Az origo címoldalon hozza a kiskörúti bringaút történet eseményeit
http://www.origo.hu/itthon/20070528rangatjak.html
kommentár:
A kiskörúti kerékpárúthoz: Egyrészt létezik egy trend bizonyos európai nagyvárosokban, amely azt feltételezi, hogy az autósávok keresztmetszeti szűkítésével (és nem kiszolgálásával) lehet rehumanizálni a belvárosokat. Ezt a mintát Barcelonai modellnek nevezik, ezen az úton idult el Lyon, majd Párizs, London és Stockholm is. Budapesten mindezidáig a sávszélesítés volt az elfogadott (konzervatív) trend, ami most a Budapest Szíve programmal, a Bajcsy-Zsilinszky út megvalósult rendezésével visszakanyarodni látszik a progresszívebb irányba. De nincs határozott irányvonal. Régi és új iskolák vannak, amelyek még nem nyertek háborút, csak csatákat. A közvélemény végletesen megosztott a kérdésben. A kiskörúton kerékpárutat csinálni a Barcelonai modell új iskolájának csatájaként is értelmezhető lehetne. Ám nem biztos, hogy ez az új iskola a legújabb: Amszterdamban a villamossínek közötti aszfalton is szabályos a tekerés, Hans Modelmann bebizonyította, hogy a kresz-en túl is létezik élet (vegyesforgalmú utcák, felfestés nélkül). A kiskörúton a villamossín-kerékpárút talán működőképes lehet, persze a mentők és tűzoltók is sűrűn használják ezt az egérutat vészhelyzetben, ezért nem biztos, hogy jó megoldás. Az nyilvánvaló, hogy leállósáv és kerékpárút egymás mellett nem működik, pláne a budapesti közlekedési morál mellett nem. (Andrássy, Karinthy, stb) A Bajcsy és a Rakpart) példáján látni lehet, hogy gyalogút és bringaút együtt sem az igazi megoldás. Ám mi van akkor, ha a körút helyett inkább a körúttal párhuzamos kis utcákat jelölnénk ki bringás körúttá? Példának okáért a belvárosban a Jászai tér - Balassy B. utca - Balaton utca - Nagy Ignácz - Stollár Béla - Bihari János - Vadász - Hercegprímás - Erzsébet tér - Deák tér - Városházi ideiglenes park - Semmelweis utca - Magyar utca - Bástya utca - Só utca - Fővám tér nyomvonalon igen kellemetes, szmogtól védett nyomvonalon lehetne végigkerekezi egy alternatív kerékpáros körúton.
http://www.gmap-pedometer.com/?r=996640
Ez csak egy ötlet a variációkból, de meglehet, arra kéne gyúrni, hogy ez valósuljon meg, ráadásul ide nagyjából forgalomtechnikai áttervezés szükséges csak. (költséghatékony). Hihetelen életet lehetne lehelni ezekbe a dohos kis utcákba (kerékpáros forgalomra szakosodott kisboltok, kávézók, szórakozóhelyek, közterek) ez pedig a Barcelonai modell másik kulcspontja: újíts közteret és a megújul a magánház (ld. mág Ráday utca) Ehhez azonban tervek kellenek. A Budapest szívében erről a lehetőségről egy mondat sem szerepel...
A Budapest Szíve Program történetéhez hozzá tartozik, hogy az a Károly körúti bazársor lebontása utáni "ideiglenes park"-ból nőtte ki magát. Vagyis abból, hogy a városháza amellett voksolt: a Károly körúti bazársor helyét idővel muszáj (!) ingatlanilag fejleszteni (azaz mégnagyobb forgalmat indukálni a térségbe). Habár a városháza épülete jelenleg is kong az ürességtől (nemcsak a fejek), úgy ítéltetett meg, hogy park, köztér helyett kultúrális centrumra és további városházi irodákra van szükség a város szívében. (Centralizáció) A későbbi program ezt a kulturmissziót exportálta ki a belváros déli szektorára, megspékelve a gyalogos belváros gondolatával). A BP Szíve programkínálat olyan bőséges, hogy az ember azt számolgatja, a kiegyezés és az I. Világháború közti boldog békeidők gazdasági prosperitásának hányszorosa kell (kéne) hozzá, hogy mindez valósággá váljon. Ez a program az eleganciára, exkluzivitásra, felsőbbrendűségre épül, a Combino projekt filozófiája tetten érhető benne. Czifra nyomorúság. Ugyanakkor ez a felsőbbrendűség-igény ismét előállítja azt a helyzetet, amelyet sokszor megkap valós kritikaként a városvezetés: stratégiai gondolkodásban nem lát túl a Hungária gyűrűn. Ha hozzátesszük még, hogy a budapesti várospolitika a Közép-Magyarországi Régiót, mint az EU pénzek lehívásában közvetítő új terepet pusztán olyan játékasztalnak értelmezi, ahol a csapatban ő a legtapasztaltabb pókeros, akkor ez a kritika még jobban felerősíthető. Vélhetően egy ugyancsak a régióba tartozó Vácnak, Szentendrének, Érdnek, Budaörsnek nem lesznek ilyen jól előkészített programjaik, egy Vecsés, Nagykovácsi, Göd nagyságrendű településről már nem is beszélve. Az erős főváros „belvárosi szívműtét showjával” kihúzza a széket az agglomerációs partnerek felzárkózási törekvései alól, és az EU-s strukturális forrásokat egy az egyben nem a régión belüli egyenlőtlenségek mérséklésére költi (amire ugye ezek a források eredetileg szánva vannak, csak erre a kutya nem emlékszik), hanem a még mélyebb szakadék, még polarizálódottabb állapot létrehozására a főváros és az agglomeráció, a belváros és a külváros között. A finanszírozásban legnagyobb problémája a programnak mégis az, hogy még az önrész előteremtése is kétséges, hiszen a 4-es metro gyakorlatilag minden forrást leköt hosszú időkre. Éppen ezért valószínűsíthető, hogy a programnak csak azok az elemei valósulnak meg, amik betuszkolhatók a "4-es metró felszíni rendezése" csomagba, ráadásul még a választások előtt. Kérdés azonban, hogy milyen minőségű munka lesz a végeredmény. Ha a Combino projekt "felszíni rendezését" nézem (kidőlt, majd gagyin megerősített kandelláberek, randa és esetenként diszfunkcionális peronok), akkor kétségeim vannak...












Miért kell a kiskörútra
Miért kell a kiskörútra 2X2 forgalmi sáv?
Amikor állítólag az egész belváros forgalomcsillapítása a cél?
Mi a gond egy emberibbé változtatott kiskörúttal? Szvsz a forgalmi sávokat kellene szűkíteni (egy széles autósáv (az előzést lehetővé teszi, de a gépkocsik egymás mellett haladását nem) + biciklisávok).
A kisutcázás nem
A kisutcázás nem mindenkinek jön be, például nekem sem. Vagy lassan mégy, vagy veszélyesen.
A bringasáv működik, csak nem szabad magára hagyni. A külsőbartókon már alig-alig állnak, és a Karinthyn is kezd érződni hogy a közteresek gyakran látogatják.
A kresz-en túl nálunk is lehet a villamossínen tekerni, én szeretek is. De a nagyon profi bringások közül is vannak olyanok, akik veszélyesnek tartják. És pont a Kálvinon csaptak el egy bringást úgy, hogy villamossínezett. Jött a villamos, ő beparázott, és beugrott az autók közé.
Egy szó mint száz: a kiskörtére villamossáv kell.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Ez a kisutcázás csak akkor
Ez a kisutcázás csak akkor oké, ha oda autók nem mehetnek be, mert kisutcában nem tudják megelőzni a bringásokat. Min 1 autós és egy bringasáv, vagy 1 WOL kell.
*CMS*
csak annyit
csak annyit mondok:
AndySinger:Gépregény
olvassa mindenki és borzongjon (bele), hogy mi lesz, ha mi is ezt az amcsi tendenciát folytatjuk...ami minden, csak nem "új iskola"...
szag-"szog"-szmog:)
(Semmelweis - helyesen,azoknak akiknek nem evidens:)
alla cool (criticalmass.hu/lakat)
"Úgy kell csinálni, mint a kapálást,
egyenletes tempóban:
bebiciklizni a városba."(KK)
de kérdem én, hogy,ha nem látom a szmogtól?
A korrektúráért hálás
A korrektúráért hálás köszönet, agyam fogalmazásért felelős részének bekapcsolásakor a helyesírásért felelős rész automatikusan kikapcsol :) Javítottam a bakikat.
"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga
avagy mindenkinek olyan érdekképviselete van, amilyet megérdemel, és hasonló közhelyek
A cikknél látható videón
A cikknél látható videón oktatni lehetne, hogy hogyan NE biciklizzen, akinek kedves az élete.
Jobbról előz, rátapad a padkára, ajtónyitáson belül kerül ki autókat.
A film elején látható futár nem csak gyorsabban, de biztonságosabban is megy.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
És még az útra sem tudott
És még az útra sem tudott ráfókuszálni, mert rángatták a bajszát. :-)
Ez a videó szándékosan felnagyítja a (létező) problémát.
_________///Hemü\\\__________
\ Bitta Hebud, samdacia of Bilagit /
Pont az általad kijelölt
Pont az általad kijelölt kis utcák egykében lakom és ismerve a helyi viszonykat, hát ez bizony kb lehetetlennek tűnk amit bejelöltél.
Ha jól emlékszem, az utcák egy része még talán macskaköves is, továbbá majdnem mindegyik egyirányú. Az utak mentén végig parkoló autók, miután nincs semmi egyéb lehetőség(a legközelebbi parkolóház a bazilikánál van, ahol a belvárosi lakók parkolási engedélye nem érvényes ha jól tudom). És ezeknek a nagyrésze tényleg nem a helyi cégek/boltok ideérkező emberei, hanem a lakók.
És amúgy is veszélyes. Csupa jobbkezes utca, az ablakom alatt havonta van egy baleset pont emiatt.
Gyorsan haladni lehetetlen, maximum úgy működne, ha végrehajtanának egy teljes forgalomlassítást: 30as táblával, és fekvőrendőrrel minden kereszteződésnél úgy, hogy a kerékpárosnak legyen mindig elsőbbsége.
De ezt kb lehetetlen elérni.
Én nem látom ezt olyan
Én nem látom ezt olyan lehetetlen küldetésnek abban a kontextusban, hogy mi kerül többe (időben és pénzben): kiskörút teljes rekonstrukció kész tervek újragombolásával egy a Bajcsyhoz hasonló kétes eredmény érdekében, vagy macskakőfelszedés a kis utcákban, az egyirányúsítás, a kresztáblák és a fekvőrendőrök(forgalomtechnika) átszervezése. Ezen kívül minek lenne nagyobb haszna? (ingatlanfelértékelődés, működőképesség, egészségesebb, szmogmentesebb tekerés, belvárosi rehabilitáció). Egy egyébként is frekventált kiskörútba ölni a pénzt, vagy új Ráday és Király utcákat létrehozni. A Rádayban a vegyesforgalmúsítás után 3-szorosára emelkedtek az igatanárak, és az utcai üzletek magántőkéből újultak meg. Nézz meg ma egy Vadász utcát pl, mit lehetne belőle kihozni?
"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga
avagy mindenkinek olyan érdekképviselete van, amilyet megérdemel, és hasonló közhelyek
A kiskörúti bringasáv a
A kiskörúti bringasáv a gyors-bicikli útvonalat jelenti, amely elsősorban közlekedési célú (átmenő bicikli-forgalom), az általad javasolt, kis utcákon keresztülvezető a lassú, inkább kikapcsolódási, városnézési, pihenési célú útvonalat. A kettő megvalósítására kell törekedni, nem egymással szembe állítani őket!
Ne haragudj meg érte, de
Ne haragudj meg érte, de abban az esetben jelenthetne a kiskörút gyorsabb haladást, ha azt a sok zavaró keresztben grasszáló gyalogost, szabálytalanul parkoló autót és áruszállítót ki lehetne valahogy iktatni. A jelenlegi viszonyok között mind az autós forgalmi sávokban, mind pedig a kis utcákban gyorsabban vagyok képes haladni, mint pl. a Bajcsyn megvalósult bringasávon. A kis utcákon jóval kisebb a forgalom mind gyalogosban, mind autósban, előszeretettel választom a is ezt az útvonalat belvárosi ügyintézéseim során. De semmi para, ez nem szembeállítás, nem támadás, nem fúrás, csak javaslat, eszmecsere, a problématenger határainak tágabb fókuszba állítása. Beszéljük ki!
"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga
avagy mindenkinek olyan érdekképviselete van, amilyet megérdemel, és hasonló közhelyek
Figyi, ami a járdán van,
Figyi, ami a járdán van, az bringaÚT, ami az úttesten az a SÁV. Nem mindegy! Nem akarunk a Kiskörúton járdás bringautat! Ez a lényege az egésznek. Ott akarunk menni, ahol a helyünk van: az úton. Úgy, hogy mindenkinek jó legyen.
*CMS*
Krisztab! Ilyen
Krisztab! Ilyen terminológia nincs, bringaút, és bringasáv szinonímok. Ha a forgalmi sávokból akarsz leszakítani, akkor olyan lesz, mint az Andrássy-n, vagy a Karinthy-n. Egyik se szép megoldás, pláne nem a gyors kerékpáros közlekedést segítő képződmény. Esetleg tudsz jobb keresztmetszeti megoldást? Oszd meg.
"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga
avagy mindenkinek olyan érdekképviselete van, amilyet megérdemel, és hasonló közhelyek
Márpedig van, olvass
Márpedig van, olvass KRESZ-t. A Bajcsy-n konkrétan gyalog- és kerékpárút van. A kerékpársáv az az úttesten van, kizárólag. Ami bárhol máshol van, az valamilyen kerékpárút.
Olvasok kreszt. Ebben nem
Olvasok kreszt. Ebben nem szerepel kerékpárútra és kerékpársávra vonatkozó fogalommagyarázat. De van például "úttesten kijelölt kerékpársáv", ami azt feltételezi a formális logika szerint, hogy létezik ne úttesten kijelölt kerékpársáv is. 17§ (3)
Egyébként ez eléggé mellékszál.
"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga
avagy mindenkinek olyan érdekképviselete van, amilyet megérdemel, és hasonló közhelyek
Jajmá, ott van a végén a
Jajmá, ott van a végén a fogalmaknál...
"Kerékpársáv: az úttesten útburkolati jellel kijelölt - kerékpárosok egyirányú közlekedésére szolgáló - különleges forgalmi sáv."
*CMS*
1:0 neked. Okés elfogadom.
1:0 neked. Okés elfogadom. Nekem függelék nélkül volt meg. Úgy látszik, hogy a formális logika a Kresz-re nem érvényes :) Most akkor visszatérhetük az alapproblémához, vagy még szőrszálhasogatunk egy kicsit :))
Azaz akkor a Bajcsy-n nem kerék "Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga
avagy mindenkinek olyan érdekképviselete van, amilyet megérdemel, és hasonló közhelyek
Mivel lényegi különbség
Mivel lényegi különbség van, ezért ez nem szőrszálhasogatás szvsz, hanem az alapprobléma része. Nem mindegy, hogy átmegy-e az üzenet a döntéshozók felé.
Du folyt köv, ha eljössz.
*CMS*
Ez bizony lényeges
Ez bizony lényeges kérdés, mert a Bajcsyn lévő megoldást senki nem szeretne mégegyszer. Ezért nem mindegy, hogy azt minek is hívjuk. A vonatkozó szakirodalom alapos tanulmányozása, és több évi városi kommandózás után szerintem már sokan rájöttünk, hogy városon belül néhány nagyon ritka kivételtől eltekintve szinte bármilyen kerékpáros út csak ront a helyzeten, sokkal jobb hatást lehet elérni más forgalomtechnikai eszközökkel. (Forgalom csillapítás, konfliktushelyzetek láthatóvá tétele, stb.) Épp ezért, ha már muszáj valamilyen kerékpáros létesítmény egy adott útszakaszra, akkor a legkevésbé rossznak számító kerékpársávot szeretnénk ott látni. Ezért fontos a terminológia.
A Bajcsy ilyen szempontból
A Bajcsy ilyen szempontból "öszvér megoldás", mert nem csak járdából haraptak le, hanem forgalmi sáv szűkítés is történt. Saját szemmel követtem a munkálatokat, amikor egy egész buszöblöt kijebb telepítettek a forgalmi sáv rovására. Mégsem hozott áttörést. Terminológia ide vagy oda, kerékpár"sáv"ból lenne itthon a legjobb parkoló"sáv", úgyhogy én nem tartom ezt a megoldást legkevésbé rossznak a jelen közlekedési morál mellett. Ne várjatok ettől áttörést, fejtegettem fentebb, miért nem működik. Azaz kerékpárút, kerékpársáv egykutya. Egyik a gyalogosok, másik a parkolás miatt agyhalál. Persze szvsz.
"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga
avagy mindenkinek olyan érdekképviselete van, amilyet megérdemel, és hasonló közhelyek
Külső Bartókon
Külső Bartókon megtekintheted a működő kerékpársávot, talán idővel a Karinthy is ilyen lesz. Ha a Kiskörúton lenne bringasáv, hidd el, hogy megoldanánk, hogy ne legyen ráparkolás. Főöldalon lenne a közter ügyelet száma, az biztos. :)
A Bacsy hiába lett mindkét
A Bacsy hiába lett mindkét felület kárára kialakítva (jelzem, a gyalogosoktól lett a nagyobb felület elvéve), mése már mint egy használhatatlan gyalog-kerékpárút.
Az egészet fel kéne számolni, azt a kevés részt (mennyi pontosan? 1,5 méter?) szépen átadni a gyalogosoknak, az úton meg egy jó kis bringasávot kéne kialakítani.
Erre akkor lesz igazán lehetőség, amikor elkezdik a Bajcsy villamos kiépítését.
---
Bringasávot a Nagykörútra!
Ilyen terminológia van, a
Ilyen terminológia van, a sávot van, amikor útnak hívják, fordítva soha. De mindegy, lényeg az, hogy így legalább érted, miről beszélek pontosan :)
Az én javaslatom: No parkolás a Múzeum körúton, bringasáv (az úton, gyk ), vagy széles külső sáv (az úton), ahol az autóbusz/autó + bringa elfér egymás mellett, de 2 autó nem. Plusz valahogy meg kéne oldani a Múzeum krt-Üllői-Baross kanyart (pl úgy, hogy felfestéssel a lámpánál engedélyezni, hogy a bringás a belső sávban piros lámpa esetén besorolhat az autók elé, amire a KRESZ is lehetőséget ad, vagy ilyesmi.
*CMS*
Jaja, KRESZ-ben már
Jaja, KRESZ-ben már régóta létezik az előretolt kerékpáros felállóhely. (Nem esküszöm meg rá, hogy ez a neve pontosan.) Csak a gyakorlatban nem létezik. Akárcsak a kerékpárosok által használható buszsáv...
Előretolt kerékpáros
Előretolt kerékpáros felállóhely balra bekanyarodó kerékpárosok számára
KRESZ 18.§ h/1
*CMS*
Mondom mik lesznek a
Mondom mik lesznek a hivatalos válaszok: kiskereskedelmi egység csak úg yalakítható ki, újítható fel, ha a kereskedelmi egység árusítóterének minden megkezdett 10 m2-e után egy parkolót biztosítanak. Új lakásnál ez 1 parkoló/lakás, oktatási itézménynél 20m2/1 parkoló, múzeumnál 50 m2/1 parkoló, mozinál, színháznál 5 férőhely/ 1 parkoló. A szabályok az Országos Településrendezési és Építési Követelményekben vannak meghatárzva, hatóság enélkül egy lépést em tesz. Betonfejek.
A széles külső sáv elvben okés, gyakorlatban az egyébként félszabályosan parkoló áruszállító /feltöltő kisteheratók játéktere lenne. Nekik jobb híján megengedett az árufeltötés céljára, sáv terhre parkolás, amivel jócskán vissza is élnek.
"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga
avagy mindenkinek olyan érdekképviselete van, amilyet megérdemel, és hasonló közhelyek
Akkor majd azokat
Akkor majd azokat kikerülöm a szomszédos sávban, és közben tárcsázom a köztereseket :)
*CMS*
Akkor elég lassan érsz
Akkor elég lassan érsz haza + magas lesz a telefonszámlád :))
"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga
avagy mindenkinek olyan érdekképviselete van, amilyet megérdemel, és hasonló közhelyek
Ne vegyuk fel a
Ne vegyuk fel a szokincsunkbe a "felszabalyosan" szot, mert ilyen nincs. :)
__________________________________________________
- PERILLUSTRIS - http://kep.tar.hu/perillustris -
> Az úton parkolni luxus! Kerékpársávot a körútra!
A WOL (széles külső sáv)
A WOL (széles külső sáv) szép elv lehetne (egyenrangú közlekedés, stb.), és működhet is bárhol - de NEM Budapesten.
Itt egyértelműen egy forgalmi és egy parkolósáv alakulna ki azonnal. Az, hogy nem fér el benne két autó egymás mellett (előzve tényleg nem), a gyakorlatban azt jelenti, hogy "ide a szélére még leállhatok, majd összehúzzák magukat, van elég hely." Ahogy ezt megteszik pl. a Karinthyn is, pedig ott van felfestés. Ha nem lenne, még el is néznék a ráparkolást. Tehát a bringásoknak szánt jótét címén jelölhet ki a város parkolókat. Kösz, nem, maradjunk olyannál, amire lehet mutogatni. (Bringasáv)
"Ilyen terminológia nincs,
"Ilyen terminológia nincs, bringaút, és bringasáv szinonímok."
Nem véletlenül használunk két külön szót, két külön filozófiájú létesítményre. Az autóúthoz viszonyítunk mindig (mert ott közlekednek a járművek, a bicikli is jármű). Bringasáv: az autóúttól fizikailag el nem választott, a biciklisek számára fenntartott hely az úton. Bicikliút: az autóúttól fizikailag elkülönített, a biciklisek számára épített út).
"A jelenlegi viszonyok
"A jelenlegi viszonyok között mind az autós forgalmi sávokban, mind pedig a kis utcákban gyorsabban vagyok képes haladni, mint pl. a Bajcsyn megvalósult bringasávon."
A bajcsyn egy, a járdára cseszett - szebben kifejezve - pakolt bringaút van, azért nem tudsz ott haladni. Senki nem akar ilyet a Kiskörútra, ezért megy itt az agyalás! (és este, a Gödörnél).
"Ne haragudj meg érte, de abban az esetben jelenthetne a kiskörút gyorsabb haladást, ha azt a sok zavaró keresztben grasszáló gyalogost, szabálytalanul parkoló autót és áruszállítót ki lehetne valahogy iktatni."
A zavaró keresztben grasszáló gyalogosokat nem kiiktatni kell, hanem rendes, felszíni gyalogátkelőket létesíteni nekik, legalább a mostani lámpáknál! A szabálytalanul parkoló autókra meg elég alkalmaztatni ...a szabályokat! (rendőrség, ha van még ilyen)
A Bajcsy részben a
A Bajcsy részben a járdára és részben a volt leállósávra "cseszett" hibrid bringasávot raktak, ld fentebbi hozzászólásomat. Ezen kívül Vagy a Bajcsy szindróma van, vagy az Andrássy, vagy a villamos sáv. Egyik se igazán jó. Igazán jó megoldás nincs. Ez itt egy város rengeteg érdekkel, és bringások érdekeinek dallamfüzéreit a világ legkisebb hegedűje játsza.
A felszíni gyalogátkelőkkel egyben besűríted a megállási kényszereket a kerékpár számára is, tehát a gyors bringasávodnak ebben az esetben is lőttek. A rendőrségről meg annyit, hogy morálisan annyira a béka feneke alatt van, hogy elébb ki kéne mosnia magát a köztörvényes bűneiből, ezért a szabálysértési ügyekkel nem ér rá foglalkozni :) Ráadásul ez szerintem nem (csak) rendőri probléma. Ha az autósok többségének lehetősége/igénye/kényszere nyílik megtapasztalni a gyalogos és kerékpáros oldal problémáit, vagyis több lesz az az ember, aki gyalogolni, kerékpározni és autózni is szokott, akkor sokkal jobbak lesznek az empatizmusra alapozott parkolási szokások. Péládul nem parkolok bringasávra, mert a multkor egy köcsög autós ugyanezt tette. Tolerancia, érted? :)
"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga
avagy mindenkinek olyan érdekképviselete van, amilyet megérdemel, és hasonló közhelyek
Naponta megyek arra, és
Naponta megyek arra, és úgy látom, kevés az olyan gyalogos, aki átszaladna a Múzeum krt-on. Csak az aluljárónál van ilyen, mert ott nincs a felszínen zebra. A mostaniak elegendőnek tűnnek nekem.
Remélem sikerül a lehetséges megoldások közül a legjobbat kiharcolni. Az nacccerű lenne.
*CMS*
"A felszíni
"A felszíni gyalogátkelőkkel egyben besűríted a megállási kényszereket a kerékpár számára is, tehát a gyors bringasávodnak ebben az esetben is lőttek."
Ezért írtam a meglévő lámpáknál kialakítandó gyalogátkelőhelyekről, és nem feltétlenül sűrítésről. A járművezető, legyen az autós, vagy bringás, ott a pirosnál (elvileg) már amúgy is áll - a gyalogos viszont néha kaotikusan szaladgál az úton, mert sok ember nem érti - talán el nem ítélhető módon - miért kényszerítik arra, hogy aluljárókban bújócskázzon? De az is lehet, hogy az emberek a step-aerobikot fitness-teremben, önszántukból szeretik végezni?
De a Kiskörúton egy-két plusz lámpa (gyalogos átkelő) sem okozna jelentős lassulást!
Oké, így értem. Azonban a
Oké, így értem. Azonban a gyalogos nem csak az aluljáróknál szaladgá át, mert - talán itt is el nem ítélhető módon - nem érti miért kényszerítik arra, hogy az utca egyik oldaláról a másikra csak fél kilométerenként mehessen át. + ott vannak a parkoló autónyitogatók, árufeltöltők, amikről már beszéltem. Bringasáv, vagy bringaút: a körúton nem lehet gyors, bár kétségtelenül nem lassabb mint autózni. Kizárólag abban az esetben bringázom a körúton, ha ott van dolgom, illetőleg ráérek hizlalni a májamat, hogy autókat előzgetek. Ha haladni szeretnék, akkor a kis mellékutcákat választom. Próbáld ki.
"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga
avagy mindenkinek olyan érdekképviselete van, amilyet megérdemel, és hasonló közhelyek
"Ha haladni szeretnék,
"Ha haladni szeretnék, akkor a kis mellékutcákat választom. Próbáld ki."
Nekem hiába ajánlasz gyors meg gyorsabb biciklis útvonalat, én mindenütt tartom a 10 km/óra tempómat! :)
Én kipróbáltam, akár rá
Én kipróbáltam, akár rá is kereshetsz, itt a fórumban kértem tanácsot, mert nem akartam kimenni a krtra. Nemjó.
Amúgy én is lassú bringás vagyok, nem megyek a sávok között, nem megyek a buszsávban, szépen szabályosan beállok a sorba, remélem, ilyenkor azt gondolják az autósok, hogy "navégre, egy szabályos bringás" :)
*CMS*
ugyanígy vagyok vele :D
ugyanígy vagyok vele :D
Na akkor kicsit
Na akkor kicsit konkértebban: nincs hely sehol sem egy külön biciklisávnak. Vagy csak kitesznek pár táblát hogy 'kérem szépen vigyázzá kedves autós mert itten bringaveszély van ám', vagy el kéne tüntetni a parkoló autókat. Én természetesen örülnék egy Ráday utcához hasonló megoldásnak, de kivitelezhetetlen, mivel ott sokkal kevesebben laknak, és az épületek fele bolt/étterem.
Továbbá a teljes belváros egyirányúsítását megváltoztatni, ezzel együtt a lámpákat, felfestést átalakítani, továbbá felújítani az utakat szerintem drágább, mint újra átgondolni a terveket.
A prolbéma szerintem főleg a parkolással van, amit sehogy sem tudnak megoldani a helyiek az utcán kívül.
És miért is kéne a
És miért is kéne a helyiek parkolását a közterületen megoldani? Aki nem talál parkolóhelyet, az költözzön el onnan, vagy adja el a kocsiját... Az úton parkolni luxus...
Az úton parkolni luxus ez
Az úton parkolni luxus ez így van.
Ezért kell minden új épületnél az összes lakáshoz parkolóhelyet is kialakítani(mélygarázs az alagsorban).
Akkor jön a kérdés, hogy a meglévő autókat hogyan helyezzük el?
Ehhez kéne mélygarázst pl a Szabadság tér alatt, a Kossuth tér alatt, illetve bárhol az út alatt kialakítani.
Egyszerre kb 20e autót nem tilthatsz ki egy területről ÚGY hogy nincs alternatíva a parkoláshoz.
"Aki nem talál
"Aki nem talál parkolóhelyet, az költözzön el onnan, vagy adja el a kocsiját..."
Halkan jegyzem meg, hogy ezzel a filozófiával holnaptól kiürítheted Budapestet! :) (van olyan kerület, ahol az emberek nem a közterületeken, túlnyomó részt parkolósávokban tárolják a kocsijukat? -és ahol ez a hely nem lenne sokkal jobban hasznosítható más célra (pl járdák szélesítésére, zöld sávok kialakítására?)
Rajtam nem múlna,
Rajtam nem múlna, elhiheted. Szerintem ezzel az EMPAMO is egyet tudna érteni, mert így megszűnne az embertelen fizetős parkolási rendszer... :)
Rajtam sem :D
Rajtam sem :D
Építsék át garázsnak a
Építsék át garázsnak a nappalijukat! :) Meg külömbenis a belvárosban lakik, valószínüleg ott is dolgozik a közelben, járhat bringával is akár. A hétvégi piknikezéshez fenntartott autó meg pihenhet egy garázsban olyan helyen, ahol elfér. Feltételezem, hogy azért ilyen szűkek a belvárosi utcák, mert régen túlélték autó nélkül is az ott lakó emberek. Most miért nőtt hozzá mindenkinek a segge a bádogdobozhoz??
Zsoltee
belvárosiak nem
belvárosiak nem felétlenül a közelben dolgoznak, sőt én ismerőseim között pont a fordítottját tapasztalom. én pl újpesten, sogornőm erzsébeten túl, anyám a lurdynál... ettől függetlenül városba legtöbbször felesleges a kocsi, mert lehet tömegközlekedni vagy bringázni :)
Bice-Boci
----------
...akrat icob, icoB
3:-O
RABIC - LE AZ ÚTRA!
Kedves Rasp. Írod: "Én
Kedves Rasp.
Írod: "Én természetesen örülnék egy Ráday utcához hasonló megoldásnak, de kivitelezhetetlen, mivel ott sokkal kevesebben laknak, és az épületek fele bolt/étterem."
Szvsz: A Rádayn 10 éve ugyanaz volt a helyzet, mint most a kiskörúton belül. De át tudott alakulni. Ma is egyéként sokkal több ott a lakás, mint az iroda: földszint kávézó, étterem, üzlet, de fölötte 3-4 szint lakás. Ráadásul étteremnek, irodának is van elvben parkolóigénye. De mivel nem lehet, így nem parkolnak. Gyalog jönnek, illetve olyanok költöztek oda, akinek nincs autója.
"Továbbá a teljes belváros egyirányúsítását megváltoztatni, ezzel együtt a lámpákat, felfestést átalakítani, továbbá felújítani az utakat szerintem drágább, mint újra átgondolni a terveket."
A teljes belváros egyirányúsítását megváltoztati, csak táblák, felfestés, fekvőrendőr átrakás és mérnöki munka kérdése. Ócsó. Tábla 30.000/db, festék 100 Ft/folyóméter, mérnöki munka 2-3 millió Ft. Ezzel szemben Kiskörút áttervezés 20-30 millió, engedélyeztetés + fél év, kerékpársáv 50-100 ezer/ folyóméter, + oda is kellenek táblák. Drága. +Jön a választás, készül a 4-es metró, nem állhatnak a felszínrendezési munkák. Drága + esélytelen.
"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga
avagy mindenkinek olyan érdekképviselete van, amilyet megérdemel, és hasonló közhelyek
"a járdából leválasztott
"a járdából leválasztott 1,8 méteres sávval."
Jaaj, az nem sáv, váá...
Ezt az indexnél is elrontották...
*CMS*
Szvsz a kisutcákban 50, 40,
Szvsz a kisutcákban 50, 40, 30 km/h a megengedett sebesség, ám a sok ki-be parkolás miatt nem hiszem hogy ez több lenne 30-as átlagnál. Tehát itt szerintem nem oyan nagy gáz, ha egy autó nem tud egy bringást megelőzni, mert a bringás azért alsónagon is teker 20-25-el.
n igazándiból azért nem tartom jó ötletnek a kiskörúti kerékpárút gondolatát, mert bár az hatékonyan elérné a sávszűkítést, de mindenképpen vagy leállósáv, vagy gyalogos sáv mellé kerülne, ami nemhogy a 20-25-ös tempót akadályozná, de még a 15-öst is (vagy kamikázék esetén kicsapódó ajtók és bámész gyalogosok tizedelnék meg a bringásokat. A kiskörút sávszűkítését egyébként nem csak kerékpárúttal, hanem szélesebb zöldsávval és/vagy kiülős terasz sávval is meg lehet oldani. Véleményem szerint a körút nem alkalmas bringaút céljára (szmog, gyalogos és autóstömeg), de a párhuzamos utcák igen. De ez csak egy vélemény. Hogy látjátok ti?
"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga
avagy mindenkinek olyan érdekképviselete van, amilyet megérdemel, és hasonló közhelyek
Szerintem gáz lenne. Annál
Szerintem gáz lenne. Annál már az is jobb, ami most van. Ha nincs dugó, a Gödör felé simán lehet menni, a másik irányba gázabb a parkoló autók és a buszsáv miatt.
És különben is... Miért ne mehetnénk a főúton?
*CMS*
Mehetsz persze a főúton,
Mehetsz persze a főúton, miért ne mehetnél? Ha azonban az a cél, hogy minél több helyi lakos válassza a bringát, akkor kellenek olyan belvárosi kijelölt útvonalak, ahol a kezdeti biztonságérzeti hiányt le lehet küzdeni. Ezen kívül szerintem egészségesebb tekerni egy kis forgalmú belvárosi utcában, mint egy főúton (kipufogógázok, stressz).
"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga
avagy mindenkinek olyan érdekképviselete van, amilyet megérdemel, és hasonló közhelyek
Sztem a bringasáv
Sztem a bringasáv tökéletes erre. Sokkal vonzóbb egy kezdőnek, mintha vörösödő fejű vezető nyomja mögötte a dudát a kisutcában. Nekem ez sokkal nagyobb stressz. Azonkívül a kisutucában probléma még a sok jobbkezes kereszteződés (mert ugye nem belátható a parkoló autók miatt).
*CMS*
Ahhoz minden lehetséges
Ahhoz minden lehetséges célponthoz bringasáv kéne. Én gyakorta használom a kis utcákat, de még egyetlen egyszer sem találkozta kis utcában vörösödő fejűvel, a főúton annál inkább. A sűrűséggel nő a stressz, a ki utca népe toleráns. Jobkezes dolgo szintén a forgalomtechnika része. Ha holnaptól nem jobbkezes, az csak egy táblába kerül...
"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga
avagy mindenkinek olyan érdekképviselete van, amilyet megérdemel, és hasonló közhelyek
Nagyon sok kerekparos
Nagyon sok kerekparos kulonbozo igenyet kell kozos nevezore hozni. Masra van szuksege a hetvegi bringasnak, aki a csaladdal indulna el valahova, s masra nekunk. Ebben latom a problema nagysagat. Te vagy en minden bizonnyal valoban tudunk olyan tempoban tekerni, amivel nem tartunk fel senkit, sot... Utopia, de a legjobb az lenne, ha a kozlekedesben reszt vevok agyaban kezdenenk az atalakitast.
__________________________________________________
- PERILLUSTRIS - http://kep.tar.hu/perillustris -
> Az úton parkolni luxus! Kerékpársávot a körútra!
"igazándiból azért nem
"igazándiból azért nem tartom jó ötletnek a kiskörúti kerékpárút gondolatát, mert bár az hatékonyan elérné a sávszűkítést, de mindenképpen vagy leállósáv, vagy gyalogos sáv mellé kerülne"
Mi az a gyalogos sáv?
Más. Meg lehet alkotni úgy a kerékpársávot, hogy a parkolósávtól biztonságos távolságban legyen felfestve.
"Véleményem szerint a körút nem alkalmas bringaút céljára (szmog, gyalogos és autóstömeg)"
Véleményem szerint a kiskörút nem alkalmas autóforgalom céljára - a belváros szíve, naponta több tízezer gyalogos fordul meg ezen az útvonalon. Ezt a részt kellene legelsőként (a kiskörút által határolt belvárossal együtt) autómentesíteni, csak bicikliseket, gyalogosokat és buszokat-villamosokat engedni be. De hát legyünk kompromisszum-képesek, ugye ----> a sávszűkítés + biciklisávok jelentenék a nem radikális, köztes megoldást.
Ja, és ne lehessen parkolni
Ja, és ne lehessen parkolni azon az oldalon sem. Pazarlás.
*CMS*
"Mi az a gyalogos sáv?" -
"Mi az a gyalogos sáv?" - járda
"Meg lehet alkotni úgy a kerékpársávot, hogy a parkolósávtól biztonságos távolságban legyen felfestve." - tisztelem az idalizmusodat, és a parkolási fegyelembe vetett végteln hitedet, de nem álom ez?
"legyünk kompromisszum-képesek, ugye ----> a sávszűkítés + biciklisávok jelentenék a nem radikális, köztes megoldást." - A Bajcsyn ez történt...tetszik a végeredmény?
"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga
avagy mindenkinek olyan érdekképviselete van, amilyet megérdemel, és hasonló közhelyek
A Bajcsyn mióta van
A Bajcsyn mióta van biciklisáv???
*CMS*
"A Bajcsyn ez
"A Bajcsyn ez történt...tetszik a végeredmény?"
Hol látsz a Bajcsyn forgalmi sávszűkítéssel létrehozott biciklisávot????
A Bajcsyn keletkezet
A Bajcsyn keletkezet biciklisáv a látszat ellenére nem pusztán a járdából leválasztott izé. A rekonstruciókor egyes szakaszokon buszöblöket, leálló sáv darabokat szüntettek meg, illetve toltak beljebb. A Bajcsyn bizony részleges sávszűkítést hajtottak végre. Nézd meg figyelmesebben.
"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga
avagy mindenkinek olyan érdekképviselete van, amilyet megérdemel, és hasonló közhelyek
"A Bajcsyn bizony részleges
"A Bajcsyn bizony részleges sávszűkítést hajtottak végre. Nézd meg figyelmesebben."
A Bajcsyn szüntettek meg forgalmi sávot? a szűkítést nem a buszöblökre, vagy a parkolósávra értettem...
Tekintettel arra, hogy a
Tekintettel arra, hogy a buszöblöt kijebb tolták, parkolósávot is, forgalmi sávnak kellett megszűnnie. Így lett néhol 4 sávból 3. Vagyis válasz röviden: szüntettek meg. Nézd meg jobban. Magam is meghökkentem rajta, hogy vannak közlekedéstervezők, akik mernek ilyet idehaza.
"Budapest b'meg hógy nézel má kí, ezért kellett téged egyesítení???" - Belga
avagy mindenkinek olyan érdekképviselete van, amilyet megérdemel, és hasonló közhelyek
Sziasztok! Én csak egy
Sziasztok!
Én csak egy egyszerű, napi munkábajáró bringás vagyok a VIII. Hős utcától a XIV. Rákospatak utcáig (M3-as bevezető szakasza) de erre felé is nagyon sok probléma van. A városba ugyan ritkán megyek, szerintem kész életveszély, de a mai összejövetelt nem hagyom ki, én is ott leszek veletek!
Gyere! Gyere! (: CM -mez
Gyere! Gyere!
(:
CM -mez gyártás-4.
Süni
www.fabiano.hu