"Mindenekelőtt a későbbiek megértése végett, 53 éves budapesti lakos vagyok, két gyerekes családapa. 15 éves koromban motorizáltam magam, soha nem használom a tömegközlekedést. (Akkoriban a villamosok ütközőin utazott a tömegközlekedni vágyó honpolgár, már ha felfért a jármű hőn áhított karambolsínjére). Azóta megrögzött autós vagyok, egy autós érdekvédelmi szervezet főtitkára (EmPaMo).

A Szent István körúton lakom, mindig is ott laktam. Nap mint nap látom ablakom alatt a híres, bár inkább hírhedt "Combinó" villamosokat. Többször eljátszottam a gondolattal, hogy felszállok rá, de eddig a kísérlet elmaradt - szerencsére."

A roppant szimpatikus ember zokogtató története itt folytatódik a BKV figyelőn, ajánlom a kommentek végigolvasását is.

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
magwas képe

Annyira sajnálom

Annyira sajnálom szegényt...

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

2
Perillustris képe

Az író egyik

Az író egyik hozzászólását-válaszát emelném ki, igazán érdekes. Megtudhatjuk, hogy ha Budapesten bevezetik a "dugódíjat", akkor összedőlnek a házak:

Az EmPaMo-t csak megemlítettem, érdekességképpen, ehhez az ügyhöz nincs köze. Nem tudom, mi a módja, hogy közelebb kerüljünk egymáshoz, én nem zárkózom el előle. Ami az általad – obszcén kifejezés társaságában - említett dugódíjat illeti, ne gondold, hogy azt az autósok fogják kifizetni. Átterhelődik akár a kenyér árába, akár az összes árba, szolgáltatásba.

Nem tudom, jársz-e hajnaltájt a városban, ha igen, láthatod, hogy öreg autókból munkásemberek szállnak ki, - vidékről jönnek – mennek egy-egy lakásfelújításra festők, kőművesek, vízvezeték- és villanyszerelők, ha nekik dugódíjat kell fizetni, vagy felemelik az áraikat, vagy nem jönnek, és összedőlnek a házak a belvárosban.

Gondolom, azt nem vitatod, a belváros lerobbant épületei között mennyire szükség van munkájukra. De a kereskedők, taxisok, talán még mentők is, miniszterek, és turisták is fizetni fognak, ha ki kell fizetni dugódíjat.

Ja és minisztereknek lesz a legnagyobb szájuk, mert Ők azután nem fizetnek. Gondolj csak arra amikor kiderült, hogy netán nekik is kell parkolási-lerablási pénzt fizetni, mekkora volt a szájuk. Azt hangoztatták, hogy a munkaadónak kötelessége parkolóhelyet biztosítania munkavállaló számra, úgy legyen. de ne akkor csak ha a munkavállaló miniszter, vagy képviselő. Törvénybe kellene iktatni

A dugódíjat Te is fizetni fogod valamilyen módon, ha van autód, ha nincs. A terület ingatlanjai pedig elértéktelenednek – lehet hogy ez a cél – hiszen még költözni sem lehet, ha csak nem kézikocsival hozod a tizenötödik kerületből a bútoraidat.

Legalább ő érthetné a behajtási díj lényegét.

3
Hemü képe

Az érti, aki akarja. Ő nem

Az érti, aki akarja. Ő nem akarja.

_________///Hemü\\\__________
\ Bitta Hedud, samdacia of Bilagit /

4
RoGeR képe

Nem érti a lényegét, mert

Nem érti a lényegét, mert nem akarja. Azt látja, hogy megint fizetni kell.

Majd meghallgatjuk a sírását kedden is.

---
Bringasávot a Nagykörútra!

5
Krisztab. képe

A bpig áltak bekinkelt

A bpig áltak bekinkelt videó (http://www.freevlog.hu/video/6489.html)
alatt lévő zene lehetne az idei cm zenéje :) Már látom magam előtt az "ADJ HELYET!" transzparenst...

*CMS*

_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

6
Mr.Pocok képe

Nagyon

Nagyon nagy!

-----------------------
Hátszél legyen veletek!

7
RoGeR képe

Kemény az élet a

Kemény az élet a Nagyköruccában... :(

Pedig tényleg jól mutatna ott egy bringasáv.

---
Bringasávot a Nagykörútra!

8
dobozos képe

Szerintem soha sem fogja őt

Szerintem soha sem fogja őt meggyőzni senki az autómentesség előnyeiről. Főleg addig nem, amíg a tömegközlekedés előnytelen oldalai tényleg ennyire szembetűnőek. (Én pl. azért járok inkább bicajjal, amiért ő autóval.)Szóval ő inkább elindul egy órával előbb, de a full extrás verdában neki tetsző zenét hallgat és relaxál a dugóban amíg munkába ér. Hogy nő a szmog? Kit érdekel?! Hogy fogy a benzin? Ki tudja fizetni, neki megéri! Hogy egyre élhetetlenebb a város? Kit érdekel amíg van légkondi? Szerintem csak drasztikus lépésekkel lehet lecsökkenteni a belvárosi forgalmat. Soha sem fogjuk meggyőzni az egocentrikus, kényelmes "autócsigákat", hogy gondoljanak a környezetükre és hagyjanak élni másokat is.

------------------------------------------------------
Csengővel a világbékéért! (Én szeretem a kihívásokat.)

9
coll képe

Na pont ezek ellen szart se

Na pont ezek ellen szart se ér a dugóadó!

10
Györgyi képe

Kerékpárral járni

Kerékpárral járni mindenhova, bárhova, az egyszerűen életstílus.

.....................................................
No para!Normális tevékenység!
http://szabogyorgyi.blogspot.com/

11
hf képe

Hát igen, nehéz a

Hát igen, nehéz a váltás. Ezért kell kikényszeríteni!

A fickó szánalmas, ettől függetlenül az általa leírt problémák tényleg léteznek.

---
Ez a zén oldalam

12
fickó képe

Ajánlom amúgy

Ajánlom amúgy figyelmetekbe az idézett blog többi postját is, egyszerre lehet rajtuk röhögni / sírni / hányni / falatkaparni / vonyítani. Az egyik kedvencem. :) Ráadásul akármilyen ironikus baromságot be lehet kommentelni, tök komolyan veszik. Eleinte el se hittem, de tényleg.

13
moshi képe

kényelmes,

kényelmes, öt(hat)személyes légkondis személygépkocsi! ó milyen menő lehet.

legal alien

14
josefklein képe

A kommentelőknek igazuk

A kommentelőknek igazuk van, ez egy érthetetlenül hosszó picsogó poszt volt. Inkább tudom elképzuelni egy elsőéves bölcsészkislány tollából, mint az empamó egy tagjától.
Ha egyáltalán van bármi köze ehhez empamóéknak és nem az elsőéves bölcsészkislány picsog és örömködik, hogy milyen jól megvezetett unatkozó és gondolatszegény internetezőket.

Páran hivatkoznak itt bicillis életformára. Hogy mindig mindenhova azzal. Ha lehet ilyet, akkor én motorizált életformának tartom magam, de érdekes módon a (bel)város éppen ezért taszít. Hogy lehet belbe(n) autózni? Sehogy. Legfeljebb közlekedni. De ha meg is valósulnak zápkörte óhajai a nagy kereszteződések felüljárósításáról, akkor is: egy ilyen tömötten beépített és látnivalóktól és sebességtől mentesített hely, (a mostani, akadályoztatott haladás mellett),. a parkolás mindenkori (az elmúlt 20 évre gondolok) lehetetlensége egyszerűen kínt jelent a gépjárművezetőnek. Én ezért szoktam biciklizni, ha feltétlenül valamelyik kutyakaka kerületbe kell mennem.
Szóval aki mégis behajt oda autóval, az biztos nem jókedvében teszi és muszáj neki, mert nincs alternatívája. Épüljenek nagy P+R parkolók, jó tömközlekedéssel, bringatárolóval! Akkor talán a bringaképes korosztály tagjai elgondolkodnak majd a lehetséges alternatívákon. De ne már a belvárosban lakó és onnét kétszáz méterre dolgozó irodista találja ki, hogy mások milyen életformát akarjanak maguknak és hogy osszák be az életüket!
Ezért kell empatikusnak lenni a lehetetlen körülmények miatt felingerelt polgártársainkkal szemben és nem provokálni őket még "dugodij" (?) -jal és a szűkös sávokra óhajtott kerékpárutakkal is.

15
eti képe

A Mónika showt is azért

A Mónika showt is azért nézik az emberek, mert nincs alternatívája.

16
josefklein képe

Te tévedsz. Autóval

Te tévedsz. Autóval elmehetnének a korvin moziba filmet nézni.

17
phorvath képe

Sok mindenben igazad van:

Sok mindenben igazad van: alternatívákat kell nyújtani. Azonban nagyon sok esetben már most is megvan (meg lenne) az alternatíva, csak éppen semmi sem kényszeríti az embereket rá. A fenti blogbejegyzésben a fickó a körúton akart autóval utazni, amit ugyebár villamossal átszállás nélkül ugyanolyan gyorsan lehet teljesíteni. Tényleg sok ember van, aki kis távolságokon is autózik.

A másik, hogy a belvárosban lakóknak is joguk van a tiszta levegőhöz és az emberi környezethez. Az ingázóknak joga van a közlekedéshez, de nincs alapvető joguk ahhoz, hogy az orrunk alá füstöljenek. Egyszerűen a tiszta környezethez való jog alapvetőbb, mint az, hogy ők 10-20 perccel hamarabb érjenek be a munkába.

phorvath

18
zerge aki most képe

ha nem lesz behajtási dij

ha nem lesz behajtási dij akkor a kutya nem fogja használni az (esetlegesen addigra elkészülő) p+r parkolókat. ahogy elkarcoltak eddig is a belvárban, ugy eztán is jó lesz nekik.

19
dobákpeti képe

Bár én se bölcsész, se

Bár én se bölcsész, se kislány nem voltam sosem, de amit a bölcsészkislányokról írtál, az ki kell, hogy kérjem a nevükben. :D

Egyébként pedig régen olvastam szánalmasabb siránkozást, mint ez a poszt... Ráadásul egy átszállás nélküli bkv-zéssel kapcsolatban egy Combinon, ami lehet, hogy kurvára melegszik, de egyébként ésszel használva (nem az első ajtón felszállni, majd az ajtónál lévő tömegben megállni) igenis komoly alternatíva az autóval szemben a körúton. A körúton bazz! Ha az a villamos tényleg tömve volt (ezt aliha hiszem, le tudtak ülni!), akkor ez a táv kocsival 3x annyi idő, plusz a Corvinnál szar parkolni is. Szánalmas na! :)

dobákpeti
"Get up, stand up! Stand up for your right!"
petiBlog

20
Krisztab. képe

Ráadásul az elsőéves

Ráadásul az elsőéves bölcsész "kis"lányok akkor épp a gólyatáborban itták halálra magukat :D

*CMS*

_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

21
dobákpeti képe

:D dobákpeti "Get up, stand

:D

dobákpeti
"Get up, stand up! Stand up for your right!"
petiBlog

22
anusi képe

én másodéves bölcsész

én másodéves bölcsész kislány vagyok és nem szoktak nyafogni:-P...tavaly sem..
Egyébként ez az írás tisztára Kosztolányi koppp.

23
josefklein képe

Olyan kornélosan

Olyan kornélosan allegórikus akar lenni? Nem kell ilyeneket belelátni.

24
Hotyhogy képe

Könnyed szellős stílusu

Könnyed szellős stílusu írás. Nem igazán szigoru, szabatos nyelvezetü, sallang mentes ítélet a budapesti villamosozás szintjéről és annak viszonylagos drágaságáról.

A szerzőnek nyilván nem éri meg a piszkos ülésen utazni a moziba a családjával. Mivel megteheti, autóját választja inkább.

Szerintem a szerző ezzel a kritikai írományával nem csak autós mivoltát szeretné igazolni, hanem, elég őszintének tűnőn, készségét is egy változásra. Tehát nem hiszem, hogy ez tömény nyelvöltögetős cikk volt a bicajosok vagy környezetvédők felé egy megveszekedettül konok autóstól.

A bajai a jeggyel, a tömeggel, a piszkos ülésekkel, mind érthető és általunk is ismert baj. Velem is történt jegy szakadás és gyűrődés. Nekem se volt könnyü automatát vagy árust találnom.

Az "ellenérték a pénzért" egyenleg bizony hiányos és az ember elgondolkodik, milyen sok pénz annak az egy jegynek az ára azért az egy menetért, és hogy mennyire nem éri az meg.

Ha mindezeket a bajokat a közlekedési vállalat orvosolná, akkor a szerző talán fontolóra venné újra a kocsijának otthon hagyását, és a villamosozást inkább a családjával egy olyan alkalmi eseményre, mint egy film megtekintésére a moziban.

Tehát azt is látom, hogy ő üzen a felelősöknek, a közlekedési szolgáltatóknak: "Tegyétek rendbe a szolgáltatásotokat, nyújtsátok azt elfogadható áron, és akkor majd mi is rákapunk. Én próbáltam a családommal, de kiábrándító volt, bizony."

Hát én így látom a cikket. Én nem nyafogok a villamoson, buszon, vonaton, bár igen kritikusan állapítom meg a szenny és primitívség tényét, ahol az van. Én is használom ezeket a közlekedési eszközöket, ugyanúgy mint a köpködő kocsmát, ahol ember közelben lehetek, benne a társadalom sűrüjében!

________________

Sajnálom a bolondot.

25
phorvath képe

Második megfontolásra én

Második megfontolásra én is valami ilyesmit akartam írni. Az azonban tény, hogy olyasmi miatt nyafog, ami nagyon sok Budapesti számára teljesen normális: jegyet kell venni, emberekkel kell találkozni az aluljáróban, stb. Ha valaki külföldre megy, idegen városba, akkor számára elsőre tényleg probléma lehet a jegyvásárlás. De ez az ember 50 éve Budapesten él. Hogyhogy nem tudja, hogy hogyan kell jegyet venni??? Miért nem kérdezi meg a feleségét??? Miért nem tart otthon egy jegytömböt???

phorvath

26
josefklein képe

A legviccesebb rész az

A legviccesebb rész az volt, hogy hatszor dugta be a jegyet és csodák csodája, olvashatatlanná lett a nyomat. Azért itt alapvető, kognitív képességbeli hiány érzékelhető.
Azt már elképzelni sem tudom, mit lett volna ezzel az elveszett jóemberrel a KöKin, Nagy-Románia eme távol-nyugatra szakadt csücskén. Aminél kevésbé civilizált nyilvános városi tér a Kárpátok keleti szárnyán innen egyszerúen nem létezik.

Képzeljük csak el: óvatlanul leszáll a 200-asról a dél-afrikai, vagy ír turista és legelső, domináns benyomásként egy hulladékfeldolgozó vonzerejével bíró városrészbe csöppen. Mintha csak 20 éve az ex-Securitate alkalmazottakból verbuvált titkos "Ellen-országimázs Központ" által gondozott hungarian
-handicap-processbe csöppenne az idelátogató.

27
phorvath képe

A Köki tényleg a halál.

A Köki tényleg a halál. Annál mocskosabb helyet tényleg nehéz lenne találni az országban. Simán lehetne ott forgatni az Alien-sorozat következő filmjét. Számomra pont azért volt meglepő a fickó bejegyzése, mert a 4-6-os szerintem az egyik legkulturáltabb közlekedési eszköz (a tömeget leszámítva).

phorvath

28
josefklein képe

Persze, lehetne ott

Persze, lehetne ott posztapokaliptikus témájú filmet csinálni, de ha azt akarjuk, hogy az amerikai néző elhiggye, amit mutatnak neki, legalább néhány leszakadt és így könnyebben megmunkálható fénycsövet életre kellene kelteni némi világítás kedvéért (3 x 200Ft/db+ a gyújtó ötvenes, egy filmes büdzsének nem vész) és hihető ruházatot kiosztani az örök kempingezőknek.
Illetve a témához viszonyítva is túljátszottan merevrészeg "lakókat" ideiglenesen nekitámasztani a földszinti buszsofőrpihenőnek. Vagy máshová, ahol nincsenek annyira képben.

29
zerge aki most képe

:D ez nagyonnagy volt !!!

:D ez nagyonnagy volt !!!

30
Hotyhogy képe

Igazán nem szeretnék

Igazán nem szeretnék affektálni, de úgy értsem akkor, hogy ne utazzak ceruza vékonyra sodort esernyőmmel, pinstripe öltönyömben a kökini 200-ason?

Hol is van pontosan ez a hely? Fölveszek egy zsákból varrt gúnyát, megnézni. Kapható ott Kőbányai Világos? :)

________________

Sajnálom a bolondot.

31
josefklein képe

A busz maga nem

A busz maga nem kifogásolható, de a buszvégállomástól a metróvégállomásig terjedő szakasz lepattantsága a Moszkva tér centrum szintjét tekintve origónak, "a távolodás méterekben kifejezett matematikai értékének négyzetes haladványával növekszik."

A zsákszövet azért túlzás. Egy esőköpeny és csipesz az orra bőven megteszi.

32
Hotyhogy képe

Ez már majdnem

Ez már majdnem bonyolultabb, mint Kepler törvénye. :)

Végül sikerült kidolgoznom, hogy hol is ez a hely. "Kő-Ki", meg a repülőtéri busz, hát mér' nem így kezdted? Tényleg Romániát hittem a szavaidból!

Vegyi és bio hazard védőruha kell a KöKin bizony, nem orrcsipesz, amikor azon a levegőtlen felüljárón a köpködős ivók és büfék előtt tartózkodó, rádköhögő TBC-sek sora előtt mész el!

________________

Sajnálom a bolondot.

33
zsoltee képe

Szép kis mérnök lehet ez

Szép kis mérnök lehet ez az ember... idézet a viszontválaszából:
"Nem hiszem, hogy ez az utazás környezetkímélőbb a gépkocsinál, ez egy kamu. Vannak erre tanulmányok ha óhajtod küldök ilyet."

Zsoltee

34
The_Mask képe

Kuldess, majd kivesezik az

Kuldess, majd kivesezik az illetekesek :)
Ha mernok, akkor elvileg logikus ervelessel meg lehet gyozni.

Mask

35
zsoltee képe

gyanítom, hogy az említett

gyanítom, hogy az említett tanulmányban 30 éves ikarusz busz szerepel 20% kihasználtsággal és környezetkímélő kicsi toyota 4 utassal (a bp-i kép rohadtul nem ez). Mellesleg a fickó egy 130ezres romhalmazzal pöfögi tele a várost, úgy hogy csak a 110 kilós seggét kell cipelnie, valamint reggelente néha az asszonyt. Ezzel pont meg is felel a bp-i átlag 1,3 fő / autó átlagnak, aki nem szállít munkaeszközt vagy árut. Neki szép napos időben a bringán lenne helye, akkor legalább nem szagolja az izzadt hónaljakat, rossz idő esetére pedig megtanulhatná a nyomtatós "lyukasztó" működését a kombínyón :D
A tömegközlekedés vs. autózás árába pedig a mérnök agyával nemhogy a környezeti károkat, de még a biztosításokat és adókat se számolta bele...

Zsoltee

36
Lathor képe

Biztos közlekedésmérnök

Biztos közlekedésmérnök :)

37
Krisi képe

Én se szeretem a

Én se szeretem a villamosozást, ezért nem villamosozok, hanem biciklivel járok mindenhova.Ez ilyen egyszerű.
Az írásban több dolog is szánalmas, pl. egy 50 éves felnőtt ember nem képes kezelni egy jegyet, látja, hogy az előtte lévő embernek elnyeli a pénzét, de ő mégis beledob egy százast, meglepődik, hogy a Nyugati aluljárója - ami a háza közelében van - tele van csövessel, stb. Abban igaza van, hogy a BKV nem tökéletes, de nem kéne minden apróságon kiakadni. Ez Budapest, és kész. Az meg már egyéni problémám, hogy hányok a stílusától. Fröcsög róla a "Nekem autóm van, én ez által felsőbbrendű vagyok, mint az összes BKV-t használó senki"

38
Perillustris képe

RE: Combinóval a

RE: Combinóval a Corvinig

Kedves BKV figyelő,

Mindenekelőtt a későbbiek megértése végett, 29 éves budapesti lakos vagyok, nőtlen, gyermekem nincs. Jogosítványom sincs, de a KRESZ-t ismerem. Nem mérvadó, csak szemléltetés: múltkor egy internetes teszten lényegesen jobb eredményt értem el, mint vezetői engedéllel rendelkező ismerőseim.

Másfél éves koromban váltam gyalogossá, de már előtte is használtam a tömegközlekedést. Azóta megrögzött gyalogos, kerékpáros és tömegközlekedő vagyok. Egy kerékpáros egyesület (Bringaút Egyesület - http://www.bringaut.hu/) tagjaként rendszeresen végzek önkéntesen és minden ellenszolgáltatás nélkül olyan útkarbantartási munkát, ami nem az én dolgom lenne, aktívan segítem a Critical Mass filozófiájának népszerűsítését, valamint a kerékpáros közlekedés biztonságának javítására kampányokat szervezek, az - amúgy kötelező - világítás szükségszerűségét és a (csak) ajánlott sisak hasznosságát kiemelve. Jómagam találtam ki és indítottam el a mára már igen ismertté és népszerűvé vált "Vegyél lámpát! Világos?" kampányt. Saját költségen, szerencsére sok segítővel, akiknek köszönhetően oda is eljutott az anyag, ahová én nem járok.

Újpesten lakom, 5 percre a metró megállójától. Előtte a Kosztolányi Dezső tér közelében, a Feneketlen-tónál, azelőtt pedig a kispesti Centrum áruháztól nem messze laktam.

Nap mint nap látom ablakom alatt és közlekedésem során a híres, bár inkább hírhedt, jogosítvánnyal rendelkező, ám ennek ellenére közlekedésre alkalmatlan sofőrök ámokfutását.

Soha nem játszottam el a gondolattal, hogy autót veszek, s eddig a kísérlet elmaradt - szerencsére. Oké, persze, ha brutál sok milliárdom lenne hirtelen, bizonyára a szupercsilivili új bicajom mellé vennék egy Maserati-t is. :P)

Minap egy barátom két Corvin moziba szóló jeggyel jött hozzám, s azt a merész dolgot javasolta, hogy a Corvin moziba autóval menjünk. Eleinte nem támogattam az ügyet, de meggyőzött. Legalább egyszer próbáld ki! Bár ne tette volna! Jóval később indultunk el mintha - szokásomhoz híven - metróval tettük volna meg a távolságot.

Jött az első izgalom: ki kell fordulni az Árpád útra! Mer' hát ugye a Váci útra valahogy ki kell jutni. Tömött sorok, stresszes autósok, a 12. kegyesen kienged. Köszi. Ha pofátlanok lettünk volna, kitolakszunk, állítólag ez az alapelv a budapesti közlekedésben, de mi mégsem akartunk a fekete S8-as elé kivágódni, dagadó izmok nélkül...., a béemvések..., s amiket hallottunk róluk..., meg hát ugye baseball ütő sincs nálunk... Tehát szóval a törvénytisztelőállampolgárbesorol -> már ha tud, mert nem úgy van az ám! Az udvarias autós által számunkra felszabadított helyre a szomszéd sávból bevágódik egy - lehetséges, hogy 120 hónapos részletre vásárolt - Suzuki. A Váci útig hosszú, kígyózó sor áll, a lámpáknál erőszakos hajléktalanok. Ha ezt végigálljuk, még a következő előadásra sem érünk oda! Áttolakszunk a belső sávba, a záróvonalon szabálytalanul megfordulunk, átcsúszunk egy piros lámpán, pedig azt a biciklisek szokták. Tényleg szoktam, nem tagadom. Ahogyan minden egyes lámpaváltásnál legalább egy autós, de inkább kettő.

Hopp, zebra, gyalogos. Saját magaddal törődj, hangzik fel énem gonosz individualista biztatása, s szinte üvöltöm: ott maradsz kisköcsög! Lelép, de végül megáll. Mégis mit képzelt? SIETÜNK. Ő gyalog van, tehát ő nem. A hirtelen és pofátlan nekiindulásakor átfutott az agyamon a képzeletbeli perbeszédem, amit majd a tárgyaláson fogok elmondani az ügyész vádjára, mely szerint egyáltalán nem igaz, hogy jóhiszeműen jártam el, amikor azt hittem, a járókelő éppen jógázott a zebra mellett. Különben sem vagyok gondolatolvasó (ld. http://criticalmass.hu/forum/20070518/az-autos-nem-gondolatolvaso-avagy-...).

A néhány kilométeres út alatt három hajléktalannal közlöm, hogy 1. nem adok pénzt, 2. nem veszek újságot, még akkor sem, ha Metró újság is van hozzá. 3. tőle nem akarok ablakot mosatni sem, még abban az esetben sem, ha olcsóbban mossa, mint a Shell. Haladunk a pesti csúcsban. Vagyis haladnánk. Defekt. Hát ez most nem 5 perc lesz, mint bicajjal. Na, de a haverom - a segítségemmel - sikeresen megoldotta a feladatot, mehetünk tovább. Kisebb-nagyobb kerülők után már a Nyugatinál vagyunk, ahol meglepő (SIC!), de lehetetlenül sok autó van, a lámpáknál ismét a városképhez hozzátartozó, sávok közötti kéregetők. Új arc a szociális érzékenységre alapozó cigányasszony, karján egy kisgyerekkel. Remélem nem átkoz meg, amikor jelzem, ez nem az a kör.

Hopp, már látom a környék origóját, az órát. Hmmm... 33 fok van és 17 óra 30 perc. Most kezdődik a film. Legalább a forgóóra írna ki valami poénos szöveget pl.: "jól besz..tad ma is, hihihi". Egy rendes számítógépvírus ilyenkor olyanokat mond: "Én metróval mentem, már a moziban vagyok, már az előzetesek mennek, nem fogsz ideérni úgysem", stb.., de ez nem, csak forog és forog és kész, semmi stílus, semmi eredetiség. De legalább van klíma a kocsiban. Igaz, hogy múltkor is 2 hétig beteg voltam miatta, de legalább nem kellett dolgozni mennem.

Nagykörút: balra pillantva még éppen láthattam, ahogy elszáguld mellettünk egy csiga. Esztelen csiga. Utasként van alkalmam megfigyelni az út melletti házakat. Nem kell távcső, sem mikroszkóp, hogy Rippl-Rónai (korom)fekete korszakára emlékeztessenek.

Az útból egy teljes sávot elfoglaló parkoló autók, melyek helyén - mindenki megelégedettségére - biciklisáv is lehetne. Akkor nem cikáznánk az autók között. Az úton parkolni luxus.

S az a rengeteg elakadt autó vészvillogóval. Pedig azt hallottam, a Mercedes megbízható. Szóval akkor már tényleg inkább a Maserati. Ha nem tudnám, hogy nem így van, azt hinném, ma már nem szériafelszerelés az irányjelző.

Alig haladunk, de amint akad 10-15 méternyi hely a sávban, máris berobban valaki. Mert ott biztos gyorsabb. Persze dehogy. Ja, meg levegő sincs, fuldoklom. Valószínűleg nem csak egyedül, mert mindenki üveges tekintettel néz mellettünk a semmibe, könnyű nekik, sóhajtok fel magamban. Ők már bizonyára CO2-n élnek. Vagy tintáztak. Vagy tudnak valami trükköt.

Megváltás nem jön. Az autók tömege elviselhetetlen, a légszomjam fokozódik. LEVEGŐT!

Megmozdul körülöttünk a vaslemez, amiben ülök, félreállnék, de nincs hely. Barátom tanácsára lezárom a hátsó ajtót, nehogy kivegyék az ülésről a táskám (a pénz nem számottevő, két-három ezer forint, de az iratok: személyi, adó- és tb-kártya, bankkártyák, egyéb kártyák, stb., belegondolni sem merek abba, ha mindezt lenyúlják).

De, no pánik: már érkezik is járművünk a közeli - s a mozijeggyel ingyen igénybevehető - parkolóhoz vezető útra. Hát igen, de rögvest felmérem, hogy bár az autó nem a nagyobbak közé tartozik, a szabálytalanul és - valószínűleg - engedély nélkül lerakott konténer mellett bizony ugyan el nem férünk. A Nagykörúton 200 méterenként vészvillogóval álló autókat még valahogy kikerültük, de ez reménytelen.

Nyomjuk a dudát rendületlenül, hátha a fehér Skoda tulajdonosa kinéz, s lesz oly' kedves, s arrébb áll egy picit, hogy el lehessen férni. Pedig ő szabályosan parkol. 20-25 perc után megjelenik egy álmos arc az ablakban, további 10 perc elteltével már lenn is van az autónál, indít, gázt ad. Mi is. Hurrá.

Órámat nézem, fél 7 múlt. Megérkezünk a parko... MI? Nagy fehér tábla, piros betűkkel: "Sajnálattal értesítjük Önöket, hogy 2007. augusztus 19-től a mozi mögött található, kedvezményes parkolást biztosító PARKOLÓ, a Corvin Sétány építkezési munkálatainak megkezdődésével MEGSZŰNIK! A parkoló utoljára augusztus 18-án lesz nyitva. Megértésüket nagyon köszönjük!" Szeptember 3-a van, tehát ezt buktuk. Egyetlen haszna a késésnek, hogy ha végre találunk egy helyet, akkor már nem kell fizetnünk. Barátom szerint szerencsések vagyunk, pedig nekem nem is tűnt negyed órának, míg leparkoltunk 6 utcányira a mozitól.

Gyors fejszámolás, negyed ennyi idő alatt kényelmesen, s olcsóbban ideértünk volna metróval (18 perc). Lehet, hogy állni kellett volna rajta, ám mivel egész nap a munkahelyemen ülök és film alatt is ez vár rám, nem okozna problémát, sőt, örülök ha kinyújtózhatok, hiszen a mai 2 kör futás a Margitszigeten a mozi miatt úgyis kimarad.

Na, de eljön a várva várt pillanat, kezdődik a film. A multiplexeknek hála fél 8-kor is vetítik. Hátradőlök, próbálok a filmre koncentrálni, ám nem hagy nyugodni a gondolat, hogy mennyi időt elfecséreltem ma az autóban ülve, miközben már - legrosszabb esetben is - hazafelé tarthatnék, ha bicajjal vagy metróval indulok el. Hallom Besenyő Pista bácsi kérdését: HÁ' MAGA NOOORMÁLIS?

Perillustris

39
zsoltee képe

Hát ez nagyon nagy! :D

Hát ez nagyon nagy! :D Ennél jobbat ma már úgyse olvashatok, úgyhogy elmegyek aludni :) azért egy ilyen hosszú irónián ugye nem két percet gondolkoztál? :)

Zsoltee

40
Perillustris képe

2 perc alatt legépelni sem

2 perc alatt legépelni sem tudtam volna. Az agyamban már napok óta megvolt minden, csak ki kellett írni. :)

41
lujka képe

Ha jól sejtem, nem később

Ha jól sejtem, nem később indultatok el, hanem korábban a megszokottnál... :)

- Ms. Critica Lujka -
*CMS* RABIC

42
Perillustris képe

Direkt irtam igy, hiszen az

Direkt irtam igy, hiszen az auto gyorsabb. :)

43
melós képe

A behajtási díj lényegét

A behajtási díj lényegét azért nem értik, mert nincs! Semmi értelme nincs, csak egy jó megkaszálás az egész! nagy itt a szátok, de megnézném hogyan viszitek el mondjuk egy szobafestő melóscuccát bringával! Nem hőbörögni kéne a trendi 300 rongyos bicajokon, amiket drága környezetszennyező eljárással készítenek, hanem gondolkozni! Én veletek is fizetetnék útdíjat, és rendszámot, meg jogsit is bevezetném! Hogy fegyelmet is tanuljatok az utakon!

44
Perillustris képe

Ki nem érti? Inkább

Ki nem érti?

Inkább dolgozz, ha csak ennyit tudsz. Látogatja sok olyan ember a fórumot, aki nem, vagy csak részben ért velem-velünk egyet, ám a többség képes konstruktívan véleményt formálni. Sőt, mi sem feltétlenül értünk sokszor egyet.

Jól kiröhögtetted magad.

Egy éppen 40 ezer forintos bicajjal járó...

45
zsoltee képe

Mennyivel egyszerűbb lenne

Mennyivel egyszerűbb lenne most legyinteni, hogy áhh, hülye melós... de inkább elmagyarázom, figyelj jól ;)
- a behajtási díj a csórókat kizárja a belvárosból, a kicsit csóró meg kétszer is meggondolja, hogy áthajt-e ott. Akinek muszáj, vagy sok a pénze, az fizet. Így csökken a forgalom és a szennyezés/dugó is. Nem igazságos, de az se igazságos, hogy a melós teszkós párizsit rak a szendvicsébe, a gazdag meg feketeerdei sonkát... ilyen az élet!
- a szobafestő ne járjon bringával dolgozni, továbbra is autóval menjen, de emiatt nem kellenek kiskapuk a rendszerbe, mert a magyar ember ezeket ugyis kijátsza. Viszont a többség nem szobafestő, hanem irodába viszi a seggét és a két kilós aktatáskáját egy másfél tonnás vasdobozban
- másrészt ha te 1000 ft-ot keresel óránként, 500 ft a behajtási díj, aminek következtében 30 perc dugóban állást megspóroltál, akkor egyrészt dolgozhatsz 30 perccel többet, mert idődbe belefér, és máris nem költöttél többet, vagy pedig 500 ft-ért nyertél 30 percet az életedből, amit a családoddal tölthetsz vagy pihenhetsz ;)

- a legtöbb embernek jó ha 50ezret ér a bringája, az enyém se került sokkal többe
- lehet hogy a bringákat is környezetszennyező eljárással gyártják, de gyanítom, hogy nem kevésbé szennyező a gyártása, mint az autógyártás
- útdíj bringásoknak? számold már ki légyszíves, hogy egy 12 kilós bicikli és egy 1200 kilós autó milyen mértékben károsítják az utat. Rendben, vállalom a havi 200 forintos adót!
- rendszám: a robogókon is van? hoppá... hogy miért ne legyen? Te vennél egy párezer forintos 3kerekű bicajt a gyerekednek, ha arra ugyanekkora összegért kéne rendszámtáblát rakatni? naugye...
- a jogsi valamilyen szinten jogos elvárás, de itt is az a probléma, hogy nehéz meghúzni a határt. a 6 éves pistikének a lakótelepen cangázáshoz minek a jogsi? de aki közlekedési eszközként használja, annál tényleg elvárható lenne a jogsi. De pl. gondolj bele, hogy faluhelyen a 60 éves Béla bá' nem fog elmenni kerékpárjogosítványt szerezni, akkor ő ezentúl járjon gyalog? A legjobb megoldás az lenne, ha az iskolákban kötelezően tanítanák a kreszt, ennyi már elégséges, hogy az ember normálisan közlekedjen bringával forgalomban

Zsoltee

46
Perillustris képe

A szobafestő szereljen

A szobafestő szereljen kereket a létrára, s még bicaj sem kell, nemhogy autó! :)

47
Lathor képe

Fegyelem az utakon :)

Fegyelem az utakon :) németben jártál?
A többit megválaszolták elöttem.

48
kisfijú képe

sziasztok! pult alatt nincs

sziasztok!
pult alatt nincs már valahol CM poló, tudom, irtátok már hogy elfogyott, de tavaly is volt, hogy csodával határos módon került elő azért néhány darab:)
köszi

49
Perillustris képe

Esetleg ha a tema topikjara

Esetleg ha a tema topikjara keresnel, s ott tenned fel a kerdest. Koszi!

50
tm képe

"A bicikli, és ezt

"A bicikli, és ezt fenntartom, nem közlekedési eszköz, amint a roller, görkorcsolya, ló vagy a sárkányrepülő sem"
LOL