A tegnapi napon tárgyalások zajlottak a főváros és az MK között. Az elhangzott igéretek: lesznek újabb bringatárolók, az MK és a Műegyetem által megindított kutatást Budapest kerékpáros jövőjéről talán megveszi” a Főváros, hajlandóak felvenni a kapcsolatokat európai városokkal, ahol már történnek a dolgok..
Ugyanakkor egyre jobban látszik, hogy hiába nő elképesztő ütemben fővárosi közreműködés nélkül is a biciklisták száma, a kerékpáros ügyek terén erős a zűrzavar. A Budapest Szíve program keretében hangzatos tervek ismétlődnek a nyilatkozatokban, például, hogy a belváros legyen egy modern, forgalomcsillapított zóna. Teljesen bevett gyakorlattá vált az évekre (de sosem az ideire, vagy jövőre) előrevetített elméleti fejlesztés, egyszerűsített nevén vetítés. Olvashatunk alagutakról, faltól falig parkosított Kossuth Lajos utcáról, 10%-os kerékpáros modal splitről, fedett rakpartról, vasúti körgyűrűről, villamosvonal hosszabbításról, bringával kombinált közösségi közlekedésről, szmogriadóról, bicikliutakról, forgalomcsillapításról, 2015-ig 300 km-es kerékpárúthálózatról, ésatöbbi...
Aztán idővel kiderül, hogy ehhez sosincs bátorság, de talán még házon belüli erő sem. Hiába a tervek, programok, ötletpályázatok, ha van egy óriási, évtizedek óta változatlanul működő gépezet a városházán. A politikai programként meghirdetett prioritási sorrend, közlekedési koncepció egyszerűen nem megy át a hivatalon. Még ha komolyan is gondolnák a legfelsőbb szinten, arra nincs erő, hogy az egész hierarchián végigjusson az új városkép. Ennek hiányában nem is reális, hogy szemléletváltozás jöjjön. A dolgok úgy zajlanak, hogy eddig a főjegyző, mostanában pedig az egyik alpolgármester kézi vezérléssel próbál konkrét ügyeket átvinni, majd sikerként kommunikálni. Ebben a helyzetben minden évben, minden útfelújításnál, minden tervnél újra és újra a nulláról kell kezdenünk. Az már csak hab a tortán, hogy eközben állandóan új emberekkel is, mivel az "illetékes" stafétabot folyamatosan vándorol. Azt hinnéd, hogy amikor már látod, hogy a főjegyző megértette, átérezte a problémáidat, sínen vagy. De nem, mert jön a választás, és hiába diktálja a józan ész azt, hogy ha nem volt váltás, minden mehet tovább, kapsz egy teljesen más embert, majd az továbbirányít egy harmadikhoz, aki leoszt egy beosztottjához, miközben ha csak egy kérdésed is felmerülne (nevezetesen például, hogy hol esett ki a tervezés folyamán a Károly, Vámház, és Műzeum krt. kerékpársávja) mindenki tud egy másik emberre mutatni egészen addig, amíg a kinyújtott mutatóujjak teljesen körbeérnek, te meg a végtelenségig körözhetsz amíg bele nem fáradsz. Rossz esetben kapsz egy választ, hogy majd menjenek a kerékpárosok a mellékutcákon.
Olyan szinten nem épült be a kerékpáros közlekedés alternatívája a városfejlesztésbe, hogy gyakorlatilag a több éve létező kerékpárúthálózati tervben is érintett utak, hidak 20-50 évre szóló átépítésénél is elfeledkeznek róla. Szó szerint. Olyan helyeken is, ahová már elméletben betervezték. De még az is előfordul, hogy a most megnyíló többmilliárdos nagyságrendű bringás pályázati pénzek kapcsán az derül ki, hogy nincsenek is kész tervek, amiket be lehetne adni, tervezésre meg azért nem pályáznak, mert ahhoz is közgyűlési határozat kellene, az meg több hónap…. Néha már felmerül a gyanú, hogy a hivatal bizonyos szintjein tudatosan szabotálják a valóban átmeneti konfliktusokat hozó, és rengeteg új szempontot, szakmai ismeret megszerzését, évtizedes rutin feladását igénylő munkát. Fontos hogy ezeket átlássátok. Mert nemsokára ugyan demonstrálni fogunk a Kis-körúton, de azt se tudjuk, hogy a cél elérését hol akadályozzák. Rövidtávon a továbbiakban is abban reménykedhetünk, hogy egy al - vagy főpolgármester, a főjegyző, vagy pártvezető erélyesebben leszól, és az éppen napirenden lévő ügyünk esetleg megoldódik, amitől persze az utasított bürokraták passzív ellenállása csak tovább nő. Ugyanis a forgalomcsillapítás lakossági igényét már felismerő, és meglovagolni vágyó városvezetők, valamint az egyre modernebb tanokat valló tervezőirodák, és közlekedési tanszékeken tanító profok közé ékelődvevan egy óriási bürokrácia, ami minden előtt gátat képez, ami a hatékony, újító, ráadásul hosszú távú munka terhét róná rá. Számunkra nem marad más ebben a helyzetben, amíg a hivatal talán egyszer hozzászerveződik a programok , elvek szabta irányvonalhoz, hogy mi továbbra is egyenként próbáljuk átgyűrni a legfontosabb ügyeket. Legalább azokat, ahol évtizedekre beaszfaltoznák az oldschool megoldásokat. És helyettük magunk készítjük el a hosszútávú koncepciókat. A mai tárgyalás után kezdeményeztünk egy találkozót Demszky Gáborral, hogy az összes egymásra mutogatást átlépve azonnali változtatást kérhessünk a két legégetőbb ügyben, a kiskörút újraterveztetésében, és a nemsokára felújítandó (műszaki tervezés alatt áll) Margit híd kerékpáros forgalomtechnikájának ügyében. Ettől függetlenül, szinte biztos, hogy akciózunk. Egy új formát tervezünk. A Kálvin tér és a Deák tér között 3-4 ponton különböző, kerékpárosbarát kiskörútról szóló animációkat, más európai városok hasonló belvárosi övezeteiben alkalmazott kerékpáros forgalomtechnikai megoldásokat, és bringások tömegei által használt külföldi kerékpársávokat bemutató videókat vetítünk. Egy hétköznap 17-18 óra között. Akinek van kedve, az kerékpárral, vagy gyalog felkeresheti az összes kivetítőt, aztán ha újranézné, visszatekerhet az elsőhöz, aztán újra. Reméljük, hogy ha jól meghirdetjük, akkor sokezer érdeklődőt vonz majd ez a demonstráció kiállítás. Ha tudsz segíteni technikával, vagy bármiben, akkor szólj, de addig is tekerj annyiszor a Deák tér és a Fővám tér között ahányszor csak tudsz. Akkor már most kialakul a kerékpársáv.
Az ügyben napokon belül összehívunk egy nyílt fórumot egy belvárosi parkban. Gyűjtsétek a gondolataitokat.












a forgalomcsillapitast ne
a forgalomcsillapitast ne ugy oldjak meg, ahogy a pozsonyi utcaban a jaszainal, hogy ott kell mindennap bohockodni, jardazni, visszapillantokat kerulgetni, mert a bringasokra nem gondoltak...
na, az nevetséges. az
na, az nevetséges. az egész lényege az lett volna, hogy ne legyen dugó a pozsonyin, és tudjon menni a troli. eredetileg szó volt buszsávról, helyette meg letolták a dugót többszörösen a felső rakpartra és a pannónia utcára. és lett egy betonbaszos nagy autóparkoló a pozsonyi végén...
http://criticalmass.hu/lakat
hát ez gyönyörű
hát ez gyönyörű mondhatom. minden nap az astoriához megyünk egyetemre, és hihetetlen mennyi a biciklis újabban. és hihetelnen hogy 50 ezren vonultunk egy hónapja, és mégis gyakorlatilag leszarnak minket.
jó ötlet a vetítős téma, eléggé új dolog. de erősíteni kell szerintem. persze menjünk sokan ott bringázgatni, de:
a 6.i öltönyös felvonulást nem lehetne valahogy ehhez igazítani? a kettőt összekapcsolni? vagy nagyon eltérő dolgokról lenne szó? annyira csak nem. ha túl sokat vonulnuk akkor unalmasnak néznek minket, és a vonulók is belefáradnak. ezért is jó ötlet ez a vetítés. de vmi erőset kell kitalálnunk, mert különben ez a város úgy fullad a szmogba ahogy van. szomorú, jaj de nagyon az.
http://criticalmass.hu/lakat
Ahhoz nem lehet kapcsolni,
Ahhoz nem lehet kapcsolni, tök másról szól, de más a nagyságrend is. Az öltönyös hétköznap 200 fős lesz, ide pedig jó szervezéssel 2000 bringás is eljöhet.
A forma azért lenne ez, mert ha blokkolunk, akkor az agresszióként is tálalható, ha közlekedünk, akkor meg mit lehet rá mondani? Semmit.
rendben, csak érjük el a
rendben, csak érjük el a célunk...és nagyot durrantsunk beszéljen mindenki rólunk!
http://criticalmass.hu/lakat
Kéne megint matrica,
Kéne megint matrica, plakát, hogy minél több emberhez eljusson a hír!
Én is mindennap a Deák-Astoria között (is) biciklizem, úgyhogy döngölöm az útba a bringasávot:)
Legyünk sokaan!
döngölöd:) http://critical
döngölöd:)
http://criticalmass.hu/lakat
Bürokrácia rulez :P
Bürokrácia rulez :P Küzdjünk!
Zsoltee
Ez elszomorító. Ott van
Ez elszomorító. Ott van két nagy egyetem (közgáz, elte) a kiskörúton (+pár gimi a környéken), ez se üt szöget a fejükbe? Vagy azt akarják, hogy az arra leginkább fogékony diákok se próbálják ki a biciklit, szokjanak rögtön az autóra, jó lesz az nekik (és a városnak)???. Siralmas.. Ők nem ebben a városban élnek vagy mi?
Nagyon szép képek kellenek a kivetítőre (és mindez a valóság is lehetne normális hozzáállással..)
más téma, hogy a közgáznál most azt az árva kamerás (ami nem működött nyílván, de legalább ott volt) biciklitárolót is elvitték az építkezés miatt. Alternatíva: ott a korlát.. :(
Eltaláltad: nem ebben a
Eltaláltad: nem ebben a városban élnek. Legalábbis Demszkáj....
-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-
Bringatárolót a Nyugatiba!
Az hagyján.De naná, hogy
Az hagyján.De naná, hogy NEM ÉRI MEG nekik, ha BKV helyett cangával jár a diák...taxi helyett éjszakaival.A kerékpárboltosnak, a szervizesnek, magunknak meg a gyerekeinknek azonban megéri, és ez a LÉNYEG!
a többi pedig ahogy a költő mondaná:
"Csak csend, némaság, hó és halál."
(bár lehet, nem ebben a sorrendben)
pá.
"Stand up 4 ur rights!"
OFF melyikre gondoltál:
OFF
melyikre gondoltál:
„A többi, néma csend.”
„Most tél van és csend és hó és halál.”
ON
Diákok után fizetik az
Diákok után fizetik az árkiegészítést. Szerintem nem anyagi megfontolásból csinálják ezt, hanem a sok indok miatt, ami már elhangzott..
Jah...ez ezzel az országgal
Jah...ez ezzel az országgal a baj. A kiba***** nagy bürokrácia....amit már sokan sokszor megpróbáltak leépíteni, de ugye nem lehet, mert túl sok ember érdekei kötődnek hozzá (gondolok itt a közalkalmazotti szféra azon részére, aki csak ül az irodában és passziánszozik ahelyett, hogy bármi hasznosat csinálna -- ilyen melobol én se lépnék ki, ahol semmi dolgom [max havi 5 nap] aztán felveszem a fizut), meg ugy látják, hogy nem éri meg. Pedig az egészet meg kéne reformálni ugy ahogy van, mert ez azért eléggé röhej, hogy adott esetben fontos kérdésekben is 2-3 hónap amig átvergődi magát az ügy a bürokraták húshegyein. :S Szerintem nagyjából totál esélytelen, hogy komolyabb változás legyen a főváros közlekedésében. A komolyabb alatt értem azt, hogy épülnének bringautak, normális bringatárolók...stb.. A kisebbik változás, amit sikerült eddig elérni, az az, hogy egyre többen mennek el az emberek CM-re és egyre többen járnak bringával. De ez még mindig édeskevés. Tudok röhögni a sok okoson, aki napi 2-3 órát képes a dugóban ülni, hallgatva a Láger rádiót, járatva a motort, miközben én ott kerülgetem őket és majd megfulladok. Pedig aki autót tart fenn, annak már nem lenne nagy para venni egy szakadt bicajt és nagyjából 50-70%kal gyorsabban ottlehetne bárhol. CSAKHOGY...ehhez mozogni kéne. A mozgás mint olyan pedig a nagy amerikanizálódás hevében nálunk is kezd kikopni a divatbol.
Fuhh, mi mindent hordok össze. Szóval a gond nem csak a bürokráciával van, hanem az egész társadalom hozzáállásával. Azt pedig nagyon nehéz, ha nem lehetetlen belátható időn belül megváltoztatni.
Szerintem
Ennyire nem kellene
Ennyire nem kellene összekötni a közlekedési eszközt a rádiózással. Túlságosan előítéletes... én a bringámon hallgatom AZT a rádiót, AZT a reggeli műsort. Akkor én is bunkó vagyok? vagy csak félbunkó? tény, hogy sokan hallgatják őket és autóban ülnek és bunkók, de legalább ugyanannyivan vannak, akik bunkók, autóban ülnek és csak azt hallani ki, hogy tücc-tüccc-tüccc...
najó, mostanában azon nyűglődök, hogy nem halad a kocsisor... dehát ilyen, ha az ember autóba kényszerül... mert az állapotomban még mindig jobb, mint békázni (éljen az akadálymentesített tömegközlekedés)...
Bice-Boci
----------
...akrat icob, icoB
3:-O
RABIC - LE AZ ÚTRA!
A társadalom
A társadalom hozzáállását simán lehetne változtatni! Főleg, ha tényleg egy ilyen egyénnek is előnyös dologról van szó, mint a bicajra váltás autóról (akármiről).
Példa: Pár tíz éve még sikk volt nercbundában járni, a sztárokon is ilyen volt, ez jelentette a királyságot. Mostanában kit látsz ilyenben? Azért mert megértették a néppel, hogy az vérgáz. (ezt a példát különben Varró László - MOL vezető közgazdász - fenntarthatóságról tartott előadásán hallottam)
Az autó elterjedése előtt, a 40-es években 60-80 százalékos volt a biciklisek aránya (ez nyugati adat), csak aztán jött az autódömping reklámokkal, utakkal, meg hogy ez egy a nagy technikai előrelépés, stb. stb. Persze, hogy megváltozott az emberek gondolkodásmódja.
Na ezzel kéne szembemenni ugyanúgy reklámmal (PR, kommunikáció, informálás, hívhatjuk akárhogy..) + infrastruktúra, és meglátod milyen bicikliskultúra alakulna ki itt is.
Először a városvezetésnek kell lépnie, nem a nagytöbbségnek!
Azt aztán leshetjük,
Azt aztán leshetjük, amikor a várvez lép.
épp arról van szó, hogy nem teszi.(kükü vázolta fentiekben hogyan, s miért)
a nagytöbbség várt, jó kutyus módjára, de néha a jókutyának is gatyaszaggató hangulata van, mikor szavakat kap érdemi étek helyett. vagy tévedek?
alla cool (criticalmass.hu/lakat)
"Úgy kell csinálni, mint a kapálást,
egyenletes tempóban:
bebiciklizni a városba."(KK)
Akko' állítólag nem izzadsz mög...
csak ha a csinovnyikok hablatyolását hallgatod...
mégis azt várják, hogy te kérj elnézést.
Civil nyomás és
Civil nyomás és érdekképviselet persze hogy kell! (Ahogy szerintem ez itt kiválóan működik is szerencsére.) De innen már a városvezetésen (lenne) a sor, hogy cselekedjen, és nem kell arra várniuk, hogy mindenki magától átüljön az autóból bicóra és spontán biciklisávok jöjjenek létre, hanem ezt a folyamatot épp hogy a nekik, a városvezetésnek kéne indukálniuk!!
Mert akárhogy is nézzük, Budapesten 50ezer ember nem a nagytöbbség..
Annak az 50ezernek viszont tényleg a sarkára (hátsókerekére;) kell állnia, ha nem megy szépszóval és érvekkel.
Kükü, amikor múltkor
Kükü, amikor múltkor élőben, pár szóban vázoltad, mi van, már az is nagyon durva volt. Így meg már szinte kilátástalan... (lenne, ha feladnánk!)
Szóval most kell igazán erősnek lennünk! Egyrészt, hogy ne veszítse el a hitét a társaság, másrészt, hogy elkerüljük a túl radikális, és ennél fogva kontraproduktív megmozdulásokat!
Egyébként én sem látok más megoldást, mint a legnagyobb fejesek megkeresését.
Most pl. az jutott eszembe, hogy egy nyílt levéllel meg lehetne keresni Sólyom Lászlót, hogy nyíltan álljon ki mellettünk, és a céljainkért. Persze ez is csak szimbolikus lenne, mint az ő hatalma, de talán egy újabb lépéssel közelebb lennénk. És azért az sem hátrány, ha ennek kapcsán is bekerülünk a híradóba; ha beszélnek az ügyünkről!
És jó ötlet a demo is! Én pedig a magam részéről továbbra is arra megyek munkába minden nap!
Minden elismerésem azoké, akik nap mint nap aktívan lobbiznak az ügyünkért, élen az MK-val! Köszönet érte!
dobákpeti
"Get up, stand up! Stand up for your right!"
petiBlog
Jó, hogy olvastalak
Jó, hogy olvastalak dobákpeti, mielőtt sírásra görbült vón a szám...azért többeteknél megcsillan a fanatikus szikra, szerencsére, és ez bizalommal tölt el, meg az, hogy megyek A'damba nem soká és ott megmerítkezhetek a bicajos kultura kánaánjában, az ám!
jó kis másodállássá fajult sokunknak a CM, de a civil kezdeményezésekhez következetesség, kitartás és kedv kell.ez van.nem adjuk fel, ha kell, az idegeiken fogunk D&B-elni napestig.
alla cool (criticalmass.hu/lakat)
"Úgy kell csinálni, mint a kapálást,
egyenletes tempóban:
bebiciklizni a városba."(KK)
Akko' állítólag nem izzadsz mög...
ja, attól nem, csak a csinovnyikokkal vívott harcban!!!
Mi lenne, ha egy hosszabb,
Mi lenne, ha egy hosszabb, több napos dolgot produkálnánk? Sátrak (pavilonok) a főbb metróállomásokon, egész városban szórólapozás stb. Intenzíven pl. egy hétig...
Az "átlagember", az "adófizető" "választópolgár" ugyanis semmit nem tud a dolgokról!
Kampány kell! Szerintem...
-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-
Bringatárolót a Nyugatiba!
Kellene szerezni pár
Kellene szerezni pár méter, téglaszínû padlószônyeget, aminek a bal oldalán, egy tíz cm-es csíkot sárgára festünk.
Ha akarjuk leterítjük és azon üldögélve nézzük végig a kivetítést. A következô pontba kerekezve pedig lehet belôle transzparens. Semmi szöveg, csak egy bicaj-szimbólum.
Feltekerhetô-hordozható kerékpárút. Hülyeség?
Szerintem nagyon jó az
Szerintem nagyon jó az 5let. Támogatnám :)
Aha! Mint a kerekeskút,
Aha!
Mint a kerekeskút, ugye?
Azt is oda gurítom, ahol öntözni akarok.
;-)
- - - - -
Következő járat indulása: június 8.
www.6efutas.hu
Meg kellene bringáztatni a
Meg kellene bringáztatni a városházát.
Kükü, írjatok egy listát azoknak a neveivel, akikkel valaha is beszélgettetek az ügyrôl, akik továbbküldtek, a mutogatósokról és egyenként, személyesen hívjuk meg ôket egy kellemes, szombat délelôtti (kedd délutáni, kômindegy) kerékpározásra. Jöjjenek velünk, a kiskörútra, Bármerre. Bicajt, sisakot tudunk kölcsönözni, szerintem.
Mindezt úgy, hogy folyamatos kommunikációval, azaz:
1., lépés: Kükü kiad egy közleményt, a fent leírtak egy tömörebb változatával, azzal a kifutással, hogy képtelenek vagyunk meggyôzni a városvezetést, tehát ôket: XY, XY, XY, XY elhívjuk egy közös kerékpározásra.
2., lépés XY egészségügyi okokra hivatkozva hárította a meghívást, XY bokros teendôire hivatkozva visszalépett, stb... Emiatt az érintettektôl új idôpontot kérünk, hogy nekik mikor lenne alkalmas.
3., XY, XY, és XY urak nem tudtak érdemi idôpontról nyilatkozni...
Tehát a lényeg egy "szoft-zaklatás", ami mégis ér, mert nem akarunk senkit megalázni, kényelmetlen helyzetbe hozni, csak azt, hogy ezek a vezetôk saját bôrükön tapasztalják meg a helyzetet és egy városligeti pléden, nyakkendôiktôl megszabadulva elmondhassák, hogy miért ez a fékezés, mi motiválja ôket a csapdaépítésben.
Ha ezt folymatosan kommunikáljuk, lehet belôle az index-en egy "dosszié", ahogy a combino-ügyet is kezelték, stb.
A gyakorlat azt mutatja, hogy "adjuk meg nekik, csak hagyjanak már végre békén" -re lehet építeni, empátiára, józan észre nem, mert azt kiviszi a Passat a kondícionált levegôvel együtt az utastérbôl.
Ááá! Megelőztél! Pedig
Ááá! Megelőztél! Pedig vmi hasonló már az én fejemben is körvonalazódott. :)
Igen! Bicikliztessük meg a politikusokat! De most ne lezárt útvonalon jöjjenek velünk, hanem ott, ahol mi nap mint nap kerülgetjük a dugóban veszteglő szolgálati személygépkocsijaikat! Vagy ahol életveszélyben vagyunk, mert épp nincs dugó, és ezért 70-80-nal száguldoznak el mellettünk.
Szóval ez valóban lehetne egy médiakompatibilis esemény. Már látom magam előtt, ahogy megy a politikus bringán, előtte utána teker egy-két sötétöltönyös bádigárd...
dobákpeti
"Get up, stand up! Stand up for your right!"
petiBlog
nem rossz az
nem rossz az ötlet!
http://criticalmass.hu/lakat
Astoria - Fővám tér
Astoria - Fővám tér naponta kétszer. Tegnap este a kálvin téren áthaladva 6-an jöttek szembe. Amikor már annyian leszünk, hogy a teljes külső sávot ellepjük, akkor lesz a jó.
Egy guriga szürke szőnyegpadló, a két szélén 10-10 centi sárga csík, a közepén bringa piktogramm. Grafit akkora vagy, hogy nem férsz rá a monitoromra :)
Autómentes Nap = Autómentes belváros.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Nyélen rakjad, Ne a járdán!
________________________
Pár perces hír: Demszky
Pár perces hír:
Demszky Gábor titkársága jelezte László Jánosnak, az MK elnökének hogy a főpolgármester tárgyalni szeretne vele. Kedden találkoznak.
Tudom hogy nem vág
Tudom hogy nem vág témába, de az egyik vetítőn lemehetne egy film a lakatolásról is... mi épp dolgozunk egyen. A lényeg a figyelemfelhívás, elrettentés lenne. Egyre több a bringás, ez jó, de bizony a lopások száma is nő. Sokan még mindig hisznek a sodronyzárban, vagy a forgalmas helyekben (áá, ott úgysem lopják el). Ez is az ő érdekük, ahogy a körúti bringasáv is:) Muszáj felnyitni még sokak szemét, avagy a sodronyzárhoz elég a nyuszisollóóóó
ha kész lesz,
ha kész lesz, benevezhetjük a filmet jaja!
http://criticalmass.hu/lakat
Ma a bringaboltban előttem
Ma a bringaboltban előttem nzegettek lakatot, és egy spirálzárasra esett a választása az illetőnek.
Ilyenkor ki mit tenne? Mint egy vevő beszólni neki, hogy az úgy hülyeség, felejtse el az eladó szempontjából pofátlanság. Ismerőst és ismeretlent is szó nélkül elküldök melegebb éghajlatra, de boltban nem mertem.
---
Bringasávot a Nagykörútra!
Bocsánat, ne haragudjon, de
Bocsánat, ne haragudjon, de ha megengedi, ehelyett inkább a lánc-lakat-lánc vagy u-lakat megoldást ajánlanám. A sodronyzár gyorsan elvágható, akármennyire is csak egy percre ugrott be, satöbbi satöbbi.
Ja, de én se merek nagyon szólni. :)
Biciklis lányokat a vázamra!
üdv adamekp
én meg szólok. sőt az
én meg szólok. sőt az ismeretlennek is aki előttem laktol iylennel.
tegnap a luongóban az eladó épp lebeszélte a sodronyról a potenciális vevőt...
http://criticalmass.hu/lakat
én pár hete épp náluk
én pár hete épp náluk beszéltem rá valakit egy erősebb abusra az elsőre kinézett gagyi sodrony helyett. mondjuk a legegyszerűbb lenne a silány vackokat egyáltalán nem is árusítani...
No ez egy korrekt
No ez egy korrekt ősszefoglaló volt. Köszönjük végre!
Szerintem is nyilvánosságra kell hozni névvel és beosztással együtt az eddigi hárítók névsorát. Majd meglátjuk mit lépnek rá. A közös bringázás is jó ötlet (bár volt már ilyen), csak lépésről lépésre közvetíteni kell majd a potentátok reakcióit. Ha pedig a nagy szusszanásaik között adja Isten kiszalad a szájukon egy-egy igéret, ott az út szélén, azonnal papírra kell írattatni velük.
Érdemes lenne elhívni még a nagy közművéllalatok vezetőit is, hisz nemegygszer épp ők tesznek keresztbe leginkább - legalábbis az önkormányzatok mosakodásai szerint.
nem fenyegetődzős
nem fenyegetődzős név-cím kirakós dolgok kellenek, az komolytalan, és nem ránk vallana. azzal semmire nem megyünk
grafit mobil bicikliútját ráterítehtnénk a dugóban álló autósokra:)
vagy mégjobb: ahogy óriás zászlókat szoktak a meccseken a közönség felett, úgy vihetnénk végig egy iylet vagy a duguló kocsisor fölött tartva, vagy a parkolókocsisor fölött. lehetne ez a grafit féle biciliút, de rá is rajzolhatnánk az összes rajta elférő bringást! 1 autó= min. 4 bicikli!
http://criticalmass.hu/lakat
Akkor viszont lepedőből
Akkor viszont lepedőből kéne mert a padlószőnyeg túl nehéz. a lepedő olyan lenne mint 1 zászló, csak vízszintesen, ha az origo vagy az index nyomna egy fotót egy erkélyről, az jól nézne ki :)
~~~~~~~~~~~~~~
"Critical mass
I pray"
(Psyclon Nine - Clinic)
ja, igen, ezt elfelejtettem!
ja, igen, ezt elfelejtettem! de szerintem ez nagyon látványos lenne, de egyben nagyon figyelemfelkeltő, és nagyon kajálna minket ezzel a média szerintem. összehangolt akciók a kiskörúton...hhhmmmmmmm
csak néznének, ahogy kigöngyölnénk, és hirtelen mégis ott lnne egy bicikliút, ami eltakarná a kociskat, jééé van hely...de még mennyi!
http://criticalmass.hu/lakat
Pirosnál álló autók elé
Pirosnál álló autók elé egyemberes-kétkezes táblákból összemozaikozható óriásplakát?
Asszem tavaly nyáron reklámoztak valami túrórudit így a Mokka térnél.
Amint piros, kiszaladás-összerakás, amíg piros, feltartás, sárgulásnál futás a járdára.
- - - - -
Következő járat indulása: június 8.
www.6efutas.hu
az de rossz, de szeintem a
az de rossz, de szeintem a felfelé mutatós lepedős- hova fér a bicikliutas még viccesebb és nagyobbat durrant. nem az autósok ellen vagyunk, nem őket kell meggyőzni akik a pirosnál állnak most éppen (közvetetten őket is)
http://criticalmass.hu/lakat
"Olyan szinten nem épült
"Olyan szinten nem épült be a kerékpáros közlekedés alternatívája a városfejlesztésbe, hogy gyakorlatilag a több éve létező kerékpárúthálózati tervben is érintett utak, hidak 20-50 évre szóló átépítésénél is elfeledkeznek róla. Szó szerint. Olyan helyeken is, ahová már elméletben betervezték."
Ennyire új ez nekik? _Tényleg meg kell várni, amíg kihal ez a generáció??
Pedig ezeknek teljesen autómatikusan kellene működniük...
Ma néztem meg éppen a Szentendrei HÉV vonalát. 4 milliárd FT-ért újították fel, a megállókat is. De biciklitárolót sehová sem tettek. Mibe került volna? Most aztán túrhatják fel az egészet újra, ha sikerül kiharcolni. De így persze sokkal nehezebb az egész, hiszen a legfőbb érv: most újítottuk fel, nincs rá pénz! :(
És ez minden felújításnál így megy. De kinek van ereje ezt mind figyelemmel követni???
Ez valóban elég nagy
Ez valóban elég nagy munka. Ők is ezért hanyagolják.
Sziasztok, nem akarok
Sziasztok, nem akarok elkeseríteni senkit, de ez a kiskőrúti móka már veszett fejsze nyele. Építész vagyok, kb. vágom az engedélyeztetés útvesztőit is, és azt is, hogy ki, milyen szerepet játszik ebben a játékban.
A baj, mint minden környzetvédő/civil móka esetén, az, hogy akkor kezd el a nép akciózni, amikor azok, akik csinálják, túl sokat tettek bele a dologba.
1. Gondoljátok csak el: a tervező beletette minimum fél év munkáját, ti/mi meg kvázi azt mondjátok, hogy kezdje előlről. Szerintettek nem fog akkor is foggal-körömmel küzdeni ez ellen, ha egyébként full környezettudatos ember? Itten az ő megélhetéséről van szó.
2. Az önkormányzatok műszaki osztályai kiadtak egy építési engedélyt, ha ezt most pl. visszavonnák (nem fogják), akkor saját magukat fogják hülyének beállítani, ez gondolom senkit sem lep meg.
Itt nagy nehezen összegyűlt a pénz, megszületett a döntés, itten már senki nem fog semmit leállítani. Az, hogy a bringasáv nem készült el, annak tudható be, hogy a TERVEZÉS ideje alatt, amikor a tényleges döntések megszülettek, senki sem képviselte a bringás érdekeket. Nem feltétlenül a Városházákon, lehet, hogy a tervezirodában, vagy bárhol máshol. A bringautat könnyebb volt lehúzni a szűk keresztmeteszetből, mint egy forgalmi sávot. Ha a Kiskőrúton neadj isten lett volna mindenre pénz, haly akkor is igen szűken van arrafelé. Világos, nem?
Mit tudnuk tenni?
1. Az átadás napján, magyarul, amikor a tévé van, ugyanakkor, ugyanott kell demonstrációt szervezni. A Critical Mass egyik nagy hátránya, hogy semmilyen konkrét üzenete nincs, alig több egy majálisnál. Mint seregszemle, nem rossz dolog, de ha bringautat akarunk, akkor tovább kell lépni. Itt meg kell mutatnunk, hogy ITT és MOST eltoltak valamit. A tévében ne az jöjjön le, hogy megépült egy út, hanem, hogy ROSSZUL épült meg. Ellentétesen a szerkezeti tervvel, például. Sajna, egy-két esetben, például itt is, össze kellene gyűjteni 10 000 embert (ha a téli mókára eljöttek 2000-en, akkor szép időben ez nem irreális), és egy-két esetben el kell rontani a mókát, ez van. Ott és akkor, amikor a hordókat gurítsák át az új hídon, vágják a szalagot, ott, (vagy a közelben) kell lennünk, nekünk, sokan. Amíg csak CM van, addig azt fogják gondolni, hogy ígérgetéssel mindent el lehet intézni. Ha a nagy beszerzésből nagy skandallum lesz (mint a tavalyi Siemens-botrány), háromszor is meg fogják gondolni, mit lépnek.
2. Ennél sokkal, de sokkal fontosabb, hogy azokkal a projektekkel foglalkozzunk, amik most állnak tervezés alatt, vagy még inkább, amiknek a tervezését most kezdik el. A tervezőkkel kell megérttetnünk, hogy a bringautak tervezése elsőrendű szempont. Meg azokkal a döntéshozókkal, akik a tervezőkkel tárgyalnak, ez nem hinném, hogy maga a főpolgármester. Neki nem nagyon van ideje ilyenekkel foglalkozni, ezt meg kell érteni, azon meg mi nem segíthetünk, hogy a Főváros bürokráciája 20 év alatt nem jutott el odáig, hogy a szép álmokból szép, vagy legalábbis élhető valóságot csináljon. Na, szerintem ez a legfontosabb. Nem hinném, hogy olyan nagyon sok útépítés lenne, ahol bringautaról is szó van.
3. Emellett nem szabad elfelejtkeznünk a pozitív visszacsatolásról sem. Legalább olyan fontos, hogy ha valami jól sikerül, akkor tömegesen jelenjünk meg ott is. Dícsérjük, aki megérdemli. Ahogy a dolgok állnak, a közeljövőben ez nem fog túl nagy terhet ránk róni.
De amig ebben a qrwa
De amig ebben a qrwa országban ami szögletes azt gurítják, ami meg kerek azt viszk, nincs sok remény a pozitív változásra. Ha meg mégis kivirul egy-egy sitthalommal elvert palánta, hamar kiderül, hogy egyéni ambiciók mozgatták jobbik irányba a dolgokat - és kamatos kamattal visszaveszik a "támogatók" a támogatásukat...
Na meg honnan tudhatja meg egy átlag júzer, hogy épp most mit terveznek megtervezni? Mire kihirdetik, már késő - mint írod is. A kör bezárult - ha volt is nyitva valaha is...
És egy kis érdekesség: http://totalcar.hu/magazin/velemeny/szellemvas2/
"KGyST 34 sze, 2007-05-23
"KGyST 34 sze, 2007-05-23 19:21"
Jó, akkor most nézzük meg, hogy történik egy országban, ahol az emberek már kiharcolták, hogy figyelembe vegyék őket, amikor átalakítják városukat.
A cél egy kerületi főútvonal átalakítása. A jelenlegi helyzet mindenkinek rossz. 2X1 sáv, forgalmas út, jelentős átmenőforgalommal, de a kerület legfőbb bevásárló utcája is (sűrűn, sorban üzletekkel). A buszok rendszeresen beragadnak a dugóba. A gyalogosok (vásárlók) nem férnek el a keskeny járdákon. Bringázni nincs sok hely, biciklitárolók elvétve vannak.
Első kör: Az önkormányzat megbízást ad egy lakossági érdekvédő, civil szervezetnek, kérdezze meg az embereket, milyen főutcát szeretnének? Mi hiányzik jelenleg? Mit kell előnyben részesíteni? (parkolás? buszok? bringások? gyalogosok? helyben lakók?)
Meghírdetik ezt a "közvélemény kutatást" minden lehetséges fórumon. Több lakossági gyűlést szerveznek, ahol szóban is elmondhatod a véleményed. Csak az nem megy el, akit nem érdekel az egész... Mindez néhány hétig (2-3 hónap). Az összegyűjtött véleményeket összegzik, az egész paksamétát átadják a tervező irodának.
Második kör: A megbízott tervezőiroda készít 2-3 tervet a begyűjtött véleményeket figyelembe véve.
Harmadik kör: Újabb egyeztetés a különböző lakossági érdekcsoportokkal (üzlettulajdonosok, kerületi lakók, stb).
Negyedik kör: Döntés a tervekről.
Eltelhet néhány hónap a kezdet és a tervek megszavazása előtt, de ezek után nagy valószínűséggel senki nem fog tüntetni, amikor elkezdik bontani az aszfaltot, hogy átépítsék az utat.
Na brada, akkor te még nem
Na brada, akkor te még nem látttál lakossági egyeztetést. Én se sokat, de nem is akarok. Itt a megjelenő véleményformálók 99%-a azzal van elfoglalva, hogy milyen drága a tej, vagy a benzin és ilyesmik, egyébként, hogy az utas mókához hozzászóljanak, mindenki egyetlenegy sávot akar nagy zölddel, azzal a megkötéssel, hogy ott csak a saját autója mehessen. A busz meg végképp ne, az menjen egy utcával arrébb, csak a megállóba kanyarodjon egy kicsit ki stb.
Ilyen helyekre sajna nem a legokosabbak, hanem a legnagyobb hőzöngők járnak, ők viszont rendszeresen. Nem akarok politizálni, meg majd kimoderálják, de vö. Kossuth-tériek.
Ha a lakossági fórumot
Ha a lakossági fórumot jól szervezik, van vitavezető, nem azzal megy el az idő, hogy nyugdíjas nénik mesélik el, ami éppen eszükbe jut...
De ha figyelted, az egész közvélemény-kutatással kezdődik. A különböző érdekvédő szervezetek kezdettől meghatározhatják, milyen irányba menjenek el a tervek. Aztán készítenek 2-3 változatot.
Az egész folyamat lényege: nem kényszerítenek rád egy "megoldást", minden érdekképviseleti szervezet nyilvánosan beleszólhat a folyamatba. Nem a képviselő-testület, a hivatalnokok határozzák meg, milyen legyen a kerület főutcája? De nem is egyedül az autóslobbi, vagy akár az üzlettulajdonosok. Keresik a megoldást, együtt. Vitatkoznak, érvelnek.
Aki pedig arra sem veszi a fáradságot, hogy a százszor meghírdetett, saját lakókörnyezetét érintő forumra elmenjen, hogy beleszóljon a döntésbe, az megérdemli, ha nélküle döntenek. És utána már valóban hiába szólna bele...
De itthon nem erről van szó, fényévekre vagyunk ettől!
Speciel erre a lakossági
Speciel erre a lakossági fórumra most kb 2 hete rakták ki a felhívást a mhelyemen (Baross utca).
*CMS*
Melyikre? :) - milyen
Melyikre? :) - milyen ügyben?
Kálvin tér + Kiskörút
Kálvin tér + Kiskörút felújítása
*CMS*
Milyen beleszólásod van
Milyen beleszólásod van akkor, ha már készen állnak a tervek??? ez legfeljebb tájékoztatás - de minek?
hát ezaz *CMS*
hát ezaz
*CMS*
elegem van, hogy a saját
elegem van, hogy a saját megálhetése fontosabb, mint egy város jövője! szarul csinálja, akkor csinálja újra, vagy ne csinálja!
http://criticalmass.hu/lakat
"Építész vagyok, kb.
"Építész vagyok, kb. vágom az engedélyeztetés útvesztőit is, és azt is, hogy ki, milyen szerepet játszik ebben a játékban."
A Zengőre tervezett lokátorhoz teli volt az építőmunkásoknak a zsebe engedélyekkel, amikor kivonultak a terepre. A pénz régen megvolt rá, a terveken is agyaltak gondolom pár hónapig. A lakossági nyomás miatt nem lett az egészből semmi. Egyszerűen, mert az emberek véleményét nem kérdezték meg, mielőtt tervezni kezdtek!!!
Ha valamit nem jól csinálsz, ismételni kell.
1. "saját megálhetése
1. "saját megálhetése fontosabb..." Asszem, mindenkinek a saját megélhetése a legfontosabb, de javíts ki, ha neked nem. Az ilyen, kompromisszumokra képtelen hozzáállás vezet oda, hogy a döntéshozókat rákényszeríted arra, hogy foggal-körömmel védjék a maguk igazát. Aminek itt az eredménye. Voilá.
2. "honnan tudhatja meg ... júzer, hogy .. mit terveznek megtervezni": Hát igen, ez politika, egyrészt, mielőtt szerződést kötnek a tervezésre, megsavazzák, másrészt ha már annyit nak a Demszkyvel, meg is kérdezhetik. Ezzel az erővel fel lehet tenni azt a kérdést is, hogy MOST honnan tudták meg, hisz az építési engedélyt nem hinném, hogy elküldték bármilyen bringás szervezetnek.
3. A Zengőt felhozni példának azért rossz ötlet, mert megmutatja, hogyan lehet egy jobb kompromisszumból egy rosszat csinálni, kb. idáig jutott el a magyar civil civilizáció. Most a Zengő helyett a lokátor a Tubesen, kb. Pécs kellős közepén fog felépülni, pár tízezerrel több embert zavarva. Kool. Ugyanezek az emberek tizenöt évvel ezelőtt a jugó polgárháború idején még tapsoltak, ha magyar vadászgépet láttek arraflé, gyorsan kopik a memóriájuk. Jó lenne, ha megértenéd lokátor lesz, a Zengő volt az optimális megoldás, amit most egy kis médiavisszhangért feladtak. Ennél csak rosszabb megoldás jöhet: egy lokátor Pécs közepén, vagy kettő, de mit fogsz szólni, ha azt fogják mondani, hogy a mondjuk, tízmilliárdos pluszköltséget a bringautakra fordított pénzből fogják elvenni (ha lesz ennyi a büdzsé?). De a Zengő nem ide tartozik.
"Most a Zengő helyett a
"Most a Zengő helyett a lokátor a Tubesen, kb. Pécs kellős közepén fog felépülni, pár tízezerrel több embert zavarva. Kool."
Gondolod, hogy negyvenezer ember, aki a lokátorra NEM-mel szavazott, ezt szó nélkül végignézi? Köthetünk fogadást...
Az a baj, hogy megterveznek,
Az a baj, hogy megterveznek, leengedélyeznek valamit úgy, hogy a civil érdekképviseletek bevonása kimarad. Utána meg vagy belepréselnek egy szar megoldást (Bajcsy) vagy széttárják a kezüket, hogy evvan, miközben előtte azzal hárítanak, hogy majd szólnak, ha elértek odáig.
Így nem lehet semmit se előre mozdítani. Egy-két nagyobb alkalommal hülyét kell csinálni az illetékes szervekből, majd megtanulják.
---
Bringasávot a Nagykörútra!
Az az igazi baj, hogy te
Az az igazi baj, hogy te elvárod, hogy mondjuk a tervező odamenjen hozzád, és kvázi megkérjen, hogy tegyél neki keresztbe. Na ez az, amit ő soha nem fog megtenni, a civil érdekképviselet azért civil, mert nem szakértő, ergo nem is hivatal, nem is fognak odamenni hozzá. Van elég dolguk így is.
Sajna, nekünk kell a döntéshozóhoz odamenni, és rávenni őt, nem labaszólag, hogy jót csináljon. IDŐBEN, amikor ennek még nincsenek pluszköltségei. És ha egyszer rávetted, majd a végén megdícséred, akkor ő lesz a legbüszkébb, hogy milyen jót tervezett, és milyen környzettudatos, és legközelebb ő fog ezért kiállni. Ennyi, és nem több.
A tervezők egyre profibbak.
A tervezők egyre profibbak. Nem kaptak megrendelést. Az egyeztetés a hivatal dolga lett volna, erre megállapodás született már több mint egy éve. A dolog felső szinten elhanyagolva lett, ezt megérezve valahol lejjebb elszabotálva, jó esetben elfelejtve.
Azt kellene megpróbálni,
Azt kellene megpróbálni, hogy a tervezőt kinyomozni (nem titok), és felajánlani neki a megépülő bringaúttal kapcsolatos konzultációt, ilyennel a Bringaút Közhasznú Egyesület minimum foglalkozik. Ez jó lenne mindenkinek, mert az ilyen turpizság kiderül a tervezés elején, ha meg betervezik, akkor sem árt vezetni a tervező kis kacsóját, lásd Andrássy út.
A visszacsatolást célszerű a legrövidebb úton megadni. Persze, ez nektek egy rakás pluszmunka, én meg más f*szával verem a csalánt, ezt elismerem.
Ezek az építőipari szakmák eléggé autó-orientáltak, nem nagyon tudnak ők bringásfejjel gondolkodni, nem baj, ha első kézből kapják az igényeket és a szempontokat.
Sajnos már priuszunk van. A
Sajnos már priuszunk van. A Bajcsynál a Főmtervből a főváros háta mögött kértük ki az előzetes terveket. Volt is balhé a hivatalban, városházán, mindenhol. Gondolom ki is van adva, hogy tilos. Ezt újra nem merjük megtenni, mert ha kitudódik, jogos a balhé. A megrendelők nem mi vagyunk. Egyébként egyre több a reformer, sőt bringás a tervező irodákban és a BME-n.
Hát, pedig ezt kellene
Hát, pedig ezt kellene erőltetni, és adott esetben így-úgy megoldani, pl. betekintést kérni a fővárostól a tervekbe, vagy ilyen bújtatott, konzultációnak álcázott konzultációkkal rápillantani.
NB. az, hogy "elcsórod" a terveket, meg hogy szóban konzultálsz a tervezővel, az nem ugyanaz. Szvsz. ez a mi legfontosabb fegyverünk, erről nem kellene lemondani. Tudjon róla a főváros, oké, nem ezzel van a problem. Te is adófizető vagy, a Te pénzedből megy a móka.
Erről én nem mondanék le. Egyébként ha belegondolsz, ez a leghatékonyabb módja az egésznek, itt még meg lehet a dolgot úgy csinálni, hogy ne legyenek vesztesek: nyerjen a főváros is, a tervező is, meg mi is. És akkor mindenki a sajátjának érzi az egészet.
Mennyi szabadidőd van? I
Mennyi szabadidőd van?
I want you CM army! :)
Erre van.
Erre van.
Még egy, és ez talán
Még egy, és ez talán lehet érdekes:
Nagyon szokott morogni mindenki, ha ellenőrizhetetlenül kerülnek ki tervek olyan dologról, ami még terveződik/épül. Megkaphatja a konkurencia, lemásolhatja az akármelyik ellenérdekelt fél, és másnap kiplakátolhatja vele a fél várost. Mindenki bele akar szólni. Szerzői jogok vannak.
Emlékszem, egyszer, pár éve, jóindulatból, egy épülő ház terveit odaadtam egy szomszédnak, addig is csendben marad, amíg nézegeti, a kivitelező teljesen ledobta az ékszíjat (helyi dialektusban, persze, a láncot), hogy most ott fog a szomszéd az építkezés végéig méricskélni, és ha talál egy centi eltérést, azonnal felnyom az önkormányzatnál. Most, pár év tapasztalattal, megértem.
Hogy világossá tegyem, kicsit olyan ez, mint egy egyébként tisztességesen működő cég könyvelését elhagyni valahol.
De ez nem ugyanaz, mint betekinteni és konzultálni a tervekről. Ha meg nagyon pattognak, oda lehet dörgölni az orruk alá, biztos lehúzták a bringautat, mint a legutóbb a Kiskőrúton.
KGyST! Na de akkor mi a
KGyST!
Na de akkor mi a megoldás, ha az elfogadásáig minden terv titkos?
Kinek van joga legalább belepillantani a folyamat épp aktuális állásába? Helyi lakónak? Szervezetnek?
A tervek szerzői jogaira való hivatkozás nem írhatja felül a kontrollálhatóságot! Pláne, ha az eddigi beruházások után nemegyszer kiderült, hogy az igéretek hazug korteskedések voltak csupán. Mivel nincs semmi garanciája az adott hivatali szónak, radikális nyilvánosságot kell teremteni.
Szerzői jog témában azt
Szerzői jog témában azt hiszem, itt lesz valami tévedés. A terv tudomásom szerint a megrendelő tulajdona, nem a tervezőé, úgyhogy a szerzői jog itt nem játszik semmit...
Pont ez a lényeg, más a
Pont ez a lényeg, más a tervet elvinni, és más belepillantani. Azt magyarázom, hogy az nem gáz, ha te belenézel, de az gáz, ha elviszed.
A terv a tervező tulajdona minden esetben, a megrendelő ehhez EGYSZERI felhasználási jogot kap, semmi mást. Egy ház tervét ha egyszer rendeled meg, csak egyszer van jogod megépíteni a házat, és pl. a tervet hozzájárulás nélkül nem is sokszorosíthatod, nem is publikálhatod, stb.
Azért ez nem teljesen igaz:
Azért ez nem teljesen igaz: ma a fővárosnál KÖTELEZŐ a Magyar kerékpárosklubot ELEJÉTŐL bevonni egyeztetésre a tervezésbnél minden, kerékpározást éríntő fejlesztése! ha szólnak, ott is vagyunk. Egy rakás társunk, akik értenek a szakmához, vesznek részt ebben a munkában. De tény, hogy annak nincs komoly szankciója, ha mégsem értesítenek. Mint most a Kiskörútnál. Mi szankcionálunk most éppen...
A Margit hídnál más a helyzet, folyamatosan kapjuk a terveket, most várom éppen a módosítottat, mondjuk már arról is tudom, hogy számunkra elfogadhatatlan! A napokban számlálunk a hídon forgalmat (megint a BME segítségével), hogy legyenek erős érveink!
László János
Gondolom pont azert hagyjak
Gondolom pont azert hagyjak ki a tervekbol a kerekpar szot, hogy ne kelljen bevonni a klubot. Ugyes.
__________________________________________________
- PERILLUSTRIS - http://kep.tar.hu/perillustris -
> Az úton parkolni luxus! Kerékpársávot a körútra!
KGyST! Valószínűleg
KGyST!
Valószínűleg teljesen igazad lenne, ha mondjuk azt jelentenénk be éppen hogy mi vagyunk a csatornázási művek és most jut eszünkbe hogy mégse úgy hanem mi is.
De itt nem erről van szó! Ha jól értem, az MK évek óta követte a dolgot és benne volt, aztán egyszercsak titokban, fű alatt kitörölték a bringasávot a tervekről.
Miközben mindenhol azzal villognak hogy ők sok-sok bringautat építenek, meg forgalmat csökkentenek a belvárosban.
---
Ez a zén oldalam
Itten az a baj, hogy én meg
Itten az a baj, hogy én meg úgy látom, hogy a legnagyobb konkrétum, amit felhoztak, a közlekedési KONCEPCIÓ, ami minden, csak nem jogszabály. Azt kell megérteni, hogy a Kiskőrúton nagyon kevés a hely, ott egyszerűen nem fér el a megálmodott sávszám. Namost akkor mit hagyjanak el, jön a kérdés. És azt hagyják el, ami ott és akkor nincsen képviselve, és később ehhez tartják magukat. A akkor lemaradunk, akkor elment a vonat. Ennyi.
Egyébként, az MK részére a következő tárgyalási silabuszt ajánlom: ne foglalkozzanak a távolba révedő, nagyívű koncepciókkal, kérdezzék meg, mi lesz az idén, esetleg jövőre. Másról egyszerűen értelmetlen tárgyalni. Ha semmi, akkor azt kell mondani, hogy nem akarnak bringautat építeni, lehet menni tüntetni, miegymás.
Sajnos az aktuális évre
Sajnos az aktuális évre betervezett felújításokból is véletlen kimaradt jónéhány esetben a bringasáv. Lásd Bécsi út. Végig benne volt, majd az utolsó utáni pillanatban elfelejtették.
---
Bringasávot a Nagykörútra!
ez a tipikus "nem fér be"
ez a tipikus "nem fér be" hozzállás...de, ha van rá akart,akkor minden elfér!csak nálunk alegegyszerűbet csinálják, felfestenek egy csíkot, oszt jónapot. igen, arrébb kell tenni két kocsit, és három padkát! de ez nem oylan nagy dolog!
http://criticalmass.hu/lakat
1. Hát akkor kedves aron,
1. Hát akkor kedves aron, még nem kerültél komoly döntések elé az életben, irígyellek. Nem, a Kiskőrútra sem fér oda az a kétszer három vagy négy autósáv, ami mondjuk az akadálymaentes közlekedéshez kell+a villamos+a bringasáv+parkolósáv+zöldsáv+kutyafuttató. Valamit el kell venni. Ha Te, vagy más nem megy oda, és mondja azt, hogy vegyünk el egy autósávot, akkor sajna a bringát fogják elvenni. Meg is tették.
2. Ha a Bécsi útról lebűvölték a sávot akkor oda kell menni az átadáskor, és ott kell emelgetni a bringákat, satöbbi.
Már rég mondjuk, hogy a
Már rég mondjuk, hogy a parkolósávnak szevasz szerintünk, mert luxus. Zöldsáv + kutyafuttató nem volt eddig sem.
*CMS*
1.) Érdekes módon az
1.)
Érdekes módon az újpesti felső rakparton le tudták tenni a parkoló kocsikat az alsó rakpartra, és a helyére oda siekrült bűvölni egy jó széles bringautat, sőt, még a csatornalefolyók is beljebb kerültek... a szent istván körúton lett egy buszsáv a parkolók sáv helyén, az autóút kisebb mértékű összeébbnyomásával. egyik esetben sem történt tragédia. a kiskörúton is meg lejet oldani a dolgot a parkolósáv megszüntetésével, és igényes kialakítással. ahol gondolkodni kéne, az a károly körút, de ott is összeébb nyomható egy kicsivel az a két autósáv, és talán egy padkányival a járda. egyiknek sem okoz semmiylen kárt, az egyirányú bringasáv meg nem foglal sok helyet igazán. igen, el kell venni. és nem is annyira nagy dolog ez!
2.) menjünk!
http://criticalmass.hu/lakat
"Nem, a Kiskőrútra sem
"Nem, a Kiskőrútra sem fér oda az a kétszer három vagy négy autósáv, ami mondjuk az akadálymaentes közlekedéshez kell"
Miért kellene a Kiskörútra városi autópálya? Az a belváros szíve! 15 perc alatt eljutsz gyalog a Duna partról a Deák térre (ez csak azt szemléltetendő, hogy mennyire kis területről van szó). Amúgy, ha nem vagyunk radikálisak, sőt, ha nagyon elnézőek vagyunk, a Kiskörúton elsősorban az autókra kell gondolni a tervek készítésekor. Fenn kell tartani nekik irányonként 1-1 sávot. A többi terület pedig szabadon felhasználható. Ez a normális, rendes, nem radikális, 21. századi tervezői szemlélet. Már ha Budapestből valaha is élhető várost szeretnénk.
Még egy: ki kell -jobban-
Még egy: ki kell -jobban- használnunk azt, hogy mi bárhol meg tudunk jelenni 1-2 ezren, ennyi bringás az kb. kétszer ennyi gyalogos tüntetőnek látszik. Bármilyen médiaeseményhez oda tudunk menni, és mi leszünk a többség. A magyar (budapesti) bringás társadalomnak egy előnye van ebben az országban: szervezett, nagy tömeg. Ez idági EGYÁLTALÁN nem volt kihasználva. Ha abban a zergeb*szó hidegben a Millitől a Szabadság térig decemberben el tudott tekerni kétezer ember, akkor tavasszal, nyáron bárhol meg tud jelenni kétszer ennyi. Oda kell menni, ahol amúgy is bekerülnek a tömegtájékoztatásba, és el kell venni ezeknek az embereknek a kedvét az öntömjénezéstől.
Az EGYÁLTALÁN azért
Az EGYÁLTALÁN azért erős. De azért abban biztos lehetsz, hogy egy bringasáv nélküli kiskörút átadásánál ott leszünk. Addig meg nem adjuk fel, mert már van példa olyan esetre is, hogy aszfaltkaparás közben módosították a terveket.
Én azt gondolom, hogy az
Én azt gondolom, hogy az átlag rádiónéző és tévéhallgató a CM-et egy piknikként appercipiálja, elég általános célkitűzésekkel, erre vonatkozik az EGYÁLTALÁN. A Kiskőrút átadásánál én is ott leszek.
Felkapom a fejem az ilyen hírekre, de most hirtelen nem jut eszembe olyan, hogy egy konkrét útvonallal kapcsolatban nyilvánult volna meg a bringás közösség pro vagy kontra (Ti biztos fogtok ilyet tudni.)
Szegeny Zerge, nem lennek a
Szegeny Zerge, nem lennek a helyeben... :)
__________________________________________________
- PERILLUSTRIS - http://kep.tar.hu/perillustris -
> Az úton parkolni luxus! Kerékpársávot a körútra!
Nem teljesen így van. Elvi
Nem teljesen így van. Elvi szinten döntés született a bringaútról. Aztán valaki elfelejtette. Persze mi közben arra vártunk, hogy ahogy megállapodtunk, jön a terv, amit véleményezünk. Ez már úgy ahogy működött. De mivel valaki a bringautat elfelejtette az irodától megrendelni, nem is lett benne, ezért nem is jutottak odáig, hogy ráhívjanak a műszaki rajzra.
Most a mi részünkről valóban a politikai felelősség róható fel, de még van egy hajszál, a politikai döntés. Ez jövő héten eldől. A helyzet az, hogy a metrókaszát terhelné az újabb költség, ami sajnos megintcsak érzékeny terület. Aztán amint írtam is, demonstrálunk, akkor is ha tudjuk hogy már buktuk, épp azért amit mondtál. Sőt, akár az átadásnál is, de most mindenképp, mert az majd valamikor 1-2 év múlva lesz.
A nagy CM valóban nem alkalmas a direkt tüntetésre, elég végignézni a résztvevőkön. Ők csak biciklizni szeretnének. A kemény magunk, aki ráérzett az érdekérvényesítésre, és tűzön vízen át kiáll az ügyért nagyjából 2-3000 ember. Rájuk számíthatunk.
Ugyanakkor fontos, hogy a lényeg a bringázók számának növekedése, mert amíg nem leszünk sokan (már kezdünk:), addig mindig csak a kiszorítósdiban reménykedhetünk, amiben nem mi vagyunk hazai pályán, nem nálunk van a pénz és az aszfaltozógép. A mi hazai pályánk az egyre több biciklista mögötti egyre nagyobb szavazóerő.
Ja, és nagyon nehéz egyébként addig pozitív visszajelzést adni, amíg nem érzed a visszavonhatatlan elkötelezettséget.
1. Nem a Ti felelősségetek
1. Nem a Ti felelősségetek ez, mert ebben a kuplerájban a jóisten sem igazodik ki.
Ezért írom, hogy a tervezőre kell mindenképpen ránézni, amit ő kiad, azért ő büntetőjogi felelősséget vállal, emiatt foggal-körömmel fog ragaszkodni annak a betarttatásához- ha van rajta bringaút, akkor azzal együtt, ha nincs, akkor azzal együtt. Utána a kivitelezők is szeretnek eltérni, ha nem akartok legközelebb még egy zsákutcába bemenni, akkor a kivitelezésre is ránéztek/ránézünk párszor, láttam már olyat, hogy a tervező megtervezett valamit, a kivitelező meg megépített valami egészen mást, oszt addig pattogott, míg aláíratta a tervezővel, hogy ő tervezte ilyenre.
2. Szerintem a 2-3000-es adat az kissé alábecsül, ez kb a téli létszám, márpedig nagyon sok, elkötelezett ember télen elpakol, meg egyszerűen nincs téli cucca.
3. Pozitív visszajelzést azért kell a legelső pillanatban is adni, mert a szivarnak dagadni fog a melle a büszkeségtől, hogy ő milyen felvilágosult ember, és jóleső érzés lesz a bringautakra gondolnia. Te meg ezzel megmutatod, hogy milyen együttműködőkész vagy. Szociálpszichológia.
Próbáltuk. Kókánál
Próbáltuk. Kókánál működött, Demszkynél nem annyira.
A különbség a kettő között nem a politikus, hanem a háttér. A GKM-ben ott a miniszteri biztosunk, aki napi szinten őrzi a lángot. A fővárosban sajnos nincs ilyen emberünk.
A 2000 fő télen "Kossuth téri szorzóval" volt... :)
1000-1200-an lehettünk.
Érdekes, Demszky már majd'
Érdekes, Demszky már majd' 20 éve őrzi a lángot :(
Ha ez a helyzet, akkor
Ha ez a helyzet, akkor érjük el hogy legyen a főpolg. hivatalban is egy biciklis ember!!!
---
Ez a zén oldalam
Illetve hát Tőkés Balázs
Illetve hát Tőkés Balázs ott van nem?
Ő nem "őrzi a lángot"???
---
Ez a zén oldalam
a tisztánlátás
a tisztánlátás kedvéért: Kiskörút témában a kezdetektől szólunk, írunk javaslatokat! De ennél sokkal fontosabb: A "Budapest Szíve" program, ami a testület által elfogadott városfejlesztési irány, tartalmazta a Kiskörút forgalomcsillapítását, és a kerékpárutat. Az e programért felelős Ikvai Szabó Imre SEM tudott két nappal ezelőttig arról, hogy ez kimaradt!!! ÉN MONDTAM MEG NEKI!!! Ez nem vicc. Június 6-án vele is találkozom. A hivatal mintha - finoman szólva - nem egyeztetne.Persze velünk se, de az egyetlen, kerékpárért felelős ügyintézővel sem ebben a témában.
László János
Nagyon hiányzik a
Nagyon hiányzik a kerékpárút a Budafoki Leányka úti felüljárón is, 2 éve újították fel. Ezzel gyakorlatilag elvágták Budafokot a belváros irányában. Jókora bátorság és erőnlét kell az autók közé bemenni a keskeny, korlátos úton...
Én rendszeresen megyek ott,
Én rendszeresen megyek ott, és nem gáz! Még egyszer se centiztek le ott, busz is nagy ívben kerül, bár volt már párszor, hogy inkább mögöttem mászott fel. Ledudálni sose akartak, 15-25 közti sebességgel mászok fel hangulatfüggő.
Mondjuk egyáltalán nem a tervezőknek köszönhető, hogy jól járható bringával, mert tényleg szűkös, inkább az a jó, hogy itt megértő autósok/buszosok járnak.
Zsoltee
A próféta szóljon
A próféta szóljon belőled. Én azért elég gyámoltalanul simulok a korláthoz, egyszer-kétszer majdnem elkaptam már, egy időben pedig folyton ugyanaz az valami csörrent meg a kerék alatt a visszaúton, cidriztem a defekt miatt. Megnézem azt az aluljárót, de egy kerékpárút lett volna a tuti.
Én ha arra megyek, nem
Én ha arra megyek, nem megyek a felüljáróra, hanem jobbra átmegyek a felüljáró alatt, aztán északnak a sínek mellett bal oldalon, aztán van egy bicajos aluljáró a sínek alatt át a Fehérvári útra.
~~~~~~~~~~~~~~
"Critical mass
I pray"
(Psyclon Nine - Clinic)
a szambol vetted ki a szot.
a szambol vetted ki a szot. bonnie
Befelé én is általában
Befelé én is általában így. Kifelé bonyolultabb lenne egy kicsit a kerülő, viszont abban az irányban harmincas tábla van a felüljárón.
Kösz a tippet, meg fogom
Kösz a tippet, meg fogom keresni azt az aluljárót. Bár a felüljáró gyorsabb. A felújítás idején a síneken jártam át, az macerás volt.
"Sziasztok, nem akarok
"Sziasztok, nem akarok elkeseríteni senkit, de ez a kiskőrúti móka már veszett fejsze nyele. Építész vagyok, kb. vágom az engedélyeztetés útvesztőit is, és azt is, hogy ki, milyen szerepet játszik ebben a játékban."
Ugyan már! Nincs az a terv, ami lakossági nyomásra meg ne változhatna, még a legutolsó pillanatban is! (egyre több a példa rá!)
na, estefelé tekeregtem 2
na, estefelé tekeregtem 2 kört a kiskörúton. de annyira rossz az útminőség, hogy már fájni kezdtek az izületeim a rázkódástól (6-7 bar levegő virsligumikban az nem épp puha lebegés :) )
a kálvin téri építkezés miatti terelés az nagyon gyász. főleg a 20 centis szakadék kereszbe.
na mindegy, egyszercsak vége lesz a rémálomnak, és lesz szép új kiskörutunk, bringasávval! addig nem nyugszunk! :)
egyébként nagyon jó volt látni, hogy minden tizedik, de néha minden ötödik jármű BRINGA volt ott! :)
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
--
amit leírok és amit lefotózok
Bibibí, én három kört
Bibibí, én három kört mentem! :) A rés az tényleg vicces volt (na jó, montikerékkel), olyankor jó hangosan kujrantottam a jíííííí-háááááá! megjegyzést átugratván rajta.
Biciklis lányokat a vázamra!
üdv adamekp
én a bammeg-et használtam
én a bammeg-et használtam középhangosan.
de igyekeztem minél gyorsabban menni ott, hogy a gravitációnak ne legyen ideje behúzni a lukba a bringát :)
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
--
amit leírok és amit lefotózok
...egy fekete lyukról van
...egy fekete lyukról van szó?
CM -mez gyártás-4.
Süni
www.fabiano.hu
Ja, ismerjük a híres pesti
Ja, ismerjük a híres pesti szólást (vagy mondást?):
"lyuk előttem, lyuk utánam,
ha eltűnök, megbánjátok!":)
alla cool (criticalmass.hu/lakat)
"Úgy kell csinálni, mint a kapálást,
egyenletes tempóban:
bebiciklizni a városba."(KK)
csinálni kell!csak legyen hol és kivel, kálmánkám.
Hasonló probléma autós
Hasonló probléma autós szemszögből:
http://totalcar.hu/magazin/velemeny/szellemvas2/
Érdekes ambivalncia dúlhat
Érdekes ambivalncia dúlhat KGyST-ben. Egyfelől a benne élő igazságérzet még nem hagyta el teljesen, másfelől viszont a napi szembesülések (anyagi ellenérdekek) már kezdik kikezdeni érdekképviseletét. Csak szurkolni tudok, hogy ne az utóbbi győzzön.
Iszonyatosan kétségbeejtő egyébként, hogy civil szervezetek sora kell hogy őrt álljon a megválasztott képviselők felett - havi/heti/napi szinten -, mert hátha amazok egy kicsit épp át akarják kúrni a népet...
Ez egy demokráciában
Ez egy demokráciában normális. Nyugaton is ez van, legfeljebb egy idő után elkezd működni a pavlovi reflex. Ebben bizony igaza van KGyST-nek. Cukor, és pálca...
Csak ezt is ügyesen kell, mert ha a dícséret vagy tiltakozás durva, akkor az később visszaüt.
"Ez egy demokráciában
"Ez egy demokráciában normális."
Mondjuk úgy, hogy a gyakorlatban a demokrácia így működget. Mert elméletben ugye, a képviselők minket képviselnek, és a hivatalnokok az érdekünkben fáradoznak egész nap.
Mondjuk. :) Sajnos a
Mondjuk. :)
Sajnos a politika már nem elvi elkötelezettség és tenni akarás, hanem szakmává vált. Én futár vagyok, más pék, ő pedig politikus. Reggel felkel, elmegy dolgozni, este hazamegy. Ciklus végén erősebben túlórázik, valahogy úgy mint én a karácsony előtti héten. Az egész garnitúrából egyetlen emberrel találkoztam aki szavamba vágva magyarázta azt amit én is akartam mondani, értett mindent azonnal, és szemmel láthatóan lelkesedett a város átalakításáért. De ő még kis hal ebben a játékban sajnos.
Egyébként a civil szívesen segít is, miután látja hogy ha a politikusra bízza, milyen borzasztó tervek születhetnek, akár jóindulatból is (Bajcsy pl.).
Én nagyon örülök hogy
Én nagyon örülök hogy KGyST elmondta amit elmondott, mert nagyon jól rávilágított a "másik oldal" gondolkozásmódjára! És a feladatokat is jól fogalmazta meg a jövőre nézve.
De ebben az ügyben, a jelenben NE ADJUK FEL! Meg kell változtatni a terveket!
---
Ez a zén oldalam
:)) Nem érzek különösebb
:))
Nem érzek különösebb ambivalenciát, pontosabban mérnökként én húszas nagyságrendű szepontrendszereket ütköztetek egymással. Van befektető, lakó, finanszírozó bank, önkormányzat, vagy tíz szakhatóság, és mindig, mindenki mást akar, mint a többi. Az önkormányzat meg egy külön fekete lyuk, az egyik befektetőnek eladott egy telket, hogy ó, erre rá lehet, építeni mondjuk, 1000 lakást, aztán ugyanő, amikor meg már mint építésügyi hatóság jelenik meg, akkor az egy hónapja eladott telekre lehet, hogy már csak 500 lakást akar engedni. (NB. ezer lakásnak megfelelő áron adta el, vágod?) Amikor nagy nehezen sikerült megegyezni, akkor meg jött a Fidesz, mert ő ott éppen ellenzékben van, és elkezdett tüntetéseket szervezni. Na, erre varj gombot.
A fákat, persze nem lehet kivágni, de ha egy odvas fa rádől valakire, vagy valamire, akkor meg tied felelősség.
Arról akkor már nem is beszélek, hogy minden cégen belül ki akarják túrni egymást az emberek. Édes istenem, ez van, így működik a világ. Azok a társadalmi rendszerek, ahol ezt nem fogadták el, idáig mindig nagyot buktak.
PS
Ja, és még egy: mindenki taktikázik, nem azt mondja, amit gondol. Megígér mindent, aztán a szerződésébe apró betűvel beírja, hogy nem is. És mindig az ellenfélnek van több jogásza.
Egyébként pedig van egy
Egyébként pedig van egy Budapestért díjunk.
Tudjátok, ha a darabban felbukkan egy fegyver, akkor az el is sül. Szerencsénkre ez egy kommunikációs fegyver, amit ha kell, használni fogunk. Felajánljuk alapkőnek, kitüntetjük a felelőst, vagy mittudomén...
Nagyon fontos, hogy
Nagyon fontos, hogy tüntessünk, és ez nagy súllyal megjelenjen a médiában (függetlenül attól, hogy veszett-e a fejsze). Az se baj, ha nagyon sokan leszünk :-).
Meg kellene hívni azokat a politikusokat, akik eddig már profitálni próbáltak belőlünk, különös tekintettel azokra, akik velünk együtt tekertek a CM-re.
Most mutassák meg, itt az ideje kiállni az ügyünkért!
Ha most nem jönnek el, abból megint hírt kéne csinálni, főleg ha nem is indokolják a távolmaradást elfogadhatóan.
Jól kommunikálható, hogy az igérgető politikusok, ha tettről is lenne szó, akár csak egy elvi kiállásról, leszarnak minket. Ez fog történni, de ha megjelenne ez konkrét politikusnévvel egy index/origo cikkben, azt már szólna valamekkorát. És ez nem is látszik lehetetlennek, mert ilyen típusú hírből sok van.
Ha pedig eljönnek, az megint hivatkozási alap.
Milyen poltikusok akartak eddig biciklis szavazót kajálni? Akit én tudok: Katona, Kóka, Demszki, Sólyom, Eörsi, Gusztos. Kik vannak még? (Különben meg itt lenne már az ideje, hogy minden párt küldjön egy prominenst a nagyobb tekeréseinkre ;-))
Valaki tud index/origo, stb. vonalon bármit?
Én úgy érzem, hogy a CM előtt nem nagyon szoktunk megjelenni a médiában, legfeljebb utána. Vajon most tudunk ezen változtatni?
medvegyu
Kormányblog
Valamennyire tudunk, ha
Valamennyire tudunk, ha újat és izgalmasat mutatunk nekik.
Érdemben nem tudok hozzá
Érdemben nem tudok hozzá szólni, de ha szóltok megyek vonulni, mint a bicklizés elhivatott katonája!
EMBER A VÁZON!
biciklisek minden hétköznap
Mikorhol? Megyek! Ha
Mikorhol? Megyek!
Ha tényleg a csinovnyikokon bukott az ügy, rendkívül egyszerű a megoldás: ki kell cserélni őket.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Rögtön felrobbanok...Pont
Rögtön felrobbanok...Pont erről beszélgettem kb 1 héttel ezelőtt,h. egy bizonyos ponton túl a "döntés hozok" konkrét döntésein múlnak már a dolgok.Lépnek vagy sem.Erre jól olvasom amit látok...?
Hajlandó vagyok szervezni egy 12 vagy 24 órás tekerést a Kálvin-Deák tér között tüntetés céjából!!!
A legkomolyabban gondolom és akit érdekel jelezzen nekem.
Beszéljük meg a kereteket és csináljuk meg...
Irány Amsterdam!
Hát ez is állati jó
Hát ez is állati jó ötlet!
Én benne lennék :D
Én benne lennék :D
Erre én is jönnék! nagyon
Erre én is jönnék! nagyon tetszik!
László János
Ó lyesz! Rakom! (Amúgy
Ó lyesz! Rakom!
(Amúgy lehet az sportesemény is;)
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Ez jó! Ilyen intervallumban
Ez jó! Ilyen intervallumban csak van egy kis időm arra, hogy arra tekerjek 1-2 kört! Bice Boci helyett is, ha addig nem gyógyulna kerékképesre.
- Ms. Critica Lujka -
*CMS* RABIC
Vállalom!
Vállalom! Csináljuk.
Autómentes Nap = Autómentes belváros.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Nyélen rakjad, Ne a járdán!
________________________
En a 2x12 oras tekerest
En a 2x12 oras tekerest javaslom, valahogy igy:
- Pentek 10H-22H
- Szombat 10H-22H
__________________________________________________
- PERILLUSTRIS - http://kep.tar.hu/perillustris -
> Az úton parkolni luxus! Kerékpársávot a körútra!
catlkazozom egy időre
catlkazozom egy időre tuti!
http://criticalmass.hu/lakat
Benne vagyok. Addig is
Benne vagyok. Addig is megnyújtom a napi útvonalam a Kálvin tér irányába.
csak júni 8. után legyen,
csak júni 8. után legyen, plíz! akkor ott leszek, még ha szabadságot is kell kivennem!
Fix' & cross & ragmegjól
Addig is, amig letisztulnak
Addig is, amig letisztulnak a 12-24 oras bringamaraton reszletei:
Tekerés a Kis- és Nagykörúti bringasávokért
- PERILLUSTRIS -
Perillustris: rossz a link.
Perillustris: rossz a link. (Azé' nem válaszoltam rá, hogy tudd javítani.)
Koszi... ____________________
Koszi...
__________________________________________________
- PERILLUSTRIS - http://kep.tar.hu/perillustris -
> Az úton parkolni luxus! Kerékpársávot a körútra!
Valahol a közepe táján
Valahol a közepe táján találtam a bicikliztessük meg a politikusokat dolgot.
Remélem nem írta ezt még más, de szvsz az ötlet egy helyen hibádzik.
Nem lenne ugyanolyan, mint az átlag hétköznapi őrület.
Ott lenne a sajtó, nyilván még rendőri jelenlét is lenne..
úgy lenne jó ez, hogyha tényleg napközben kapnának egy bringát és irány a város.. akkor átéreznék. Viszont aki eljönne egy ilyenre az valahol átérzi, aki meg nem, az menne a sajtóhoz ködösíteni..
Elég jól lehetne
Elég jól lehetne kombinálni grafit szőnyegét kalapácsos 24 órásával. Lenne úgyis egy sajtótájékoztató, ahol a háttér a 10 méter hosszú sárga csíkos szőnyeg lenne a rajta átbicikliző rengeteg emberrel.
Közben az útvonalon is ötleteltünk, és pár dolgot meg kell oldani. A Kálvinnál jó lenne egy Üllői, Szabó Ervin tér, Baross utca forduló. Az lenne a szép, ha csak a szélső sávot használnánk jobbratartással, és az autók mennének a sajátjukon. Gond lehet a Károly krt. fordulónál a 3 sáv átváltása káosz nélkül, de itt nincs más alternatív hurok, legalábbis úgyse tartana be senki egy Madách, Rumbach, Király hurkát, ha Kresz szerint is sávot válthat.
Most ezt nem tudtam
Most ezt nem tudtam értelmezni, hogy uazt a gondot írtad-e le te is, de nekem az szokott lenni a gáz, hogy mikor a Baross utca elejéhez megyek, akkor a Kiskörútról ugye a külső sávban bekanyarodok az Üllőire, majd ott át kell mennem a belső sávba, hogy rákanyarodhassak a Barossra. Ennek a sávváltásnak nem nagyon szoktak örülni...
*CMS*
csináld úgy, mint a 9-es
csináld úgy, mint a 9-es busz. :) örülnek, vagy sem, attól még valahogy be kell kanyarodni...
--
--
--
"az úton parkolni luxus!" "haladnánk!"
--
amit leírok és amit lefotózok
ott a (hajdanvolt) 83-as
ott a (hajdanvolt) 83-as troli a durva. Még meg is áll az Üllői elején!
Bicajjal már a kanyarodásnál mehetsz a bal oldalon, és egy autónál is egyszerűbb lendületből átslisszolni a kocsik között a balsávba..
Viszont nagy tömeg esetén tényleg nem lesz meg a jobbra tartás. Akkor szerintem már egyszerűbb egyenesen a körúton végig.
eddig még mindig sikerült
eddig még mindig sikerült :)
*CMS*
Egy ötlet - a
Egy ötlet - a felvonuláshoz talán lehetne toborozni a teljes lakosságot 'reprezentáló' bringásokat? Vagyis: középkorúakat, idősebbeket, elegánsabbakat, sportosabbakat - vegyesen?
Ahogy hallgattam ma a Tilos rádiót, LJ híreit, az volt az érzésem, a politikusok még mindig nem fogták fel, hogy bicikli tényleg közlekedési eszköz, és nem játékszer, vagy néhány 'fiatal' hóbortja (pl XY politikus javaslata a Margít hídra: 'hát a járdán, ha sok a gyalogos, legfeljebb tolják a biciklit - néhány száz méteren csak megtehetik?)
Ez van! Tényleg nem
Ez van! Tényleg nem gondolja a hivatalban senki (!!!), hogy a bicaj közlekedési eszköz, ráadásul még segít is a várost tisztábbá, a levegőt beszívhatóbbá,a köztereket szabadabbá a városban lakók számára, a közösségi közlekedést hatékonyabbá, az embereket egészségesebbé, a közlekedést gyorsabbá, és a hangulatot is jobbá tenni!!!
(ezeket azért írtam ide is, hogy az illetékesek, akik e fórum minden szavát lesik, innét is megtudják, miről beszélünk!)
János
:) Basszus, hogy eddig
:)
Basszus, hogy eddig senkinek nem jutott eszébe ezt elmondani nekik..
Már rohannak is bicajsávot tervezni/építeni! ;)
De komolyan (már valaki kérdezte, de nem láttam rá választ): Tőkés Balázs nem valami bickiliügyi cuccos ott? Vagy már ott sincs?
Vannak szerinted olyan
Vannak szerinted olyan fanatikus illetékesek, akik végigolvasnak többszáz bejegyzést?
--
Cyclists fare best when they act and are treated as drivers of vehicles. (John Forester)
A bicikliseknek az a legjobb, ha járművezetőként viselkednek, és velük mint járművezetőkkel bánnak. (nyers ford.)
Balázs ott van, eddig csak
Balázs ott van, eddig csak fél emerként csinálta a "biciklis cuccokat", mostanra már állítólag egészen (hátha olvassa, és megerősiti itt is!)Csak éppen egy olyan rendszer része, ami nem így gondolkodik(finoman szólva), és neki, mint alkalmazottnak, ehhez kell idomulnia. Szerintem kicsit bele is fásult... Balázs, kérlek, cáfolj!)
János
"Csak éppen egy olyan
"Csak éppen egy olyan rendszer része, ami nem így gondolkodik(finoman szólva)"
Idő kell a szemlélet megváltozásához, de nagyon remélem, hogy azért nem a jelenlegi hivatalnok (és politikus) gárda kihalására kell várnunk!
Ami reményt keltő: nagyobb nyugat-európai, nem éppen biciklis központú városokban 'viharos gyorsasággal' (néhány év alatt) terjedt el a kerékpáros kultúra - a döntéshozók körében is!