Szerdán megtréfált az élet. Kitoltam bringámat a cég kapuján, indulás előtt vissza szerettem volna váltani könnyebb fokozatba. Eltört a váltókar a tövénél. Bowden kiakadt, hátul megszűnt a választék :( Legkisebb, 11 fogú fogaskerék rövid időre elválaszthatatlan kapcsolatba lépett a lánccal :(((
Elől maradt 3 lehetőségem, de abból kettőt villámgyorsan kizártam. 28/11 - keresztbe megy a lánc. 48/11 - a Hegyalja úton lefelé az Erzsébet híd irányába is kihívás lenne 0-ról elindulni vele. Maradt 38/11, ami 345%. Sok volt. A 4 piros is a szervízig :( Nehezen indultam, mire sikerült a béka feneke alól mérhető pedálfordulatig gyorsítani, kifáradtam. 13 év MTB használat után büntetésként éltem meg ezt a pár kilométeres single speed kóstolót. A büntetés élmény fokozásában oroszlánrésze volt életmódomnak. Nem kellene este netezés közben nassolni. Idén egyetlen egyszer se mutatott 120 kilónál kevesebbet a mérleg :(

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
pata képe

Jujj. Kellemetlen

Jujj. Kellemetlen lehetett... A megoldás: agyváltó. Az csak akkor törik el, ha a bringádon áthajt egy tank :-)

2
Oversize Load képe

Szerencsére békés időket

Szerencsére békés időket élünk :))
Agyváltóra fejlesztés finanszírozási problémák miatt elmarad :(

3
KAMA3 képe

Ha a vázadon szabadon fut a

Ha a vázadon szabadon fut a bovden, akkor egy darab radírt kell befeszíteni a bowden és a váz közé. akkor a váltó egy könnyebb fokozatba tereli a láncot.

###
# A járművek az úttesten haladnak. A kerékpár egy jármű.
###

4
Oversize Load képe

Köszönöm a tippet,

Köszönöm a tippet, legközelebb alkalmazom :R

5
Totya képe

Sráckoromban a suli

Sráckoromban a suli szervezett egyhetes bringatúrát napi 30-40 kilóméteren. Megkaptam hozzá bátyám orosz XB3 bringáját, amin a negyedik napon valaki a hátsó váltó csavarjait tövig elállította, hogy kibabráljon velem. Nem volt olyan óriási gond, mert még csak kilenc éves voltam és nem nyomtam többet mint a többi egykorú gyerek, viszont jóval magasabb voltam. Maradt hátul a legalsó fogaskerék...Arra emlékszem, másnap odamentem Sanyi bácsihoz és szégyenkezve, hogy nem tudok váltani megmutattam neki, ő meg teli szájjal röhögött rajtam, vagy tíz percig... Aztán ott megtanultam váltót beállítani. Hogy ki tehette örök titok maradt, mindig versenyeztem a nagyobbakkal, valószínűleg ők voltak :) Utána megváltás volt a nagyobb választék.

6
Zsurmi képe

A nasiról nem kell

A nasiról nem kell feltétlenül/teljesen lemondani. Csak ne csipsz legyen, hanem kesudió/manula/tökmag, vagy 2-3 féle sajt, dió. Alma. Semmi csoki/nápolyi! Sózott/köményezett rizs/gabona pufi pótcselekvésnek sok teával. Banán. Időnként a Korpovit kekszre is rákapok. Ezek váltogatva.

Időnként pedig az amit akarsz.

-
Zsurmi

7
-ogre- képe

egyik barátom csipsz

egyik barátom csipsz gyanánt pl sózott jégcsapretket eszik. az sem rossz. :D

8
dogfish képe

A kis csavarokkal a váltón

A kis csavarokkal a váltón at is meg lehet csinálni, hogy beljebb tekered egy-két fogaskerékkel a végállást!

9
RaptoR képe

December környékén

December környékén egyszer én is hasonlóan jártam, csupán nálam a váltóbovden ragadt bele a bovdenházba, mert annyi dzsuvát kapott a esős/havas időkben, hogy már nem bírta. :) Szerencsére be tudtam rakni kézzel valami elfogadható sebességbe, és megtettem két keréken a hátralévő pár km-t hazáig.