Sí Manó most automata váltós bicajjal jött elő. Ez nem lehet újdonság, és vajon el fog e terjedni most, ha a múltban sem nagyon terjedt el az ilyesmi.
http://www.ohgizmo.com/2007/02/26/shimano-introduces-an-automatic-transm...
A tengelyes meghajtás sem új, mégse láttam egyet sem az utakon, bár nem is nagyon figyelem. Kiváncsi lennék, van valakinek ilyen, vagy tapasztalata ilyenről?












A tervezőcsoport neve mindent elárul: "Shimano Coasting".
A tervezőcsoport neve mindent elárul: "Shimano Coasting". Erről ugyanazt gondolom, mint Sheldon "Coasting Is A Pernicious Habit" Brown, akit szoktak Sheldon "Coasting Is Bad For You" Brown névvel is illetni.
A kardán viszont szerintem okos dolog, nem tudom miért nem terjedt el.
Tipp: ha házilag szeretnél kardánhajtást barkácsolni, a szükséges kúpos fogaskerekek készre szerelve megtalálhatóak például egy leselejtezett flex fejében. Én már beszereztem kettőt...
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Lehet, hogy roszabb a hatásfoka? Vagy nehezebb? Másra nem
Lehet, hogy roszabb a hatásfoka? Vagy nehezebb? Másra nem nagyon tudok gondolni. Nem hinném, hogy drágább lenne mondjuk és azért. (Vagy ha drágább, akkor talán csak a gyenge elterjedség miatt.)
Szerintem az alap láncos kialakitás olcsóbb, a váltó
Szerintem az alap láncos kialakitás olcsóbb, a váltó megoldása meg szintén.
magwas úgyis fixit hajt, neki nem kell váltó
magwas úgyis fixit hajt, neki nem kell váltó :)
szerintem a kardános megoldásnál az a baj, hogy az erőátvitel síkja 2x is megváltozik, ami sokat számíthat hatásfokban és tartósságban is.
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
Ez hét fokozatu váltós tengely, úgy veszem ki az "our
Ez hét fokozatu váltós tengely, úgy veszem ki az "our advantages" oldalon. A két kanadai akik dícsérik, két-három sebességet használnak csak, annyi legtöbbször elég nekik.
Egy bowdent látok hátul, de az fék is lehet. Mindenesetre elég ügyesen beépítették a sebváltót valamelyik végébe, amik láthatóan nem is túl bunkósak.
De óvatosak ám, semmi részletet nem közölnek a tengelyről, csak a megépített bringákról említenek általánosságokat.
______________
Gyíjja!
Ellenőrizetlen
a., milyen anyagból van az a flex-kúpkerékpár? b., az a
a., milyen anyagból van az a flex-kúpkerékpár?
b., az a nyomaték, ami lánccal való elinduláskor olykor megemeli az első kereket milyen hatással van a kardánhajtású kerékpár hosszetngely menti stabilitására?
Nem tudom a válaszokat biztosan, tippjeim vannak. A
Nem tudom a válaszokat biztosan, tippjeim vannak.
A flexben ránézésre acél fogaskerekek vannak.
A kardán szerintem motorkerékpárnál sem okoz komolyabb ilyen jellegű gondot (nem ültem még kardános motoron, de ha komoly gond lenne, akkor nem jönnének ki kardános modellek), bringán meg sokkal kisebb tehetetlenségi nyomatékú tengelyt kell megpörgetni kisebb erők és gyorsulások mellett. Bringával nem emelkedik meg induláskor az első kereked, csak ha vagizni akarsz a lányoknak. Teljesen más a tömegarány az ember meg a gép között. És a bringánál az instabilitásokkal szembeni tolerancia is nagyobb, mert a tömegarány miatt több lehetőséged van kimozogni azokat.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
A kardán felesleges, túl nehéz és drága. A bikemag-ban
A kardán felesleges, túl nehéz és drága. A bikemag-ban is volt valamikor egy hosszú topic erről. Olyan minimális nyomatékra, amit egy bicajos kifejt nincs értelme.
Viszont a szíjhajtásnak igen. A Corratecnek van is egy ilyen agyváltós trekking gépe. Tiszta, hangtalan, tartós, karbantartást nem igényel...
http://www.fahrrad.de/images/corratec/B_DRIVE_big.jpg
A 'dongó':
http://www.bikeengines.com/index.htm
___________________
dO nOT fEED tHE tROLL
Gondolkodom egy SWB reku építésén. Olyan hosszú
Gondolkodom egy SWB reku építésén. Olyan hosszú hajtásláncnál már sok a hibalehetőség a láncnál, a "vezessük a láncot gumicsőben" megoldás meg nem tetszik. Meg ott az a fránya geometria is. Számomra logikusnak tűnik a lánc-kardán-lánc kombó használata erre a célra.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
De miért nem bordásszíj? ___________________ dO nOT fEED
De miért nem bordásszíj?
___________________
dO nOT fEED tHE tROLL
"...lánc-kardán-lánc kombó..." Nem lennének
"...lánc-kardán-lánc kombó..."
Nem lennének jelentősen gátlók a mechanikai veszteségek?
______________
Gyíjja!
Ellenőrizetlen
Dongó, ó! Csak halkan, mert nem illik füstölgő
Dongó, ó!
Csak halkan, mert nem illik füstölgő dolgokról itt dícsérettel beszélni... Szóval pszt, jó kis motort mutattál.
De alkalmazzák bizony a pálya versenyekre is a dongót, mint úgynevezett Dernyt, iram vezetésre. Ezt az Dernny-t egy Holland cég gyártja:
http://www.stuff.co.nz/stuff/southlandtimes/3974899a6439.html
A Derny történetéről is:
http://en.wikipedia.org/wiki/Derny
Az eredeti francia dongó, a Derny:
http://www.users.globalnet.co.uk/~pattle/nacc/arc0266.htm
______________
Gyíjja!
Ellenőrizetlen
Én úgy tudom, hogy a modern derny-k már elektromos
Én úgy tudom, hogy a modern derny-k már elektromos hajtásúak.
Én igazából nem tudom, és nem is ismerem a
Én igazából nem tudom, és nem is ismerem a körülményeit ennek a bicajos ágazatnak. A kapcsolódó fogalmak sem nagyon ismertek számomra. Lehet, hogy igazad van, és ma már elktromos motorok a legmodernebbek.
Itt találtam egy helyet, ahol "motor pacing" edzésről is szó esik. A képeken dugattyús motorok látszanak. Iram diktálás és szélárnyék céljából is használhatók ezek a gépek, idő javító edzések során.
Nem is néztem mélyebben bele, de ha belsőégésü a motor, akkor talán jobb az, ha nem benzin, hanem alkohol üzemü. Éppen a káros füstök miatt a bicajosok orra alatt. Majd én is tanulmányozom egy kicsit a tárgyat. :)
http://www.dernysportuk.com/
______________
Gyíjja!
Ellenőrizetlen
Kiindulópontnak ajánlom:
Kiindulópontnak ajánlom: http://en.wikipedia.org/wiki/Keirin
Köszönöm szépen, megnéztem. Néha láttam ezt a
Köszönöm szépen, megnéztem.
Néha láttam ezt a sportot a TV-n, csak fél szemmel figyelve, nem is ismerve a szabályokat, mint a titokzatos baseball-t is. Most már kapizsgálom egy kicsit! :)
Töprengtem, nem lenne e jobb egy vetített fényfoltot gyorsítani fel inkább, és azt követni az első bringásnak? Vagy nem lenne jobb annál is egy pálya menti sínen futó masina, amiről egy szemafor vagy zászló lóg be, ami majd elcsapódik az útból a kellő pillanatban?
Mindez csak a tisztább levegőért a sportolók tüdejébe.
______________
Gyíjja!
Ellenőrizetlen
A felvezető járműnek nem csak az indítás a szerepe,
A felvezető járműnek nem csak az indítás a szerepe, hanem a felvezető körökben szélárnyékot is biztosít az elől haladónak, ami 50 km/h-nál már igen sokat számít. Ha ez nem lenne, akkor aki elöl megy a felvezető körökben, az komoly hátrányba kerül.
De a keirin-en kívül is van motorvezetéses verseny, ahol az egész verseny erről szól, vagyis egy motorosból és egy bringásból álló párok versenyeznek egymással, 70-80 km/h-s sebességgel. Ezzek hosszú versenyek, amik akár 1 órán át is tartanak, és kevésbé sprint jeleggűek. Olyasmi mint a scratch.
http://www.deanwoods.com.au/manual06track.html#06Motorpace
http://www.britishcycling.org.uk/features/2003/track/00_track_events_der...
Sajnos ez a versenyszám már kikerült az UCI szabálykönyvéből, így nemzetközi versenyeken már nem nagyon lehet látni ilyet.
Idehaza néha szokott lenni egy-egy bemutató a Millenáris Velodromban.
A motorvezetéses versenyt más néven stéhernek is
A motorvezetéses versenyt más néven stéhernek is nevezik.
Innen jön a futárszleng "rakta mögötte kicsi stéherben" kifejezése is.
A Millit pedig Hajós Alfréd kifejezetten stéherpályának tervezte, 110 km/h sebességre. Emiatt van az, hogy a Milli kanyarjai olyan magasak és meredekek, és ezért akkorákat lehet borítani, mint kevés más pályán.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Értem, bár elsőnek, vagy vezetőnek lenni mindig
Értem, bár elsőnek, vagy vezetőnek lenni mindig nehezebb, és nem lehet kibújni annak felelőssége alól! :)
Ugyan ha nem lenne szélárnyék az első bringásnak, az se lenne igazságtalan mint olyan, csupán más felállás. Aki vállalja elsőnek lenni, annak nehezebb körőlményekkel kell számolnia és megbírkóznia.
De ahogy ez van, úgy van jól, és biztosan gyorsabb és izgalmasabb lesz tőle a verseny. Én ugyan rezegnék az esetleges pereceléstől és hátulról terelgetném inkább a bolyt! :)
______________
Gyíjja!
Ellenőrizetlen
Szerintem a Keirinben hátul a legrosszabb, mert ott már
Szerintem a Keirinben hátul a legrosszabb, mert ott már nagyon sokan tudnak reakciódőn belül eléd esni.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Egy ismerősöm rettentően keres
Egy ismerősöm rettentően keres kardántengelyes-agyváltós példányt. Emberünk is elég masszív, úgyhogy a bicajnak is annak kell lennie.
Amúgy neki a rendszeres láncápolás megspórolása a cél a kardánnal.
- Ms. Critica Lujka -
*CMS* RABIC
Asszem láttam múltkor egyet a bikemag aprón.
Asszem láttam múltkor egyet a bikemag aprón.
Nekünk van egy eladó
Nekünk van egy eladó gardántengelyes biciklink, ha érdekel írj egy e-mailt, és a válaszban küldünk képet róla. Ha megfelel kép alapján, az áráról megegyezhetünk.
Üdv.: oroshazy
Az e-mail cím :
Az e-mail cím : oroshazy@gmail.com
nekem van egy
nekem van egy kardántengelyes biciklim és nagyon jó:)
Valamikor régebben olvastam
Valamikor régebben olvastam egy cikket a kardántengelyes bringákról.
Az iromány azt emelte ki - mint nagy "goal" - hogy a kardán jellege miatt annyira finoman lehet szabályozni az áttételt, hogy elméletileg végtelen sok fokozatot el tudsz vele váltani. Létezhet ez?
--------------------
piros-fekete kamu s.s. monti
csíra kezdő... :)
www.megintbarett.blog.hu
Nem függ össze a
Nem függ össze a kardántengellyel: agyváltóban is van végtelen fokozat.
A másik kérdés persze, hogy minek? Nekem soha nem a fokozatok száma kevés, pl a Nexus 8-asból 5 is elég lenne, hanem a tartomány: jobban örülnék, ha az a 8 szét lenne húzva másfélszeresére.
Ebben a bejegyzésben(1)
Ebben a bejegyzésben(1) linkelt kép(2,3) alapján arra jutottam, simán lehetne olyan soksebességes fogassorokat készíteni, hogy akár hegyet is mászhass vele és 60-nal is mehess...
Amiben jobb lehet a lánchajtás, hogy nagyobb felületen tudja átadni az erőt, mint a fogaskerék, így nem kell olyan erős fogakat készíteni (súly, ár), és a hatásfoka is lehet hogy jobb.
Ugyanakkor ha a fokozatonként 1 hajtott fogaskerék helyett valahogy megoldható volna, hogy a sebességek közti váltás egyetlen egy hajtott kerékkel működjön, akkor az anyagmennyiség okozta problémák megoldhatóak.
Nem tudom, milyen fogaskerekek lehetnek, amik egyszerre több helyen is összekapaszkodnak (vannak egyébként, csak nem kör alakúak...), azokkal megoldható lenne a hatásfok is (lehet hogy nem pont hatásfok, hanem szintén az anyagmennyiséget csökkentené:ha nem csak egy-egy fog akad össze és viszi át az erőt, az egy fogra eső terhelés kisebb, kevésbé kell masszívnak lennie.)
(1)http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20110107/kardanos-bicikli#comment-401711
(2)http://criticalmass.hu/files/k_2.jpg
(3)http://criticalmass.hu/files/k_3.jpg
és most ránéztem a
és most ránéztem a wikipédiára és láttam hogy egy halom másik, merőleges erőátvitelt lehetővé tévő fogaskerék-típus van.
Az is elég ritka, hogy a
Az is elég ritka, hogy a középrészben hajtasz egy dinamót vagy generátort, aminek a kimenete közvetlenül rá van kötve valamelyik (mindkettő?) kerék agymotorjának a bemenetére?
Kíváncsi lennék, mekkora hatásfokot lehetne egy ilyen rendszerből kihozni.
Na és hogy van az áttétel változtatása?
------------------------
2 kerék jó 4 kerék rossz
összkerék-hajtású
összkerék-hajtású bringa?
Amúgy a fokozatváltás azért gáz, mert ha mindkettőt motor hajtja, szinkronban kell lenniük. bár az talán megoldható, hogy ha nem egyszerre váltanak, arra az időre a kevésbé hajtott kerék a plusz sebességből inkább visszatápláljon energiát a rendszerbe... de ennek hosszabb időre semmi értelmét nem látom.
Föltaláltam!
Föltaláltam! Összkerék-hajtású monocikli!
Nem fokozatváltós lenne. A
Nem fokozatváltós lenne. A villanymotorokhoz nem kell váltó, a villamos autókban sincs, azt hiszem. A 2 kerék elektromos szinkronizáció miatt forogna együtt, a nyomaték meg valahogy a feszültség-áram szabályozással lenne beállítva.
A bicikliszámláló projektkor nyüzsögtek itt a villamosmérnökök. Most hol vannak?
Olyan lenne, mint a normál pedelec-ek, csak nem akkuról kapná az áramot, hanem a generátorról.
------------------------
2 kerék jó 4 kerék rossz
"A bicikliszámláló
"A bicikliszámláló projektkor nyüzsögtek itt a villamosmérnökök. Most hol vannak?"
Megfogták a Naaagy Kondenzátort, és nem tudják elengedni. Volt már ilyen. Hónapokig kék volt tőle az illető. :-)))
http://tesladownunder.com/
Azok a biciklilámpák nem
Azok a biciklilámpák nem rosszak ezen az oldalon!
http://tesladownunder.com/WorldsBrightestBike.htm
------------------------
2 kerék jó 4 kerék rossz
Ha már előjött a
Ha már előjött a téma:
http://phil.veloblog.ch/post/7/1144
Vajon mikor lesz nálunk autómánia helyett ilyen műsor?
Beke Dávid
Ne helyette legyen, mellette
Ne helyette legyen, mellette legyen :)
Gondoltam egyet. Most nem a
Gondoltam egyet. Most nem a meghajtás, hanem a fék lenne különleges: kontrás első fék.
Az itteni társaink közül sokan építenek maguknak bicikliket kapható használt alkatrészekből. Talán sufniban heverő dobfékes első kerekek ritkán adódnak, de kontrás hátsók gyakrabban.
Mi lenne, ha egy olyant szerelnénk bele az első villába? A lánckerékre nincs szükség rajta. Hanem helyette egy kar is elegendő, hogy azon alkalmas vonó rudazat segítségével a fék fogantyúval húzhatni tudjunk, mintegy kontrázva.
Az ellenkar pedig a villához csatolható a szokásos bilinccsel.
Na? Mi a vélemény? Megépítene valaki egy ilyen fura, szokatlan öszvér bicajt, ha szükség lenne rá mert más kerék nincs elölre? A fék az fogna, és csínján ám, ha nem akarunk bukfencezni! :D
Első villa csak 100 mm-es
Első villa csak 100 mm-es papucstávú. Ha valaki szétfeszegetné és beleerőltetné a kontrás agyat, akkor egy kis láncdarab segítségével is kontrázgathatna. De lehet valami nagy erőkarú áttétel kellene, mert néha elég erősen kellett taposni a kontrát hogy legyen valami fékhatás.
Görgős első fék néven lehet gyárilag ilyenre tervezett első agyakat kapni.
:-((-------))-:
Nem ismerem pontosan a
Nem ismerem pontosan a szabványos villa szélességeket. És igen, a kontra fék elve a régi görgős elv. Csak elképzeltem, hogy nincs más a sufniban, és Frankenstein abból alkot ami ott van. :-)
Én már el is képzeltem
Én már el is képzeltem egy custom építést, elöl hátsó kerékkel berakva, rajta az eredeti lánckerék, vagy inkább egy nagyobb az erőkar miatt, kontrakar villára bilincselve, összekötve lánccal fent a kormány közelében valami lánctányérral, aminek feszítésével lehetne fékezni, a valami hajtókarra berakott régi pedáltengelyre aplikált markolattal. Fasza lenne.
:-((-------))-:
tetszik, így lehetne végre
tetszik, így lehetne végre racsnis a hátsó kerék a kontrás biciklin, lehetne indulásnál hátratekerni a pedált.
a hátsó fék meg lehetne az a régi rudas, ami rátolja a fékbetétet a futófelületre...
és ha pont van egy össztelós váz hozzá, akkor a teleszkóp rugóját eltávolítva és a helyére egy merev összekötő elemet helyezve, amelyet a fékkar meghúzásával ki lehetne mozdítani a helyéről, megoldható lenne, hogy a kerékpáros súlya alatt összecsukló váz myomja rá a rudas féket a hátsó kerék futófelületére:)
----------
sárga vót az...!
Hejj, tudod, hogy én már
Hejj, tudod, hogy én már gondolkoztam egy vészféken, amit a kerékpáros súlya működtet?
Visszatérő rémálmom, hogy meredek lejtőn lefelé a fékjeim felmondják a szolgálatot. Akkor egy csapszeget kellene csak kirántani a nyereg alól, és egy mechanizmus segítségével a hátsó kerékre hatna egy primitív fékpofa, a súly alatt lesüllyedő nyeregtől.
Szerintem valami ilyesmire
Szerintem valami ilyesmire gondolsz:
http://thereifixedit.failblog.org/2012/07/25/white-trash-repairs-suspens...
Megfelelo terheles a hatso kereken es az osszenyomas mar meg is van. :-)
Egészen Newton és
Egészen Newton és Sephenson-kori! Futurisztikus filmekben vannak ilyen szerkezetek, amikor a társadalom vissza tér egy neo-primitív mechanisztikus technikához. :D
Vagy egy biciklis Mad Max
Vagy egy biciklis Mad Max sokadikban.
:-((-------))-: