Akár 4-es metró beruházásának több éves csúszását, ha nem a végét jelentheti, hogy az Európai Bizottság nem akarja több száz milliárd forinttal támogatni a rossz gazdaságossági mutatókkal, horribilis költséggel épülő metró projektjét. Az állam a konvergencia program miatt nem vállalhatja be a több évtizede elavult, bevallottan rossz tervekkel rendelkező projektet. Demszkyéket már a szocialisták is szorongatják a kamikáze akció miatt.












Őszintén szólva én már évek óta nem lelkesedem az
Őszintén szólva én már évek óta nem lelkesedem az ötletért, szerintem sokkal jobban el lehetne költeni ezt a pénzt a városi tömegközlekedésre.
Városi tömegközlekedés, méghozzá a lehető
Városi tömegközlekedés, méghozzá a lehető legtisztább és leggazdaságosabb formában.
Másutt a lendkerékről cseréltünk eszmét, és ezt az emberszállító megoldást is idéztem ott. Nézd meg az összehasonlító ábrát. Ha csak megfelelne egy-egy vonalon ilyen vidám kis kocsikat futtatni...
http://www.parrypeoplemovers.com/technology.htm
______________
Gyíjja!
Ellenőrizetlen
Én sem. állítólag már fele annyi értelme sincs, mint
Én sem. állítólag már fele annyi értelme sincs, mint amikor felvetült az ötlete. Már mindeki kijjebb költözött, hatástalan az egész, hacsaknem a külső végét az autópályáig kivezetnék és telenyomnák P+R-rel, hogy aki távolabbról jár be, az is használhassa.
Amúgymeg nem értem, hogy miért nyomja mindenki a metrót. Ott egy sokkal kényelmesebb megoldás, a kéregvasút, mint kisföldalatti. Ötvened annyi pénzből kell egy gödröt ásni az út alá (a szépen felújított Bartók Béla alá...), befedni, és alatta egy villamost üzemeltetni, sőt, a villamosnak meg kell felelnie szélnek hónak fagynak, a kéregvasútnál még ilyen sincs! Az egész tizedennyi pénzből meglehetne, és ilyen lehetne a körutak alatt, a rákóczi alatt, stb... vagy elkölteni a pénzt másra.
Hja, de itthon, ahol még egy villamost sem tudnak normálisan beszerezni (combino)... és nemcsak hogy az értéke duplájáért, hanem hogy konkrétan is szar... nade ezen majd máskor akadok ki
a neégyes metró nem rossz ötlet, ez viszont egy
a neégyes metró nem rossz ötlet, ez viszont egy országban sem alakulhatott volna így mint nálunk. made in hungary
Szerintem meg pont az a helyzet, hogy katasztrófálisan
Szerintem meg pont az a helyzet, hogy katasztrófálisan rossz a terv.
Rossz útvonal, rossz megállótervezés, rossz koncepció.
És mindez annyi pénzért, ami az esélyét is elvágja a fővárosi tömegközlekedés értelmes fejlesztésének.
Íme még egy cikk, ami mindezt jól megvilágítja:
ttp://index.hu/politika/belfold/budapest/11m4rfz/
medvegyu
Kormányblog
"a budai alsó rakpart négysávosítása (É-D-i irányú
"a budai alsó rakpart négysávosítása (É-D-i irányú tranzitforgalom biztosítása, budai kerületek tehermenetesítése) 20 mrd"
Nem ez ellen tiltakozik az EU? Vagy az csak a pesti?
__________///Hemü\\\__________
\......e-book...katt ide (1MB)....../
tökmindegy melyik oldal, mert mindkettő tönkrevágja a
tökmindegy melyik oldal, mert mindkettő tönkrevágja a várost. miért nem lehet rendes, sétányos, kisutcás dunapartot csinálni? tranzit meg menjen a körgyűrűn!
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
Na a négyes metrótól csak egy dolog súlyosabb, az a
Na a négyes metrótól csak egy dolog súlyosabb, az a bizonyos teljes körgyűrű...
Észak déli-irányú közúti tranzitforgalom mondjon le a fővárosban! Vagy menjen át vasútra!
Különben meg, ha nem mond le, akkor mért is kéne belőle többszöröse, mint amennyi most van?
medvegyu
Kormányblog
szántsunk fel mindent, ne legyen se é-d forgalom, se
szántsunk fel mindent, ne legyen se é-d forgalom, se körgyűrű, se semmi csak bicikli és vonat. na tessék itt a teljes zölddemagógia. nem lehet minden ellen tiltakozni. nem fog az idő visszafelé forogni, a tudatos értelmes közlekedés nem jelenti azt hogysenki nem ül autóba, se azt hogy nem kell m0, mert akkor az van amit látunk. kamionok a rózsadombon békéscsaba és pozsony útvonal a házzaink között...na kössz ebből nem kérek. gondolkodni kell. a 4essel is az a baj, hogy nem rossz alapötlet, mert kiváltahtná az egyik legforgalmasabb buszcsaládot a felszínről, így pl lehetne már valami a lezárt belváros felé, mert kevesebb autó, kevesebb utas gyorsabban röppen a föld alatt. ezt kitalálták 1976-ban csakhogy azóta mindig volt egy nagyon nagy okos aki valamiért megakadályozta, vagy halogatta.az alapötlet jó, de a megvalósítást elkúrták/tuk. ez pedig ebben az országban elég sok mindenben van jelen, ezért van körülöttünk az ami. (utóbbi aktuálpolitikai elmélkedést nem fejtem tovább, elég csak nagyban nézni.)
Én nem érzem demagógiának, hogy a fél körgyűrű épp
Én nem érzem demagógiának, hogy a fél körgyűrű épp elég. És a városból eltűnő kamion Békásnál sem illatosabb.
A rakpart autópályásítása pedig teljesen tönkrevágja a belvárost. Hihetetlen, hogy a Duna mint egy kanális el van barrikádozva már most is a várostól.
Milyen fél körgyűrű? Az M1-M2 vonalon közlekedni
Milyen fél körgyűrű? Az M1-M2 vonalon közlekedni akarók tényleg menjenek 4szer annyi utat, 4szer annyi üzemanyaggal?
Csak a körgyűrűn négyszer annyi a táv, a teljes
Csak a körgyűrűn négyszer annyi a táv, a teljes útvonalukon ez a plusz 30-40 km semmi.
Egyébként a városon belül is vannak olyan részek, ahol fizikailag egy köpésre van a két pont, mégis nagyot kell kerülni, ha autóval el akarsz jutni egyikből másikba. Olyasmire gondolok, hogy nagyobb utakról csak nagyobb kereszteződésekben lehet balra kanyarodni. Vagy közbevetőleg ott egy sínpár, alatta/fölötte csak pár helyen lehet átmenni.
Ebben a képletben van még más is. A megtett út nem 4x,
Ebben a képletben van még más is.
A megtett út nem 4x, hanem 2,5x, és még nem ismerjük a pontos észak-nyugati útvonalat.
Aztán az is kérdés, hogy csak a kibocsátás a lényeg, vagy a hely is. Mert ugyan kevesebb a gáz, de éppen a budapesti szélcsatornában, azaz gyakorlatilag 2 millió ember kapja, az egyébként is durva szmoghoz.
Nem számolsz az új út agglomerációs, és városi forgalomnövelő hatásával, és a könnyebb elérés miatti tranzitforgalom vonzással.
Ráadásul az M1-M2 (E77-E60/75) tranzitirány nem jellemző, mivel nyugatra tartó lengyel, szlovák kamionok, és autók nem jönnek le délre, mert a Tátra alatt már kiépült kelet-nyugati folyosó van, délebbre meg egy másik is. Talán a Nógrád megyében élők nyugati útjához érdemes lenne egy hidat csinálni Szobnál, vagy/és Vácnál.
Vlsz azért nem véletlenül vannak a tőlünk nyugatabbra
Vlsz azért nem véletlenül vannak a tőlünk nyugatabbra lévő nagyvárosok körül azok a fránya körgyűrűk....Lehet hogy ez több forgalmat generál, de ez a nagyobb fogalom az optimálishoz közelebbi körülmények között fog realizálódni, ergo kevesebb károsanyag kibocsátással jár. Ha pedig kevesebb autó lesz a városban nem lesz szükségük annyi sávra, így olyan utakon lehetne kialakítani bicajsávot, ahol eddig el sem lehetett képzelni. Pl körbe a nagykörúton! Vagy a kicsin. Vagy mindkettőn :)
Ha a körgyűrű belvárosi sávcsökkenésekkel vagy
Ha a körgyűrű belvárosi sávcsökkenésekkel vagy buszsávokkal együtt jön, akkor hajrá. De gondolom nem így fog. Emiatt aztán a szellősebb utakra az eddig dugó miatt nem autózók is kijönnek. Addig is amíg kialakul az újabb dugó (mint a Hungária gyűrűn) a forgalom felgyorsul, és a balesetek száma megnő.
Egyébként majd meglepődtök, hogy mennyire nem csökken majd a forgalom az M0-ás átadása után. Ez persze majd arra lesz jó indok, hogy majd akkor fog ha körbeért. És akkor sem fog, mert minimális (5-10%) a városon áthajtó autók száma, és még ezeknek is sokszor rövidebb lesz keresztben, mint az 50 km-es félkörön.
Viszont a kamionoknak kötelező lesz, ha csak tranzit.
Viszont a kamionoknak kötelező lesz, ha csak tranzit. Így a hungárián mégiscsak kevesebb kamion lenne. Meg sztem nincs olyan sok dugó miatt nem autózó. De szólj, ha tévednék :)
Nem tudom hogy tévedsz e, mert a saját véleményem is
Nem tudom hogy tévedsz e, mert a saját véleményem is csak elmélet. Majd meglátjuk... :)
grrr! nem 0-ás, hanem 0-s. bocs erre allergiás vok. :(
grrr! nem 0-ás, hanem 0-s. bocs erre allergiás vok. :(
A Nagy NYugati
A Nagy NYugati Világvárosok körül sem mindig van teljes körgyűrű
azon kívül akármennyi új utat építünk, mind megtelik autóval, csak idő kérdése
Az M0-ás nyugati negyede a Budai hegyek alatt tudtommal
Az M0-ás nyugati negyede a Budai hegyek alatt tudtommal alagútban menne. Ezért nagyon drága lenne. Ez a legnagyobb baja. Másrészt emiatt tényleg csak tranzitforgalom menne rajta, mert ugye nem lesz a Normafa alatt egy kijáró. Viszont az alagút szellőzését lehet tervezni úgy, hogy ne a szélcsatornában, hanem kéményekkel jóval magasabbra szellőzzön.
A kérdés az, hogy tényleg szükség van-e egy ekkora beruházásra, ami ráadásul csak a tranzitforgalmat szolgálja.
ezzel én is egyetértek, nem erre gondoltam.
ezzel én is egyetértek, nem erre gondoltam.
A 4-es metróval az a baj, hogy oda akart nehézmetró
A 4-es metróval az a baj, hogy oda akart nehézmetró épülni, ahova egy LRT kell. Lásd Karolina-terv.
Erről nem hallottam eddig, de érdekes terv. Milyen
Erről nem hallottam eddig, de érdekes terv. Milyen stádiumban van? Mennyi az esély arra, hogy megvalósul?
__________///Hemü\\\__________
\......e-book...katt ide (1MB)....../
0. A Karolina-terv ott tart, hogy mindenki tudja, hogy
0.
A Karolina-terv ott tart, hogy mindenki tudja, hogy olcsóbb lenne, mint a 4-es metró, kiváltaná a 7-es buszokat. Viszont ehhez a Rákóczi utat szűkíteni kellene és vissza kellene építeni az elbontott síneket. Jelenleg éppen azt tervezik, hogy a Thököly útról is elbontják a síneket, ahol a Karolina-villamos mehetne.
Mivel sokkal olcsóbb lenne, mint a 4-es metró, ezért a metróépítők kevesebbet kaszálhatnának, ezért módszeresen el fogják bontani a Thököly úti síneket, hogy ne is lehessen visszaépíteni őket. Hamarosan kezdődnek a munkák a Thököli úton, figyeljétek meg a sínek sorsát!
Abban egyet értünk, hogy nem fog az idő forogni,
Abban egyet értünk, hogy nem fog az idő forogni, visszafelé.
Viszont ettől független dolgokról írtam.
Pl. arról, hogy nem lenne jó, ha tovább növekedne a forgalom a fővárosban. Remélem ebben egyet értünk.
Ha új utakat építenek, akkor azok is meg fognak telni autóval. Így a város belső része hosszú távon még zsúfoltabb lesz, hiszen mindenki oda igyekszik, ma is csak 5-10%-a Bp. teljes forgalmának az áthaladó (a belvárosban az alacsonyabb érték). Ebből is látszik, hogy egy körgyűrű önmagában semmit sem fog javítani Bp. közlekedési helyzetén, sőt, éppen ellenkezőleg.
Az emberek még távolabb költöznek majd a mostani menekülőövezetekből a megnőtt forgalom miatt, ezért még messzebbről fognak beautózni minden nap (autózni, főleg ha az elővárosi vasútvonalak fejlesztése helyett értelmetlen metró épül).
És hogy az idő kereke, avagy a ,,fejlődés'' és az autópályaépítés hogyan is függ össze:
http://www.levego.hu/konyvtar/olvaso/autopalya.pdf
medvegyu
Kormányblog
én is a forgalom csökkentés híve vagyok, mert ami van
én is a forgalom csökkentés híve vagyok, mert ami van az tarthatatlan itt. de ész nékül csak a szerelmet és a dh-t szeretem.
Mit jelent ez a KBR,
Mit jelent ez a KBR, "dh"?
______________
Gyíjja!
Ellenőrizetlen
http://en.wikipedia.org/wiki/Downhill_cycling
http://en.wikipedia.org/wiki/Downhill_cycling
Akkor ezt szeretem, de csak síma lejtőn.
Akkor ezt szeretem, de csak síma lejtőn. :)
______________
Gyíjja!
Ellenőrizetlen
Pedig nem síma lejtőn az állat! Sztem 50nel menni egy
Pedig nem síma lejtőn az állat! Sztem 50nel menni egy erdei lejtőn valami zúzós zenei aláfestéssel a legjobb dolgok közé tartozik :) (Természetesen a környezet rombolását igyekszem minimalizálni, mielőtt nekem estek :D)
Ja és a két alsó rakpartot fel kell szántani, és
Ja és a két alsó rakpartot fel kell szántani, és füvet kell ültetni az aszfalt helyére! Akkor végre kicsit nyugisabb lesz ennek a városnak mindkét oldala.
medvegyu
Kormányblog
Dehogy! Homokos, pálmafás tengerpartot egészen
Dehogy! Homokos, pálmafás tengerpartot egészen Szentendréig!
___________________
dO nOT fEED tHE tROLL
Sziasztok! Sajnos ez elég nagy gond, hogy máshol jól
Sziasztok!
Sajnos ez elég nagy gond, hogy máshol jól felhasználható pénzeket szarnak el az eredetileg is vitatott metró "csak azért is megcsináljuk!" projektjére.
Szegeden pl. a 2009-re tervezett 43-as északi elkerölő már most láthatóan nem fog tudni megépülni a pesti metróhoz elszipkázott KözOp pénzek miatt.
Ezzel csak az a baj, hogy a mai napig Szeged (szinte) belvárosán keresztül megy az összes Románia irányába tartó kamionforgalom, ami az uniós csatlakozásuk miatt tovább fokozódik.
Ez áttételesen lehetetlenné teszi a "történelmi" belváros tehermentesítését hisz csak két hídja van a városnak.
Dova
szegedi tekergő
..aki tuti kevesebbet szellent, mint az autód!
ezt mondtam itt feljebb, csak a te esetedben ugyanez
ezt mondtam itt feljebb, csak a te esetedben ugyanez szegedre igaz.
Majd a kétfarkú kutya elintézi. Bárki legyen az,
Majd a kétfarkú kutya elintézi.
Bárki legyen az, látatlanban szavaznék rá, bármiben bárhol indulna.
Szerintem ő így, látatlanban jó. Ne rontsuk el azzal,
Szerintem ő így, látatlanban jó. Ne rontsuk el azzal, hogy politikust csinálunk belőle. :-)
__________///Hemü\\\__________
\......e-book...katt ide (1MB)....../
Az hogy jó ötletei vannak azt csak megerősíteni tudom,
Az hogy jó ötletei vannak azt csak megerősíteni tudom, azt hogy jó lenne azt kétlem, mert nem csak "koszolt", már teleragasztott felületeket használ. Konkrétan teleragaszt mindent, KRESZ táblákat, felújított falfalületeket elektromos szekrényeket, stb...
Ezt nem nevezném jónak, annak ellenére, (még1x) hogy tetszenek az ötletei.
Dova
..aki tuti kevesebbet szellent, mint az autód!
Nagyon helyes! Már csak annyit kérnék, hogy ugyan már
Nagyon helyes! Már csak annyit kérnék, hogy ugyan már tapossák ki az elherdált milliárdokat a felelősökből.
Sok hűhó semmiért.
És még mondja valaki azt, hogy Magyar.o. nem a
És még mondja valaki azt, hogy Magyar.o. nem a lehetőségek országa. Még több beruházás=még több jóskapista + (számlagyár...). Közben meg más f*szával verik a csalánt és jókat derülgetnek miközben zajlik a "parasztvakítás".
Csak egyszer olvashatnám azt az újságban/neten hogy egy átlag embert is érintő beruházást korrektül kiviteleznének, befejeznének.
Asszem addig még néhány napot hunyhatunk :(
De nem csak az hogy a 4 metrot 2009ig megakarják csinálni
De nem csak az hogy a 4 metrot 2009ig megakarják csinálni ami biztos nem lesz meg...De a 2 metro kocsikokat is ki akarják cserelmi 2010ben...? Ez sem fog müködni...Ha nézjük pl. a 4-6 villamos mennyi idöben tartott hogy müködjönnök a német jármüvek...és már megy csak az új nem !
ès még hozzá (tudom ez nem passzol a témához )
De a kifüldieg akik itt laknak budapesten útálják a várost és Magyarországot...mert mondják hog ynem lehett közlekedni...
Kicsit felöntöttünk a garatra?
Kicsit felöntöttünk a garatra?
Ilyen korán? :D Vagy esetleg hosszú volt a péntek
Ilyen korán? :D Vagy esetleg hosszú volt a péntek éjszaka... :D
De lehet, hogy csak Ropy stílusát próbálja elsajátítani kisebb-nagyobb sikerekkel :)
nem, sokkal prózaibb a válasz, de majd viv leírja, hogy
nem, sokkal prózaibb a válasz, de majd viv leírja, hogy miért is vannak nehézségei a magyar nyelvvel, mert én nem akarok hülyeséget írni.
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
Azért, mert sokáig élt Németországban. De már
Azért, mert sokáig élt Németországban. De már fejlődik! :)
Viv, aki sokáig élt Németországban, így mondja:
Viv, aki sokáig élt Németországban, így mondja: "néz-jük".
Kádár, aki sokáig élt Oroszországban, is hasonlóan mondta: "tud-juk". :)
______________
Gyíjja!
Ellenőrizetlen
Ja, akkor bocsi :) de eddig fel se tűnt... most így
Ja, akkor bocsi :) de eddig fel se tűnt... most így hirtelen elég durva volt ez a szöveg :)
Kösz... Nem csak az hogy Németországban születem,laktam
Kösz...
Nem csak az hogy Németországban születem,laktam és éltem hanem fél német vagyok és általában CSAK németül beszélek!
ès egyebkent már jobban írok magyarul de nem ha gyorsan írok...:)
Ezert probálok! fejlödni...:D
Ropy is ugyanilyen helyzetben lehet akkor?!
Ropy is ugyanilyen helyzetben lehet akkor?! :D
______________
Gyíjja!
Ellenőrizetlen
Ropy az index fórumain edződött, ő azért ilyen. :)
Ropy az index fórumain edződött, ő azért ilyen. :)
Azért visszasírom a betonkeverős időket, néha nagyot röhögtem azokon a bejegyzéseken.
Autómentes Nap = Autómentes belváros.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Nyélen rakjad, Ne a járdán!
________________________
Hát én még nem tudom mikor fogok tudni normálisan
Hát én még nem tudom mikor fogok tudni normálisan magyarul írni de majd valamikor sikerülni fog...( vagy nem fog..de azt most még nem tudom ;)
Csak így tovább :)
Csak így tovább :)
Menni fog Viv! :)
Menni fog Viv! :)
olvass sok magyar könyvet, újságot, stb
olvass sok magyar könyvet, újságot, stb stb!
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
Ja. ......e-book...katt ide (1MB)...... ;-)
Ja.
......e-book...katt ide (1MB)......
;-)
èn sokat olvasok csak nem magyarul...:) De mindenki most
èn sokat olvasok csak nem magyarul...:)
De mindenki most már mondja hogy már csak magyar könyvek akarnak nekem...
ùgy hogy valamikor majd jobb lesz...A barátaim mindig mondják hogy majd tanulnak velem de eddig még egyszer sem csinálták na mindegy...
Nagyon sokat fejlődött az írásod, mióta hozzászólsz
Nagyon sokat fejlődött az írásod, mióta hozzászólsz a fórumokhoz.
Komolyan. (nem dicséret, hanem ténymegállapítás, úgyhogy ne bízd el magad (:
ON
CM -mez gyártás-3.
Süni
www.fabiano.hu
Hát ha nem valami régebbi kiadású szépirodalom, akkor
Hát ha nem valami régebbi kiadású szépirodalom, akkor abból nehezen tanulhatna. Egyszerűen botrányos hogy milyen stilisztikai és helyesírási hibákkal képesek kiadni manapság akár még tankönyveket is!
Hát én most arra nem figyeltem hogy nagyon változott e
Hát én most arra nem figyeltem hogy nagyon változott e az ahogy írok ha megértitek akkor jó nektek ha nem akkor mindegy...:D
Nem de megnéztem a 5igböl a füzeteimet és az durva volt hogy ott mit írtam össze az akkor nem meglepö hogy mert kaptam német 4 ...:D
Most már német 2 állok magyarbol az már jobb:D
Szépen haladsz, de komolyan. ___________________ dO nOT
Szépen haladsz, de komolyan.
___________________
dO nOT fEED tHE tROLL
[Megj. a 'német 4' és 'német 2' kifejezésekre: A német
[Megj. a 'német 4' és 'német 2' kifejezésekre: A német iskolai rendszerben 1-től 6-ig adják az osztályzatokat, ahol az 1 a legjobb. Mindemellett még plusz és mínusz formái is vannak, tehát egy dicséretes-csillagos ötösnek az 1+ felel meg.
Mindezt onnan tudom, hogy Viv sulitársa voltam. Na vajon melyikben?! :) ]
üdv adamekp
Ja! Igen azt egyebkent még akartam elmagyarázni de a
Ja! Igen azt egyebkent még akartam elmagyarázni de a végén nem csináltam mert Miskolcon voltam...
strucc vagy-e? 10millio embertol fejenkent 50ezer forintot
strucc vagy-e?
10millio embertol fejenkent 50ezer forintot vonnakmeg a 4-es metroert,amitmajd kb:100ezer ember fog napmintnap hasznalni.ha-ha-ha
Abbol az 500milliardbol rendbelehetnerakni a busz,villamos,troli,vagy aka'r a vasuti utvonalakat is, bizti nemcsak 100ezer ember hasznalna napmintnap:)
Persze 500-600km bringa ut is epulhetne a 4-es strucc ja'rat helyett:)
Arról nem is beszélve, hogy mennyi bringasáv jönne ki
Arról nem is beszélve, hogy mennyi bringasáv jönne ki belőle!
5-600 km? 400 milliárdért? Nanee!!! Inkább 6-8 ezer km
5-600 km? 400 milliárdért? Nanee!!!
Inkább 6-8 ezer km full extrás bringaút! :)
és nyitható, fedettből mennyi jönne ki? :)
és nyitható, fedettből mennyi jönne ki? :)
...A lámpák átprogramozásával...Negyedével is
...A lámpák átprogramozásával...Negyedével is csökkenhetne a csomópontok túlterheltsége..
http://nol.hu/budapest/cikk/438907/
Vajon mikorra várható, hogy gyalogos és bringás
Vajon mikorra várható, hogy gyalogos és bringás zöldhullámok legyenek a városban?
Már megint csak a gépjárműforgalom "javítása" van terítéken, amikor a gépjárműforgalom eleve rossz...
Azért kell javítani, mert rossz. Nyilvánvaló. "Ez egy
Azért kell javítani, mert rossz. Nyilvánvaló.
"Ez egy fa. Miért nem autópálya?"
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Haladnánk! Autómentes Nap
Haladnánk!
Autómentes Nap = Autómentes belváros.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Nyélen rakjad, Ne a járdán!
________________________