Életem második komolyabb bicajos balesete, remélem az utolsó...

Autósor áll a dugóban szokás szerint, én előzgetek, megyek ahol épp van hely, jobbkanyar sáv jobb oldalán előre taxi mellett (jó nagy hely volt), egészen addig, amíg az utas a jobb hátsó ajtót rám nem nyitotta. Baleset elhárítása esélytelen, nem a fék, hanem az ajtó fogott meg. Belső borításon a kezemtől meg a kormánytól nagy karcok meg horpadások, az egész ajtó elgörbült, a töve totál behorpadt. Be se lehet csukni. Jó nagy a kár. Szerencsére semmi komoly személyi sérülés nincs, jobb hüvelykujjam vérzett és zúzódott kicsit, de nem vészes. Bicajon sajnos csak utólag (rendőri helyszínelés után jóval) vettem észre, hogy a váz el van görbülve jobb hátul, a hátsó kerékhez menő elemnél. Valszeg ahogy lecsapódott a bicaj a járda peremére, úgy ütöttem oda. Amúgy jobban megy (amíg el nem törik a váz), mint eddig, mert az előző baleset óta ferde villa és hátsó elemek most valahogy helyrerázódtak... Imádom a bicajomat, mindent kibír! 10 éve vettem használtan, azóta több 10ezer km, két súlyos baleset, amiben még hajtókar tengely is tört, és még mindig bírja.

Na de a lényeg: ki a hibás?
Őszinte leszek: nem tudom, hogy ha áll a dugó, hol szabad szabályosan menni. Jobbról, vagy balról lehet előzni az autósort, vagy kettő sor között lehet menni, vagy sehol? Ami biztos: taxiból utas nem szállhat ki az úton, mert az tuti szabálytalan, hiába van piros lámpa vagy dugó. Az, hogy nem néz hátra, valszeg csak emberi mulasztás, de nem szabálysértés - nem tudom. Majd a rendőrség dönt.

Mindenesetre megint új életet kezdtem, és nagyon örülök, hogy még mindig ezen a földön.

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Gabika képe

szerencsére megusztad,

szerencsére megusztad, jobbulást

-------------------------------
http://www.photoblog.com/gabber

2
pata képe

Azért azzal a villával,

Azért azzal a villával, ami egyszer elgörbült, most meg vissza, vigyáznék. Nagyon ronda esés lehet belőle, amikor az első kerék megy ki alólad.

Majd írd meg, mit mond a rendőrség, ki a hibás.

3
Mumin képe

Szerintem mindketten

Szerintem mindketten hibáztatok, neki nem szabad kiszállni, neked nem szabad jobbról előzni. Azt sejtem, hogy a dugóban csak állni lenne szabályos... Hát nem tudom.

4
Attila- képe

Ha áll a dugó, vele

Ha áll a dugó, vele együtt kell állnod. Igen, idióta szabály, viszont az érvényes kresz szerint te vagy a hibás, mert jobbról előzni tilos, így várható a kártérítési igény a taxis részéről, a bringát pedig leírhatod. Illegálban nagyon kell figyelni, az utas nem fog körülnézni.

5
hf képe

Ezt a barom

6
Prof.gruppetto.hu képe

Nem, nem. Ez 50-50-es szitu.

Nem, nem. Ez 50-50-es szitu. Az utasnak kötelessége az ajtónyitás előtt meggyőződnie arról, hogy ez biztonságos. Vagyis hátra kell néznie.
A dugóban álló autót meg sajnos semerről sem szabályos kerülni sávon belül. Másik sávban elmehetnél mellette, ha ott nem lenne másik autó, ugye :)

www.gruppetto.hu

7
Karago képe

ELŐL- Üdv! No, ezért

ELŐL-

Üdv!
No, ezért kéne felfesteni a szaggatott sárga -többfunkciós kerékpársáv- jelzést minden úttestre! Míg a dobozok állnak a dugóban, én szabályosan haladhatnék a sávomban...CSAK a kinyíló ajtókra kéne figyelni...de legalább nem lennék hibás ;)

-HÁTUL LÁMPA, AZ KELL!

8
Attila- képe

Andrássyn ki szokták

Andrássyn ki szokták kifizetni a bicikliútra kinyitott ajtóba csapódókat? Az 100% volna.

9
Prof.gruppetto.hu képe

Nem hallottam még ilyen

Nem hallottam még ilyen konkrét esetről soha.

www.gruppetto.hu

10
hf képe

Milyen gyorsan

11
Névtelenropy képe

A takszis is meg Te is

A takszis is meg Te is hibás vagy.
A takszis azért, mert felel az utasáért, Te pedig azért, mert figyelmetlen voltál.
Sztem. álló járművet nem lehet előzni csak kerülni.

12
lrdr képe

Igen-és nem úgy van, h

Igen-és nem úgy van, h kerülni meg bármerről lehet?

13
adamekp képe

A dugóban álló az

A dugóban álló az forgalmi helyzetben van, nem pedig parkol*. Gondoljuk el, milyen különbséget látunk akkor, ha konkrétan áll a dugóban, vagy pedig 1-2 kmhval csorog. Alig látni hogy egyáltalán megy, viszont akkor már máshogyan kéne/nem kéne mellette elmenni?!

*Ezért nem lehet piroslámpánál mobilozni.

üdv adamekp

14
Névtelenropy képe

A parkolás is a

A parkolás is a közlekedés része. (Az AB szerint)
Amennyiben forgalmi helyzetben volt a takszi, úgy mindenféleképp a takszis a hibás, hiszen nem figyelmezette utasát a forgalmi helyzet veszélyeire.

15
Szab képe

Mióta nem lehet(vagyis

Mióta nem lehet(vagyis inkább nem szabad:) piros lámpánál mobilozni? Változott a kresz? Tudtommal lehet, akár kézben tartva is.(És menet közben is szabad, ha nem kézben tartják, de persze nem akarom kiforgatni a szavad, mert értem mire gondolhattál, csak az se igaz - szerintem.)

16
Prof.gruppetto.hu képe

Mindig is tilos volt. Kb.

Mindig is tilos volt. Kb. valahogy úgy van megfogalmazva, hogy, "tilos menet közben, beleértve a forgalmi okból történő megállást is". A piros lámpa forgalmi ok.

www.gruppetto.hu

17
Névtelenropy képe

2 jótanács (Amennyiben

2 jótanács (Amennyiben téged hozznak ki hunyónak.):

1. Hivatkozz arra, hogy szemedbe sütött a nap!
2. Hivatkozz a megtévesztésig rádhasonlító alteregóra aki éppen az esemény pillanatában hajtotta a biciklidet.

18
Prof.gruppetto.hu képe

Ja, amúgy MK tag vagy? Ha

Ja, amúgy MK tag vagy? Ha nem, akkor szerintem lépj be. Ilyen esetben, ha téged hoznak ki hibásnak, a tagdíjba foglalt felelősségbiztosítás fedezi az autóban esett kárt.

www.gruppetto.hu

19
haggyma képe

Jobbulás! A hármas pontot

Jobbulás!

A hármas pontot javaslom:

http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM

A járművek utasaira vonatkozó szabályok

23. § (1) Az utas csak álló járműre szállhat fel és csak álló járműről szállhat le.
(2) Az utasnak tilos
a) a vezetőt a vezetésben zavarni;
b) állva utazni, kivéve autóbuszon, trolibuszon és villamoson;
c) a jármű lépcsőjén, illetőleg külső részén utazni;
d) a jármű ablakán vagy ajtaján kihajolni.
(3) A jármű ajtaját az utas csak akkor nyithatja ki, ha ezzel a közlekedés biztonságát, valamint a személy- és vagyonbiztonságot nem veszélyezteti.
(4) Menetrend szerint közlekedő járműre a megállóhelyen kívül felszállni, illetőleg arról leszállni abban az esetben szabad, ha a jármű személyzete erre előzetesen - szóban vagy a vezető által működtetett ajtók kinyitásával - engedélyt adott. Olyan megállóhelynél, ahol a fel- és leszállás közvetlenül az úttestről, illetőleg az úttestre történik, akkor szabad a járdáról az úttestre lépni, ha a jármű a megállóhelyen megállt.
(5) Veszélyes anyagot szállító járművön a vezetőn és a kísérőn kívül személyt szállítani tilos.

------------------
Kerüld ki a dugót!
Bring-gáz!!!

20
magwas képe

Jobbulást. Mák, hogy

Jobbulást. Mák, hogy ennyivel megúsztad. Az ajtó rossz tulajdonsága, hogy gyakran a kulccsont és a nyaki verőér környékén ágyazódik be a testbe.

A szabályok:

Álló kocsisor esetén a kikerülésre vonatkozó szabályok a mérvadóak (ami pedig kis különbségekkel az előzésre vonatkozó szabályok értelemszerű alkalmazása). Alapvetően balról, a biztonságos oldaltávolság megtartása mellett lehet kikerülni. (A kivétel a balra kanyarodáshoz felkészülő autó, és a megkülönböztetett jelzéssel az út közepén munkát végző jármű.) Mindezeknek a szabályoknak a motorossávhoz való viszonyát hosszasan lehet elemezni. Valószínűleg ha úgy motorossávozol, hogy sávon belül gyökkettővel balról kerülöd az autót, akkor az szabályos, de a gyakorlatban ugye ez nem így szokott történni. Ha nincs záróvonal, szerintem szabályos a kocsisort balról, a szembesávban kerülni, mert ha jön szembe autó, vissza tudsz térni a sávodba, a járműved tulajdonságaiból következően.

Az utasnak meg kell győződnie arról, hogy biztonságos-e kinyitni a ajtót.

Az élet:

Ne előzz (és kerülj) jobbról. Soha. Veszélyes. A sofőrök sem szoktak a jobb tükörbe nézni, a kiszálló utasról nem is beszélve. Tök véletlenül rádhúzhatják, rádnyithatják, stb. Az álló kocsisort balról, vagy több sáv esetén a motorossávon előzd. A motorossáv sem életbiztosítás, legyél nagyon óvatos. Szerencsére az autósok nagy része már hozzászokott a motorossávhoz, figyelnek rá és helyet is adnak (ezt megköszönöd, mert ápolni szeretnéd a közlekedők közötti jó viszonyt). Az utast is jó eséllyel a külső sávon fogják kirakni. De az előzőekben ne bízz nagyon, előttem is nyitotta már ki utas az ajtót belső sávban. (Közben mondta a sofőrnek, hogy "vigyázz magadra". Én meg mondtam neki, hogy "te is";)

A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor

21
ubi képe

Nagyon kösz, olyan jófejek

Nagyon kösz, olyan jófejek vagytok, hogy így szakértitek a helyzetet...

Nem szoktam általában jobbról előzni, mert az mindig para, pl. ezért nem is használom soha az Andrássy bicajutat, mert nem biztonságos az autók jobb oldalán. De hülye az a bicajos, aki a dugóban áll az autók között, ennek nem sok értelme van ugye. Viszont menni meg csak ott tudok, ahol van elég hely. Most épp olyan szorosan állt a taxi a sáv bal oldalán a másik autóhoz, hogy ott nem fértem el, jobbról meg volt nagy hely. Hát mi mást lehet ilyenkor csinálni, mint jobbról kerülni? Ha a bíróság azt mondja, hogy várni, az azt jelenti, hogy még sosem ültek biciklin dugóban...

Az eset abban mindenképpen tanulságos, hogy a dugó a bicajosok számára nem megoldott közlekedési helyzet, és mint a példa is mutatja, balesetveszélyes. És hát az nem megoldás erre a kérdésre, hogy ne menjek bicajjal, mert pont a dugóban fogok bicajjal menni, hiszen máshogy nem lehet. Szóval ha kihoznak bűnösnek, akkor szeretném továbbvinni ezt az ügyet. Bárkinek van ötlete, hogy milyen személyiségi vagy bármilyen jogaimat sérti, hogy nem tudok szabályosan közlekedni dugóban? Jó lenne, ha valami ilyesmit ki lehetne hozni ebből... Jogászok, hajrá!

Nem mentem amúgy gyorsan magamhoz képest, kb. 20-25. A vállam másnapra megfájdult, valszeg az is fogta az ütést. De jól vagyok. Mázlim volt. Ja, és mégegy pont kimaradt, a taxis másik taxis haverja persze kapásból megfenyegetett, hogy ha nem fizetek, két hét múlva sírva fogok neki könyörögni, hogy hadd álljam én a számlát... Sajnos ezt elfelejtettem beleírni a rendőri jelentésbe, pedig plusz pont lett volna...

Na, megírom, hogy mi lett majd a döntés...

22
Prof.gruppetto.hu képe

Vedd fel a kapcsolatot az MK

Vedd fel a kapcsolatot az MK jogászával itt.
www.gruppetto.hu

23
pata képe

Semmilyen jogod nem sérül,

Semmilyen jogod nem sérül, mások is állnak a dugóban, a KRESZ mindenkire vonatkozik. Nincs olyan az alkotmányban, hogy a biciklisnek mindig garantált a gyors haladás. Hibáztál, le kell nyelni, move on.

24
Névtelenropy képe

Azért beidézhetnéd nekem

Azért beidézhetnéd nekem a KRESZ-ből a dugóban való közlekedés előírásait kerékpáros, motoros, gyalogos számára.
Naon kívánci vagyok.
Egyébként dugóban, kerékpárosként sérülnek a jogaim.
Pld. az egészséges élethez való jogom.

25
pata képe

Magwas fent leírta a

Magwas fent leírta a jogszabályik környezetet.

Gáz, ha dugó van, de akkor is be kell tartani a szabályokat. Legalábbis viselni a következményeket, ha nem tartod be. Az, hogy sérülnek a jogaid, például az egészséges élethez való jog (ami persze elég absztrakt, és az érvényesítés fóruma legtöbbször az AB), még nem ment fel a KRESZ alól.

A megoldás biciklisáv vagy ilyesmi lenne, ahol el lehet haladni.

26
Karago képe

ELŐL- Ez az! Szagg. sárga

ELŐL-

Ez az! Szagg. sárga csík minden úttestre! Amelyik meg elég széles, oda folyamatos s.csík kell!

-HÁTUL LÁMPA, AZ KELL!

27
Györgyi képe

azt tényleg kár, h

azt tényleg kár, h kihagytad
és mi van a villamossinekkel ? dugóban ott is lehet haladni

.....................................................
Bringával megyek. - No para! Normális tevékenység!

http://szabogyorgyi.blogspot.com/
Itt szavazz a bringázásra !

28
Krisi képe

Nem elkeserítésképpen,

Nem elkeserítésképpen, de:
Ha Te nem voltál szabályos (jobbról előzés), akkor a taxis miért legyen?
Szóval én a helyedben meghúznám magam, mert ugyanúgy szabálytalan voltál, mint a taxis.
Az pedig sajnos nem érdekli a bírákat, hogy a valóságban a kresz egy nagy rakás fos, tele értelmetlen dolgokkal, amiket lehetetlen betartani, ha pedig mégis betartod, akkor kétszáz méteren belül hatszor elcsapnak.
Üdvözöllek Magyarországon...

Egyébként én is ilyen vagyok, az egyik pillanatban szidom az autóst, aki majdnem elütött egy szabálytalan balrakanyarodással, aztán rá öt percre meg simán átmegyek egy piroson mert nem jön semmi.
Csak az az alapvető különbség, hogy én magamon kívül senkit sem veszélyeztetek, viszont másfél tonna vassal közveszélyes dolog szabálytalankodni..