Vettem reggel egy napszemüvegbe épített kamerát, ez lett belőle.

http://www.youtube.com/watch?v=RiJUIgj4q0M

Ma (2013. április 18) reggel 8:35-kor történt velem a következő. Budapesten, az Üllői út X. kerületi szakaszán a Száva u. kereszteződésénél polgárőr feliratú mellényben álló urak jelzőtárcsával kiszólítottak a forgalomból.

Megállás után arról tájékoztattak, hogy (idézem) "mostantól az van, hogy ahol van kerékpárút, ott azt kötelező használni".

Aki ismeri a helyszínt (térkép itt), az tudja, hogy itt az 50-es villamos végállomásától indulva, a Kőér utcán többfázisú lámpás gyalogátkelőhelyen való átvezetés után a túloldali parkon keresztül vezet egy max 100 méteres, csalinkázó, járdán vezetett, beláthatatlan, bringaútnak csúfolt szörnyűség, ami beletorkollik a Száva utcába. Az Üllői útról (amivel ezen a rövid szakaszon párhuzamosan fut) természetesen nincs rávezetés sem, egy keresztező gyalogátkelőhelyből indul, de ez amúgy is már csak egy jelentéktelen apróság az összes többi hibájához képest.  tovább »

Írja a Levegő Munkacsoport cikke.

"Ahogy zajlanak szép fővárosunkban az útfelújítási, hídfelújítási munkák, időnként jelentős útkapacitást csökkentő lezárásokra is sor kerül. Ilyen volt a Szabadsághíd és a Margit híd rekonstrukciója, és ilyen napjainkban a Ferenciek terének teljes átépítése. A lezárás előtt a sajtó általában félreveri a harangot, óriási dugókat jelezve előre, utána pedig meglepődve tájékoztat arról, hogy a város és autósaink alkalmazkodtak, a katasztrófa elmaradt. A Ferenciek tere kapcsán is olvastunk ilyen előrejelzéseket, majd annak beismerését, hogy a sávok lezárása nem okozott különösebb torlódást. Érdemes megnézni néhány forgalomfelvételi napi idősort a Ferenciek teri sávlezárás előtt és alatt."  tovább »

Mint az talán közismert, "...október 13-ától, szombattól november 5-éig, hétfőig pályafelújítási munkák miatt a Blaha Lujza tér M és a Corvin-negyed M között nem közlekednek a 4-es és a 6-os villamosok. A munkavégzés idején nappal a Blaha Lujza tér M és a Boráros tér H; éjszaka pedig a Széll Kálmán tér M és a Móricz Zsigmond körtér megállóhelyek között villamospótló autóbuszokat közlekedtetünk. A munkák idején jelentős közúti forgalomkorlátozásokra is sor kerül, a körút egyik sávját ugyanis a pótlóbuszok számára buszsávnak jelöljük ki."

Írja a BKK itt: http://www.bkk.hu/2012/10/palyafelujitas-a-nagykoruton/  tovább »

Jelenleg zajlanak a Széll Kálmán tér felújításának és a budai fonódó villamosközlekedés megteremtésének tervezési munkái, melyhez kapcsolódóan a BKK nagyszabású forgalomszámlálást végeztet. A fejlesztéssel érintett területeken belül számos helyen kerül sor egy teljeskörű – a gépjármű-, utas-, gyalogos- és kerékpáros-forgalom mértékének és irányának pontos meghatározását célzó – forgalomfelmérésre, hogy a precíz tervezéshez megfelelő mennyiségű és minőségű adat álljon rendelkezésre.

Bővebben: http://bkk.hu/2012/10/forgalomszamlalas-a-szell-kalman-teren/

Vajon a számlálás eredményét hogyan lehet majd megismerni?

Nincs autós, aki ne tette volna fel a költői kérdést, amikor éjszaka szembetalálkozott egy kivilágítatlan idiótával egy olyan útszakaszon, ahol párhuzamosan kerékpárút is volt. Talán még akkor is felmerül bennünk, ha nem tudjuk pontosan, hol az a kerékpárút. Hiszen a sajtóból tudjuk, hogy Budapesten már mindenhol van: kivívták maguknak a bringás lobbiszervezetek, még az autósok kárára is.

...

Kissé sokkoló felismerés, hogy minden autós elképzelés és elköltött sok milliárd forint ellenére marhára nincsenek kerékpárutak. Azért nem megy a köcsög biciklis a kerékpárúton - velem együtt - mert nincs!  tovább »

(Photo (cc) by Flickr user domat33f)

Az index egyik fórumán hivatkozta be valaki az alábbi cikket, amelyből megtudhatunk néhány érdekességet.

Pl. hogy Párizsban azzal kísérleteznek, hogy a bringások jelenleg egyes, később minden lámpás kereszteződésen áthajthatnak a piroson.

Az eset nem egyedi a franciáknál, a cikk szerint számos kisebb városban már alkalmazzák ezt a megoldást.

Továbbá megtudhatjuk, hogy a kérdés Belgiumban és Stockholmban is napirenden van.

És ugyan a cikk nem említi, de a csatolt kép szerint Berlinben erre már külön lámpát is kitaláltak.

Végezetül még azt is megtudhatjuk, hogy bár az USA-ban jelenleg még általában tilos, a bringások kétharmada mégis már most is áthajt rajtuk...

És a cikk (angolul):  tovább »

Westendezz bringával

Mostanában elég ritkán járok a Westend környékén.

Emlékszem még az ősidőkre, amikor a kerékbeszorítós tárolónál a biztonsági őrökkel kellett hadakozni, hogy miért a korláthoz lakatolok inkább...
Aztán 1-2 éve ezeket lecserélték jó kis támaszokra, és akkor én már azt hittem, hogy ez már valami.

Tegnap hosszú idő óta újra jártam feléjük, és megdöbbenve tapasztaltam, hogy a tárolókat a járda szintjén jelentősen tovább bővítették, és mellé dizájnos kerékpár virágtartókat helyeztek ki, és több helyen egy szellemes "WestEndezz biciklivel" táblával (lásd kép) is jelzik elkötelezettségüket. (Egy bringával behajtani tilos tábla van úgy átköltve, hogy piros helyett zöld körben van a bringa.)  tovább »

Amiről régóta vitatkoztunk itt is, azt most ki is számolták nekünk végre.

Az index cikke szerint: "A környezetbarát elektromos autók működtetése összességében kilométerenként jóval nagyobb károsanyag-kibocsátással jár, mint a hagyományos, benzines autóké."

Sajnos pontos számokat nem írnak, pedig arra is kíváncsi lennék. Sokan ugyebár - még ezen a portálon is - attól várják a közlekedési szennyezés csökkenését, hogy elterjednek az elektromos autók. Én régóta azt gondoltam, hogy ez hiú ábránd.  tovább »

Ez az eset egy állítólag biztonságos szeparált kerékpárút kereszteződésében történt.
http://tv2.hu/naplo/video/ongyilkossaggal-gyanusitottak-a-balesetet-szen...