(Önkényesen kivonatolom a Baon cikkét)

Sajnos valóban sok kerékpárt lopnak Kecskeméten. Egy-egy év alatt, átlagosan 600-700 darabot. Ami rendkívül sok, még akkor is, ha ez a szám a jelek szerint ebben az évben sem növekszik majd. Kétségtelen, hogy augusztusban valóban kimagaslóan sok kerékpárlopást jelentettek be a károsultak – ismeri el Karasz Csaba alezredes, kecskeméti kapitányság-vezető helyettes. Sőt azt is elmondta, hogy a tulajdonosoknak még biztos megoldást sem tudnak javasolni a bűncselekmények megelőzésére.  tovább »

"A Békéscsabai Városi Baleset-megelőzési Bizottság figyelemfelhívó táblákat helyez el a város több gyalogátkelőhelyénél. Az ábrákkal illusztrált jelzések arra a fontos KRESZ szabályra emlékeztetik a zebrákhoz érkező kerékpárosokat, miszerint nem lehet kerékpáron fenn ülve áthajtani az úton. Le kell szállni, és a biciklit tolva kell átmenni, mert nagyon veszélyes az autók elé hajtani.

A Békéscsabai Városi Baleset-megelőzési Bizottság által tervezett táblákat az elkövetkezendő napokban Békéscsaba 21 forgalmas kereszteződésében szerelik fel."

Meghívó az első tábla kihelyezése alkalmából 2010. szeptember 9-én tartandó sajtótájékoztatóra.  tovább »

2010. január – augusztus hónapban Debrecen Rendőrkapitányság illetékességi területén történt kerékpáros balesetekről

letölthető.doc
Balesetek résztvevői, okai, kimenetele, esetleges ittasság.
Küldöm mindenkinek, aki szereti.

A tolvajteszt kitalálója Mariano Pasik argentin művész és producer. A Prueba de la bicicleta, vagyis Kerékpárpróba egy dokumentumfilmes kísérlet, amely arra ad választ, hogy egy nagyváros egy pontján szabadon, lakatolás nélkül lerakott bicikli ott marad-e, ahol a gazdája hagyta. Mindezt videóra rögzíti, mint ahogyan az alkalom szülte tolvajokat is.

A HVG Budapesten kísérletezett: Hat órán keresztül állt Budapest belvárosában egy kerékpár - lakat nélkül.  tovább »

"A 2015-ig szóló stratégia a fejlesztési irányok meghatározásán, a jövőkép felvázolásán túl nemzetközi és hazai helyzetelemzéssel, szervezet- és kínálatfejlesztéssel, marketing tevékenységgel és monitoring feladatokkal foglalkozik. Végrehajtására intézkedési terv is készült."

A teljes anyag .pdf olvasható.

A stratégiai feladatokat negyedéves ütemezéssel (wow) konkrét intézkedési területekre, tevékenységekre bontották és sok-sok milliárd forintot írtak a rubrikákba (wow2). Táblázat a 101. oldaltól.

Olvasom, hogy Cardiffban döbbenten fékező biciklisek bámulják a városi tanács leleményét, a világ legrövidebb biciklisávját. Az alig két és fél méter hosszú sávon kevesebb, mint egy másodperc alatt végighajtanak az arra kerekezők. A minisáv elkészítése becslések szerint 2000 fontjába kerülhetett a helyi önkormányzatnak. A városi tanács szerint a létesítmény megkönnyíti a bicajosok balra kanyarodását.

Az eredeti hír.

Könnyebb sérülést szerzett egy idős helyi férfi abban a balesetben, amely 2010. március 18-án 7 óra 30 perckor történt Pápán.

A 77 éves kerékpáros szemből közlekedett az egyirányú forgalmú úton. Az azt keresztező alárendelt útról érkező autós az elsőbbségadás kötelező jelzőtáblát figyelmen kívül hagyva, elsodorta az útkereszteződésben a biciklist, aki ennek következtében elesett.

Sajnos az idős férfi csak a történtek után tette fel a kérdést egy pápai rendőrnek, hogy szabályosan közlekedett-e.  tovább »

Azt írja az újság, hogy a gyalogosok és biciklisták számára Florida a legveszélyesebb amerikai szövetségi állam.

Floridában az USA lakosságának 6 százaléka él, a meghalt gyalogosoknak azonban 11,1 százaléka (490 áldozat), a biciklistáknak pedig 17,4 százaléka (125 személy) ott búcsúzott el életétől.  tovább »

David Engwicht ausztrál művész, közösségfejlesztő és utcai filozófus. Nevéhez fűződik a Sétáló Iskolabusz, a Kocogó Autó Mozgalom és az Utca Visszahódításának ötlete.

Engwicht-et a világ leghaladóbb, forgalomszabályozással, közösségi élettel és városkép-tervezéssel foglalkozó gondolkodói között tartják számon. Szilárd meggyőződése, hogy érdekes és meglepetésszerű utak létrehozásával olyan világot teremthetünk, amelyben az emberek jó közérzetének fenntartása mindennél fontosabb szempont.  tovább »

[Nem tudjuk milyen és mennyi] Kerékpárokat és kerékpártámaszokat nyertek azok a települések és munkahelyek, amelyek példamutató intézkedéseikkel és kezdeményezéseikkel segítik a kerékpározás minél szélesebb körű elterjedését.

A Kerékpáros Magyarország Program keretében 16 pályázó település* közül 10, és 35 pályázó munkahely közül 19 bizonyította kerékpározás iránti elkötelezettségét, és nyerte el a kerékpárosbarát címet.  tovább »