Észrevettétek, hogy minden második hír közvetve vagy közvetlenül arról szól, hogy "Itt az idő, hogy bringára ülj!"?

Nem lehet tiszta az öröm, hiszen az egyéni önkéntes szemléletváltás vagy a globális fenntarthatóságra való törekvés helyett az új trendek oka inkább a gazdasági bizonytalanság és a széleskörű fizetésképtelenség.

Ugyanakkor a jelenlegi magyarországi gazdasági helyzetet vehetjük spontán kialakult fenntarthatósági tanuló időszaknak is, amikor annak is ki kell próbálnia a BKV-t (amíg van még), a vonatot vagy a bringát, akinek nagyon nem volt ez korábban finnyás kedvére.  tovább »

Előző bejegyzésemben beszámoltam egy Margit-hídi balesetről, amiben szándékos közúti veszélyeztetés bűntette során egy a dugóban araszoló feldúlt autós hátulról, önbíráskodva nekitolt az előtte álló autónak, mert nem bírta elviselni, hogy a két sáv között haladok előre.

A rendőrségi határozat megérkezett, benne az alábbi áll:

A hibás én vagyok, mert a két sáv között mentem, amit nem szabad, ezért fizessek is 10eFt-ot. Az autó "sávváltáskor a hátsó kerekemet érintette", de felelősséggel nem tartozik és semmiféle retorziót nem kap, a bringám 20-30 eFt-os kárának megtérítéséről szó sem esik.  tovább »

Épp várok a csajomra, hogy fejezze be a munkát - szombat van érted -, unalmamban eltöprengtem, hogy mennyire utálom az összes hivatalos papíron a "kerékpár" elnevezést. Rákerestem a google-ban gyorsan, hogy melyik kifejezést mennyire szeretik az emberek. Tudtok még másikat?

bicaj - 2 360 000 találat
bringa - 1 770 000 találal
kerékpár - 1 460 000 találat
bicikli - 1 220 000 találat
kecaj - 303 000 találat

/*

további szinonímák a beérkező commentekből (kösz):

bike 24 100 000 találat (site:.hu)
bicó - 15 400 000 találat
bájk - 1 280 000 találat
canga - 770 000 találat
keró 250 000 találat
bicigli - 109 000 találat
brinyó - 57 700 találat
drótszamár - 30 000 találat
cajga 22.300
binyigli - 4 860 találat

*/  tovább »

...szerencsére semmi bajom, nem csámcsogós vérhorror blogot akarok írni, csak a tanulságokat levonni, hátha az hasznos lehet másnak is. Az történt ugyanis, hogy ma reggel némi kölcsönös üvöltözős előzmény után egy dühödt sofőr frusztrációjának csökkentése érdekében a Margit hídon a dugóban állva elvesztette az eszét és hátulról szándékosan felnyomott az előttem lévő autóra. A hátsó kerekem kampó vagy majdnem az, én jól vagyok, az előttem lévő autón egy nagyobb karcolás, más kár nincs, legfeljebb lelki. Kérdés, hogy ki a hibás és miért, illetve, hogy miként lehet az ilyen szitukat elkerülni, mit lehet belőlük tanulni?  tovább »

A legfrissebb (magyar vonatkozású) statisztikus fizikai eredmények szerint nagy kommunikációs hálózatokban az információ terjedési sebességét a hálózat spontán kialakult közösségi struktúrája nagymértékben lelassítja.

Ám a dolgot fordítva is nézhetjük: a lelassult információ terjedési sebességet hogyan lehet visszagyorsítani egy hálózat (azaz pl. Budapest és a CM közösség) összeköttetéseinek (azaz az egyes emberek kommunikációjának) finom hangolásával?

A CM közösség óriási lehetőség előtt áll: a világon első lehet egy modern statisztikus fizikai elv gyakorlatba ültetésével, ha sikerül egy giga bringás felvonulást szerveznie nagyon egyszerű szabályok betartásával.  tovább »

Csengő helyett
Kezem a féken,
Bajban pedig
Ordítok szépen.
KRESZ ide-oda
szétösszevissza.

"Minden évben duplázódik a bringások száma" - kb. ennyit tudunk/képzelünk ma a budapestiek kerékpárhasználatának alakulásáról szóbeszéd szinten, mivel sem a fővárosnak, sem a civileknek nem áll rendelkezésére megbízható, hosszú távú statisztika a városban bringázók számáról.

A két keréken tekerők tényleg évről évre szemmel láthatóan egyre többen vannak, a hosszú távú városfejlesztésnek pedig számolnia kell minden ilyen újonnan megjelenő igénnyel/terheléssel. Vajon a fővárosunk mikor fog felnőnie ehhez a feladathoz, mikor fogja pótolni ezt az óriási forgalomszámlálási hiányosságát?  tovább »

A SZMOG az angol "smoke and fog" szavak összevonásából keletkező ... na én itt elakadtam. Ki folytatja?

Na de viccen kívül! Kinek van tapasztalata Wiki-vel? Azért ez egy fontos szócikk! A durva magyar SZMOG és az intézkedések hiánya együtt egy újabb hungarikum, amiről nem írnak soha semmit. Legalább a WikiPédia mutassa meg!

Tudtátok pl., hogy 2010. jan 1-től nem 35, hanem 7 nap az évi EU által tolerált határértéktúllépések száma? Na mi már idén bőven 20 felett járunk...

Kiindulásnak:
http://en.wikipedia.org/wiki/Smog  tovább »

Úgy érzem újra nagyon rá kéne pörögni a légszennyezettség témára, mert nagyon durvák a statisztikák. Összegyűjtöttem az összes hasznos linket, szerintem akár egy pert is érdemes indítani az alkotmányos jogainkra hivatkozva - jogászok segítsetek.

Ez az országos légszennyezettségi mérőhálózat honlapja, itt lehet részletes statisztikát, aktuális mérési adatokat és összefoglaló éves jelentéseket letölteni:
http://www.kvvm.hu/olm/index.php

Ez az országos meteorológiai szolgálat aktuális tájékoztatása a légszennyezettségről:  tovább »

Hogy van az, hogy januárban még nem tudtam úgy áttekerni a városon, hogy ne fulladozzak az undorító bűzben, a hó a városban fekete, a légszennyezettségi térképek folyamatosan pirosban izzanak, és mégsincs soha de sohase szmogriadó?  tovább »