az előttem lévő gyökeret is ajtót nyitni.

38
proof88 képe

+1 tükör

39
dezso képe

Ez kicsit olyan volt, mint a

Ez kicsit olyan volt, mint a vakond monológja, akit mindenfelől gyökerek vesznek körül :)

40
Vehicular cyclist képe

Igaz, de azzal a

Igaz, de azzal a különbséggel, hogy itt a gyökér a vaksi....:)

41
pi3c3 képe

Én egyszerűen közlekedem

Én egyszerűen közlekedem ilyen helyeken. Egyszerűen nem száguldok és figyelem, hogy ül-e valaki a kocsiban (visszapillantóját figyelem). Ha igen akkor belassítok. Ha meg nem látom, hogy ül-e benne valaki (pl. furgon hátulról nézve) akkor lelassítok eléggé, hogy lehetőleg ne ajtózzon meg nagyon hamár arra járok. Meg amúgy is ha lassan megyek, akkor azért van némi időm megállni. Ha meg tehetem, akkor kerékpár úton haladok, ott a legkevésbé veszélyes... Ott csak a bringautat figyelembe nem vevő gyalogosokat kell a végén kikapírgálni a küllőkből... =)

Mondjuk én MTB-vel megyek tekintve, hogy reggelente suliba 3-as határhegy + Szépvölgyi út az útirány. Lehet ezért nem zavarnak annyira a rossz minőségű utak. Régebbi merev villás gépemmel azért én is megéreztem minden szirszart úton-útfélen.

Mindenesetre ha teheted, akkor kerékpár út, ha meg nem, akkor csak óvatosan az ajtókkal és nem száguldozni.

42
dezso képe

Ne adjunk rossz tanácsokat,

Ne adjunk rossz tanácsokat, ha nem muszáj. Egyfelől nem lassan kell menni, hanem megfelelő oldaltávolsággal, másfelől meg lehetőleg nem bringaizén, hacsak az nem valamelyik a ritka fehér hollók közül, vagyis amelyiken tényleg lehet konfliktus- és balesetmentesen közlekedni.

43
pi3c3 képe

Hmmm... Mondjuk azt

Hmmm... Mondjuk azt kifelejtettem, hogy vannak ajtózós bringautak is. Ott meg ha teheted, akkor inkább az úttesten, ahol nincsenek parkoló autók közveszélyes gyilkos ajtókkal felszerelkezve. =)

44
_WoL_ képe

az úttestől elválasztott

az úttestől elválasztott kerékpárút veszélyes, ui. kereszteződésben úgy kerülsz a kanyarodó kocsik elé, h előtte téged valszeg nem láttak, nem számítanak rád, pedig a kresz szerint lehet, h neked van elsőbbséged, szóval te teljes nyugalommal tekersz.
sajnos budapesten nem egy ilyen helyen kellett már ghostbike-ot állítanunk...

--------------------
[The more ridiculous a belief system, the higher the probability of its success]

45
hf képe

Valaki írta hogy 1m-re kell

Valaki írta hogy 1m-re kell menni. Régebben 1m-re mentem, egyszer elémnyitották egy kisautó ajtaját, és az 1m nem volt elég. Mi lett volna egy SUV-val?
Épphogy el tudtam kapni a kormányt. Azóta 1,3-1,5m kőkeményen. A mögöttem jövőt leszarom.
Amúgy meg általában a keréknyomban megyek, az ideális.

hf, aki arra fordítja az idejét, hogy az észak-pesti bringásoknak jó legyen

46
Vegha képe

+1 a keréknyom szerintem

+1
a keréknyom szerintem adja magát: ott ki van taposva az út, kisebb a gördülési ellenállás.
Egyébként én nem a suv-ok ajtajától félek hanem a calibrák, corvettek, slk mercik és egyéb 3 ajtós sport gépekétől.

47
m a t e képe

Rendszeresen megyek két sor

Rendszeresen megyek két sor között és csak a tükrökkel van néha problémám, de egyébként bevált.
Nagyon kell figyelni és nem szabad száguldozni, de működik és valamiért az autósok sem dudálnak le.
Semmiképpen sem mennék parkoló sor mellett, ha viszont nem lehet elkerülni, akkor max 20-al és szerintem is a benntülőre figyelj.

48
jazzpeta képe

Tegnap nekem is sikerült

Tegnap nekem is sikerült kifognom a vadparasztját, bár nem igazán értem most sem.

15-el fordultam be a raktár utca elejére (akg gimi oldala, szentendrei út kereszteződése). Épp zöld volt, mögülem furgon előzőtt egyből, de be is voltam húzódva. Mikor is leparkolt bazi nagy merci ajtaja ki, kopasz fiatal srác és pufidzsekis barátnője ki elém.

Mivel nem jöttem sokkal simán lefékeztem, de picit többet lazán odakentem volna srácot. Tök normálisan annyit mondtam neki, hogy "legközelebb légyszíves jobban figyelj".

Első mondata: "Nem kéne olyan sokkal jönni"
Második mondata: "Sajnálom, bocsi"
Harmadik: "Hülye köcsög gyökér, ..."
Negyedik: "Tényleg bocsi, majd odafigyelek"
Negyedik: "Hülye fasz..."

És ez így ment tovább, két mondatonként totál más hangulatú - értelmű mondatokat mondott. Most sem tudom hogy mi baja lehetett, de durva hogy ilyen arcok vezethetik a papa merdzsóját.

49
bringasalsa képe

1. Nem IQ-ra adják a

1. Nem IQ-ra adják a jogsit.
2. Skizofrén volt.
3. Reggel vki belerúgott a macskájába.
4. Nem fogod megérteni soha, mert nem vagy az ő szintjén és mert magadból indulsz ki. (hogy értsd: IQ-dnak gyök 2-nek kellene lenni és nem kellene gondolkodnod)
5. Vigyázz magadra!

***************************************
Két lábbal vagy két keréken, négy lábbal vagy négy keréken?

50
bootes képe

Sajnos csak angolul:

51
Toti képe

Hali! A park melletti

Hali!

A park melletti járdán, illetve a park közepén menő bicikliúton elkerülhetem az ominózus Etele úti szakaszt. De nem hiszem hogy ezt kéne tennem.

Ne járdázz!!!

52
Sityu képe

Egyebkent lehet ilyen ajtos

Egyebkent lehet ilyen ajtos balesetet jogi utra terelni? marmint persze elmeletben, de van ra letezik ra szabaly hogy a paraszt kinezen hatra mielot kiszall a kocsibol?

53
Prof.gruppetto.hu képe

Van ilyen szabály a

Van ilyen szabály a KRESZ-ben.

www.gruppetto.hu

54
qkac képe

igen, ahogy arra is van

igen, ahogy arra is van szabály, hogy ajtónyitásnyi távolságra kell kerülni a parkoló járműveket... szóval max 50-50 a legjobb, amit kihozhatsz. kivéve, ha a bringaúton mész, és ezáltal nem tudsz ajtónyitásnyi távolságra menni a parkoló autóktól. ha az úttesten rongyolsz egy ajtóba, nem nyerhetsz..

55
proof88 képe

De gondolom azért ha

De gondolom azért ha kocsival mennék a körúton külső sávba, ott én nyerek, ha kivágják elém az ajtót, mert nem tudok ajtónyitásnyi távot tartani.

http://people.inf.elte.hu/proof88

56
qkac képe

miért nem tudsz? annyira

miért nem tudsz? annyira húzódsz be a sávban, hogy ajtónyitásnyi távolságra kerüld a parkoló autókat. azzal ne foglalkozz, ha közben dudálnak mögötted, hisz csak szabályosan közlekedsz! még az is szabályos, ha ezáltal a kocsi baloldala átlóg a másik sávba..

57
Vehicular cyclist képe

Qkac: már másodszor

Qkac: már másodszor írja, hogy a kikerülő járműre vonatkozna olyan szabály a KRESZ-ben, hogy ajtónyitásnyi távolságra kellene kikerülni a parkoló gyökér autóst. Hálás lennék, ha ezt idézni tudná. Addig én idézek neked:

"(7) A jármű ajtaját a vezető csak akkor nyithatja ki, ha ezzel a közlekedés biztonságát, valamint a személy- és vagyonbiztonságot nem veszélyezteti." ez a megállás szabálya.

A kikerülésre is vonatkozik valami, de azt keresse meg maga. Mindenesetre nem is hasonlít arra, amit terjeszt.

Mindig csodálkoztam azon, hogy még itt az interneten is lehet nyilvánvaló ostotbaságokat terjeszteni, holott csak be kéne irni a keresőbe hogy megállás meg kresz. Hogy az internet korában virágzik a babona, az obskúrus sötétség, a vélemények, vágyak összekeverése a tényekkel és még sok más szomorú középkori jelenség. De azok legalább nem tudtak írni-olvasni.

Qukac véleménye a tipikus magyar gyökér autósét idézi: "elférsz vazze vagy álljá meg!" Na ezt kellene már abba hagyni.

58
qkac képe

"34. § (1) Előzni abban az

"34. § (1) Előzni abban az esetben szabad, ha

a) az előzés céljából igénybe venni kívánt forgalmi sáv olyan távolságban szabad, hogy - figyelemmel az előzni kívánó és a megelőzendő jármű sebessége közötti különbségre - az előzés a szembejövő forgalmat nem zavarja;

b) az előzni kívánó jármű előzését más jármű nem kezdte meg;

c) az előzni kívánó jármű előtt ugyanabban a forgalmi sávban haladó másik jármű előzési szándékot nem jelzett;

d) az előzés során a megelőzendő jármű mellett megfelelő oldaltávolságot lehet tartani;

e) a vezető az előzés befejezése után a járművel a megelőzött jármű elé, annak zavarása nélkül vissza tud térni."
"35. § (1) Az úttest menetirány szerinti jobb oldalán álló jármű vagy ott levő egyéb akadály melletti elhaladásra (kikerülés) a 34. § (1)-(5) bekezdésében foglalt rendelkezéseket kell - értelemszerűen - alkalmazni."

Igazad van, nem kell, hanem lehet. Innen kezdve forgalomban a saját érdekemben élek a lehetőséggel.

Másik dolog pedig, hogy a kiszálló ember is hibázhat, és megeshet, hogy nem lát a bringán sajnos. Ez nem mentség, felelősség őt terheli, de emberek vagyunk.

59
Lunkwill képe

Parkoló autók mellett

Parkoló autók mellett elhaladni nem előzés, tehát ezt az egészet kár volt bemásolni. Avagy most már az előzésről van szó?

60
qkac képe

olvasd végig... a 35 a

olvasd végig... a 35 a kikerülés, ott írja, hogy az előzés első pontjai érvényesek.

61
Lunkwill képe

Bocs, figyelmetlenül

Bocs, figyelmetlenül olvastam. Túl sok szó volt az előzésről. :)

62
qkac képe

igen, áttekinthetőbb lett

igen, áttekinthetőbb lett volna, ha fordított sorrendben írom, előbb a 35, hogy az utal a 34-re... de már mindegy, most így marad, aki végigolvassa, észreveszi:D főleg ezek után:P

63
Vehicular cyclist képe

Kösz qkac, ahogy ígértem,

Kösz qkac, ahogy ígértem, hálás vagyok, hogy idemásoltad. Amint a szövegből látható a "megfelelő oldaltávolság" tartása itt egy mozgásban lévő járműre vonatkozik, hogy például ne centizzük ki a másikat, mert lehet, hogy nem teljesen egyenesen halad. Az a vége, hogy értelemszerűen kell alkalmazni az álló jármű kikerülésére. Semmit nem mond az ajtónyitásról, az csak a megállásnál szerepel, ott pedig egyértelműen az ajtónyitó felelősségét láthatjuk.

Tehát én is úgy értelmezem, hogy persze a bicajos vagy autós a saját érdekében lehetőleg ne menjen nagyon közel az álló autóhoz, de a váratlan ajtónyitásért a felelősség a gyökeret terheli, semmiféle 50-50 százalékról nincs szó.

64
mcysh képe

NVÜ (=IANAL), de úgy

NVÜ (=IANAL), de úgy tudom, az ítélkezési gyakorlat is az, hogy 100%-ban az ajtónyitó a felelős.

===
bácsi a biciklin

65
qkac képe

megfelelő oldaltávolság

megfelelő oldaltávolság az, amivel biztonságosan tudsz kerülni, én így értelmezem. és ezt értelemszerűen az álló járműre úgy vetítem rá, hogy a biztonságos távolság az ajtónyitás.

66
Vehicular cyclist képe

Duplum törölve.

Duplum törölve.

67
mcysh képe

Tegezel és magázol, mint

Tegezel és magázol, mint Kengyel a Tüskevárban! :-)
===
bácsi a biciklin

68
pata képe

De szerettem általános

De szerettem általános iskolás koromban, ronggyá olvastam (a többi Fekete Istvánt is). Bocs az OFFért.

69
Vehicular cyclist képe

Ön

Ön

70
mcysh képe

Elnézést, uram! Ön tegez

Elnézést, uram! Ön tegez és magáz, mint...
===
bácsi a biciklin

71
Komótos képe

Ha megvan az ajtózási

Ha megvan az ajtózási távolság, akkor nagytányér-kónusz, ha nincs, akkor óvatos rettegés gyökkettővel.

És legszívesebben végighúznám az összes vészvillogó 'sorbanállót' a Baross utcán, akiktől egyrészt így kell félnem, másrészt meg nem látni tőlük. Harmadrészt meg múltkor majdnem nekipréseltek egynek.

72
Gabika képe

Vicces ám az a bringaizés

Vicces ám az a bringaizés szakasz :D
Múltkor kollégámnak beszólt egy tatter, hogy ott régen nem volt bringaizé és jó lenne, hogy ha nem száguldozna a járdán.

-------------------------------
Gabcsi