Az autóvezetők nagy része szerint a folyamatosan növekvő költségek egyre nehezebbé teszik egy autó fenntartását. A britek közel fele tartja az egyre több pénzbe kerülő járművet lassan megengedhetetlen luxusnak.
A folyamatosan emelkedő benzinár, az adók, a növekvő biztosítási és általános költségek sokak számára egyre nehezebbé teszik egy autó fenntartását. 2008-ban a megkérdezettek húsz százaléka tervezi eladni az autóját, ha találnak egy olcsó, praktikus és kényelmes alternatívát a dugókban ücsörgés és a hatalmas tankolási költségek helyett, derült ki egy nemrég készített tanulmányból.
A fentiek mellett a sofőrök harminc százaléka aggódik amiatt, hogy a gépjárművek mennyire szennyezik a környezetet, és 34 százalék nyilatkozta azt, hogy szívesen venne kevésbé környezetszennyező autót, ha megengedhetné magának.
A lakosok 23 százaléka ismerte be, hogy naponta alig egy órán keresztül használja az autóját, 46 százalék szerint túl sok jármű van az utakon, és valamit kellene tennie a kormányzatnak azért, hogy csökkentsék a négy keréken közlekedő lakosok által okozott zsúfoltságot.
A felmérést készítő WhizzGo ügyvezető igazgatója szerint az embereknek szükségük van autóra, de egyre inkább kezd elegük lenni a költségekből, amibe egy jármű fenntartása kerül, különösen akkor, ha csak hétvégi kiruccanásokhoz vagy nagybevásárláshoz használják.
Így a leleményes cégek előtt megvan a lehetőség, hogy kitaláljanak egy alternatívát arra, hogy ha valaki csak néha szeretne autót használni, akkor ne kerüljön annyiba, mintha ki sem szállna belőle egész héten.
(Pénzcentrum via index.hu)












1. "megkérdezettek húsz
1. "megkérdezettek húsz százaléka tervezi eladni az autóját, ha találnak egy olcsó, praktikus és kényelmes alternatívát a dugókban ücsörgés és a hatalmas tankolási költségek helyett, derült ki egy nemrég készített tanulmányból."
- Ön eladná autóját, ha egy olcsó, praktikus és kényelmes alternatívára válthatna?
- Persze, persze!
Közben erre gondol: persze, ha 1perc alatt eljutok a munkahelyemre és közben nem kell felemelnem a sejhajomat a fotelemből.
Nem reális hogy tényleg eladják...
2. "A lakosok 23 százaléka ismerte be, hogy naponta alig egy órán keresztül használja az autóját"
Miért, Te meddig használod a biciklidet naponta (feltéve, ha nem futár, hanem munkábajáró vagy).
3. "46 százalék szerint túl sok jármű van az utakon, és valamit kellene tennie a kormányzatnak azért, hogy csökkentsék a négy keréken közlekedő lakosok által okozott zsúfoltságot"
Azaz: túl sok az autó, nem tudok haladni. Csináljon valamit a kormányzat, hogy tűnjön el a többi autó!!!
Bocs ha cinikus voltam, de szerintem rossz a kérdésfeltevés.
Pl. Hajlandó lenne valamilyen erőfeszítést tenni, hogy ne autóval járjon?
---
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Ez a zén oldalam
Cinizmusod jogosnak
Cinizmusod jogosnak látszik.
Nem tudom milyen volt a kérdőív, milyen kérdések voltak, milyen célcsoport - minderről hallgat a cikk.
Megnéztem az "eredetit" a pénzcentrum oldalán, hátha bővebb vagy alaposabb, de nem. Az index csak kopipésztelt.
Gondoltam, a WhizzGo lesz a kulcsszó, végül is ők készítették a felmérést (nem ismertem a céget). Hát láss csodát, ez egy car-sharing cég, úgy nézem a Virgin berkein belül. http://www.whizzgo.co.uk
Ebben a megvilágításban még érdekesebb a cikk konklúzója "a leleményes cégek előtt megvan a lehetőség, hogy kitaláljanak egy alternatívát arra" stb. de nem írja, hogy mi az.
Szóval ez egy új üzleti modell bújtatott reklámja, ha nem tévedek.
Ez teljesen szokásos, csak
Ez teljesen szokásos, csak amíg nem látod hogy így megy, nem veszed észre. Paul Graham írt erről egy jó esszét.
Közel másfél éve
Közel másfél éve kezdődött a történet Yorkban, követve korábbi londoni és leedsi sémákat.
http://news.bbc.co.uk/1/hi/england/north_yorkshire/5338836.stm
________________
Sajnálom a bolondot.
Leht, hogy ez volt az
Leht, hogy ez volt az eredeti forrás, csak lehagyták a végét http://www.gm.tv/index.cfm?articleid=27745
WhizzGo managing director Charlotte Morton said: "People need cars but they are becoming fed up with the cost of owning one, especially when they only need
one sporadically like a weekend break or a trip to Ikea."
She added: "The truth is many of us don't need a car all the time and car clubs allow you to pay just for what you use. Occasional drivers have begun to realize you should treat cars like accommodation - they're paying for a house when they only need a hotel. And from a societal perspective, they're helping to cut congestion and pollution."
Amúgy a car-sharing jó
Amúgy a car-sharing jó dolog és tök jó lenne ha nálunk is működne. De nem működik.
---
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Ez a zén oldalam
És mivel közlekednének?
És mivel közlekednének? Mi most készülünk Angliába (pont Leedsbe) 9 napra, és valszeg kocsit fogok bérelni a barátnőmmel, mert kettőnknek valami horribilis lóvét kéne fizetni a vonatért/buszért. Ha valaki (pl. Ellenőrizetlen:)) jobban tudja, javítson ki, de én úgy vettem ki, hogy még diákként is a gatyám is a vonatjegyre fog ott menni. Akkor a nap mint nap ott utazók mennyit perkálhatnának már?
Kedves Peta, hogyha én azt
Kedves Peta, hogyha én azt tudnám... Nem vezetek, és autóban csak utasként foglalom el olykor a helyem. Városban többnyire gyalog, busszal és földalattin járok.
Az elsőhöz cipőt magam biztosítok, míg a két utóbbihoz személyzetis bérletem van, közlekedési életpályám révén. Ez valamennyi kedvezményt biztosít még városközi és nemzetközi vasutakon is.
Sajnos a vonatjegyek árai rettentően különbözhetnek ugyanarra a vonalra mióta magánosítással szétzilálták a vonat szolgáltatásokat. Észnél kell lenni és kikeresni, kikutatni a lehetőleg legolcsóbb jegyet, ha szűk az erszény.
Ellenkező esetben úgy vághatják át az embert mint sz@rt a palánkon, és kilophatják a szemét a csillagászati viteldíjjal. Háborog is ám a nép emiatt, és panaszkodnak hivatalokban, mint amilyen például a Tisztességes Kereskedelem Hivatala, az "Office of Fair Trading".
A naponta utazók általában évi bérlettel utaznak, melyet vagy maguk fizetnek ki, vagy munkáltatójuk, vagy ez utóbbi mellékes juttatást ad, hogy kompenzálja az alkalmazottja költségét.
Ezeknek az ingázó embereknek sokszor tele van az ivarszervük a zsúfoltság miatt, és mert nem tudnak ülőhelyet kapni nap nap után, és hosszu órákat kell állniuk a drága pénzükért.
A városközi busz szolgálat sokszor jobb és olcsóbb, de ott is meg kell találni az olcsó és jó díjat. A National Express egy jó busz szolgáltatás, amit én többször használtam magam is.
Az Internet a legjobb olcsó jegyet találni, és vannak összehasonlító Internet oldalak ahol megkeresik az embernek a neki legjobb lehetőséget. Ugyanúgy, mint ahogy ez a repülőkkel is elterjedt és ismert.
De remélem, hogy nem lesz ez rémálom számodra, és könnyen találsz majd bérletet vagy viteldíjat elfogadható áron és a költségvetésedhez szabva.
Valószínüleg úgy is lesz, mert túrista hivatalokban jól szolgálnak. Nem azért vannak ott, hogy kiraboljanak. Inkább segíteni fognak amikor előadod az igényedet.
Aztán ha mégis bérelsz gépkocsit, bízom abban, hogy jól tudod mivel jár az, amit én csak sejtek, mert nincs tapasztalatom azon a területen. Kötelező biztosítás, s talán még egy letéti pénzösszeg is, stb. kellhet hozzá.
Vigyázz a hókusz-pókusszal, amin nem feltétlenül becstelen szándéku szemfényvesztést értek, hanem ami inkább a parányi jogi betük között rejlik.
Ha bank kártyával vagy hitel kártyával fizetsz, lehetnek rejtett díjak, amit majd akkor veszel észre amikor később megvizsgálod a számládat. Hopp itt egy százas, hopp ott egy másik megugrott valamire, csakhogy nem tudod mire, viszont te írtad alá a kibogózhatatlan szerződést...
Mégis, legyünk csak derülátók, és jó időtöltést kívánok neked és társaságodnak Angliában.
________________
Sajnálom a bolondot.
Hát köszönöm, még
Hát köszönöm, még odébb van kicsit, de akkor látom, hogy ott se egyszerű a helyzet. :) Majd csak elboldogulok valahogy... Legszívesebben vinnék bicajt, és tojnék mindenkire, csak nem fér be a fapados repülőbe :D
Ne búsulj. Nida mit
Ne búsulj. Nida mit találtam itt. Ingyen városközponti busz. További vegyes, hasznos információk még az oldalon:
http://www.leeds-uk.com/transport/#Buses
Hetijegyes busz a zöld zónában, £8.50-ért. Egész West Yorkshire-ben £14.00-ért. A "First" nevü buszvállalat:
http://www.firstgroup.com/ukbus/yorkhumber/leeds/fares/firstweek.php
Fedezd fel az oldalakat, sok link vezet más helyekre is, várhatóan kellemes meglepetésekkel. :)
________________
Sajnálom a bolondot.
Még jobban köszönöm :D
Még jobban köszönöm :D
És olcsóbban lehet
És olcsóbban lehet hozzájutni a vonatjegyekhez ha előre veszed meg online.
http://www.nationalrail.co.uk/
---
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Ez a zén oldalam
Bérelj ott bringát, vagy
Bérelj ott bringát, vagy vegyél olcsóbb használtat, amit utána eladsz majd...
www.gruppetto.hu
2 eve voltam kint
2 eve voltam kint angliaban
bicajt vittem magammal
nagyon hasznos volt es asszem 8e ft-ba kerul mindossze a repulon a szallitas (kar h fouton elcsapott 1 mellekuccabol kikanyarodo noci es a teleszkopom kuka lett)
csinaltattam nemzetkozi diakot is, amire a vasutjegy valtasakor aszontak h nice try but it does't work
a stonehenge +nezesekor kaptam volna ra kedvezmenyt, de bringaval voltam, nem volt nalam lakat es ezert nem mentem be...
Köszi mindenkinek. :)
Köszi mindenkinek. :) Nemzetközi diákigazolványban már én is gondolkodtam. Fapadoson viszont nem tudom, hogy kéne bicajt vinni, amikor még a csomagot is limitálják. De bicajt bérelni ott tuti nem fogok, mert tavasszal sztem szakadni fog az eső, másrészt a távolságok nagyon nagyok, amiket meg kell tenni. Venni meg pláne nem, mert ahoz kicsit jobban kéne ismerni az ottani viszonyokat, meg nem is kereskedőnek megyek :D
"valamit kellene tennie a
"valamit kellene tennie a kormányzatnak "
ott is midnenki mástól várja a változást?mintha csak magyarországon kérdezték volna meg...
*
www.criticalmass.hu/lakat
http://www.kerekparosklub.org/eszak-pest
Kormánynak hívják, és
Kormánynak hívják, és amit az tesz, azt kormányzásnak. A kormány a végrehajtó erős helyzetében van, míg más egységek kevésbbé.
Azok inkább kérdésre és felelősségre vonni, hajszolni és korbácsolni tudják a végrehajtót, a kormányt, hogy az munkálkodjék rendesebben. Azért várják el a kormánytól és nem mástól a kormányzást, mert az annak a munkája.
Ha pedig elégedetlenek a választók a mandátumával, akkor egy újnak adják meg a bizalmat. Ezzel a bizalommal aztán él vagy visszaél a mindenkor következő kormány, s e bizalom megbecsülése körül forog végeredményben a demokratikus politika.
Lehetséges, hogy a 'kormányzat' szó azért terjedt el Magyarországon, mert kormányellenességet törvénybe ütközőnek tartanak a köztudatban? Úgy egy 'kormányzatot' szabad lehet ellenezni, míg egy kormányt nem?!
Nem-e ez is még egy kicsavarodott és faramuci világ új ismérve? Egy demokratikus kormányellenesség nem lehet más mint az illegális kormányellenesség, és demokratikus, törvény tisztelő személyek nem lehetnek, csak az erősazakos lázadók kormányellenesek? :)
________________
Sajnálom a bolondot.
A "Britt kutatók
A "Britt kutatók kimutatták.." kezdetű hírek a kis szines hírek közt szoktak szerepelni. Rendszeresen keverik bennük az összefüggést és a ko-relációt.
Bármit ki lehet mutatni, amit csak a megrendelő akar.
-
Zsurmi