Tavaly először csökkent a bécsi belvárosban a gépkocsiforgalom: egy most közzétett tanulmány szerint naponta kétezerrel kevesebb autó járt a Ringen, a bécsi belvárost körülölelő gyűrűn, mint 1995-ben, s a tendencia folytatódik.
(...)
A bécsi önkormányzat illetékes szenátora nem győz lelkendezni, történelmi fordulópontról beszél, és az alternatívák - a kerékpár és a tömegközlekedés - győzelméről. A kerékpárforgalom ugyanis 1 százalékról 4 százalékra nőtt, igaz, a főváros is folyamatosan tesz ezért: már több mint ezer kilométer kerékpárúton közlekedhetnek a biciklisták. Mind a 23 kerületben található számukra külön útvonal, s lassan - hála az önkormányzaton belül működő koordinátor hősies harcainak - egyre kevesebb az a szakasz, ahol a kerékpáros kénytelen vagy a veszélyes úttesten, vagy a járdán imbolyogni. És nem is vitás, hogy a kihelyezett ingyenes - vagy aprópénzért, minden bonyodalom nélkül kölcsönvehető kerékpárok használata is hasznos: aki kipróbálja, és rájön, hogy mennyivel egyszerűbb két keréken közlekedni, talán végleg áttér erre az eszközre.

A legnagyobb győztes a tömegközlekedés: ennyien - 772,1 millióan - még soha nem vették igénybe a Wiener Linien (a bécsi közlekedési vállalat) járműveit. Emellett 300 ezren veszik igénybe nap mint nap a Bécs környékét a fővárossal összekötő gyorsvasutat. (...) Hogy mit jelent a jó tömegközlekedés, azt igazolja: a tartományokra, a vidéki nagyvárosokra nem jellemző az autóforgalom csökkenése. Sőt.

teljes cikk: http://www.nol.hu/cikk/487833

Hozzászólás-megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás-megjelenítési mód a „Beállítások mentése” gombbal rögzíthető.
1
lord képe

érdekes, egy éve azt írta

érdekes, egy éve azt írta a VGO*, hogy
"A város célja, hogy a jelenlegi 6 %-ról 8%-ra emelje a kerékpáros közlekedés arányát"
itt meg azt mondja a szerző, hogy 1%ról 4%ra nőtt a kerékpárforgalom.
na mindegy. a tendencia fontos :)

*http://vg.hu/index.php?apps=cikk&cikk=170220

2
hf képe

"egyre kevesebb az a

"egyre kevesebb az a szakasz, ahol a kerékpáros kénytelen vagy a veszélyes úttesten imbolyogni"

NANEEE!
veszélyes úttesten
imbolyogni

---
http://kerekparosklub.hu/eszak-pest
Ez a zén oldalam

3
zsoltee képe

magyar ótós írhatta a

magyar ótós írhatta a cikket...

Zsoltee

4
haggyma képe

itt meg leépítik a tömeg

itt meg leépítik a tömeg közlekedést.

haggyma
------------------
http://kojo.extra.hu
------------------
Kerüld ki a dugót!
Bring-gáz!!!

5
para bella képe

szép, szép, csak nehogy

szép, szép,
csak nehogy ebből a végre tényleg jóból is a dugdíj legyen a leszűrendő tanulság...

6
pata képe

Miért is nem? A dugódíj

Miért is nem? A dugódíj és egyébb forgalomcsillapító intézkedések a legjobb, ami Budapesttel történhetnek.

7
lajhár képe

Dugodij az tok jo, sot, ugy

Dugodij az tok jo, sot, ugy latom, nelkulozhetetlen.

Ádám
______________________________________________________
"There is nothing more horrifying than stupidity in action."

8
TalkCafe del Mar képe

Szerintem épp a

Szerintem épp a dugódíjnak kellene lennie az első leszűrendő dolognak.
Már évekkel ezelőtt be kellett volna vezetni Budapesten.

Majd sok év múlva, amikor már felvették a kultúrát a volt autósok, akik a dugódíj miatt biciklire meg tömegközlekedésre pattantak, utána el lehet törölni, mert addigra már elég embernek jön meg az esze, hogy nem csak ő létezik és a közjót is szolgálja, ha nem bádogdobozában a környezetet rongálva próbál közlekedni.
(Mert ugye közlekedésnek nem lehet nevezni az óránkénti 5km-es haladási tempót, inkább csak próbálkozásnak... gyorsabban sétálok:))

--
WE DON'T BLOCK THE TRAFFIC. WE ARE TRAFFIC.
TREK KLUB Magyarország
Ezt nézd meg

9
Névtelen képe

hehe, itt most nálunk azt

hehe, itt most nálunk azt sikerül talán elérni, hogy a bevezett 5000 Ft-os behajtási díjat a tehergépkocsikra mégis visszavonják. ami ugye idáig 500 Ft volt évtizedeken keresztül. éljen a szocializmus mentális öröksége, b@sszuk szét a várost, csak fizetni ne kelljen...
tegnap próbáltam az oktogon-blaha között tekerni, de az autóúton nem férek el a kocsiktól, a járdán meg a gyalogosoktól. arra gondoltam, hogy így is úgy is állnak az autók a dugóban, akkor miért ne állhatnának ezentúl minden oldalon csak egy sávban dugóban, mert ugye nekik tökmindegy, és legalább a biciklisek mehetnének szabadon.
hülye vagyok, hogy ezt gondolom?

10
zsoltee képe

Nagyon jól látod a

Nagyon jól látod a helyzetet!

Zsoltee

11
phorvath képe

Pesten még nem is olyan

Pesten még nem is olyan rossz a helyzet. Az átlagsebesség kb. 20 körül van. Itt Londonban 12 km/h az autók átlagsebessége. (Az enyém 20 körül van.) Ez rosszabb, mint 1900-ban, a lovaskocsik idején volt.

phorvath
Kerékpáros KRESZ
Hogyan ne üttessük el magunkat