A tegnapi BKV sztrájk alatt munkába jövet-menet örömmel konstatáltam, hogy jó sokan bringáztak. Viszont ezzel együtt az is feltűnt, hogy a többség ezen a napon a járdát használta. Ez nem túl örvendetes fejlemény.
Vajon hogyan lehetne elérni, hogy a kerékpározás ne a gyalogosok kárára terjedjen?












talán úgy, hogy
talán úgy, hogy összeérintik végre a kerékpározásra alkalmas utakat kedves kis városunkban...
sajna én is tapasztalom, h egyre többen járdáznak, nem is akárhogy...ezerrel, szlalomozva, stb.
annyira elképedek mindig, hogy szólni is elfelejtek!
hát még a gyalogosok...
Mit is mondhatnék, menj az autók közé,
oszt ott szlalomoz kedves (soxorDH-s) barátom?
alla cool (criticalmass.hu/lakat)
"Bánj másokkal úgy, ahogy szeretnéd,
hogy veled bánjanak!Nem is olyan egyszerű!"
Kerékpározásra -- kevés
Kerékpározásra -- kevés kivételtől eltekintve -- az összes út alkalmas, és elég jól össze vannak kötve.
Ami engem elborzaszt: kis forgalmú, megfigyeléskor épp autómentes út melletti járdán való tekerés. Pl. Korong u.: bulvár, középen kutyasétáltató fasor, nincs szembeforgalom, parkolás, kisgyerekek szoktak arra biciklizni a szüleikkel, és láttam már ott biciklist a járdán!
De még ennél is meghökkentőbb a mai eset! Jövök a Kerepesi úton (az úttesten), és mit látok? Az Asztalos Sándor u. és a Dózsa György u. között van ugye az a kis szervizút, amelyiknek az egyik oldalán korlátozták a parkolást és ellenirányú kerékpársávot festettek fel, tábláztak ki, ennek ellenére a hölgy a kb. 80 cm széles járdán ment! Az ellenirányú sávval megegyező irányban, velem szemben. Ennyire rémisztő az úttest, hogy a tábla és felfestés ellenére, a járdaszigettel védve sem használjuk?
Kerékpározásra -- kevés
Kerékpározásra -- kevés kivételtől eltekintve -- az összes út alkalmas, és elég jól össze vannak kötve.
Ami engem elborzaszt: kis forgalmú, megfigyeléskor épp autómentes út melletti járdán való tekerés. Pl. Korong u.: bulvár, középen kutyasétáltató fasor, nincs szembeforgalom, parkolás, kisgyerekek szoktak arra biciklizni a szüleikkel, és láttam már ott biciklist a járdán!
De még ennél is meghökkentőbb a mai eset! Jövök a Kerepesi úton (az úttesten), és mit látok? Az Asztalos Sándor u. és a Dózsa György u. között van ugye az a kis szervizút, amelyiknek az egyik oldalán korlátozták a parkolást és ellenirányú kerékpársávot festettek fel, tábláztak ki, ennek ellenére a hölgy a kb. 80 cm széles járdán ment! Az ellenirányú sávval megegyező irányban, velem szemben. Ennyire rémisztő az úttest, hogy a tábla és felfestés ellenére, a járdaszigettel védve sem használjuk?
Én türelmes ember vagyok,
Én türelmes ember vagyok, de ha azt írja, nem sikerült kapcsolódni, akkor elhiszem, és újra próbálkozom. Nem hagyom, hogy elvesszen a hozzászólásom. Háromszor viszontlátni azért már nekem is sok :)
(Ugye a cikk beküldése átirányítással jár, és a fene sem nézi, hogy az eredeti, vagy már az átirányított cím nem jön le. Nem mintha tudnia kéne ilyesmiket egy átlagos felhasználónak :))
+1 Fővárosi Zöldszámok
+1
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)
Elveszett közúti jelzőtáblák bejelentése: 06 1 210 05 73 (FKF Zrt.)
Kanuni Sultan Suleyman
Szerintem csak idővel, a
Szerintem csak idővel, a járda-kisforgalmúút-forgalmasút fejlődéshez idő kell.
Tegnap este a Nagykörúton
Tegnap este a Nagykörúton beszélgettem egy kivilágítatlan bringással (kölcsönbringa, addig járdázott a világítás hiánya miatt, évek óta először tekert) és csak egy kérdése volt:
"Nem káros az egészségre az autók közt menni?"
Talán ezért járdáznak sokan.
Engem annak idején az
Engem annak idején az lepett meg nagyon, hogy a CM felé menet is járdázott a többség. Hogyan lehetne ezen változtatni?
- nem szabad több bringagyalogutat épiteni hagyni.
- a meglévőket fokozatosan meg kell szüntetni és ki kell váltani (az úttestet kerékpározhatóvá tenni, forgalomcsillapitással, kerékpársávokkal, logókkal, stb.)
- szemléletváltás az autósok körében (a kerékpár is jarmü), teljes joggal halad az úton; közlekedési kultúra...). (kampányok, a KRESZ módositása a sérülékenyebb közlekedők védelmében, stb).
Van mit tenni bőven...
Kampányban taktikai
Kampányban taktikai okokból nem a nyálen rakjad ne a járdánt, hanem a járdán vendég vagyot javaslom.
de mos' méé' ::)) ### # A
de mos' méé'
::))
###
# A járművek az úttesten haladnak. A kerékpár egy jármű.
###
jó ötlet, sőt, meg is
jó ötlet, sőt, meg is lehet toldani:
a járdán vendég vagyok, ezért lassan lopakodok:)
alla cool (criticalmass.hu/lakat)
Én megvettem. ;-) - Ms.
Én megvettem. ;-)
- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
Laptoptender
*CMS* RABIC
FEltehetően tegnap
FEltehetően tegnap kirajzott a bringások azon rétege, amelyik nem igazán bringázik forgalomban, ámde be akart valahogy jutni a munkahelyére/sulijába, gondolom ezért lehetett több bringás a járdán
ok, eza premissza. node
ok, eza premissza. node tényleg itt az ideje egy nejárdázóggyá kampánynak, mert nekem is néha ökölbe szorul az arcom, amikor kb olyan bunkó módon tud egy-egy járdánteperő válaszolni, ha szólok neki, h neott. valamit el kék kezdenünk ezügyben, főleg h itt a tavasz, és dagad a keblünk (lol), h milyen sokan kapaszkodnak mármosmár nyeregbe.
--------------------
[The more ridiculous a belief system, the higher the probability of its success]
Látod, a téma nem csak
Látod, a téma nem csak minket érdekel. :)
A CM-en szívesen beveszem a szokásos osztogatós szövegembe, de mindenképp javasolnék egy molinót is e tárgyban.
A molino elkészéléséhez jó lenne egy-két mottó (mint ugye a vendég), meg grafika, ha ez megvan, akkor már vannak madriczáink is lényegében, inet meg ismertek a kampány részletei. :)
- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
Laptoptender
*CMS* RABIC
Én mindig akarok adni a
Én mindig akarok adni a járdázóknak abból a szórólapból, de mindig meggondolom magam. Akiket én látok, azok tényleg baromi lassan, kvázi biztonságosan tekernek a járdán...
sztem csak nem akar egyik
sztem csak nem akar egyik bringás se megdögleni, rém egyszerü. 10 bringás autos ütközésböl 9 bringás meghal, 100 gyalogos és bringás ütközésböl talán egy, vagy annyi se. nem kell nagy tapasztalat a biciklihez, nem kell melleket verni hogy juj de profi mert ha eltalál egy auto hiába vagy akármi, valőszínü ott maradsz, vagy mint a sztrájk egyetlen biciklis áldozatocskája is, élő példa, a kreszt sem ismeri és itt vértyog, ja és 35-40el rakta az úton, szép sebes arca lett. megérte az uton jaszkarizni? :D szerintem nem. és a legtöbb bringás sztem kurvára nem ismeri a kreszt. bp nem alkalmas arra hogy biciklivel autok között menj, és a biciklisek elsöprő többsége sem alkalmas hogy részt vegyen a forgalomban, ugyanis nem ismeri a kreszt. a közlekedés itt káosz, és még egy normális embert aki amugy teljesen értelmes, még az ő agyát is felbassza egy biciklis az araszoló sorban. menjenek csak járdán nyugodtan. amig ott mennek messze nincs annyi halálos baleset. max odaér a kormány a táskához. de legalább nem freccsen vér sehova.
"Az út csak egy javaslat...."
Ezzel a véleményeddel
Ezzel a véleményeddel eléggé egyedül fogsz itt maradni.
A szerencsétlen áldozat egyrészt nem ismerte a Kresz-t, másrészt nem ismerte a Hogyan ne üttessük el magunkat című művet, és jobbról előzött. Szvsz nem azért ütötték el, mert az úton haladt, hanem mert tapasztalatlan, és hibázott. Ha a járdán hibázik ugyanígy, sokkal hamarabb elütik.
A járda-úttest kereszteződés sokszorta veszélyesebb, mint folyamatosan az úttesten biciklizni, FYI.
"bp nem alkalmas arra hogy biciklivel autok között menj, és a biciklisek elsöprő többsége sem alkalmas hogy részt vegyen a forgalomban, ugyanis nem ismeri a kreszt"
Egyik felével sem értek egyet.
Budapest semmivel sem kevésbé alkalmas, mint bármelyik nagyváros. Saját tapasztalat alapján sokkal jobb, mint pl. Brüsszel vagy London, mert nagy része sík, és jobb az időjárás. Az autóvezetők hozzáállása pedig az elmúlt 10 évben rengeteget javult. Persze lenne még mit javítani pl. busz- (akarom mondani bicikli) sávok, meg mentalitás terén is.
A biciklisek többsége igenis képes és tud is szabályosan az úton biciklizni, csak épp azt hiszi, hogy biciklin mindent megtehet, mert a bicikliseket nem ellenőrzi senki.
phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat
duplagondol
duplagondol
jo gondolat, megeri ketszer
jo gondolat, megeri ketszer elolvasni :) ertsd: plussz egy
Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."
SZ-ből viszont elég egy:
SZ-ből viszont elég egy: plusz. :P
nyilván nem azért
nyilván nem azért ütötték el mert az uton ment, hanem azért mert fingja nincs a kreszröl. és fogadok veled bármibe hogy 100megkérdezett bringásbol 70 nek nincs kresz vizsgája vagy jogsija. innentöl kezdve ne is menjen az útra. és nem mentség hogy tapasztalatlan. ugyanis a szabályszegés nem tapasztalat hiánya hanem leszarása vagy pedig jasszolás hogy "de én uton megyek mert én vagyok a kemény bringás". jól megmutatta mit ne mondjak. "Az út csak egy javaslat...."
Kérdezzünk meg 100
Kérdezzünk meg 100 bringást itt a CM-en, hogy van-e jogsijuk. :-) Meglepődnél az eredményen. :-)
A jelenlegi közmegállapodás szerint csak a gépjárművek vezetéséhez kell jogosítvány, de a forgalomban való részvételhez szükséges a szabályok ismerete (pl. biciklivel vagy gyalog is). Szerintem ez így nagyon helyes, mert sok olyan ember van, aki biztonságosan tud biciklizni, viszont autót nem vezethet (pl. fiatal, vagy nem képes rá). A jogosítvány megléte egyáltalán nem garancia arra, hogy az ember ténylegesen ismeri és betartja a szabályokat (nagyon sok autóvezető példa erre), és arra sem, hogy a biztonságos biciklizéshez szükséges egyéb trükköket ismeri.
Az érvelésed egyébként zavaros. Egyrészt az úttesten biciklizni nem szabálytalan, sőt ott szabályos. Másrészt az emberek nem jaszkarizásból mennek az úttesten, hanem mert ott biztonságosabb, mint a járdán. (Természetesen, ha az ember a minimális szabályokat betartja.)
Szvsz a "nincs jogsija, menjen a járdán" duma jól hangzik, de nagyon nagy hülyeség. Azzal viszont egyetértek, hogy a Kresz oktatás és szabályok betartása terén lenne mit javítani. Nem csak a biciklisek között, mindenkinél. Néhány (száz) biciklis rendőr nagyon sokat dobna a közlekedési kultúrán.
phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat
"Az érvelésed egyébként
"Az érvelésed egyébként zavaros. Egyrészt az úttesten biciklizni nem szabálytalan, sőt ott szabályos. Másrészt az emberek nem jaszkarizásból mennek az úttesten, hanem mert ott biztonságosabb, mint a járdán."
egyrészt nem azt mondtam hogy uttesten szabálytalan a bringa, látom nem értetted meg, olvas el ujra, másrészt hogy uton biztonságosabb a bringa, ez szerintem kizárt, de legyen neked igazad ebben.
"nincs jogsija, menjen a járdán" duma jól hangzik, de nagyon nagy hülyeség". Mert az olyan kurva nagy okos dolog hogy anélkül hogy ismerné a kreszt, közlekedjen az uton ugye?
A jelenlegi közmegállapodás szerint csak a gépjárművek vezetéséhez kell jogosítvány, de a forgalomban való részvételhez szükséges a szabályok ismerete (pl. biciklivel vagy gyalog is). Ezzel csak annyi a baj hogy le van irva, de senki sem ellenőrzi. kresz vizsgához kötném a bringázást is, mint a robogot/segédmotort. és sztem is meglehetne kérdezni nyugodtan kinek van innen jogsija, aztán el lehet hinni vagy sem.
"Kérdezzünk meg 100 bringást itt a CM-en, hogy van-e jogsijuk. :-)" ="A jogosítvány megléte egyáltalán nem garancia arra, hogy az ember ténylegesen ismeri és betartja a szabályokat (nagyon sok autóvezető példa erre), és arra sem, hogy a biztonságos biciklizéshez szükséges egyéb trükköket ismeri. - Ezt meg is válaszoltad magadnak. erröl ennyit.
"Az út csak egy javaslat...."
Ha szerinted sem ér semmit
Ha szerinted sem ér semmit a jogosítvány a Kresz tudás és a szabályok betartása szempontjából, akkor miért akarod kötelezővé tenni a biciklis jogosítványt??? ;-)
A gyalogosok is közlekednek az úttesten jogosítvány nélkül. Nekik is be kellene vezetni, hogy ne rohangáljanak át a piroson... ;-) Meg a nyulaknak is...
A Kreszoktatás hasznos dolog, ezért is írtam az alábbi Kresz összefoglalót. A biciklis jogosítvány viszont nagyon sok embert visszatartana a biciklizéstől, ezért nagyon rossz lenne szerintem.
phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat
a jogsi meg a kresz vizsga 2
a jogsi meg a kresz vizsga 2 külön dolog. utobbi kellene, bringázáshoz is.
"Az út csak egy javaslat...."
fogadok veled bármibe hogy
fogadok veled bármibe hogy 100megkérdezett bringásbol 70 nek nincs kresz vizsgája vagy jogsija
A teljes lakosság rámegy az útra, pedig a jogosítványok száma rájuk vetítve még alacsonyabb. Gondoljunk a kisgyermekekre, nem érték még el a jogosítványszerzéshez szökséges életkort :)
Ennek ellenére kellenek, kellenének nekik is közlekedési ismeretek (nem KRESZ-ismereteket írtam, bár van átfedés). Igazából az a meghökkentő, hogy nem kell sokkal több és sokkal bonyolultabb ismeret a biztonságos kerekezéshez, mint a biztonságos gyalogláshoz. (John Foresternek sikerült 6 könnyen megérthető szabályba összesíteni ezeket az ismereteket, mivel gyermekeket oktatott, és ezt igényelték.) 6 éves kortól már sikerrel elsajátíthatók az alapok, és egy tipikus ötödikes már annyira kiokosítható, hogy majdnem az összes létező úton tudna biztonsággal közlekedni.
nemcsak a bringás nem akar
nemcsak a bringás nem akar megpusztulni, de nyilván az autós sem akar gázolni.
amit leírtál, az max egy állapot, méginkább egy hozzáállás. éppen ennek a megváltoztatására van szükségünk. nem csak nekünk, de neked is, aki autóban ülsz.
az, h egy szabályosan közlekedő bringás látványa felbassza egy autós agyát, azon az autósnak kell (kéne) változtatnia. hameg szabálytalanul, oktalanul zavaróan, vagy veszélyesen kerékpározót látunk, főleg nekünk (ui. valszeg ránk inkább hallgat, mint egy autósra).
szal kresz-, meg kerékpáros oktatást az általánosba, és mégtöbb felkészült bringást az utakra - ahol békében megférnek egymással a gépi erővel hajtott járművek és a cangások.
--------------------
[The more ridiculous a belief system, the higher the probability of its success]
"egy szabályosan
"egy szabályosan közlekedő bringás látványa felbassza egy autós agyát, azon az autósnak kell (kéne) változtatnia"
Szerinted melyik a szabályos? jobbrol ellőzni, vagy a 2 sor között haladni? mert a kresz szerint EGYIK SEM.
"Az út csak egy javaslat...."
azért valamivel
azért valamivel részletesebben is kifejthetted volna az összefüggést az én állításom és a te kérdésed között. ;)
de hogy megvilágítsam a problémát: a kresz szerint a buszsáv is tiltott a kerékpárosnak, én mégis gyakran használom, mert ezzel kevésbé tartom fel az autóforgalmat (azt nem érzem, hogy ott biztonságosabban haladnék, mert folytonosan figyelnem kell a mögöttem jövő forgalmat is, h jön-e busz) - ha viszont jön az a bizonyos busz, megyek át a belső sávba. namost van, hogy a kresz szerint szabályosan tekerek, vagyis a belső sávban megyek. szerinted melyik esetben szoktak rám dudálni az autósok?
ezzel a példával csak azt akartam érzékeltetni, h a kresz - szándékától eltérően - nem a legjobban szabályoz. azzal, ha az álló autók között a motorossávban lassan, gondosan körülnézve előrecsorgok, senkit sem veszélyeztetek, viszont sokkal hatékonyabban tudok haladni; hameg jobbról előzök - akár álló kocsit is -, veszélyeztetem magam, és veszélyhelyzetbe hozhatom az autóst is (senki sem akar bringást gázolni, mint már írtam).
hidd el, engem is nagyon zavar, amikor az autósok között cikázó bringásokat látok. ennél tán csak az zavar jobban, ha vki uezt teszi a járdán, gyalogosok között.
--------------------
[The more ridiculous a belief system, the higher the probability of its success]
"ha viszont jön az a
"ha viszont jön az a bizonyos busz, megyek át a belső sávba. namost van, hogy a kresz szerint szabályosan tekerek, vagyis a belső sávban megyek. szerinted melyik esetben szoktak rám dudálni az autósok?
ezzel a példával csak azt akartam érzékeltetni, h a kresz - szándékától eltérően - nem a legjobban szabályoz." ez a lényeg, sztem, és ha épp ésszel gondol bele az ember akkor a bringának nem az uton a helye, feltartja a forgalmat és zavarja mert lassu, nem könnyen észrevehető mint mondjuk egy auto. pont ezért nem olyan nagy baj hogy egyesek a járdán mennek, én is többször megyek ott mint az úton, pedig nem tegnap óta bringázok. (ha uton megyek akkor szigoruan a sáv közepén ajtok miatt. ja és van lámpám is :D)
lécci használd már a cite
lécci használd már a cite tag-et, h egyszerűen követhető legyen mikor idézel, mikor írsz...
ha épp ésszel gondol bele az ember akkor a bringának nem az uton a helye, feltartja a forgalmat és zavarja mert lassu, nem könnyen észrevehető mint mondjuk egy auto.
az út a közlekedési eszközök számára létesített és fenntartott terület.
a kerékpár közlekedési eszköz.
hagyom, h magadnak fejezd be a szillogizmust. (:
a látni és látszani pedig a kresz alapelve, ergo a figyelmes bringás látható, megfelelő viszonyok közepette akár sávon belül is biztonságosan előzhető, többsávos úton meg igazán könnyű kikerülni. nem hiszem, h csupán azért le kellene parancsolni a cangákat az útról, h kisebb figyelemmel, úgymond kényelmesebben is lehessen autózni. ezt a logikát követve a lassabb végsebességre képes autókat, vagy a túl óvatosan vezetőket is el lehetne hajtani a retekbe...
remélem követhető voltam... ;)
--------------------
[The more ridiculous a belief system, the higher the probability of its success]
és zavarja mert lassu Az,
és zavarja mert lassu
Az, hogy lassú, az nem zavarás. A parkoló autó sem "zavar". A biciklis legfeljebb akadályoz az előrejutásban valamelyest, ez azonban nem tilos, csak az indokolatlan akadályozás. (A dugóban forgalmi okból álló többi autós is akadályoz, de ettől még nem szabálytalanok.)
ha uton megyek akkor szigoruan a sáv közepén ajtok miatt.
Nagyon helyes. Ne zavarjon (szójátéknak sem rossz ebben a kontextusban :) ), hogyha kicsit akadályozol ezzel másokat, mivel nem indokolatlan. Előzékenységből illik persze a mögötted feltorlódott sort időnként elengedni, ezt szokták is értékelni. Erre elsősorban irányonként egy sávos utakon van szükség, a többsávos utakon ez a probléma "magától" kezelődik. Itt van erre egy példa (kb. 2,5 perc):
http://www.youtube.com/watch?v=i934AqzTBA0
Nagyon tetszett ez a video.
Nagyon tetszett ez a video. Megint tanultam egy kis közlekedési kultúrát. Ezért (is) vagyok CM függő. Köszönöm!
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)
Elveszett közúti jelzőtáblák bejelentése: 06 1 210 05 73 (FKF Zrt.)
Kanuni Sultan Suleyman
Szerintem csak
Szerintem csak kisebbrendűségi érzésed van, teljesen indokolatlanul, bár a magyarok többséghez hasonlóan.
a bringának nem az uton a helye, feltartja a forgalmat és zavarja mert lassu
Konkrétan hol lenne a helye??? A árokban vagy a kukoricásban? Városban hol, az erkélyen?
Mennyiben tartja fel a forgalmat egy bringás? Ha normális a forgalom szervezése (kellően széles a külső sáv, vagy van biciklisáv), akkor egyáltalán nem. Gyakorlatban a forgalom tényleges átlagsebessége alig éri el a 20 km/h-t, amit egy bringás simán tud tartani. (Jó, Londonban ez úgy 12 km/h körül van.) Ja, persze nincs szükség lámpától-lámpáig tartó gyorsulási versenyekre.
Pl. itt Londonban a buszsávban nem tartok fel senkit, éppen hogy engem tart fel a busz, meg a buszsávban parkolók. Pesten gyakorlatilag a piros 7-es az egyetlen busz, ami gyorsabb nálam.
Szerintem teljesen felesleges a kisebbrendűségi érzésed. Az utat a te adódból építik, és sokkal kevésbé rongálod, mint az autók, sokkal kevesebb helyet is foglalsz belőle. Ráadásul az általad olyan sokat emlegetett Kresz szerint ott KELL biciklizned.
phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat
és ezt tudjuk is. _WoL_ a
és ezt tudjuk is.
_WoL_ a szabályos biciklistákról és a rajtuk feldühödő autósokról beszélt, tehát a közlekedők egy bizonyos halmazáról.
Ez egy olyan létező felállás, amelyben az autósnak kell változnia.
A hülye bringás-szabályos autós szituban a bringásnak, ezért kell a mi aktivitásunk.
És létezik olyan eset is, amikor a KRESZ-nek kell változnia.
- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
Laptoptender
*CMS* RABIC
Te könnyen beszélsz, a
Te könnyen beszélsz, a rózsaszín biciklidet mindenki észre veszi, ja meg csaj is vagy, ahoz azért jobban állnak hozzá XDD
"Az út csak egy javaslat...."
lol. küldene majd valaki
lol.
küldene majd valaki egy mailt, ha kisebb a hullámverés és több az értelmes beszéd?
Köszi!
- Ms. Critica "Lulu" Lujka -
Laptoptender
*CMS* RABIC
. "Az út csak egy
.
"Az út csak egy javaslat...."
persze még táviratot is
persze még táviratot is küldenek direkt neked, miss universe.
"Az út csak egy javaslat...."
Ezt most miért kellett
Ezt most miért kellett így?
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)
Elveszett közúti jelzőtáblák bejelentése: 06 1 210 05 73 (FKF Zrt.)
Kanuni Sultan Suleyman
Há' me'
Há' me' bunkó,azé'!!
Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."
Gyere vissza! A troll meg
Gyere vissza! A troll meg ehes! A troll meg ehes!
Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."
jórészt igazad van, de
jórészt igazad van, de nézd meg, mennyi autós ismeri a kreszt. pár napja mentem be a városba, és látom a vaspálya végén, hogy a mázsa téri kereszteződésben ki van kapcsolva a lámpa. gyors helyzetfelismerés, bicikliről le, járdán tolva, zebrán át vezet a leggyorsabb szabályos út. elsétálok a zebráig, a kőbányain szépen jönnek a kocsik. nézem, az a kettő épp jól féktávon kívül. ott állt vagy 6-8 ember, én meg egyedül szépen elkezdtem átkelni. szabályosan. persze az egyik autósunk nem akart fékezni, jól rámdudált, hogy takarodjak, mire megkérdeztem, hallott-e a kresz-ről. erre még ordított valamit aztán továbbment.
az, hogy egy autós erőfölényben van, egyáltalán nem jelenti, hogy ismeri a kreszt és tudja is alkalmazni. és egyáltalán nem jelenti azt, hogy az úton van a helye (de nem is a járdán, mint manapság dívik).
pont az ilyen ledudálós
pont az ilyen ledudálós buzik miatt kell a bringán mégjobban figyelni, nem neki fog fájni hogy ő sutyerák. sajnos. félreértés ne essen nem védem az autosokat.
"Az út csak egy javaslat...."
igen, kell figyelni, de ha
igen, kell figyelni, de ha nem teszek semmit az elsőbbségem érvényesítésére, akkor sutyerák is marad. ha találkozik pár ilyennel, és mindig csak azt kapja, hogy hogyan kéne viselkednie, talán elgondolkozik. meg a gyalogosok is, akik birka módra állnak, mert nem mernek átmenni egy szerencsétlen zebrán, amit direkt nekik festettek fel.
igy van, oda kell szolni,
igy van, oda kell szolni, én is megyek a zebrára egyböl ha féktáv vagy zöld lámpa megvan, de akkor is csak ugy ha tuti nem basz el, mert ha igen akkor hajamra kenhetem az elsőbbségem.
"Az út csak egy javaslat...."
én pölö azért megyek
én pölö azért megyek néha a járdán mert most télen tanultam meg bicajozni és még ott is félek... de mentségemre: amióta megtanultam rendesen fékezni már egyre többet megyek én is az autók közt:-)
Tétényi út,
Tétényi út, buszmegálló, járdán bringáskölök. Megtekeri a gyász nagyon a buszmegálló előtt, olyan 30-cal ér a gyalogok közé. Elsodor egy szatyrot, tovább teker. A szemből jövő fickó pofánveri. Megérdemelte.
A járda, a gyalogosoké!
ja, a tanárverés után
ja, a tanárverés után elszaporodik a járdánverés is...
alla cool (criticalmass.hu/lakat)
https://ebank.khb.hu/verseny/enkartyacompetition?fun=card&designid=96bc1...
"Aki haraszt, nem rám szavaz!":D
A szemből jövő fickó
A szemből jövő fickó pofánveri. Megérdemelte.
+1
--------------------
[The more ridiculous a belief system, the higher the probability of its success]
Jövök haza melóból, a
Jövök haza melóból, a Barcsay utcában (kisforgalmú utca a Havanna mellett) gurulok a spárgás bringámmal, egyszercsak látom, hogy egy bmx-es tizenéves srác majdhogynem hosszában keresztbe az úttesten gyökkettővel izmozik. Feltűnően közeledek, lassítok erre rámnéz, de nem hagyja magát zavartatni, folytatja ugyanolyan szögben és sebességben. Már én is olyan 5-tel mentem végül, mire biztonságosan el tudtam mellette menni. Istenem, de tenyérbemászó képe volt! Úgy lekevertem volna neki egy sallert!
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)
Elveszett közúti jelzőtáblák bejelentése: 06 1 210 05 73 (FKF Zrt.)
Kanuni Sultan Suleyman
Nem lakó-pihenő övezet az
Nem lakó-pihenő övezet az véletlenül? :) Esetleg javasolhatod a tábla kirakását, a gyakorlatban már úgyis annak megfelelően műxik.
De nem ám! :) Az az
De nem ám! :) Az az útszakasz kisforgalmú közút a Havanna lakótelep és a kertesházas övezet határán. Éppen hogy ott lehet elkerülni a lakótelep lakó-pihenő övezeteit. A járművek akár 50-el is mehetnek ott, tehát az nem játszótér.
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)
Elveszett közúti jelzőtáblák bejelentése: 06 1 210 05 73 (FKF Zrt.)
Kanuni Sultan Suleyman
Az is komoly ,hogy kik
Az is komoly ,hogy kik kapnak a kezükbe jogosítványt!:O
http://www.youtube.com/watch?v=AcTGipvLuHM
http://www.youtube.com/watch?v=Ip7_7nb5RUw
---
"Romanes eunt domus!"-a Romanes nevűek a házba mennek!
ROTFLMAOPIMP A váltót én
ROTFLMAOPIMP
A váltót én is jópárszor megreccsentettem az ótós suliban.
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)
Elveszett közúti jelzőtáblák bejelentése: 06 1 210 05 73 (FKF Zrt.)
Kanuni Sultan Suleyman
Múlt héten a
Múlt héten a Szilágyiörzse-bringagyaloggyászon kellett a mögülem startolni kívánót felkennem (rászorítanom) a megálló üvegkalitkájára. Egy másodperccel később anyuka + 2 gyerek keresztbe. Ízirájder arcán felháborodás, anyukáén hála.
Ez van én meg egy ilyen vagyok.. De a lényeg, hogy télleg sürge lenne ez a vendégesdi-kampány.. :(
-
Adj helyet magad mellett..
(Orrot túrni pedig bringán is lehet.. ;) )
Néha muszáj a járdán
Néha muszáj a járdán menni, mert az úton nem lehet elférni az autóktól. Persze vigyázva a gyalogosokra, ez természetes.
Szerintem hétfőn sok olyan
Szerintem hétfőn sok olyan ember vette elő a bringát, aki amúgy nem közlekedik vele, plusz az úttesten számítani lehetett a szokásosnál több autósra. A kettő kombinációjából jött a sok járdázós, ha nem biciklizik valaki rendszeresen, meg lehet érteni hogy nem az úttesten kezdte pont hétfőn.
Ettől még veszélyesnek és rossznak tartom a járdázást általában, de az, hogy BKV-sztrájk alatt ki mit csinál, nem reprezentatív a hétköznapokra nézve.
Szerintem hétfőn sok olyan
Szerintem hétfőn sok olyan ember vette elő a bringát, aki amúgy nem közlekedik vele, plusz az úttesten számítani lehetett a szokásosnál több autósra. A kettő kombinációjából jött a sok járdázós, ha nem biciklizik valaki rendszeresen, meg lehet érteni hogy nem az úttesten kezdte pont hétfőn.
Ettől még veszélyesnek és rossznak tartom a járdázást általában, de az, hogy BKV-sztrájk alatt ki mit csinál, nem reprezentatív a hétköznapokra nézve.
Csak egy futó vélemény
Csak egy futó vélemény (mennék már aludni ;) ). Nekem egy hétbe telt anno, mire a kis forgalmú mellékutcákban lemerészkedtem az úttestre a járdáról. Aztán hónapokba, hogy olyan helyekre is bicózzak, amerre nincs kerékpárút, és sok az autó. Ma, bő egy év városi rutinnal még mindig megvan az az érzés a Margit hídról leérve, hogy hú, túléltem. Pedig gyerekkorom óta tekerek (vidéken).
Szóval érthető, hogy járdázni van csak merszük. Az a baj inkább, ha sietni akarnak rajt.
Tenni kicsiben lehet ez ellen, és apránként.
----------------------------------------------------
A városba bicikli való. Meg busz, metró és villamos.
Pluszegy. Fővárosi
Pluszegy.
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)
Elveszett közúti jelzőtáblák bejelentése: 06 1 210 05 73 (FKF Zrt.)
Kanuni Sultan Suleyman
nos, ennek
nos, ennek fényében:
"Létrejön a kerékpárútalap, ami ezentúl évente a költségvetés útpénztárra fordított összegének fix 3%-a."
"A Közlekedési Miniszter bejelenti az eddigi kerékpáros költségvetési pénzek megduplázását évi 2 milliárd forintra, valamint a Regionális Operatív Program és a Közlekedési Operatív Program keretében 2013-ig 42 milliárd forintos EU-s pályázati keret megnyitását. A Környezetvédelmi Minisztérium 2013-ig 6 milliárd forinttal, és töltéseken épülő turisztikai célú kerékpárutakkal csatlakozik."
(az idézetek a "CM-eredmények közül" lettek beidézve).
Csakmert azokban a külföldi városokban, ahol megfordultam tőlünk nyugatabbra (Bécs, Köln, Bonn, Passau, München, Barcelona, etc) mindenhol volt bringaút, tele bicajosokkal. Ezek mindegyike jól volt kialakítva, nem egy sáv volt, hanem rendes bringaút. Mi ezzel a baj?
Miért kéne akkor az úton menni? Az, aki tapasztalatlan, úgyis a bringaúton fog menni, vagy a járdán. Én pl ha tehetem bringaúton megyek, kivéve ott, ahol erre semmi lehetőségem nincsen (holott túráztam eleget) egyszerűen azért, mert nincs kedvem kivasaltatni magam valami olyan miatt, aki épp mobilozik, gyorshajtó, elbambult, vagy ijedős, sorolhatnám.
Azért nem megyek az úton mert ki kell mondani: _magyarországon_ _szar_ (nincs is szinte) _a közlekedési kultúra_ Pont. Ezen pedig nehéz segíteni. Én annyival próbálok hozzájárulni, hogy nem megyek szabálytalanul, meg állat módon, próbálok odafigyelni autósra és a puhatestűekre(gyalog) egyaránt. Látni és látszani, ez is fontos.
ps. azt is hozzátenném, hogy a CM-en "Bikickliutat!BicikliutaT!" skandáló többezer ember véleménye reveláns, vagy azoké, akik itten fórumozgatnak? A kérdés költői...
azt is hozzátenném, hogy a
azt is hozzátenném, hogy a CM-en "Bikickliutat!BicikliutaT!" skandáló többezer ember véleménye reveláns, vagy azoké, akik itten fórumozgatnak? A kérdés költői...
mégis hadd reagáljak: nem látok ellentmondást a kettő között. a legjobb lenne, ha lennének normális bringautak. addig próbáljuk elérni, h az úton a lehető legtöbb kerékpáros is biztonságban érezze magát, tehát ott közlekedjen. a kerékpár jármű (tehát sokan közlekedésre használják, vagyis számukra nem megoldás a járdán 10-zel óvatoskodás), a járda meg a gyalogosoké. ezt a gyalogosok is így tudják, így jó eséllyel nem számítanak közéjük tekerő bringásokra.
--------------------
[The more ridiculous a belief system, the higher the probability of its success]
Én meg azért megyek a
Én meg azért megyek a bringaúton, ha nagyon muszáj, és akkor is lassan és minden keresztben megállva, mert nem számítanak rám, és nem adják meg az elsőbbséget.
Mindenkinek lehet véleménye, de arra hallagatunk, aki meggyőz minket a szakértelméről, és az állításait bizonyítani is tudja kutatási eredményekkel, statisztikával.
Olyanokat beírni, hogy "Pont." itt szvsz nem sok értelme van, ez nem a napközi, ahol mindenki elhallgat és nem vitatkozik tovább, ha a tantónéni rászól...
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
rendben, akkor úgy írom,
rendben, akkor úgy írom, hogy: tapasztalai úton szerzett élményeim alapján nincs rendes közlekedési kultúra kis országunkban. Autóstól, gyalogostól és bicajostól egyformán láthatod a szabályokra szarás szép példáját, ha gondolod mondok párat, bár azt hiszem fölösleges, a helyzetek ismerősek lesznek.
nem érzem úgy, hogy bárkire is rászóltam volna, ha igen, akkor bocsánatot kérek érte.
azt is hozzátenném, hogy a
azt is hozzátenném, hogy a CM-en "Bikickliutat!BicikliutaT!" skandáló többezer ember véleménye reveláns, vagy azoké, akik itten fórumozgatnak?
Azé releváns, aki érvekkel meg tudja indokolni. Szegényes vitakultúrád lehet, hogy ha neked az a szempont, ki ordít hangosabban.
Azért nem megyek az úton mert ki kell mondani: _magyarországon_ _szar_ (nincs is szinte) _a közlekedési kultúra_ Pont. Ezen pedig nehéz segíteni.
Nagyon gyorsan lehetne rajta segíteni, a KRESZ ellenőrzésével, betartatásával és szankciókkal. Ennyin múlik. Ponty. Vagy inkább tonhal, sülve, fűszeres öntettel :-)
"Nagyon gyorsan lehetne
"Nagyon gyorsan lehetne rajta segíteni, a KRESZ ellenőrzésével, betartatásával és szankciókkal. Ennyin múlik."
igen, csak egy ilyen konszenzushoz az összes közlekedő érintettet, a hatóságokat és a törvényhozást, meg a civil szervezeteket bele kell vonni. Az pedig nem egy és nem két ember, hanem több millió.
Azokkal a dolgokkal, amik itt (ezeken a fórumokon) elhangzanak egy csomó ember nem ért egyet, és nem meggyőzhető. Széllel szemben nehéz.. na meg a dolog arról is szól, ami a háborúhoz is kell (pénz) és ezt sok ember sajnálja..
igen, csak egy ilyen
igen, csak egy ilyen konszenzushoz az összes közlekedő érintettet, a hatóságokat és a törvényhozást, meg a civil szervezeteket bele kell vonni.
Ezt rosszul tudod. Nem kell "konszenzus", a jogalkotónak kell gondoskodnia róla, aztán a hatóságok végrehajtják, ennyi. Civil szervezetek konszenzusa a világon sehol sem kell törvények betartatásához, jól is néznénk ki ha meg kellene kérdezni az embereket egyenként hogy ugyan már hajlandóak-e betartani a törvényt.
Csak elhatározás kellene Magyarországon is, nem kell össznépi összeborulás meg társadalmi egyeztetés. Ha lenne szándék, akár holnap meg lehetne csinálni.
A bringaút jó dolog, ha
A bringaút jó dolog, ha nincs rajta kereszteződés, tehát városon kívül. Ausztriában, a Fertő-tó körül szuper bicikliutak vannak, pl.
Városban egyrészt nincs hely (pl. a Belvárosi kis utcák egyszerűen túl keskenyek a bicikliúthoz), másrészt meg túlságosan gyakoriak a kereszteződések. Ilyen helyzetekben a bicikliút nem biztonságos, mert nem látnak a keresztező autósok, és ezért ténylegesen kereszteznek is. (Ez történt pl. a Stefánia-Thököly kereszteződésében, meg valószínűleg ma este is a Szilágyi Erzsébet fasoron.) Városban általában a biciklisáv vagy a széles sáv a jó megoldás, esetenként a bicikliút. (Btw, itt Londonban nagyon jól működnek a bicikli-buszsávok. Nagyon jól lehet haladni bicajjal, gyorsabb, mint a metró. :-) Busszal sajnos nem annyira jók. :-(
Szóval a bringaút jó dolog, ahol lehet építeni (pl. parkokban), de nem mindenhol lehet, és sok helyen nem érdemes (pl. az Andrássy bicikli-gyalogút része is teljesen hibás.)
A "Bicikliutat" skandáló emberek jelentős része nagyon örülne biciklisávoknak is, meg a buszsávok legális használatának is, meg a széles külső sávoknak is. Csak az kicsit nehéz skandálni, hogy "Lehetőleg széles külső sávot, vagy biciklisávot építsetek, de a nagy forgalmú utak mellett inkább bicikliutat, de mindkét oldalra!"
Autóvezetés közben valóban bambulnak az emberek, de az előttük haladó féklámpáját bambulják. Ha te pont oda állsz, akkor téged fognak bambulni, és sokkal nagyobb biztonságban leszel, mintha a járdán tolnád. Az autóvezetők nem pszichopaták, nem akarnak megölni.
Ha érdekel a téma, olvasd el az Utak a kerékpározáshoz c. könyvet.
phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat
phorvath, egyetértek azzal,
phorvath,
egyetértek azzal, hogy a belvárosi szakaszokon, a kis utcáknál szinte megoldhatatlan bicikliutat építeni (nem is kell oda, de pl én a Kiskörúton menő úttal elégedett vagyok).
A bringasáv az teljesen jó ötlet, ha nem úgy üt vissza a dolog, mint az Andrássy úton.
Viszont boldogan üdvözölnék egy olyan bringaút-hálózatot Budapesten, ami a forgalmasabb utak mentén megy, és minden kerületbe van leágazása (onnan pedig már az ember a kevésbé forgalmas mellékutcákon is tolhatja) nem csak szakaszosan. Bringasáv is jó lenne. Ez a gyakorlatlanabb bringások miatt is jó lenne, meg az autósok se elégedetlenkednének tán annyit.
Az autóvezetőkről: elég sokszor előfordult, hogy szabályosan mentem (bicajút sehol) és majdnem elcsaptak.
Lehet (nagy eséllyel) nem direkt, de:
-nem tudhatod, hogy az illető mennyire rutinosan/rosszul vezet, aki mögötted jön, megelőz.
-arra se lehet számolni, hogy nyugodt, vagy épp idegbeteg, etc.
Emberi tényezőkről van szó, és én eléggé paranoid vagyok, ha a városi utakon kell mennem. Az utak minősége szintén elég csapnivaló.
Járdázás: ritkán szoktam, csak ha nincs más, vagy ha késő este van, és nincs forgalom (se bringaút alattam) fáradt vagyok. Kényszerpálya, ha lehet, napközben én sem ott megyek.
A könyvet el fogom olvasni, belelapoztam, nagyon jó darab.
A Kiskörúton milyen út
A Kiskörúton milyen út megy, amivel elégedett vagy? A Kiskörúttal magával, vagy azzal, amit terveznek rá kerékpáros infrastruktúraként?
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
lehet, hogy keverem, ott van
lehet, hogy keverem, ott van a közelben, az a bringaút, ami a Nyugatitól megy, a Deákig egyenlőre. Az járdával párhuzamosan (arra nem emlékszem, hogy mindkét oldalon megy-e?) úgy, hogy nehezen lehet ráparkolni (karókkal van leválasztvan) az úttal párhuzamosan.
A Kiskörút nem a Bajcsy-Károly krt-Vámház krt. tengely? Lehet, hogy én tudom rosszul..
Nem, a Bajcsy nem a
Nem, a Bajcsy nem a Kiskörút része :)
Nem a járdával párhuzamosan megy, hanem a járdán, karókkal elválasztva. Nem megy mindkét oldalon, csak a Deák felé menő oldal mellett.
Ebből származnak a hátrányai is.
Pl. Balzac utcába megyek a Deákról. A bringaútnak nincsen kialakítva egyik vége sem. Elejénél probléma, hogyan közelítem meg, hiszen a Kiskörútról érkezem, hogyan kerüljek át a túloldalra, nincs arra kanyarodó sáv. El kell mennem az Andrássyig, ott 2 zebrán, ha szabályos akarok lenni, az egyiken tolva! mehetek rá. Megyek szépen, itt még kb látom a kanyarodó autókat, hiszen szembe jönnek. A jogosan korzózó gyalogosok és zebrák miatt lépésben persze, esőben pláne, mert csúszik. A végénél megérkezek a Nagykörúthoz, ahol szintén nincs megoldva az átkelés, csak jobbra az Oktogon felé mehetek. Ha a Váci úton vagy a Margit híd felé szeretnék tovább menni, marad az, hogy elkommandózom magam a zebráig, ott a szabály szerint áttolom, de csak félig, és beállok a piros lámpához, ahol mehetek a Váci útra, vagy a Margit híd felé (szintén nagyforgalmú utak, úgyhogy aki veszélyérzet miatt megy a bringaúton, nem tudja elkerülni ezt az érzést, magyarán nem sokat nyer.)
Nézzük a másik irányt. Az eddigi problémákon felül (még nehezebb megközelíteni a bringaút elejét, gyalogosok, stb), még hozzájön az, hogy párhuzamosan suhanok azokkal az autókkal, akik esetleg szeretnének jobbra bekanyarodni a mellékutcába. Szinte lehetetlen a vezetőülésben úgy kifacsarodni, hogy a min 20 km/h-val jövő bringást tutira észrevedd. Szintúgy a bringán is elég nehézkes balra elég hosszú ideig hátranézni magad mögé, így marad az, hogy minden kereszteződésben 0-ra lassítasz. Sok a küldöldi, vidéki vezető a belvárosban, akik nem is tudják, hogy bringásra kell itt számítani. A Gödörnél szintén kommandózni kell, hogy a Kiskörútra kerülj: Át a díszburkolaton, a zebra mellett, aztán mikor a Bajcsyról kanyarodóknak piros, usgyi. Itt vajon mi lenne a szabályos?
Na, nekem ezek a problémáim, ennél lényegesen egyszerűbb és biztonságosabb végig az úton menni, ahol látszom is, és ha direkt nem akarnak megölni, akkor nem fognak.
*CMS*
_~o
_-\<,_
(_)/ (_)
jogos érvek. mindenesetre
jogos érvek.
mindenesetre én nagyon megörültem neki (nem tudtam róla, hogy van, ritkán megyek arra) mikor a Nyugatiból kellett átmennem a Szabadság-hídhoz. Abban reménykedem, hogy bővítik.
Miért kéne akkor az úton
Miért kéne akkor az úton menni? Az, aki tapasztalatlan, úgyis a bringaúton fog menni, vagy a járdán. Én pl ha tehetem bringaúton megyek, kivéve ott, ahol erre semmi lehetőségem nincsen (holott túráztam eleget) egyszerűen azért, mert nincs kedvem kivasaltatni magam valami olyan miatt, aki épp mobilozik, gyorshajtó, elbambult, vagy ijedős, sorolhatnám.
A "járdátlanítási" kampány egyik elsődleges és hangsúlyos eleme kellene hogy legyen a kerékpárosok tájékoztatása a tényekről. A tévhitek eloszlatása.
Magyarországon nincs (nem tudunk róla) megfelelő tudományos eredmény, amelyből az következik, hogy a járdán (bicikliúton, elválasztva) kevésbé vagy kitéve a mobilozó, gyorshajtó, elbambult, ijedős vagy sorolhatnám autósok veszélyének. Ezzel szemben a meglévő adatok az ellenkezőjét sem cáfolják.
Világszerte persze már végeztek felméréseket a témában, amik következetesen minden országban, minden városban ugyanazzal az eredménnyel végződtek: városban elkülönítve veszélyesebb (alapvetően sokkal több ütközés), a kereszteződéseknek köszönhetően.
Elég csekély az esély arra, hogy hazánkban más lenne a helyzet. Az Egyesült Államokban már több mint 30 éve kutatják a kérdést, és eleddig nem született olyan -- tudományosan is megalapozott -- eredmény, amely az állításod igazolná. (Nyilván metodikai hibákkal tűzdelt, előítéletes tanulmányok akármit ki tudnak mutatni.)
Szóval az első lépés szerintem ez: ne titkoljuk, hogy a járda/út mentén vezetett bicikliút városban veszélyesebb. (Emellett pl. semmi baj nincs az önálló vonalvezetésű kerékpárutakkal, gondolom mert ritkán kereszteznek utat :) )
Ja, és azt se titkoljuk: a biciklizéshez szükség van közlekedési ismeretekre. A kerékpárúthoz talán még többre is, mint az úttesthez, hiszen az első/utolsó méterek úttesten vezetnek (vagyis kell minden úttestes ismeret), plusz még a kerékpárúthasználat "speciális szabályai".
"az első lépés szerintem
"az első lépés szerintem ez: ne titkoljuk, hogy a járda/út mentén vezetett bicikliút városban veszélyesebb. (Emellett pl. semmi baj nincs az önálló vonalvezetésű kerékpárutakkal, gondolom mert ritkán kereszteznek utat :) )
Ja, és azt se titkoljuk: a biciklizéshez szükség van közlekedési ismeretekre. A kerékpárúthoz talán még többre is, mint az úttesthez, hiszen az első/utolsó méterek úttesten vezetnek (vagyis kell minden úttestes ismeret), plusz még a kerékpárúthasználat "speciális szabályai". "
mindkettőt aláírom, de attól hogy egy kerékpárút a városban megy, még lehet menni rajta szabályosan, nem?
ha kereszteződéshez érsz, körbenézel, lassítasz, ha kell megállsz, utána mész át, nem?
Sokszor láttam veszettül dudáló autóst, mikor pl. a budai, felső rakparton futó úton a bringások körülnézés és lassítás nélkül átgangoltak az úton.
én sem tudok tudományos kutatásokról, ami az elbambult autósok gázolási statisztikáit illeti, de apámba pl. már mentek bele így (autó vs. autó 'szerencsére'). Nem szeretném, ha velem is előfordulna.
Na most mivel itten többen
Na most mivel itten többen haladni szeretnénk a biciklinkkel, nem szeretjük, hogy minden sarkon lassítani kell, vagy desőt meg kell állni (tipikusan nagyobb bevásárlóközpontok környékén) azért, mert egyes közlekedőtársak nem tudnak arról, hogy elsőbbséget kellene adniuk. Én például megrakom a Váci utat teljes hosszában (hazudok, csak a Megyeri útig), ha arra akad dolgom. Kisutcázni ugyanemiatt leginkább csak célforgalomban szoktam, sokkal idegesítőbbek, mint a forgalmas helyek. Bringagyalog meg csak akkor, ha nincs más.
Azért nem megyek az úton
Azért nem megyek az úton mert ki kell mondani: _magyarországon_ _szar_ (nincs is szinte) _a közlekedési kultúra_ Pont. Ezen pedig nehéz segíteni.
Pedig már elkezdték, a napokban olvastam (vagy láttam), hogy valamelyik városban elkezdték büntetni azokat az autósokat, akik nem állnak meg a zebránál. A híres német előzékenység is pontosan így kezdődött.
Először csak bicajozzon
Először csak bicajozzon mindenki, aztán megszüntetjük a járdákat, hogy ne lehessen menni rajtuk. Meg persze felesleges is lesz, mert mindenki bringázik. :)
Múltkor kérdezte egy
Múltkor kérdezte egy haverom, hogy hol megyek, ugye a járdán? Mondom, még szép, hogy nem, az a gyalogosoké, járdán csak a lekvárok bringáznak. Azt mondta ő biztos, hogy csak a járdán biciklizne Pesten. (nem közlekedik egyáltalán bringával, nem tudom van-e neki egyáltalán) Meg hogy nézzem meg, hány biciklis baleset történik egy évben, nagyon meg fogok lepődni. Azoknak, akik nem ismerik, hozzáteszem, hogy ilyen statisztikát ő még életében nem látott, csak él benne egy ilyen sztereotípia, meg gondolom megragadtak benne bizonyos hírek, és abból ezt rakta össze fejben. Innentől én hiába magyaráztam neki statisztikáról (pedig közgazdász), meg kutatásokról, a sztereotípiái ellen nem nyerhettem.
Ez van. Sajnos ezek a dolgok lassan változnak. Az ismerőseim 98% elképed, mikor közlöm, hogy az úton megyek.
dobákpeti
"Why don't you ask the kids at Tiananmen square?
Was fashion the reason why they were there?"
petiBlog
Hja, ma beugrottam a
Hja, ma beugrottam a postára, és az egyik kedves kisasszonyka biztosítást akart nekem elsózni. Az egész érvelését arra építette, hogy de milyen veszélyes bringázni. Gondoltam magamban, hja, és még autózni milyen veszélyes...
www.gruppetto.hu
Én egyből leállítottam
Én egyből leállítottam volna azt az ügynöknőt, ha rám nyomult volna. Ugyanis már van biztosításom a Magyar Kerékpárosklubnál. Ez itt a relám helye
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)
Elveszett közúti jelzőtáblák bejelentése: 06 1 210 05 73 (FKF Zrt.)
Kanuni Sultan Suleyman
Nekem van
Nekem van balesetbiztosításom, kb. amióta rendszeresen kerékpározok. De azt is tudom nem fog megvédeni semmi mástól, mint a(z) azonnali/gyors anyagi romlástól ha valami nem végzetes történne velem.
Csak az odafigyelés, tanulás és a kockázatcsökkentés ad esélyt rá. Nem többet.
-
Zsurmi
Nyilvánvaló! Én sem
Nyilvánvaló! Én sem használom a kerékpárosklub kártyámat (közlekedési) rontástól védő varázseszközként. :)
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)
Elveszett közúti jelzőtáblák bejelentése: 06 1 210 05 73 (FKF Zrt.)
Kanuni Sultan Suleyman
szal ha lesz nekem is, akkor
szal ha lesz nekem is, akkor ne rakjam a sisakbélésbe, mert az ellen nem véd? =D
--------------------
[The more ridiculous a belief system, the higher the probability of its success]
Szerinted? :D Fővárosi
Szerinted? :D
Fővárosi Zöldszámok (VIK): 06-80-220-220 és 06-80-330-330 (Fővárosi Közterület-felügyelet)
Elveszett közúti jelzőtáblák bejelentése: 06 1 210 05 73 (FKF Zrt.)
Kanuni Sultan Suleyman