Lehet, hogy sokan ismeritek ezt az érdekes Rotor hajtókar rendszert. Én csak most először láttam ilyent, és itt találtam a Spanyol gyártóit, hátha hasznos dolog lehet:
Sokan írtátok, hogy későn szereztek tudomást az akciókról és felvonulásokról. Ezentúl bármikor feliratkozhatsz a riadóhiradóra. Így időben értesülhetsz mindenről ami különösen fontos...
Lehet, hogy sokan ismeritek ezt az érdekes Rotor hajtókar rendszert. Én csak most először láttam ilyent, és itt találtam a Spanyol gyártóit, hátha hasznos dolog lehet:
Az oldalon fellelhető tartalmakat és a Criticalmass-t a következő emberek készítik.
Az oldalt a ninja fejleszti Drupal-al, a lipilee adminisztrálja, a Solid rajzolja, a Dejahu teszi fel a netre.
Olvasd el hozzá a szöveget. Olyanoknak szól, akik semmit
Olvasd el hozzá a szöveget. Olyanoknak szól, akik semmit nem tudnak arról, hogy hogyan kell tekerni a pedált. Pl. egy szó sem esik arról, hogy a pedált húzni is szoktuk. És ha megnézed az ábrát, kiderül hogy egy sprintnél valami egész hülye ritmusban kellene tekerni: van benne olyan pont, hogy mindkét lábad lefelé mozdul. Ehhez képest jönnek azzal a szöveggel, hogy többlet energiát tudsz kifejteni vele, ami elég ahhoz a különbséghez, ami az első és a nem dobogós hely között van. Namost hosszabb távon (nem pályaverseny) az energiakifejtést bőven a tüdőkapacitás limitálja (de pl. nekem egy kéccázas repülőn is). A sprintet meg már láttuk.
A kerékpáron a térdfájásnak három alapvető oka lehet:
- szabadonfutó
- rossz lábtartás
- túlerőltetés
A szabadonfutó miatt a térd terhelése hirtelen, széles határok között változik. Egyik pillanatban egy hosszabb pihenő során lehűlt, a másikban már teljes gázzal hajt.
A rossz lábtartást azt hiszem nem kell magyarázni.
A túlerőltetés ellen a rövid, pörgetős áttétellel lehet védekezni, meg azzal, hogy lassan, nyugis tempóban tekersz. Utóbbi sokunk számára alkatilag kivitelezhetetlen.
Összefoglalva:
Térdfájásra fixi rövid áttétellel, klipsszel. Kérdezd meg Kőbánya Fixi Klubot.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
azért a szabadonfutó szerintem nem akkora katasztrófa...
azért a szabadonfutó szerintem nem akkora katasztrófa... mi számít hosszú pihenőnek? amíg egy piroshoz begurul az ember? mert én pl hosszabban nem nagyon szoktam tekerés nélkül gurulni. max ha nagy lejtő van és már nem tudok jobban pörgetni, de akkor meg fixivel nem is mernék ott leszáguldozni :)
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
A szabadonfutó az emberiség legnagyobb ellensége Osama
A szabadonfutó az emberiség legnagyobb ellensége Osama bin Laden után!
;)
Egy piros meg az oda való gurulás szerintem elég hosszú tud lenni. És utána full gázon rajtolsz. Full gáz...
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Hajjjajjj! Tudod, mennyi minden okozhat még térdfájást?
Hajjjajjj! Tudod, mennyi minden okozhat még térdfájást? Lúdtalp, gerincferdölés, helytelen tartás, rossz vázgeometria, helytelenül beállított nyereg..., ..., ...
___________________
dO nOT fEED tHE tROLL
..., elnézett kanyar után egy térdnek csapódó
..., elnézett kanyar után egy térdnek csapódó kormány..., ...
nekem attól fáj néha hidegben. de mióta házi készításű térdmelegítőt használok, azóta nem szokott.
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
Na azzal a hidegben piszkosul vigyázz. Nagyon rövid idő
Na azzal a hidegben piszkosul vigyázz. Nagyon rövid idő alatt véglegesen le lehet amortizálni. Megfázik az izület, begyullad, szétkopik, azt szevasz!
___________________
dO nOT fEED tHE tROLL
Meg Winnetou golyója is, ha Komancs főnök vagy!
Meg Winnetou golyója is, ha Komancs főnök vagy! :)
______________
Gyíjja!
Ellenőrizetlen
Lényegében igazad van és egyet értek veled, ha
Lényegében igazad van és egyet értek veled, ha szigoruan csak profi jellegü bicajozásról beszélünk. Elkötelezettséged a fixihez biztosan megalapozott, és aligha tántoríthatnak téged el attól sületlen, futó újdonságok.
Mivel azonban én csak egy koca bicajos vagyok, én látok benne valami hasznot, mégha a leírás hókusz-pókusz badarságokat is említ. Nyilván egyszerü vektor erőket kell lásson mindenki, nem pedig „energiát” amikor megfontoljuk a mőküdési elvét ennek a rendszernek.
Ami engem vonzana tehát, az a hegymenetbe való jó öreges taposás. Nem klipsz, nem körkörös húzás. Nem szabályos, állandó, szimmetrikus vektor pár, azonos, állandó nagysággal.
Nem egy kör mentén haladó átellenes pont-párból érintőlegesen irányuló vektorpár. Akkor a bicajos már olyan lenne mint egy gép! :)
Szóval, én elképzelem, hogy taposom lefelé az egyik pedált, és csaknem az alsó holtpont előtt a másik átmegy a felsőn, miután elkezdeném azt taposni. Könnyebbnek érezném most azt taposni, mivel egy kis szöggel az már túlment a felső holtponton.
Hát, számomra ennyi, kicsit öreges stílus, de engem segítene, úgy érzem. Mégis, én teljesen elfogadom a te szempontodat is, és egyszer már ki fogom próbálni azt a fixit magam is! :)
______________
Gyíjja!
Ellenőrizetlen
Most már körülnézek fixi ügyben, ha annyira esküszöl
Most már körülnézek fixi ügyben, ha annyira esküszöl rá. :)
De sajna a tudományosan ergonomikus tekerés sem lehet képes kiköszöbölni a szívinfarktust, mégha a térdízületeket meg is kímélheti. Valaki éppen halálra hajszolta magát a Los Angeles Marathon-on:
http://www.myfoxla.com/myfox/pages/News/Detail?contentId=2571856&version...
______________
Gyíjja!
Ellenőrizetlen
Oké, hogy az egyik pedálállásnál van egy kis előnyös
Oké, hogy az egyik pedálállásnál van egy kis előnyös fáziseltolás, ami könnyebben átlendíti az embert a holtponton, de ez a különbség hátrányosan megjelenik 180 fokkal később. Szóval szerintem egy ilyen még lüktetőbbé teszi az egész tekerést.