http://auto.indavideo.hu/video/Retek_utca

A Retek utcai csomópont átalakításához kapcsolódóan egy rövid szakaszon a kerékpárúton is láncfelvarrás történt. A mellékelt videón látható az eredmény. Az MK mindent megtett, hogy levitesse a járdáról a kerékpárutat, de erre nem voltak hajlandóak. Cserébe lett piros aszfalt, külön lámpa, korlátok, de mindez mit sem ér, ha az adott területen ez a megoldás egyszerűen nem működik. A Retek utca-Fény utca könyörög azért, hogy a belvárosi főutcához hasonló területté váljon (kapcsolódva az éppen sétálóutcává alakított Lövőház utcához), de a kerületnek fontosabb huszonvalahány parkolóhely, mint napi több tízezer ember közlekedésének emberibbé tétele. És persze feltételezhetően a nem kevés iparűzési adót jelentő Mammut is benne van a kérdésben, akinek meg az a fontos, hogy a parkolóit könnyen meg lehessen közelíteni (majdnem elérték, hogy kétirányúsítva legyen a Retek utca a parkolóig...). Remélhetőleg idővel minden fél belátja, hogy a környezet emberibbé tételével mindenki nyerni fog.

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
2
beked képe

Az a járdás kerékpárút

Az a járdás kerékpárút használhatatlan, nyár eleján, már 3-an tekertünk az úton egy "járdázóra" és a legtöbbször nem "vezérbringások" haladtak velem, hanem egyszerű kerekezők... ez azért szerintem jelent valamit.

Beke Dávid

3
pixel képe

Nem értem. Amúgy nem

Nem értem.
Amúgy nem bringásnak lenni a legrosszabb ott, hanem gyalogosnak. Elsősorban a gyalogos közlekedés miatt kellene levinni az útra a kerékpárt. Én jól el tudok ott közlekedni, de rá vagyok kényszerítve arra, hogy nagyon offenzíven foglaljam el a számomra kijelölt helyet, és emiatt sokszor ráijesztek elbambuló emberekre. Autó meg alig jár már arra, mégis nekik van fenntartva az út háromnegyede.

4
venyerin képe

Láncfelvarrás, egész

Láncfelvarrás, egész biztos? :)))

-----------------------------------------------------
"Én nem vagyok biciklis, csak sokat járok bringával."

5
pixel képe

:) Most már csak azért is

:)
Most már csak azért is marad.

6
Shag_Beckur képe

Ez a tipikus "szarok bele"

Ez a tipikus "szarok bele" attitűd megnyilvánulása. Nem a gyalogosforgalom mértékével van a gond, hanem azzal, hogy basznak rá az emberek, hogy mit mutat a lámpa. Nem az utcát kell átépíteni, hanem kirakni pár gyalogos rendőrt és megbüntetni a pirosozókat.

7
pixel képe

Nem értek veled egyet, és

Nem értek veled egyet, és egyébként sem férne el ennyi zöldre várakozó ember azon a területen, blokkolnák a merőleges gyalogos forgalmat, menne a tülekedés. Teljesen jó lenne ez így, ha nem lenne lámpa.

8
stp1 képe

vagy leszedni a

vagy leszedni a lámpákat(mert oda aztán minek?) és azokat büntetni akik basznak megállni a zebránál.

9
venyerin képe

Ott a

Ott a pont.

-----------------------------------------------------
"Én nem vagyok biciklis, csak sokat járok bringával."

10
Krisi képe

és mi lesz a Fillér utca

és mi lesz a Fillér utca felől érkező autósokkal? nomeg akik a Krisztina körút vagy a Szilágyi Erzsbet Fasor felől fordulnak rá a Fény utcára? ha levennék a lámpát ami ott van a Petró hísboltnál akkor soha nem tudnának rákanyarodni a gépjáűrművek 3 sávon át. mert ahhoz, hogy az említett kereszteződésben ne legyen lámpa az kéne, hogy előtte sincs a rákanyarodóknak.
néha a dolgok kicsit összetettebbek.

értem én, hogy ez így nem jó, de ha már nagyon ajánlgattok valamit akkor az legalább legyen észszerű. tudom hogy mindenki gyalogokkal teli vidám kis utcácskákat szeretne látni de ez nem mindenhol oldható meg.
(az meg már csak feltételezés, de gondolom az összes áruszállító is arrafelé közlekedik aki viszi a sok cuccot a piacra meg a Mammutba meg az egyéb üzletekhez)

11
pixel képe

Valami félreértesz, nem

Valami félreértesz, nem autómentes sétálóutcáról van szól, hanem kiemelt gyalogos övezetről. Ez azt jelenti, hogy egy szintben van a járda és az autók, a sebesség pedig korlátozva van (ez amúgy most is gyalogostempó csúcsidőben).
A Moszkván lévő lámpa (most még) szükséges, de szerintem az utána következő dolgokat nem befolyásolja. Ha jársz arra, tudod, hogy lámpával is be van dugulva a Fény utca. Az áteresztőképesége talán még javulna is lámpa nélkül!
A Fillér utcáról érkezők elsőbbséget adnak a Fény utcának, a Fény pedig a Reteknek. Az áruszállítók közlekedésének sem feltétele a lámpa... nem kapacitáscsökkentésről, hanem forgalomszervezésről van szó.

12
Krisi képe

szerintem meg de :) a

szerintem meg de :)
a Moszkván lévő lámpa elengedhetetlen, hiszen ha nem lenne, akkor soha nem tudnának a népek balra kanyarodni 3 sávon át, ez lehetetlen. körforgalom szintén kilőve, ahhoz az egész környéket át kéne szervezni villamosostúl meg mindenestül, ez soha nem fog megtörténni, előbb fogják átépíteni a teljes teret.

mondjuk a Fillér- Retek- Fény utcához talán lehetne körforgalmat tenni, ezen még nem gondolkodtam el :)

az általad felvázolt jobbkezes megoldás érdekes, ha mondjuk rajtam múlna inkább kiraknÁk egy macisajtot a Retek utca felől érkezőknek, hogy a Fény utcán minél gyorsabban lehessen haladni, főleg most, hogy a Lövőház utcánál már nincs lámpa.
ennek egyetlen egy akadálya van: ha nincs lámpa akkor ismerve a hazai zebra kultúrát még nagyobb kihívás lesz arra gyalogolni vagy bringázni. rendőrt meg nem lehet minden nap egész napra odarakni.

13
venyerin képe

Én speciel csak a bringaút

Én speciel csak a bringaút zebrájánk lámpáira gondoltam. Az miért fájna a kocsiknak?

-----------------------------------------------------
"Én nem vagyok biciklis, csak sokat járok bringával."

14
j_gergo képe

Újabb Bajcsy-bringaút.

Újabb Bajcsy-bringaút. Nagyon szar volt, beleöltek sok pénzt, még mindig szar. Érdemes volt.

Kíváncsi vagyok, hogy a spéci piros burkolat négyzetmétere mennyi, egy-egy krómozott korlát telepítése mennyi, stb. Csak hogy úgy tudjam, az adóinkból mennyit költöttek el teljesen feleslegesen.

15
3llenség képe

Szerintem a burkolat

Szerintem a burkolat hétköznapi, csak lefestették. Marha ronda lett. Külön bírom, hogy a csatornafedőket is lefesteték, hogy ne vedd észre időben.
-=-=-=-=-
Piros-fekete Caprine Cherokee, piros-fekete bukó, kék hátizsák, hosszú haj, szemüveg. Néha Ezüst Respro City, vagy fehér 3M.

16
dhpage képe

Az "szerencsére" csak

Az "szerencsére" csak festék, igaz gondolom nem olcsó.

De szerintem se lett jobb, a gyalogosok ugyanott állnak meg, nekik aztán mindegy, hogy milyen színű.
Az autóknak meg fölösleges ez a két sáv, nem a Retekből jön a dugó nagyrésze, hanem a Moszkva felől, azt meg nem lehet szélesebbé tenni. Nem javított ez semmit.

Igen, simán meg kellene szüntetni a lámpát és rendőrt odatenni, aki büntet. A legtöbben most is gyalog járnak a piacra, talán pont az ő érdeküket kellene szolgálnia a közlekedésszervezésnek, nem az autósokét és a bringásokét. Autós, bringás szépen ellenne a sima úttesten is, persze meg kellene szüntetni pár parkolóhelyet...na igen, ez itt a fő ok, a bevétel csökkenés. A hatalmas parkolóház meg állandóan kihasználatlan, mindig látom a számot, éppen mennyi szabad hely van, kint az utcán meg egy kis helyért is vérre menő küzdelem van.

-----------------------------
http://www.freeweb.hu/dhpage/

17
Fly képe

Nem a gyalogosokat

Nem a gyalogosokat hibáztatom...
Ha egyszer mexokták, hogy az a járda X éven keresztül járda volt, akkor nekik már az is marad -függetlenül attól, hogy valamelyik ..(censored).. kitalálta, hogy járműveket terel oda. Nem fognak a régi beidegződések egyik napról a másikra megváltozni...

18
venyerin képe

Azért már na... Ha

Azért már na...

Ha öreganyám megszokta a libalegelőt az M6 helyett, akkor most szerinted legeltethet libát a sztádán? :)

-----------------------------------------------------
"Én nem vagyok biciklis, csak sokat járok bringával."

19
3llenség képe

Nem, de ha az M6-ra

Nem, de ha az M6-ra holnaptól libalegelő-sávot építenek, sok liba el lesz gázolva, mire alkalmazkodik a forgalom.
-=-=-=-=-
Piros-fekete Caprine Cherokee, piros-fekete bukó, kék hátizsák, hosszú haj, szemüveg. Néha Ezüst Respro City, vagy fehér 3M.

20
jurta képe

Libalegelő-sáv

Libalegelő-sáv :-D

légyszi, rajzold meg a tábláját!

(lehetne pl. sávszerkezetet jelző kék téglalap, mint ami a kapaszkodósávot jelzi előre - 120, 100, kapaszkodó, leálló, liba :-))

Jávor Tamás
Budapest-Hegyvidék

21
3llenség képe

Inkább stilizált liba,

Inkább stilizált liba, mint a bringasávnál. :D
-=-=-=-=-
Piros-fekete Caprine Cherokee, piros-fekete bukó, kék hátizsák, hosszú haj, szemüveg. Néha Ezüst Respro City, vagy fehér 3M.

22
beked képe

Nem kell mekszokni. Kicsi a

Nem kell mekszokni. Kicsi a hely. szók a járda. Pincelejárók is vannak ott, ha jól emlékszem, meg néha rakodók. Meg nénik tankkal.... Ennyi.
Nincs ott bringásnak hely. Az úton van.
A lámpa meg gyalogos szempontból tényleg fölösleges, ill épp káros. Én nem azt láttam, hogy pirosoznak, hanem, hogy elindul a tömeg és a vége már nem ér át. Hogy a keresztutcának kell-e a lámpa, vagy épp annak az utcának, hogy esélye legyen, nem tudom, ehhez nem értek.

Beke Dávid

23
jurta képe

"Ha egyszer mexokták, hogy

"Ha egyszer mexokták, hogy az a járda X éven keresztül járda volt, akkor nekik már az is marad"

Na igen. Még a járműveknek is ki szokott kerülni, hogy FIGYELEM! FORGALMI REND VÁLTOZÁS (amit helyesen forgalmirend-változásnak kéne írni). De gyalogos ilyet nem olvas, még ha neki is van szemben.

Szerintem nagyon közel a zebra két vége egymáshoz, az a nagyon szokatlan, hogy a piros (gyalogos)lámpát szemmel nem a távolban kell keresni, plusz ha két gyors lépéssel áthidalható a piros lámpa... hát az csábító.

Jávor Tamás
Budapest-Hegyvidék

24
CsImre képe

Egy ekkora forgalmú utcán

Egy ekkora forgalmú utcán miért nincs vegyes forgalmú övezet, ahol a gyalogos az isten, a biciklis a félisten, az autós meg köszöni, hogy átcsoroghat?

CSI

25
Shag_Beckur képe

Mert akkor a Moszkva tér

Mert akkor a Moszkva tér felől érkezők, akik a Fény utca, Fillér utca stb. felé mennének simán bedugítanák az egész környéket.

26
sagan képe

Mert most ez nem jellemző.

Mert most ez nem jellemző. Minden nap bedugítják az egész környéket. Valamelyik nap a Keleti Károly utcától a Dékán utcáig kellett a motorossávban mennem az közel 800 méter.

----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc

27
Krisi képe

szerintem az M1-esből is

szerintem az M1-esből is csináljunk sétáló utcát...

28
sagan képe

http://index.hu/kultur/blog/2

http://index.hu/kultur/blog/2010/07/19/hatvan_kilometeres_fesztival_az_a...
"Lezárták vasárnap a Ruhr-vidék 60 km-es útszakaszát Duisburg és Dortmund között, mert a hétvégén átengedték az utat a gyalogosoknak és a biciklizőknek. Az A 40-es autópályán táncolni, piknikezni és bulizni lehetett. A Welt Online közlése szerint több mint két millió ember jött össze a Nyugodt élet jegyében egy napra ünnepelni."

----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc

29
Shag_Beckur képe

Olyan

Olyan autópálya-hálózattal nem nehéz.

30
sagan képe

"Az A40-es sztrádáról

"Az A40-es sztrádáról csak annyit, hogy amikor február végén, a Ruhr2010 programsorozat másik gigászi projektje miatt jártam ott, egy óra hosszáig tartott átautózni Essenből a tíz kilométerre lévő Bochumba. Hétvégén, délidőben. Szóval a Ruhr-régión áthasító A40-es éjjel-nappal dugig"
http://nol.hu/archivum/20100716-sztrada_menti_uzsonna

----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc

31
Shag_Beckur képe

Akkor meg végképp nem

Akkor meg végképp nem okozott gondot lezárni :) Aki sietett az amúgyis másfelement addigis.

32
Krisztab. képe

Szerintem ez a szakasz

Szerintem ez a szakasz egész jó lett, jójó, nem lehet száguldozni, mindig át kell engedni a gyalogokat a zebránál, és szinte mindig meg kell állni néhány kisgyerek közelében, akinek nem fogják meg a kezét, de alapvetően nagy haladás, hogy nem parkolnak rá az autók. Inkább a Szilágyis szakasz a gyász, gyakran tolom inkább, mert nekem jobbra kell kanyarodnom, így inkább nem megyek át a túloldalra a bringaútra, viszont azt nem szeretem, ha idegesek az autósok mögöttem, mert nem a bringaúton megyek.

*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)

33
sagan képe

Jó lett, aztán felsorolsz

Jó lett, aztán felsorolsz három tényezőt,ami miatt gyakorlatilag használhatatlan ez a rész. :))
Sokan ráadásul olyan sebességgel mennek itt bringával,amire ez az járda alkalmatlan.
A parkolásról meg ennyi:
http://picasaweb.google.hu/saganbp/RetekUtcaiGyalogosKerekparosDaralo#54...
A belső járdasziget elbontásával ráadásul további forgalmat generáltak. Ez egy olyan átépítés volt,ahol néhány gépjármű miatt kerékpáros és főleg gyalogos tömegek szívnak a belvárosban.

----------------------
Legyen a zebra biztonságos!
Kerékpárral csak 10 perc

34
dhpage képe

+1 Ja, nagyon jó kis út,

+1
Ja, nagyon jó kis út, igaz haladni azt nem lehet rajta. :))))

Megszüntetni a járdakerékpárutat és kész, ez lett volna a legjobb. Egyébként a piros festék iszonyatosan csúszik vizesen...nesze neked biztonságos kerékpárút...

-----------------------------
http://www.freeweb.hu/dhpage/

35
Oleever07 képe

a minősége nekem tetszik,

a minősége nekem tetszik, csak az elhelyezkedése nem. a sétálóutca ötletét támogatom. nem hiszem, hogy ha sétálóutca lenne, akkor csökkenne a Fény utcai piac vagy a Mammut bevétele, sőt.
----
Fábián Olivér az az ember, aki elől szemüveget, tetején fehér-fekete bukót, hátulján meg egy kitűzőkből készített CM feliratú Kappa táskát hord, alatta pedig egy agyonmatricázott ALPHA monti várja, hogy tekerhesse. :-)

36
kvir képe

Inyenceknek: Pixel

Inyenceknek:
Pixel videojára reagáltak a Főpolgármesteri Hivatal illetékes forgalomtechnikusa is, amit ide tettem:

http://kerekparosklub.hu/feny-utcai-piac-retek-utca

Virág - Magyar Kerékpárosklub