Még régebben írtam egy cikket a Margit híd felújításának kerékpáros vonatkozású anomáliáiról, de nem találtam olyan hírszájtot, ami leközölte volna. Megkértem ezért a velo.hu-t, hogy tegyék ki, titeket pedig arra biztatlak, hogy ha tetszik, terjesszétek. Mindennemű utánközlés engedélyezett.
Itt van: http://www.velo.hu/index.php?modul=hir&kod=9354

Híd Koppenhágában

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
Krisz74 képe

már ne is haragudj, de ez 1

már ne is haragudj, de ez 1 eszméletlen jó cikk! h-h ezt pl az index nem hozza le, akár címlapon. nagyon jó összefoglalása annak, h mi folyik Magyarországon.

2
Krisz74 képe

ja, nincs elsőzés :D még

ja, nincs elsőzés :D

még az volt nagyon durva, ezt kicsit pontosabban megfogalmazhatnád, hogy a 2.3 milliárd az honnan lett levéve? ez fővárosi v EU-s pénz? ez alapján nem lehetne pl alkotmánybírósághoz, v egyéb felülvizsgálati szervhez fordulni..?

és ez az igazi magyar mszp-s, **idesz-es hozzáállás, h van 5 útvonal, és egyik se használható normálisan :D ez csak itt sikerülhet. tényleg röhögjek vagy sírjak? ezért utálom a fideszt (is), h ezek az emberek még nincsenek sitten, akik ezért felelnek.

amúgy nem tudom mennyire értesz egyet, nekem más vonatkozásban van olyan tapasztalatom, h az NKH egy őskövület, és az autós közlekedést propagálja mindenek felett, és az ahhoz kapcsolódó dolgokat. mint vmi szent tehenet, amihez a dolgokat igazítani kell. kibaszott idegesítő álláspont, mondom ez úgy, h szeretek autót vezetni.

3
Vid képe

a.: Én is kíváncsi

a.: Én is kíváncsi lennék milyen EU-s szervezetek lettek már megkeresve a témával kapcsolatban.
Már fél éve többen többször feltettük a kérdést, hogy ezen a fronton mik a lehetőségek.

b.:Pártpolitika(amit itt tényleg nem kéne, de ha már felhoztad...):
Maradjunk akkor a tényeknél, az mszps-szdsz-es vezetés alatt 1-2 évig tárgyalgattak az MK-val,(Demszkyék) megállapodtak, majd minden ígéretet megszegve elkezdték azt építeni ami most van.

Fidesz megkapta a kivitelezés végső fázisában az egészet. Hogy oda tették a villanyoszlopokat ahova, max. abban lehetett szerepük, de ezt nem tudom biztosan.
Úgyhogy az egyenlőségjelet majd akkor tegyük ki, ha jogos.

4
Krisz74 képe

az egyenlőségjel valóban

az egyenlőségjel valóban nem teljesen jogos, de pont ez a k. nagy csalódás, h nem tették rendbe azonnal a dolgot, ez a szememben már közel akkora hiba. h most is hagyják h ez menjen, és nem szedik elő a felelősöket. és nem csak itt. nonszensz, h egy országban a beruházásoknál az legyen a szempont, hogy hogy lehet pénzt húzni belőle, akár az önkormányzatnak, akár magánszemélyeknek, és közben pont az adott nagyberuházás célja nem, v csak részben teljesül.

ezt a hozzáállást írmagjában irtani kéne, mert mai 20-30-as korosztálynak teljesen tönkreteszi a jövőképét, csomó lehetőségét.

az új városvezetésnek egy ilyen kiemelt beruházás esetében azonnal le kellett vna ülnie mindenkivel, nem csak a bringásokkal, és átol cetig végigrágni, h minden rendben megy-e!

vhogy a 2 szervezetünk is picit mintha belefáradt vna ebbe a témába. szvsz ez annyira vérlázító, h heti szinten kéne tüntetni, pl CM a hídon oda vissza...

5
Vid képe

Úgy tudom amikor beszéltek

Úgy tudom amikor beszéltek az MK-val akkor már az a szerkezet ami a szélesítéshez kellett volna kész volt. Vissza is lehet keresni, még én kérdeztem hogy miért nem lehet szélesíteni és a többiek levezették.
A lámpák, kerítések rész nekem már nem világos, bár a fél méteres perem miatt lehet hogy tényleg nem árt a kerítés. Ugyanakkor dugóban meg lehetetlenné teszi a közlekedést... marad a sín.

Gondolom hogy mindenki fáradt, de ez az EU-s dolog az egyetlen, ami még valamit jelenthet,még ha a jövőre nézve is. Kíváncsi lennék az új kormánybiztos reakcióira is a témában.

6
Krisz74 képe

ja és profin írtad meg a

ja és profin írtad meg a cikket, könnyen emészthető, olvasmányos, mégis elég részletesen rámutat a problémákra. erről igy kell beszélni, nem elveszni a részletekben, mert akkor megint megy a jaj a szörszálhasogató idealista zöld bringások c duma.

7
SiMoon képe

Mondasz valamit, hadd

Mondasz valamit, hadd szóljon :)

8
airdace képe

Én mondjuk továbbra is azt

Én mondjuk továbbra is azt mondom, hogy a kerékpársáv (és 2x1 forgalmi sáv) akkor lett volna reális opció, ha a Körúton a Nyugatitól a Bem utcáig elvesznek egy sávot, így a forgalom el tud folyni a Váci út/budai rakpart felé. Szóval szerintem nem ilyen egyszerű ez, a 2x2 sáv + biciklisáv irreális költségnövekedést okozott volna az úttest szélesítése és a híd ebből következő plusz megerősítése miatt. Az ilyenekre (is) mondta azt hiszem, a dán "kerékpáros nagykövet", hogy a kerékpározás népszerűsítésekor 90%-ban az autóforgalommal kell foglalkozni... A piktogram egyébként szerintem nem generál konfliktusokat, a Károly körúton is nagyszerűen működik.

___________________________________
Ezüst Magyarország
Arany a szegélye
Beteg a királyunk
De boldog a népe

9
pixel képe

Szerintem ugyanezzel a

Szerintem ugyanezzel a pályaszélességgel megoldható lett volna simán a kétoldali kerékpársáv - egy csomó helyet elvesz az az idióta korlát (aminek Árpád hídon, Lágymányosin van létjogosultsága, de belvárosi hídon nincs), az északi oldalon sem látom sok értelmét a kétirányú kerékpárjárdának, az is lehetett volna keskenyebb, ha az útra tervezik a bringasávot. A Károly körút kicsit szélesebb és csak rövid szakaszon van piktó, a Margit szélső sávja tényleg nagyon keskeny, nem tud annyira beljebb állni az autó, hogy dugóban elférj mellette - és akkor lesz majd az, hogy a járdára már nem tudsz felmenni a korláttól és a fél méteres szegélytől, az úton nem tudsz haladni, tehát hülyebiciglis megy a villamossínen, pedig ott a bicigliút.

10
airdace képe

De a pálya szélessége

De a pálya szélessége csak a szegélyig tart, a korlát már a járdából veszi el a helyet. KerékpárSÁV az úttest része, az úttestnek egyenletes teherbírásúnak kell lennie, tehát az úttesten elhelyezett sávhoz szélesíteni kellett volna azt az úttest többi részével megegyező teherbírással, ami szerintem plusz tartókat igényelt volna a hídszerkezetbe.

A korlát szerintem is hülyeség, ha már a járdára tették, ne vegyék el ezzel a helyet.

Mennyire van dugó csúcsban a hídon amúgy?

________________________________
Ezüst Magyarország
Arany a szegélye
Beteg a királyunk
De boldog a népe

11
Frenki képe

Lehet hogy kellett volna

Lehet hogy kellett volna plussz tartó hozzá a szerkezetebe, de költségvetést így is túllépték, szóval akkor már mindegy lett volna.Vagy nem azért lett felújítva, hogy a megnövekedett igényeket kielégítse?Az ok, hogy pocsék állapotban volt, de nem csak az eredeti állapotot állították vissza, hanem bővtéseket/átépítéseket is terveztek, építettek,tehát akkor az új igények kielégítése is szempont volt.
Más:
Ha bringásinfrára kaptak EU-s pénzt, és abból vették el a felújításra a lét, akkor most nincsen EU-s monotoring rendszer?Csak a gazdákat-vállakozókat lehet beszogatni?
Nem kellene a kerékpáros érdekvédőknek az EU megfelelelő szerveinek írkálni, hogy ugyan nézzék már meg, hogy hova sikkasztották el a lét.
Megint más:
Ha ennyire kerékpározhatatlan lesz a híd, és én pl nem vagyok hajlandó a villamossínen tekerni.Akkor nem igaz az idei "Utolsó Critical Mass" megjelőlés.Még hogy elértük a célt....Most kezdődik az igazi meccs.Például ha már leszorítottak bennünket a Margit-hídról, szortísuk le az autókat a Lánchídról Ott van nekik a szép új Margít-híd.

"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

12
Nuvanda képe

Emlékeim szerint a

Emlékeim szerint a hídszelvény olyan, hogy teljesen újra kellett volna tervezni és építeni a hidat a szélesítéséhez. Az meg rengeteg milliárd lett volna. Meg mivel (azt hiszem) műemlék/világörökség, szóba se jöhetett. Az erről szóló régi topikokban vki (Virág?) linkelt be metszeteket.

Én amúgy mindkét hidat akarom, mindkettő kell! A Margiton viszont 1 sávnyi autót elviselek, mert hajlok ám a kompromisszumra is. :)

13
j_gergo képe

Rengeteg milliárd ment el

Rengeteg milliárd ment el rá.

A járdát meg úgy szélesítették ki, hogy idióta oszlopokkal és + korláttal el is vették azt a szélességet, amit kaptak. Gyakorlatilag annyi a fejlesztés, hogy a kiigazított ív miatt középen az autók kicsit gyorsabban vehetik be a kanyart.

14
Frenki képe

Hát a margít-hídi

Hát a margít-hídi szelvényekből csak azt láttam amit éppen akkor daruztak kifelé-befelé amikor ott jártam.De építettem is acél vasúti hidakat vagy 4 évig, és ha azt látom, hogy valamit veszettül hegesztenek a főtartókon CO-val 3 műszakban, akkor az az acél vaszeg hegeszthető, és ha valami hegeszthető, akkor toldható is...
Régi hidak felújításával kapcsolatban ajánlom figyelmébe mindekinek a Lánchíd átalakítását 1912-13-ból.Mert hogy Széchenyi apánk sem ekkorára tervezte mint ahogyan most látjuk, csak közben jött a tömegközlekedés, meg az autók....mégis meg lehetett csinálni.

"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

15
Nuvanda képe

Nem értek hozzá, de azt

Nem értek hozzá, de azt azért tudom, hogy semmi sem toldható korlátlanul.
Vannak szobrok (azt hiszem a pilléreken vannak), amik meghatározzák a híd látványát, ami megváltozna ha fölé toldanának. Ezt a műemlékvédelem (vagy más) nem engedte. Az északi oldal nem látszik úgy, ott kompromisszumot kötöttek.
Sajnos nem leltem rá idő hiány miatt a régi blogokra, az MK honlapján se találtam, így maradtak az emlékeim.

http://www.google.hu/imgres?imgurl=http://m.blog.hu/ep/epitos/image/marg...

16
Frenki képe

Ezt a szobros dolgot kb

Ezt a szobros dolgot kb 3X-ra hallom.De az senki sem vizsgálta meg pl, hogy ha már a pucér főtartókig kibeleték (ott az uszály a vasanyaggal a budai ágban kikötve, nem kevés)a hidat és a hídfőkön (mindkettőn!) alagút beruházások-rnedezéseket csináltak.Nagyon nehéz lett volna a villamos sín alatt (ahol a legnagyobb a rezonancia és a terhelés) egy főtartók közötti 2 sávos bringahídat csinálni?
1 fedett lett volna az útpálya alatt, vagyis télen nem lett volna izé a takarítása
2 lezárhatták volna a bp-i bringahíd kérdését
3 az alagutakba vezetéssel lezárták volna a biztonságos lekanyarodás kérdését
4 lett vilna egy kisebb járművekkel is járható híd szervíz út
5 megkpták volna az ottósok meg a gyalogok a teljes pályát konfliktusok nélkül
6 lett volna egy olyan híd amin rossz időben is át lehet menni a folyón

"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

17
blajo képe

Szerintem ez a verzio siman

Szerintem ez a verzio siman fel sem merult (ugyanis ebben meg penz is van...)

18
toreki képe

Lefele minimum 2-2,5 métert

Lefele minimum 2-2,5 métert kellene számolni a bringásokra és a tartószerkezetre + a szerkezeti sajátosságokból adódó plusz távolság. Ez a hajózást gátolná meg. A hídpilléreket is bontani kellene, amik így a terhelést másként vennék fel, nem biztos, hogy elég erősek maradnának. A két parton és a szigeti bejárónál ráadásul a felhajtást is meg kell oldani, ami szintén csak a hídpillérekben lenne megoldható. Vagyis új hidat kellett volna tervezni.

19
Nuvanda képe

Ha eszembe jut, megnézem,

Ha eszembe jut, megnézem, elfért volna-e az alsó híd.
Persze a legegyszerűbb az 1+1 sávos autóút lett volna, és az akár holnap megvalósítható lenne.

20
Hilfy képe

Éjszaka meg felfestjük,

Éjszaka meg felfestjük, mint Yehuda? :)

21
Frenki képe

Nem lógatva godoltam hanem

Nem lógatva godoltam hanem az íves főtartók között.Maga a hídszerkezet is elég vastag, két méter tuti van.
A pálya lemeztől ha leméred a 2,5 métert max az ívek középső harmadán látszott volna ki.
A felújítási rajzokon meg látom, hogy a villamospálya alatt csak háromszög merevítős szerkezet van az X helyett 2X1,9 méterben az már bőven elég lenne egy kétsávos bringahídnak.A háromszög helyére kellett volna egy szekrénytartós szerkezetű hidszerkezetet tenni, az még a háromszögnél is erősebb szerkezeti merevítést okozott volna, és pont a legfontosabb helyen a villamos alatt.

http://www.google.hu/imgres?imgurl=http://www.uniospenz.hu/kepek/cikkkep...

A főtartók sematikus kersztmetszete:

http://www.google.hu/imgres?imgurl=http://budapestjovoje.freeblog.hu/fil...

"Nem nyúl a fékhe', nem nyúl a fékhe'!"

22
stp1 képe

több órás állórajt

több órás állórajt előkészület megy a csúcsban. a kanyar után van kb. 30 méter amikor megugranak (sose értem mitől), amúgy gyakorlatilag egy mozdulatlan folyosó a motorossáv.

23
Oleever07 képe

ma mentem át rajta. már

ma mentem át rajta. már majdnem a Nyugatinál kezdődik a sor, ami egészen a híd közepéig tart. majd ahogy stp1 leírta, a kanyar után megindul a tömeg, de csak a budai hídfőig, ahonnét egészen a Moszkva, bocsánat Széll Kálmán térig tart a dugó. de aztán ez a dugó folytatódik a Krisztina krt.-on tovább az Alkotás utcáig a legrosszabb esetben. szóval több, mint 3 km-es összefüggő autótömeggel számolunk, és ebbe nem számítottam bele a környező utcákat, amik ebbe a nagy masszába mennek.
----
Már 2 éve össztelós montival rakom, oszt? :D

24
sagan képe

Lehetett volna kiemelt sáv.

Lehetett volna kiemelt sáv. Nem járdaszint,de az úttestnél kicsit magasabb.
https://picasaweb.google.com/saganbp/Frankfurt#5503878070062310546
Persze erre is rá lehet mondani,hogy a szabálytalan autósok rá tudnak hajtani, így meg kell az egész hidat erősíteni.
Elég sok magyarországi úton lehet tapasztalni,hogy az útpadka mellett repedezik,törik szét.Ott nem kötelező az egyenletes teherbírás?
A Margit hídon minden kifogás csak azért volt,mert a dinoszauruszok még nem haltak ki.
A legjobb a Világörökség ütőkártya. Ami persze nem számít,ha épp omladozik egy ház az Andrássyn vagy beleépítenek egy kockát az Akadémia mellé.

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

25
j_gergo képe

+1 Kiemelt sáv mindkét

+1

Kiemelt sáv mindkét oldalon. Útszinttől elválasztva a szabvány szerinti 20 centivel, + a járdától elválasztva 5 centivel, a hídfőnél az úttest szintjére FOKOZATOSAN levezetve. Védi a gyalogosokat a szalalomozó bringásoktól, és a gyalogok se mászkálnak rá.

Az meg nem érv, hogy ne tudták volna a déli járdafelületet kiszélesíteni, mert:

1) árban és kialakításban ez egy új híd, nem felújítás.

2) a csicsás oszlopok helyett ki lehetett volna találni egy kevésbé helyfoglaló megoldást. Most fél méterre a járdán benn vannak leszúrva ezek a szar álkovácsoltvas giccsek, pont egy biciklisáv helyét foglalva el.

Ha a biciklisek szempontját egy kicsit is figyelembe vették volna, megoldható lett volna. De nem vették, csak utólagos tákolásra számíthatunk.

26
Karago képe

+1 Bizony itt van a kutya

+1
Bizony itt van a kutya elásva!
Az eu-s támogatás - kiemelten a bringás infrára - az nagyon kellett, de valójában a kerékpárosok nagy ívben leszarva...
Valamit ráterveztek, valamit ráfestenek - örüjjé, hisz a beigért bringanyompiktókat is számolva 5 féle "infrát" kaptál, hülye bringás... Ja, hogy közlekedni egyiken sem lehet...? De a sok pénz elkőtését igazolni tuggyuk!

- - - - - - - - - - -
BRINGASÁVOT MINDEN ÚTRA!
_____________________

27
zenmacska képe

Világörökség

Világörökség ütőkártyával kapcsolatban nálam eddig Prága visz mindent, ahol állítólag azért kell mindenhol macskakövön zötykölődni, mert az a világörökség része HAHAHA.

"Never underestimate the power of denial." Ricky Fitts

28
Nuvanda képe

Nem kell mindenhova

Nem kell mindenhova tűsarkú és outi! :)

29
Mark74 képe

Jó lett a cikk.

Jó lett a cikk. Gratulálok.

30
Pontagy képe

az Index újságírói a

az Index újságírói a bokájukat lefosnák, ha ilyen cikkeket tudnának írni, tényleg jó darab.

31
Sceptico képe

Tényleg jó cikk. Valami

Tényleg jó cikk. Valami ilyesmi történt a győri Jedlik híd építésénél is, csak kicsiben...

Engedelmeddel élve ment a cikk a győri MK arckönyv-oldalára.
---
„Lehet, hogy nem értek egyet azzal, amit mondasz, de halálomig védelmezni fogom a jogodat, hogy elmondhasd.” /Voltaire után szabadon/

32
gazember képe

"Hogy mégse legyen

"Hogy mégse legyen kötelező a gyalogosok közötti szlalomgyakorlat, a Városháza a – már a kivitelezés lezárta után hozott – döntése szerint az úttesten is lehet majd kerékpározni."

Ez a döntés csak tűzoltás. Van rá egy fogadásom, hogy amint lesz pénz három liter festékre és elkészül a bringagyász, kapásból kikerül egy paripával behajtani tilos. :-|

33
Oleever07 képe

ja, és erre fognak

ja, és erre fognak hivatkozni az autósok... de szép viták lesznek az út közepén.
----
Már 2 éve össztelós montival rakom, oszt? :D

34
mic72 képe

A cikk.., respekt! Azt

A cikk.., respekt!

Azt hiszem történelmi okai vannak ennek a hozzáállásnak. Magyarország egy-két nagy ember és szabad gondolkodó kivételével a töketlen balfaszok országa, önös érdekek, korrupció és önzés mocskos bugyra, mindegy hogy mellík oldalról beszélünk , az egész ország sajnos egy vígjáték.
Miért is hagyjuk-? hogy így legyen??!

Mert a történelem folyamán ha visszanézzük, mindig de legalább is többször mint kevésszer.. elbasztuk.., mert nyuszi beletörődöm, gyáva nép vagyunk!! Lehet ez most nem tetszik sokaknak, sajnos pedig így van, a tehetséget nem becsüljük, hozzáértés és épeszű embereket kidobjuk az ablakon...jó messzire. Később visszavásároljuk , kijavítjuk, áttervezzük, és csak dobjuk a korrupt dilettáns bandának az EU-s és stb... pénzt. Inkább hagyjuk...... Ettől nem lesz több sárga csík sajna, és emberszámba sem fognak minket venni!

Kicsit kijött belőlem, elnézést ezért!!

Húúúúú de nem kellett ez nekem így délben!

35
Oleever07 képe

oké, hogy kijött belőled.

oké, hogy kijött belőled. csak az a baj, hogy sajnos igazad van. :S :-(
----
Már 2 éve össztelós montival rakom, oszt? :D

36
Stanci képe

Nagyon jó cikk, gratula

Nagyon jó cikk, gratula

37
err képe

Par dolgot hianyolok: Az

Par dolgot hianyolok:

Az egyik annak a bizonyos gazolasnak a kiemelese oly' modon, hogy a rendorseg, a varosvezetes, stb azonnal reagalt. Egyetlen eset eleg volt, es masnap mar hadrendbe allitva ott alltak a rendorok. WTF?

Zebrakon abban az idoben meg kb. hetente gazoltak halalra valakit, es tobbek kozott pl. Kecskemeten volt olyan het, hogy 4 vagy 5 nap alatt 5 embert utottek el, koztuk ha jol emlekszem 2 gyereket. Persze azok gepjarmuvek voltak, ugyhogy nem is nagyon volt visszhangja, csak ugy szolidan bevarazsoltak vmelyik online napilap kozepere, hogy nahat, a heten volt mar gazolas.

A masik, hogy az indulatokat kik es miert korbacsoltak fel ennyire? Kiknek volt erdekuk, hogy elerjek azt, hogy mar a hid felhajtonal - ahol meg nyugodtan lehetett tekerni - mar beszolongattak a gyalogosok, hogy bunko kerekparos, szajjal le, stb.

A harmadik, hogy kimaradt az a resz is, hogy fel evvel az - ideiglenes - atadas utan is milyen allapotok uralkodnak. Ezen persze semmi meglepo nincs, hiszen az atadaskor is az emleklapoknal kiderult, hogy kiknel epult a hid. Ugyanis csak "atautozott" feliratos emleklapok voltak. Pedig kerekparosok is igenybe vettek a hidat, en lattam. Csak meg mindig szart se szamitunk :/

Ezek utan jogosan lepodunk-e meg, hogy lesporolnak ezt azt, ami a kerekparozassal kapcsolatos?

----------------------
szmog | fotózás
----------------------
"Bicajjal járok!"
"Ok, Mr. Tour de kibaszott France, ki kérte, hogy bicajjal járj?"

38
KésmárkiM képe

Jó cikk, lényegretörő,

Jó cikk, lényegretörő, világos. Örülök hogy legalább itt olvashattam, ha más médiumban nem is.

39
ping képe

jaj, jó kis cikk, miért ó

jaj, jó kis cikk, miért ó miért tekertem lejjebb a hozzászólásokhoz. száradjon le a kezem, ha még egyszer ilyet teszek :D

btw engem megbírságoltak egyszer áttekerésért anno, szombat reggel a töküres hídon, de sose küldtek csekket. van, akinek igen?

40
-Mike- képe

Mostanában elég

Mostanában elég normálisan át lehet tekerni a hidon. Mivel a Lánchíd irányából szoktam érezni, eszembe sem jut átmenni a másik oldali járdára, bár mindig látok ott bringásokat a tömegben evickélni. Ha kicsit megtekeri az ember kb. 30 másodperc alatt át lehet érni... Igaz dugó még sosem volt szerencsére.
Azt sajnálom, hogy a sinek között nem lehet vinni a bringautat, bár belátom az is problémás lenne több okból.

41
Oleever07 képe

tök jó a cikk, gratula a

tök jó a cikk, gratula a szerzőnek! :-)
----
Már 2 éve össztelós montival rakom, oszt? :D

42
Oversize Load képe

-1 sáv a bedobozolt

-1 sáv a bedobozolt önkéntes mozgássérültektől, majd a dugó bringára ülteti őket...
Cikk jó lett. Margit hidat továbbra is kerülöm.

Szénhidráttal rakom oszt?

Powered by OLMA dobré mléko

43
CsImre képe

Ez most újdonság,

Ez most újdonság, gyerekek? Nálunk évek óta ez megy, a százmilliók folynak el, az emberek szopnak, az asztalcsapkodás megy, és nem változik jószerivel semmi. Szeged Tompai kapu út, Kossuth L. sgt., Kálvária sgt. (ezt még senki nem dicsérte, 80 cm a járda), Oldal utca, előkészületben az Algyői út, József.A. sgt-i gyász. A mechanizmus letisztult, jól látható az egész. A Tompai kapunál tök egyértelmű, hogy mit hazudtak a pályázatba, évek óta kínszenvedés és halálfélelem minden átkelés, és totális kuss van a dologról. Második képviselőt nyűvi az ügy, nemsoká neki is beintek, mert csak hiteget a vakvilágba.

CSI

44
Zsabor képe

Gratulálok a cikkhez. Ilyet

Gratulálok a cikkhez. Ilyet én is szeretnék írni, ha tudnék :)

45
manu képe

Klassz lett, gratulalok.

Klassz lett, gratulalok.

46
aron képe

nagyon jó cikk,e setleg a

nagyon jó cikk,e setleg a LJ-s videó mehetne még bele, hátha a velo.hu olvasóinak még nem tiszta miről van szó

*
mindig van hátszél, csak te mész rossz irányba.

MK észak-pest
cyclechic.hu

47
Torpedo képe

A kétoldali lámpasor

A kétoldali lámpasor oszlopai valóban legalább egy, kényelmesen széles kerékpársávot vesznek el. Persze szép a lámpasor, de...
Ha a mostani helyzetet módomban volna megoldani, a leggyorsabb és a leghatékonyabb megoldást választanám: a gyalogosoké az északi oldal, a bringásoké a déli. Ez is kompromisszumos megoldás, hiszen milyen alapon tiltanánk ki a gyalogos forgalmat délről, ráadásul a legszebb panoráma irányából, avagy miért nehezítenénk a bringások bejutástát a Margit szigetre?
Mégis jó megoldásnak tartanám, mert egyértelmű. És - ahogy a fentebbi jó kis összefoglalót olvasom - az egyértelmű megoldásoknak a Margit híd felújítása híján van, ami a gyalog/bringa közlekedés - úgy látszik rendkívül nehéz - megoldását illeti.
Amúgy magam mindig a közúton megyek át, ami tényleg jó keskeny: az autósokat a másik sávban előzésre készteti, a padka irreálisan, korlátszerűen magas. Vagyis: aki még csak most ismerkedik a kerékpáros közlekedéssel, és fontos számára a saját élete - annak más útvonalat ajánlanék.

48
Nuvanda képe

A gyalogosok biztosan

A gyalogosok biztosan mindkét oldalon előfordulnának. A szigetre hogyan jutnál be? És ha fordítva akarsz menni, akkor hogyan jutnál át a túloldalra kétszer? És áttekerni az úton nem egyenlő a halállal. stb, stb

49
stp1 képe

azért abban igaza van, hogy

azért abban igaza van, hogy az egy elég parás padka.
pl. lehet hogy a pár évvel ezelőtti olasz turistabuszos felkenésemet már nem tudnám abszolválni mellette.

50
Nuvanda képe

Azt megemelték? Már nem

Azt megemelték? Már nem rémlik, milyen magas volt a régi.

Pont ezért sávközép, amíg még lehet.

51
stp1 képe

lehet csak placebo. de

lehet csak placebo. de régen tuti nem méregettem átkelés közben olyan szúrós szemekkel mint most :D

52
sagan képe

A régi is értelmetlenül

A régi is értelmetlenül magas volt és az új is értelmetlenül magas lett.

----------------------
Hogyan kezdtem kerékpározni
Kerékpárral csak 10 perc

53
monster képe

Van annak valami értelme,

Van annak valami értelme, ami túlmegy a mi felfogóképességünkön. Sok hídnál ilyen magas a járdaszegély. Szerintem benne van valamilyen szabványban a minimum magassága, hogy az autós ne tudjon véletlenül beleesni a folyóba ha véletlenül elalszik vagy autóvalhídrólfolyóbaugrós öngyilkosságot akarna elkövetni.
------------------------
2 kerék jó 4 kerék rossz

54
airdace képe

Országos tervezési

Országos tervezési előírás a hidakon a min. 25cm-es szegély.

_____________________________
Ezüst Magyarország
Arany a szegélye
Beteg a királyunk
De boldog a népe