...ha egy kamionos úgy dönt, hogy átmegy rajtam? Merthogy hiába világítok, hiába a kukásmellény, meg a szabályos közlekedés, ha egyszer ő az erősebb.

Biciklist gázolt egy kamion a fővárosban

Biciklist gázolt el egy kamion a fővárosban hétfőn este, a fiatal nő súlyos sérüléseket szenvedett - közölte a rendőrség. A Hungária körúton haladó, és a Kőbányai útra jobbra forduló kamion vezetője feltehetőleg nem vette észre a mellette haladó húszéves kerékpárost, és a kereszteződésnél elütötte.

május 21. hétfő 22:10, index

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
critical mass képe

Egyáltalán nem biztos hogy

Egyáltalán nem biztos hogy a kamion a hibás. Ha az álló, vagy csorgó kamiont illegál jobbról előzöd, könnyen előfordul, hogy nem vesznek észre. Kb. 3 igazán komoly veszélyforrás amit meg kell ismerni és utána lehet biztonságosan tekerni. Az egyik az, hogy ha jobbról előzöl, erre mindig számítanod kell, mert van olyan pont, ahol nem látszol a visszapillantóban, amellett, hogy nem is kellene ott lenned. A másik ugyanez bringaúton, ami autóból az A oszlop miatt alig belátható, ha egyáltalán be akarják látni. Sovány vigasz hogy ekkor a sofőr a hibás. A harmadik a nyíló ajtó, ami ellen bátor oldaltávval védekezhetsz.

2
norbijúzer képe

jelen esetben valszeg a

jelen esetben valszeg a kamion a hibás.
tegnap este ott jöttem el a baleset melett, még ott volt a mentő, meg minden. csak azt nem tudtam még akkor, hogy bringást gázolt el a kamion.
simán jobbra kanyarodott, keresztül a bringáson, aki valszeg egyenesen ment volna a bringaúton.

--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
--
amit leírok és amit lefotózok

3
Perillustris képe

Ez uj info, a hiradasokbol

Ez uj info, a hiradasokbol nem derult ki, hogy a bringauton ment. (Ezek szerint a Stadionok fele.)

Egyebkent egy multkori cikk szerint a kamionos balesetek soran 80%-os aranyban a kamion soforje a hibas.

__________________________________________________
- PERILLUSTRIS - http://kep.tar.hu/perillustris -

> Az úton parkolni luxus! Kerékpársávot a körútra!

4
adamekp képe

Bringaút volt. A

Bringaút volt. A tűzoltókat is ki kellett hívni hogy felemeljék a kamiont a bringás kihúzása miatt.

Biciklis lányokat a vázamra!
üdv adamekp

5
norbijúzer képe

wáááá, nagyon durva...

wáááá, nagyon durva... még jó, hogy élőben nem láttam azt az oldalt, biztos lerókáztam volna a kormányt :(

--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
--
amit leírok és amit lefotózok

6
snoop képe

ki volt a lany vilagitva

ki volt a lany vilagitva vajon?
szegeny, nagyon sajnalom egyebkent. es valszeg a kamionos sincs tul jol az esettol, ha ember.
! s o h a ! n e ! e l o z z ! j o b b r o l !
[lsd.: elso hozzaszolas]

7
Szólítsatok csak kamionos lánynak képe

ki volt. és nem előzött.

ki volt. és nem előzött.

8
Krisztab. képe

Szia! Ezek szerint téged

Szia!

Ezek szerint téged ütött el a kamion? Hogy vagy?

*CMS*

_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

9
Prof.gruppetto.hu képe

Bár egyik cikkből sem

Bár egyik cikkből sem derül ki egyértelműen, de az eset leírásából következik szerintem is, hogy a bringaúton jött. Mondjuk amellett, hogy ebben az esetben nyilván a kamionos hibázott nagyonnagyot, azért egy balról eléd bekanyarodni készülő kamion elé kibringázni is botorság. Nagyon kell figyelni...

10
Prof.gruppetto.hu képe

Mondjuk egy ilyen hírrel,

Mondjuk egy ilyen hírrel, meg az inforádiós képekkel már be lehetne menni egy-egy fővárosi megbeszélésre szeparált városi bringaút _ellen_ kampányolni.

11
eti képe

Az ilyen esetek után

Az ilyen esetek után szokták kitenni az elsőbbségadás kötelező táblát a bringaútra...

12
urga képe

az ilyen utak valóságos

az ilyen utak valóságos csapdák az autósnak, bármilyen jóindulatú a biciklisekkel szemben egyébként. Ha ismered a környéket, már másodszor (remélhetőleg) tudod, hogy ez csapda, és figyelsz, de ez az első alkalommal elütött biciklisen már nem segít. Az autósnak meg úgy lesz egy életre lelkiismeret-furdalása, hogy valójában nem is tehet a történtekről!!!

13
Hedgehog képe

miért is nem tehet? Esetleg

miért is nem tehet?

Esetleg nem volt tábla, hogy keresztirányú kerékpáros forgalom? Lehet, hogy nem.
Vagy nem volt útburkolati felfestés, hogy bringaút, vagy zebra (mert zebránál meg a gyalog jöhet, futhat)? Lehet, hogy nem.
Vagy már nem érvényes az, hogy az új útszakaszra történő rákanyarodáskor, az ott kersztirányban haladó gyalogosforgalom számára az elsőbbségadás kötelező?(mert, ha kerékpárúton ment, akkor az a gyalogosforgalommal megegyező irányú, és rangú, tehát a kanyarodásra merőleges, keresztirányú forgalomnak számít, hacsak nincs kirakva a kerékpárosoknak szóó elsőbbségadásra kötelező tábla)

Az utóbbi 12 év alatt, amikor megadtam autóval a keresztirányú gyalogosforgalomnak is az elsőbbséget, 10-ből, legalább háromszor-négyszer ledudálnak, hogy mé' nem megyek má'. Persze szarok a dudára.
Most persze mondhatnám, hogy ezek szerint az autósok 30-40%-a szarik rá, és simán bekanyarodik hússzal egy mellékutcába, de nem teszem, mert nem ilyen rossz az arány. És javul.
De azt állítani, hogy az autós nem tehet a történtekről...

CM -mez gyártás-4.
Süni
www.fabiano.hu

14
urga képe

"De azt állítani, hogy az

"De azt állítani, hogy az autós nem tehet a történtekről..."

Pontosan azt állítom, hogy az autós nem tehet a történtekről, ha a bicikliút/főút kereszteződése rosszul kialakított. Majd felteszek néhány fényképet.

Én, ha biciklivel megyek, és felkényszerítenek egy bicikliútra, MINDIG árgus szemekkel figyelem a parkolóbejáratokat, kereszteződéseket. Mert tudom, hogy az autóvezetők nagy része nem számít a járdán egy gyalogosnál nagyobb sebességgel közlekedő járműre. És teljesen mindegy, hogy milyen színű az a járda, hogy azt valaki egyszer csak kinevezte bicikliútnak, attól az még FIZIKAILAG a járda helyén van, ott, ahol nem szokás járművel közlekedni, és ahonnan ezért az autósok többsége nem számít járműre. Ezért figyel ő csak az útra, mert ott van a FORGALOM.

Persze egy országban, ahol 50 éve szinte minden út mellett van egy bicikliút, az autósok megszokták, hogy duplán figyeljenek (triplán), hogy háromféle forgalmat kell figyelembe venni (a sajátját, a bicikliútét, és a gyalogosokét). De a legtöbb helyen (szerencsére) ez nem így van. A legtöbb országban az út mellet futó bicikliút kivétel, és szokatlan. Az autós ezért nem számít rá minden esetben (ha nem jelzi tábla vagy megfelelő felfestés, nem is veheti észre). Ehhez jönnek még az olyan kereszteződések, amelyek kifejezetten életveszélyesek. Mindenesetre biciklin ülve én ezeket tudom, ezért nem számítok arra, hogy a parkolóból kijövő autóvezető észrevesz, vagy arra, hogy a kereszteződésnél megadják nekem az elsőbbséget.

Szerencsére az én környékemen, ahol minden nap járok, nincsenek bicikliutak (és nem is kellenek, sűrűn lakott városi negyed, kis utcákkal).

15
Hedgehog képe

az autóvezető tehet

az autóvezető tehet arról, ha úgy vezet, hogy nem veszi figyelembe az útburkolati jeleket vagy/és a táblákat vagy/és a lámpát, veszélyre figyelmeztető lámpát(sárga villogó), és ebből kifolyólag balesetet okoz.

Az útburkolati felfestés nem a járda, tehát a járda színe semleges a témával kapcsolatban. Az úttestre van felfestve a bringaút + zebra(!). Tehát a megközelítés eleve óvatosabb kell legyen.
Amennyiben kiáll valaki egy parkolóból (udvar stb) és a járdán keresztül kell kihajtania, akkor százszor jobban kell figyelnie, mint, ha csak zebrán hajtana keresztül, mert a járdán a gyalogos nem is számít autóra, így simán futhat, görkorcsolyázhat, kisgyerek bringázhat stb. Méghozzá körülnézés nélkül, mert otthon van a járdán.
Ilyenkor hatalmas meggondolatlanság, ha nem csak kicsorog valaki az autóval, miközben jobbra-balra néz folyamatosan.

Mindegy, hogy mi miatt nem vette észre. Ahol nem ismeri a dörgést, ott óvatosabban vezessen. Egyszerűen nem a közlekedési viszonyoknak megfelelően vezet.

Egy új útvoalra történő rákanyarodáskor automatikusan kurvára kell figyelni, mert elsőbbséget kell adni az ott kersztirányban áthaladó gyalogosforgalomnak. Amennyiben már elnézett valamelyik irányba (pl jobbra), akkor már látja az útburkolati felfestést, és máris olyan lassan halad, hogy meg tud állni, aki nem csak perfériából vezet.

Tény, hogy vannak rosszul kialakított kereszteződések, de az említett esetben, helyből óvatosan kell végrehajtani a kanyarodást.
Érdemes megnézni a Nagykörtéről leágazó utcáknál, hogy ott állhatsz a úttest peremén, amíg az összes autós (tisztelet a kivételnek) be nem kanyarodik a mellékutcába, mert szarnak rá, vagy elve olyan gyorsan veszik be a kanyart, hogy csak satufékkel, ABS-el tudnának megállni.

"Ezért figyel ő csak az útra, mert ott van a FORGALOM."
...a legnagyobb hiba azt feltételezni, hogy a frogalom csak az úttesten van. Ez pontosan az az autóközpotú gondolkodásmód, amely minden mást háttérbe szorít. A forgalom maga, minden, ami részt vesz a közlekedésben.
Ez pontosan olyan, mintha kerékpáron nem vennénk figyelembe azt, hogy vannak rajtunk kívül gyalogosok és autók is, mert éppen egy védett bringaúton haladunk (Andrássy).

MINDENRE kell figyelni. Fáradt?, nem tud egyszerre több dologra figyelni?, nem tud koncentrálni?, siet?, eltévedt?, ideges? ...a legkevésbé sem érdekel, hogy valaki mi miatt nem figyel valamire. Aki nem képes felmérni, hogy a közlekedés mennyire "veszélyes üzem" (életveszélyes!), az ne üljön autóba, ha nem képes maradéktalanul végrehajtani a közlekedésnek megfelelő szabályokat.

ne mossuk össze a felelősséget, ami a gépjármű vezetőjét terheli, és azt, hogy mekkora részben a kerékpáros, vagy gyalogos felelőssége, hogy ne cselekedjen ésszerűtlenül, még, ha a joga másra is adna lehetőséget, de sajnos ez a lehetőség nem minden esetben adott és akkor azért senki nem szeretne úgy meghalni, hogy "de nekem volt igazam".

Igazad van, nagyon kell figyelni. A bringaúton különösen nagyon. És mindig a biztonságra kell törekedni.

CM -mez gyártás-4.
Süni
www.fabiano.hu

16
phorvath képe

Az autóvezetőé (és

Az autóvezetőé (és persze minden más közlekedőé) a felelősség, hogy figyelmesen és a szabályokat betartva vezessen. Ennek ellenére mindig hibázni fog valaki, mert emberek vagyunk. Mindenki lehet fáradt, álmos, figyelmetlen. Még pihent és koncentráló embernél is vannak 1-2 másodperces mikroszünetek, amikor az agy éppen nem odafigyel, hanem pl. egy elsuhanó domborulatra. Ezért balesetek mindig lesznek.

Az viszont a közlekedésmérnökök feladata, hogy ne tervezzenek olyan közlekedési rendszert, amiről már bebizonyosodott, hogy veszélyes. Jelen esetben pl. a biciklisnek és a kamionnak egyszerre volt zöld, ami nagyon nagy szemétség. Ha már lámpa van, akkor ne engedjék össze az autósokat és a gyalogosokat/bicikliseket ilyen eszetlenül! (Speciel a Hungárián nem lenne jobb a biciklisáv sem, tehát a bicikliút szerintem jogos, bár tény, hogy szarul van kivitelezve. Nagyon szarul. )

17
Prof.gruppetto.hu képe

Mi baj lenne a

Mi baj lenne a bringasávval? Ennél biztos, hogy csak jobb. Én most is az úttesten megyek, ha sietős a dolgom, teljesen használható. Persze a legjobb lenne, ha nem kéne semmilyen külön kerékpáros infrastruktúra, hanem eleve lenne hely bringázni, mert olyan a forgalom és az úttest...

18
phorvath képe

A Hungárián csak annyi,

A Hungárián csak annyi, hogy az autópályának néz ki, és úgy is mennek rajta. Amikor lehet, akkor 70-nel, vagy gyorsabban. A sárga vonal pedig nem véd a 110-zel elszálló őrültektől, meg a kamionok menetszelétől. Egy normális bicikliút kellene ekkora forgalom mellé. Leginkább normális szélességű út és normálisan kialakított kereszteződések kellenek.

19
adamekp képe

Nemcsak hogy annak néz ki,

Nemcsak hogy annak néz ki, de szó szerint városi autópályának tervezték.

Biciklis lányokat a vázamra!
üdv adamekp

20
norbijúzer képe

hűdedurva... ahoz képest,

hűdedurva...
ahoz képest, hogy 50 éve még kültelki résznek számított, mára már a tágabb értelemben vett belvárost határolja.

bár ha végig "magasút" lenne, mellette szervízúttal, akkor biztos használhatóbb lenne.

a kacsóh pongrácz úti felüljáró a rakzokon nagyon durávn néz ki! + sávok a belváros felé, és még amagasúthoz is... kész dzsungel.

--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
--
amit leírok és amit lefotózok

21
RoGeR képe

Egyesek az M0 és a

Egyesek az M0 és a Hungária közé szeretnének egy körgyűrűt ilyen adottságokkal. Legyen egy városi autópálya. :S

---
Bringasávot a Nagykörútra!

22
Prof.gruppetto.hu képe

Viszont a szélső sávok

Viszont a szélső sávok szélesek, és sokszor nem is használják. Nem napi szinten, de sokszor használom, semmi probléma nincs vele, hidd el. Valamelyik témában valaki jól érzékeltette, hogy a valódi biztonság és a biztonságérzet néha köszönő viszonyban sincs egymással. A hátulról elgázolás városban szinte nem létező kerékpáros baleseti forma. Egy kerékpárúton/sávon sokkal nagyobb eséllyel csapnak el az azt keresztező járművek. Városban pedig nem lehet kereszteződés nélküli kerékpáros infrastruktúrát építeni.

23
phorvath képe

A biztonság csak az egyik

A biztonság csak az egyik szempont a kerékpáros létesítményeknél. Az is fontos, hogy mennyire kellemes a biciklutat vagy sávot használni szubjektíven. Lehetne pl. az autópályák két forgalmi iránya közé, a szalagkorlátok közé bicikliutat építeni. Tökéletesen bizonságos lenne, mégsem menne ott senki a zaj és a bűz miatt. Jobb helyeken vannak irányelvek, hogy mekkor forgalomhoz lehet WOL-t, mekkorához kerékpársávot építeni és mekkorához muszáj bicikliutat.

Szóval nekem pl. szubjektíven nagyon kellemetlen lenne a Hungárián a biciklisáv és gondolom sokan mások is így vannak vele. A bicikliútból sokkal többet ki lehetne hozni egy kicsit értelmesebb tervezéssel, esetleg némi szélesítéssel.

24
RoGeR képe

Mostmár itthon is

Mostmár itthon is van!

http://kep.tar.hu/raksia/50466747/30196647#2

Emellett az ÚT 2-1.203 ad egy viszonylag jó javaslatot, hogy mikor és hol célszerű kerékpáros létesítményt építeni.

---
Bringasávot a Nagykörútra!

25
Szász Andrej képe

Köszi a linket! A képen

Köszi a linket!

A képen található értékek eléggé hasraütésszerűen megállapított számoknak tűnnek. Michael King: Kerékpáros létesítmények kiválasztása: a megközelítések összehasonlítása c. tanulmányában a világ hasonnemű tervezési útmutatóit hasonlítja össze. Még a világátlagot sem érjük el, annyira konzervatív sebesség-forgalom értékeket határozunk meg az egyes létesítményekhez! (A nagy táblázat a 23. oldalon, egyenként a különböző országok hasonló táblázatai az ezt megelőző oldalakon... Képek a világból az ezt követő oldalakon...)

Természetesen a tanulmány kritikáját is kötelező mellé olvasni, egy kritika mindig segít értelmezni egy tanulmányt. Forester papa írásai amúgy is nagyon szórakoztatóak, olyannyira, hogy akár sértőek is lehetnek egy keró-infrastruktúra-hívő számára. Bocsássuk ezt meg neki, szegény már 30 éve ugyanazt fújja, és ugyanennyi idő alatt nem sikerült senkinek sem megcáfolni, amit mond. Nem csoda, ha belefáradt szegény. (Én csak 5 éve fújom süket fülekbe, de engem már ennyi is lefárasztott...)
--
Cyclists fare best when they act and are treated as drivers of vehicles. (John Forester)
A bicikliseknek az a legjobb, ha járművezetőként viselkednek, és velük mint járművezetőkkel bánnak. (nyers ford.)

26
Szász Andrej képe

Ez az előző hozzászólás

Ez az előző hozzászólás duplikátuma volt, de szerintem egy is elég belőle. :) Mivel törölni nem lehet, így tudom csak megoldani, hogy ne olvassátok kétszer...

27
phorvath képe

A Hungárián csak annyi,

A Hungárián csak annyi, hogy az autópályának néz ki, és úgy is mennek rajta. Amikor lehet, akkor 70-nel, vagy gyorsabban. A sárga vonal pedig nem véd a 110-zel elszálló őrültektől, meg a kamionok menetszelétől. Egy normális bicikliút kellene ekkora forgalom mellé. Leginkább normális szélességű út és normálisan kialakított kereszteződések kellenek.

28
Szász Andrej képe

Vizsgálatok szerint a

Vizsgálatok szerint a sárga vonal "véd", ezt hiszi az autós is, és a bringás is, egyfajta pszichológiai megnyugvást ad mindkét félnek. Valószínűleg ezért van az, hogy sárga csíkkal elválasztott bringasávon haladó biciklishez közelebb mennek az autósok, mint a külön felfestés nélküli hasonló széleségű úttesten.

Nem kivitelezhetetlen a teljesen szeparált bicikliút (elviekben), de ehhez úgy kellene hangolni a lámpákat, hogy egyáltalán ne legyen keresztező forgalom (pl. kanyarodók). Ez az egyetlen módja annak, hogy a kerékpárút által kellett biztonság illúziója által odavonzott kezdő kerékpárosok biztonságosan átkeljenek. (Annyira szép ez a kifejezés, hogy ki kellett emelnem ;) ) Ez sajnos mind a kerékpárosok, mind a forgalom többi résztvevője szempontjából teljesítménycsökkenéssel járna...

Kérdés persze, hogy egy kezdő kerékpárosnak miért kellene éppen a legforgalmasabb közút mellett közlekednie, ahol -- szemben pl. a nagykörúttal -- szinte alig van érdeklődésre számot tartó helyszín. (Persze, persze, "universal access"; de ... inkább hagyjuk.)

RE: 70-110. Valóban veszélyes a sebesség, különösen ha az illető rosszul mérte fel az útviszonyokat; de normál esetben az ilyen száguldozó is kikerül mindent, ami az útjába kerül, legyen az sittes konténer, trabant vagy éppen biciklis.

--
Cyclists fare best when they act and are treated as drivers of vehicles. (John Forester)
A bicikliseknek az a legjobb, ha járművezetőként viselkednek, és velük mint járművezetőkkel bánnak. (nyers ford.)

29
phorvath képe

Sok mindent tanultam tőled.

Sok mindent tanultam tőled. Többek köztt ezeket is. :-)

A lámpák a kedvenceim. Összeresztik a kanyarodó autókat és az egyenesen haladó bicikliseket és gyalogosokat, oszt győzzőn az erősebb. Ez iszonyatos parasztság a gyalogosokkal és biciklisekkel szemben. Rengeteg olyan helyet fel tudok sorolni, ahol állandóan van gyalogos-biciklis forgalom (pl. Andrássy#Bajcsy sarok), ezért az autósok mindig várnak egy sort. Miért nem lehet 10 másodperccel késleltetni a kanyarodó autósok lámpáját, hogy a gyalogosok legalább a keresztezódés közepéig átérhessenek??? Ez senkinek sem okozna időveszteséget, csak kevesebb lenne a frusztráció, és biztonságosabb a közlekedés.

30
Hedgehog képe

Teljesen igazad van. Akkor

Teljesen igazad van.
Akkor lehetne jobb a biciklisáv a Hungárián, ha a külső sávban szigorúbb sebességkorlátozás lenne, tehát max belvárosi sebességgel mehetnének. (az egy más kérdés, hogy be is kell tartatni +bringásnak, gyalognak előbb legyen zöld, mint a kanyarodónak stb)

Amíg az auókat és az autózást hobbinak, kellemes időtöltésnek, üres városban, vagy hegyi szerpentínen történő utazásnak, tehát élvezetes kikapcsolódásnak hírdetik és gondolják, addig nem fog tudatosulni az emberekben, hogy mekkora felelősség van a kormányozó kezükben.
A biztonságot propagáló reklámok, tájékoztatók is szinte kizárólag arról szólnak, hogy az autóban ülő mennyire nem kerül életveszélyes helyzetbe. Nagyon ritkán látok (és csak szaksajtóban) olyat, ahol megemlítik, hogy "gyalogosvédelemmel" is el van látva az autó. Max ennyi. (egyébként pl. az összes dögrácsot leszereltetném az autókról!)
Egyszerűen sokan nem értik, hogy hogy ölni tudnak (pl 60km/h-nál sem tudják megfogni az autót ha megcsúszik, pláne pályán 150-180-nál). Nincsenek tisztában sem a saját, sem a vezetett autó képességeivel. Jóval túlbecsülik azokat.
Valamit ki kéne találni (tudom, hogy a "valami" nem valami konstruktív :), szóval ki kéne találni, hogyan lehetne érzékeltetni a dolog veszélyességét anélkül, hogy valaki elszenvedne egy bármilyen balesetet.
(Törött autó az útszélen, művéresen otthagyva már volt.)

CM -mez gyártás-4.
Süni
www.fabiano.hu

31
urga képe

"az autóvezető tehet

"az autóvezető tehet arról, ha úgy vezet, hogy nem veszi figyelembe az útburkolati jeleket vagy/és a táblákat vagy/és a lámpát, veszélyre figyelmeztető lámpát(sárga villogó), és ebből kifolyólag balesetet okoz."

Ne haragudj, de ez elméleti okoskodás. Azokon a szakaszokon, amelyekről én beszéltem (Belgiumban) egyetlen autós sem veszi észre a bringautat, aki azelőtt még nem járt arra. Maguk a biciklis szervezetek kérik a megszüntetését, annyira belekódolt a baleset!

Mondom, ha lehetőségem lesz, felteszem a fotókat - addig zárjuk le a vitát.

32
RoGeR képe

Láttam már tervekben olyan

Láttam már tervekben olyan megoldást, ami egyenes szakaszokon az úttest szintjén lévő elkülönített kerékpárút, a kereszteződések előtt meg az elkülönítés megszűnik, kerékpársávvá válik.

---
Bringasávot a Nagykörútra!

33
urga képe

Koppenhágában ez dívik.

Koppenhágában ez dívik.

34
zsoltee képe

Mekkora ötlet! Ez ötvözi

Mekkora ötlet! Ez ötvözi mindkét megoldás előnyeit. Ilyen kéne nekünk is! Persze ahol nagyon nincs hely, ott elég a sáv is, de új utak mentén ez lenne az ideális.

Zsoltee

35
urga képe

Borzasztóan sajnálom a

Borzasztóan sajnálom a lányt és a kamionost is!

Nem tudom, hol történt a baleset, de velünk nem egyszer történt meg - autóban! - hogy nem figyelt a párom a bicikliútra. Mert a legváratlanabb helyeken van, egyszerűen nem számítasz rá, ha nem ismered a környéket, esélyed sincs észrevenni, hiszen örülsz, ha a saját sávodat megtalálod, a többi gépkocsira, az autósávokra (az ÚTRA!) figyelsz. NEM lehet állandóan, mindenütt egy 'orvul' megjelenő bicikliútra számítani! A biciklisnek kell ilyenkor a legóvatosabbnak lenni... sajnos.

36
Prof.gruppetto.hu képe

Azért az esetek nagy

Azért az esetek nagy részében jelzi tábla is, hogy ott a bringaút, azt mondjuk illik észrevenni...

37
Hedgehog képe

Aki nem képes felmérni,

Aki nem képes felmérni, hogy mekkora felelősséggel jár egy 1200kg-os fémtömeget 50-70km/h sebességgel mozgatni, irányítani, és nem képes közben folyamatosan koncentrálni az őt körülvevő forgalmi helyzetre, az egyszerűen alkalmatlan rá.

A vezetés közben nem csak egy megkarcolt, vagy behorpadt karosszériáról van szó és betétlapról, hanem törött csontokról, vagy megbénult végtagokról is.

A legcsekélyebb mértékben sem érdekel, hogy kinek mennyire fárasztó, vagy mennyire okoz kimerítő agyi tevékenységet a vezetés. Ha kimerült, akkor pihenjen. Vagy, ha mindig az, akkor, meg ne vezessen.
...az autópályáról pedig ne is beszéljünk.

Hogy mire számít valaki, és mire nem? Ezért találták ki a táblákat, meg az útburkolati jeleket.

Nem lehet állandóan egy véletlen előbukkanó kerékpárosra számítani. Igaz. Viszont állandóan figyelni KELL mindenre. A visszapillantók nem azért vannak az autóban, hogy akkor nézzek csak bele, amikor kanyarodni akarok stb. Állandóan képben kell lenni a körülöttem lévő forgalommal. A városban nincs lazítás. Ezt felejtik el sokan (többnyire a dogóban elpilledve).

Nem a többi autós elvárásának megfelelően kell vezetni, hanem a saját elvárásnak megfelelően. Csak azért nem kell kézifékkel kanyarodni, hogy a mögöttem lévőnek nehogy lassítania kelljen. Úgyanígy a sávváltásoknál is.
Mi a fontosabb?

...rendben van, hogy a bringásnak mindig figyelnie kell, de azért az ne állítsuk, hogy mindig a bringásnak kell figyelni. Az autóvezetők nem számíthatnak arra, hogy majd a bringás biztosan figyel, amikor átmegy a neki szóló elsőbbséggel ellátott útszakaszon, és majd biztosan időben megáll, mielőtt elütöm, mert én most sietek.
NEM számíthat senki arra, hogy a másik lemond az elsőbbségéről. És miért is kéne, csak mert az erőviszonyok mások? A kölcsönös bizalmi elv nem erről szól!

CM -mez gyártás-4.
Süni
www.fabiano.hu

38
snoop képe

sajnalom nagyon, de a

sajnalom nagyon, de a kolcsonos bizalmi elv nem mukodik ezen a helyen [mo] valamiert. nem csak bringas-autos viszonylatban, hanem ugy altalaban.

persze idealis esetben mindenki figyel folyamatosan. de erre nem lehet epiteni.

en puhatestu vagyok, egy esetleges veszhelyzetben csak es kizarolag en huzhatom es huzom is a rovidebbet, aminek nagyon konnyen lehet sulyos serules a vege. ezzel a fejemben kozlekedek, rettenetesen figyelek es soha semmilyen korulmenyek kozott nem epitek arra, hogy ugyis latnak a tobbiek vagy hogy figyelnek ram, bizalmatlan vagyok... ez segit tulelni. ;)

:b

39
Hedgehog képe

Hozzászólásom, nem a

Hozzászólásom, nem a kölcsönös bizalmi elvről szólt, mindössze megemlítettem az összehasonlítás miatt.
Nem véletlenül szerepel, sajnos csak ilyen összefüggésben.

Jó, hogy megemlítetted bővebben.

CM -mez gyártás-4.
Süni
www.fabiano.hu

40
urga képe

"Aki nem képes felmérni,

"Aki nem képes felmérni, hogy mekkora felelősséggel jár egy 1200kg-os fémtömeget 50-70km/h sebességgel mozgatni, irányítani, és nem képes közben folyamatosan koncentrálni az őt körülvevő forgalmi helyzetre, az egyszerűen alkalmatlan rá."

Nagyon jól mondtad: az ember az őt körülvevő forgalmi helyzetre képes figyelni. Az egyszeri autós is pont ezt csinálja (ha nincs lámpa): folyamatosan figyeli a többi autóst, és a zebrán átkelő gyalogosokat, kanyarodhat-e? A saját forgalmi környezetét árgus szemekkel figyeli - a bicikliúttal pont az a gond, hogy NEM az autós forgalmi környezete része, és azért nem veszi észre az autós a rajta közlekedő biciklistát, amelyik hirtelen, a 'semmiből' terem előtte.

41
Hedgehog képe

"...Az egyszeri autós is

"...Az egyszeri autós is pont ezt csinálja (ha nincs lámpa)"
ez volt az a pont, amikor azt hittem, hogy a lámpa nélküli forgalomcsillapításról fogsz beszélni.

Igen, az valóban komoly pobléma, hogy sokan nem képesek arra, hogy a saját közlekedési dimenziójukon átlássanak.
(megold.: kerékpárSÁV, stb.)

(habár egy kanyarodáskor, a forgalmi helyzethez hozzátartozik szerintem a lámpa+utburkolati festés+adott közlekedési szabály)
(...bocsánat, de magamhoz is ilyen szigorú vagyok :) és igyekszem nem KRESZ-robotként vezetni.

CM -mez gyártás-4.
Süni
www.fabiano.hu

42
RoGeR képe

Ilyen szempontból nagyon

Ilyen szempontból nagyon élvezem azt a helyzetem, hogy rengeteget sétálok városban emelett bringázom és autót is vezetek (villamost nem mondok, mert azt csak a János-kórházi hurokban vezettem).
Rengeteg ember van, aki fel sem fogja, hogy milyen a másik szemszögéből közlekedni, mik a lehetőségei és adottságai, honnan kell rá számítani, stb. Ez minden közlekedésben résztvevő formában igen nagy számban jelentkezik.

Az eredeti témához visszakanyarodva: sajnálom mind a bringást mind a sofőrt. Nem akarok ítélkezni senki felett, de jól mutatja, hogy oda kell figyelni mindenre!

---
Bringasávot a Nagykörútra!

43
zsoltee képe

"egyszerűen alkalmatlan

"egyszerűen alkalmatlan rá"

Ott a pont! Mehet busszal is, ha nem tud koncentrálni a vezetésre. Persze nekem is vannak gyenge pillanataim bringán, amikor érzem, hogy most nem figyeltem oda, csak mentem, de próbálom kerülni az ilyen helyzeteket. A legjobb, ha mindenki figyel mindenkire, akkor nincs gond :)

Zsoltee

44
Névtelen képe

"Nem tudom, hol történt a

"Nem tudom, hol történt a baleset, de velünk nem egyszer történt meg - autóban! - hogy nem figyelt a párom a bicikliútra. Mert a legváratlanabb helyeken van, egyszerűen nem számítasz rá"

A párod akkor egyszerűen alkalmatlan a vezetésre. Ne engedd, hogy vezessen, mert egyszerűen közveszélyes.
köszi

45
urga képe

"A párod akkor egyszerűen

"A párod akkor egyszerűen alkalmatlan a vezetésre."

A helyi kerékpáros szervezetek évek óta kérik, hogy szüntessék meg a szóban forgó, az utat életveszélyesen keresztező bicikliutakat, mert a TERVEZÉSÜKBŐL adódóan BALESET-GENERÁLÓAK (ha látnád, hogyan keresztezik a főutakat, minden hajad szála az égnek állna!). Nyugodt lehetsz, nem a párommal van a gond.

46
urga képe

"Ne engedd, hogy vezessen,

"Ne engedd, hogy vezessen, mert egyszerűen közveszélyes."

20 év alatt egyetlen balesetet sikerült okoznia: lesodort egy squadost a járművéről, egy bicikliút/parkolóbejárat kereszteződésen. Az embernek semmi baja nem lett. De, mint mondtam, a balesetveszélyes bicikliutak szép számmal előfordulnak ebben az országban is.

47
Hedgehog képe

...amennyiben úgy tűnne,

...amennyiben úgy tűnne, hogy hasonlóság van ezen hozzászólás és az én hozzászólásom között, akkor itt jegyzem meg, hogy nem én írtam le mégegyszer azt, amit már a fentiekben egyszer megtettem.

Mellesleg pompás lenne, ha legalább valami becenevet sikerülne odabiggyeszteni, ha már hozzászól a témához.

CM -mez gyártás-4.
Süni
www.fabiano.hu

48
Tibor_Nesze képe

mit tehet az ember (az adott

mit tehet az ember (az adott szituációban)?

hát én mindig minimálra lelassítok az említett szakasznál és fél pillanatonként figyelem, hogy fog-e kanyarodni bárki is az adott helyen. sokszor használom ezt a kereszteződést és csak is így lehetek biztos, hogy mehetek-e vagy sem.

49
magwas képe

Az adott szituációban azt

Az adott szituációban azt teheti az ember, hogy nem keveredik bele. A Hungárián rendkívül jól lehet rakni az úttesten, én egyenesen imádom. Ha pedig valaki nem szeret 40-el menni meg kamionozni, megpróbálhat kis utcákat keresni, vagy a durvább kereszteződéseken gyalogos módjára átkelni. Persze ehhez helyismeret kell, meg ilyesmi.
Az érdekvédelmi szervezetek pedig lobbizhatnak a városi kerékpárutak bringasávvá alakításáért meg az autósok felvilágosításáért.

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

50
Tibor_Nesze képe

egyébként nem hiszem, hogy

egyébként nem hiszem, hogy egy kamionos úgy dönt, hogy átmegy rajtam. próbálok optimista lenni ezzel kapcsolatban. hisz ő is csak ember...

51
Prof.gruppetto.hu képe

Nem azt dönti el, hogy

Nem azt dönti el, hogy átmegy rajtad, hanem azt, hogy majd te úgyis megállsz... És mivel fizikailag a helyzet számára nem veszélyes, nem is foglalkozik vele, hogy mi van, ha mégsem...

52
Tibor_Nesze képe

ezt elkerülendő CSAK akkor

ezt elkerülendő CSAK akkor megyek, ha BIZTOS vagyok benne, hogy mehetek. én abból indulok ki, hogy láthatatlan vagyok számára... és, hogy ő az erősebb...

53
Perillustris képe

Ez teny. Sz@rul hangzik, de

Ez teny. Sz@rul hangzik, de biciklin ulve NINCS elsobbseged! Jo erzekkel, jo reflex-szel, jo fekekkel ki lehet kenyszeriteni, am ilyenkor agysebesz modjara kell koncentralni, jovobe latni, s gondolatot olvasni, ha mar az autos nem teszi ezt meg.

__________________________________________________
- PERILLUSTRIS - http://kep.tar.hu/perillustris -

> Az úton parkolni luxus! Kerékpársávot a körútra!

54
phorvath képe

Sima zebrán valóban csak

Sima zebrán valóban csak akkor van elsőbbséged, ha tolod a biciklit, vagyis gyalogosként. Ha viszont az úttal párhuzamos kerékpárúton haladsz, akkor elsőbbséged van a kanyarodó járművekkel szemben!

phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat

55
Perillustris képe

Ez jol hangzik, s elvileg

Ez jol hangzik, s elvileg igy is van. Elmeletben. A gyakorlat azonban mast mutat nap mint nap. Mindenki tapasztalja, aki bicajra ul. S ezert mondom: nincs elsobbseged. Regi okossag: annak van elsobbsege, akinek megadjak. Sajnos ez van. Elfogadnunk nem kell, de alkalmazkodnunk mindenkeppen. S nem azert, mert mi olyan buszke sracok vagyunk, hanem sokkal egyszerubb dolog miatt: haza akarunk erni ma is.

__________________________________________________
- PERILLUSTRIS - http://kep.tar.hu/perillustris -

> Az úton parkolni luxus! Kerékpársávot a körútra!

56
zsoltee képe

Én is agysebészkedek ilyen

Én is agysebészkedek ilyen helyzetekben :) Próbálom mindig kikényszeríteni, hogy megadják az elsőbbségemet, de felkészülök rá, hogy nem mindig fogják. Meg kell tanulni fékezni és/vagy egérutat keresni.

Zsoltee

57
RoGeR képe

Szerintem itt nem arról van

Szerintem itt nem arról van szó, hogy az illető úgy gondolta, hogy a bringás úgyis megáll. Egyszerűen nem veszik észre kanyarodás közben, hogy ott bringás jöhet, és elvileg a bringásnak van elsőbbsége.

Ehhez valamilyen szinten kapcsolódó blogbejegyzés máshonnan

---
Bringasávot a Nagykörútra!

58
Perillustris képe

En sem feltetelezem, hogy a

En sem feltetelezem, hogy a kamionos direkt ment at a kerekparoson, am ez jelen esetban vajon szamit-e barmit is, valamint ad-e okot bizakodasra a jovore nezve?

Egyebkent jo, ha ti is tudjatok, amit en mar nehany napja: az autos nem gondolatolvaso!

Sok-sok megtortent balesetrol beszelunk a forumon, elemzunk, gondolkodunk, talalgatunk. Am szinte soha nem tudjuk mi a vegeredmeny. Ezt kene most megvaltoztatni, s kovetni az esemenyeket. Ha a jegyzokonyvekhez nem is jutunk hozza, megis valahogy tudnunk kellene hogyan zajlik az esemeny utoelete. Ertem ezalatt a lany allapotarol valo informaciot, ami persze szemelyes ugy, s emiatt vedett, nem nyilvanos, de ha valamilyen modon ertesulunk, az titok se maradjon, valamint ne feledjuk az esetet, s tudjuk meg, mi lesz a birosag dontese. Ebbe be kell vonni a Kerekparos klubot is, mert civil allampolgarkent vajmi keves eselyunk van barmit is kisajtolni a hivataloktol. Ugyanis merem remelni, hogy nem ussza meg penzbirsaggal es 3 ev felfuggesztettel (pedig dehogynem).

__________________________________________________
- PERILLUSTRIS - http://kep.tar.hu/perillustris -

> Az úton parkolni luxus! Kerékpársávot a körútra!

59
zsempi képe

azért nehezebben tudom

azért nehezebben tudom elképzelni a kamionosokról, mint a béemvésekről, azt h "úgyis én vagyok az erősebb, letaposom ezt a nulla kis biciklist" magatartást. lehet azért, mert a fater is az, és 1általán nem életellenes. mongyuk sötétben 26 tonnával talán nehezebb. bár kamionból meg felülről látod a dolgokat. de lehetséges, h amikor fordulsz be jobbra, pont van 1 olyan holttér, amikor a biciklisnek a feje búbját sem látod, mert úgy eltakarja a kamion jobboldali ajtaja/oldala.

talán az útburkolatra fel kéne festeni biciklijeleket, h tudomásul vegyék a gépjárművezetők, h bicikliút jön, amikor befordulnak. ezt lehet könnyebb észrevenni, mint a táblát. télen hóban éppen nem.

1re több bicajos van. úgyis kénytelenek lesznek beletörődni, megszokni és 1üttélni ezzel. jó lenne, ha minél kevesebb áldozat árán sikerülne...

(ez értelmes volt? nekem igen...)

60
Prof.gruppetto.hu képe

A kereszteződésben

A kereszteződésben biztosan van útburkolati jel a kerékpárútnak, azt azért megintcsak illene már bekanyarodás előtt észrevenni. (Különben hogy veszi észre a zebrát meg a rajta lévő gyalogost?) Ettől függetlenül az nem rossz ötlet, hogy legyen előjelző burkolati jel a kanyarodó sávban is pluszban. (Mondjuk sűrű forgalomban az megint nem sokat ér, mert nem látod az előtted haladótól...)

61
urga képe

Ha a párom nem veszi észre

Ha a párom nem veszi észre a bicikliutat - a legfigyelmesebb, legkörültekintőbb, legóvatosabb autóvezető , akit ismerek - akkor a többi vezető sem. A bicikliút jelenlétét úgy fedeztük fel, hogy majdem elcsaptunk rajta egy motorost (és mindegy, hogy nem közlekedhetett volna rajta, nem ment gyorsan). Nem tudom, volt-e tábla épp azon a helyen? (nem Magyarországon), de biztosíthatlak, hogy nem lehet közlekedési biztonságot táblákra építeni. A természetes emberi magatartás az, hogy az utat, a többi közlekedőt, és nem az út széli táblákat figyeled! Az út mellé rejtett bicikliúttal pont ez a gond, tábla ide, vagy oda. Ezért MINDIG lesz olyan autós, amelyik beleesik a csapdába, és nem számít még egy útra, a sajátja és a járda között! A tervezőknek ezt kellene megérteni!

62
Prof.gruppetto.hu képe

Én is azt mondom az

Én is azt mondom az elejétől fogva, hogy nem szabad ilyen kereszteződéseket létrehozni, de ez nem ment fel senkit, aki nem veszi észre. Aki a bringautat jelző táblát, felfestést nem veszi észre, az hogyan veszi észre az elsőbbségadás kötelező táblát pl? (A kettő általában ugyanazon az oszlopon van...)

63
urga képe

"Aki a bringautat jelző

"Aki a bringautat jelző táblát, felfestést nem veszi észre, az hogyan veszi észre az elsőbbségadás kötelező táblát pl?"

Egy ismeretlen környéken, egy ismeretlen kereszteződéshez érve, elsősorban a forgalmat, a sávokat, és a többi autóst nézegeted (jön, nem jön? elenged, nem enged el?) Egy robot az összes közlekedési táblát egy szempillantás alatt leellenőrizné ebben a helyzetben, de ez a tervezőket nem menti fel, mert az úton emberek közlekednek. Amúgy, azokon a belga utakon, ahol mentünk, nem hiszem, hogy jelezték volna a bicikliutakat...

64
Prof.gruppetto.hu képe

Már nem azért, de pont az

Már nem azért, de pont az ismeretlen környéken kell sokkal inkább a táblákat és egyéb jelzéseket nézned, hogy tudd, melyik járműveket milyen szempontból kell figyelembe venned. Az olyan kereszteződésben, amit ismersz, ez már adott. (És néha félre is vezet, ha változás van...)

65
Perillustris képe

At kell allitani a lamapkat

At kell allitani a lamapkat ugy, hogy ne legyen a kanyarodonak es a gyalogosnak es a kerekparosnak egyszerre zold. Ez lehet, hogy minimalisan lassitja a forgalmat, de ha egy ember is megmenekul ezaltal, mar megerte. De ha ez nagyon nem lehetseges, akkor a kanyarba egy hatalmas fekvorendort kell rakni. Utobbit javasolnam vegig a Vaci utra is.

Valamint: A kamionosok nem vigyáznak a kerékpárosokra

Kerékpáros balesetek gyűjteménye

66
phorvath képe

Remélem túléli a lány!

Remélem túléli a lány! Mielőbbi jobbulást neki! Nem irígylem a kamionost sem. Szerintem nem lehet jól látni egy kamion vezetőüléséből jobbra hátrafelé, mert az pont holttér. Valószínűleg csak akkor vette észre a kamionos a lányt, amikor már átment rajta.

Nagyon nagy szemétség, hogy a lámpa egyszerre zöld a kanyarodóknak és a bicikliseknek-gyalogosoknak. Szerintem ezért a balesetért azt kellene lesittelni, aki így programozza a lámpákat!

Gyűjtsük össze az ilyen eseteket és kövessük figyelemmel a kvetkezményeket!

67
phorvath képe

A kórházak telefonon nem

A kórházak telefonon nem adnak felvilágosítást a belesetek sérültjeiről. Ennek ellenére felhívtam a kórházat és egy névtelen orvos annyit elmondott, hogy szerencsére a sérülések nem életveszélyesek, sőt, súlyosnak sem mondaná azokat. Szóval reméljük a legjobbakat és mielőbbi gyógyulást kívánunk a lánynak!

phorvath

68
Perillustris képe

Koszi! ______________________

Koszi!

__________________________________________________
- PERILLUSTRIS - http://kep.tar.hu/perillustris -

> Az úton parkolni luxus! Kerékpársávot a körútra!

69
Névtelen képe

Ilyenkor az út tervezőjét

Ilyenkor az út tervezőjét kellene felelősségre vonni.
Meg hiába festették fel a jeleket 10 éve, ha azok elkoptak. Rengeteg helyen nem látszanak a zebrák/kerékpárutak felfestései.

70
norbijúzer képe

ma hazafelé láttam a

ma hazafelé láttam a vérnyomokat az úton... jujj. a nyomok egyébként kb a buszmegálló előtt voltak. odáig sodorta a csajt a kamion. az már vagy 10 méterre a kereszteződéstől van.

--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
--
amit leírok és amit lefotózok

71
Krisztab. képe

Ma, többek között azért,

Ma, többek között azért, hogy megnézzem ezt a kereszteződést, elhatároztam, hogy megnézem, milyen az, ha végig kijelölt bicikliúton megyek a Lágymányostól hazáig (Zugló).

Hát ezt nem ajánlom senkinek.

Először is az útvonal. Ugye Lágymányosi híd, Könyves Kálmán, Hungária. Tele életveszélyes, be nem látható kereszteződésekkel, túl gyakran kell átmenni a körút túloldalára, folyamatos a konfliktus a gyalogokkal a szűk járda, buszmegálló, stb miatt.

2 helyen is fel van bontva a bicikliút. Egyik helyen kézzel írott "bicikliút vége" tábla kifüggesztve, de mit gondolnak, kimegyek a Hungária krt-ra szembe a forgalommal? Muszáj átmenni az építkezésen (bokáig érő homok, rakodómunkások, stb).

Egy helyen nem működött a gyalogok és a biciklisek lámpája (keresztbe a krt-on), de az autósoké folyamatos zöldet mutatott. Emiatt, mikor a gyalogok elindultak, fékcsikorgás, üvöltözés. A problémát 4 óra alatt nem sikerült elhárítani.

Hungárián a Mogyoródi útig kell menni. Mogyoródin a Róna utcáig van bicikliút: ott a Rónán vissza kell fordulni az Örs vezér tere felé!!! A Bánki Donát utcáról egy kis kalandozás a lakótelepen (fekvőrendőrök, borzlmas aszfalt), majd egészen a HÉV vonaláig visszavisz a bicikliút, onnan lehet csak rácsatlakozni a Rákos-patak menti bringaútra.

Tehát összefoglalva a kezdő bringás, ha a bicikliúton próbálkozik,mit tapasztal: biciklivel járni fárasztó (a biciklis útvonalak olyan ésszerűtlenül vannak összekötve, hogy kétszer annyi ideig tart az út, mintha keresztülvágtam volna a városon) + még életveszélyes is.
*CMS*

72
saint képe

Hehe, ahhoz a felbontott

Hehe, ahhoz a felbontott darabhoz a lágymányosi híd fele nekem is volt szerencsém... Megyek szemben a forgalommal, jön szemben 1 kamion... Megáll.. Dudál.. Hülyén néz.. Én meg megyek vele szemben, mint 1 őrült kamikaze. Aztán az utólsó félméteren kislisszoltam valami parkoló-lehajtófélére, majd vissza a bringaút maradványaira...

73
norbijúzer képe

ez a népligeti

ez a népligeti buszpályaudvar melletti rész?

--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
--
amit leírok és amit lefotózok

74
saint képe

Az.

Az.

75
Hexce képe

Nekem sajna volt rossz

Nekem sajna volt rossz tapasztalatom kamionnal, úgy két hónapja. Ha a Váci útról kanyarodok fel az Árpád-hídra, akkor a Népfürdő utcáig az útesten megyek, ott váltok át a kerékpárútra. Na ezen a szakaszon volt, hogy egy kamion sávban megelőzött felfelé, majd ahogy a fülke elhaladt melletem elkezdte rámhúzni, erősen kellet fékeznem, így is a kamion vége vagy tiz centire ment el a bal vállam mellet. Feltételezem figyelmetlen volt....

76
Hemü képe

Azelőtt kispolákot

Azelőtt kispolákot vezetett?

_________///Hemü\\\__________
\ Bitta Hebud, samdacia of Bilagit /

77
j_gergo képe

Általánosítva: ilyen

Általánosítva: ilyen jobbrakanyarodásnál két lehetőség van:

  • 1) a biciklis becsorog az autó mellé láthatatlanul, az autó jobbra kanyarodik, és elüti: a bicilkis a hibás
  • 2) a biciklis megy szépen 30-cal, autó/kamion megy 50-nel, előzi a biciklit (sávon belül, de előzi), és közben jobbra kanyarodik. Az autós a hibás És ez utóbbi számtalanszor megesik velem. Hihetetlen, de ezek képesek előzés közben jobbra fordulni, valószínűleg észre se veszik, hogy én is haladok.

Leginkább arról van itt szó, hogy a biciklist nem veszik járműnek, ha észreveszik, kikerülik, de nem számolnak vele, hogy ő is halad.
Tanulság: bicikliúton soha, sávszélén soha (már az ajtók miatt se), csak a sáv közepén, ha dudálnak hátramosolyogni.

78
zsoltee képe

Tegnap a Karinthy-n mentem

Tegnap a Karinthy-n mentem sávközépen, mert a bringasávon 20 méterenként barkolt egy-egy baromarcú. Remélem levágták, hogy miért lassítom a forgalmat 25-tel.
De volt amikor sávközépen mentem és mégis beelőztek a szembesávba átmenve. Mindez egy olyan helyen, ahol nemrég váltott pirosra a lámpa, és kb. 10 autó már amúgy is ott állt, tehát ha jön mögöttem 30-cal, akkor is ugyanúgy beáll a sorvégére. De nem, baromarc beelőz szembesávba, beáll a sor végére, én meg fél percre rá odaértem, és visszaelőztem, én mentem át (jóval) előbb a kereszteződésen :) Nem lát tovább az orránál a marhája... vagy csak idegesítette, hogy bringás mögött kell mennie.

Zsoltee

79
Tibor_Nesze képe

tegnap arra (népliget

tegnap arra (népliget autóbusz állomás tól stadionok felé) tekertem és több helyen SEMMI nem jelzi, hogy az autós út mellett bringa út van...

80
Kecs képe

Sziasztok! Sokat elolvastam

Sziasztok!

Sokat elolvastam a hozzászólásokból. Számomra nem derült ki pontosan, hogy miként történt a baleset, de azt látom, hogy van vélemény róla bőven. Azt azért tessék megérteni, hogy egy kamion vezetőüléséből igen csak korlátozott a kilátás. A kerékpár út forgalmának ellenörzése nem kis munkát jelent a vezetőnek (pl. XI.Szerémi út # Hauszmann). Természetesen itt lehet belekötni, hogy ez a dolga stb stb, de.... és ez a fontos. Lehet, hogy az a nyomorult kamionos megnézte és nem látott senki, de mire odakerül a fordulóponthoz addigra egy 20km/h val érkező bringa simán be tud tekerni az amúgy hatalmas holttérbe. Akkor viszont nézegethet a szerencsétlen. Ha van lehetőségetek akkor tegye meg mindenki, hogy felmászik egy ekkora gép állásába, beül az ülésbe és néz! Kérjetek meg valakit, hogy sétálja körbe a kamiont, mint egy bringás és nézzétek meg, hogy hol és mit látni belőle. Meg fogtok lepődni! Én néhány kilómétert vezettem már ilyet és bizton állíthatom, hogy nem egyszerű a feladat. A legnagyobb körültekintés ellenére is előfördulhatott volna velem, hogy kivasalok valakit. Legutóbb olyat láttam, hogy a bringás beállt a teherautó ELÉ a jobb oldalra, oda ahol semmit nem látni belőle. A lámpa váltott a gép elindult a bringás nem. Szerencsétlen csak akkor vette észre hogy valami történt amikor hallotta a gyereket ordítani illetve érezte amikor átment a bringán. Szerencsére egy lábtöréssel megúszta a gyerek, de egy életre megtanulta a leckét.
A Hungárián nagyon sokat segítene ha elkészülne az a .... M0 ás és akkor kicsit könnyebb lenne az életünk.

Baráti üdvözlettel!
Kecs

81
Lathor képe

Ezért kell alapból úgy

Ezért kell alapból úgy közlekedni mintha láthatatlan lennél de ... baromira nem max tempóra optimalizálva kellene belemenni ismeretlen ill. nem belátható kanyarokba, tényleg nehéz kilátni, de azt nem értem miért derogál sokaknak egy kicsit lassitani a kanyarnál, vagy zebránál ...

Amúgy egy sima autó is iszonyat korlátozza a forgalom figyelését, lejebb vagy, ABC oszlopok, hangszigetelés ... de épp ezért kellene 10x annyira figyelni, nehezebb mint bringán, de elvileg ezt válalja az ember ha autóba ül, elvileg.

82
Krisztab. képe

Fogjunk össze a

Fogjunk össze a kaminosokkal a normális bringás infrastruktúra kifejlesztéséért!
*CMS*

83
norbijúzer képe

ja, pl ha a stadionnál

ja, pl ha a stadionnál tovább is lenne bringaút a hungárián, akkor én se hoztam volna ma frászt egy kamionosra (meg szerintem a mellettem lévő autósra is)
csak ne keljen 5 percenként átmenni mindig a túloldalra, aztán vissza. az tök idegesítő.

--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
--
amit leírok és amit lefotózok

84
Krisztab. képe

ja, és lassú *CMS*

ja, és lassú
*CMS*

85
Perillustris képe

...és

...és ...főleg!

__________________________________________________
- PERILLUSTRIS - http://kep.tar.hu/perillustris -

> Az úton parkolni luxus! Kerékpársávot a körútra!

86
Tibor_Nesze képe

ugye nem azért került ki

ugye nem azért került ki ghost-bike tandem a kereszteződésbe, mert meghalt a lány...

87
Wolf képe

Nah pont erre gondoltam

Nah pont erre gondoltam ideát:
http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20070524/tour-de-abiciklitkihozzavi...
---------------
nesze, egyébként nem, az (általam ismert) legutóbbi hír szerint nem súlyosak a lány sérülései.

88
Tibor_Nesze képe

egyébként én nem csak oda

egyébként én nem csak oda tennék ghost-ot. az ilyen kereszteződéseknél sokkal jobb egy ilyen figyelemfelkeltő, mint bármilyen tábla. vagyis én nálam ez működik.

89
Perillustris képe

Ebben a formaban a lenyeg

Ebben a formaban a lenyeg veszik el. A figyelem felkeltesere jobb lenne mas technika vagy mas szin.

__________________________________________________
- PERILLUSTRIS - http://kep.tar.hu/perillustris -

> Az úton parkolni luxus! Kerékpársávot a körútra!

90
norbijúzer képe

bringaszimbólumokkal

bringaszimbólumokkal telefesteni az utat...

--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
--
amit leírok és amit lefotózok