A nagy port kavart tótkomlósi eset kapcsán gondoltam, csinálok egy videót arról, milyen Dániában bringázni egy kisvárosban. Itt mások a tradíciók, a konkrét megoldások kapcsán lehet vitázni, de az alapelvek tiszták: irányhelyes és akadálymentes. Azért is hagytam ilyen hosszúra a videót, hogy látsszon, nem csak kiragadott részletek jók. Külön felhívnám a figyelmet a magyar tervezőknek óriási fejtöréseket okozó körforgalomra - baromi egyszerű, és a bringásnak csak a többi bringásnak kell elsőbbséget adnia. A járművezetők itt minden kanyarodásnál használják a tükör nevű képződményt, és ha jön bringás, elengedik, így itt ez a megoldás nem veszélyes. Ezen az infrán nem kell szabálytalankodni, ha élve és nem gyalogos tempóban akarsz megérkezni. (A vasúti átjárónál a piroson azért megyek át, mert kint van egy tábla, hogy bringás átmehet, ha nem villog a vasúti lámpa.)

http://www.youtube.com/watch?v=efwe8saE-k0

Van itt egy bringás pár, akik immár 10 éve járják a világot, és ráadásul két kutyát is visznek magukkal utánfutókon. Valami hegesztenivaló lenne az utánfutón, ezért segítséget keresnek. Ha ismersz lehetőleg bringás, angolul vagy németül értő szagembert, kérlek írd meg az elérhetőségét (vagy a sajátod, ha netán te lennél az). köszi.

Híd Koppenhágában

Még régebben írtam egy cikket a Margit híd felújításának kerékpáros vonatkozású anomáliáiról, de nem találtam olyan hírszájtot, ami leközölte volna. Megkértem ezért a velo.hu-t, hogy tegyék ki, titeket pedig arra biztatlak, hogy ha tetszik, terjesszétek. Mindennemű utánközlés engedélyezett.
Itt van: http://www.velo.hu/index.php?modul=hir&kod=9354

Eszembe jutott egy ötlet. Szerencsére egyre többen értik, hogy mit akar a CM, de még mindig többségben vannak, akik szerint ez egy bringamániás autógyűlölő csürhe. Ezzel szemben én ugyan bringázom Budapesten 20 éve, mégis van autóm, és néha felszállok BKV-ra is. Azt javaslom, hogy jelezzük az aláírásunkban a közlekedési eszközeinket abban a sorrendben, amilyen gyakran városon belül használjuk őket. BKV esetén BKV-jegyet vagy bérletet írjunk (ha vidéki vagy, akkor a vele egyenértékűt), ki mit használ (a bliccelést konvertáljuk jeggyé :). Így egyrészt képet kapunk arról, hogy milyen arányban van autónk is, és az ide tévedtek láthatják, hogy a CM nem fanatikusok gyülekezete.  tovább »

Tavaly volt nálunk a Pleasant Revolution, egy főként amerikaiakból álló zenekar, akik bringával turnézzák körbe a világot, és a koncertjeiken is bringaerőművekkel csinálnak áramot. Készítettem róluk egy kis filmet, mostanra sikerült megvágni. Eredetileg a bubifesztre terveztem, de úgy tűnik, az a rendezvény a névrokonával együtt elhalálozott.
Amikor itt voltak, többeknek fura elképzeléseik voltak róluk, remélem ezzel a filmmel sikerül bemutatnom, kik is ők valójában.

http://www.youtube.com/watch?v=-PiL9L62bv4

Nemrég Pilisszentkereszten ért véget egy pilisi kirándulásunk. Már az erdőből lefelé jövet látszott, hogy valami itt más - az eddig parkolónak használt területből park lett. Hurrá! De közelebb érve előtört a jól ismert érzés, amikor az ember gyomra egy hatalmas kérdőjellé zsugorodik össze. Ez meg mi a kénköves pokol?  tovább »

Információt gyűjtök arról, hogy más országok nagyvárosaiban milyen járműveken és hogyan szállítható kerékpár. Ha van tapasztalatod, kérlek oszd meg, képnek pedig még jobban örülnénk (mailben - exseven@freemail pont hu). A Studio Metropolitana egyik projektjéhez kellenének az adatok. Előre is köszi.

Többen nem hitték el, hogy a CM-en olyan dolgok hiánya miatt büntették a népet, mint a csengő és a prizma. Hát tessék. A fő bűnöm a járdán kerékpározás lett volna, de úgy látszik arra maguktól is rájöttek, hogy a járdaszegélyről a forgalomba csatlakozás nehezen adható el járdán kerékpározásnak. Maradt hát a prizma és a csengő. Mivel nem kedvelem a rendőrállami módszereket, én ezt be nem fizetem. Ha megígéritek, hogy minden nap küldtök sütit, talán le is ülöm - újabban úgysincs alkalmasabb helyszín a börtönnél a politikai lobbizásra, kapcsolatépítésre. Vagy elmegyek iszapot lapátolni Devecserbe, az csak 2 nap.

http://picasaweb.google.com/104757780547641750507/DropBox?authkey=Gv1sRg...

Sok szó esett már arról, hogy milyen lakattal nem érdemes lekötni a bringát. Én most arra lennék kíváncsi, előfordult-e valakivel már olyan, hogy megbízhatónak mondott (U-lakat vagy tömör acél lánc) lakatot sikerült a tolvajoknak feltörniük. Vannak gyenge pontjaik? Az ügyesebbek ki tudják esetleg nyitni magát a zárat? Egy kicsit jobb bringával szeretnék ezentúl járni a városban, és minél kevesebb esélyt szeretnék adni a bringatolvajoknak.