Mindenki figyelmébe:
http://www.origo.hu/auto/uton/20061115fizessenek.html

Ha ott meg lehet csinálni...

Ezt pedig kifejezetten jó ötletnek találom:
"Ezzel egy időben megszűnik a díjfizetési kötelezettség az olyan - esetenként hibrid hajtású - autók esetében, amelyek kilométerenként 120 grammnál kevesebb széndioxiddal terhelik a környezetet. Ilyen például a Honda Insight, a smart fortwo dízelváltozata, vagy a Toyota Prius."

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
boci képe

mekkora! így kell ezt csinálni... klassz lenne itthon

mekkora! így kell ezt csinálni... klassz lenne itthon is... bár előbb akkor ugye látnunk kéne kedves főpolgármesterünket naponta metrózni... :-P

----------
...akrat icob, icoB
3:-O

RABIC - LE AZ ÚTRA!

2
KAMA3 képe

Hö.. ebből mekkora flém lesz.. :) Autómentes Nap =

Hö.. ebből mekkora flém lesz..

:)

Autómentes Nap = Autómentes belváros.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Nyélen rakjad, Ne a járdán!
________________________

3
norbijúzer képe

kössünk fogadásokat, hogy nányadik hozzászólástól

kössünk fogadásokat, hogy nányadik hozzászólástól indul be a flamelés? :D
én a 12.-re tippelek :)

--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"

4
bonnie képe

en motorosfutar idekerveredesere kotnek fogadasokat,

en motorosfutar idekerveredesere kotnek fogadasokat, onnantol pedig 0 masodperc...
bonnie

5
Malvin képe

Tegyünk fel egy aukciót a vaterára, ahol a győztes a

Tegyünk fel egy aukciót a vaterára, ahol a győztes a zápkreténnel tölthet el egy 'kellemes' vacsorát, a pénzösszeget pedig ajánljuk fel olyan építészeti semmiségek felvásárlására mint az Országház, a budai vár, az akadémia épülete, a bazilika, a Hősök tere, ..., ..., ... csakhogy ezen kőhalmazok helyén szép-új 20szintes parkolóházak épülhessenek...az estét pedig én fizetem.

Kinek mennyit ér?

Licitáljatok!

6
phorvath képe

Pedig ez a jövő útja. Amerikában már a nemzeti

Pedig ez a jövő útja. Amerikában már a nemzeti parkokat is leaszfaltozzák:

Yellowstone National Parking Lot

Szerencsére a cikk 2056-ban fog íródni, most még nem ennyire rosz a helyzet a Yellowstone Parkban.

phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat

7
Krisztab. képe

Hát, mikó Washingtonban voltam, gondoltam elmegyek a

Hát, mikó Washingtonban voltam, gondoltam elmegyek a közeli NP-ba. De semmilyen tömegközlekedési eszközzel nem lehetett megközelíteni :)

*CMS*

8
magwas képe

"Livingstone nemrégiben nyilvánosan idiótáknak nevezte

"Livingstone nemrégiben nyilvánosan idiótáknak nevezte a belvárosban összkerékhajtású terepjáróval közlekedőket. "

... akik erre annyit szóltak, hogy "mitmivan?" ;)

Ilyen tökös polgármester kéne nekünk is.

A belvárost pedig le kell zárni az autómentes napon.
--
a bátor kommutátor

9
alla cool képe

Ez a Living igazából egy Realstone:))) Nomen est omen? Ki

Ez a Living igazából egy Realstone:)))
Nomen est omen?
Ki emlékszik a páos és páratlan rendszemú napokra?
Amikor Pesten szmogriadó volt és bevezették, hog párosnapokon a párosrendszámúak járhatnak, páratlanon meg a páratlanok...
Ha elkapott a rendőr, ezt nem igen tudtad kimagyarázni.:)

alla cool
"Ragd+, apám/babám, ragd+,
ha nem nyélen, hát seprűnyélen!
Az a király, ki előzékeny!"
A hidakat és az utakat pedig szerintem is le kell zárni
és fel kell újítani 1x-(2x)!:)

10
norbijúzer képe

volt ilyen?? -- -- -- "az úton parkolni luxus!"

volt ilyen??

--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"

11
alla cool képe

"Volt is lesz is, ez ám a

"Volt is lesz is, ez ám a praxis!"
http://nol.hu/budapest/cikk/424666/

alla cool
"Ragd+, apám/babám, ragd+,
ha nem nyélen, hát seprűnyélen!
Az a király, ki előzékeny!"

12
Hemü képe

Mondjuk inkább azt, hogy a többség. Legalábbis itt.

Mondjuk inkább azt, hogy a többség. Legalábbis itt. Londonban biztos más a helyzet. Apám is azzal jár terepre, és előfordulhat, hogy a belvároson kell átmennie.
Mesélte, hogy egyszer egy elvadult kőbányai telepre kellett bemennie valamit mérni, és szólt a portásnak, hogy ha adott időn belül nem jön vissza, akkor keressék meg. Az is itt van a városban. Pedig kevés hely van, ahol egy Ford Explorer nem meg át.

__________///Hemü\\\__________
\......e-book...katt ide (1MB)....../

13
Ziyaretci képe

Ez tetszene nekem. Így kellene tekerni a belvárosban,

Ez tetszene nekem. Így kellene tekerni a belvárosban, igaz, sok bringással. (Vigyázat, reklámfilm.)

/Choloepus didactylus/

14
alla cool képe

ja, elég nem evilági, mint minden reklám. rossz

ja, elég nem evilági, mint minden reklám.
rossz reklámfejtő hírében állok.
elárulnád, mi az a slusszpoén a végén a kávéval?
alla cool
"Ragd+, apám/babám, ragd+,
ha nem nyélen, hát seprűnyélen!
Az a király, ki előzékeny!"
A hidakat és az utakat pedig szerintem is le kell zárni
és fel kell újítani 1x-(2x)!:)

15
Ziyaretci képe

A cég, amit reklámoz, vízellátással,

A cég, amit reklámoz, vízellátással, tömegközlekedéssel, energetikával és szemétgazdálkodással foglalkozik. A reklám lényege, hogy mindenütt ott vannak, mégha nem is látod őket. Így mire visszafordulna a szereplő a mellédobott kávés poharat a szemetesbe helyezni, addigra a cég már rég megtette helyette. Ez a része az, ami nem tetszik nekem, mert kicsit azt sugallja, hogy szemetelj bátran, mi elintézzük helyetted. Habár láthatóan nem ez az alapvető üzenete, mert a nő bosszankodik, hogy szemetelt és a kabátja lerakása után maga gondoskodott volna a pohárról.

/Choloepus didactylus/

16
alla cool képe

Ja, köszi.nem semmi! A szemetelésről a

Ja, köszi.nem semmi! A szemetelésről a koleszkorszakomból jutfolyton eszembe egy válasz,mikor kérdeztem a folyosón dorbézolóktól, miért nemtakarítják el maguk után a szemetet (csikkek, műanyagpohár) - "Mire van a takarítónő, vazze?"- volt a válasz.Hát így. Sokan vannak ezzel így.És az sem rávezető kérdés, hogy "Otthon is magad alá piszkítasz?", mert basszus, igen, de ez engem hol vígasztal?
amúgy, mikor az Andrássyt lezárták volt ilyen feelingem,
mint a lánynak, csak a hegy-völgy hiányzott:)

alla cool

17
Hotyhogy képe

Mivel lángolásról is esett szó fentebb! ;) Mindazoknak

Mivel lángolásról is esett szó fentebb! ;)

Mindazoknak akik lángoló érzelmet éreznek London Polgármestere iránt, itt vannak az ő internet oldalai:

http://www.london.gov.uk/

Rövid életrajzát és szerepét ismerhetjük itt meg többek között. Az angol mellett néhány más nyelvre is kapcsolható az oldal.

______________
Gyíjja!
Ellenőrizetlen

18
szoszke47 képe

Hol kapcsolható? Magyarra, de legalább németre!

Hol kapcsolható? Magyarra, de legalább németre!

19
adamekp képe

A Home, About stb. sor legelején van egy kép, amin

A Home, About stb. sor legelején van egy kép, amin változnak a nyelvek, ott lehet kiválasztani.

üdv adamekp

20
szoszke47 képe

Köszi, megvan! Bár nem kínálkozik az egész cikk

Köszi, megvan! Bár nem kínálkozik az egész cikk emígyen:-((

21
Josephus képe

Ez mind szép és jó. Csak Budapesten - és általában

Ez mind szép és jó. Csak Budapesten - és általában Magyarországon - ezzel az a baj, hogy a politikai vezetők pontosan az autósközlekedést akarják előnyben részesíteni. Ez egészen miniszterelnöki szintig igaz. (LSD. öszödi beszéd, egy elejtett félmondat.)

Egyszerű okai vannak: a parkolódíjakból, a birságokból és a benzinre terhelt adóból származó bevételeket nem kívánják elveszíteni kedves vezetőink. Londonban ez az összeg bagatelnek tűnhet, de egy Budapesti költségvetés szerintem megérzi.

De ha csak a vasút tudatos sorvasztására gondolunk, vagy a tömegközlekedési kedvezmények csökkentésének tervére, és még sorolhatnám; szóval ezekből látszik hogy miért vagyok ilyen pesszimista.

Komolyan mondom: szerintem legkorábban az unokáink idejében születnek majd a londonihoz hasonló döntések Magarországon.

De ne legyen igazam!

- Josephus -

22
Hotyhogy képe

"...a parkolódíjakból, a birságokból és a benzinre

"...a parkolódíjakból, a birságokból és a benzinre terhelt adóból származó bevételeket nem kívánják elveszíteni..."

Bárcsak azok a bevételek hatékonyan lennének behajtva és okosan lennének felhasználva a köz javára. Az az érzésem, hogy nincs hatékony, kemény bírságolás, sem parkolási bevétel kiaknázás. Ami kis pénzt ügyetlenül mégis szereznek, azt vagy ügyetlenül használják köz célra, vagy ügyesen elsikkasztják magán célra.

Londonban a parkolási iparág virágzik és foglalkozást nyújt sokaknak, tehát csökkenti a munkanélküliséget. A jelentős bevételt pedig a városházak köz célra fordítják.

A magyar vasút tudatos sorvasztásáról azt vélem, hogy azok akik azt most sorvasztják, majd megveszik egy forintért amikor az teljesen lerohadt. Azután kolosszális hasznot fognak húzni belőle a még szűkebbre z(á)rt köreikben.

______________
Gyíjja!
Ellenőrizetlen

23
dobákpeti képe

Hát igen, ha többen szállnak tömegközlekedésre, akkor

Hát igen, ha többen szállnak tömegközlekedésre, akkor az alatt ugye nem fogy annyi benzin, kiesik az adója. Csak szerintem a helyzet már megint nem ilyen egyszerű. Ha kevesebb autó közlekedik a belvárosban, akkor nem csak befizetéseik esnek ki, de a kisebb terhelésnek köszönhetően kevésbé romlanak az utak, a kisebb füst miatt kevesebben szorulnak orvosi ellátásra, és mondjuk a tömegközlekedés is kevesebb állami pénzt igényel a fennmaradáshoz. Szóval volna ennek anyagi előnye is, csak ennek felmérése nyilvánvalóan egy kicsit több munkát igényel...

Ha pl. a tömegközlekedési támogatások megnyirbálását vesszük, szerintem egyértelmű, hogy megint arra mozdult el a dolog, amerre a legkisebb az ellenállás. A valódi megoldás persze az lenne, ha drasztikusan átszerveznék az érintett állami vállalatokat, biztos vagyok benne, hogy megdöbbentő mértékű megtakarítást lehetne elérni, csak az ilyen lépések hatalmas ellenállásba ütköznének, ezért gyávák belevágni...

Úgy gondolom, hogy pl. a VEKE tevékenysége jó példa arra, hogy ha egy civil szerveződés felnyitja az "állam szemét", akkor van rá esély, hogy racionális döntések is szülessenek. (lásd: átszervezett éjszakai járatok pl.)

Szóval én nem vagyok ennyire borulátó. Az állami gépezetek persze lassan forognak, de vmi elindult itthon is...

-dobákpeti-
Bringasávot a körútra, bringaszállítást a környéki buszokra! :)

24
Josephus képe

"Ha kevesebb autó közlekedik a belvárosban, akkor nem

"Ha kevesebb autó közlekedik a belvárosban, akkor nem csak befizetéseik esnek ki, de a kisebb terhelésnek köszönhetően kevésbé romlanak az utak, a kisebb füst miatt kevesebben szorulnak orvosi ellátásra, és mondjuk a tömegközlekedés is kevesebb állami pénzt igényel a fennmaradáshoz."

Ehhez már csak annyit fűznék hozzá, hogy ha nem kell utakat felújítani, akkor a politikusok aszfaltozócéges haverjai nem jutnak állami forrásból származó bevételhez, amit utána eloszthatnak egymás között. Ha kevesebben betegszenek meg, akkor meg a gyógyszergyáros haverok nem jutnak bevételhez.

Szerintem.

Magyarország a haverok országa!

- Josephus -

25
norbijúzer képe

innen is látszik, hogy barátságos nép

innen is látszik, hogy barátságos nép vagyunk...

--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"

26
gaze képe

Azért nincs értelme hozni egy újabb szabályt, amit

Azért nincs értelme hozni egy újabb szabályt, amit aztán úgysem tartanak be.

Mert azt azért ne felejtsük el, hogy Londonban azért tudnak ezek működni, mert ott azon van a hangsúly, hogy milyenek a szabályok, nem pedig az, hogyan ellenőrizzék azokat.

Ha kocsival behajtassz az övezetbe, akkor a CCTV (a térfigyelő rendszer) leolvassa az autó rendszámát, csekkolja, hogy ki van-e fizetve a behajtási díj, ha nincs, akkor automatikusan ráterheli az autó tulajdonosának a bankszámlájára, nincs kecmec.

Mo-n még a népek a metróban a mozgólépcső jobb oldalára sem tudnak állni, pedig ettől pörög a londoni tube, mert lehet haladni.
Logikus, jól kitalált szabályok vannak, ezeket lépten nyomon magyarázza valami, és a szabályokat be is tartatják, de többnyire be is tartják mert ez jó a közösségnek /pedig Londonra aztán nem lehet mondani, hogy csak egy jól összeszokott nemzet lakná. Sőt.. hhö.. SŐT!/

És ezek a dolgok azok amik nem kerülnek pénzbe.

GaZe

27
Hotyhogy képe

Érdekességként említem meg, hogy a franciákat a

Érdekességként említem meg, hogy a franciákat a lengyelek követik abban a felmérésben, hogy melyik külföldi autós dobban meg fizetés nélkül Londonból és az Egyesült Királyságból. Sajnos ott az automatikus bankszámla terhelés nem mindig működik és nemzetközi nyomozás és behajtás kell következzen. Az pedig hosszas és sokszor eredménytelen munka.

A sok bamba nép a párizsi meg a budapesti metrón! Nem mozdulnának, nem adnának utat a sietősebbeknek a mozgólépcsőn. nem jutna nekik az eszükbe. Értetlenül fogadják az elnézésüket kérő embert aki el szeretne haladni mellettük, hogy elérje a lehető legkorábbi szerelvényt.

A londoni szabály azonban nem igazából megkövetelt szabály. Ez csupán ésszerü együttműködése az embereknek. Így alakult ki természetesen a szokásuk, minden külső rájuk erőltetés nélkül. Ám az utóbbi időkben táblák jelentek meg itt-ott melyek azt tanácsolják a beavatatlan külföldi látogatóknak, hogy jobb oldalon állhatnak, míg a baloldalon gyorsabban juthatnak előre, megelözve az álló sort a lépcsőn.

______________
Gyíjja!
Ellenőrizetlen

28
Ziyaretci képe

Londonban a sietős emberek megnevelik azokat, akik a

Londonban a sietős emberek megnevelik azokat, akik a lépcsőn a bal oldalon álldogálnak. Nemes egyszerűséggel félrelökik őket, teljesen érthető módon. Viszont a szerelvényre való fel- és leszállásban már nem ennyire logikusak. Ott is hasonló a helyzet az itthonihoz. A megállóba megérkező szerelvény ajtaja elé beállnak a peronon a felszállni vágyók és nem várják meg, míg mindenki leszáll, hanem az árral szemben tolakodnak.

/Choloepus didactylus/

29
norbijúzer képe

na, én az ilyen ajtóba beállósokat úgy szoktam

na, én az ilyen ajtóba beállósokat úgy szoktam odébblökni, mint ha ott se lennének. rájuklépek simán...
van amelyik észreveszi magát és nem szól vissza, de páran (általában a nyanyák) nekiállnak pampogni, hogy nem látok? én meg közlöm velük, hogy de látok, csak ők nem látják, hogy vannak akik szeretnének leszállni. meg hogy először leszállnak a népek, utána fel. egyszerre nem megy.

--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"

30
Hotyhogy képe

Én beszálláskor az ajtö szélénél állok lesben és

Én beszálláskor az ajtö szélénél állok lesben és megvárom amig a nép zöme kiszáll. Amikor már csak egy-két kiszálló marad, résre állva a szélen belépek, nem akadályozva az utolsó pár kiszállót. Azt hiszem ez dinamikus, elfogadható stratégia.

Kiszálláskor a dupla ajtó közepénél egyből kinyomulok a nyitódó résen át és én sem szeretem ha utamat állják ott a benyomulni igyekvő böszme tudatlanok! Kellene egy páncél acél minőségü jégtörő felszerelés, vagy hóeke szerü dolog, vagy a vadnyugat mozdonyainak az elején található V alaku tehén kidobó vas, amit elölre szíjazok magamra. :)

______________
Gyíjja!
Ellenőrizetlen

31
norbijúzer képe

:DDD buszon meg villamoson viszont általában kapaszkodó

:DDD

buszon meg villamoson viszont általában kapaszkodó van az ajtóban, ott nehéz középről indulni leszálláskor.

--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"

32
Ziyaretci képe

Biztos megkeresi a 'babakocsi kompatibilis' ajtókat

Biztos megkeresi a 'babakocsi kompatibilis' ajtókat mindig. (:

/Choloepus didactylus/

33
Hotyhogy képe

Tényleg, tudom mire gondolsz. Azt a középső

Tényleg, tudom mire gondolsz.

Azt a középső kapaszkodót úgy vettem észre leszerelték a 49-es meg a 47-es virgákról, látszólag szélesíteni az ajtó áteresztő nyílását. Jó is, hogy ésszerüsítenek néha.

Ám ésszerüsítés nem nagyon volt a tervben amikor a szovjet metrószerelvényeket tervezték. Nincs a poggyásznak, bőröndnek tervezett helye az ajtóknál. Pedig a Ferihegyet kiszolgáló Kőbányai vonalon ilyen csomagokkal utaznak az emberek. Úgy látszik, régebben nem számoltak jelentős külföldi utas forgalommal.

Még egy kis talpalatnyi, kedvenc hely sincs az ajtónál ahova az azt kedvelők befészkelhetnék magukat. Egyből az ülések vannak ott, alig húsz centire.

Nekem hátul az ablaknál állva volt a kedvenc helyem 107-es buszon. Amikor az lejött Budán az Erzsébet hídról, az majdnem olyan volt, mint a vidám parkban. Majdnem kirepült a csuklós vége. Micsoda élmény volt az mindig!

______________
Gyíjja!
Ellenőrizetlen

34
R A M képe

Metró? Jaj, csak azt ne! Az életellenes! Óvakodjatok

Metró? Jaj, csak azt ne!
Az életellenes!
Óvakodjatok tőle, mert megöl... lassan de biztosan.

EXaries

35
Hotyhogy képe

Elég udvariatlanság félrelökni mást aki csupán

Elég udvariatlanság félrelökni mást aki csupán tudatlan lehet nem pedig feltétlenül bunkó azért mert az útjában áll a mozgólépcsőn. Ha ilyesmit láttál, akkor az egészen egyedi eset lehetett. Mellesleg sokszor megakad a forgalom a baloldalon is és akkor mindenki áll amíg fel nem tisztul ez az anomália. Sokszor gyerekkocsis anyuka a természetes ok.

Lökdösődésről szólva, Angliában a személyes testi tér az szent és sérthetetlen, míg azért ott is természetes és elkerülhetelen az ha egymáshoz préselődnek az emberek a jármúveken. Elsúrlódhatnak néha nem szándékos lökéssel a másikon, azonban senki se lök vagy érint kézzel mást, hacsak nem egy külföldi, mondjuk francia.

A francia az hátbavág, a taplója. Buszon, üzletben rád teszi a kezét és arrébb nyom egy "pardon"-nal. Nem közlekedési téma, de a kiszolgáló aki már elkezdett foglalkozni veled, elfordulhat tőled és elkezd mást kiszolgálni amíg te már nyújtod neki a pénzt az áruért. Várat téged a bunkó. Aztán nem ad vissza filléres pontossággal, mondván, hogy nincs megfelelő aprópénz a kasszában. Vérforraló lazaság ami a korrupció egyik csírája. Na, a mai francia verés adagomat kiadtam. :)

Apropó, aprópénz. Veszprémbe mentem a busszal és a vezető kevesebbet adott vissza és azt monta, tartozik három forinttal. Kérdeztem, hogyhogy tartozik? Nem volt apró a dobozában. Miért nem szereli fel őt a vállalat minden reggel? Mikor akarja megadni? Még én tűnhettem kekeckedőnek. Nem firtattam tovább, de megfogadtam ha valaki még egyszer tartozni akar nekem így, akkor javasolni fogom adjon többet vissza és akkor én fogok inkább tartozni neki. Három forintért én a vasgyárban fél órát dolgoztam régen. Javaslom, ti is fordítsátok meg a játszmát ha így akar valaki megrövidíteni titeket! A magyarnak is adtam ma egyet!

A londoni buszokhoz való civilizált sorbaállást a külföldi beáramlás sajnos már itt-ott kikezdi de azért még nincsen teljesen kifejlett magyar vagy lengyel stílusu, káotikus csorda tömörőlés és tolakodó megrohamozás. A Jóisten óvjon attól!

______________
Gyíjja!
Ellenőrizetlen

36
KAMA3 képe

Nem olyan rég metróztam egyet, és kevéssel előttem

Nem olyan rég metróztam egyet, és kevéssel előttem haladt egy jól láthatóan külföldi házaspár. Amikor a mozgólépcsőhöz értek, a nő elölre állt, a férfi hátra, egymás mögé. Rögtön levettem, hogy angolok lehetnek, mert szorosan jobb oldalra álltak. mikor felértek, egymás mellé rendezték soraikat.

A közlekedéskultúrát igenis lehet tanulni.

Autómentes Nap = Autómentes belváros.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Nyélen rakjad, Ne a járdán!
________________________

37
Prof.gruppetto.hu képe

Mindig elgondolkodom, hogy mennyiből tartana, hogy minden

Mindig elgondolkodom, hogy mennyiből tartana, hogy minden megállóban, amikor bejött a szerelvény, a "Kérem készítsék elő..." szöveg mellett/helyett bemondanák, hogy "Kérjük, álljanak a mozgolépcső jobb oldalára." Nem hiszem, hogy túl bonyolult lenne megoldani... Ha nem lennék lusta, már meg is írtam volna valami illetékesnek :)

38
Hotyhogy képe

Biztosan nem vagy lusta, de ha minden illetékest

Biztosan nem vagy lusta, de ha minden illetékest megközelítenél hasonló józan javaslataiddal megannyi témában, akkor arra mehetne az egéssz életed. :)

Ami engem még bosszant, az a bár jó szándékü és udvarias kérés a végállomáson, hogy szíveskedjenek az utasok az utastársaikat figyelmeztetni a szerelvény elhagyására.

Ezt egy fizetett peron felügyelő alkalmazott teszi meg Londonban. Ez a dolgozó bekukkant minden kocsiba mielőtt a szerelvény kihúzna. Ha egy alvó vagy ittas személy a kocsiban maradt, azt felébreszti vagy kikíséri a kocsiból és az ajtókat egy külső kapcsolóval csak azután csukja be minden kocsin, külön.

Ez mindig szabály volt csak nem volt mindig szigoruan betartva. A fennmaradt részeget vagy a síró iskolás gyereket a kocsiszzínben fedezte fel a személyzet. Egy tragikus baleset után most ez már nem történhet meg mert ez a legszigorúbban végrehajtott eljárás nem engedi.

Akkor egy német fiatalember maradt a szolgálatból kivont szerelvényen. Amíg a tolató vágányokon a sötét alagútban haldt az elsötétített vonat, a srác megijedt és kocsiról kocsira ment. Az éles váltókon a kocsik hirtelen annyira csuklottak, hogy a két átjáró ajtó között össze zúzódott és lezuhant a kerekek alá. Most sárga matrica figyelmeztet az élet veszélyre ezeken az ajtókon.

______________
Gyíjja!
Ellenőrizetlen

39
Prof.gruppetto.hu képe

Ez szerencsére nálunk nem fordulhat elő, mivel nem

Ez szerencsére nálunk nem fordulhat elő, mivel nem átjárhatóak a metrókocsik... De egy időben (amikor még Kőbánya-Kispest rendszeres átszállóhelyem volt) láttam ezt idehaza is, vagyis ott mindig végigjárták a szerelvényt még a megállóban. Nem tudom, most mi a módi.

40
bonnie képe

egy idoben a Deliben is ez volt a modi, mostnaban nemtom

egy idoben a Deliben is ez volt a modi, mostnaban nemtom mivan, nem metrozok. amikor hasznalnam, akkor tuti epp felujitjak...
bonnie

41
Hotyhogy képe

"A közlekedéskultúrát igenis lehet tanulni." Találtam

"A közlekedéskultúrát igenis lehet tanulni."

Találtam egy megindokolható esetet a bal oldalon való állásra. Ha valaki csak a bal korlátba tud kapaszkodni egészsegügyi okokból, pl. béna a jobb keze.

Jópofáskodástól eltérve, mások kultúrájának megismerése és eltanulása világ látással, vagyis utazással kezdődhet.

Vesszőparipám a zebra és a magyar autós megvető magatartása ott a gyalogossal szemben. Azt kellene sok magyar autósnak megtanulni az angoloktól, hogyan álljanak meg a zebránál.

Viszont nem szabad a roszzat eltanulni, például a futball huliganizmusukat az angoloktól! :)

______________
Gyíjja!
Ellenőrizetlen

42
norbijúzer képe

azt már rég eltanulták a magyar

azt már rég eltanulták a magyar drukkerek...

--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"

43
bonnie képe

kivancsi lennek,h a populacio hany szazalekenak bena a

kivancsi lennek,h a populacio hany szazalekenak bena a keze....
bonnie

44
urga képe

"Azt kellene sok magyar autósnak megtanulni az

"Azt kellene sok magyar autósnak megtanulni az angoloktól, hogyan álljanak meg a zebránál."

Nem csak az angoloknál van ez így, hanem minden nyugat- és észak-európai országban. A jót tényleg el kell tanulni!

45
alla cool képe

"A jót el kell tanulni" ha akarjuk. de egyre inkább nem

"A jót el kell tanulni"
ha akarjuk. de egyre inkább nem presztizskérdés udvariasnak, jónak lenni, mutatkozni.
Múltkor egy gyerekes, GYkocsis családanyát előre engedem a pénztárnál, azaz hátrább húzódtam, hogy elférjenek, főleg, hogy a gyerek már nnagyon hisztis volt, az anya meg ideges.A pénztáros srác meg intett nekem, hogy én jövök, vagy mi, mire mondtam, hogy előre engedném őket.Erre az anyuka, mintha csoda történt volna, azt mondta: "Ja? köszi!" Úgy látszik, már elszokhatott a hasonló jelenetektől...
Vagy idős néninek nyújtottam a kezem egyszer leszállásnál, nehogy hasra essen, na azt a nézést látni kellett volna, mintha hibbant lennék...
Nehéz ma jónak lenni.Nagy eltökéltség kell hozzá.
alla cool
SOK ELTÖKÉLTET AZ UTAKRA!:)

46
urga képe

"Nehéz ma jónak lenni.Nagy eltökéltség kell

"Nehéz ma jónak lenni.Nagy eltökéltség kell hozzá."

Nem is tudom... Sok a rendes ember.

Igaz, a "versenyképpességre" alapuló társadalmi rendszer, amit ránk szeretnének erőltetni, nem épp a türelemnek, kedvességnek és figyelemnek kedvez.

47
Szász Andrej képe

OFF: Mo-n még a népek a metróban a mozgólépcső jobb

OFF:

Mo-n még a népek a metróban a mozgólépcső jobb oldalára sem tudnak állni, pedig ettől pörög a londoni tube, mert lehet haladni.
Logikus, jól kitalált szabályok vannak, ezeket lépten nyomon magyarázza valami, és a szabályokat be is tartatják ...

Már rengeteg brittől megkérdeztem, hogy miért van az, hogy a mozgólépcsőn jobbra kell állniuk, miközben az utakon balra tartás van, merthogy ez így következetlen. Eddig senki sem tudta megmondani... :)

48
Hotyhogy képe

Következetlennek tűnhet, de nincsenek a közúti haladás

Következetlennek tűnhet, de nincsenek a közúti haladás és a londoni földalatti mozgólépcsőin való haladás oldalai szoros öszzefüggésben. Mégis, így mindkettő a bal oldalon van.

Nehéz lenne megállapítani az okát miért szokás a jobb oldalon állni és a balon haladni a mozgólépcsőn.

Szingapúrban és Ausztráliában ez pont fordítva szokás.

Én magam nem bánnék egy új szabályt. Eszerint mindig azon az oldalon kellene állni amelyik közelebb esik az ellenkező irányu mozgólépcsőhöz. Ez elősegítené az egymáshoz vonzódó egyedek közelebbről való, hosszabb és akadálytalan összepillantását. Tehát az urbán párválaztás egyik színhelye és katalizátora tökéletesedne!

______________
Gyíjja!
Ellenőrizetlen

49
Krisztab. képe

Mer a legtöbb ember jobbkezes! *CMS*

Mer a legtöbb ember jobbkezes!
*CMS*

50
gaze képe

Asszem az Illemtan mint olyan, alapvetően

Asszem az Illemtan mint olyan, alapvetően visszaszorult.
Pedig egy közösségben az illem egy nagyon-nagyon fontos, és szerves része a mindennapoknak (Japánban pl..)

De mi szarunk erre, nekünk plazma tévé kell a 80 nettóból, meg kamerás mobil, és rohadjon meg mindenki amiért ezeket az irreális célokat nem tudjuk elérni.

Jó eséllyel ezért ad egy kövérebb gázt az terepjárós amikor átmegy a zebrán, ezért csapja be az orrod előtt a buszos az ajtót, de ezért nem mész el hétvégén fát ültetni "csak úgy".

Na, de pl ha non-profit aktivisták nekiállnának 1-2 héten át lent a metróban transzparensekkel segíteni vezetni a népet, hogy jobbra álljanak, vagy hogyan várják meg amíg a nép leszáll, stb, azzal lehet el lehetne érni valamit.
Egy nagy orrbavágást. "Mer' nekem te ne mondjad meg, hogy micssinájjak, hova á'jjak!!"

De akkor is. Ilyeneket csinálni kéne.
Asszem első körben matricázni fogok..

GaZe

51
alla cool képe

Ja, nagyon sok(k) lett az öntudatos állampolgár.Jó, én

Ja, nagyon sok(k) lett az öntudatos állampolgár.Jó, én is az vagyok, ha meg akarom mondani neki, hogy ne dobja el a szemetet az utcán, ne hagyja az erdőben ott maga után a sörös flakont, se itthon, se külföldön, ne ébressze fel az állatkereskedésben a szerencsétlen állatot azzal, hogy kopog az akvárium üvegén, mint egy idióta, ne rugdalja a moziban a székemet és ne tegye a nyakamba a lábát és ölembe az 5 literes kukoricászacsiját, miután tervszerűen a nagy jelenetekben kereste zörögve az utsó szemeket és sorolhatnám napestig. A Tv"sztárok" basszus, hatnak. nézzétek meg, hogy ez az amerikai hozadék, a vállald fel önmagad, minden hibáddal együtt, egy olyan irányt vett, hogy szinte már csak a hibákat vállalja fel egy-egy fiatal, átesve a ló túloldalára.Lassan az illem mellett kell demonstrációt tartanunk??? vállald magad, ja, de maradj szerény!na, ez kihívás!two in one. Úgy tűnj ki, hogy nem vagy harsány, trágár, flegma.De miről beszélek, hol van a tanaraknak erre energiája??jaj, de elszaladt a ló.sorry, nem voltam túl mértéktartó.vagy csak

ÖREG SZEM:)))))

52
Hotyhogy képe

Nem szeretném ha elfogultnak látszanék és ezért

Nem szeretném ha elfogultnak látszanék és ezért mindenek előtt leszögezném a következőt. Mminden nép és minden emberi faj minden sarjában a vele született lelki szelídség mellett ott húzódik meg a túlélési ösztön és az önzés. Ez általános emberi állapot.

A társadalom felfordulása előtérbe hozhatja a lappangó rossz vonásokat és ember embernek farkasa lehet egy kivirítóbb, még jobban feltűnőbb módon mint általában. Meggyőződésem, hogy a mai magyar valóság a nagy kommunista kísérlet utócsengése. Az előny vagy a vágyott jóléti anyagi tulajdon megszerzésére való törtetés kivetkőztet sokakat a méltóságos, civilizált lényükből.

Szeretném más országok más népeinek kifinomulatlan megnyilvánulásait is megérteni. Szeretném tudni például, hogy az udvariasan hajlongó, nyájasan mosolygó japán túristák ezrei miért előzik meg a rendesen sorba állókat a római Szent Péter Bazilikánál? Miért voltak oly szégyentelenül, tömegesen pofátlanok, hogy egy órával is előbb jutottak be mint az én idős anyám? Nem képmutatóak akkor a japánok? Szeretném hinni, hogy nem, és hogy vannak igazán udvarias, rendesen viselkedő japánok is.

Egy TV müsorban a Hermitázs Múzeum egyik női őre arról panaszkodott, hogy a nyugati túristák szörnyűek. Esznek a képtárban, leülnek zoknit cserélni stb. Egy kultúrális vaskalaposságnak tűnő, teljesen indokolt és jó múzeumi rend tehát nem dukál a szabadosnak felnevelt, arrogáns és elkényeztetett nyugati túrista rétegnek.

Én is tapasztaltam hasonlót tavaly a budapesti Szépművészeti Múzeumban. Az őr megkért egy telefonját használó nőt, hogy tartsa be a szabályt és ne használja a telefonját. A nő azt mondta magyarul, hogy csak valamit még akar mondani és tovább beszélt. Az őr pedig még egyszer kérte, fejezze be. Ez meg csak még lefetyelt tovább a telefonba, mondván, hogy úgyis befejezi hamarosan.

Ez elképesztő volt számomra. Én tudnám mit kellett volna tenni. A nőt udvriasan kikísérni a biztonsági személyzet által a második felszólítás után, akár befejezte akár nem a beszélgetését. Utána azon a napon be sem engedni, elveszítvén a belépője árát. Esetleg majd csak másnap, ha megvette megint az új belépőjét.

A televízió hatása az olcsón előállított, silány, csatorna szintü programokkal igen káros. Nem tudom mi tudná ellensúlyozni a kárt amit ezek a trágár, sokaknak imponáló műsorok tesznek.

Egyház, és templomba járás? Költészet, barokk zene és mitológiai ismeretek? Szépség minden oldalról, táplálandó a szép lelket? Talán mindebből és még nagyon nagyon sokból egy kevés, hogy nemesebb lélekkel, jobban felpáncélozva a modern világ rossz befolyásai ellen, az egyén méltóságos maradhasson és illedelmes és udvarias az embertársaival szemben minden körülmények között.

______________
Gyíjja!
Ellenőrizetlen

53
dobákpeti képe

A japánokhoz: A világ "tele van" szemetelő és bunkó

A japánokhoz:
A világ "tele van" szemetelő és bunkó magyar turistákkal. De ez nem jelenti azt, hogy mind azok lennénk. Én itthon se szemetelek, meg külföldön sem, és még tudok egy pár ilyen emberről. Gondolom te is. Nem kell tovább "mondanom", ugye? :)

-dobákpeti-
Bringasávot a körútra, bringaszállítást a környéki buszokra! :)

54
alla cool képe

persze, tudok ilyenekről is.élnek még jó emberek, de az

persze, tudok ilyenekről is.élnek még jó emberek, de az aránytalanság tűnt fel. én már vén vagyok annyira, hogy emlékezzek, nem volt ez mindig így, és bár az egy forintos fagyit nem sírom vissza, azt, hogy sokkal rendszeretőbbek voltak a városlakók és tisztábbak voltak az utcák, terek - bizony azt nem feledhetem.(Persze ez is relatívnak tűnhet megjárva Párizs külvárosait, Barcelóna Ramblán kívüli utcácskáit, Belgrád nyomornegyedeit, az elhanyagolt uráli vidéket, a perui szegénynegyedet, a miskolci lakótelepeket, stb).
Észre kell tudni venni a jót (is), tudom.Lehet, hogy bennnem van a hiba, az én "készülékemben", hogy az idealizált, vágyott városkép túl erősen motoszkál bennem.
Az ember gyermeke c. antiutópia jutott eszembe. Látta valaki a filmet? Zavart, hogy egy bicajost se látni benne, holott 2017-ben vagy 27-ben játszódik.:(
alla cool

55
Hotyhogy képe

Bizony, az aránytalanság az a mutató ami megszólaltatja

Bizony, az aránytalanság az a mutató ami megszólaltatja az éleslátók riasztócsengőit. A társadalom példaképei, szeretett és ünnepelt, jó jellemü közéleti személyiségei kellenének, hogy gyöngéden ösztökéljék a nemzetet a jóra.

Nem feltétlenül politikusok kellenek, hogy legyenek, hanem olyanok akikre talán jobban hallgatnának az emberek. Hős színészek és színésznők, rock zenészek, komikusok, művészek stb.

Szerencsétlenül tűnne ha ezeket a kétes, rossz történetü és lejáratott "értelmiségi" jelzővel foglalnám össze de valóban azok lényegében. Nem kötelezően ugyan, de gyakorlatilag mikor s milyen TV műsorban állhatna elő egy példás életü esztergályos vagy téglavető segédmunkás a népét tanítani?

Az idealizmusod éppen nem igazán idealizmus, hiszen tettleg, alkotóan változtatod meg a rosszat és adsz jót a közösségnek a bringás CM mozgalom keretében.

Hasonló idealizmus hasonló tettekkel, hasonló jóra vezető kell legyen egy szemetelés elleni társadalmi összefogásban.

Más:

1 Ft-os fagyi ma: kb. fél gyűszünyi adag.

2 Ft-os kolbász ma: kb. 1 mm-es szelet. :)

______________
Gyíjja!
Ellenőrizetlen

56
urga képe

"élnek még jó emberek, de az aránytalanság tűnt fel.

"élnek még jó emberek, de az aránytalanság tűnt fel. én már vén vagyok annyira, hogy emlékezzek, nem volt ez mindig így"

Mindig van remény :)

"Ragyogóan napsütéses szombat reggel volt. Vidáman közelítettem a kis élelmiszerüzlet felé, ahol minden nap vásárolni szoktam. ... Mielőtt beléptem volna az ajtón, egy kiragasztott hirdetés szövege megállított.

„Kérem, segítsenek! Pénteken délután valószínűleg a bolt előtt elvesztettem a barna, bőrpénztárcámat. Benne volt a kisnyugdíjam. Ha valaki megtalálta, kérem, adja le az üzletvezetőnél. Előre is nagyon köszönöm. Istókné”

Vidámságom at egyszerre elnyomta a szánalom. Szegény néni. Most mit fog kezdeni, ha nem lesz meg a pénztárcája. Hogyan fog boldogulni a következő nyugdíjkifizetésig.
Azonnal eszembe jutott a megoldás. Volt otthon egy régi pénztárcám, amit már nem használtam. Igaz, nem barna volt, hanem fekete, de gondoltam, segítek a nénin. Sarkon fordultam, és hazáig meg sem álltam. Otthon elkezdtem osztani-szorozni, hogy mennyi pénzt tudok nélkülözni a következő fizetésig. Mi is hónapról hónapra élünk, nem igen tudunk soha félretenni, mindig van valami, amit sürgősen meg kell venni. Hol a háztartásból hiányzik valami fontos, hol pedig a gyerekek nővik ki a ruhát vagy a cipőt. Ebben a hónapban pont magamnak szerettem volna venni egy sportcipőt, mert a régi, oldalt felfeslett. Úgy gondoltam, a cipő várhat még pár hetet. Summa-summárum, 15.000,-Ft-ot tettem bele a régi, kopott pénztárcába, és még nagyobb boldogsággal indultam újra az üzlet felé. Jó érzés kerített hatalmába, hogy segíthetek. Tudtam, hogy ez az összeg valószínűleg nem fedezi a nyugdíjat, de ez is több, mint a semmi. Miután bevásároltam, a pénztáros hölggyel közöltem, hogy a néninek szeretném leadni a pénztárcáját.

A hölgy szája fülig szaladt a mosolytól.
- Ez ma már a hatodik pénztárca. – válaszolta gurgulázva a nevetéstől.

Elvette tőlem, belepillantott a tartalmát felbecsülni, majd fejben összeadva az előzőek tartalmával, csak ennyit mondott:
- Nem gondoltam volna, hogy vannak még jó emberek. Több mint 100.000,-Ft gyűlt össze a hat pénztárcában, bár szerintem a sajátját senki sem hozta vissza, mert egyik sem barna. Irénke néni nagyon hálás lesz. Elmesélte, hogy 42.000,-Ft a nyugdíja, és alig tud kijönni belőle, mert a rezsi szinte az összes pénzét elviszi. Tegnap délután itt sírdogált, nem tudta, hogy mitévő legyen. Leginkább attól félt, hogy kikapcsolják az áramot, hiszen már így is tartozik egy havi számlával, mert az előző hónapban megbetegedett, és a számlára szánt pénzt elvitte az orvosság. Azon kívül, hogy adtam neki 5.000,-Ft-ot, nem tudtam mást tenni, csak azt, hogy kiragasztottam ezt a hirdetést, de nem sok reményt fűztem hozzá. És mégis csoda történt.
Eufórikus érzéssel lépdeltem hazafelé. Részese lehettem egy csodának, és ez, nem mindennapi."

Forrás

57
Hotyhogy képe

Persze, hogy nem kell tovább mondanod. :) Angliában, egy

Persze, hogy nem kell tovább mondanod. :)

Angliában, egy úgynevezett kultúrális olvasztó tégelyben élek, ahol sok náció sok egyedét látom nap mint nap és sokakat ismerek e sokrétü társadalomból személyesen.

A férges alma valóban ott lehet minden egyes kosárban és nem ítélhetjük meg a többit a rosz egyed után. Ez előítélet lenne a szívünkben ami csökkentené saját jellemünk tisztaságát.

Ugyanúgy, az ítélkezés nélküli, tárgyilagos, pontos statisztikai támpontot sem szabad elutasítaniuk sok vakon jót akarónak. A prűd politikai korrektség hulláma ellenkező irányu károkozó lehet.

Amikor például egy Brit rendőri kimutatás a Karib kisebbség viszonylag nagyobb bűnözési arányát bizonyítja az öszzlakosság körében, az sem azt állítja, hogy minden fekete bőrü vagy Karib szigeteki személy bűnöző. Az csupán azt állítja, hogy aránytalanul többen azok a populációban. Tehát a Karib közösség vezetői és példamutató egyénei kellene, hogy ezt sértődés nélkül belássák és ők is tegyenek valamit a Karib szigetekiek jó hírnevének javítására.

Amikor egy magyar, mint például én, csepüli a "magyart", az remélem nem elfogult és vak, álszenteskedő ítélkezés, sem pedig általánosítás. Sok magyarnak a rossz vonásait és abból a jelen tragédiát mindannyiunknak kellene látnunk, de nem elkeseredve, hanem reményekkel tekintve a jövőbe.

A tiszteletre méltó magyar ember aki jóérzésü és nem szemetel, az hidd el, a logikus ezemben az első helyen áll.

Tényleg baj lenne velem, ha idáig jutnék, látván egy másik magyart, ezt gondolnám: "Hmmm... most mindjárt eldobja azt az almacsutkát... mert magyar... mindjárt összegyűri azt a zacskót és elhajítja..."

De hiszen mondják a franciára is, hogy nem mosakszik, mégis találkoztam üde és friss, szappan illatu franciával.

Azt hiszem, meg kell őrizni a humor szabadságát is, máskülönben a világ egy fapofáju, ítélkezéstől való félelemmel teli, szomoru hellyé válna.

:D

______________
Gyíjja!
Ellenőrizetlen

58
alla cool képe

Úgyis egészségtelen mindkettő,beérem hát fagyiból a

Úgyis egészségtelen mindkettő,beérem hát fagyiból a gyűszűnyivel, kolbiból a milliméternyivel, hehe.
Egy olyan világban, ahol anyuka nem szól rá csemetéjére, mikor az eldobja a csokipapírt, és ha más szól, azt otrombán leüvölti, hogy mit szól bele...nem hiszem, hogy sok értelmiségi bevállalná ezeket a mindennapos konfliktushelyzeteket.
A konfliktusmentességnek, bizony, nagy ára van.
Aki enged, az soxor szenved!

alla cool
"Vannak még jóemberek!"

59
alla cool képe

Rólad írta a Menyhárt hát azt a számot, hogy "Igazi

Rólad írta a Menyhárt hát azt a számot, hogy "Igazi hős"?:)
nem mindennnapi história.csak az Ő KAPJA hasábjain olvasni hasonlókat...örülök, hogy ilyen ember is velünk teker:)
respect,

alla cool
"La vojon gis iri, ec pluve sin tiri!"