Riportfilm lészen buszsáv témában, melyben bringásokat is meg szeretnék szólaltatni. Ha van véleményed vagy valamilyen történeted a budapesti buszsávokkal, a buszsávval ellátott utak használatával kapcsolatban, és hajlandó vagy ezt el is mondani, jelentkezz. A legjobb lenne, ha a bátor vállalkozókkal egy konkrét helyszínen egyszerre tudnánk találkozni, felvenni néhány jelenetet is.












Javaslom a Kerepesi úti
Javaslom a Kerepesi úti buszsáv szerepeltetését.
Azt szeretnénk elérni a fővárosnál, hogy a bringagyalogút néven épített életveszélyes förmedvényről vegyék le a táblát, és busz-kerékpársávot alakítsanak ki.
A belvárost pedig le kell zárni.
--
a bátor kommutátor
Támogatom! Akár élőben
Támogatom! Akár élőben is.
Megyek, ha kell.
Megyek, ha kell.
Nagyon bírnám, ha a
Nagyon bírnám, ha a Böskén nem a középső sávban kéne előadni a "vesedonor adakozni készül" címü táncos magánszámot. Legalább ott lehetővé kéne tenni bringának a buszsáv használatát, bár tudom, a hidakon a legrosszabb a helyzet sávszélesség szempontjából. (Persze ha középen keskeny gyepsáv lenne, és mindkét oldalon egy autós, és egy szélesített buszsáv...)
Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."
Ja, a gyepsávban meg
Ja, a gyepsávban meg szimpatikus hosszú fémdarabok, amiken szimpatikus csörömpölés keretében nagy sárga kukacok vonulnak :)
És akkor már nem is
És akkor már nem is buszsáv, hanem bringasáv. Amúgy volt sín a Böskén (én már csak fotóról ismerem...), csak felszedték. Hiába, az élet örök körforgás...
Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."
Na, én se a kisujjamból
Na, én se a kisujjamból szoptam ki a dolgot :)
De lassan esett le! Hát
De lassan esett le! Hát persze. A "Hernyó".
Mit keresett szerintetek a Golgota térnél egy Kombino ma délelőtt?
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330
Elveszett közúti jelzőtáblák bejeletése: 06 1 210 05 73 (FKF Zrt.)
Kanuni Sultan Suleyman
Szoktam arra látni
Szoktam arra látni ilyesmit, ott járnak aludni (ha jól sejtem azok, amelyikek a Mester utcába mennek be a Petőfi-hídról lejövet).
Cselesen szambáznak a
Cselesen szambáznak a városban! Kösz!
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330
Elveszett közúti jelzőtáblák bejeletése: 06 1 210 05 73 (FKF Zrt.)
Kanuni Sultan Suleyman
Igen, rendszeresen jönnek
Igen, rendszeresen jönnek erre, és szerencsére fel is lehet rájuk szállni. Azt hiszem olyasmit mondanak be rajta, hogy a Hungária kocsiszínbe mennek, a Salgótarjáni útnál kanyarodnak el, úgyhogy az Orczy térig simán lehet velük menni. Bemondja, meg ki is írja a megállókat.
Történetem nincs, eddig
Történetem nincs, eddig ott senki nem akart megölni.
De minden nap vagyok kénytelen használni. A Moszkva tér, Csalogány utca, Dózsa Gy. út, Fő utca buszsávjait használom rendszeresen.
Vélemény. Gondolom mások is hasonlót mondanának, ezért leírom:
Előfeltétel: Nem takarodok sehonnan sehova.
Értsd: Ha egy útvonalon úgy egyébként mehetek, akkor megyek. Ha annak egy x méteres szakaszán egyszer csak nem mehetnék (akármi miatt), akkor is fogok! Ha azt akarják, hogy ne ott menjek, le és felvezetéssel kell alternatív útvonal, ill. alternatív útvonal, ahol előnyöm van! De nincs, szinte sehol!
Miért is? Mert közút használatról van szó, nem autóutakról. Nyilván néhány útvonalról kerékpárost ki kell tiltani (autópálya, autóút). De ez nem lehet pl. minden szélső buszsávos útvonal.
1. probléma: A szélső buszsáv ellehetetleníti a biztonságos kerékpározást az adott útvonalon. Most vagy megtiltják konkrétan, vagy nem? Kimondatlan, kényszerítő szablyozással rendben van? Akkor én miért tartsak be nem egyértelmű/veszélybe sodró szabályokat? Csak mert?
A KRESZ szerint nem használhatom a szélső busz sávot (se). Ha szabályosan megyek, és csak 2*2, azaz 2*(1+busz) sáv van, akkor az egész forgalmat feltartom, mert ott biztonságosan csak sávközépen megyek. Ha lehúzódom sávszélre, szendvicsbe kerülök és a minimális oldaltáv miatt nagyon könnyen kész a baj. Másrészt a felhúzott sofőrök jogosnak érzik a jobbról/közelről előzést. Hiába nem az!
De mivel az életem fontosabb, tehát használom. Ha az rendben van, hogy szabálytalanságra kényszerítenek (vagy a nem használatra), akkor mit várnak, hogy viselkedjek?
Tessék beossztani az utat úgy, hogy elférjünk mind: autó, busz, kerékpár! Ha nem megy, marad az osztott használat ergo alacsonyabb sebesség.
A KRESZ-ben a buszsáv esetén nem vették figyelembe a kerékpáros használatot. Csak utólag tákolták bele, mint lehetőséget. A legjobb lenne, ha csak kerékpár+buszsáv lehetne. Nem fér el? Belső sávot szűkíteni? Még mindig nem?
2. probléma: Elvileg létezik közös busz és kerékpársáv, szinte de sehol sem alkalmazzák! A sávon belüli szaggatott vonalnak is látnám értelmét, ami a buszmegálló előtt megszűnik + egyéb figyelmeztetés a kerékpárosnak. De ez már bonyolultabb kérdés.
3. probléma. A buszsávot illegálisan használó autósok teljesen használhatatlanná teszik. Sokkal inkább, mint a kerékpárosok.
-
Zsurmi
Szívemből szóltál! +1 -
Szívemből szóltál!
+1
- - - - - - - - - - -
BRINGASÁVOT MINDEN ÚTRA!
_____________________
nem közvetlen bringa, de
nem közvetlen bringa, de hasonló :
angliában 18 hónapos próbaüzem veszi kezdetét, Plymouthban ideiglenesen engedélyezik a motorosoknak a buszsávok használatát. a próbaidő letelte után elemzik a hatásokat és ennek függvényében adják meg vagy sem egész angliára kiterjesztve a jogot.
ugyanez kellene nálunk is bringa + motorra. teszteljék egy városban és utána lehet dönteni.
de ez az "ott lehet ahol engedélyezve van" teljesen marhaság. egyrészt szinte sehol sincs ilyen tábla, de ráadásul megkeveredik mindenki, hogy adott helyen, akkor most lehet használni vagy sem. hatásvizsgálat meg aztán pláne nincs.
http://dhpage.fw.hu
az első bonnie
az első
bonnie
Én is az Erzsébet hídra
Én is az Erzsébet hídra fogom kihegyezni a dolgot. Az egész kérdés nagyon nehéz. Tény, hogy szűkek a sávok, van ahol maga a busz is alig fér el. Igaz az is, hogy a jelenlegi helyzetben a busz nagyon nehezen előzi ki a bringást. És ha hirtelen szabad lenne ott tekerni, nagyon sok gond lenne a kezdőkkel, gyerekekkel. Ez is egy nagyon cinikus szabály, ami a gyakorlatban teljesen lehetetlenné teszi a kerékpározást az adott útszakaszokon anélkül, hogy bármilyen alternatívát adna. És ahol 3-4 sávok vannak, és ezrével mennek az autók, buszok, villamosok, ott nem igaz, hogy nem lehet hosszú távon kitalálni valamit. Egyhamar nem oldjuk meg a dolgot, de keveset beszélünk róla, és az a célom, hogy kezdődjön meg a téma boncolgatása.
Kinek mikor lenne jó? Hétköznap délután vagy hétvégén? Én bármikor tudok menni, ti mikor értek rá? Az Erzsébet hídnál találkozhatnánk.
Ha nem kell hibát
Ha nem kell hibát elhárítanom (mint most), akkor elvileg bármikor.
-
Zsurmi
az biztos, hogy ahol ezt
az biztos, hogy ahol ezt engedélyezik, ott a buszsöfőrökkel is érdemes lenne beszélni, hogy lássák, jóbarát vagyunk. ha jóltom ilyen bkv projektje van/volt az mknak. (a taxisok az más kérdés...)
továbbá dél-budán legalábbis próbáljuk kérni, hogy legalább az új buszsávokat bringássá tegyék, hiszen így nem lassítjuk a buszt, régen még rosszabb volt neki.
én is mennék ha van időpont. erzsébet híd kb bármikor jó.
Szerintem a
Szerintem a Császar-Komjádi uszoda előtti buszsávról is érdemes lenne beszélni, ahol a 86-os, 60-as meg 6-os buszok menn(é)nek a Margit híd felé, mivel arra járok gyakran, és nagyon ritka, hogy ne lenne tele autókkal.
Akik kibasznak a buszokkal, taxikkal (mondjuk őket nem sajnálom, de azért mégis :) és nem utolsó sorban a jobbra kanyarodókkal, akik rengetegen vannak, és elég 2 szabálytalan kötsög, akik miatt már nem tudnak jobbra lefordulni. Az meg már csak hab a tortán, hogy a jobbra kanyarodók a szaggatott vonal előtt már 100 méterrel elkezdenek besorolni.
Szerintem egy fix rendszám felismerő kamera javítana a helyzeten, de ez már csak remény :)